*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Kiitokset tsempeistä. Sain kuin sainkin pojan rauhottumaan. Todella kurjaa katsoa pientä joka ähkii ja itkee. Laitoin sit lopulta varmaan turhaan panadol supon ja sen jälkeen nukuttiin. Sattumaa varmaan.

nyt nukkuu rintarepussa.

Marian pojalla aivan ihanat hiukset. :) meilläkin poika on kasvattanu jo hiuksia mut ei vielä oo siltikään kovin paljoo, Kekkosen synttärinä syntynyt niin mitä muutakaa voi odottaa. :D

ruuanlaittoon minäkin...

Aniit ja poika 23vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Kiitokset tsempeistä. Sain kuin sainkin pojan rauhottumaan. Todella kurjaa katsoa pientä joka ähkii ja itkee. Laitoin sit lopulta varmaan turhaan panadol supon ja sen jälkeen nukuttiin. Sattumaa varmaan.

nyt nukkuu rintarepussa.

Marian pojalla aivan ihanat hiukset. :) meilläkin poika on kasvattanu jo hiuksia mut ei vielä oo siltikään kovin paljoo, Kekkosen synttärinä syntynyt niin mitä muutakaa voi odottaa. :D

ruuanlaittoon minäkin...

Aniit ja poika 23vrk
Hei. Tulin tunkeilemaan, ihmettelemään ja ihastelemaan, meidän vauva alkaa olla jo iso, me kuulutaan tammikuun 09 pinoon.

Tätä on kuitenkin pakko kommentoida.. Tiesithän Aniit ettei alle 3kk ikäiselle vauvalle saisi antaa lainkaan suppoa? Jos alle 3kk vauvalla on yli 38 lämpöä pepusta mitattuna niin sillon pitäisi hakeutua lääkäriin ja sitä kautta sitten helpotetaan vauvan oloa tarvittaessa.

 
unikuu108
ja mä laitan vielä kerran vauvojen sairastelua varten todella tärkeen puhelinnumeron johon voi soittaa vaikka keskellä yötä. parempi soittaa kun miettiä:

http://www.0910023.fi/

 
Alkuperäinen kirjoittaja tulia:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Kiitokset tsempeistä. Sain kuin sainkin pojan rauhottumaan. Todella kurjaa katsoa pientä joka ähkii ja itkee. Laitoin sit lopulta varmaan turhaan panadol supon ja sen jälkeen nukuttiin. Sattumaa varmaan.

nyt nukkuu rintarepussa.

Marian pojalla aivan ihanat hiukset. :) meilläkin poika on kasvattanu jo hiuksia mut ei vielä oo siltikään kovin paljoo, Kekkosen synttärinä syntynyt niin mitä muutakaa voi odottaa. :D

ruuanlaittoon minäkin...

Aniit ja poika 23vrk
Hei. Tulin tunkeilemaan, ihmettelemään ja ihastelemaan, meidän vauva alkaa olla jo iso, me kuulutaan tammikuun 09 pinoon.

Tätä on kuitenkin pakko kommentoida.. Tiesithän Aniit ettei alle 3kk ikäiselle vauvalle saisi antaa lainkaan suppoa? Jos alle 3kk vauvalla on yli 38 lämpöä pepusta mitattuna niin sillon pitäisi hakeutua lääkäriin ja sitä kautta sitten helpotetaan vauvan oloa tarvittaessa.
apua, no enhän mä tollasta tienny. :/
 
Aniit, panadol suppoa ei saa antaa ilman lääkärin lupaa, ei siis niin ettei ollenkaan. Joten jos oot nyt yhden supon antanut, niin tuskin olet tehnyt mitään peruuttamatonta. :hug: tässä vielä linkki panadolin sivuille. Olisin muuten laittanut itse supon just toisin päin... :headwall: :D

Nyt lähetään kirppikselle!! :wave:

muoks muoks... niin ja siis se linkki: http://www.panadol.fi/Lasten_annostus/perapuikot.html
 
Hyvää sunnuntaita...PeeJii, nätti nimi teidän tytöllä!

Juu, ja suppoja en ole vielä tälle meijän vauvalle laittanut, mutta aikoinaan esikoiselle IHAN VÄÄRIN PÄIN! :D Näin sitä viisastuu.

RangaTanga, meijänkin tytöllä joskus leuka värähdellyt. Hui, mutta onneksi ei siis mitään huolestuttavaa! Ja mä oon taas sulle kateellinen, että miten jaksat ja kerkeet noin palio siivota! Olet kyllä ahkera, ei täällä...Tosin mä olenkin sitten väliin ihan ahistunut, kun hiekkaa ja muruja saattaa olla siellä ja täällä...No, mutta kuulunee lapsiperheen arkeen. :D

Neiti heräilee ja teki taas pitkästä aikaan näköjään kakat tai ainakin luulisin...
 
Mulla jotenkin rikki tää läppärin näppäimistö,on niin perkuleen hidas...
RANGATANGA ootpa ahkera ku jaksat tollai siivota kotias.No onhas sitä kivampi olla siellä ku on siistiä ja muruset ja roskat pois lattioilta.
MEELAIE söpö poika toi teidän aleksi :heart:
PIRITTA88 Meillä oli imukuppisynnytys ja Laurin päässä oli semmonen puolikuunmuotoinen rupi n. 3 vkoa,nyt siis jo lähtenyt pois.Voi meidän raukkaa,ku hällä tota tukkaa oli niin paljon,ni ei imukuppi meinannu vissiin pysyä kunnolla siinä päässä ku lähti irti ekalla vedolla :kieh: Lisäksi pojan syntymä päänympärys oli 38,5!Seur.päivänä ku mitattiin oli sentti hävinnyt tai sit oli mittavirhe
:D
ANIIT Sai meilläkin Lauri heti synnytyssalissa panadol-supon,mut oli kait siitä imukupista.

Nyt täytyy mennä syömään jotain ku kohta täytyy lähteä sinne vyöhyketerapiaan!Meillä jääkin päivällinen tänään iltaan.
 
Mulla jotenkin rikki tää läppärin näppäimistö,on niin perkuleen hidas...
RANGATANGA ootpa ahkera ku jaksat tollai siivota kotias.No onhas sitä kivampi olla siellä ku on siistiä ja muruset ja roskat pois lattioilta.
MEELAIE söpö poika toi teidän aleksi :heart:
PIRITTA88 Meillä oli imukuppisynnytys ja Laurin päässä oli semmonen puolikuunmuotoinen rupi n. 3 vkoa,nyt siis jo lähtenyt pois.Voi meidän raukkaa,ku hällä tota tukkaa oli niin paljon,ni ei imukuppi meinannu vissiin pysyä kunnolla siinä päässä ku lähti irti ekalla vedolla :kieh: Lisäksi pojan syntymä päänympärys oli 38,5!Seur.päivänä ku mitattiin oli sentti hävinnyt tai sit oli mittavirhe
:D
ANIIT Sai meilläkin Lauri heti synnytyssalissa panadol-supon,mut oli kait siitä imukupista.

Nyt täytyy mennä syömään jotain ku kohta täytyy lähteä sinne vyöhyketerapiaan!Meillä jääkin päivällinen tänään iltaan.
 
Mulla jotenkin rikki tää läppärin näppäimistö,on niin perkuleen hidas...
RANGATANGA ootpa ahkera ku jaksat tollai siivota kotias.No onhas sitä kivampi olla siellä ku on siistiä ja muruset ja roskat pois lattioilta.
MEELAIE söpö poika toi teidän aleksi :heart:
PIRITTA88 Meillä oli imukuppisynnytys ja Laurin päässä oli semmonen puolikuunmuotoinen rupi n. 3 vkoa,nyt siis jo lähtenyt pois.Voi meidän raukkaa,ku hällä tota tukkaa oli niin paljon,ni ei imukuppi meinannu vissiin pysyä kunnolla siinä päässä ku lähti irti ekalla vedolla :kieh: Lisäksi pojan syntymä päänympärys oli 38,5!Seur.päivänä ku mitattiin oli sentti hävinnyt tai sit oli mittavirhe
:D
ANIIT Sai meilläkin Lauri heti synnytyssalissa panadol-supon,mut oli kait siitä imukupista.

Nyt täytyy mennä syömään jotain ku kohta täytyy lähteä sinne vyöhyketerapiaan!Meillä jääkin päivällinen tänään iltaan.
 
Heips! Tulen nyt vaan nopeesti kommentoimaan tosta Panadolista (kun oon apteekkilainen..) Eli alle 3kk ei suositella ilman lääkärin lupaa, muttei tosiaan yksi suppo mitenkään vaarallista. Periaate se, että mitä pienempi lapsi sitä herkemmin lääkäriin jos on kipee. Kannattaa muuten kokeilla nestemäistä Panadolia. On mun mielestä paljon kivempi antaa suun kautta kun suppoina ja annostuskin tarkempi.

Meidän tytöllä viikko siten ristiäiset ja tänään käytiin kirkossa kuuntelemassa, kun nimi mainittiin. Tuli sielläkin imetettyä enkä ollut ainoa =)

misu ja Lila (huomenna 2kk)
 
PeeJii, Ihana nimi tuli teidän tytölle :flower: :heart:

Tosta Panadolista, mullakin on jo kolme lasta, ja siltikin mä vielä joka kerta sitä laittaessa mietin että miten päin se laitetaan :LOL: Tälle kolmannelle kyllä ei oo vielä ollut tarvettakaan laittaa niitä. Ekat supot meillä on yleensä käytetty hampaiden tulon yhteydessä. Ei ole lapset juurikaan sairastelleet, ei ole ollut kuumettakaan oikeastaan muulloin kuin hampaiden tulon oireena :)

Meillä ei muuten yleensä kuitenkaan ole kovin siistiä, vaikka siivousmäärästä vois niin olettaa. Yleensä kun mä toisessa päässä kämppää vielä moppaan, niin toisessa päässä jo saattaa lelut levitä lattialle tai juomalasi kaatua tai mitä vaan... Ei se työ vaan ikinä lopu, mutta pakko yrittää jaksaa, että voi kulkea kotona niin ettei sukanpohjat aivan liimaannu lattiaan kiinni :whistle:

Nipsu, Mulle jäi sellainen tunne että neuvolantäti panikoi ihan turhaan siitä leuan värähtelystä. Mun mies kertoi äitilleen, että meidät lähetettiin verikokeisiin sen takia, niin hän alkas nauramaan, että kaikillä hänen neljällä lapsellaan on aluksi leuka värissyt. Ekan kuukauden aikana se kai on yleisintä. Onko täällä muuten muilla ollut sitä "vaivaa"?

Nyt kahville, jos vaikka ehtisin rauhassa juoda kupillisen. Kaksi pienintä on päiväunilla vielä =)

RangaTanga
 
siivoilu mä olen sitten vissiin siivoillut niiden puolesta jotka eivät ole kerenneet/jaksaneet.. :D Siivoilen nimittäin päivittäin, tai ainakin yritän tehdä jotain pientä aina.
Nytkin muutama päivä sitten aloitin ristiäis siivoilut vaikka ristiäiset on viikon päästä.. :p

Nukkuminen
meidän pieni on nukkunut nyt kolmena yönä peräkkäin hyvin. Nukkuu 5-6 tuntia ja herää syömään, sen jälkeen nukkuu vielä n. 3 tuntia. :)

Tässä meidän poitsu:


tyttönen ja sintti 1kk
 
Ihania nimiyhdistelmiä :) Tä'nään oli siis mun pikkuveljen pojan ristiäiset ja nyt mä herkuttelen kakun jämillä,heh..Myös naapurissa oli tänään ristiäiset, joten huomenna pääsen myös sinne herkuttelemaan. Tekee hyvää mun painonpudotukselle!!

Tänään me kylvetettiin poika päivällä ku oltiin lähössä sinne ristiäisiin. Siitä asti poju on ollu tosi unelias ja lähes koko ajan nukkunut vaan, siis kello kahesta asti!! Ristiäisissäkään ei silmäänsä räpäyttänyt.. Apua, nukkuukohan se yöllä ollenkaan? Aiemmin on aina kylvettety illalla..

Panadolista Meilläkin vauva sai sairaalassa useamman Panadol-supon, joten ei varmasti yksi mitään haittaa. Mutta kiitos linkeistä, mä en ois myöskään t8ienny että niitä ei vielä sais käyttää. Tosin ei mulla niitä kotona olekaan..

PirittaMullahan oli kanssa imukuppisynnytys, mutta päähän ei oikeen näkyvää kuhmua/rupea tullu. Poitsullahan on tosi paksut hiukset, että oiskohan suojannut?Tai sit sama ku Maria s:llä eli meilläkin oli iso pää (37,5) :LOL: .. :ashamed:

Aurora ja poju reilu 5vko
 
Masuvaivoista... meillä on mennyt muutama päivä nyt masuvaivojen ja itkeskelyn kanssa paremmin. Huomasin että oon unohtanut antaa pojalle Jekovitin joten hahaa! Oiskohan se syypää vaivoihin?? Oon kuullu että joillekin aiheuttaa masuvaivoja. No, oon vielä muutaman päivän antamatta niitä ja sitten vaihdan eri d-vitamiinimerkkiin. Kaveri suositteli Deetippoja. On tää aikamoista salapoliisityötä koittaa selvittää mikä auttaisi vaivoihin kun yhtä asiaa voi muuttaa vaan kerrallaan!

Joku kyseli mitä ruokia voi syödä imetysaikana... mun mielestä rajoitukset ei oo niin tiukat kuin odotusaikana (varmaan googlettamalla löytyy jotain listoja) mutta jotain rajoituksia on. Tietty sit jos vauva kärsii ilmavaivoista (kuten esim. meillä) niin joutuu katsoo siltä kantilta omia syömisiään ja jättää pois kahvin, kaalin, karkit yms. jotka vois aiheuttaa helposti masuvaivoja itselleenkin.

Siivoamisesta... paras neuvo mitä anoppi on mulle nyt antanut on että älä stressaa kotitöistä! No, tänään siivosin kyl ku viime kerrasta on kolme viikkoa. Onneks mies on jaksanu imuroida. Ja onhan se itelleenkin kiva jos jaksaa siivota. Itehän sitä täällä joutuu elelee kaikki päivät shitin keskellä muuten ;)

Nyt meen nukkumaan kun poika simahti jo kasilta petiin. Toivottavasti ei oo aamu-unista pois! ;))

Syystonttu ja pikkuleijona 5vko+3pv
 
rangatanga oli meilläkin alussa sitä alaleuan ja toisen kintun väpätystä,mut on mennyt jo ohi.joo ja mä kysyin siitä neuvolastakin ja siellä sanos täti,et on sitä hermoston kypsymättömyyteen liittyvää.mäkin sitä kyl ihmettelin kovasti et mitä tuo on..

vyöhyketerapiasta tultiin illalla kotiin ja vauva on ollut tavallista väsyneempi.kakka oli semmosta vihreää ku se terapeutti sanoi,et vois olla.Kuulemma hyvä juttu,et lähtee liikkeelle suolistosta ne loput vauvanpihkat hoidon ansiosta.Ja takapuoli on paukkunut aika lailla koko ajan..eikä täälllä oo ollu semmosta kovaa parkumistakaan tänä iltana.Sylissä vaan ollaan ja melkein nukutaan jo.No kohta on jo aika mennä petiin.Saatiin sit hyvät ohjeet hierontaan kotona vaikka joka päivä,jos siltä tuntuu.Toivotaan,et pojun olo helpottuu näillä konsteilla.

Siivota aiotaan vihdoin huomenna oikein kunnolla.Mä oon aivastellu ja niistäny koko päivän melkein aamusta asti,joten on korkea aika saada kämppä pölyttömäksi.Mä joskus olin allergiatesteissä joissa selvis reagointi pölypunkillekin kaiken muun lisäks.

tyttönen90 en saanut sitä kuvalinkkiä auki tältä koneelta!Pallo vaan pyöri siinä näytöllä eikä tapahtunu mitään.Laita se kuva näkyviin!
 
No niin tyttönen90 nyt toimi kuva!Ja onpa suloinen toi teiän Sintti :heart:
Olikse Päksäkkä,jonka poitsu oli saanut nimen?Matias on ihan kiva nimi!Ja Eemelithän me kaikki tunnetaan!Mut ei nimi miestä pahenna..
yosqu Welcome to the team!

Hyvää yötä kaikille!
Maria-s ja Lauri (ei Karhuvaara) huomenna 6 vkoa
 
Löysin Espoon sivuilta tällaisen linkin (+pdf-file lopusa) imetysajan ruokavaliosta. Sen mukaan rajoituksia ei ole paljoakaan ja esim. maksa on poistunut listalta, kuten myös raaka kala joten sushia vois syödä..?

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10211;10186
 
Meillä ristiäiset onnellsesti takana=) Päivä meni tosi hyvin. Neiti ei vaan malttanu nukkua mutta oli tosi seurallisella päällä. Nyt onki uni maistunu:D Neitin nimeksi tuli Jemina Janessa<3 Nyt ihana ku saa tyttöä kutsua ihan etunimellä...

vv06 ja jj09
 

Yhteistyössä