*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
fysioterapeutin vinkeistä kiitos,piritta88 meillä muutenkin pidetty iltaisin lattialla,kun masua vaivaa eniten.laitetaan hänet lattialle ilman vaippaa ilmakylpyilemään harson tai kroonikkovaipan päälle.siinä sit masullaan tänään aika kauan jo nokitteli ja jumppaili.mun serkku oli kyläilemässä meillä ni oli jänskää ku vauva haki mun katsetta vähän väliä ku oli vieraan sylissä...silti oli taas niin edukseen:naureskeli suu auki ja seuraili katseellaan.tänään on ollu syömisvälit välillä jopa tunnin luokkaa...oltiin prismassa ostoksilla ja vauveli matkusti eka kertaa bussilla.hyvin meni matka nukkuessa ku ei ollu pitkä reissu.mut siellä ostarillakin piti syödä sit yhellä penkillä,jonka ohi kulki aika paljon ihmisiä,mut niin kiireisiä et ei juuri kiinnitetty kenenkään huomioita enempää...nippa nappa hotkin ruokani siinä lounaspaikassa,ku tosiaan piti poika syöttää.täällä joku sanoikin et vaunuissa kyl nukutaan hyvin ku liikettä piisaa,mut jos liike toppaa,alkaa vääntäminen ja kääntäminen.me usein heijataan vaunuja samalla jos istutaan välillä jossain penkillä yms.

kateellisena olen lueskellut teidän toisten makuukamarijuttuja...saa kattoo kuinka kauan täällä menee et ne tikit ja toi alakerta parantuu...kimalle puhui jotain kauhujuttuja jostain 7-leivän uunista!sadepäivän ilo tais pelätä jotain semmosta kans.mä en oo ees omaani uskaltanu sormella koittaa,peilillä katoin heti kotiuduttuani.eiks noihin pysty jumpalla jotenkin vaikuttamaan?ainakin niitä kaikenmoisia kuulia ym. myydään paljon...
eiks sun kimalle kantsis mennä vaiks yksiyiselle näyttämään itteäs,saisit varmaan lähetteen toimenpiteeseen sitä kauttakin!Mä ainakin menisin...ei toi oo kivaa,eikä kyl minusta mitenkään pinnallinen juttu.

joku sanoi täällä lakusta ja salmiakista et tulis ilmavaivoja vauvoille.huh huh ku mä oon molempien suurkuluttaja!onks noin et niitä tosiaan pitäis välttää?suklaan oon jo dumpannu pois syömisistäni.mitä enää jää?no ei mitään hyvää mulle...

t:maria s ja lauri-vauva 5 vkoa 1 pvä
 
ollaan siis muuttamassa sinne, 1.11. syyslomaviikolla tuodaan jo tavaroita...
katoin että joku oli mulle vastannut mutta nyt tätä nettiä ei ole joka päivä joten jos tamperelaisäidit haluavat ystävystyä niin laittakaa yksityisviestiä niin vastailen kun netti kunnolla käytössä :) ja hatanpäähän muutamme enkä siis tunne koko kaupungista ketään....
 
Pinnallisella tarkotin oikeastaan sitä kun lihakset on kyllä kunnossa tuolla alhaalla, eikä paikat tunnu enää edes "työntyvän ulos" kuten taavin synnytyksen jälkeen ja "viivin" raskausaikana, ainoo haitta on oikeastaan tuo että näkymä tonne alakerran paikkoihin on laajempi kuin ennen, mikä on mun mielestä tosi ällöä. Yksityiselle meillä ei olis varaa, yritän tuolla jälkitarkastuksessa parin viikon päästä puhua asiasta... Ehkä se yksityinen sitten jos kunnallisessa ei mitään tehdä ja tästä tulee mulle ihan pitkän linjan ongelma...

Mut en tiiä, ei tolla alakerralla tunnu mitään käyttöä muutenkaan olevan niin samapa tuo kai sit..

kimalle, taavi 1v1kk ja "viivi" 4 vkoa
 
unikuu108
juuri valmistui:

tätä vaippaa aloitin tekemään noin 3 tuntia ennen kuin tyttö syntyi. sain leikattua kankaat ja siitä hetki niin meni vedet..
nyt sain valmiiksi. vain kuukausi siihen meni.
muokattu (pyllystä levennetty ja nepit) mummut sisätasku kiinteillä tiiman muotoisilla imuilla(hamppujoustis,flanelli ja bambu).

puuvillavelouria sisällä ja ketut&karhut-joustista päällä sekä asianmukaiset nepit..

http://kuvaton.com/k/227.jpg
http://kuvaton.com/k/22K.jpg
http://kuvaton.com/k/226.jpg
 
Oi mikä "ihana" (outo) yö takana.. meidän tytteli nukkui 8h putkeen!!! Ei kertaakaan herännyt syömään. Itse sitten heräilinkin koko ajan kun nenä vuosi eikä henki kulkenut.. kurkkukin kipeä ja limaa täynnä. Ja siks toiseks oli pakko päivystää koko ajan, eikö tyttö tosiaankaan ole vielä hereillä ja valmiina syömään. Mutta nämä unet siis tietää sitä että nyt päivällä ei sit nukutakaan...

Meillä tyttö kans oikea sylilapsi.. turha luulla laskevansa sylistä pois jos on hereillä... heti tulee huuto. Liinaa ei ole, joten niinpä ne päivät sit meneekin vaan tyttöä kanniskellessa ja kiikuttaessa (nytkin sylissä). Päivisin ei siis juuri nukuta, mutta sit kun mies tulee iltapäivällä töistä niin ollaan joko just nukahdettu tai juuri nukahtamaisillaan. Ja sit mies luulee että lapsen kanssa on kotona NIIN helppoa, sehän vain nukkuu ja syö!!! :|

Mieheen on siis mennyt niin kovaa hermot viime aikoina, että petipuuhista ei todellakaan tietookaan :D Paikat tuntuis kyllä olevan jo parantuneet eikä jälkivuotoakaan enää ole.

Nyt alkas huuto.. heti kun laskin alas :) Syliin siis mars..

Marizzza ja tytteli 3vko 3pvä
 
Meilläkin oli "outo" yö.. poika nukkui eka 6 tuntia putkeen, söi ja taas nukkui 6 tuntia. olispa toi esikoinenkin nukkunut klo.11 asti niin olisin saanu 12 tunnin yöunet.. mut toi isompi jässikkä heräs jo klo.8 :p

Mulla alko taas jotain vuotoa.. Jotenkin se liittyy noihin petipuuhiin ku alkaa aina sen jälkeen. Ollaan jo ihan normaalisti harrastettu, kunhan vaa on hetki olla kaksin ;)

Niin ihanaa kun Allu matkii kun näyttää sille kieltä.. juttelee ja näyttelee kieltä takas :D

Meelaie & Allu 2kk

Muoks. neuvolassa poika oli 5715g ja 58cm. sai suun kautta otettavan rotavirusrokotteen (annetaan kaikille heinäkuun jälkeen syntyneille vauvoille) ja sen takia oli tumman vihreetä kakkaa.. :p
 
Täällä kanssa taas vuotaa :headwall:

En tiedä mitä tää nyt on.
Kummallinen tunne mahassa, vähän sattuu, tai ei nyt satu, mutta tuntuu oudolta.
Menee kyllä hermot jos nyt jo menkat alkaa, luulen kyllä että tällä saattaa olla jotain tekemistä seksin kanssa koska sen jälkeen alkoi vuodella, eilen ei kyllä tullut mitään, mutta tänään nyt sitten taas.

Menkkojen aikana ei ole ikinä ollut tälläistä "kipua" mutta voihan nekin muuttua synnytyksen jälkeen.
Tälläistä vuotoa ja tunnetta oli kyllä kun olin juuri tullut raskaaksi, eikai vaan sitä sitten ole...
Ihan vinoharhaiseksi tässä jo tulee.

Mutta nyt vesi kiehuu täytyy mennä laittamaan pastat sinne kun neitikin nukkuu vielä jos vaikka saisi syödä rauhassa.
 
Vauvan kanssa liikkumisesta mä olen ihan alusta asti käynyt vauvan kanssa kaupassa yms.
Meillä ei autoa ole joten bussilla mennään, ja hienosti on mennyt.
Sen olen oppinut nyt tässä että kaikki tollaset kauppa/kyläily reissut kannattaa vaan ajoittaa aamupäivälle, ja kyllä vielä iltapäivälläkin voi mennä.
Aamulla meillä vaan syödään usein ja nukutaan, ja sitten taas illalla PELKÄSTÄÄN syödään.
Nyt kun neiti syö tuttia, niin voin lähteä illalla koiran kanssa lenkille kun neiti kyllä aika hyvin rauhoittuu tutillakin ja saa ainakin imutarvetta tyydytettyä.

Mutta kyllä oli kauheaa kun kummitädille mentiin iltapäivällä ja kello oli yli 7 kun lähdettiin bussilla kotiin, niin koko matkan neiti sitten huusi nälkäänsä.
Mummot bussissa katsoivat tosi pahasti kun minä kuitenkin näytän nuoremmalta luultavasti kun olen, ja sitten vauva vaan huutaa vaunuissa.
Teki mieli sanoa niille että "hei vauvat huutaa" ja kysyä että onko joku ongelma kun on pakko kyttätä.
Kyllä siinä omatkin hermot alkoi kiristyä, ja kun ole aika tempperamenttinen, niin oli tosi hankalaa olla sanomatta niille mummoille pahasti.
 
unikuu108
mä olen kans ihan pari pv synnytyksestä(kotiuduttiin eeven ollessa 30h)lähtien liikkunut milloin missäkin.autoa ei ole joten julkisillä.pakko tuon isomman kanssa mennä.
imetetty on junassa,sovituskopissa,julkisissa vessoissa, ulkona,metrossa,bussissa, kampin keskuksessa ja muissa lukemattomissa paikoissa.erikoisin oli leikkipuistossa seisaaltaan kun isoveli kiipeili telineessä..kävelin pojan perässä ja imetin eeveä..
mut nyt tekee kanakeittoa..
 
Joo, täytynee nyt alkaa käyttää bussia kun se kerran on vielä ilmaista vaunujen kanssa B) eli rohkaisen mieleni! Meillä aamuisin on ollut aikamoisia itkukohtauksia joten keskipäivä tai iltapäivä vois olla meille sopiva aika... mutta kiitos Kikka rohkaisusta :) Ja mitä mummoihin tulee niin kateellisia ovat... :)
 
OLi pakko tulla kommentoimaan kun puhetta on ollut julkisilla liikkumisesta. Me ollaan oltu kans liikenteessä alusta asti. Vauva on ollut tyytyväinen vaunuissa ja isoveli (3,5 v) juoksee mukana. HYvin on mennyt vaikka silmät pitää olla selässäkin. MEillä yleensä vauva nukkuu koko matkan joten aika helppoa menoa on meillä.
 
kimalle siitä yksityisellä käymisestä,et jos asut isossa kaupungissa,voit etsiä jostain lääkäriasemalta erikoistuvan lääkärin ja mennä tämmösen vast.otolle.se palkkio ei oo niin suuri ku erikoislääkärillä ja siitäkin saa silti osan takas kelasta.lääkäri vois sit kirjoittaa lähetteen joko toimenpiteeseen tai naistentautien polille sun pyynnöstä ja tietty oman arvionsa perusteella. huh ku tuli karmea selvitys..heh,no toivotavasti sait jotakin selvää...

Meillä on alusta saakka käyty kaupat vauvan kanssa ja nyt julkisillakin liikuttu jo.Ja parin päivän päästä on uus bussireissu tiedossa.Meilläkään ei autoa ole,eikä tule,vaikka miehellä taas autokuumetta pukkaakin päälle.Me ei tarvita autoa tällä hetkellä.Meidän koti niin hyvällä paikalla ja minnekään ei oo pitkä matka,et auto ois ihan tuhlausta.Ja kyllä loppuis täälläkin se hyötyliikunta,mitä nyt tulee kauppareissuista.kyl sitä varmaan autolla hurauttais markettiin ja jopa tohon lähikauppaan.Mul on aikanaan ollu niin monta autoa,et mä tiedän kuinka paljon se syö rahaa...
Mäkin imetin taas ulkona tänään ku oltiin parin tunnin iltalenkillä ku pappa vaimoineen poistui kylästä.Oltiin siis taas jo melkein kotona ku vauva alkoi vaunuissa itkemään nälkäänsä.No nopeasti pihan penkille taas sit ja tissin esiin.No siinä syötiin sen verran et päästiin luikahtamaan kotiin ja jatkamaan syömistä.Meillä ollut tänään semmoset tunnin välit imetyksissä viime yöstä saakka.Eli aika hektinen päivä siis.Ja sähkökatkoksestakin kärsittiin päivällä.Kiva ku piti kakkoja pestä eikä vettä tullu oikein millään paineella ja sekin ihan haaleaa.
Meillä ollut lisäksi semmonen valvomispäivä et vasta ku päästiin lenkille vaunuihin tuli uni lopulta.Ja aikamoisia pukluja koko ajan,sohvaparka...Mikäköhän siinäkin on normaali määrä,ku tänään on joka syötön jälkeen tullut pomminvarmasti paluuviestinä todiste maidon riittävyydestä.Kaipa hän jotain sisäänsäkin jättää ku painoa on tullut sen verran hyvin.
nyt tonkimaan jääkaappia,et löytyykö sieltä jotain hyvyyksiä..

maria-s ja näppynaama-poju 5 vkoa 2 pvää.
 
Liikkuminen vauvan kanssa me ollaan oltu melkein päivittäin ulkoilemassa/käyty kaupassa kun vauvalla ikää viikko. Ensinnäisen kerran bussillakin mentiin siinä 1½ viikon iässä. Meillä nukutaan hyvin vaunuissa että ei pahemmin sitä itkua sieltä tule ellei ole nälkä tai vaipassa tavaraa. Oon muutaman kerran syöttänyt puiston penkilläkin, samoin kuin keskellä k-kauppaa :D kyllä ihmiset katteli kun kuljen vauva sylissä ja tissi suussa :D Mutta jos toisen tulee nälkä niin kyllä sille ruokaa on annetta on paikka sitten ollut mikä tahansa.. :p

Vaipan sisältö.. huh, täällä oli 9 tai 10 päivän tauko että kakkaa ei vain kuulunut ja eilen sitte se odotettu tavara tuli.. ja kyllä sitä olikin useamman päivän edestä! Ihan tuli vaipasta läpi (käytössä pampersin 2) :D Piti ihan ottaa kuva silloin.

Meillä on nyt siirrytty osittaisimetykseen.. ja eilen poika veti n. 100ml korviketta iltapalaksi :) Mutta nukkuikin sitten koko yön (7h)..

tyttönen ja Sintti kk
 
Huomenta taas !!

Mies on töissä ja vauva nukkuu.
Itsekin yritin vielä mennä takaisin nukkumaan, mutta eihän siitä mitään tullut kun taas sata asiaa pitäisi tänään hoitaa ja mitään niistä en voi tehdä vauvan ollessa hereillä jos en halua kuunnella kauheaa huutoa.
Meidän neiti kun ei viihdy yksinään hereillä ollessaan ( poikkeuksena se kun herää niin monesti jää ihan hiljaa sänkyyn/vaunuihin makaamaan ja ihmettelemään ja käyn sitten nostamassa pois kun alkaa huudella )

Tänään pitäisi käydä jostain pesulasta kysymässä saako kastemekon pestyä kun huomasin siinä jonkun läntin ja haluaisin kyllä että neiti kastettaisi puhtaassa mekossa.
Mekko on ainakin 15 vuotta vanha, ja mummoni on sen virkannut, eli voi olla ettei voi pestä.
Kuivapesu saattaisi onnistua, mutta en kyllä ole siitäkään varma että saako länttiä enää pois vaikka pesisi kun sekin on luultavasti ollut siinä jo yli 10 vuotta.

Serkkuni siis lähetti mekon mulle Norjasta ja se on ollut molemmilla hänen lapsillaan.

Huomenna lähdetään sitten vauvan kanssa ensimmäisen kerran kauemmas kotoa kun mennään veljelleni turkuun.
Päästään onneksi tisen veljeni perheen kyydillä, muuten olisi veljentytön syntymäpäivät jäänyt multa väliin kun en kyllä olisi lähtenyt junalla tai bussilla kun olisi pitänyt ottaa vaunut matkan ajaksi ja sitten turvakaukalo että asemalta olsi päästy veljelleni.
 
JOku on vienyt meidän pikku prinsessan ja tuonut jonkun äkäisen pikku peikon tillalle.. Kitinää ja huutoa on jatkunut eilisestä asti.. Missään eikä mikään ole hyvä.. Yöllä onneksi nukkui n. 1.5-2 tuntia syöntien välissä.. Muuten on ottanut max 15min torkut ja huuto on taas jatkunut.. huh huh.. Sitten kun tarjoo maitoa niin juo ehkä 20ml ja sylkee pois.. ota tosta nyt sitten selvää.. Nenä tuntuu olevan vähän tukossa joten apteekkiin pitää varmaan suunnata hakemaan niitä keittosuola tippoja, jos ne auttais.. Nyt nukahti ainakin toistaiseksi vaunuihin.. jos menis vaikka käymään suihkussa(millonkohan viimeksi oon sielläkin joutanut käymään?)


Kikka Meillä oli myös kastemekossa tahra(ilmeisesti joku puklutahra), mutta en uskaltanut pistää koneeseen kun mekko on tosi vanha.. Sappisaippualla hinkkasin ja sillä lähti ainakin se tahra joten jos sitä mekkoa uskaltaa käsin pestä niin kannattaa tolla sappisaippualla koittaa..

Mutta nyt meillä on hiljaisuus jatkunut jo 5minuuttia joten äkkiä suihkuun!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
Miksi niin monilla on öisin niin hyvin nukkuvat vauvat?!? Ei meillä vaan.. :(

Syystonttu mainitsemassasi opuksessa se kuiskaajatäti ehdottaa pitkille yöunillekin ratkaisua: Pari tuntia sen jälkeen kun lapsi on mennyt nukkumaan, pitäisi syöttää se täyteen, kun se on unissaan. Siten nukkuisi jopa 6h. Tämän voisi tehdä 6viikkoisesta alkaen. Aion testata tänään. Olispa hienoo, jos nukkuisi putkeen vaikkapa 5h!
Tuu sitten kertomaan miten toimi! Tällä hetkellä en tosin voi hyödyntää ku poitsu pääasiassa herää jo kahen tunnin välein itse syömään..
 
Liikkumisesta Pääasiassa joka päivä käydään jossain vaunuilla. Mulla on myös auto käytössä, joten isommissa marketeissa pidän vauvaa turvakaukalossa. Vauva on alkanut olemaan miellellään turvakaukalossa, vaikka aluksi saikin raivareita. Oon yrittänytkin totuttaa sitä siihen, kun tiedän että me liikutaan varmasti tulevaisuudessa paljon autolla (mummoloihin, sukulaisille, miehen työreissuille).

JulkisistaMä en oo käyttänyt julkisia kun meillä on tosiaan kaksi autoa. Mutta parin viikon päästä ois tarkotus lähteä bussilla miehen vanhemmille (130km). Pois tullaan sitten miehen kyydissä, joka on siellä jo etukäteen. Miten vauvaa pidetään mukana pidemmillä bussimatkoilla? En usko että viihtyy sylissä vajaata kahta tuntia, otanko turvaistuimen mukaan vai?Vaunujahan sinne ei sisälle saa..?
 
Sadepäivän ilo mä en oikein uskalla varmaan alkaa käsin tota mekkoa pesemään.
Kun tosiaan on aika vanha ja sitten virkattu, niin pelottaa että venyy tai menee pilalle.
Mutta ajattelin käydä pesulasta kyselemässä että mitä sille voi tehdä, vai voiko tehdä mitään.
 
Aurora, mä varmaan ottaisin pitkälle matkalle kaukalon mukaan ja vyöttäisin sen bussin penkkiin. Olis myös turvallista. Mä myös autoilen enkä juuri käytä julkisia. :ashamed: kävellen käydään l'ähikaupassa, mut isommat ostot isommasta marketista.
 
Liikkuminen vauvan kanssa hoidetaan täällä päivisin vaunujen kanssa kun mies on töissä. Lähikauppaan, mummolaan ym. Muuten sitten liikutaan autolla kun julkiset ei täällä juuri kulje. Harvoin kuitenkin autoillaan kun mies tekee niin pitkiä päiviä töissä. Välillä esim. tehdään niin että kun mies tulee töistä mä lähden käymään kaupassa. Nopeempaa ja tehokkaampaa ja mies inhoaa kaupassa käyntiä.

Meillä yöt on alkanut meneen usein niin että jokatoinen on hyvä ja joka toinen huono. Hyvinä öina nukutaan maksimissaan reilu neljä tuntia. Sit jos alkaa kitisemään aamuyöstä niin otan viereen. Saadaan kaikki enemmän nukuttua.

Meillä poitsu on alkanut hymyilemään ja vähän juttelemaan. On se niin ihanaa! :heart:

Kikka meilläkin on kastemekkona äitini reilut 30 vuotta sitten virkkaama ja kutoma mekko ja se meinasi että sen olisi voinut käsin pestä joten uskon että pesulassa voivat sen pestä. Meillä ei ollut tahroja joten ei sitten ruettu sitä pesemään. Vähänhän se on kellastunut.

Mulla on huomenna kampaaja. Ihanaa! Eipä ole tullut reiluun kahteen kuukauteen käytyä. Pappi tulee sitten iltapäivällä käymään. Tuntuu että viikonloppu tulee ihan liian nopeasti. No sittenhän ne ristiäiset on pidetty. Saa vaan nähdä mitkä raivarit poitsu vetäisee kun joutuu sylissä olemaan kasteen ajan. Ei nimittäin viihdy juuri ollenkaan selällään. Aina pitäisi olkapäällä kantaa.

Nyt siivoomaan.. |O

Päksäkkä ja poitsu 1kk+ :heart:
 
Liikkumisesta: Me ollaan muutaman kerran menty vauvan kans bussilla ja hyvin on sujunut. Neiti on joka kerta nukkunut tyytyväisenä. Kaks kertaa on vieläpä sattunut korkealattiabussi ja reippaasti oon vaan pyytäny apua vaunujen nostamisessa. Ihmiset ei oo kyl oma-aloitteisesti auttanu vaan oon siitä ovelta huudellu voisko joku auttaa ja kyllä sieltä aina on apua sitten tullut.
Muutenkin ollaan liikuttu kaupoissa vauvan kanssa. Meidän neiti nukahtaa heti, kun vaunut lähtevät liikkeelle ja nukkuu niin kauan kun ollaan liikenteessä. Helppo shoppailukaveri ainakin toistaiseksi. (koputtaa puuta)
Meidän neiti on ollut kaks viikkosena lentokoneessa. Miehen todella rakas mummu kuoli 12 tuntia vauvan syntymän jälkeen ja lennettiin pohjoiseen hautajaisiin. Sekä meno-, että paluumatkalla vauva sai olla kaukalossa penkillä. Ei välittänyt lentämisestä mitään, nukkui koko ajan. Nousujen ja laskujen aikana laitoin tutin suuhun.
Aluks itteä jännitti ihan kauheesti, et miten matka sujuu ja mietin et lähdenkö vauvan kanssa ollenkaan. Onneksi lähdettiin. Oltiin samalla reissulla isovanhempien luona melkein viikon ja oli kyllä ihana, kun mummi ja vaari hoiti vauvaa niin innoissaan, et sai ite vähän levättyä välillä.

Nukkumisesta: ei meilläkään vauva nuku koko yötä putkeen. Kolmen tunnin välein herää syömään.

Sappisaippuasta: Meillä käytetään sitä kakkatahrojen pesuun. Vauva on jo monta kertaa päräyttänyt niin, et vaatteet on yltä päältä kakassa :) Et sitä kannattaa kyllä kokeilla niihin ristiäismekkojen tahroihin.

Huomenna 5 viikkoa mittarissa :heart:
 
Mä olen ajatellut siirtää vauvan omaan huoneeseen joskus puolen vuoden- vuoden iässä.
Siis periaatteessahan voisin siirtää vaikka heti kun meillä ei ( ainakaan tällähetkellä ) noita yösyöttöjäkään tarvita, mutta jo raskausaikana päätin että tossa iässä sitten siirtyy omaan huoneeseen, enkä nyt halua sitä alkaa muuttamaan.
Vauvan huone on meidän makuuhuoneen vieressä, mutta luulen ettei mies suostuisi vielä siirtämään vauvaa kun on muutenkin välillä vähän hysteerinen ( "syökö se nyt tarpeeksi" , "eihän se nyt vaan ole kipeä" , "hengittääkö se edes kun ei mitään kuulu" yms )

 
Vauvan siirtämisestä Etukäteen olin aatellut siirtää vauvan omaan huoneeseen ehkä vasta vuoden ikäisenä tai jotain, mutta saa nyt nähdä. Sillä vauva on pitänyt monena aamuyönä niin kovaa ähinää ja meteliä että mä en pysty nukkua ku oon koko ajan skarppina jos se alkaa itkeä. Tänäänkin aamulla siirryin olohuoneeseen sohvalle, niin sain vielä vähän nukuttua. Miestä ei noi äänet häiritse eikä niitä ole joka yö, joten en mä ainakaan vähään aikaan raaski siirtää vauvaa..
 

Yhteistyössä