*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Oliko se piritta ku sanoi että heilläkin vauva jossain vaiheessa nukkui sitterissä mieluiten? meillä meni taas viime yö sitterissä nukkuen. En saanu poikaa millään nukahtaan sänkyynsä, syötin ja yritin, aina uudelleen. Sit väsyneenä laskin pojan sitteriin ja siihen simahti, HETI! ja nukku yhteenmenoon n. 6h. Oi että olin onnellinen, ekat noin pitkät unet. :) MUTTA, en tiiä onko pitemmän päälle hyvä että nukkuu niin pitkiä aikoja sitterissä??
 
Hei kaikki!!!

Täällä ilmoittaudutaan mukaan :) elikkäs pieni ihana Nala tyttömme syntyi vihdoin 1.9 klo 22.43. 51 cm 3665g pipo 35 :)

Tässä on viikot aivan hurahtanut ohi ja elämä maistuu makealta vauvaan tutustuessa eli hyvin on mennyt.
Pieni synnytys kertomus kun en sitä ole ehtinyt mihinkään raapustaa, eli
muutaman päivän supistelujen jälkeen maanantai iltana puoli 8 kattelin kun salkkareissa Paula teki jonkun ihme synnytyksen jolla ois pitäny päästä Guinnesin ennätyksiin. Kuin tilauksesta alko mullaki ilta supistelut ja mietin et eikä joko taas. Edellis aamu yö oli siis menny supistellen ja jopa kerran soitin kättärille.
Noh joka tapauksessa siinä 10 aikaa illalla mietin et ei hitto vois huviksee alkaa kellottaan.
Niinpä tehtiin ja supparie voimakkuus sen kuin kasvoi ja välit vaihteli 10-->7 minuuttiin pysyen säännöllisinä. (kirjotettii kellon ajat ylös)
Mies valvo ihanasti mun kanssa koko yön. Se oli sopivasti sopinut duunissaan et isyysloma alkaa 1.9 :D
Neljält aamulla väänsin jo itkua ku väsytti niin paljo. Sillo mies käski soittaa ekan kerran (välit 6 min) ja käskivät vaa suihkuun menemään. Meninki ja se helpotti sen verran et sain n.40 minuuttia unta ennen ku alko taas ja entistä kovempina välit n.8 minuuttia.
sillo ukko oli varma et luovutan ja vaadin niit ottaa mua sisää ja lähti kuuden aikaa aamulla hakee pikkolosta energia juomaa ja tupakkaa.
Hammasta purin yhtee ja soitin isälleniki jo puhelua et lähtö tulee hyvästi jos en selvii B)
Facebookissa juttelin tädin kanssa joka sit soitti mulle ja käski mua lähtemään. Se sano vaan että vaikka jääräpää oletkin niin nyt unohdat sen ja vaadit niitä ottaa sut sisään, jotta saat nukuttua. Uhkas tulla henkilökohtasesti hakemaan ja viemään :D

En ollu siis 48 h aikana pahemmi nukkunut suppareiden takia. Niinpä sitte herätin torkahtaneen äijän joka kipas suihkuu sillä välin ku söin ja soitin että en vaa enään jaksa. Pirteä kätilö toivotti mut tervetulleeks ja tajusin et pahin pelkoni (se et ne passitta jopa jorviin) ei toteutus. 11 sitte tultii kättärille ja sain jonku puudutteen minkä avulla nukuin pari tuntii ja heräsin ku tunsin et jotai valahti haaroihin. Kätilö kokeili ja totes et lapsivettähän se mutta et kalvot ei puhjennut vielä....

hehee pikku prisessa heräs päikkäreilt joten nyt täytyy vaan todeta et jatkuu ensi kerralla :D
Mut viel pikasesti pakko sanoa et ihana lukee teilt kaikilta juttuja ja huomata mite samalaist muillakin on :)

Sonjuska + nala 4 vkoa
 
Luminella Toivottavasti nujerrat ton flunssas vkonlopun aikana :hug: :flower:
Kikka :hug: :heart: Mäkin tiedän et ilmapiiri kyl varmasti vaikuttaa vauvaan mikä kotona on.Vaikkei huudettais tai muuten varsinaisesti riideltäis,ni se äänensävy mil puhutaan toisille,ym.Meillä myös miehen kans pinnat paukkui tässä alkuviikost ja tuntui et vauvakin oli itkuisempi iltaisin.
Neydan Te ootte kyllä päivisin mun mielessä niin paljon,et öisin mä uneksin jostain ihan muusta :LOL: Mut ihanaa toi Laurin parturireissu:me ku oltiin viime viikolla parturissa ja poika oli mukana,ni kyllä todettiin sille "tädille" et tullaan piakkoin leikkauttamaan pojunkin hiukset.. :D Ja kyllä Laurilla aika jämäkät kintut on!Niitä uskaltaa hieroskella vyöhyketerapeutin ohjeiden mukaan..Tehtiin taas parisen tuntia sitten hieronnat.Suosittelen kyllä sitä terapiaa oikeastaan kaikille tän ikäisille,ku niillä ohjeilla saa vauvan kyllä aika kivasti rauhoittumaan loppuillaksi.Ja se läheisyys siinä tietty ja kosketus ovat tärkeitä.
Huh,huh ku taas huomaamatta on mennyt puoli pussia salmiakkia..Mulla on tullut 2 kiloa painoa lisää :kieh: Nyt siis jo 7 kg pudotettavaa!En voi mitään sille,et koko ajan tekis jotain makeaa mieli.Oon tänään syönyt jo aamulla unelmatortun siivuja,yhden ison rasvaisen muroleivonnaisen ja lopuks tätä salmiakkia!Miten tästä pääsis irti?No tietty ku ottais hedelmän sen makean tilalle..

Maria s ja Lauri 6 vkoa ja 4 pvää
 
Kello on jo vaikka mitä mutta pakko oli vielä tulla koneelle..

maria Täällä ollaan painonpudotus hengessä mukana! Mun laihdutusfilosofiaan kuuluu et kesken viikon ei voi laihista aloittaa.. Eli jos retkahtaa kesken viikon niin koko viikko on sit laihiksen osalta piloilla ja sillon saa mättää herkkuja niin paljon kun vaan jaksaa ja aloittaa uus laihis seuraavalla viikolla :D Tää tapa on tuonut mulle kans 2 kiloo lisää raskauden jälkeen!! :LOL:

Täällä vähän parempi ilta taas.. Volumi taso alkoi taas nousta iltaa kohden ja sit kokeilin laittaa Mintun sellasee lodgerin kaukalopussiin ja sinnehän se sit nukahti. Oli varmaan ihan vahinko..:D Ei hää kauaa siinä sit nukkunut, mutta sen verran ettei koko ilta ollut pelkkää huutoa.. No sit laitoin tyttöä yöunille(joka taas kesti ja kesti) ja sillä aikaa mies oli sit nukahtanut sohvalle(ja oli niin syvässä unessa ettei siitä ois ollut enää tota tyttöä nukuttamaan) ja koira oli vielä käyttämättä ulkona.. No aikani siinä yritin tyttöä nukuttaa ja lopulta luovutin ja pistin tytön liinaan ja paksun takin ja käytiin vielä koiran kanssa ulkona.. Minttu nukahti liinaan ja sain siirrettyä sänkyynkin niin ettei herännyt.. Nyt pitäis mennä itekkn nukkumaan ja tekis niin mieli jättä toi ukko tohon sohvalle, mutta kai se on pakko sänkyyn ottaa...

Aniit Meilläkin on viime aikoina nukuttu aika paljon sitterissä.. Mintun nenä on ollut tosi tukossa niin en tiedä johtuuko siitä, kun pysty asennossa on varmaan helpompi hengittää.. sitteriin nukahtaa melkein samantien ja sänkyyn ei millään.. Mä oon laittanut siihen peiton silleen ettei ois niin siinä "kuopassa".. Ei se varmaan pidemmän päälle oo kauheen hyvä asento vauvalle, mutta en mä ota kauheesti siitä nyt vielä stressiä.. Nukkuu missä nukkuu.. välillä tyttö nukkuu vaunuissakin tossa eteisessä.. Oishan se tietysti rytmin kehittymisen takiakin parempi että nukkuu aina samassa paikassa, mutta ehkä sit muutaman viikon päästä on taas ihan eri tilanne.. Ja se mikä toimii tänään ei varmastikkaan toimi enää huomenna :)

No mut nyt nukkkumaan..
 
Mulla putos paino hienosti tohon keskiviikkoon asti jolloin se oli 80,9 kg (lähtöpaino oli sen 93kg), mut heti seuraavana päivänä 81,7... Mä seisoin tossa vaa'alla ihan et "nöyyyyy!" just ku kerkesin jo haaveilla et seuraavaks tulee seiskalla alkava luku.. Mut mulla kyllä toi ummetus hirveesti vaikuttaa, jos on viis päivää paskomatta niin onhan se ihan loogistakin ettei se paino ainakaan putoo... Tai no, onhan mulla pudonnut jonkinverran, onneksi :) Noooo, enää kymmenisen kiloa painoon ennen raskauksia ja 15 tavotteeseen, veikkaan että viimenen viis kiloa on vaikein.

Meillä on koko poppoo kipeenä, pikkusta myöten :/ Hirvee nuha (valuu ihan vetenä), yskä, lihassäryt, ja lämpöä/kuumetta (mitäsenyton) 37,9 kun aamulla mittasin ku paleli niin pirusti. Vauvan kanssa täytyy kuulemma lähtee heti lääkäriin jos nousee kuume, mut voinkohan mä juosta sinne jo lämmöstä? Mua niin pelottaa ettei vaan olis mikään vakava vauvalle :|

K, T ja Pikkumimmi 5,5 vkoa
 
Mä neuvokkaana tyttönä tein eilen niin että laitoin sitterin pinniksen sisään jotta tottuis oleen ees pinniksessä. :LOL: ja nukku taas yli 6h putkeen kun saa olla sitterissään ja nukahtaaki vielä heti. Omituista.

painonpudotuksesta sen verran että päätin mennä painonvartijoihin. Oon niin kyllästyny oleen tällanen pontso, mut oma pää ei riitä, tarvii tukee. Mitenhän siellä eroo laihduttaminen ku imettää?

jaksamista flunssasille!

Aniit ja poitsu tänään 1kk. :)
 
Aniit: Kaivoin vanhat omat painonvartijoiden pistevihkoset myös tässä esiin ja aloitin itsenäisesti pointsit. Imettäjillä on sen verta erilainen se pistesysteemi, että saamme syödä 10 pistettä enemmän kuin muuten tavallisesti laihduttaessamme, eli homma on siis tavallaan paljon iisimpää (jee!!), 10 pisteellä kun saa oikeesti syödä huomattavasti enempi kuin muuten. Ja viikossa mulla tosiaan ainaki tippui jo sen kilon (ohjelmalla tippuu puoli kiloa - kilo viikossa), joten toimii, vaikka tosiaan herkkujakin mahtuu tuohon ruokavalioon =) Tsemppiä sunkin projektiin, oishan se kiva jos tässä tosiaan pääsis hiljallee omiin mittoihinsa, vaikka ressiä en asiasta aiokaan ottaa. Huomasin vaan, että tässä kotona ollessa helposti käykin niin, että paino alkaakin tippumisen sijaan nousta, kun jatkuva napostelu astuu kuvioon...
 
paranemisia teille sairasteleville!
Aniit Eikse vaan hyvä oo täs vaihees jos jossain nukkuu?Meillä ei nukuta millään päikkäreitä,ellei olla ulkona ja vaunuissa...Sit jos ollaan jo ihan silmät puoliummessa,voidaan äitin vieressä nukkua se tunti.Muutenki meillä yöt ollu koko tän viikon semmosia,et vauva nukkuu ihan minussa kiinni!Siis suoraan nokka vasten un rintakehää.Jos mä yöllä syötön jälkeen laitan hänet keskelle sänkyä,niin hän jotenkin "ryömii"siihen minuun kiinni.Siitä mä aina vaan herään hänen ähinöihinsä et jaa,taas tissiä...

No nyt hän yrittää ottaa päikkyjä vaunuissa...Mies nosti vaunut tänne sisälle,mut ei tota poikaa niin vaan huijata!Siellä hän killittelee tutti suussa vaunuissa ja ihmettelee varmaan,et voiko näissä vehkeissä maata täällä sisälläkin ja ihan paikallaan.Mies meni jo päikkäreille ja mä seuraan just kohta..Me on noustu tänään kaheksan jälkeen..

Voisko teitä muistuttaa kattoon yhtä ohjelmaa,ku tulee tv 2:lta seittemän jälkeen!!Eli Suomen paras kuoro -kilpailu.Siinä on mukana kilpailemassa Aino -kuoro Turusta ja mun pikkusysteri!! =) Mä katon ainaski ja aion kyllä äänestää Ainon jatkoon!
Nyt päikyille!
T:Maria-s ja Lauri Late kohta 7 vkoa
 
Meiltä ois sellanen puolen metrin mittanen kiukkupussi hukassa.. Täällä on vaan tämmönen hyvän tuulinen pikku typykkä, joka nukkuu, syö ja seurustelee.. Ei kitise eikä varsinkaan huuda tunti tolkulla suoraa huutoa.. Massukin tuntuu voivan ihan hyvin.. Noh onhan tässä vielä iltaa jäljellä.. Voi olla vaan tyyntä myrskyn edellä ja tulee korkojen kanssa takaisin huomenna :whistle:

No mut jotain muutakin hyvää tässä päivässä ja tytön pitkissä päiväunissa.. Sain tehtyä yhden esseen joka ois pitänyt palauttaa jo viime keväänä.. :whistle: Pitäis saada kaikki koulun rästihommat tehtyä nyt pika pikaa, että sais aloitettua kandin työtäkin.. Mulla ois kovasti tarkoitus valmistua ens keväänä, mutta saa nähdä miten käy.. Mulla ei ois kiire valmistua eikä töihin, mutta mieskin haluis lähteä ehkä opiskelemaan ja meillä ei kyllä ole varaa maksaa asuntolainaa pelkillä opintotuilla...

Onkos täällä ollut puhetta kuinka pitkään meinaatte olla kotona? Mulla riippuu ihan siitä pääseekö mies opiskelemaan, mutta voi olla että töihin lähtö tulee jo ens syksynä.. Millään en haluais pistää vuoden ikäistä hoitoon joten täytyy sit miettiä et miten saatais kuviot järjestettyä niin että tyttö ois mahdollista hoitaa kotona, muttei tarvitsisi ihan joka penniä laskea... :|

Noh, mutta taas Minttu nukahti joten taidan ottaa itteäni nyt kunnolla niskasta kiinni ja rueta tekemään lisää kouluhommia!

Sadepäivän ilo ja Minttu
 
Meillä mennyt nyt pari iltaa nukkumaanmeno hyvin! Tutin ja rätin kanssa nukahtaa ensin syliin, josta nostetaan omaan sänkyyn. Yleensä havahtuu tähän eikä kovin helpolla sänkyyn suostu jäämään, mut vilman vinkistä ollaan pidetty hetki vauvan vispaavat kädet paikoillaan ja kappas, neiti on rauhoittunut sänkyyn alta aikayksikön! Kyllä tää palsta on sitten hyvä, kun voi ottaa muilta mallia jos ei ite hoksaa mikä vois toimia. Ja yöllä on myös syöttöjen jälkeen nukahtanut paremmin, kun kädet pidetään hetki aisoissa :)

Mä annoin viime yönä eka syötöllä pullosta maitoa ja testasin, et nukkuuko näin pidemmän pätkän, Ja nukkuihan hän. Tänäänkin annan pullosta eka syötön. Musta tuntuu, et vauva nukahtaa tissille liian aikasin ja herää sitten nälkäänsä jo parin tunnin päästä.
Aamulla olikin toinen tissi sen verran täynnä, et sain pumpattua täksi yöksi yhdellä kertaa 100ml.
On tää vaan sellasta salapoliisi-ja kokeilutyötä tää vauvan hoitaminen:)

Käytiin tänään maalaismarkkinoilla. Ostin vauvalle merinovillaisen kypärälakin ja bodeihin jatkopaloja. Itelle tietty säkillinen metrilakuja, nam :p

Kotona olosta: en oo vielä miettiny kuinka pitkään aion olla kotona. Ainakin ensi syksyyn asti. En kyllä haluais sillon vielä mennä töihin, mut sehän riippuu ihan rahatilanteesta sitten.

Öitä mammat!
 
Päivä taas kuumeeton ja nyt 38 kuume. :headwall: Maanantaina mentävä kyllä lääkäriin.

Mulla menee järki appivanhempien kanssa. En jaksa selittää, mut yli hilseen menee taas ja lujaa. Miten jotkut voi olla niin jämähtänyt vanhoihin arvoihin ja olettaa, että kaikki menee niin kuin aina ennenkin on ollut tapana. :headwall: :headwall: mä on varmaan saanut tän kuumeen niiden oikuista. Stressikuume.
 
Neydan, oliskin pelkkä anoppi, jonka kanssa vääntää, mutta kun tuo appiukko on vähintään yhtä innokas puuttumaan ellei innokkaampi asioihin, joita heidän ei todellakaan kuulu päättää. Vaan meidän, aikuisten ihmisten. Mutta pitävät aikuista poikaansa ilmeisesti ihan aivottomana kersana, jota mä vedän narussa perässä ja se tekee kaiken niin kuin mä haluan ilman mitään omaa mielipidettä. :headwall: :headwall:

Muistetaan nyt nämä fiilikset, että kun joskus 20-30 vuoden päästä olemme anoppeja, niin osaisimme olla. :kieh:
 
Heippa kaikille. Meillä nukkumaan olen laittaqnut vaan omaan sänkyyn ja käynyt laittamassa tuttia suuhun kun on huutanut. Nukuttamista ei meillä harrasteta. Johtuu varmaankin äidin laiskuudesta, mutta se toimii meillä ainakin molemmilla pojilla. Vauva oppii siihen, että on turvallista nukahtaa yksin. Joillakin vauvoilla voi mennä tottumiseen enemmän aikaa kuin toisilla. Esim. esikoinen oppi parissa yössä nukahtamaan yksin ja huutamatta. Ja meidän kakkonen on oikeestaan oppinut viime iltoina siihen, eli aikaa on mennyt muutama viikko. Mutta kyllä nyt on luksusta iltaisin kun saa vanhemmat omaa aikaansa ja illat menee nätisti. Se on meidän unikoulua, jota suosittelen muillekin.

Tänään meillä on ristiäiset. PItäisi varmaankin alkaa valmistautua niihinkin, kun kohta alkaa vieraita tulla tänne, vaikka kirkossa juhlat pidetäänkin.
 
Sateista sunnuntaita!

Mä meinasin jäädä kotiin niin pitkäksi aikaa kun rahat riittää tai jaksaa olla. Katotaan nyt. Ihan perään en toista halua. Ainakin vuoden verran nautin nyt tästä olosta kun en ole raskaana. Suht helppohan mun raskaus oli mutta siltikin. Ja en mä kyllä jaksaisi toista heti perään. No liian kauan ei uskalla olla yrittämättä koska tämän pojan alkuunsaamiseen meni se kaksi vuotta. Varsinkaan jos en haluaisi välissä mennä töihin. Toisaalta hirvittää että kuinka paljon tipun kärryiltä töissä. No ei sille voi mitään.

Painonpudotus jatkuu täälläkin. Viime viikolla oli kylläkin noussut vähän. Tulipas ristiäisissä herkuteltua. No tällä viikolla onkin ollut tiukempi linja paitsi että mies lähti just hakemaan meille kiinalaista! :p Mä käyn puntarilla aina vaan maanantaisin etten keskellä viikkoa turhaan masennu.

Pakko mennä!

Päksäkkä ja poitsu 1,5kk :heart:
 
Luminella, toivottavasti paranet pian! Ikävää tollanen sairastelu, kun pitäisi jaksaa vauvaakin hoitaa samalla :hug:

Meilläkin tyttö tykkää nukkua sitterissä, samoin turvakaukalossa nukkuisi pitkään. En kuitenkaan kovin paljoa viitsi niissä nukuttaa, ettei olisi selkä liian kauaa huonossa asennossa. Usein tyttö nukahtaa syliin ja sitten nostan sänkyyn. Mä yleensä iltaisinkin nukutan syliin, ettei isommat lapset heräisi vauvan huutoihin makuuhuoneessa. Kaikki lapset nukkuu samassa huoneessa meillä. Sitten kun iltaiset masuvaivat helpottaa, niin voin alkaa nukuttaa suoraan sänkyyn.

Kotona oon ajatellut olla ainakin sen aikaa kunnes tämä pienin täyttää 3v. Ellei sit lisää lapsia tule vielä, niin voi sit aika pidentyäkin ;)

Mä just päivittelin tänään miehelle, että kylläpä aika menee nopeaa. Pian tyttö täyttää jo 2kk :eek: Ootteko muut ihmetellyt samaa?

RangaTanga + tyttö 1kk 3vkoa :heart:
 
Ja mulla se vaan tää kuume jatkuu... :headwall: huomenna lääkäriin. Sori kun joka päivä sama laulu, mut niin rupee jo loppuu huumori.

Mä oon ajatellut olla kotona ainakin koko ensi vuoden, mutta mahdollisesti myös pidempään. Mielellään olisin koko kolme vuotta ja jos jotain keikkaahommaa pari kertaa vikkossa heitän, niin on varmasti mahdollistakin. :) täytyy ens kesänä ruveta katsastaa paikkoja tästä meidän läheltä, että minne vois tehdä. Oon siis ammatiltani sosionomi ja työuran tehnyt lähinnä kehitysvammaisten aikuisten parissa. Jonkun verran myös lasten. Joten keikkatyötä varmasti löytyy. :)
 
Kiva jos meidän nukutussysteemin jakamisesta oli muillekin hyötyä! En vaan voi ottaa siitä mitään kunniaa itselleni, koska mun äiti on sen meille neuvonut :) Monelle vauvalle juuri tuo käsien heiluminen tuntuu olevan häiritsevää. Jostain luin sen johtuvan siitä, että ne on niin tottuneet kohdun ahtauteen, että pelkäävät liian suurta tilaa jonka yhtäkkiä saavat. Tiedäpä näistä!

Luminella, kiva kun linkitit sun synnytystarinan. Ja tosi kiva että sulla oli kuitenkin noin positiivinen kokemus :) Pikaista paranemista :hug:

Kotona olemisesta, suunnitelmissa olisi että olen Elman kanssa kotona 2010 jouluun saakka ainakin. Katsotaan sitten mikä on elämäntilanne. Mulla ei ole mitään motivaatiota työelämän suhteen joten katsotaan.

Unikuu, voimia sinne!!
 
Merkkailen vain... ja tulin kertomaan että tänään oli ristiäiset.

Poika jaksoi hienosti olla koko toimituksen ajan, ei itkun itkua koko päivänä :)
Pappikin sanoi että ihan kyyneleet tuli silmiin kun toinen tuijotti niin ihanasti.

Nimeksi tuli: Veetu Asmus Tapani

(Tapani kiertää meidän kummankin suvussa joten sieltä tuli se nimi)

Tyttönen ja Veetu 1½kk
 
[/b] Luminella Onpas sulla sitkeä tauti :kieh: Voimia ja jaksuja sinne kaikille :heart:
Mielenkiintoinen duuni sulla!Hoitoalalla mullakin toinen ammatti!Se toinen on taas teknisempi juttu.. :LOL:
Kotona olemisesta on moni puhunut täällä.Mä sit joskus meen takas töihin ku poika pärjää ilman äitiä :D
Unikuu :hug: Tsemppiä teille!Onks teiän pojalla todettu astma?Kuulostais siltä! :kieh:
Nyt ruokaa pojalle!
 
Soittelin terveysasemalle ja laittoivat taas läheteen labraan. Mut sanoi, että mene vasta keskiviikkona, jos ei ole hellittänyt oireet. Eli kattellaan. :) illalla kuume laski ja sen jälkeen ei ole ollut. Mutta tätä se on tehnyt torstaista asti, että sahaa edes takas. Influenssasta ne taas puhui puhelimessa. Sitkeä on.

Maria-s, joo mun työ on kyllä aika mielenkiintoista ja hauskaakin. Välitöntä väkeä. Ei ole koskaan tarvinnut arvailla, että mitä joku ajattelee mistäkin. Tulee yleensä tykin suusta mielipide. :) mutta kuten varmaan kaikessa työssä tulee joskus fiilis, että aika aikaansa kutakin. Mä oon kohta kymmenen vuotta tehnyt töitä kehitysvammasten aikuisten parissa, niin vaihtelua kyllä kaipaisi. Onneks mun koulutus antaa siimaa aika monenlaiseen työhön.

Ristiäiskakku tilattu!! Tilasin vadelma-lime moussekakun vaalealla pohjalla, johon tulee sokerista perhosia ja kukkia koristeeksi sekä glitteriä. On neliön muotoinen ja päälle tulee myös joko kylttiin tai kakun pintaan tytön koko nimi. Tytölle muuten tulee mun sukunimi. :) ollaan siis naimisissa, mutta pidetty omat sukunimet. Mun nimi on todella harvinainen ja miehen taas yleinen. Oon tosi iloinen, että mies halusi antaa tytölle mun sukunimen. :heart: :heart:
 
Tyttönen hieno nimi, onnittelut! =)

Luminella toivottavasti lääkäristä on tänään apua! :hug:

Unikuu voimia! :hug:

Meillä oli taas eilen mielenkiintoinen päivä. Herättiin kaheksan aikaan ja varmaan ennen kahtatoista Matias kävi nukkumaan. No, ajateltiin lähteä mun siskon luokse autolla. Puettaessa Matias heräsi eikä kerennyt nukahtamaan autoon. Valvoi sitten lyhyen reissun ajan. Kun tultiin kotiin syötin ja siihen Matias nukahti. Nukkui varmaan 15min. Siihen ne päiväunet sitten jäivät. Varmaan yhteensä 35min. Vatsakipuinen ja väsynyt vauva oli tietenkin loistavaa seuraa koko illan. Saattoi nukahtaa kun kantoi sylissä mutta heti kun pysähtyi niin heräsi. Lopulta nukahti tissille kahdeksan jälkeen. Onneksi oli sunnuntai ja mies kotona. Ei tarvinnut yksin kanniskella. Käy vaan sääliksi poikaa kun vatsaa vääntää niin paljon. Mä aina toivon että voi kun kasvaisi isommaksi niin vatsavaivat helpottuisi. Onneksi viimeyön nukku aika hyvin. Vaikka melkein koko yön olikin meidn vieressä. :whistle:

Ja sitten imetys. Se on mun mielestä välillä hermoja raastavaa. Eilenkin musta tuntui että imetin koko päivän. Ainoa millä meidän pojan saa hiljaiseksi on ruoka. Mä saan varmaan syytteen vauvan ylisyöttämisestä. Mua ärsyttää kun Matias ei syö kunnolla istuma-asennossa niin mä joudun makaamaan makuuhuoneessa missä ei ole edes telkkaria. Mä tunnen itseni välillä niin eristäytyneeksi. Välillä onneksi syö hyvin istualteen. Ja sit jos on muutenkin vaikea ilta niin rintaraivarit saa kyllä mielen niin iloiseksi. Yksi ilta siihen tehosi hyräily ja silmien kiinni pitäminen. Siihen sitten nukahti.
Vaikean illan päätteeksi mä aina sanon miehelle että kysyn neuvolassa voinko antaa korviketta lisäksi. Mä tiedän että jos anna raivarin päätteeksi niin tavallaan luovutan ja sit se jää aina uhkaukseksi. Olisi välillä vaan niin helppoa kun mieskin voisi antaa maidon. Pumppaaminen on niin hidasta. Yritä tässä nyt vielä olla stressaamatta.

Kauhea purkaus!

Hauskaa viikkoa kaikille!

Päksäkkä ja Matias 1,5kk :heart:
 

Yhteistyössä