*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Piritta IHANA kuva! :heart:

Sadenpäivänilo, haleja ja ihan varmasti paikat tulee kuntoon! Muakin jännittää ihan hirveesti jälkitarkastus. Esikoisen syntymän jälkeen jo lääkäri ehotteli, että tarviskohan fysioterapiaa, mutta se jotenkin vaan jäi ku mulla ei kuitenkaan ollut/ole karkailua tai muuta, mutta jotenkin en vaan niitä lihaksia löydä ja puristus voimaa ei ole! Katotaan, että kuinka nyt sitten käy. Netistä mä jostain luin siitä fysioterapiasta, että emättimeen laitetaan joku sellain mittauslaite, jolla sitä puristusvoimaa tarkistetaan. Ja sitten fysioterapaeutti neuvoo hyviä jumppausohjeita jne.

Neiti heräilee tai on jo pitemmän aikaa tuossa tuota heräämistä tehnyt. Nukkui ulkona ja olen tuohon sisälle nostanut...Meillä parhaat unet nukkuu ulkona! Nyt ei siis muuta kerkee...MUKAVAA VIIKONLOPPUA!!! Täällä taas syödään sitten herkkuja, mä voisin joka päivä syödä ja napostella kaikkea hyvää. Ihan älytöntä! Sitten teen sitä salassa esikoiselta, kun ei sekään nyt koko ajan voi herkutella... :ashamed:
 
Ai niin, paremmin tuntuu nyt neidille menevän nuo Deetipat ku jekovitit. Jekovitit tiputin suoraan suuhun ja nuo deetipat annan nyt sitten hitaasti ruiskulla. Todella hitaasti joutuukin antamaan, muuten kuitenkin vähä meinaa kakia, mutta ei kuitenkaan oksenna ja ihan maiskuttelee ku jekoviteissä ilmekin meni ihan kieroon, että "äiti, mitä ihmettä sää annat?"
 
Sadepäivän ilo Meillä esikoisen kohdalla th koko ajan valitti et syö liikaa ja olihan se "pyöreä", mut sit kun lähti liikkeelle sen jälkeen on ollu koko ajan miinuskäyrillä, nyt tyttö 3 vee. Et ei minusta imeväisikästä voi syöttää liikaa. Sillon stressasin siitä hirveästi mutta nyt tämän vauvan kohdalla olen aina tarjonnu syömistä kun itkettää ja on ollu tyytyväinen vauva. Syö kyllä tiuhaan, yölläkin 2 h välein ja päivällä on vielä tiuhemmin rinnalla. Välillä vauva itkee kakkaamista tai ilmavaivoja, siihenki tarjoan rintaa heti niin rauhottuu ja hetken päästä tulee kakkaa.

Piritta88 Ihana kuva ja kylläpä hän pitää päätä jo hyvin ylhäällä ikään nähden. Meidän 7 vkon ikänen tyttö ei jaksa nostaa vielä päätä, puolelta toiselle vaan vaihtaa ja tosi nopeasti hermostuu masulla ollessaan.

Kuinka monta kakkaa tulee vuorokaudessa muiden vauvoilla? Meillä aina vaan lähes joka vaippaan, ehkä pari pelkkää pissavaippaa päivässä. Eli kakkavaippoja noin 10 vuorokaudessa! Yöllä niitä kurja vaihdella. Odotan et alkais vähän rauhottumaan suoli.

tiltaltti ja tyttö 7 vkoa
 
Grauh, mulla on taas niiiiin huono päivä.. Oon aivan stanan väsynyt ja nyt kun ollaan jo melkein puoltoista viikkoa oltu vaan sisällä niin alkaa tuntua. Noi muksut ei nuku samaan samaan aikaan, joten mäkään en saa nukkua minkäännäkösiä päikkäreitä, mulla tais sen lisäksi alkaa vielä menkat ja varmaan siksi väsymys tuntuu niin paljon syvemmältä :(

Viime yönäkin valvoskelin tuon pienemmän kanssa kun ei limalta meinannut henkeä saada niin pikkuniistäjällä imin ja imin sitä räkää ja toinen vaan itkee kun on paha olla, sitten kun sain suht puhtaaksi noi röörit ja olin syöttänyt ja vaihtanut vaipat niin heti kun valot sammutin, kuului hirveä pörinä ja isot kakathan siellä vaipassa oli... Sitten taas, annoin vähän unitissiä ja tiputin vielä varmuudeksi muutamat suolaliuostipat nenuun ja sain valot sammuksiin niin "prrrrrrmmmm". Olin ihan et "eih!" ja pyysin ukkoa vaihtamaan vaipan, senhän tuo teki ja antoi vaavin mulle kainaloon ja lopulta nukahdin sitten vauva tissillä, vaikka meillä mitään perhepetiä ei todellakaan kannateta niin siihen tää homma tuppaa aina menemään kun en jaksa sitten enää käydä nostelee tuota tyttöä omaan sänkyyn. Aamulla heräsin taas siihen rohinaan ja nostin tytön puoliksi oman tyynyni päälle että saa paremmin henkeä, ja siihenhän mä sitten havahduin että oli toukka kömpinyt jotenkin mun naamaan kiinni ja lutkutti mun poskea :LOL:

Mä en oo millään tavalla treenannut mun lantionpohjalihaksia, mitä mä niillä teen? Pissi pysyy siellä minne se kuuluu ja se riittää mulle. Mulla on aina ollut tosi hyvässä kunnossa noi lihakset, joten kyllähän se vähän nippasee jos ne ei toimikaan ihan heti. Mutta mä oon sitä mieltä että koska en oo niitä ennenkään treenannu niin en treenaa nytkään, jos ukko haluaa mun mestat parempaan kuosiin niin saa sitten luvan harrastaa mun kanssa seksiä niin paljon että noi lihakset treenaantuu :D Mulla nimittäin ei riitä aika eikä kärsivällisyys mihinkään pimperojumppaan.

Meillä tytskä pitää jo tosi hienosti päätään, jos käsistä nostaa ylös kun hän on selällään niin pää pysyy ihan hienosti mukana matkalla ylös. Lattialla ollaan pidetty muutamia kertoja jos tyty on illalla pojan nukkumaan mentyä ollut hereillä, ja vatsallaan pidetään siis yleensä. Pojan ollessa hereillä en uskalla. Tollanen 1-vee kun on niin arvaamaton vielä.

Nyt meen kattoo mitä toi poitsu kolaa tuolla sängyssään kun nukkua pitäis :/ Mutta eihän se nukkuminen sovi nyt kun sisko nukkuu... *huoh*

Kimalle, Tassi 1v2kk(kohta) ja pikkumuru 1,5kk
 
Jahas, tyhmiä terkkoja muillakin... Meillä on kans ihan juntti. Joka kerta heittää jotain sellasta mistä pahoitan mieleni. Mut ihan sama, onneksi meidän perhetuttu on lastenneuvolan terkka niin luotan sen sanaan.

Voimia Sadepäivän ilo :hug: Nyt vaan koitat treenata lihaksia sen mitä jaksat.

Meillä tyttö kakkaa aika harvoin.
Kerran vuorokaudessa olisi optimaalisin, kun sillon se ei tunnu vielä vaivaavan. Mut usein menee se 2vrk ennekuin tulee ja sit useesti on jo vähän tuskaisen oloinen.

Piritta, ihana jäntevä tyttö! Mun pitäis kans muistaa pitää lattialla kun aina tulee vaan sitteriin iskettyä.. :ashamed:

Kimalle, voimia ja pikaista paranemista!!

Luminellan parantumisesta oli myös mukava lukea :)

Meillä on tänään ollut hyvä päivä, tyttö on ollut ihanan aurinkoinen ja nukkunut hyvin. Aamulla vetäs 4h tuossa parvekkeella. Ihme et joku voi tuossa melussa nukkua. Voi kun päästäis keski-suomeen niin ei tarviis tätä liikenteen pauhua kuunnella enää... Kävin just opinnäytetyöni ohjauksessa ja aion sen nyt saada valmiiksi täksi jouluksi. Eli tiukka loppurutistus olis tiedossa, palautus olis 28.10. Mut onneksi tuo tyttö nyt nukkuu yönsä hienosti niin jaksan tehdä vaikka illasta sen nukkumaan mentyä sitä.

No joo, nyt lopetan jaarittelun ja alan odottaa vaunulenkkiläisiä kotio :)

Hyvää viikonloppua!

Vilma ja Elma 2kk 1vko
 
Kimalle tsemppiä! Toivottavasti paranette kaikki pian!

Meillä kanssa poitsu on kakkaillut pari viikkoa 3-4 kertaa päivässä ja välillä yölläkin. Pierujen mukana tuntuu kanssa välillä tulevan joten usein pestään peppua!

Tänään on ollut ihan hirveä päivä. Yöllä alkoi jo kitinät ja poitsu söi ihan hirveästi. Aamulla kun laitoin sitteriin niin kakkaa ei tullutkaan! :eek: Tänään ei ole tullut kuin yhet kunnon kakat ja huuto on ollut senmukainen. Ei pysty edes nukkumaan kuin 10-15 min ja alkaa huutamaan mahaansa. Varasin nyt sen vyöhyketerapeutin. Mennään tiistaina. Se on lastenlääkäriasemalla. Mä niin toivon että auttaisi. Toi mahan kurina on ihan kauheeta. Raukka on ihan jäykkänä ja söis vaan koko ajan kun se on ainoa tapa rentoutua! Onneksi mulla on maailman ihanin äiti joka oli mun kanssa täällä tänään monta tuntia! :heart:

Pakko mennä!
 
Kiitos kaikille jotka jaksatte tukea ja tsempata mua :hug: illusia85 Miten paljon sä niitä lihaksia teit et sait noin nopeesti kuntoon? Mä yritän tehdä kahdesti päivässä 20 kertaa(välillä ne kyllä jää tekemättäkin) ja synnytyksestä 8 viikkoa eikä mitään vaikutusta oo mun mielestä ollut.. Mä en ees tunne että välttämättä pissattaa ennen kun rupee valumaan :/ riittää kun laittaa vesihanan päälle.. puhumattakaan jos nauraa tai aivastaa.. Pari päivää yritin niillä kuulilla ja olin niin kipeenä tuolta monta tuntia sen jälkeen, että en uskalla niitä enää kokeilla.. Ostin apteekista sellasen erilaisen vekottimen jossa tuli liukuvoide mukana.. Kirveli niin kauheesti etten pysty sitäkään käyttämään.. Pitää varmaan muutama päivä odotella ja kokeilla sit uudestaan jos noi limakalvot on vielä aika ärtyneet.. Tää on oikeesti ihan kauheeta ja luoja yksin tietää miten kauan tässä menee ennenkun ees tästä tulee semmosta että tän kanssa pystyy elämään.. :(

Lattialla pidosta.. Meillä on olohuoneessa lattialla peitto jossa nykyään vaipat ja vaatteetkin vaihdetaan.. Pöydässä on kiinni se neuvolasta saatu hymynaama ja muutama lelu myös joten joka vaipan vaihdon yhteydessä yleensä makoillaan sekä selällään että masullaan..Minttu viihtyy aika pitkiä aikoja yksikseenkin tossa ja usein höpöttelee ja naureskelee pehmolelulle tai sille hymynaamalle..

Meillä kans nenä tosi tukossa ja useita kertoja päivässä laitan noita keittosuola tippoja ja yritän imuroida tuota nenää.. Välilä nukkuu sitterissäkin kun tuntuu että siinä happi kulkee vähän paremmin..
 
Heippa taasen!
Tulin kirjoittamaan muutaman rivin kun tytöt vielä iltaunilla vaunuissa ulkona. Pääsee kaikista helpoimmalla, kun lähtee vielä viiden kuuden maissa ulos vaunuileen. Jos eivät nuku illalla kunnon unia, niin sitten yökin on aika hankala. Joskus ei yhtään tee mieli ulos, mutta kun yhden/kaksi iltaa kuuntelee sisällä tyttöjen huutoa ja nukkumista vartin pätkissä niin jo tekee mieli lähtee vaunuilemaan.

Meillä myös viisi vuotias poika. Ihan hyvin on suhtautunut siskoihin, välillä kyl menee hermot kun molemmat huutaa kurkku suorana ja ei ehditä touhuamaan pojan kanssa.

Joku kyselikin elelystä kaksosten kanssa. Sen sanon, että ei sitä osaa ennakkoon ajatella mitä se sitten on...mutta sanotaan, että vaikeampaakin voisi olla. Sitä yritän pahoina hetkinä ajatella. Vatsanväänteitä täälläkin on ollut ja on vieläkin välillä, iltaisin. Onneksi mies aina illat kotona niin löytyy kaksi syliä ja lohduttajaa. Yksin kun en illoista selviäisi. Päivät menee nopeasti. Herätään 7-8 aikaan, paitsi nyt kahtena aamuna klo kuusi herätys, toivon todellakin ettei se olisi jatkuvaa. Syötän tytöt ja sitten aamupalaa itselle ja pojalle, tytöt ottaa ehkä pienet torkut sittereissä. Aamutouhuja jne. Sit syödään taas ja aamupäivällä ulos, tytöt nukkuvat noin 3-4 tuntia vaunuissa. Siinä välissä sitten koitan touhuta pojan kanssa jotain, syödään ja kotihommiakin vielä. Joskus olisi kyllä kiva kun poikakin nukkuisi päikkärit, että voisi itsekin torkahtaa, mutta ei niin ei. Joskus kyllä dvd pyörii pojalle ja äiti torkkuu. Sit syödään taas ja seurustellaan. Ja siis vielä illalla vaunuihin. Sitten iltatouhut ja maidot ja nukkuun ollaan päästy 22-23. Yritetty ollaan että rauhoittuisivat omaan sänkyyn, ettei totuteta sylissä nukuttamaan. Aika hyvin onnistuttukin. Mutta harvassa on ne illat, etteikö jompikumpi huutaisi tai kitisisi. Yöt mennään n. 3-4 tunnin syöttövälein, kuten päivälläkin. Välillä pitempiäkin välejä yöllä. Aika hyvin syövät peräkkäin tai samaan aikaan, jolloin miehen on osallistuttava syöttöpuuhiin. Mutta joskus tulee näitä rytmien erillisyyttä, jolloin tuntuu että koko ajan saa olla hereillä ja unet ihan pätkiä, syöttöjen ja kitinöiden takia. Sitten kurotaan rytmi taas jossain välissä samoihin.

Mutta onhan se palkitsevaa, kun saa kahdet hymyt ja jokellukset. Ihanat pikkuneidit. Ja sanomattakaan siitä ihanasta vauvantuoksusta, nyt sitäkin saa nuuskuttaa tuplaten. Neljä kättä olisi kyllä kiva omistaa

Vaatetuksesta vaunuissa mä olen pitänyt, body ja potkarit. Ä-pakkauksen ne karvasukat ja käsineet, pipo ja vanupuku. Villapeitto päälle ja vaunun pusseihin. Siellä tarkenevat hyvin.

Piti muutama rivi heittää, mutta tästä tulikin romaani.. kirjoitusripuli taisi iskeä.. jaaha nyt heräsi toinen tyttö. Palataan..
Hyviä vointeja tasapuolisesti kaikille ja hyviä yöunia toivotaan..
 
piritta88 oikea söpöliini toi sun tytsys :heart:
päksäkkä jaksamisia ja hyviä vaunukelejä sinne :hug:
sadepäivän ilo mä pongasin uusiasta vauva-lehdestä aika näppärät jumppaohjeet..koitan nyt vaihteeks niillä.mäkin oon aivastellu jo kaks viikkoa ja kyl täytyy myöntää et sielt sillon tällön pisutipat pääsee lirahtamaan.Mulla on pikkuhousunsuojat edellee käytössä vaikkei jälkivuotoa enää ookkaan.
Paranemisia kaikille teille,jotka jonkin taudin kynsissä ootte :heart: Kimalle :LOL: :LOL:
Meillä tänään taas hyvä päivä.Mutsi siis mummi kävi tänään poikaa kattomassa,ku ei ollu nähny moneen viikkoon.Olivat ekaks viikon lomailemassa ulkomailla,sit perään viikon jollain kurssilla,ym.Mumi sanos et poika jo ihan "ison pojan" näköinen et niin paljon on kasvanut! Kitinätki rauhoittui hyvin mummin syliin :D Sit me oltiin yhdistetyllä kauppa-,ja ulkoilureissulla 3 tuntia.No kerta piti tietty syödäki sinä aikana. :D
Joku multa kyseli niistä maitohappobakteereista,joita oon antanu nyt viikon..No ilmeisesti ne on hiukan purru noihin masuvaivoihin,ku meillä on sitä kakkaa melkein joka vaipassa paitsi öisin.Täällä kakka on aika vetistä nykyään,mistäköhän se taas johtuu..?Niin ja vaahtoistaki.
Illalla oltiin vielä kylvyssä ja siellä osataan ja uskalletaan jo hiukan rentoutuaki.Et melkein sitä hymyä saadaan ihailla kylpiessä.
Huomenna mennään kaupungille tekemään kauppaa rintapumpusta!Mä soitin yhdelle naiselle,joka tosa kesällä,ku olin viimeisilläni myi kirpparilla sähköpumppua et olisko hänellä se vielä.No olihan se ja halvalla lähtee!15 e on päivän hinta.Mä sain nimittäin lahjakortin yhelle kuntosalille johon mun pitäis päästä menemään sit aika piankin ku sieltä yks yli-innokas muija on soitellu mulle,et koska tuut tutustumaan tänne,jne.No sinne ku menee ni vois sit lypsää sitä maitoa pojalle vaik pakkaseenki asti.Ostin tänään litran ja kahen pakastepusseja,josko niihin sit pakastais.

Onks täällä joku jo siirtänyt vauvan perhepedistä omaan pinnikseen nukkumaan??Miten on sujunut siirto,onks tullu ikävä sitä ähisijää siinä vieressä?Ku meillä nyt parina yönä ollu jo ositain omassa pinniksessä,joka kyllä ihan mun vieressä eli semmosena sivuvaununa.Ajateltiin nytki laittaa sinne omaan sänkyyn nukkuun.Mä otan hänet viereen varmaan taas aamukuuden syötön jälkeen loppuaamuks nukkumaan.No katsellaan nyt kuinka menee sit ens yö!
Nyt täytyy mennä laittamaan jotain iltapalaa meille kahdelle tyytyväiselle vanhemmalle =)

T:maria-s ja lauri 7 vkoa ja risat
 
Kakkaaminen meillä oli ensin 10 päivän tauko että ei tullu kakan kakkaa.. neuvolassakin mainitsit asiasta, eivät olleet huolestuneita.. no kun tultiin kotiin niin sitten sitä tavaraa olikin enemmän :D Sitte tais olla 5 päivää taukoa..
Ristiäis päivänä tulikin sitten 3 kakat! ja taukoa 4 päivää.
Että ei ole ollut kyllä mitään säännöllistä :D

Kylvetys meilläkin käydään enemmän kun sen suosituksen (1-2krt) mukaan. Yleensä on joka toinen päivä, tai sitten jos on peräkkäin niin sitte on taas kaksi päivää että ei käydä. Mutta siis n. 4 kertaa viikossa. Iho on siis hyvässä kunnossa.

Onko muut antaneet näitä ilmakylpyjä?
Meillä Veetu tykkää olla alasti ja sillon kyllä naureskellaan ja hymyillään. Kädet ja jalatkin heiluvat kaikki eri suuntiin koko ajan :D Ilmakylpyjä on ollut aina ennen oikeaa kylpyä :)

Kysymys korvikeäideille: kuinka paljon menee päivässä korviketta?
Meillä kun poika syö 4-5 purkkia tuttelia (2dl) eli n. litra menee päivässä/yössä.

Hymy Veetu alkaa jo pikkuhiljaa hymyilemään tarkoituksella :)

Veetu ristiäis päivänä :)
Kravatti, valkoinen kauluspaita ja farkut.
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/2009/10/10/8143010478555591692orig.jpg?t=c58c7f4888eb0b1408a24643beab3fb522719f57

(jaa kuvasi paikka ei taaskaan toimi, joten kuvan linkitys erilailla :D )
Tyttönen ja Veetu maanantaina 7vk :)
 
Lauantai-aamuna krapula ja vapina.... No ei nyt sentään, eilen kyllä keikalla, mutta siististä kotosalla ennen puoltayötä ja aikalailla selvänä. Ja hienosti oli lapsukaisetkin pärjännyt isoäidin hoivissa! :)
Että nyt sitä ollaan vanhennuttu... Kolmosella alkaa ikä, apua! :D :whistle:

Maria-s tohon maidon pakastukseen sellanen vinkki, että osta niitä minigrip-mini pusseja, niissä on hyvä pakastaa kerta-annos + pakastuvat nopeasti kun pakastaa "lättänänä" ja tietty sulaa myös. Kun mikro on nou-nou äidinmaidonsulatuksessa, niin tollasen saa hanan alla sulaksi hetkessä. Mä käytän niitä myös tuttipussina, eli kun olen kiehauttanut tutit ja ne kuivat, pakkaan ne minigrippeihin, säilyvät puhtosina ja kätsy napata mukaan aina puhdas, "pussitettu" tutti. :)

Yosqu kyseli koko yön nukkumisesta... Mitä se on... :whistle:
Esikoinen oppi keväällä nukkumaan heräämättä läpi yön ( ihan vauvana nukkui täysiä öitä kylläkin ) ja sitten alko omat yöramppaamiset kun odotti tätä kakkosneitiä. Nyt esikoinenkin heräilee taas öidin ja pieni tietty, joten aika repaleisia öitä. Mutta, ilokseni pikkulikka on muutaman kerran nukkunut 22-06, eli itse saanut nukuttua 5h putkeen ja olo on kuin uudesti syntyneellä! Vielä kun tajuis mennä nukkumaan samalla kun lapset... :headwall:
Viime yö oli kyllälin taas toooosi repaleinen, nukuin vast 07-10 välin kunnolla, kun mies nousi lasten kanssa. |O

Kakka on alkanut kulkea paremmin, onneksi! =)

Kylvyssä tai suihkussa 2-3krt viikossa, käydään koko bändi saunassa ja vauva mukana, paitsi ei saunanpuolella. Uimaharrastus kun alkaa, saa aloittaa saunassa lämmittelynkin.

Yosqu onkos teidän neitokainen siis Iina nimeltään? Meillä oli pitkään vahvana nimenä, miehen ehdottamana, mutta likka ei sitten näyttänytkään yhtään Iinalta! :heart:
Ihana nimi kylläkin.

Ja ihanaisia kuvia taas! :heart:
 
Piritta88 yksityiselle henkilölle maksaisin tarvikkeiden summan ja vähän extraa.

öistä kyllä olen muutaman yön saanu nukkua pitkillä unilla jotka on siis 6-8h. Yleensä meillä menee yöt 4 tunnein välein herätän syömään. Mutta on tosn noita pitkiäkin unia vähän väliä, onneksi :)

tyttönen ja Veetu 7vk
 
Heipparallaa!

Ihania nimiä ootte vauvoillenne antanut. meillä ristiäiset 18.pvä eli ens viikon sunnuntaina. Nimi on aika lailla selvä. Toista nimeä vielä mietitään ja pyöritellään, mut varmaan on se mikä ekana on tullut mieleen. Meidän neidille tulee vanha suomalainen nimi, jota ei kovin usein kuule muilla. Paljastan sitten viikon päästä :)

Nukkumisesta ollut juttua. Neiti menee nukkumaan yleensä 21-23 aikaan. Eka syöttöön herää 3-3,5 tunnin päästä. Tokaan syöttöön 2-3 tunnin päästä. Vauva nukahtaa vähän vaihtelevasti syöttöjen jälkeen. Saattaa joskus "murista" ja ähistä tosi pitkään ennen kuin nukahtaa uudestaan. Mä sitten saan niitä syöttöjen välejä nukkua vähän vaihtelevalla menestyksellä. Joskus laitan korvatulpat, kun neiti ääntelee silmät kiinni, mut aina en raski näin tehdä ja sit kuuntelen sitä ähinää ja murinaa jopa tunnin. Mut enemmän nukkuu hyvin kuin huonosti. Tajusin just, et meidän vauva ei oo kertaakaan itkenyt yöllä! Nälän tullen vauva maiskuttaa suuta ja alkaa heilumaan sängyssä. Herään jo tähän ja nostan syömään. ja tosiaan syöttöjen jälkeen ei itke vaan ähisee jos ei heti nukahda.

Päivällä tyttö nukkuu aamulla pikku päikkärit sisällä kehdossa. n.45min-1,5h. Sen jälkeen on pari tuntia hereillä ja menee sitten parvekkeelle, jossa nukkuu 2-3,5 tuntia. Iltapäivällä torkkuu sisällä pikku unet ja illalla n. klo 19-20 nukkuu vielä iltapäikkärit. Ollaan huomattu, että jos ei iltapäikkäreitä nuku on nukkumaan meno paljon hankalampaa ja silloin menee yleensä huudoksi. Iltaunien jälkeen jaksaa olla hereillä 1-2h ja laitetaan sitten omaan sänkyyn nukkumaan. Nukahtaa yleensä nopeasti, mutta saattaa herätä 30min tai tunnin päästä joko siihen, et tutti tippuu tai siihen et on vielä vähän nälkä.

Mä en oo vielä "saanu" nukkua koko yötä putkeen. En jaksa pumpata niin paljon, et mies vois vielä yösyötöt hoitaa. Oon kyllä vahvasti harkinnu osittaisimetykseen siirtymistä just noiden öiden takia ja sit musta olis kiva välillä päästä pidemmäksi aikaa yksin jonnekin. Ja haluan, että vauva voi mennä isovanhemmille tai kummeille hoitoon jossain vaiheessa. Vielä en raski vauvaa yöhoitoon antaa. Jotenkin sitä tuntee jo etukäteen huonoa omaatuntoa korvikkeen antamisesta. Mut tiedän, että se helpottais omaa ja koko perheen jaksamista. Ehkä odotan et tulee 2kk täyteen tai 3..katsotaan nyt. Onko muilla ollut huonoa omaatuntoa korvikkeen antamisesta jos imetys sujuu?

Kylvyssä käytetään 2-4 krt viikossa. Ollaan välillä laitettu tilkka öljyä veteen ja vauvan iho on oikein hyvänä, vaikka joskus kylvetetään useamman kerran viikossa. ostettiin aammeeseen se kylvetystuki ja se on kyllä ihan huippu. Neiti pystyy köllöttelemään siinä rentona ja silminnähden nauttii polskuttelusta.

Kakkaa tulee yleensä 1-2 kertaa päivässä, mutta muutaman kerran on ollut päivän kakkaamatta. Seuraavana päivänä onkin sitten tullut pitkin kainaloita :)

Ilmakylpyjä annetaan silloin tällöin. voisi antaa enemmänkin. Lattialla tyttö viihtyy aika hyvin. Riippuu vähän väsymyksen tilasta :) hienosti nostaa jo päätään lattiasta monta senttiä ja osaa kääntää puolelta toiselle. Olkapäällä ollessaan pitää päätä terhakkaasti pystyssä. Aika paljon ollaan noita niskalihaksia "treenattu", kun kerta lattialla viihtyy.

Lantionpohjalihakset mulla on toiminu hyvin. Ei oo pissa karkaillu ja hyvin tunnen lihakset. Luulen, että se raskausajan mammajooga on ollut hyväksi, kun siellä treenattiin paljon noita lihaksia. Nyt synnytyksen jälkeen en oo tehny niiden eteen mitään. Pitäis varmaan, et pysyykin hyvässä kunnossa..

Jaksamisia taas meille kaikille :heart:

Rimprenssa ja neiti 7vkoa 1pvä
 
Treelo paljon onnea! :flower:

Lantionpohjalihakset on mullakin toiminut hyvin. Mut katotaan kun torstaina on jälkitarkastus että mitä mieltä lääkäri on.

Kylvyssä meillä käydään yleensä kaksi kertaa viikossa. Voisihan sitä käydä enemmänkin kun iho on ihan hyvä mutta meillä mies hoitaa kylvetyksen ja hän on usein myöhään töissä niin ei viitsi välttämättä enää useammin alkaa kylvettämään.

Ilmakylpyjä annetaan aina kun pystyy. Lattialla kun poitsu ei huonoina päivinä suostu olemaan, ainakaan pitkä aikoja. Hoitopöydälläkin yritän pitää jonkun aikaa ilman vaippaa.

Korviketta en ole antanut juuri siitä syystä kun tulee huono omatunto mikä on kyllä tyhmästi ajateltu. Pumpannut olen muutaman kerran. Välillä saan desinkin ja välillä 20ml. Voihan sinne maidon sekaan tietty sitä korviketta vaikka lisätäkin. Kivahan se olisi välillä saada omaakin aikaa niin että ei tarvitsisi koko ajan odottaa milloin puhelin soi ja pitää lähteä. Mä myös tykkään että mies saa syöttää vauvaa.

silitän vauvanvaatteet yleensä kun silitän lakanat ja miehen työpaidatkin. Samalla menee kaikki. Välillä en rummussa olleita silitä vaan nappaan vaan käyttöön ennenkuin olen edes kerennyt laatikkoon viikkaamaan.

Yöllä meillä herätään yleensä syömään yhden, neljän ja kuuden aikaan. Vähän vaihdellen.

Onpas ollut aivan ihana päivä. Poika nukkui ulkona melkein neljä tuntia ja söi ja jatkoi vielä sisällä unia niin että saatiin miehen kanssa syödä kahdestaan! Ei ole yhtään tarvinnut kanniskella ympäri kämppää. Toivottavast iltakin sujuisi hyvin. Nyt miehet on ajalemassa että mä saan olla hetken rauhassa ja alkaa siivoamaan. Mä en muista milloin viimeksi olisin ollut yksin kotona!!! =)

Hauskaa viikonloppu kaikille!!

Päksäkkä ja Matias 7vko 3pv :heart:
 
Silityksestä mä en silitä vauvojen vaatteita, mä kun en silitä muutenkaan kuin pakosta!! Ostettiin juuri kuivausrumpu, siitä tuleekin aika sileitä vaatteita, kiva kiva.

Ilmakylpyjä harrastellaan silloin tällöin ja kovin tykkäävät

Korviketta menee vuorokaudessa about litran verran per typy. Toinen tyttö syö vielä vähän enemmän kuin toinen. Eli n.120-140 ml kerralla ja toinen 140-160 ml kerralla.

Kylvyssäkäyvät kerran pari viikossa tai välillä vaan suihkutellaan. Mitenkäs ja milllä te putsailette kaulapoimuja?? Meidän tytöt ei tykkää siitä hommasta lainkaan, ihmeesti sinne kertyy pukluja ja kaikkea töhnää, samoin sormien väleihin ja kämmeniin.

Miehen yösyötöt: mun mies on kerran hoitanut koko yön syötöt, tietenkin havahduin aina siihen, mutta sai vaan jatkaa unia. Ja tietysti jos molemmat herää samaan aikaan niin mies hoitelee toisen tytön ruokailun.
rimprenssa meillä on kans tuollaista ähinää ja puhinaa yöllä, nukutaan, mut sit ähistään ja kiekutaan. Aina siihen havahtuu ja ajattelee et jaaha syömään, mut usein onkin vaan uniähinää. Pitäisi vaan nukkua ja nousta sit vasta katsoon kun ääni yltyy...

Ihanaa viikonloppu ja mies kotona, on se niin mukavaa kun on toinen käsipari apuna.

kristanna ja typyt 2.5 kk
 
meillä poika on flunssassa. syö vaa 5 tunnin välein ja nukkuu kokoajan. onneks ei oo sentään kuumetta. välillä tulee kauhee olo että onko kaikki hyvin, en tiedä miten päin olla ku huolettaa. mies sano ettei kannata viedä lääkäriin ku ei oo kuumetta. en oikein tiedä ketä kuunnella ja mitä tehdä. :/
 
Huh, että meillä kestää tuon pienen yöunille saaminen ja sitten taas kohta jo herääntäänkin rinnalle. Juu, niitä kokonaisia yöunia saa varmasti odotella...Varsinkin, jos esikoiseen tulee.

Paranemisia kaikille, jotka sitä tarvii! :snotty: Ei oo kiva, jos vauva on kipeen oloinen.

Kylvetys. Meillä vaihtelee, väliin joka toinen päivä ja väliin pitemmällä välillä.

Kakasta. Tasaiseen tahtiin 2-3 päivän välein ja sitten tuleekin monta kertaa peräperä jälkeen. Väliin ihmetyttää, että missä se kakka viipyy...ja näkee, että masussa jo toisella kiertää.

D-tipoista, jälleen kerran. :D Nyt mua huolestuttaa, että saako se vauva sitä riittävästi, kun meillä lähes aina valuu ne suusta pois? Siis annan nyt deetippoja hyvin hitaasti ruiskulla ja ne vaan valuu suusta pois.

Juu, ja hetkeksi herkkujen pariin ja nukkumaan, paitsi taitaa neiti kohta taas heräillä...cu =)
 
unikuu108
me harrastettiin esikoisen kanssa dialogista vauvatanssia ja olen muistellut miten se menee.. ja löysin linkkejä jotka vois kiinnostaa teitäkin:

http://www.kevyt.net/pankki/kehityksen_tukeminen4.htm
 
Moi :wave:

Huh, ehdinpä taas tännekin pitkästä aikaa :) On ollut aika kiireinen viikko taas!
Oli taas paljon asiaa täällä, yritän kommentoida kaikkea mitä nyt muistan...

Neuvolassa käytiin torstaina. 2 kk mitat oli 58cm ja 5750g. Paino oli täsmälleen sama kuin isosiskolla 2 kk iässä:) Otettiin se rota-rokote myös ja taidettiin selvitä suht lievillä oireilla siitä. Vähän itkuisuutta ja väsyneisyyttä oli samana päivänä ja yhdet normaalia löysemmät kakat tuli. Toivottavasti siitä ei enää tulisi mitään oireita. Lääkärintarkastus oli myös, ja hänenkin mukaan kaikki ihan kunnossa. Lääkäri kehui reippaaksi tytöksi ikäisekseen, kun kannatti päätään niin hyvin ja otti hyvin katsekontaktia, jokelteli ja hymyili jne...

Ulkoilua varten oon yleensä pukenut tytölle bodyn, potkarit, villasukat, hanskat, pipon, fleecehaalarin tai sen äp:n ohuthaalarin. Vaunuissa se äp:n makuupussi on ollut nyt käytössä reilun viikon verran, sitä ennen käytettiin sellaista villafleecepeittoa. Ihan lämpimältä tyttö on noilla vaatteilla tuntunut. Tänään käytiin noin tunnin lenkillä ja lämpötila taisi olla noin 5 astetta ulkona.

Kakkaa tytöllä tulee yleensä 1-2 kertaa päivässä, mutta joskus voi jäädä väliinkin, ettei tule koko päivänä ollenkaan. Tuo meidän pian 2v poika kakkaa yleensä 3 kertaa päivässä, joten sille pitää vaihdella useammin kakkavaippoja kuin pikkusiskolle :LOL: Eilen onneksi poika kakkasi ekaa kertaa pottaan, joten toivottavasti sekin homma alkaa pian toimimaan kunnolla =)

Yöunet on onneksi ollut tytöllä aika hyvät. Yksi tai kaksi kertaa yössä syö. Unille vaan mennään aika myöhään, 00-01 aikoihin. Eka syöttö on yleensä n. 4-5 aikaan ja toka 8 aikaan. 10 maissa sitten heräillään :)

Kylpemässä ollaan käyty 2-3 kertaa viikossa. Tyttö nautiskelee kyllä siitä hommasta todella paljon, yhtä hymyä vain aina ammeessa ollessa :heart:

Ilmakylpyjä ei juurikaan olla ehditty harrastaa. Iho on muutenkin niin hyvässä kunnossa, ettei ole siitä niin huolehdittu.

Vauvan vaatteita ei silitetä, kuten ei muidenkaan. Pestään myös ihan samoilla pesuaineilla, kun muidenkin vaatteet. Ei mulla millään riittäis aikaa silittää vaatteita, hyvä kun ehdin edes ripustella pyykkejä kuivamaan välillä.

Nyt voisin hetken vielä katsella tv:tä, ja sitten nukkumaan. Kello on taas näin paljon jo...

 
Toissa yönä meillä nukuttiin jo toisen kerran 12h putkeen. Viime yönä 7h putkeen. Kyllä on luksusta kun itsekin saa nukkua kunnolla. Meillä on alkanut muotoutua toi vuorokausirytmi ja siitä on tullut hyvä. Kuinka moni herättää vauvan yöllä syömään? MEillä ei ole missään vaiheessa herätelty ja siksi varmaan Andreas on alkanut nukkua yhä pitempiä pätkiä tai sitten meidän perhe-elämä on niin uuvuttavaa että yöllä maistuu uni hyvin :D

Minä pesen vauvan vaatteet muiden vaatteiden kanssa samalla. En käytä mitään erilaista pesuainetta., vaikka ehkä pitäisi. Aikaa ei mihinkään vaatteiden silittämiseen ole. Joten meidän kenenkään vaatteet eivät ole silitettyjä paitsi juhlavaatteet.

Jeremiaksen äiti ja Andreas Aarre Olavi 2 kk ja 1 pvä
 
Nopsasti tulin jotain kommentoimaan..

Eli, kylvetetään vain kerran viikossa. Tytön kaula, kämmenet, kasvot ym. juonteet on tosi helppo "kuivapuhdistaa" ihan veteen kostutetulla vanulapulla (kasvot), kosteuspyyhkeillä (kainalot, kaula) ja/tai ruiskauttamalla ceridalia ja pyyhkimällä vanulapulla (nivuset, kainalot ym.).

Meillä kakkaa tulee pitkin päivää pikkuruikkauksia ja yötä vasten ja yöllä yleensä isot kakat... *huoh*

Viime yönä valvottiin taas ihan reippaasti, molempien lasten toimesta, kun toinen rauhottui, toinen heräsi. Meillä isi hoitaa pojan ja äiti tytön, mutta molempien heräilyyn sitä molemmat meistä vanhemmista yleensä herää. Ei tuu nukuttua ikinä kokonaista yötä. Ja meillähän noustaan ylös aina klo. 5.00-6.30 pojan toimesta.

Vauvan vaatteet pestään eri koneessa kuin meidän, mutta kaikille on sama pesuaine (eli minirisk tai lv) ja huuhteluaine.

En silitä juuri tällä hetkellä yhtään mitään, kun huomasin eräs päivä että silityslaudasta tarttuu jotain väriä puhtaisiin vaatteisiin. Enkä ole jaksanut vielä miettiä ostanko uuden laudan vai yritänkö tuon puhdistaa :/ Mut eipä tuolla silittämisellä niin väliä kun vaatteet vaihtuu molemmilla lapsilla monta kertaa päivässä. Poitsu lähinnä rähmii ruoalla ja juomalla ja kaikella mahdollisella, kun tyty taas kakkii ja pissii ohi ja pukluttelee.

RangaTanga: Tsemppiä pottailuun!

Ilmakylpyjä ei oikein olla otettu... Pitäis sitäkin jaksaa... sillon tällön tossa hoitopöydällä saa heilua ilman vaippaa hetkisen, mutta siihen se jää.

Kimalle, poju 1v2kk ja tyty 1,5kk
 
Meillä ristiäiset onnellisesti takana, poika sai nimekseen Kalle Johannes ja samalla meidät vihittiin yllätyksenä vieraille :heart: Kastejuhla meni hyvin, poika sopivasti itki ennen ja jälkeen toimituksen mutta kasteen aikana nukkui sikeästi kummin sylissä :)

Ilmakylpyjä meillä otetaan päivittäin, Kalle niin tykkää kellistellä menemään. Kylvyssä ollaan käyty kerran viikossa, kun kuitenkin takapuolta tulee pestyä usein päivän aikana niin siinähän tulee jo melkein puoli poikaa aina pestyä :LOL:

Ja joku kyseli kakusta, meillä 10 munan kakku maksoi 47? ja oli aivan ihana, koristekukat tehty käsin, joten ei minusta pahan hintainen ollenkaan. Yritänpä laittaa kuvia samalla :)



 

Yhteistyössä