*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Päksäkkä! Oot niin oikeessa... koskaan ei oo hyvä ;) Ja niinhän se on että pitäisi osata nauttia jokaisesta vaiheesta omanlaisenaan vauvan kanssa eikä odottaa et sitku... koska aina tulee joku uus mutku... :/

pizzasta pinkee Syystonttu
 
Merkkailen. Meillä on kiukuttu eilisestä saakka rota rokotetta ilmeisesti. Päivällä nukkui kolme tuntia liinassa kun ravasin kämppää ympäri ja sit illalla toiset kolme kun työnsin vaunussa. Nyt jalat paskana arvatenkin... Suppoja lääkärin luvalla laiteltiin.
 
Syystonttu : Poika kun oli korvikevauva (esikoinen siis..) niin neukkulantäti neuvoi että kun vauvan painon jakaa viidellä niin tulee se määrä mitä lapsi tarvitsee vuorokaudessa syödäkseen. Eli esim. jos vauva painaa 5000g, se jaettuna viidellä on 1000(ml, siis litra). Meillä piti ihan paikkaansa pojan kanssa, poika söi siinä viisikiloisena n. 8 kertaa päivässä ja sen n. 120-130 ml/kerta (eli 1000 jaettuna 8:lla), paitsi yöunille mennessä vähän enemmän (nukkui siis yöllä 6-8 tuntia putkeen).

En mä nyt tiiä oliko toi ihan liian sekavasti selitetty, tai päteekö toi rintamaitoon, mutta sen korvikkeen kanssa ainaski meni noin....

Enempää mä en nyt.... palaan jossain välissä... just nyt ei vaan jaksa :(

Kimalle, poika 1v1kk ja tytskä 5vkoa
 
Täällä taas neiti nukkuu ja mies on töissä.
Ja mulla taas meinaa oma pää levitä..
Eilen käytiin tuttava pariskunnalla kylässä ja sinne mennessä riideltiin, sinne kun päästiin koitin vaan hymyillä ja kysyttäessä vastasin että hyvin meillä menee, ja hyvin olen jaksellut, ja mies hoitaa vauvaa ja on meidän kanssa... JA PASKAT...
Eihän se meidän kanssa ole, eikä hoida vauvaa, mutta yhden asian olen nyt tässä löytänyt mistä voin olla biologiselle äidilleni kiitollinen, on nimittäin kasvattanut mut niin että muille näytetään että kaikki on kunnossa, ja pidetään kulissi "ihanasta perhe-elämästä" kasassa kun on muita paikalla.
Ja näinhän mä siis toimin.

No, sitten kun lähdettiin kotiin, niin sama homma jatkui.
Taas riideltiin ja ja mä sitten lopulta jättäydyin paljon taaemmas kävelemään kun en vaan jaksanut enää sitä riitelyä.
Ihanaa kun ensi viikolla onkin sitten ensin vauvan neuvola ja sitten mun jälkitarkastus ja molemmilla kerroilla kysytään miten olen jaksellut, ja mitenkäs meidän parisuhde... :headwall:

No, mutta ei se valittaminenkaan mitään hyödytä, ja onneksi vauvan kanssa kuitenkin menee hyvin.
Tietää ainakin että jos tässä nyt vielä ero tulisi niin ainakin hyvin pärjättäisi vauvan kanssa kaksinkin.
Mutta voihan toi mies tosta vielä muuttua.....
 
Kikka sä olet kyllä sitkee! :hug:

meillä syötiin viime yönä parin tunnin välein. Normaalisti syö enemmän kerralla pullosta, mut nyt meni vaan n. 60ml kerralla. No eihän se sitte mikään ihme oo että herää pian syömään.. ja taitaa herätä taas.

Ollaan lähössä tänään pojan tulevan kummitädin kanssa turkuun kaupoille, poika siis mukana. Jännä nähä miten menee. :)

Aniit ja poika tänään 4 vkoa
 
Voimia Kikka! :flower:

Meidän poika juttelee ja jokeltelee (siis ihan oikeesti kunnolla jo jokeltaa) ja hymyilee yhden esikoisen nalle puh- kirjan kannelle. Nytkin makaa sängyllä ja juttelee pitkiä pätkiä tolle kirjalle :D Meitä se sit vaa kattelee oudosti.. :p no onneks on sentään hymyillyt meillekin eikä vaa tolle kirjan kannelle. :LOL: Hassu vauva

Ilmavaivoja oli yöllä, onneks helpotti sit jossain vaiheessa.

Huomenna lähdetään vkonlopuks miehen vanhemmille. pitäähän mummia ja ukkia käydä kattomassa taas :)

Meelaie & Aleksi 2kk 1vko
 
Mullahan sit nousi eilen illalla taas kuume, 38,5. Tänään kävin labrassa ja CRP (tulehdusarvo) 159, kun normaalisti alle 10. :eek: no lääkäriin siis. Lääkäri tutki mun labravastauksia, tutki vatsaa, yms. ja sanoi että ei ole kyllä viiteitä bakteeritulehduksesta. No mä olin, että no mitä tää sitten on, johon lääkäri: "no sikaa...". :eek: :eek: :eek: mutta parempaan päin jo kerran maanantaista kuumeillut, joten tamifluta ei kannata enää aloittaa. Uudet labrat huomenna ja panadolia vaan naamariin maksimimäärät. Sanoi, että seuraa nyt sitä kuukauden ikäistä, että jos on saanut tartunnan, niin tarvitsee hoitoa (ymmärsin että sairaalahoitoa). Nyt on kaikki sormet ja varpaat ristissä, että ei olis tuo tyttö saanut tautia. Eikö vastasyntyneillä ole joku ihme vastustuskyky, et vaik äidillä olis mikä hyppykuppa, niin harvoin saavat tartuntaa??

Mistä helkkarista mäkin jonkun sikataudin nyt sit sain ja niin yritin muka olla varovainen välttäen isoja ihmisjoukkoja??? :headwall: no eihän se tarvii kun sen yhden ihmisen jolla se on...

Luminella ja tyttönen 5 vk1pv
 
Heips taas pitkästä aikaa

Mistäs täällä onkaan ollu puhetta..vaipoista ainakin. Me ollaan käytetty Pampersia ja liberosta ne näytepakkaukset. Pampers on mun mielestäpaljon parempi, kun ne liberoton jotenkin jäykkiä ja se tarrakiinnityskin on huonompi. Meillä on tullut muutamat kakat läpi vaipasta. Tai oikeestaan selkäpuolelta yli, kun on tullut niin paineella. Taidetaan kohta siirtyä niihin kakkosiin, kun nyt siis vielä ykköset käytössä.
Mä oon kans ihmetelly sitä, et miten se yöunille meno voi olla niin vaikeeta. Täällä kans nukutetaan se tunti enneku neiti suostuu nukahtamaan kunnolla. Päivällä ei mitään ongelmaa unien kanssa. Tänäänkin veti kolmen tunnin päikkärit partsilla ja nyt nukkuu rintarepussa.
Ja sen oon huomannu, et josneiti ei nuku iltapäikkäreitä (n18-20 välillä) niin sillon yöunille meno on entistä vaikeempaa ja sillon yleensä neiti on niin yliväsynyt et huudoksi menee ja rauhoittuminen on vaikeeta.

Meillä oli tänään neuvolalääkäri molemmilla. Neidillä ikää nyt 5vkoa ja 6 pvää ja painoa oli 4995g ja pituus 57cm.
Mulla jälkitarkastuksessa kaikki ok. Päädyin sit pähkäilyjen jälkeen niihin minipillereihin. Saa nähä, miten ne mulla toimii.

Täällä myös alkaa jonkinlaista rytminpoikasta olla olemassa. Yöunillen eiti menee n. 22-24. syö kahden-kolmen tunnin välein (eka pätkä yleensä pisin) ja heräillään siinä 8-9 maissa.
Päivällä nukkuu yleensä kolmet päikkärit. Kellonajat vaihtelee kyllä vielä aika paljonkin.

Luminella toivottavasti paranet pian ja todella toivotaan, ettei vauvaan tartu!

Jaksuja mammat
 
Luminella Pidetään sormet ja varpaat pystyssä,et tyttö säästyy sialta!Ois kyllä tosi kurjaa viedä tommonen pikkanen sit jonneki sairaalaan vieraiden "tätien" tykö hoidettavaks :'( Toivottavasti äijäski pysyy terveenä:)
Kikka :hug: Minkä ikäinen se sun miehes oli?
oltiin keskustassa tänään asioilla 4,5 tuntia.no tietty syötiin kerran ulkona.mut tällä kertaa se oli sokos wiklundin hoitohuone.olipa tyhmä koppero:ei ollu tuolia,no imetin pytyllä istuen käytettyjen terveyssiteiden haju nokassa.vauvaa se ei haitannu yhtään,mut minusta aika epämiellyttävää.se roskis oli tietty siinä pytyn vieressä.no asiallinen hoitopöytä oli sentään.mut sit ei mitään muuta paprua ku semmosta pirunohkasta paskapaperia.kiva metelikin siellä kopissa,ku se tavaratalon nauhoite pauhas täysiä.ettei vaav totuus unohtuisi!
mä olin ajatellut omia menoja varten lypsää semmosen desin yhteen syöttöön.mut sitä tuskin saan kerralla lypsettyä.yks aamu sain semmosen 40 ml tulemaan.en tiedä oisko tullu enempiki jos hermo ois kestäny sitä käsin lypsämistä.en tiedä vielä kyllä koska mulle tulis joku meno tässä ihan lähiaikoina.ehkä meen serkkuni kanssa ihan rauhassa sauvoilla lenkille ja juoruamaan..En oo sauvojani paljon käytellyt,ku mies ei voi sietää niitä.Hänestä se on vanhusten touhua!
PÄKSÄKÄLLEKIN voimahali!täällä eilinen ilta oli ku suoraan tuolta kuumimmasta alakerrasta...ei päästy illalla uloskaan enää eli sisällä ku oli koko illan ja kanniskeli vauvaa vuoronperään ja kun rauhoittui hetkeks,ni sitä kesti vaav semmosen 10-15 min. en tiedä vaikuttiko se kun en hieronut eilensen vyöhyketerapian ohjeen mukaan ku oli kylpypäivä illalla. No ostin tänään maitohappobakteereita ku se vyöhyketerapeutti suositteli niitäkin,mut EI Rela-tippoja!Ostin probioottiBabya,ku sitä DDS+junioria en löytäny vaik katoin kahdesta eri apteekista.Toivotaan et siitä ois apua sit!
Oli kyl nappi ajoitus toi kotiinpaluu.Just ku astuttiin bussista ulos,ni alkoi pää vatkaamaan vaunuissa ja tutin avulla selvittiin sit kotisohvalle syömään!Tää meidän vauva on joka asiassa semmonen nyt eikä heti -tapaus.Niin ja temperamenttia löytyy.Hänessä on haastetta meille hiukan jo ikääntyneille vanhemmille=)

Maria-s "reissu-Lasse" 6 vkoa 3 pvää
 
Kiitti maria-s ja rimprenssa. Mun äiti heti sit soitti lääkäriystävälleen, joka sanoi, että on tässä nyt toinenkin virus liikkeellä, joka aiheuttaa korkeaa kuumetta, jumalatonta päänsärkyä ja outoja silmiä (jotka mulla on eli punaiset ja vettyneet) sekä nostaa tulehdusarvot korkealle. Että hiukan mua helpotti, että ehkä tää nyt ei välttämättä ole sitä sikaa, kun multa kerran puuttuu nuha ja kurkkukipu, jotka tiettävästi sikainfluessaan aina liittyy. Sanoin sen lääkärillekin, mutta epäili silti. No, toivotaan, että huomisissa labroissa tulehdusarvot lähteneet laskuun. Mutta siis tämä päänsärky, kun ei tähän mikään tehoa. Istuminen ja makaaminen ok, seisominen, ylösnouseminen ja pään kääntäminen vihloo älyttömästi.

Rimprenssa, meillä on jo kolmoskoon pamperseja. :D neidillä painoa arviolta noin 5 kiloa ja pituutta noin 58 cm. :)
 
Heipsan!

Onpas "ihana'" lukea että muillakin on enempi ja vähempi ilta kitinöitä ja huutoja ja vaikeuksia saada vauva iltaunille.. Meillä myös illat nykyisin aikamoista huutoa ja monesti on ihan yliväsynyt, mutta silti ei malta käydä nukkumaan millään ja ottaa sellasia vartin torkkuja ja aloittaa taas siitä mihin on ennen unia jäänyt ja vasta bb:n jälkeen voidaan edes harkita nukkumaan menoa.. silloinkin kädet ja jalat vispaa kauheeta vauhtia ja tutti on milloin missäkin.. Yöt onneksi nukkuu hyvin.. Syö siinä 3 aikaan ja seuraavan kerran puol seiskan aikaan.. Aamut ja päivät sitten nukutaan.. Minttu myös viihtyy hyvin lattialla ja mielellään vielä ilman housuja.. kova kiire tuntuu olevan kääntyäkkin kun heti on kyljellään kun lattialle pistää.. Hymykin on jo tullut, mutta sitä näytetään vaan tarkkaan valituissa tilanteissa vaikka miten äiti lirkuttelisi..

Vaipoista pamppersseja(3) ostin nyt ja on mun mielestä parempia kun liberot.. Pirkkaa meillä on yks paketti mutta ne on aika huonoja. Kestoja oon yrittänyt käyttää, mutta ei ne ehkä kuitenkaan oo meidän juttu.. Parhaimmaksi on osottautunt BumGeniuksen taskut joita tilasin muutaman lisää.. Ne kyllä istuu ja pitää ihan hyvin, mutta paketista tulee niin paksu että koko tytöstä tulee ihan tönkkö ja on hanakala pitää sylissäkin kun tuntuu ettei tyttö taivu keskivartalosta niiden kanssa yhtään..

marialle kerro sit miten noi maitohapot toimii, kun meillekkin vyöhyketerapeutti noita suositteli, mu en oo ehtinyt ostaa..

Luminellalle pikaista paranemista. Toivottavasti vauva ei sairastu!

KikkaTekis mieli tirvasta sitä sun miestäs... Tosi inhottavaa tommonen käytös :( Jaksamisia!

Nyt täytyy lähtee laittamaan kylpyvettä jos se sais tytön hetkeks rauhoittumaan..
 
sadepäivänIlo :hug: :heart: Onks meidän vauvat sisaruksia?Miten noi teidän kuviot kuulostaa ihan omilta?!! :LOL: Kylpy meilläkin auttaa aina just sen hetken ku sitä ihanuutta kestää..samaten se lattialla vaipatta jumppailu.mut jonkin ajan kuluttua sekin alkaa jo kyllästyttää.Sitterissä sain tänään viihtymään peräti 20 min. et sain puurot syötyä..no meillä kaikenlainen kantaminen on auttanut ja mieluiten liikkeessä.sen vuoksi ja tietty oman liikunnankin kannalta ulkoillaan pari krt päivässä.ku joko vaunuissa tai rintareåussa se liike nukuttaa ja rauhoittaa.ulkona aina nukutaan pisimmät päikkärit.

ANIIT se vyöhyketerapeutti haukkui relat,et niitä tuputetaan kaikkialla neuvoloissa,lääkäreissä,ym.julkisissa.Eikä kuulemma ole niin hyvää ku DDS+junior,jota mulle siis suositteli.No mä en sitä tänään löytänyt,vaan ostin Wikken apteekista Bioteekin probioottibabya.Maksoi reilu 16 e ja riittää pienelle pojalle semmosen 2 kk se satsi (20 pussia).Mä löysin täältäkin ihan jotain vanhoja ketjuja näistä maitohappobakteereista ku googletin dds+.
Nyt täytyy mennä nukkumaan kohtapian ja juoda ekaks lasi perinnekaljaa :LOL: Siit on tullu mul tapa.Kaljahan nostaa maidon..
 
Iltaa!
Sain just väännettyä kanasalaatit ja huomiset sapuskat valmiiksi, nyt vielä täällä.
Kovin on taas pari päivää saanut mennä, kun todettiin et isompi neiti ei sitten mahdu enää mihinkään viime talven vaatteeseen, on saanu ravata ettimässä sopivaista päälle pantavaa. Joo, ja pienemmälle myös, esikoinen on syntynyt maaliskuussa, joten kaikki nyt nuoremmalle sopivat vaatteet ovat tietty kesäisiä, kun esikoisen käyttäessä 62-68 cm oli kesä ja nyt... :headwall:
No tietty perusbodyt yms. sopii, mut aika paljon SAA ostaa uusia, kun ei ihan hellepuvussa viitti likkaa pitää! :/ :D

Vaipoista: meillä vannotaan Pampersin nimeen, koko on nyt 3. Sitten housuvaippa-aikakauden alkaessa vaihtuu Liberoon, ne on parempia silloin, mun mielestä. Ja kestoilu... :whistle: Tunnustan, eipä ole tullut harrastettua. Tosin vasta saatiin oma pyykkikonekin vasta takas, joten peseminenkin olis hieman hankalaa ollut, mun äidillä siis pyykätty viimiset 2kk. Kivaa tää remontointi! :LOL:

Kikka: Yhdyn Neydanin sanoihin, ei ole sun häpeäs, jos miehes on moukka. Älä nyt omaa elämääs uhraa tollasen äijän eteen, tosi lapsellisesti käyttäytyy. :|

Mun täytyy nyt ihan vaan vähän hehkuttaa, meillä nukahtaminen illalla sujuu! :) Varmaan nyt loppuu kun hehkutan... Mut esikoinen oli mallia, et ilman tissiä ja kaikenlaisia kuviota ei nukahtanut ( edelleen tarvii sadut ja laulut ja kuviot ) ja tää voi vaan nukahtaa! :eek: Siis laittaa silmät kiinni ja hups, unessa. Ihan hassua. Tosin edelleen pisin unipätkä on se 5 tuntia, muutaman kerran nukkunut niin kauan, kun esikoinen nukkui 2kk iässä 8h putkeen joka yö. Oi niitä aikoja... |O



Nyt nukkumaan! :wave:
 
Nukkumaan menemisestä, meillä onnistuu nykyisin hyvin. Meidän vanhempien piti lähinnä ottaa itseä niskasta kiinni asian suhteen niin johan alkoi sujua :D

Vaipoista
, kävi samoin kuin Luminellalla. Piti kestoilla koko ajan, mut kuinkas kävikään.. Kyllä me välillä kestoillaankin, mut ei niin paljoo. Vaippoina meillä on Nature babycare (vai miten se oli :D ). Musta ne on ihan parhaita! Ei tuu niin vaippaihottumaa ja jotenkin ihanan pehmoisia ja imukykyisiä ovat. Pamperseja vihaan. Me käytettiin niitä muutama näyte sillon alkuun ja musta ne oli jotenkin kökköjä. En tiedä toimisko nyt paremmin kun ei tuu kakkaa kuin joka toinen päivä..

Kikka
, samaa sanon minä mitä muutkin. Sun ei tarvitse katsella tuollaista käytöstä eikä varsinkaan esittää kenellekään mitään!

Luminella
, toivotaan ettei tarttuis tyttöön tauti :hug: On muuten pitänyt kysyä tätä jo monta kertaa kun en muista ootko täällä kertoillut asiasta. Eli kuinka sulla meni synnytys ja miten koit sen? Kun muistelen et eikös sulla ollut aika kova synnytyspelko? Ei oo pakko vastata mut ihan mielenkiinnosta kyselen :)
 
Kiitos kaikille taas tuesta !!
Tuntuu aina välillä että mä oon meidän porukan valittaja...
Ja tosiaan kyllä aina välillä itsekin mietin että mitenkäspäin tämä ikä homma oikein menee, kumpi olikaan se 20v ja kumpi 35v.
Mutta toisaalta sen takia tää meidän suhde toimii ( silloin harvoin kun toimii ) että mä olen ikäistäni vanhemman oloinen, ja mies taas nuoremman.
Tunnen nimittäin monia itseni ikäisiä jotka eivät todellakaan voisi olla edes tekemisissä itseään 15 vuotta vanhempien kanssa kun ovat niin eri maailmoista.

Ja siitä kulissien pitämisestä sen verran vielä että itse koen sen helpommaksi varsinkin siitä syystä koska ihmiset kenen kanssa olen tekemisissä ovat kuitenkin pääsääntöisesti miehen kavereita, enkä sitten viitsi heille alkaa kertomaan mikä tilanne OIKEASTI on.
Kerran sanoin kun vielä olin raskaana yhdelle miehen yksinhuoltaja tutulle että pelottaa miten sitten menee kun vauva on syntynyt, mihin tämä sitten vaan totesi että on itse onnellinen kun on yh niin ei tarvitse ainakaan riidellä lapsen isän kanssa mistään.
Muuten kyllä sanoi ettei ole helppoa 1-vuotiaan kanssa olla aina yksin, mutta tossa asiassa sanoi että ihan hyvä kun on oikeasti yksin ja on tiennyt alusta asti että yksin on vaan pärjättävä.

Mies muuten eilen soitti mulle töistä ja pyysi anteeksi käytöstään, ja olisi varmaan pitänyt sitten siinä puhelimessa puhua kunnolla, mutta linja pätki kauheasti ja sen takia ajattelin että puhun sitten kotona, mutta eipä sitten oikein tullut tilasuutta.
Mies siis pyysi anteeksi kun on ollut hermot kireällä ja selitti että johtuu töistä.
Mutta ei ne riidat kyllä siitä johdu...
Olen yrittänyt monesti selittää mikä tässä on se ongelma, mutta en saa ilmeisesto sanottua riittävän suoraan kun ei vaan mene perille.
Eilenkin sitten taas ilmoitti että menee viikonloppuna ajelemaan ja sitä ennen pitää käydä ostamassa jotain osia pyörään.
Rahaahan meillä ei nyt ole, ja se meidän ongelma on siinä että mies ei ole kotona vaan jossain muualla, aina.
Mutta ei se vaan tajua.... :headwall:
 
Kauhee kun tuli taas tekstiä....

Sitten vielä siitä nukkumisesta.
Kun meillähän on neiti nukkunut tosi hyvin, mutta nyt taitaa alkaa tämä meidän kodin ilmapiiri vähän vaikuttaa kun ei millään halunnut nukkua viimeyönä omassa sängyssään.
Menin illalla suihkuun kun neiti nukkui ja sillä aikaa heräsi ja oli alkanut huutamaan, mistä sitten seurasi se että mies huusi mulle että "syötänkö mä tän lapsen vai tuutko sä jo kohta sieltä suihkusta että tää lapsi saa ruokaa"
No syötin sitten vauvan ja sillä aikaa mies meni nukkumaan, laitoin vauvan omaan sänkyynsä ja muutaman tutin takisin laittamis kerran jälkeen nostin sitten meidän synkyyn mun ja seinän väliin nukkumaan ja siellä nukkuu edelleen.

Ja lisäksi kun olin eilen kaupungissa pakollisessa tapaamisessa mihin en voi vauvaa ottaa, niin oli sitten huutanut muka nälkäänsä mutta kun mies oli lämmittänyt maitoa 100 ml niin vielä kun tulin tunninpäästä kotiin niin pullossa oli 60 ml jäljellä ja neiti rauhoittui heti mun sylissä.

Eli joko oli vaan joku "vain-äiti-kelpaa-päivä" tai sitten alkaa oikeasti vaikuttamaan tämmä riitely tohon lapseenkin, tai sitten vähän kumpaakin.
 
Voi DÄÄM... Me ollaan kipeenä, naamaa särkee, räkä valuu, yskittää ja pää on ihan hukassa.... Kuumetta ei ainakaan vielä oo noussut, ei mulle eikä pojalle... Toivon vaan ettei pikkumissiin iske :/

Kikka: Mä veikkaisin kyllä että saattaa tosiaan vaikuttaa vauvaan... Nyytit reagoi kaikkeen niin herkästi :(
Kunpa teillä tilanne vaan kääntyisi parempaan suuntaan, tajuis vaan sun ukkoskin miten paljon se lapsen elämässä "oikeasti" oleminen antaa. Meillä toi ukko vaan yks päivä toteski että "perkele kun tää on raskasta tää isän elämä." (Meillä siis on aina kotona tai meidän kanssa kun ei ole töissä ja osallistuu kaikkeen täysipainoisesti), katteli sitten hetken aikaa kun poitsu tossa touhusi ja jatkoi että "...mut on tää kyllä ihanaa, tää tietsä antaa niin paljon". Mä kelasin että jumantsuikka se oikeesti tajuu!

Mut neuvoja mä en osaa antaa, jokainen ihminen on niin erilainen... Kun oliskin vaan jotkut yleiset "miehen käyttöohjeet", joskus noita uroksia ei vaan pysty käsittää.. :/
 
Kiitos kaikille vinkeistä liittyen maitomääriin!

Meillä on ollut aika tapahtumarikas viikko eli ollaan oltu menossa kaupoilla ja kylässä. Lisäksi oon tällä viikolla nukuttanut poikaa päiväunille eka kertaa vaunuihin pihalle ja hyvin on mennyt. Pari kertaa on pitänyt käydä heijaamassa. Tosiaan olin eka kertaa maanantaina bussilla liikenteessä ja menin yhteen ostoskeskukseen. Poika nukkui tosi hyvin ja siitä syystä reissu tuli mulle tosi kalliiksi kun tuli shopattua ku viimeistä päivää! Eli taloudellisesti huono asia et nukkuu niin hyvin liikenteessä. ;)

Meillä on ollu käytössä Rela-tipat kun tosiaan apteekista suosittelivat niitä. Vois tietty kokeilla noita muitakin merkkejä jos teillä on niistä paremmat referenssit! Mietin et ottaisin Cuplatonin takaisin Rela-tippojen rinnalle (nyt ollu viikon ajan pelkät Relat käytössä) kun pojan aamuyön (n. klo 05) masuvaivat vaikuttaa edelleen aika pahoilta. Muuten varmaan nukkuis hyvin aamuseiskaan. Lisäksi oon nyt ollu viikon antamatta Jekovitia kun epäilin et nekin on voinut aiheuttaa masuvaivat. Kuitenkin jotain d-vitskua pitäis antaa niin kaveri suositteli Deetippoja. Jos kuitenkin aloittais uudestaan ensin ton Cuplatonin ja sit d-vitskut myöhemmin et näkis yhden asian kerrallaan miten vaikuttaa.

Ihania kelejä ollut vaikka onkin jo kylmempää! Toisaalta meidän aurinkoisella pihalla pojalle on parempi viileempi keli. Viime viikolla oli esimerkiksi vielä niin lämmintä ettei päiväunista meinannut tulla takapihalla mitään kun oli liian lämmin.

Meillä illalla nukahtamiseen menee (yleensä) tunnin verran ja kaveri simahtaa yleensä ysin pintaan. Aloitan iltatankkaamisen kuuden aikaan ja annan maitoa tunnin välein. Meidän kaveri kun syö kerralla vain 5-10 minuuttia kun multa tulee tavaraa aika reilusti. Poika torkahtelee rinnalle mutta nukahtaa kyllä mun tai miehen olkapäälle. Sänkyyn laskiessa se havahtuu ja joskus se jää siihen ja joskus ei eli jos alkaa hirvee itku, nostetaan takas olkapäälle ja rauhoitetaan mut lasketaan taas heti sänkyyn kun on rauhoittunut. Tätä toistetaan sitten illasta riippuen nollasta sataan kertaan. vilmav2 - mitä temppuja teitte nukkumaan menon suhteen?

Neydan, minkä vauvakuiskaajan tempun teit??

Kikka, oisko ihan mahdotonta sopia miehesi kanssa ettette riitelisi vauvan kuullen..? Mäkin uskon että se vaikuttaa vauvaan levottomasti. Mutta tsemppiä sulle!

Syystonttu ja pikkuleijona 6vko 1pv
 
Vilmav2, tuolta sivulta voi käydä lukemassa mun synnytysstoorin: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1477890,1325 se on siis odotuspuolelle kirjoitettu. :)

Tulehdusarvot laskeneet 79, kun eilen vielä oli 159. ja leukkarit ok. Lääkäri sanoi, että viitta influenssaan oireet. Ei enää puhunut siasta mitään. Huh! Sanoi, et seuraa viikonloppu ja ota yhteyttä tarvittaessa. Eilen illalla taas pamahti yli 39 kuume ja yö meni välillä palellessa ja välillä hikoillessa. Nyt taas jännitän, että nouseeko kuume räjähdysmäisesti iltaa kohden, niin kuin nyt kahtena iltana on tehnyt. Niistä panadoleista huolimatta.

Meillä mies osaa nukuttaa lapsen!!! Sillä on hauska keino:
mies ja neiti makaavat sängyllä kasvot vastakkain. Mies laittaa silmät kiinni, pitää kevyesti tuttia neidin suussa ja alkaa hengittää normaalia raskaammin. Nyt kahtena iltana ollut vauva vartissa unten mailla, kun mä nukutan sillä mun hytkytystaktiikalla tunnin!! :D miehen vastuulla siis nukuttaminen iltaisin, jos jatkossakin menee noin helposti. Jee!! :wave:
 
Nopeasti vastaan Syystontulle. Eli siis kun tyttö alkaa pilkkiä sylissä niin siirretään omaan sänkyyn. Tätä ennen on tehty kaikki iltarutiinit pilkulleen kuten aina. Sänkyyn laitetaan kyljelleen ja tuetaan siten ettei pääse kääntymään selälleen ja huiskimaan käsillään (häiriintyy siitä jos kädet vispaa ties missä ). Aika usein kapaloidaan myös. Sitten vaan annetaan sen olla siellä, jos alkaa kitisemään niin annetaan tuti ja pidetään hetki kättä sen käsien päällä ettei pääse huitomaan ja taputellaan (tassuttelu? ) jos on kovin levoton. Tuota veivaamista sitten illasta riippuen 10min- puoltoista tuntia :D Jos alkaa itkeä eikä rauhoitu tuolla edellä mainitulla keinolla niin nostetaan syliin ja rauhoitellaan, annetaan maitoa jne. Mut tuo on toiminut meillä tosi hyvin :)
 
Syystonttu ihan lyhyesti, OLISI.
Mehän ei siis miehen mielestä edes riidellä ja jos riidellään niin johtuu siitä kun minä valitan ja sitten miehellä menee hermot.
Eikä me ikinä mitenkään äänekkäästi riidellä, ei siis huudeta tai muuta.
Yleensä mies kerran tai kaksi korottaa mulle ääntään ( tai siis huutaa ) ja sitten mä poistun paikalta, tai vaan jähmetyn johonkin sohvan nurkkaan.
Lähinnä luulen että vauvaan vaikuttaa tämä kireä ilmapiiri mikä meillä on lähes kokoajan, ei niinkään ne varsinaiset riidat.
 

Yhteistyössä