*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Kotona olemisesta: Mun vauvat joutunee hoitoon heti kun vanhempainvapaa loppuu :/ Siihen on kolme syytä:
a. raha (aletaan lähivuosina, ehkä jo ensi kesänä, rakentamaan omaa taloa.. Tästä ei sais puhua kuulemma vielä)
b. Mä en pysty olemaan kotona enempää, tuleehan tässä melkein se kaksi vuotta oltuakin.
c.Luulen tekeväni palveluksen tolle isommalle, varmaan pienemmällekin, koska poju on tosi sosiaalinen ja mä taas enemmän syrjäänvetäytyvä, harvoille lämpiävä vähän erakkoluonne.
 
Huomenna olisi sitten taas se pelätty painokontrolli.
Mun mielestäni neiti on kyllä ihan silminnähden pyöristynyt, mutta en kyllä uskalla nyt enää luottaa tohon kun viimeksikin oli mun mielestä niin hyvin tullut painoa lisää, ja sitten vaaka musersi mun arvostelykykyni ihan täysin, silloin painoa oli tullut 3 viikossa 100g :headwall:
Saa nyt nähdä kuinka käy tällä kertaa...

Tänään mulle soitettiin TAYSistakin ja kerrottiin että vauvalta oli löytynyt se diabeteksiin altistava geeni, sekin vielä.
Eihän siihen läheskään kaikki sairastu kenellä geeni on, mutta...
26. päivä mennään sitten info tilaisuuteen asiaa koskien ja sitten osaalistutaan siihen tutkimukseen.
Mitäköhän seuraavaksi ??

Ja sitten eilen käytiin velä miehen kanssa aika tiukkasanainen keskustelu siitä millaista mulla on olla vauvan kanssa kotona.
Kun mullahan ei siis päivisin ole mitään tekemistä, voin vaan olla ( kuulemma )
Koitin sitten miehelle selittää että hänellä on TYÖAIKA johon kuuluu kahvi- ja ruokatauot, kun mulla taas "työaika" on 24h vuorokaudessa, eikä mulla ole mitään lakisääteisiä taukoja.
Mutta no, ei siitä sen enempää.

Nyt vaan odottelen että tuo neiti tuolta heräilisi että voisin syöttää sen ja sitten pitäisi koiraa lähtee viemään ulos.

Kikka ja rinsessa 4 minuuttia sitten tasan 7 viikkoa.
 
Heippa!
Me oltiin tänään 1kk neuvolassa. Painokäyrä sihahti hurjaan nousuun. Pojan mitathan oli 3725/51 ku synty ja nyt oli 5365g ja 55.5cm. :D
Sitterissa nukuttamisesta kysyin ja terkkari oli sitä mieltä että jollei asento siinä ole huono niin saa nukkua siinä. Mut kyllä mä viime yönä nukutin omaan sänkyyn. Nukkuu sitterissä n. 6h pätkän ja sängyssä 3-4h. Jännä juttu.

Mäkin oon alkanu miettiä tota kotiin jäämistä. Rahaa ei tosiaan ole yhtään liikaa, mieskin työtön mut mä haluisin niin paljon jäädä kotiin vielä ens vuoden loppuun.
Paljon sitä hoitotukee saa yhdestä? mitään kuntalisää meillä täällä ei oo. Aattelin että jos tekis keikkahommia,ja supistas entisestään kaikkia menoja. äh en mä tiedä.
 
unikuu108
maria-s

ei sillä ole astmaa(ainakaan vielä) maito- ja vehnä ja sit herkkyys kurkunpääntulehdukselle jonka takia käydään spiirassa ja epäilin et olis ollut siskon koirille allerginen kun rupes yskimään siellä.. joten sai kortisoonin siksi.nyt sit saatiin kortisoonia kotiinkin joten..
etsimme uutta asuntoa kun tänne tulee rakanteista homeenhajua ja mä saan kilarit siitä kohta.emmekä jaksa taas siitä rueta taloyhtiön kanssa vääntämään..

 
Olipa taas niin paljon tekstiä etten muista mitä piti kommentoida.. Mutta ainakin ihania nimiä oli kaikilla!!!

Nukkumisesta Meillä poitsu nukkuu lähes aina eka 4tunnin pätkän ja sitten herää 2h välein syömään, herää n. klo 7. Nukkumaan käy päivästä riippuen klo19-22. Jos poitsu nukahtaa yöunille jo 19 (ja neljän tunnin pätkä nukuttu jo klo 23), niin mulla jää unet aika vähiin ku koko yö on herätyksiä kahen tunnin välein..

Kotona olosta Jos miehellä vaan säilyy nykynen duuni, niin ainakin vuoden v2010 loppuun ajattelin olla kotona, ehkä kauemminkin.. Välillä toki mietityttää että miten paljon jää jälkeen työelämässä ja pääsenkö enää omalle paikalleni töissä vai sijoitetaanko mut sit jonnekin muualle. :/ TYkkäsin tosi paljon työstäni..

KakkosestaAletaan varmaan yrittää kakkosta joskus kun poitsu on 1,5-2v..

Aurora+ poju reilu 6vko
 
Onnitteluja ihanista nimistä! :heart: Meillä tyttö sain sunnuntaina nimekseen Neea Aleksandra. (Etunimeksi olisi ollut niin paljo kauniita nimiä ja toiseksi nimeksi mietittiin Aleksandran ja Eveliinan väliltä. "Pelkkä" Eve ois musta ollut ihana etunimikin.) Ristiäiset meni mukavasti, vaikka esikoinen uhmailikin (heitti mm. kasteliinan lattialle, kun olisi pitänyt pikkusiskon pää kuivata...). Äkkiä olivat ohi ja tuli hieman haikee olokin. Olo oli myös tosi väsynyt ristiäisten jälkeen.

Kotona olosta, tällä kertaa olen alustavasti tuumailut, että josko voisi kaksi vuotta olla eli sitten elokuussa 2011 takaisin töihin. Saapi nähä!

Luminellalle kovasti paranemisia!

Jaahas, neiti heräsi...kirjotetaan hetki yhdellä kädellä. Sitä pneumokokkirokotetta oon miettinyt, että pitäisikö ottaa tai osallistua siihen tutkimukseen. En tiiä?

D-vitamiineista. Kuka antaa niitä Deetippoja? Tuntuuko se määrä kauheen suurelta laittaa vauvan suuhun? Ja miten annatte esim. ruiskulla? Mä olen antanut jekovitteja, mutta neiti ottaa niitä niin vastentahtoisesti, että yökkii ihan. Nehän on oikeesti kaikista pahimman makuisia. Nyt sitten yhtenä aamuna kaaressa oksensi ihan kunnolla, kun annoin ne tipat. Olen miettinyt, että vaihdanko devitoliin vai noihin deetippoihin. Siksi mieluumin deetippoihin, kun ovat myös vesipohjaisia ja saa säilyttää huoneenlämmössä. Ainoastaan tuo annos koko pohdituttaa.

Juu, nyt ei muuta kerkee...Mukavaa viikkoa! =)
 
unikuu108
mä tiputan suoraan suuhun tipat. nopeeta ja kätevää ja ei jää tipat jääminä pullonpohjalle.. vauvoilla ei ole samanlaista makuaistia kuin aikuisilla.. siks ne jekovititkin voi maistua sellaselle saastalle..
 
Mukavia ja kivoja nimiä ootte vauvoillenne antaneet!! :heart: :flower: OnneaKikka89 Kovasti jaksuja sinne kotiin!Voiku sun miehes ois vähä empaattisempi!Luminella Toivotaan et tauti pian hellittää.Ei oo varmaan kiva hoidella vauvaakaan sairaana.Kysyy voimia tosiaan.Ootko jaksanu vielä imettääkin kipeenä? :heart: Unikuu Mä kyllä tiedän h##tin hyvin mitä noi allergiat ja astmat(ki) on ja voi tehä.koko mutsinpuoleinen suku sairastaa niitä ja niin minäkin ja mun nuorempi systeri.Toisen siskon pojalla on astma,yms. Mäkin oon koirille ja kissoille allerginen.Ei ihme siis sekään,jos haluat kämppää vaihtaa:homeelle allergisia ihmisiä on paljon ja mitä se shitti tekee terveilleki.Me asuttiin miehen kanssa vielä keväällä homekämpässä.Kyl nyt on eri meininki mun olotiloissa. Mä vaan jännitän jo sitäki et onks tol vauval maitoallergiaa ton itkemisen takia.Oon googlettanu täällä vaikka mitä jo.Meillä miehen kanssa välit ollu tosi kireenä:vauvan itkuisuus on vaikuttanut meidän pinnaan siinä määrin,et me tiuskitaan jatkuvasti toisillemme.Tosi kurjaa,ku se voi tehdä vauvankin olon pahemmaks,jos hän vaistoaa tän ilmapiirin.Kyllä vaan jotenkin on vitsit vähissä nyt.Välillä on paremmin,välillä huonommin.ois vaan pirun kiva tietää,onko kyse koliikista vai allergiasta vai masuko vaivaa..
DEETIPAT meillä käytössä ja lusikalla ne tipat annetaan (meillä ap-kone,joka pesee kuumassa).Ei ole mikään iso määrä minusta,20 tippaaeli 1 ml.Pikkulusikalla ihan meidän poju ottaa ne tipat ihan mielellään.Maistuvat kait hyvälle..Enemmän taistelua meillä tuottaa maitohappobakteerit,jotka myös annan ä-aitoon sekoitettuna lusikalla.Kattellaan nyt auttavatko ne massuun.Perjantaina tulee viikko ku niitä on saanut.
Mitähän vielä vois kommentoida..niin tai valittaa..sorry tää valitus tästä vauvan itkemisestä,mut ku on koko ajan niin lohduton olo ku ei voi pientä auttaa mitenkään hokkus pokkus..Täällä on varmaan joillain muillakin samanlaista.Olikse PÄKSÄKKÄ vai ku ainaski kirjoitti jotain sinne päin..Jaksamista vaan.Niin juu ja imetyksestä,et mä oon kans meinanu heittää pyyhkeen kehään ku oikein on taisteltu raivareissa tissillä.Mut aina vaan mä ajattelen et vielä huomenna...ja taas se on vaan jatkunut,tää imettäminen siis.Mikäs tässä,ku maitoa ainaki riittää.Vauvalla vaan posket sen kun pyöristyy,et kaipa se saa tarpeeksi sitä maitoa kasvuunsa ja vaippoja kastuu ihan riittävän monta päivässä.Niin puklutki lentää välillä.
AURORA sä sanoit et teillä kahen tunnin välein syötöt.No meilä oli viime yönä kahen jälkeen yöllä TUNNIN välein.Ja normi on se kahen tunnin välein.Oon ite jo niin tottunu siihen et nukun sit jossain vaiheessa vielä päikytkin.Muuten jäis yöunet vajaaks.Suosittelen sitä jokaiselle,jolla mahd.
Nyt poikien viereen nukkumaan :D
Hyvää yötä kaikille=)
T:maria-s ja Lauri 7 vkoa tasan
 
Mä laitan tipat myös suoraan suuhun.. Meilläkin noi jekovitit käytössä ja kyllä irvistys tulee joka kerta että ei ne kauheen herkkkua taida olla.. Maitoa yritän sit aina antaa perään ettei jää vaan suuhun pyörimään/tule ulos vaan menis sinne mahaan asti..

Minttu ruvennut kovasti puklailemaan ja kakka on ollut jo useamman viikon ihan tumman vihreää.. Vaihdoin nan:in tutteliin, katsotaan onko vaikutusta... Joko maria on kokeillut niitä toisia maitohappobakteereita.. oliko mitään vaikutusta?

Muutama päivä ollaan kestoiltukkin ihan onnistuneesti.. Meillä on noita bumgeniuksen taskuja ja muutama muu(tsi?) käytettynä ostettu.. Aluksi kaikki falskasi mutta nyt on varmaan noitten imujen imuteho parantunut pesujen myötä, kun ei enää niin pahasti falskaa eikä tartte tehdä niin jättisuurta pakettiakaan.

Sit on pakko kertoa, kun mulle on tässä ihan viime päivien aikana vasta tullut sellanen suuri lämmin tunne että musta on ihanaa olla äiti! :D :heart:

Mutta nyt maitoa tytölle ennen kun äänenvoimakkuus nousee!

unia sekä äideille että vauvoille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Heippa!

Paljon sitä hoitotukee saa yhdestä?
Sä varmaankin tarkoitit sitä kotihoidontukea? Se on muistaakseni 314 euroa/kk. Sitä tuloista riippuvaista hoitolisää voi saada max 168 euroa/kk. Kelan sivuilta voi käydä tarkistamassa noita tukien määriä :)

D-vitamiineista meillä on käytössä Jekovit. Yleensä lusikalla oon annostellut tytölle niitä, ihan hyvin tuntuu maistuvan, vaikka itse en niitä ekan kokeilun jälkeen oo suuhuni halunnut laittaa :whistle: Onneksi niistä ei tule enää mitään vatsanväänteitäkään, aluksi tuntui vähän vaivaavan.

Me ei oteta sitä pneumokokkirokotetta. Aion ottaa sen Twinrixin tytölle heti 1v iässä (A ja B-hepatiittia vastaan), koska me matkustellaan niin paljon. Tossa pneumokokkitutkimuksessa osa saa sen B-hepatiittirokotteen, ja vasta 2-vuotiaana saisi tietää kumpaa rokotetta vauva on saanut. Mä uskon että siihen mennessä me ollaan jo aika monta reissua tehty, joten en viitsi lähteä mukaan pneumokokkitutkimukseen. Mielummin suojaudutaan hepatiitiltä :) Muutenkin tuntuisi ikävältä laittaa oma lapsi koekaniiniksi rokotetutkimukseen...

Onnitteluja nimistä vauvoille, joilla oli ristiäiset viikonloppuna:flower:

 
Huomenta !!

Täällä huonosti nukuttu yö takana.
Jouduin illalla ( tai yöllä ) ottamaan neidin meidän sänkyyn nukkumaan kun jatkuvasti heräsi omassa sängyssään, enkä sitten jaksanut koko yötä itse heräillä nukuttamaan uudestaan.
Neiti sitten nukkui koko yön tissi suussa, ja joka kerta kun erehdyin irrottamaan neidin musta ja koitin vähän saada tilaa itsellenikin, niin joka kerta alkoi kamala ähellys ja jos ei samantien ollut taas tissi suussa niin sitten alkoi huuto.
Nyt sitten selkään sattuu ja hartiat on ihan jumissa.

Ja nyt on ihan pakko hehkuttaa että ehkä tämä meidän perhe-elämä ja parisuhde saattaa vielä alkaa toimimaan.
Mies mulle ihan itse alkoi eilen puhua että harmittaa kun on nyt jatkuvasti tosi kireänä ja purkaa sitä muhun.
Oli kuulemma puhunut töissä työnohjaajalle, työkavereille, omille kavereilleen yms... siitä kuinka häntä itseään harmittaa se kun kiukkuaa mulle kokoajan vaikka mä en ole mitään tehnyt.
Ja siis minähän olen sitä koittanut sanoa miehelle jo pidemmän aikaa, mutta aina on vastauksena ollut että ei hän mitään kiukkua mulle, ja että oon kuulemma vaan valittanut turhasta ja rajoittanut hänen elämäänsä.
Tässä oli taas kyse siitä että sen pitää itse se tajuta...

Tänään olisi sitten se neuvola ja painokontrolli.
Pelottaa aivan kamalasti...
Ja vielä kun sitä aikaakin siirrettiin kahdella tunnilla eteenpäin kun th antoi mulle ensin vahingossa sellaisen ajan mikä oli jo varattu.
Olisi nyt vaan ollut se alkuperäinen aika niin olisi nopeammin ohi, eikä menisi koko päivä pilalle kun panikoin sitä että onko neidin paino nyt noussut riittävästi KÄYRILLÄ vai saanko taas kauhean huono-äiti-saarnan..
 
Kävin eilen Diacorissa ja samaa epäilivät, että influenssaa. Tulehdusarvoja seurataan, kun edelleen korkeat. Joka ilta on noussut kuume. Nyt siis olen yli viikon ollut kuumeessa. Onhan tää nyt ihan läppä... :headwall: Maria-s, oon joo imettänyt tän koko ajan enkä ole kokenut sitä raskaana. Mä imetän suurimmaks osaks makuulla, niin silloin kun oli se hillitön päänsärkykin, niin imettäminen oli kuitenkin ihan helppoa, kun olin vaakatasossa. Ja meillä neiti syö maks 10-15 minuuttia kerralla parin tunnin välein, niin en ole kokenut sitä stressaavaksi tai liian raskaaksi edes nyt kipeänä -helpommalta tuntuu, kuin se että pullojen kanssa pelaisin tuolla keittiössä. Mutta nyt kun oon ollut kuumeessa, niin toi juomisen määrä on ollut ihan tolkutonta, ettei maito vähenis, kun nestettä pukkaa kropasta pihalle.

Pneumokokkirokotustutkimuksesta, oon ajatellut osallistua.

Dee-tippoja annetaan meillä ja suoraan millin ruiskulla annan suuhun. Ihan kätevää.
:)

Kiitos tsempeistä sekä sairauden että appivanhempien vuoksi. :hug:

 
Me oltiin eilen perhevalmennuksen vauvatapaamisessa ja voi sitä touhua, itkua ja ähkimistä ku kymmenkunta vauvaa oli yhessä huoneessa.. :) Jatkossa on vielä jotain äiti-vauva tapaamisia, ihan kiva että pääsin niihinkin mukaan vaikka me ollaan jo muutettu toiseen kuntaan.

Luminella Tsemppiä ja paranemista!Voin vaan kuvitella miten rankkaa on olla kuumeessa ja voimat pois..

Sadepäivän ilo Ihana kuulla. Mustakin joka päivä on nykyään ihanampi vauvan kanssa. Erityisesti aamut kun meilläkin saadaan niitä harvoja hymyjä..

Ai niin tsemppiä kaikille laihduttelijoille, mun ois kanssa syytä liittyä joukkoon. Mä oon pääasiassa viime vuosina painanut 60-65kiloa, ekassa neuvolassa painoa oli 66kiloa. Viimesessa huikeat 89kg!!:ashamed: :ashamed: Nyt vaaka näyttää 72, joten hyvin on tippunut, mutta vielä on paljon jäljelläkin. Mä veikkaan että mä en ikinä pääse tosta nahasta kuitenkaan eroon, yhyy.. :snotty: :snotty:

Jaaha, vaunuissa taas kitistään joten pakko lähteä kärrylenkille. Samalla vois pyörähtää Nesteellä ja hakea kupposen kahvia ja vaikka pikkupikku patukan kyytipojaksi.. :D

aurora+poju reilu 6vko
 
aurora81 Joo noi aamu-hymyt on ehkä niistä kaikista parhaimpia.. :heart: Jos vauva hymyilee ennen kun on edes maitopullo suussa aamulla, niin tulee kyllä sellanen olo, että en mä taida ihan turha tyyppi ollakkaan :D :heart:

Pneumokokkirokotustutkimuksesta, mekin ajateltiin osallistua


Mulla on huomenna jälkitarkastus.. Ja mua kyllä pelottaa se.. :|


Sadepäivän ilo ja Minttu 7vko
 
Kauniita nimiä ovat vauvat saaneet! Onnea!

Myös mulla on välillä niin huumaavia hetkiä tuon vauvan kanssa! Yhdellä hymyllä voi olla kyllä aika ihmeitä tekevä voima. Mutta niinhän se on, että varsinkin esikoisen kanssa asiat on niin uusia ja rankkoja, että ei voi olettaakaan että kaikki olisivat onnensa kukkuloilla heti. Mä olen nyt lukenut paljon "good enough mothering" juttuja, sekä Jari Sinkkosen kirjoja. Niistä saa paljon voimaa jos tuntuu, että osaako ja tekeekö asioita oikein ja onko todella paras mahdollinen vanhempi lapselleen. Varsinkin huonosti menneen imetyksen takia oon joutunut paljon tsemppaamaan itseäni ja nuo on auttaneet.

Mä muuten otin jälkitarkastuksessa Yasminelle pillerit. Söin niitä 5kpl ja lopetin samantien. Kilahtelin ihan ihme asioista, olin itkuinen ja välillä ihan raivohullu! Mies sanoi, että sillon kun lopetin ne vauvaprojektin takia niin muutuin ihan eri ihmiseksi. Söin siis niitä 16 vuotiaasta saakka ja ilmeisesti vain totuin jatkuvaan ketutukseen. Nyt ei mulle enää mitään tollasia nappeja kiitos. En vaan tiedä miten meillä sitten ehkäistään...

D-tipoista, aloitan ne tässä kohta. Meillä oli neuvolasta lupa olla antamatta pikkuviikkoisuuden takia. Jekovitit saatiin neuvolasta, mutta taidan ostaa voita Dee tippoja kun moni on suositellut.

Meillä on päädytty nyt sellaiseen ratkaisuun, että annamme kissat pois. Mähän sain silloin odotusaikana ihan puskista allergisia oireita niistä ja nyt sitten Elma on alkanut oireilemaan. Silmät vuotaa, nenä turisee ja sillä on sellainen kuiva yskä koko ajan. Tulee vain sisällä ollessa, ei vaunussa koskaan. Ja nyt kun ollaan täällä reissussa niin ei ole mitään oireita. Miehen vanhemmat pitää niitä sen aikaa että uusi koti löytyy. Tavallaan olen helpottunut kun tää oli sellainen pakko ratkaisu lopulta. Todellisuudessa en ole enää aikoihin jaksanut niitä hoitaa kun kaikki hellyys menee vauvalle. Eikä se ole oikein niitä kohtaan. Ei olla kuitenkaan saatu tehtyä tätä päätöstä. Joten toisaalta hyvä, että nyt on sitten vaan pakko.

Elma on alkanut vaihtamaan unirytmiään ja osoittamaan muutenkin ison tytön elkeitä. Mä olen ihan ihmeissäni :eek: :D Nukkuu välillä vaan pikkupätkiä ja sit on kuitenkin ihan virkee. Enää ei ota kaksia 3-5 tunnin unia päivällä vaan nukkuu vain yhdet kunnon unet yleensä. Ja sit yöllä nukkuu tosi hyvin, huomaan et alkaa toinen syöttö jäädä usein pois ja jos syö toisen kerran niin ottaa vaan jonkun 80ml eikä oo varsinaisesti nälkäinen. Ajattelinkin et vois alkaa kokeilla et ottaisko tutin vaan sit niinä kertoina kun meinaa toisen kerran ponkaista :) Mut pienihän se on eikä sen tarvii kokonaisia öitä vielä nukkua!

Vilma ja Elma 2kk 6pv
 
Nyt on taas neuvolassa käyty ja ei tarvinnut tällä kertaa tulla itku kurkussa kotiin.
Painoa oli tullut kahdessa viikossa 505g eli nyt painoa on 4285, pituutta 56,5 ja pipo 38.
Lisäksi oma th on nyt vuorotteluvapaalla ja tämä sijainen oli kyllä tosi mukava.
Sanoi että mistään ei tarvitse olla huolissaan, mutta jos kuitenkin olen niin aina voi soittaa.
Lisämaidosta sanoi että vielä voi sen muutaman kerran päivässä antaa 50 ml ( tai jos ei ota niin ei sitten ota ) mutta joka päivä ei tarvitse antaa ja jos jonnekin lähdetään niin ihan hyvin niinä päivinä voi olla ilman.

Neiti sai nyt tänään sen rotarokotteenkin ja nyt vähän jännittää että mitä tulee, vai tuleeko mitään.

Mutta nyt neiti tuolla vaunuissa availee ääntänsä, täytyy siis mennä...
 
Harvinainen hetki, molemmat tytöt untenmailla samaan aikaan! =)

SpringSummer kyseli jälkitarkastuksesta: Ei kielletty mitään, paitsi että suositteli olemaan hankkiutumatta raskaaksi... Siis heti, mutta syynä siihen mun omat terveysongelmat, selvitellään ne ensin ja sitten... :D
Mullahan tää synnytyksestä toipuminen ei ihan nappiin ole mennyt, huomenna taas saa soitella tuloksia :|

Luminella: :hug: Kovin raskaalta kuulostaa tollanen sairastelu, toivot. paranet pian.

Uni-ja valverytmeistä Meillä aika vakio herätys 07 ja sit neiti on hereillä reilun tunnin. Sit pikku-unet ( vajaa tunti ) ja sitten hereillä pidempään, 1-2h. Usein ollaan pihalla tai liikenteessä 10,30-12/13 ja tällöin usein nukkuu koko ajan. Iltapäivä on sit sellasta seurustelee/nukkuu vähän miten huvittaa, riippuen ollaanko menossa vai kotona. Saattaa olla hereillä useamman tunninkin ( ristiäisensä valvoi, otti vain tirsat välissä :) ) ja joskus nukkuu montakin tuntia putkeen. Onneks aamupäivät on jo alkanut selkiytyä, mut se johtunee siitä, että niissä on meillä muillakin selvät sävelet.
Yöunille meno vaihtelee, joskus nukahtaa aikaisin, mut yleensä aina 21-22 välissä, ja eilenkin imetin 21 ja nukahti, 24.00 vaihdoin vaipan kun siirryttiin yläkertaan ja imetin, heräsi kuudelta syömään ja nukkui sitten puoli kahdeksaan, luksusta! B)

Rokotetutkimukset jätetään väliin, kuten esikoisenkin kohdalla, Twinrix annetaan sitten vuoden ikäisenä, kuten esikoisellekin.

Meillä oli eilen oikein itkuinen päivä, vaikka normisti onkin oikein aurinkoinen ;)
mutta mahaansa itkeskelee. Kolme päivää oli taas kakkaväliä ja tänään kun vihdoin toimi oli kyllä kaikille helpotus. Millaisilla väleillä muut vauvelit kakkii? Meillä esikoinen kakkas rintamaidolla joka päivä, joskus useamminkin ja tällä on nyt 2-3päivää väliä aina. Ja musta tuntuu että aina ennen kakkaa alkaa itkuisuus :(
Mut eikös viikonkin väli viel ole normaali?

Ja tietty onnitteluja kaikille hienoista nimistä!!! :heart: :flower:

Meillä on muuten alustavia "neuvotteluja" kolmosesta käyty... Vaikka just vannoin et en enää koskaan synnytä, kauhee vauvakuume jyllää! :heart:
Mut kattellaan kuinka käy... :D :saint:
 
kikka hienoa että paino nousee eikä siitä tarvitse stressata! Ja kiva että mieskin alkaa ymmärtämään sua! =)

Kiitos kaikille tsempeistä! Nyt taas sujuu vähän paremmin vaikka poitsu onkin vielä itkuinen. Välillä vaan tuntuu että kaikki menee kerralla perseelleen. Tänään on ollut ihana ilma ja tein reiln tunnin todella reippaan vaunulenkin. Hiki valu kun pääsin kotiin mutta hyvää teki! =)

Maria voimia teille! :hug:

Päksäkkä ja Matias 1,5kk :heart:
 
Hei kuulkaa, mun tekis mieli tarjota ristiäisissä pinkkiä kuohuviiniä, mutta onko se korrektia? Tehdäänkö niin? Järki sanoo, että onhan se toisaalta kilistämisen arvoinen juhla, mutta sit tunnepuolella mietin, että voiko lapsen juhlassa tarjota alkoholia?? :D :p
 
Luminella meillä ainakin molemmissa ristiäisissä otettu kuoharit neitojen nimien kunniaksi! Ja molemmilla kerroilla pappikin skoolannut, tää viimeisin otti holittoman, jota olemme aina varanneet normaalia runsaammin, just jos joku ei tahdo alkoholia. Mut kaikki kynnelle kykenevät on kyl aina kuoharin ottaneet! :D
Ja Fresitaa molemmilla kerroilla tarjottu. Ja nyt oli sitä mansikkaista alkoholinta kuplajuomaa alkosta vaihtoehtona.

Kikkakolmonen sait mut hyvälle tuulelle, tolla pullukan pallukka jutullasi! :heart:
 
Kannatan kuohuviinimaljoja ristiäisiin! Ainakin itselläni on suunnitelmissa, jos vain sinne Alkoon muistais joku päivä mennä. Kovin ku ei oo ollu asiaa Alkoon viimeisen vuoden aikana...

Aivan karsee syysmyrsky! Ainakin tältä päivältä voi unohtaa lenkkeilyt. Täytyy laittaa sormet ja varpaat ristiin ja toivoa että pojan sais edes jollain keinolla nukkumaan päiväunet sisällä.. Argh! Meillä kun ei tällaisella säällä voi laittaa pihalle, on sen verran tuulinen paikka ja katos liian lyhyt.

Yörytmistä... kun yösyöttöjen pitäisi vähentyä niin meidän kaveri on päättänyt lisätä niitä! Hah. On mennyt normaalisti nukkumaan 21 aikoihin viime iltoina mutta heränny ennen puolta yötä jo syömään, sitten taas 02 ja 04. Viiden jälkeen onkin sitten edelleen ilmavaivoista johtuvaa piereskelyä ja kakkaamista joka vaatii syliin ottamisen ku itku on sen mukaista. Sitten mennään äidin sylissä torkuilla aamuseiskaan asti. Sain pojalle vyöhyketerapian torstaiksi ja terapeutti sanoikin puhelimessa että aamuyön vaivat liittyvätkin usein paksusuolen toimintaan ja siis kakkaamiseen. Meidän kaverilla ei kuitenkaan oo ummetusta, tavaraa tulee tosi hyvin mutta jotain tuskia sillä on joka tekee kakkaamisenkin vaivalloiseksi...

Rokotuksista... mun täytyy myöntää etten ole yhtään perillä niistä. Huomenna on lääkäri sekä vauvalla että mulla (jälkitarkastus) ja oiskohan se rotavirusrokote joka sille annetaan? Tutkimuksista me osallistuttiin siihen keliakiatutkimukseen mutta tulos oli negatiivinen eli ei löytynyt altistavaa tekijää. Ajateltiin sen suhteen että mennään mukaan ja katsotaan sitten mikä eka tulos on. Ja kuitenkin noista tutkimuksista voi aina lähtee pois jos alkaa ahdistaa.

Joo, jälkitarkastus on tosiaan huomenna ja oon ajatellu ottaa pillerit käyttöön. Onhan ne hankalat ku pitää muistaa ottaa mutta muut menetelmät ei oo kovin tuttuja. Mua kans mietityttää liikunnan aloittaminen, oon kuullu et esim. lihaskunnon suhteen pitäis aloitella iisisti. Hah. Ihan ku ois pelkoo et mut löytäis kuntosalilta lähiaikoina!

Syystonttu ja pikkuleijona 6vko+6pv
 
Luminella,sitkeä tyyppi oot :heart: Joo ja alkoa mäki ajattelin ekaks ristiäisissä sen verran,et kahvin kans konjakit tai liköörit,mut ei nyt enää ku poju saa nimen seurakuntatalolla.Meillä siis alkujaan piti olla kotona ne ristiäiset.Kuohuviini on ihan ok juttu minusta!Kerran vaan se pieni ihmisenalku saa nimen :heart:
Päksäkkä meilläkin oli eilen hyvä päivä :D Ulkoiltiin niin paljon ja poika nukkuikin sit aika pitkät päikyt vaunuissa ja illalla rintarepussa ja hereillä ollessaan oli tyytyväinen ja nauravainen.Seurustelikin oikein kivasti ja yritti jutella kovasti :D Ihana vauva hän osaa olla ja aurinkoinen :heart: Kyllä noi hymyt ja juttelut antaa voimia jaksaa niitä harmittavaisempia päiviä sit.On muuten ihanaa ku syksy on ollu tämönen ilmojen puolesta.On voinut tosiaankin ulkoilla vaunujen kanssa melkein joka päivä!Ja niinhän me ollaan tehtyki.Se on sit meille "palkollisilleki" henkireikä,ku päästään lenkille raittiiseen ilmaan...
Syystonttu Aivan kuin mä oisin kirjoittanu ton sun tekstis.Meillä ihan samanlaista.Ei viihdy hereillä ollessa ku sylissä.Sen takia meillä ei esim. sitteri ja kaukalokaan oo ollu juurikaan käytössä.Eilen koitettiin istuttaa häntä kaukalossa keittiössä sen aikaa (10-15 min.) et saatais syötyä aamupuurot isin kanssa.Se on meillä ihan luksusta,jos me voidaan isin kanssa syödä yhtä aikaa ateriat!No se vartti siinä kaukalossa meni sillai,et vuoronperään laitettiin tuttia suuhun,ku siinä tuntuu olevan joku vieteri et se pomppaa aina suusta pois=)
Joo ja viime yö oli taas semmonen jatkuvan syömisen yö.Kymmeneltä mentiin pojan kans sänkyyn,ni eka syöttö oli yhden maissa ja sen jälkeen sit 1,5 tunnnin välein!Mä nousin ite vast yhdeksältä,ku olin niin pirun väsynyt.Isi kantoi poikaa siihen saakka.Nyt on kovaa huutamista...
 

Yhteistyössä