*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Luminella Kiitos ku oikaisit Päksäkän pojan nimestä mua!Eemeli on kuitenkin emilin suomenkielinen versio =)

Me siivottiin tänään kämppä miehen kanssa oikein kunnolla ja kylläpä nyt kiiltää ja on pölytöntä!Meillä ei ole koskaan ns. sotkuista tai epäjärjestystä,tavarat löytävät meillä aina paikkansa (vielä toistaiseksi).Mutta muuten saattaa olla lattioiden pesussa ollut pidempi väli..Tai jossain pölyjen pyyhinnässä.

No mä kuitenkin otin tänään sen setiritsiinin,koska oon aivastellu ja niistänyt jo kaksi päivää,eikä nuhasta yms. voi olla kyse.Mulla keväisin paha siitepölyallergia,johon tuo lääkitys ollut jo "sata vuotta".Se auttoikin ja nyt ihmettelinkin,et onko oireiden syynä pölypunkki vai mistä johtuu.
Mä hierosin vauvaa tossa alkuillasta niitä vyöhyketerapeutin ohjeiden mukaan ja vaikutti kyllä hieronnan jälkeen välittömästi,et vauva oli ihan relana ja spagettina.
Mut ei se hieronta auttanut rintaraivariin,jonka sai kun tultiin ulkoa ja annoin rintaa.Poika söi ensin tovin,röyhytin kuten ennenkin,sit haluttiin jatkaa syömistä,mutta kohta iski senpäiväinen rintaraivo päälle:itku ja parku kuin seipään nielleenä!Ja mä oon lukenut imetystukilistan sivut rintaraivareista monta kertaa...No isin syliin vauva taas rauhoittui!Mulla vaan tulee tästä epätoivoinen olo,ku tiedän et sitä maitoa tulee tarpeeksi,toisesta tippuu ku toisesta syöttää ja syötön alussa tuntuu se herumiskipu molemmissa rinnoissa aina.Näiden raivareiden jälkeen mä monesti ajattelen et kohta mä rupean antamaan pullosta vaan!Masentava olo!Tuntuu et tekee jotain väärin. Olenko täällä ainoa,jonka vauva saa näitä itkukohtauksia rinnalla?
Sit semmosen raivon jälkeen kestää rauhoittuminenkin niin kauan,et jälkeenpäin poika oikein nyyhkyttää sillai!Huh,huh.Mulla on taas niin kurja olo.Yöllä ei KOSKAAN ole mitään tämmöstä!Yöllä vaan syödään,et tullaan kylläiseksi ja sit jatketaan unia samantien.
Miten nää illat voi olla niin toisenlaisia?Mä tarviin kohta jonkun kallonkutistajan apua tähän!Ihan kamalan kurjaa :ashamed: :'( :headwall:

T:Maria-s ja Ulvova ex-mylläri Lauri tasan 6 vkoa
 
SpringSummer ja Aniit kiitos.SpringSummer meillä nyt ihan tässä lähiaikoina tullu tätä raivoamista.No onneks toiset syötöt sujuu suht kivasti et uskoa tähän touhuun vielä riittää..

meillä joku tiheän imun kausi:yöllä eka syöttö n. 2,5 tuntia petiin menon jälkeen.sen jälkeen n. tunnin välein ja oikeastaan vauva ois halunnu paremminki nukkua rinnalla tissi suussa.no oon nyt aika väsynyt,ku syötöt vielä kestikin semmoset 20-30 min. n. Aamulla sit vielä vika syötön jälkeen kauhea raivarikin.no isin syliin rauhoittuikin taas kerran ja syötiin sit vast puolen tunnin rauhoittumisen jälkeen.Huh ku tätä jaksais vaan kestää..Kyllä houkuttais ajatus taas viime yön jälkeen pulloruokinnasa,mutta omaa maitoakuitenkin.Yhdellä naisella oli kirpparilla myynnissä sähköpumppu 15 e!Mä otin hänen numeronsa talteen...Vieläköhän hänellä ois se pumppu...No katotaan taas,josko helpottais hetkeks.Meen kyllä ottamaan päikyt vauvan kanssa tässä aamupäivällä!

Aurinko paistaa taas,jee.
asiasta viidenteen,mä oon leiponut jo 2 omenapiirakkaa,ku sain tädin pihapuiden omenoita pari kassia.Onpa tosi hyvää!En ollut moneen moneen vuoteen syönyt omenapiirakkaa.Helppo tehdä.Löysin keittokirjasta reseptin,johon tuli voitaikinapohja ja siihen päälle vaan purkilliseen kermaviiliä sekoitetaan 1 muna,dl sokeria,tl vaniljasokeria,saman verran kanelia ja sitr.mehua jos haluaa.Lopuksi päällimäiseksi omenalohkot ja 225 astetta puol tuntii.Nam ku hyvää on ja vaniljakastiketta päälle.Oootteko jo tehneet omenapiirakkaa?Niin ja unohtui et kermaviilin joukkoon tietty viel desin verran sokeria.

Maria-s ja Lauri,joka haluis asua tissillä kohta 1,5 kk
 
Voi meidän tyttöä... Se on niin isin tyttö kuin olla ja voi KUNNES tulee jokin hätä jolloin kelpaa VAIn äiti. Eilen sitten lähdin käymään nopeasti asioilla ja kahvilla kaupungilla. Tyttö oli jostain kilahtanut ja huutanut koko sen ajan isälleen. Mikään ei ollut auttanut. Kun tulin niin otin heti tytön syliin ja rauhoittui siihen samantien. Mutta sitten taas illalla kun kävi pesulla niin leperteli isällensä ihan hirveesti :eek: Ihanaa olla äiti, saa kaiken paskan niskaansa ja iskä kerää kultahiput :LOL: :heart:

Saatiin muuten eilen eka annos rotarokotetta. Toivottavasti ei tulis mitään sivuvaikutuksia. Oletteko muut saaneet sen rokotteen?
 
Meillä on pojan rytmi tullu sellaseks että joka yö menee yöunille vasta klo 2 ja siihen asti pitää syödä ja seurustella. En millään meinaa tottua tollaseen. :D muutenkin nukkuu sängyssään todella huonosti, "höpöttelee" yksinään siellä. Edellisen yön nukkui sitterissä kun en millään saanu jäämään sänkyynsä tai meidän sänkyyn. Tuntuu muutenkin siltä että parhaiten nukkuu sitterissään.

Maito tuntuu mulla vähenevän. en viitsi siitä hermoilla, mut en haluis kyllä sitä läheisyyttä vauvan kanssa menettää. Tosin meillä pullo onki ollu oikeestaan ensisijainen ruokailussa, ei millään oo oma maito riittäny pojan tarpeisiin.

Ristiäiset alkaa jo jännittää, kamalasti kaikkee tekemistä. Ne pidetään 10.10 mun kotikirkossa ja sitten kahvitus mun vanhempien luona. :)

Mä oon alkanu suremaan jo sitä ku joudun menemään ens syksynä töihin. :D Tää kuuluu mun perusluonteeseen.

Aniit ja poika melkein 4 vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
[Saatiin muuten eilen eka annos rotarokotetta. Toivottavasti ei tulis mitään sivuvaikutuksia. Oletteko muut saaneet sen rokotteen?
Taikalla on huomenna 2 kk neuvola ja saa siellä tuon rotarokotteen. Pelottaa kauheesti, jos siitä tulee jotain, mutta toisaalta ei uskalla olla ottamattakaan...

Meillä on taas nuhaa :( Taika rohisi ja niiskutti kovasti viime yönä. Ihan hirvittävän kurjaa. Kunhan ei nousisi kuumetta, nuhan kanssa pärjää kyllä jotenkin.

Muut kertakäyttövaippojen käyttäjät, mitä merkkiä käytätte? Me ollaan käytety pääsääntöisesti liberoa, mutta kokeiltu myös pampersia. Olen kyllä tykännyt molemmista. Nyt ostin eilen muumi-vaippoja kokeeksi. Just eilen kehuin miehelle, että miten nää vaipat on kyllä hyviä, kun pitävät niin hyvin, niin eiköhän yöllä tullut kahdesti pissat läpi (liberosta)!! Ei ole kyllä tälläistä ennen käynyt.

Huomenna siis neuvola, kirjoittelen sitten miten vauva on kasvanut.

PeeJii ja Taika 2kk tasan tänään =)

Muoks. Unikuu108, voitko päivittää sitten tuolle ekalle sivulle vauvan oikean nimen. Eli Tiuhtista tuli Taika. Kiitos!!
 
Kerttisvaippailiat täällä ollaan käytetty pampersia. Alussa oli muutama paketti liberoja, enkä tykännyt yhtään niistä... Jotenkin tuntuu että noissa pampersissa on parempi imukyky.
Muumivaippoja mulla oli muutama joku näyte paketti jostain tullut niin niissä oli kyllä hyvät ne kiinnitys tarrat mutta muuten ei kiitos. Pampersissa pysyn.

Nimi huomenna tulee pappi käymään ja siihen mennessä pitää olla nimi päätettynä.. huh alkaa tulla paniikk :D Vaihtoehtoja on kaks mutta ei oikein vielä tiedä kumpi on parempi.
3 nimeä tulee ja yksi nimi on sellainen mikä kiertää suvussa.. ja sitten muut nimet on vähän erikoisempia että toista on kastettu 69kpl ja toista 2kpl :D Pitäisi vaan päättää se järjestys..
Sunnuntaina vasta julkaistaan nimi :)

vilmav2 täällä ollaan taas niin mamman poika että. Jos joku on todella hätänä niin ei sitten millään rauhotu isän sylissä mutta heti kun otan syliin niin niinkuin mitään ei olisi ollutkaan :D

Onko täällä muita jotka on siirtynyt osittaisimetykseen?

tyttönen ja sintti reilu 1kk.
 
Ristiäisistä selvitty hengissä... :D
Eilinen meni nukkuen, oli aikamoista hulinaa viime viikko, johtuen tietty ristiäisjärjestelyistä.

Rotarokote saatu viikko sitten ja ei tullut mitään oireita. Ja painoa oli meidän "pienellä" aikalailla tasan 6kg... Rintamaidolla mennään.

Rintaraivareita tyttö saa satunnaisesti, imetysasento vaikuttaa meillä ja sit se jos on liian täysirinta, tää typy syö ennemmin sitä hidasta ja työlästä takamaitoa ( mitatkin sen kertoo :D ) ja usein etumaidot suihkuaakin pitkin ja poikin. Saa siis joskus hepulin jos: maitoa tulee liikaa, rinnasta ei saa kunnolla kiinni ( täysi ), ja sit jos erehtyy luulemaan vatsanpuru itkua näläksi. Mut aika harvoin kiukkuaa, esikoinen harrasti enempi, mutta sitten vaan nostin syliin ja koitettiin uus kerta myöhemmin. Meillä paras imetysasento on maaten, yöllä käy myös sylissä imetys ja sit ns. takatissi :whistle: =)

jaahans, kutsu käy!
 
Ajattelin vaan tulla ilmoittamaan että mukana ollaan edelleen.
Päivittäin käyn lukemassa, mutta kirjoittaa harvemmin ehtii, ja eipä tässä kauheasti kirjoitettavaa olekaan.
Mikään ei oikeastaan ole muuttunut, vauvan kanssa kaikki menee hyvin, ja miehen kanssa kaikki menee huonosti, samaa rataa siis...

Välillä on kyllä päiviä kun vauvan kanssa ei mene ihan niin hyvin, ja välillä miehen kanssa menee vähän paremmin.

Nyt alkaa tosiaan kasaantumaan stressiä ristiäisistä kun anoppikin säätää ja sekoittaa vaan entisestään hommia, mutta no näillä mennään kun ei muutakaan voi..

Kikka ja rinsessa, joka saa nimen 10.10 6vko 1pv
 
Hitto, eilisestä asti kuumeessa tulehduskipulääkkeistä huolimatta. Ja mies tietenkin töissä. Eilen oli korkeimmillaan 38,5 astetta ja tällä hetkellä 39,5 astetta, otin just ibusalin, jos vaik lähtis laskee. Yritän olla istuma-asennossa etten nukahda. Pikkuneiti onneks nukkunut tänään hyvät päiväunet ja ollut tyytyväinen. Pötkötellyt mun kannsa sohvalla tai sitterissä, jos ei ole nukkunut. Onneks mies tulee ihan kohta.

Luminella ja pikkuneiti 1 kk 3 päivää
 
Luminellalle jaksamista! mäkin pelkään kipeeks tulemista ku sillon en kyl millään jaksais poikaa hoitaa. :hug:

Joku kyseli vaipoista. Meillä on käytössä Pampersit. Mun mielestä parhaat. Muumeja ollaan myös kokeiltu, samoin liberoja, mut ovat jotenki paksumpia ja tönkömpiä. :/ mikään ei oo kyl falskannu vielä..

meilläkin poika saa muuten hertsaamiskohtauksia rinnalla. Jotenki tuntuu että se ei sit jaksa sitä takamaitoo imee enää ja alkaa hermoilla.. kai.
 
Vaipoista oli juttua. Meillä ollu käytössä Liberot,Pampersit ja Rainbowin vaipat.Huonoimmat näistä Rainbowin vaipat.Ovat jotenkin "kovan" tuntuisia,mut mitään ohivuotoja ei vielä oo tullu.
Meillä on nyt osittaiskestoiltu.Mä käytän vauvalla päiväsaikaan harsoja ja äp:n kuorivaippaa.No ihan ok:lta tuntuu silloin,jos vaihtoväli sopivan lyhyt eli max 3 tuntia.Mut aina ei sekään riitä.Monesti on silti vaatteet kastunu ja menneet vaihtoon.Käyttäisin enemmän tätä harso-kuorivaippa -yhdistelmää,jos olis hiukan varmempi.Voi olla et tilanne helpottais lisäimuilla sinne harson väliin!?Sit on se et harsosta tulee niin iso paketti,et vauvalla useampikin body,joka kohta muutenkin menossa pieneksi kinttaa sen kestopaketin kanssa niin paljon ettei napit mee kunnolla kiinni haaroista.
Joka tapauksessa meillä huomisesta alkaen ruvetaan enempikin kestoilemaan,ku mennään huomenna eka kertaa kaupungille bussilla asioimaan ja haetaan lainaksi se vaippalainaamon paketti kokeiltavaks.Toivotaan,ettei tuota pettymystä meille,ku mulla on halua ja motivaatiota tohon kestoiluun.Mieskin varmaan sit tulee mukaan siihen,kun saa kotona rauhassa kokeilla erilaisa kestoja.Sit vasta kokeilun jälkeen mietitään mitä hankitaan vai jatketaanko meillä tätä osittaiskestoilua harsojen kanssa.Mulla äp-pakkauksen harsojen lisäksi IKEASTA ostettuja harsoja.Ovat hiukan pienempiä nuo Ikean harsot ku äp:n.
Meillä on nyt nukuttu ihan rintakehässä kiinni.Siten sain viime yönä eka kertaa semmosen 3,5 tunnin syötövälin eikä syöttöjä tullukaan sit ku 2 viime yönä.Vauva on varmaan vaan halunnut olla ihan iholla,ku ed.yönä söi niin tiheästi tai sit se oli sitä tiheää imutusta.Mies on vuorostaan "sokissa" vauvan itkusta ja varsinkin desibeleistä.Vauva itki tossa aamulla puol 6 ku mä sanoin miehelle,et vaihtais eka vaipan,ni sit mä syöttäisin.No itku kerkes voimistumaan miehen mielestä liian kovaks.Nyt hän miettii sitä,et onko siinä itkemisessä jotain semmoista mitä pitäis käydä valittamassa jossain.No minusta se on ihan normaalia nälkäitkua,joka tietty voimistuu jos tarveta ei heti tyydytetä.Tän vuoksi juurikin meillä on useimmiten syönnin jälkeen vasta vaihdettu vaippa.Sairaalassa taasen neuvottiin vaihtamaan ekaks vaippa ja sit syötäis.No näin varmaan siks,ettei tulis pukluja niin paljon.No kyl niitä pukluja tulee siltikin.

Nyt iski väsy.Eiku nukkumaan

T:maria-s ja Lauri(työnimi..)
 
Kuume laskenut. Soitin silti terveysasemalle ja laittoivat lähetteen labraan. Meen huomenna jos nousee uudelleen. Tänään en pääse kun pitäis tuo neiti ottaa mukaan enkä halua vielä häntä labraan, jossa sairaita ihmisiä köhimässä. Ja mun päänsärky on niin älytön että en usko olevani ajokunnossa. Huomenna mies menee myöhempään töihin niin onnistuu helpommin.

Meillä ollut Nature babycare -vaippoja, pampersia, liberoa ja kestoja. Pampersit ja Liberot parhaita. Ei ole niiden kanssa tullut juuri ohivuotoja. Kestoja käytän sillooin tälöin kotona. Ne imsevimset on surkeita, joita äitiyspakkauksessa. Bumgenius -vaipat on olleet ihan hyviä, mutta tuntuu että hiukan puristaa neitiä reidestä, vaikka ei hänellä ole edes paksut reidet. Mun kestovaippailu sai kyllä nolon lopun. Kauheella höökillä raskausaikana kerroin kaikille, että minä kestoilen... :ashamed: olisin kestoillut jos olis lähtenyt alkuun toimimaan, mutta ne imsevimset joita mulla eniten oli, osoittautui niin pettymykseksi. Mutta nature babycare -vaippaa olen nyt käyttänyt. Ovat kuitenkin maatuvia (ainakin osittain?).
 
Neydan, meillä myös jonkun sortin päivärytmiä. Herää noin klo 9, päiväunet noin klo 11-13 (saattaa joskus nukkua klo 14) ulkona ja saattaa jatkaa unia vielä syönnin jälkeen sisällä. Hereillä jaksaa olla pari tuntia kerrallaan ja sit pitää ottaa pikku-unet. Yöunille menee noin 23-24 aikaan ja joo mekin nukutetaan usein se vähintään tunti. Näkee että neiti aivan väsynyt, mutta ei vaan nukahda tai viihdy sängyssään. Yöunille nukahtaa usein joko syliin tai rinnalle. Päivällä ei mitään ongelmia nukahtamisessa. :)
 
Oi kun on kova väsy tänään, kaksi pienintä on mua vuorotellen valvottaneet viime yönä:/

Meilläkin on jo jonkinlainen päivärytmi havaittavissa vauvalla. Heräillään yleensä 10 aikoihin. Pisimmät päiväunet vauva nukkuu yleensä 14-20 välillä. Saattaa välillä syödä ja nukahtaa sitten uudelleen. Iltaisin sitten valvotaan eniten, ja yöunille päästään n. 23-01 aikoihin.

Vaipoista meillä on eniten käytetty Liberon vaippoja. Jokunen Pampers-paketti on myös mennyt, mutta Libero on imukykyisempi ja ei tule niin helposti läpivuotoja. Pampersista varsinkin kakat tulee helposti yli kyljistä, ja pissaa selkäpuolelta, jos vauva nukkuu selällään.
Nuo tietysti riippuu vauvan vartalosta, mikä malli parhaiten sopii.

Laitoin tänne erillisen kyselyn tuosta Rota-rokotteesta. Kiva kuulla kokemuksia muilta, onko siitä tullut jotain vaivoja. Mua ainakin vähän säikäytti tuo yksi ketju tuolta Rokotukset-osiosta :/ Isommilla lapsilla on tähän mennessä ollut yksi vatsatauti vain, vaikkei rokotusta ole saaneetkaan. Meillä on 8.10 seuraava neuvola, eli silloin olis mahdollista tuo rokote ottaa.

Nyt pitäs lähteä vaipanvaihto hommiin. Vauva on tässä sylissä haisemassa :whistle:

RangaTanga + tyttö 1,5kk
 
rytmistä voikuin muilla kuullostaa niin hienolta noi illat.
Meillä kun poika nukahtaa aina 2-4 välillä...Eilen yritin että jos sais vähä aikasemmin nukkumaan niin ei.. ei sitten millään. Millähän saisi tätä rytmiä käännettyä?
Päivisin on välillä pitkiäkin aikoja hereillä jopa 6 tuntia.. sen jälkeen nukkuu hetken (max. tunti) ja sitten taas hereillä muutaman tunnin ellei enemmänkin.
Mutta öisin kun nukahtaan niin onneksi myös nukkuu n. 5 tunnin unet ja herää syömään jonka jälkeen vielä ainakin 4 tuntia unta palloon :D
 
unikuu108
moikka.
mä en yöllä vaihtele vaippoja jos siihen on pelkät pisst tulleet. eikä ole vielä yöllä kakannut tää neiti. ja en usko että sillä on mitään merkitystä miten vaihtaa vaippaa, ennen vaiko jälkeen syötön.
meillon randon kertakäyttövaippa öisin käytössä. pampers tai libero tai lidlin vaippa. jos joskus pidemmälle lähtiessäni laitan kertakäytön ja tyttö kakkaa niin kakat valskaa suurinpiirtein aina.mutta jos käytän tekemiäni nöttösiä niin niisson sen verta hyvin suunnitellut(oma kehu) muodot että eipä kakat valskaile. käsittämätöntä. nyt ne on vaan alkaneet jäädä pieneksi joten äkkiä pitäis saada tehtyä noin 8-10 kpl lisää pari senttiä pidempiä sisävaippoja samoilla systeemeillä. argh.. kun aika ei tunnu riittävän edes pyykin viikkaukseen.. tässä äsken söin aamupalani ja surffailen kun eeve nukkuu.
kiloja tytölle on tullut reilu 1kg syntymästä ja pituutta noin 5cm. muuten menee ihan ok. d-vitskuissa ollaan 3tipan kohdalla.oon mennyt tosi hitaalla vauhdilla ja vaikka välillä vähän näyttää vääntävänki mahaa niin on tottunut niihin. nuhassa ollaan kaikki edelleen. joten eeve nukkuu aamuyön sitterissä kun nenä menee tukkon vaaka-asennossa.

meillon kans jotain rytmiä.. aamupäivät nukutaan ja iltapäivästä alkaa se tissirumpa ja sylittely. ja nukkumaan menee siinä 22-23 ja tissi suussa nukutaan.

unikuu ja perhe: eevellä ikää 1kk 1vk


 
unikuu,ihana kuva söpöt kiharat esikolla :heart:
Luminella Mäkin meinasin niiden ImseVimsejen takia lopettaa kestoilun kokonaan.Ne on ihan shittiä :kieh: Joku tällä palstalla alkukesästä neuvoi,että ne pitää pestä etukäteen jopa 10 kertaa ennenku ne imee mitään.No mä tein niin.Ne oli pitkän ajan joka ainoassa koneellisessa pyörimässä.Silti vaan ei toiminut meillä ollenkaan.Kuin hylkis jotenkin ja falskas koko systeemi.Mies oli ihan kauhuissaan niistä (tämmösiiks noi kestott on?).Siks toiseksi ne oli heti liian pienet meidän pojalle.Roskiin ne nakkasin! :kieh: Paskat mikä paskat.
Harso ja se äp:n kuorihousu on ihan ok systeemi,mut vaatii varmaan lisäimuja.
Ei meilläkään kakata öisin eikä vaihdella vaippoja keskellä yötä.Eka vaihto sit siinä 6 aikaan ku on syöttö.Ja tänään tuli kakka mun syliin ja meidän lakanat meni vaihtoon:)Mies antoi itkevän vauvan mun syliin,ei ehtinyt vaippaa laittaa,ku huuto oli niin kova.No oli pojalla harso haaroissa,mut tuli semmosella paineella ja paineilmalla et kastu munkin pöksyt ja meidän lakana.
Meilläkin on jonkunnäköinen päivärytmi jo tullut:aamupäivällä nukutaan yhet päikyt,12-3 ollaan ulkona,jossa nukutaan vaunuissa yleensä koko aika max 2 tuntia.Sit iltakuuden ja kaheksan väli ulkoilessa nukutaan.Yöunille menee klo 22+.Eilenkin nukahti tohon sohvalle itekseen kymmenen maissa ja siitä mä nappasin hänet kainaloon ja mentiin petiin yhdessä.Mut jos ei ulkoilla,on pirun vaikeaa saada nukkumaan päivisin.Ei nuku ku semmosia vartin pätkiä kerrallaan siinä tapauksessa.
Ja juu,on selvinnyt sekin et hänellä sitä temperamenttia riittää vaikka muille jakaa.Mistähän on semmosen perinyt?No me "palkolliset" koitetaan hoitaa hommamme mahdollisimman hyvin:) Hyvää on se,ku pääsee välillä ulos tuulettamaan päänuppiaan ja nollaantuu samassa myös
 
Heippa kaikille!

Tuntuu että aika ei riitä mihinkään, just kerkee lukemaan muitten kirjoitukset!

Rytmistä mikä v....n rytmi!?! Meidän poitsu on päättänyt että päikkäreitä ei nukuta tai ainakin kaksi tuntia on maksimi. Tänään sain poitsun puol kolme nukahtamaan vaunuihin kun työnsin edestakas hiekkatietä! :headwall: Sit illalla alkaa hysteerinen itku kun on niin väsynyt ja nukahtaa kahdeksan aikaan. Herää pari kolme kertaa yön aikana. Nukutaan monesti kahdeksaan yhdeksään.

Vaipoista meillä osakestoillaan. Vaikeina päivinä saatan käyttää vaan kertiksiä. En ota mitään stressiä. Libero meillä on muuten käytössä. Pari kertaa tullut yöllä pissat kyljestä ohi. Koosta kakkonen on nyt käytössä. Mä vaihdan vaipan yöllä parikin kertaa kun muuten on niin hirveän märkä. Meillä poitsu pissaa aika paljon.

Mä olen miettinyt että pitäisikö mennä vyöhyketerapeutille Musta tuntuu että poitsua vääntää hirveesti vatsasta. Toisaalta luin Vauvakirjasta, että kuusi viikkoisena vauva on itkuisemmillaan ja sit voisi alkaa helpottamaan. No mennään päivä kerrallaan.

Ristiäiset meni meillä hyvin ja saatiin ihania lahjoja. Mä olin ihan varma että poistu huutaa koko toimituksen ajan mutta toisin kävi. Itki autossa kun mentiin kirkolle eikä ollut nukkunut ennen yhtä ollenkaan. No kävelin siinä katselemassa kirkkoa ennen toimitusta ja poitsu nukahti syliin. Nukkui koko toimituksen. Tultiin meidän porukoille ja jatkoi nukkumista. Heräsi välillä vaihdettiin vaippa ja syötin ja jatkoi unia. Nukkui siis koko ristiäisten ohi. Oltiin vähän ihmeissämme!

Luminella toivottavasti paranet pain! :hug:

Päksäkkä ja poitsu 6viikkoa :heart:
 
Maria-s, joo mäkin sain neuvon Porvoon vaippatalosta että ne imset pitää pestä monta kertaa. Tein niin ja .... :headwall: aina oli koko vaatekerta pesussa sen jäljiltä. Älyttömän ekologista... :headwall: sit luovutin ja lopetin niiden käytön. Nyt siis käytän sitä bumgeniusta kotona. Reissussa on aina kertis.

Kiitos, parempaan päin jo. Tosin tää päänsärky on jotain kammottavaa...
 
2kk neuvola takana, painoa on Taikalla 5320g ja pituutta 57,5cm. Ihan kuulemma kasvaa keskikäyrällä. Rotarokete saatiin myös, Taika vähän yökkäili sille, mutta ainakin suurin osa meni alas asti. Saas nähdä tuleeko mitään oiretta, ainakin vatsakipua saattaa tulla. Ihan kuin sitä ei olisi jo ennestään...

Vauva valvoi viime yönä neljästä puoli kuuteen. Se on tosi poikkeuksellista, sillä yleensä nukahtaa kyllä syönnin jälkeen melko pian. Taikaa taisi vaivata tukkoinen nenä, sillä sylissä oli sitten ihan hyvä olla pystyasennossa. Nyt päivälläkin hän on nukkunut epätavallisen levottomasti. Toivotaan parempaa ensi yötä!

Rytmistä Ei ole vieläkään oikein selkeää rytmiä. Taika menee nukkumaan 21-22.30 ja heräilee yöllä 2-3 tunnin välein syömään. Aamulla yritetään yhdessä nukkua mahdollisimman pitkään, ehkä 8-10 asti. Päivällä nukkuu n. kahden tunnin unia kaksi kertaa ja illalla torkkuu tunnin verran 18-19 aikaan suunnilleen. Tai sitten jotenkin ihan toisella tapaa menee vuorokausi. :D

PeeJii & Taika
 
Rytmistä... joo, meillä on jonkinlaista rytmiä olemassa mutta se on hieman vaihdellut ja varmasti vaihtuu vielä moneen otteeseen! Eli illalla mennään nukkumaan 20-21 ja syötöt 00-01 ja 03-04. Sit jos oon vaihtanut vaipan, voin saada pikkumiehen nukkumaan vielä 08 asti mutta yleensä meillä herätään 06-07 aikoihin ja syynä on mun mielestä masuvaivat, jotka kiusaa eniten 05-07 välillä. Meillä suurin vaihtelu rytmin suhteen onkin sitten päiväunet! Eli jos ollaan liikenteessä, kaveri nukkuisi varmaan koko päivän mut oon koittanu kuitenkin joka päivä nukuttaa ainakin yhdet päiväunet myös omaan sänkyyn. Poika ottaa yleensä parit pienet päiväunet (45min) aamupäivästä, sit puolen päivän jälkeen pidemmät (2,5h) ja iltapäivästä parit pienet torkut taas.

Neuvolasta ohjasivat meidän pojan fysioterapeutille ilmavaivojen takia. Se vois auttaa mm. vauvan kantoasentojen kanssa, jos niillä sais autettua asiaa. En jaksa uskoo et sillä olis suurempaa vaikutusta ilmavaivoihin ja sen vuoksi mietin josko soittais jollekin vyöhyketerapeutille.

Ihanaa kun joku mainitsi et kuusviikkoiset itkee eniten ja sen jälkeen sen pitäisi HELPOTTAA! ;)) Täytyy vaan tsempata ja toivoa että joka päivä mennään parempaan suuntaan. On ne meinaan niiiin antoisia hetkiä kun poika on hyvällä tuulella, hymyilee ja jokeltaa. Niistä saa aika lailla voimaa itkukohtauksiin...

Oletteko onnistuneet arvioimaan paljonko vauvanne syö vuorokaudessa? Tietty jos on korvikkeella, on se helppo sanoa mutta itse mietin (täysimetys) paljonko pitäisi pumpata maitoa per syöttö jos jättää pojan hoitoon...

Syystonttu ja pikkuleijona huomenna 6vko
 
Syystonttu mä olen kanssa samaa mieltä että kun vauva on hyvällä tuulella niin siitä saa voimaa taas jaksaa. Meillä on usein aamuisin aika hyväntuulinen poitsu. Tietenkin kaikki voi muuttua hetkessä. =)

Mä en tiedä paljonko meillä syödään vuorokaudessa mutta tuntuu että paljon! Kun olin pitemmän aikaa poissa oli poitsu vetäissyt helposti 90ml mun pumppaamaa maitoa. Terkka sanoi että 80ml pitäisi olla riittävä. Olin reilu kolme tuntia poissa.

Meillä poitsua ei nukuteta sänkyyn vaan nukahtaa yleensä tissille. On myös nukahtanut iskän viekkuun mutta se on harvinaista ja aika taistelua. Nostetaan sit yöunille omaan sänkyyn. Kohta ollaan varmaan pulassa kun tottuu tissille nukahtamaan mutta mulle on pääasia että nukahtaa. Nää on taas näitä paska-äiti fiiliksiä. :( Mä myös yöllä otan viereen syömään ja sit käy aina niin että mä nukahdan samantien ja herään seuraavaan syöttöön poitsu vierestä. Mun tarkoitus on kuitenkin nostaa se omaan sänkyyn. Mä en vaan jaksa valvoa!

Mä laitoin sellaisen ankan kuvan hoitopöydän viereen ja voi että sille jaksetaan jutella ja hymyillä. Hyvät naurut saa itse. Taisi olla aikaisemmin puhetta että toisaalta odottaa kovasti että vauvat kasvaa mutta toisaalta tuntuu että aika menee nopeasti. Mä tossa mietin että voi kun kasvais sen verran että masuvaivat helpottais mutta sit rupesin miettimään että sen jälkeen taitakin alkaa hammasvaivat! =)

Me ajateltiin ottaa Rotarokote vaikka vähän hirvittääkin miten poitsu siihen reagoi!

Hitsi se on nukkunut jo yli kolme tuntia. Pakko valillä käydä tarkistamassa onko se hengissä tai jäätynyt. Koskaan ei oo hyvä! =)

Päksäkkä
 

Yhteistyössä