Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

moikka!

[/b]milana kiva kuulla, että kaikki on ok. onnea vielä koko perheelle!

vauvan koosta omasta mielestäni 4kg vauva ei ole iso. oma poika oli 20g vajaa neljä kiloa ja tuttavapiirissä on muutamia n. 4,3kg vauvoja ongelmitta synnyttäneitä. mun mielestä lähemmäs viisikiloiset ovat jo suuria. nelikiloisia en vielä päivittele. tietenkin on eri juttu, jos synnyttäjällä on kapea lantio tai vauvan tarjonta on väärä.

feeniks liityn jännääjiin! =)

iituliini67 kuulostaa raskaalta, mutta hyvä jos itse olet hyvillä fiiliksillä. voimia jatkoon, niitä yh:na tarvitaan!

öykä vauva taitaa tosiaan olla lähtökuopissa. itse synnytykseen saattaa kuitenkin olla vielä aikaa. koita kestää.

mizu tekemistä olis vaikka kuinka, mutta olen luovuttannu. ei kiinnosta kaappien koluaminen enää yhtään. muhun on iskeny varsinainen lorvikatarri. leivottua onneksi olen saanut edes jotain pakkaseen.

oma napa: painon tunne alapäässä alkaa kasvaa. huomenna on neuvola, saa nähdä joko jari-maija olisi laskeutunut. liikkeetkin on jotenkin rauhoittuneet, liikku tosin vielä paljon, mutta jotenkin eri tavalla. taidan painua maate. koko viikon olen nukkunu niin huonosti, että velkaa on kertyny. lisäksi tyttöön meinaa tulla flunssa, kuopus tulee huomenna kotiin ja anoppi viettää meillä viikonlopun. lepo tulee siis tarpeeseen.

öitä taas ja kuulumisiin huomenissa!

jari-maija 37+4



muoks: miks nää tummennukset heittää aina härän p:tä!?!



 
Täällähän rupeaa tulpat irtoileen yhdeltä sun toiselta :flower: tsemppiä limatulpan bongaajille tulevaan.

Mirjamic:paina ensin ylhäältä ja kirjoita haluamasi tummennus sit ylhäältä [b/] perään niin tummennus onnistuu oikein.
 
Eli siis ensin b tälläisten [ ] sisässä sit perään [ ]b/,eli b ja kauttaviiva noiden väkäröiden sisään niin onnistuu,kun merkkasin ne oikein,niin se tummentaa eikä näytä sitä oikein,toivottavasti ymmärrät:D Ite en ymmärtäis tän selostuksen perusteella....

Meillä tuo kohta 10 v poika joka sanoi vauvaa juusuksi on laukonut ihan älyttömät määrät hauskuuksia...

Kerran suuttuneena kylmissään huusi:mul on käpylätkin ihan jäässä(räpylätkin ihan jäässä )

Saisko lisää pyttipas**a :eek: Pyysi lisää pyttipannua.

Esikoinen(6v tuolloin) taas kerran (3v)veljelleen,kun veli kysyi mikä lintu tuo on....Taisi olla kirjejuoppo( oli kirjosieppo)

&v tyttö taas hämmästytti eilen äitinsä osaamalla kirjoittaa(oli muuten aika onnistunut olo äitinä :D Joka tapauksessa äiskä on ylpeä kirjoittavasta tyttärestään)Tyttö suuttui toissapäivänä,kun komensin jäähyille huoneeseen.


Oli kirjoittanut lapun TYMÄ ÄITI ÄLIÖ eli tyhmä äiti ääliö,mitä siitä kun jotain kirjaimia puuttuu sieltä täältä :saint:

3 vkoa sitten tyttö hämmästytti,kun oppi lukemaan:luki kalenterista Ensio ja Seppo :heart:

Tänään ostin sairaalakassiin vielä muotovaahdon...Nyt on kaikki ihan valmista,ootellaan vain ihanuutta itseään :heart:
 
Pilkettä: Vaikuttaa tosi tutulle tuo mitä kuvailit :) musta tuntuu, että saa useammin nykyään käydä kakkoshädälläkin (yrittämässä ainakin) ja lienet johtuu juuri tuosta vauvan pyrkimyksestä ulos, vaikka siinä tosiaan saattaa mennäkin vielä tovi, mutta ollaan onnellisia, että yritys on ainakin kovaa :D älyäis vaan tää keho nyt antaa periksi, jotta pikkunen pääsisi äidin kainaloon, no mut kaikki aikanaan vissiin sitten ;)
 
Eli tännään kävin taas neuvolassa ja oli tosiaan se oma neuvolatäti siellä vastassa. Tämä on kätilö, joten sen luona on aina niin "rentouttavaa" käydä :LOL:
Painoa oli tullut +250 paineet 125/84, sokerit plussalla ?! (mulla kun on se insuliini niin kertaakaan ei sen aikana ole olleet sokerit plussalla...!) hemppa oli noussut 117:sta ja sf-mitta 34, Raivotarjonnassa oltiin ja sykkeet 147. Täti kokeili mahan päältä ja sanoi että pää on kiinnittynyt! Olin aivan kauhuissani ja luulin että nytkö se alkaa syntymään :LOL:
Mutta ei kuulema vielä auta asiaa. Mulla kun ei ole nämä kaksi edellistä kiinnittynyt, saatikka sitten laskeutuneet ollenkaan... Mutta lähempänää synnytystä kuitenkin ollaan kuin edellisistä ollenkaan.
Kyselin hieman kun jännittää että jos tämä yrittää alkaa tulemaan iahn omatahtoisesti pois että mitä teen...? Meillä kun matkaa synnärille 150km ja mulla on se sektio päätös. Sanoi vain tuo kätilö että tiedät koska lähteä...! Tunnen kuulemma niin hyvin kroppani että tuskin minulla tulee ongelmia lähdön suhteen... On se sitten rauhoittava tuo meidän neuvolatäti =)
Mutta onhan se niin etten voi jäädä kuuntelemaan kovin kauaa supistuksia, sillä pakko mennä nopeasti ettei vaan synny välille kun ei saa kerran syntyä. Nyt alkoi kyllä jännittämään vielä enemmän. :|
No keskiviikkona mull aon taas aika äitipolille, eli eiköhän ne sitten ala jo valmistelemaan minua sektioon...

Maha on aivan sekaisin, vähänkin enemmän jos jotain syö, heti saal aukkoa isolle asialle... :(

Tuosta limatulpasta olen minäkin kuullut, ei siis ole koskaan itselläni tullut, mutta että se saattaa vielä odotuttaa synnytystä muutamnkin päivän jos ei viikkoa, mutta että ainakin sen jälkeen tietää että kohta tapahtuu jotain!! Aivan ihanaa

Onnea vaan kaikille jakautuneille, niitähän alkaa olla jo vaikk kuinka paljon. :flower:

Mutta nyt saunaan..

viikoja 35+1
 
Limatulppaa luulen jo kuvitelleeni kun ei mua juuri edes ole supistellut. Esikoisen kanssa supisti jo viidenneltä kuulta, nyt ei mitään. Tässä parina päivänä vähän nippaillu. Oon siis miettinyt pääni puhki mitä se voisi olla, spermaa? :kieh: Tuskin pystyisin sitä pidättelee kellon ympäri.. heh hee. Määrällisesti sitä oli joku 1,5tl-1 rkl.

Hermoheikkona olo käy voimille. Halusin vaan olla rauhassa. Ihme fiilis, kaikki ärsyttää. Levoton ja tyytymätön olo. :ashamed:

En siis jotenkin uskalla ajatella että lähipäivien tai viikonkaan päästä jotain tapahtuisi. Viikkojakaan ei ole kuin 36+6. Esikoinen käynnistettiin 41+3. Tosin isukki on eri.. :D

Vauvan koosta
Yli neljä kiloa on jo musta kookas, lähemmäs viisi: jättiläinen :D
Esikoinen oli vähän alle 4 kg, nyt arvioidaan vauvan kooksi viikolle 38-39 noin 3,6-3,7kg. Lääkäri laski kasvavan noin 400g per viikko.

Perhe nukkuu, ehkä lähden itsekin yrittämään. Vauva yrittää kyllä ruinata vielä jugurttia... sillä on himo niihin! :LOL:
Ei päästä mua yleensä nukkumaan ennenkuin olen vaappunut yläkertaan jääkaapille ja vetänyt jugut naamariin.. eli kuka määrää ketä!?
 
onnea vauvautuneille elomassuille!
Täällä toivotaan, että ainakin pari viikkoa vielä pysyis...
Vuodatusta seuraa, joten herkkikset siirtykää seuraavaan viestiin, jookos ?

Masussa vauveli liikkuu aktiivisesti ja vaivoja on tähän kolmanteen raskauteen kertynyt, pahimpana järkyttävät liitoskivut. Viime aikoina ei ole kuitenkaan juuri omaa napaa ennättänyt pohtia, kun on ollut työ pyörittää arkea isompien lasten kanssa, mies reissussa... Ja kotiutuu viikon päästä vasta.
Tässä välillä sitten ei ole ehtinyt miestäkään juuri ikävöidä, kun oma isä kuoli kohtalaisen lyhyen sairauden uuvuttamana viikko sitten ja tässä hautajaisia järjestellään :'( Ei voi ymmärtää että toinen on iäksi poissa..
Ei kai tässä voi muuta kun toivoa, että kaikki raskauden suhteen menisi hyvin, enempää surua on hankala kuvitella.
Vauvaa varten kaiken paikoilleen laittaminen on kesken, kun ei juuri kotosalla ole tullut käytyä... Vaatteet siellä on puhtaana ja tarvikkeet, vaatteet jne valmiina edellisten jäljiltä, mutta mitään ei vielä paikoilleen laitettuna. Huoh. Liitoskipujen vuoksi kuitenkin toivon, ettei menis kahta viikkoa yli, kuten 2 edellistä... Kun nyt saataisiin vaan lasten isi kotiin ja oman isin hautajaiset pidettyä ensin.
Jaksamisia teille kaikille, tää loppuraskaus on tukalaa aikaa, mutta pieniä nämä raskaushuolet useimmiten kuitenkin on. (Ja anteeksi kun teille vuodatan suruani, mutta täytyy sanoa, että aina se vähän helpottaa kun saa jotain sanottua surustaan. )

Piitu10 (ja muistaakseni) 36+2
 
Hui,enpä olisi uskonut sentään lukevani ihan vielä vauvan saaneiden terveisiä :)

Itsellänikin varattu jo ensi viikolle rv35+0 lääkäri-nvla. On meinaan ollut jo kipuja, alavatsalla+ seka kohdunsuulla. Terveydenhoitaja kauan kokeili vatsan päältä, ja pelästyinkin hiukan kun niin kauan ja pitkään sikiön asentoa yritti selvitellä... sitten kokeili vauvan päätä, ja näytti hiukan hämmentyneeltä, kokeili vielä kerran jos toisenkin... sanoi että "jokin siellä on todella alhaalla". Epäili siis laskeutuneen vaavelin jo. No, eipä silti eihän se ole ihme vaikka olisikin laskeutunut ? Tässä on enää 6 viikkoa aikaa kun on määrä syntyä. Tosin veikkaisin että oman "oloni" mukaan syntyisi aikaisemmin... Niinkuin täällä muutamalle on jo käynyt. :saint:

Taas alkoi vihlonnat, ja kivut, siis ihan alhaalla, tuolla kohdunkaulalla(?). Iiiks, kävi jo mielessä että TOIVOTTAVASTI ei sentään nyt vkl:na lähde synnytys käynnistymään,mieheni kun lähtee juuri näillä minuuteilla toiselle puolelle merta, eli siis Eestiin... Ei tule sieltä niin nopeasti paikan päälle jos sattuisikin..... :x
No, ei sentään ihan kannata kaikkein "pahinta" pelätä :) Tänään siis tuli 34+0 täyteen.

Voimia kaikille viimeisillä oleville jaksakaa vielä malttaa hetki :) Kukakohan seuraavana synnyttää:)
 
vauvoja syntyy ja oireita esiintyy!!! :LOL:
Siispä Paljon Paljon Onnea Ricalle :flower: :heart:
Itselläni on myös noita oireita mutta supistuksia ei ainakaan ole huomattavasti ollut!! Vihlontaa kohdunsuulla sitäkin enemmän...
Lisäksi täälläkin kärsitään ihan älyttömästä flunssasta!! :kieh:
Yskää, nuhaa, kurkku kipeä jne. eilen kävin lääkärissä ja sain suunnilleen rukoilla että saisin yskänlääkettä :snotty:
Tätä on kumminkin kohta jo kestänyt viikon :headwall:

Piitu10 :'( Paljon voimia sinulle...itse menetin mammani kesäkuussa ja oli todella raskasta yrittää koko ajan rauhoittaa itseään!! Loppujen lopuksi hautajaisetkin sujuivat hyvin :'(
Yritä jaksaa :hug: :hug: :flower:

Bebes & Muru 35+1<---nyt ne viikot on täynnä :heart:
 
Pauzi

Limatulpasta: Mulla esikoisen odotuksessa tuli limatulppa kahdessa osassa, ensin kirkas limaklöntti pönttöön (älkää edes kysykö kuinka sen sieltä bongasin... :ashamed: ) ja viikko siitä samanlainen klöntti paperiin pyyhkiessä. Siitä n. viikon päästä käynnistyi synnytys. Eli ei välttämättä tule vielä pitkään aikaan siitä limatulpasta. Mulla se oli kirkasta hyytelöä, ei verta seassa. Ja itsekin luulin spermaksi :LOL: , kunnes jälkeenpäin kuulin koko tulpan olemassa olosta ja tajusin että sehän se...
 
piitu10 voimia sulle :hug:

taisin hätäillä turhia tuosta limasta.. mitä lukenu tässä oon, ni melkeinpä kaikilla siin ollu jotain veriviiruja... ja mullahan oli vaan kirkasta.. tai mistähän sitä hurja tietää mikä mälli se sieltä tuli. yök. ettei sit vain olis eilisiä spekun jäänteitä :LOL:

selkää särkee et uni ei tuu ja ukko kuorsaa niin kovaa ettei voi ees vieressä maata. muutenki jotenki niin herkkis-olo et vois itkee ihan pienistäkin asioista. onneks täälä muitakin, joilla on tunteet pinnassa.. on tää elämää.. :p

yopa 35+4


onnea Rica :flower:
 
huomenta!

[/b]piitu10[b/] :hug: :hug:

[/b]augustmam[b/] on sulla mahoton väkkärä masussa =) kiitos tummennusvinkistä, kokeillaan miltä tällä kertaa näyttää.

limoja on liikenteessä yhellä jos toisellakin, niin ylä kuin alapäässäkin. limaahan saattaa alapäästä tulla, kun kypsymistä tapahtuu, mutta ei välttämättä ole vielä sitä ite tulppaa. jännittäviä hetkiä kuitenkin elellään.

eilen innostuin vielä kaivelemaan kukkapuskia, mutta lopetin hetikohta, kun sain aikaiseksi kunnon supparin kaivamalla yhen kukan siirtämistä varten ylös. tuskin olis ollu ongelmia muuten, mutta en laiskuuttani hakenu kunnon lapiota, vaan polvillani kökin ja käytin pientä puutarhalapiota syväjuurisen puskan kaivuuseen. tyhmä mikä tyhmä, mutta en koeile enää toiste.

iskä eilen kokeili pyynnöstä kohdunkaulaa ja parkaisi kauhuissaan, että täällähän on jonkun pää! rt on siis vamistettu, muuta ei sitten osannut sanoakkaan. yhdynnät on kuulema hetkeksi pannassa, kun miehestä ei ole kiva tökkiä ihmisiä m.unalla päähän :LOL: no joo ei tässä enää itteensäkkään hirmusti moinen puuha nappaa, asennon löytyminen on sen verran hidasta ja tukalaa (milloin kramppaa pohje ja milloin ahistaa muuten vaan), että ne vähäisetkin halut häipyy siinä.

lähen aamupalan laittoon ja sitten herätteleen tyttöä, että keretään ajoissa neuvolaan. mukavaa perjantaita kaikille!

jari-maija 37+5


EIPÄ SITTEN TUMMENNUSTEN KANSSA TÄRPÄNNY TÄLLÄKÄÄN KERTAA... EHKÄ NE EI OLE TARKOITETTU MUN KÄYTTÖÖN.
 
Limasta sen verran,että olen jotenkin ihan poikkeuksellisen paljon vuotanut viime viikot.En muista edellisistä loppuraskauksista tälaista.Lääkäri kun teki maanantaina nyt viimeisimmän tarkastuksen,oli hänellä koko hanska ihan limassa :ashamed: (sorry yksityiskohdat).Sanoi että se saattaa merkitä lähestyvää synnytystä tai sitten on oire niistä mun tulehduksista.

Tuntuu meillä monella kovin raskaalta nämä viimeiset viikot.Minusta aika on mennyt kamalan nopeasti ja nyt yhtäkkiä tuntuu ettei paria viikkoa saa kulumaan millään!Itku on herkässä täälläkin ja sen viikonloppuisen sairaalareissun aikana itkin koko vuoden edestä ja KAIKESTA mahdollisesta.Mutta on toisaalta hyväkin kuulla,että toisilla on "oikeaakin" aihetta murheeseen.........voimia ja halauksia sinullepiitu10 :hug: .Kuulin myös käydessäni neuvolassa varaamassa ensiviikolle aikaa,että yksi meidän valmennusryhmäläisitä jolla on laskettu aika syyskuulla (oliskikohan raskausviikolla 30 nyt) makaa Helsingissä sairaalassa kun lapsivedet olivat viikko sitten menneet.Ja sitten minä jaksan oloani valittaa,kun vauvalla on kuitenkin kaikki mahassa hyvin ja saa siellä kasvaa vielä,niin kuin on tarkoitettukkin.

No,täytyy sanoa,että on kyllä taas väsy olo,kun kolmen jälkeen en ole nukkunut yhtään ja mies on taas siinä tavallisessa 24h:n työvuorossa.Olossa ei radikaalia muutosta,mutta jotenkin "särkee" ihan joka paikkaa.Päätäkin.

Viikonloppu edessä ja kassulla taas uusi raskausviikko pamahtaa käyntiin viikonloppuna......saas nähdä meneekö sekin kokonaisena :snotty:

Kassu ja Alma 37+6
 
yöllä nukuin taas pari tuntia supisteli lähes viiteen asti mutta ei tarpeeksi säännöllisesti et olis päässyt lähtee ehkä sitten ensi yönä kun tulee poikien serkkupoika yökylään...parina aamuna tullut limatulpan osia mitä ei aikaisemmissa ikinä tullut jos ei sittenkään menis ainakaan yli.
Neuvolakuulumisia: painoa ei tullut yhtään,mikä hyvä sillä viimeksi tuli reippaasti,mitä kyllä ihmettelin ku syön yöllä ja päiväl,vauva reagoi hyvin syke 140-150,turvotus +,pissa ok,ma uusiin verikokeisiin jos vielä kutina jatkuu että tällaista täällä nyt ulkoileen
 
rv 37 pyrähti käyntiin reippaalla painon nousulla. Pare ois olla vauvaa...joka sit erkaantuu emoaluksesta joku kaunis päivä..! :headwall:

Piitulle osanottoni ja voimia. :hug:

Unettomuus vaivaa. Ei tule uni illalla, ja aamulla kun mies lähti töihin kuuden jälkeen, mä jäin vatvomaan Kelaa ym muita ällöttäviä paperihommia. Mikään ei huvittaisi. Esikoinen orpona kun kaikki kaverit mökeillään ym. Onneksi löytyi seuraa iltapäiväksi.. Aamupäivällä neuvola, kysynpä hyytelöstä niiltä. :LOL: Tai sitten on spermakoe illalla.. :LOL:

Aquarakkuloista onko kukaan kokeillut`? pistääkö tosissaan niin kauheasti kun sanotaan? Mulle kätilö laittoi petidiiniä mutta musta se laittoi sen selkään eikä todellakaan reisilihakseen. Mitähän mulle oikeesti on laitettu.. hmm.. ainakin se pisti kurjasti. Mutta se AUTUUS sen jälkeen! Sit vaan vesisänkyyn ja nukkumaan, oih se oli ihanaa. (kello oli yksi yöllä) Hetken rauha. Vaikka supistikin ja sen tunsi, kivun kärki oli poissa.

No niin, huomenta vaan piti sanomani..
:wave: 37+0
 
Piitu10 Paljon voimia :hug:

Täälläkin jotain limaa ilmaantui aamuyön vessakäynnillä. En sitten tiedä, oliko kyse ihan limatulpasta vai muusta limasta, mutta aika reilusti tuli. Mulla on parin päivän takaisesta sisätutkimuksesta vähän tihuutellut verta ja rusehtavaa vuotoa, joten vaikea sanoa oliko siinä limassa sitten sen takia veren tapaista vai ihan muuten. Muutama kivulias supistus tuli tämän vessassa käynnin jälkeen, mutta siihenpä ne jäi.

Tunnin välein ravasin viime yönä vessassa ja viiden jälkeen en enää nukkunut. Tänään olisi tulossa siskon perhe kylään ja väsymys on sitä luokkaa, etten jaksa olla kovinkaan innostunut. Mutta jospa tämä päiväkin tästä taas käynnistyisi vähitellen. *lähtee keittämään teetä*
 
Nyt taitaa jo suurimmalla osalla olla jännät paikat..synnytys voi käynnistyä hetkellä millä hyvänsä =) Mä epäilen niinkuin Kassukin että ens viikkokin menee vielä kokonaan ainakin ennenkuin mitään tapahtuu...Kaikki paikat särkee ja käveleminenkin on vaikeaa ja siksi toivoisin että edes laskettuna aikana syntyis.
Tuleva mami 37+6..
 
huomenia!
täälä yö menny vessareissuja tehdessä ja ähkiessä sängystä ylösnousun ja kyljen käännön merkeissä. en ees osaa kuvitella, millasta se on sit ku vauva syntyny ja voi nukkua mahallaan ja ei tarvi sen suurempia akrobaattisia taitoja, et pääsee nousemaan. :D tunnin päästä neuvola.

yopa + pellervo 35+5
 
Herttinen millanen kuhina täällä käy. :D Joka päivä täällä käyn monta kertaa lukemassa ja aina on tullut hurjasti tekstiä. =) Hyvähän se on, kun jaksatte kirjoitella.

Mulla on supparit loppunut. Menkkakipuja iltaisin..
Eilen tuli siivottua ja mies lämmitti saunankin. Illalla vielä tuli seksiä harrastettua, mutta ei mitään tuntemuksia :kieh:
Eli eiköhän tässä mennä vielä pitkälle. Vaikka eihän mulla ole mikään kiire saada tätä vauva syntymään, kun paikatkin nyt suht hyvässä kunnossa.

Tänään olisi taas neuvola. Tulen kertomaan siitä sitten myöhemmin.

37+5
 

Yhteistyössä