Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

77mm: Kiitos vastauksesta. Täytyy vielä kysyä ensiviikolla ultrassa, että tietävätkö he miten osastolla suhtaudutaan jos haluaa pikaisesti kotia. Siis jos vauvalla kaikki hyvin. Neuvolassa kun on ensikerralla sijainen.
Piitu10: Osanotto ja voimia oikein paljon! :hug:

Ja kun tämä muisti pätkii, niin jo kerkesin unohtaa :ashamed: uuden elomassun nimen, mutta tervetuloa jokatapauksessa mukaan!

Kassu: Mullakin kipeytyy kohtu (lähinnä alaosasta) jos paljon kyykin. Ja eilen kun käppäiltiin yli 5h Tall Ship Races tapahtumassa, niin tuli selän ja jalkojen lisäksi kohtu alhaalta tosi kipeäksi. Vielä tänääkin on ollut. Oli kyllä kolmen lapsen(siskon lapsista kaksi oli meillä hoidossa) kanssa vähän rankkaa, sitten vielä kipuilet purjelaivoissa ihmettelemässä, niin tuntui välillä että taju lähtee. Ja äsken mies soitti treeneistä, että voiko heidän bändin laulaja tulla naisystävänsä kanssa meille yöksi... asuvat toisella paikkakunnalla ja huomenna keikka täällä. No eipä tuosta oikeen voi kieltäytyä, vaikkei pahemmin huvittaisi emännöidä rättiväsyneenä. Vali vali. :kieh: Mutta nyt takaisin kirjan pariin. Voimia kaikille! :wave:

-Capri ja Tiitiäinen 35+1-
 
neuvolassa tänään:
viikoin; 36+2, painoa +100/vko, ei turvotusta, ihme ;) , rr 113/67, b-Hb 110, ja muuta ei sitten tehtykkään kun alkuviikosta oli se lääkäri, loppuajan neuvola ajat sain sovittua.
olin vähän kummissani, mutta toisaalta odotusaulassa pojat 3v ja 6vuotta jo odottivat. pääsin nopeesti pois.
vauva liikkunut ja hikoitellut tuttuun tapaansa :heart: !!!
meille tulee kahden viikon päästä mun sys 1vuotiaan poikansa kanssa parix viikox kotivahtiin, kun lähtö synnyttämään käy(jostain kumman syystä usein yö aikaan) niin lapset saa olla kotona. =)
oikein hyvää viikonvaihdetta kaikille!
-mizu ja masu
 
eikä mitään enteitä synnytyksestä. No, okei yksi supistus on havaittu toissa yönä :LOL:

Neukkatäti arvioi vaavin painoksi kolmea kiloa, joten jos ja kun tässä vielä kuukausi odotellaan, niin nelikiloinen vaavi olis tulossa. Ja todennäköisesti yliaikaisena, jos tuo yliaikaisuus on yhtään perinnöllistä; veljeni ja mä synnyttiin rv:llä 42.

Lastenhoito järjestyy meillä niin, että poju menee vanhempieni luo, oli sitten yö tai päivä. Vanhempani asuvat sairaalan ja kotimme välissä.

Onnea syntyneille "elovauvoille" :flower:
 
....tälle illalle:

eli Eleonor:meillä on tyttö,joka juuri täytti 4v ja sitten pojat 2v ja 1v :wave:
ja Auringonkukka:kyllä se voi olla niin,että ihan "oireetta" tallustelet sinne lasketun ajan hujakoille ja sitten vain alkaa tapahtua.Ei ehkä uudelleensynnyttäjät,mutta ensikertalaisella kyllä.Esikoista odottaessa ei kyllä ollut juurikaan tuntemuksia (mitä nyt oikein rankan siivouksen tms jälkeen maha kovettui hetkeksi) mutta siiten viikolla 40+6 meni yhtäkkiä vedet ja siitä alkoi heti synnytys:tuli heti supistukset.Että ihan tyytyväinen voit olla,kun ei kummempia supistele tai muutakaan

:p


Kassu
 
Isot onnittelut vauvansa saaneille! :flower:

Lähes joka viikko käynyt lukemassa muitten kuulumisia, mutta tuntuu ettei jäänyt aikaa ja jaksamista kirjoitella.
Tänään kävin neuvolassa lääkärissä ja lupaili et syntyis max 4 viikon päästä eli parisen viikkoa etuajassa. Ite en tuohon usko. Kaks viimestä käynistetty palkällä kalvojen puhkasulla.
Jaksamista kaikille!
 
Viime yönä taisi tulla niitä ihka oikeita synnytyssupistuksia. Aiemmin olen puhunut kipeistä supistuksista mutta nämä olivat aiiivan eri luokkaa. Olo oli tosi hankala. En osaa sanoa minkä aikaa niitä tuli kun niitä tuli nukkuessakin. Herättyäni ne loppuivat aika nopsaan. Ennätin ajattelemaan että tänä yönäkö se lähtö synnärille sitten tulikin. Onneksi ei, sillä huomenna on vielä viimeinen koitos ennen kuin vauva voi syntyä. Kyläjuhlat joita olen ollut järjestelemässä. Mielelläni niissä haluan olla paikalla ja minua siellä tarvitaankin. En ole varma onko vauva samaa mieltä minun kanssani. :D

Tässä pikakuulumiset! Öitä!

Edie
 
Pauzi
Auringonkukka-: Mulla esikoisen kanssa kävi niin että koko raskausaikana ei juurikaan harjoitussuppareita ollut, varmaan 5 koko raskausaikana ja nekin aina rasituksen seurauksena. Sit rv 40+3 tuli aamupäivällä ensimmäinen kipeä supistus, ja siitä ne alkoi sitten. Ensin niiden väli oli puolestatunnista tuntiin, mut illalla seitsemän aikaan tuli jo 5-8 min. välein. Lähdettiin sairaalaan, mut poika syntyi vasta seuraavana päivänä klo 12.12. Eli se avautuminen oli helkutin hidasta, johtuiko lie sitten siitä ettei niitä suppareita oikein ollut sillon aikasemmin. Lapsivedet meni vasta synnytyssalissa kun kalvot puhkaistiin.
 
Huomenta rakkaat kohtalotoverit! Takana yö joka mennyt päin p:tä. Olen valvonut yli neljätuntia äärettömän pahoinvoinnin takia. Mistä lie johtuukaan. Silmiä ei uskalla ummistaa, vaikka väsynyt olenkin sillä tuntuu siltä kuin pyörtyisin. Hetkeksi, kun torkahdin, niin korvissa humisi niin kovin, että luulin pyörtyväni, vaikka makasin.Luin että saattaa johtua siitä, että sikiö painaa suurta verisuonta, jonka vuoksi veren takaisinvirtaus sydämeen heikkenee ja se ei ole kuulemma vaarallista. Tai voisko se johtua esim. siitä, että vauva olisi kiinnittymässä? Tiedä häntä, mutta taidan soittaa sairaalaan aamulla, jos olo ei yhtään tokene.

Piitulle oikein paljon jaksamista!
 
Huomenta!

Hyvin nukuttu yö takana! Ja vaikka eilen valittelinkin "emännöimisestä", niin oli kyllä ihan piristäviä yövieraita. =)

Auringonkukka: Ei mullakaan esikoisesta juuri supistellut ennen synnytystä. Neitokainen syntyi 39+1.
 
Huomenta! Se on sitten tasan 38 viikkoja kasassa tänään.. Neljän viikon sisällä luulis jo lapsen syntyvän. Se on jotenkin jännää että vaikka suppareita ja muitakin oireita on ollut jo muutaman viikon niin yhtäkkiä niitä suppareita ei tuu edes joka päivä.. vaikkakin liitoskivut? tai jotkut vaivaa ja käveleminen vaikeaa ja se ei kivaa..
Auringonkukka Mun tuttu synnytti esikoisensa maanantaina ja ei hänellä ollut mitään ennakoivia oireita ja luultiinkin että mä synnytän ensin mutta hänpä ehtis. Synnytys alkoi vesien menolla..synnytti rv38+1.
 
Huomenta! Ihanaa, kun on oikein hyvin nukuttu yö takana =) Kerrankin oikein sellainen pirteä ja reipas olo heti aamusta.

On pakko heti näin aamusta vähän valittaakin, että saan asia pois sydämeltäni.. :D Eilen en ollut lainkaan näin pirteä ja hyväntuulinen, kun siskoni perhe tupsahti meille kylään ja niinpä en onnistunut ottamaan aivan kevyesti taas kommentteja vauvan koosta. Ensimmäiseksi kun sisko astui ulko-ovesta sisään, se tuli puhumaan mahalle ja kysyi "mitä jättiläiselle kuuluu". Minun 4v. kummipoikakin jossain vaiheessa päivää tuli taputtelemaan mahaa ja mietti siinä sitten, että syntyy kuulemma iso röllykkä. Mistähän lie tuommoista kuullut.. Siskon piti vielä piristää minua kommenteillaan ennen lähtöään, kun testasi ostamiamme vaunuja. Totesin vaan, että ovat ihanan kevyet työntää, niin siihen sain kuulla, että kun meille nyt syntyy se 5kg vauva, niin eipä ole enää :| Kyllä minua otti päähän, enkä tiennyt oikein, miten olisin suhtautunut ja mitä sanonut. Eivät minun siskon lapsetkaan ole palkon alle nelikiloisina syntyneet, joten tuskin meidänkään vauva paljon heitä enempää tulee painamaan. On se vaan niin omituista, että jokaisen vauvan tulisi syntyessään painaa 3,4kg, niin silloin kenelläkään ei varmasti olisi kommentoitavaa puoleen eikä toiseen.

No, nyt on taas aamun ärsytykset purettu ja kiitokset taas niille, jotka jaksoivat vuodatukseni lukea. Se aina vaan kummasti helpottaa, kun saa purkaa sydäntään :hug:
 
Nukuin hyvn ja aamulla heräsin tunteeseen että jotain tapahtuu.. toiveajattelua sanon mä! Viikkoja kuitenkin vasta 37+1. Toisaalta hedelmöityshetkeä ei voi tarkkaan määritellä koska tulin raskaaksi heti keskenmenon jälkeen eikä menkkoja ehtinyt tulla..

Hemu2 Sano painosta puhujille, että niin, on se ihanaa kun oma olo kevenee kertaheitolla!? :LOL:

Auringonkukka hyvä kun kysyit koska mäkin olen ihmetellyt samaa.. Esikoisen kanssa kun supisteli vähän väliä ja nyt ei yhtään! Ainoastaan liitoksia välillä vihloo jos lähtee ku hauki rannasta. Ja menkkamaista jomotusta. Noooh, onhan sit turvotusta ja muuta lieveilmiötä mutta ei siis varsinaisesti synnytykseen viittaavaa. Höh.


Maman 80 Mitens sun verenpaine? Pitäiskö sitä tarkistaa.. Jos on kovin alhainen, voinee aiheuttaa vauvelillekin haittaa? Sanokaa te joilla sitä on ilmennyt? Korkea taas voi olla toksemian oire..

Hih, nyt olen istunut aloillani tarpeeksi. Pienet kintut yrittävät oikeasta kyljestä esiin. Vähän niinkuin tappajahain evä...Ihana vertaus, eikö? :kieh: okei mä en pelaa enää ihan täydellä pakalla..

:wave:
 
Pauzi

Huomenta huomenta!!

Minä sainkin pitkästä aikaa nukkua aamulla miten halusin, mies ja poika ovat mökillä ja tulevat huomenna tai maanantaina. On se kumma juttu kun ei ihmiset meinaa ymmärtää että on aika heikko lähtee viimesillään mökkeilemään, kun ei ole edes sähköä eikä juoksevaa vettä, ja kusellakin pitäisi käydä kyykyssä metsän helmassa. Niin saa samoille idiooteille selostaa satoja kertoja miksi minä en lähtenyt mökille mukaan. Mökki on siis minun vanhempieni mökki, ja ihmiset kokevat suurena kummallisuutena sen että mieheni ja poika ovat keskenään MINUN vanhempien kanssa MINUN vanhempieni mökillä. Onko se teistä jotenkin kamalan outoa? Musta se on hyvä vaan että sietävät kukin toinen toistaan.... Ja mielellään touhuavat keskenään.

Jotenkin oli kummallinen yö, heräsin nimittäin tasan kahden tunnin välein pissalle. Luulen että ilman noita pissareissuja olo olisi hyvinkin levännyt, mut kyllä tuo kahden tunnin välein herääminen alkaa jo tuntua. Valmistautuuko elimistö ja mieli samalla yösyöttöihin vai mikä himputti tässä on takana. Ja illalla en meinaa saada unta sitten millään... Ikävää...

Mulla on hormoonit ihan sekaisin. Oleminen on tosi vaikeeta kun kokoajan itkettää millon mikäkin. Eilisenkin itkin kun on poikaa niin ikävä, en voi edes soittaa äidilleni tai miehelle ja kysellä kuulumisia kun pillahdan itkuun kun kuulen oman pienen (3v) kultani äänen sieltä taustalta. Ja sekin oli maailman loppu kun hän nyt on onkinut ensimmäisen kalansa itse ja minä en ollut sitä näkemässä. En enää ikinä anna poikaa näin pitkäksi aikaa kellekkään hoitoon!! Mä en kestä tätä raskautta enää, on niin raskas olo tunteellisesti, vähän oon alamaissa ja herkkänä...

Mutta jospa se tästä... Mietin että alkaisinko vaikka leipomaan nyt kun ei ole isäntä ja poika edessä sähläämässä....

Pauzi ja papunen 37+5
 
Eilen kävin neuvolassa.
Painoa oli tullut viikossa 1.300g! :eek:
Liikkeet ++
Pissassa valkuaiset +
Neuvola täti meinasi miut laittaa samantien lappeen sairaalaa äippäpolille, kun miulla päätä särkenyt tällä viikolla kamalasti ja on ollu huono olo. Mutta kun hän soitti äippäpolille niin sieltä käskivät maanantaina viedä uuden näytteen labraa ja jos siinä on vielä mitään niin sitten sairaalaa.
Vauva on raivotarjonnassa.
Sf-mitan neuvola täti otti, mutta ei merkannut sitä eikä sanonut ääneen sitä. Aika outoa että sitä ei olla miulla mitattu viikon 32 jälkeen..

Meidän tyttö on ihana! :heart:
Hän on nyt heränyt joka aamu kuuden aikaa, kun isäntä lähtee töihin. Nyt parina aamuna ollaa herätty onneksi vasta seitsemän aikaa, mutta tänään tyttä heräsi vasta ysiltä!! :D Oli kyllä tosi ihana nukkua niin pitkää.

Käytii tänää koko perhe kävelemässä ja sen jälkeen kävin vähän kykkimässä kasvimaalla. =)
Nyt on alavatsa vähän hellänä. Eipä niitä vaivoja nyt ole ollutkaan.

37+6
 
Maman80 kannattaisi mun mielestä soittaa äippäpolille ja kysyä, että katsoisivat sun verenpaineet sunmuut. Ettei ole kyse raskausmyrkytyksestä.

hemu2 Olin eilen arviossa ja nyt on tämä "pikkuinen" on 3600g ja viikkoja 37+1. Ei lekuri pitänyt sitä mitenkään erityisen isona ja näytti käyrältä, että syntyessään tulee olemaan vähän yli 4kg. Perhevalmennuksen videossakin synnyteltiin 4kg :n tyttö. Tämä mun vaavi meni siis keskikäyrän yläpuolella. Oli merkannut sen POIKA käyrästöön.... :eek: vaikka sukupuolta ei ole kerrottu meille, eli tarkoittaneeko sitten, että tietävät tulossa olevan pojan :D
Minä oisin jo varmaan hikeentynyt siskolleni ääneen, jos tollasta kommennttia olis tullut kokoajan kun ei se ole oikeesti mikään jättiläinen. Pikkuinen piiperöhän siellä on meillä kaikilla. Muutamilla satojen grammojen heitoilla näitä vaaveja tulee. Ehkä se ulkopuolisten kommentointi on sellaista tahatonta "osallistumista" kun kuvittelevat että äitee pelkää ison vauvan synnytystä niiin luulevat olevansa empaattisia ikäänkuin. Tiedähäntä, mutta meidän vauvat on ihan hyvänkokoisia just sellasena kuin tulevat. Piste.

Mulle ihan normi alatiesynnytystä povattiin. Toivotaan nyt vain että ei mene yliaikaiseksi.
NKL vierailulla herkes kyyneleet silmiin sekä mulla että miehelläni kun synnytysosastolle astuttiin, että juu, sitä ollaan herkkänä...näköjään myös mies.
pauzi Mäkin olen seurannut tota pissalla ravaustani ja ihantotta 1-1,5 tunnin välein on käytävä johonkin viiteen asti. Sitten on pari-kolme tuntia taukoa ja sit yleensä heräänkin. Tää toistuu joka yö. Olen kanssa ihmetellyt et miks just yöllä. Ei mua päivällä pissata noin usein....Mä olin neuvolassakin laihtunut viime punnituksella niin aattelin et se johtuu tosta kun kokoyön pungerran ylös ja alas ja juoksen vessassa :LOL:

Täällä kohtuullinen päivä. Mieli ei vain "kohoa" millään ihan huippufiiliksiin joten kärki puuttuu vaikka olis kuinka kivaa tekemistä tai muuta. Tää on kait just sitä hormoonihässäkkää, ääh.
Voimia joka Leidille viikonlopun lyllerryksiin!

Pilke ja Pomo 37+1
 
hohhoijjakkaa... onneks ei oo ainoa, jolla vessareissut katkoo yöunia. mulla alkanu vetää suoni jalasta öisin ihan kamalan kipeesti ja just vaikka viimeyönä ponkasin sellasella vauhdilla sängystä ylös, että jälkikäteen oikein ihmettelin ketteryyttä. :)

pitäis lähteä miehen kotiin kylään, mutta jotenki mua ei vain jaksa kiinnostaa. suurin syy varmaan on sen pikkusisko (6v) joka tuossa parisen viikkoa sitte hakkas mun mahaa ja sano et "hakkaan niin kauan sun mahaa että tuo vauva kuolee. en halua et se ikinä syntyy." arvatkaapas vain oliko kamalaa pidätellä itkua ja kun sit vihdoin miehelle kotimatkalla kerroin ni oli aikamoinen tulva mikä silmistä tuli!!! :'(
et ei paljoa kiinnosta koko tyttöä nähdäkkään! en varmaan ikinä tuu unohtamaan sitä, olkoonkin kuinka lapsi vielä... räyh! |O

päiväunille, jospa mieli paranis...

yopa 35+6
 
yopa : Ohhoh mikä kakara! :eek: Kun miettii oman 6v tytön käyttäytymistä, niin en mitenkään päin pysty kuvittelemaan että kykenisi tuollaista tekemään. Toivottavasti vanhemmat pitivät tytölle kunnon puhuttelun ja sai teostaan rangaistuksen. Kyllä noin ison pitäisi osata jo käyttäytyä!!! Oikein suututtaa sun puolesta. :hug:
 
yopa No, huhhuh :/ Ymmärrän kyllä varsin hyvin, että tuollainen ei tunnu todellakaan kivalle. Sietäisi joutua aikamoiseen puhutteluun, vaikka nyt vasta 6v. onkin, mutta ei noin nyt saa käyttäytyä :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja yopa:
hohhoijjakkaa... onneks ei oo ainoa, jolla vessareissut katkoo yöunia. mulla alkanu vetää suoni jalasta öisin ihan kamalan kipeesti ja just vaikka viimeyönä ponkasin sellasella vauhdilla sängystä ylös, että jälkikäteen oikein ihmettelin ketteryyttä. :)

pitäis lähteä miehen kotiin kylään, mutta jotenki mua ei vain jaksa kiinnostaa. suurin syy varmaan on sen pikkusisko (6v) joka tuossa parisen viikkoa sitte hakkas mun mahaa ja sano et "hakkaan niin kauan sun mahaa että tuo vauva kuolee. en halua et se ikinä syntyy." arvatkaapas vain oliko kamalaa pidätellä itkua ja kun sit vihdoin miehelle kotimatkalla kerroin ni oli aikamoinen tulva mikä silmistä tuli!!! :'(
et ei paljoa kiinnosta koko tyttöä nähdäkkään! en varmaan ikinä tuu unohtamaan sitä, olkoonkin kuinka lapsi vielä... räyh! |O

päiväunille, jospa mieli paranis...

yopa 35+6

No mun mielestä ei ihan terveeltä vaikuta tollanen käytös, anteeksi vain. Ei normaali lapsi tee tuolla tavalla....
 
Omatkin lapset ovat joskus villejä tai kotona viljelevät pissa-kakkahuumoria.Mutta puutun kyllä niihinkin enkä KOSKAAN ole kuullut omien tai muiden käyttäytyvän noin ihmeellisesti yopa!!!Minusta kannattaisi tytön äidin tietoon moiset lausahdukset saattaa ja hieman kysellä,mistä käytös saattaisi johtua.Kummaa...
 
zamppa
Yopa, teki oikein pahaa lukea tuota stooria. Ei muuta kuin puhutteluun lapsi! Ei tuolla tavoin tule kenenkään käyttäytyä oli ikää kuinka vähän tahansa.

Omaa napaa: täällä suunnalla kaikki hyvin, ei kummepia muutoksia olotilaan. Ihmettelen vaan kun ei vieläkään tarvitse käydä yöllä vessassa kuin korkeintaan kerran.... koskakohan se ravaaminen täällä oikein alkaa.

Eilen olin kyllä vähän puulla päähän lyöty kun olin vaatekaupassa niin yhtäkkiä joku täysin vieras nainen huudahti niin että koko kauppakeskus kuuli "oi kun sulla on ihana maha!". Vähän aikaa meni että tajusin sen puhuvan mulle. Alkoi kauheasti utelemaan että tiedänkö kumpi tulee ja eikö ole ihanaa kun mullakaan ei ole ylimääräistä missään että kuinka ne vauvan kantapään potkut tuntuvat kivalta. Alkoi siinä sitten selittämään kuinka itse 24 vuotta sitten "leikki" vauvan kantapään kanssa jatkuvasti. Äkkiä vaan yritin livetä paikalta mutta tuntui että se otti asiakseen seurata ja selittää kaikennäköstä. Onneksi vastaavanlaisia tapauksia ei ihan joka päivä ole kohdalle sattunut =) .

Tänään on kyllä tuntenut saaneensa jotain aikaiseksi kun oon leiponut ja tehnyt vielä siihen päälle satsin lihapullia....
Huomenna mökille muutamaksi päiväksi, mies tosin jää kaupunkiin että toivottavasti mitään kummoista ei ehdi tapahtumaan tuona aikana. Jännään sit tiistai iltana, kun koneelle palailen että saako lukea lisää iloisia uutisia ;)

zamppa 36+3
 
Tällaisia päiviä varten on olemassa:
-pakastepizza
-lapsi joka nukkuu piiiitkät (kahdetkin) päikkärit
-kasa Muumi ja TiTi-Nalle DVD:itä tytölle (ihan vaan suomenkielen ylläpidon vuoksi ;) ...viis katseluaikarajoituksista)
-useita vaihtoehtoisia makuupaikkoja eripuolella taloa raskaanaolevalle
-naapuri, joka on poiminut meidän koiran yöllä talteen kadulta ja tuo sen aamulla omaan pihaan
-jäätelö

...täällä ollaan yöunien heikon laadun ja määrän takia edelleen äärettömän väsyneitä |O

Toistamiseen kysyn levottomista jaloista. Mulla toinen kinttu ihan hervoton nukkumaan mennessä. Mitä apukeinoja ootte löytäneet te, jotka levottomista koivista myös kärsitte? Syön monivitamiinia ja juon olevinaan tarpeeksi. Paksu sukkakin on usein yöllä jalassa. Kävelen huoneessa, mies hieroo jalkaa, itse puristelen pohjetta (kipu peittää levottomuuden tunteen) mut toisinaan ei auta sekään vaan nukahtaminen on yhtä tuskaa :kieh:

yopa:Itse olisin varmaan alkanut hakata kyseisen kakaran päätä lattiaan tai vastaavaa. Tosi järkyttävää käytöstä.
 
Yopa: Kannattaisi todella mainita lapsen äidille tapahtuneesta, lapsihan on lapsi, mutta ei silläkään verukkeella ihan mitä vain saa tehdä!!

Omaa(*) Täällä pitkin päivää ollut vihlovia/menkkamaisia supistuksia (tosi lyhyillä välillä pitkiäkin tiheään), mutta uskon ettei vielä ole lähdön paikka, mutta toivonmukaan ei kovinkaan kaukana? ;) Kiva tietää, että kehossa kokoajan nämä tapahtumat lisääntyvät ja todellakin tuntuu siltä ettei keho ole tällä hetkellä omassa vallassa, vaan nyt sitä ohjailee vauva ja vauvan ulos pyrkiminen, hiukan kyllä ahdistaa, mutta kyllä tämä varmaan tästä pikku hiljaa... =)

Öykä & Juniori 37+1
 
Miten teidän muiden vauvat liikkuu masussa? Mulla on ollut aika hiljainen melkein koko viikon..siis kyllä aina välillä joku liike tuntuu mutta tuntuu jotenkin pelottavalta kun niin paljon on liikkeet vähentynyt. Eihän siellä enää niin paljon tilaakaan tietysti ole kuin aiemmin mutta..
 
tuleva mami Mullakaan ei enää ihan niin paljon liikuta mahassa kuin jokin aika sitten. Neuvolassa kuitenkin todettiin, että se on ihan normaalia, koska vauvalla ei enää ole juurikaan tilaa liikkua. Erityisesti olin itse huolissani siitä, kun liikkeet ei ole enää yhtä voimakkaita vaan useinkin sellaisia hipaisuja, mutta se kuulemma kuuluu asiaan. Sillä lailla vilkas kaveri tämä on kyllä edelleen, että sitten kun liikkuu niin liikkuu todella monia kertoja tunnissa. Jos alan tekemään liikelaskentaa, niin tämä liikkuu sen 10 kertaa jo 5-10 minuutissa. Tunnin ajan jos liikkeitä laskisi, niin niitä kertyisi varmasti toista sataa :D Liikkeet on kuitenkin kevyempiä kuin ennen ja niinpä niitä joutuu välillä ihan kuulostelemaan, enkä tunne niitä enää samalla tavalla muita hommia touhutessani kuin aiemmin.
 

Yhteistyössä