*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Leijonankita :wave: Tervetulemaks mukaan!Sä painit samojen ongelmien kans ku mekin laurin kans täällä kotona.Vyöhyketerapiat on käyty ja ne ohjeet saatu sieltä hieromiseen,just hieroin vauvan ja kyllä sillä keinolla hetkeks ain rauhottuu.Mut pitää olla oikea mielentila,et häntä pääsee hieromaan=)Me ollaan iltaisin ja joskus kyllä jo heti aamustaki kannettu miehen kans vauvaa eri asennoissa vuorotelle.Kävellen ja liikkeessä rauhoittuu hyvin.Vaunulenkit ovat myös mannaa,koska heti jo nukahtaa niihin ja muutenkin rauhoittuu samantien ku rupean pukemaan ulkovaatteita..Fiksu tyyppi,kyllä jo tietää et kohta pääsee ulos.Myös rintarepussa nukkuu.Et ei niitäkään turhaan kehuta ja sama koskee varmaan kantoliinoja,mut niistä ei mulla ole kokemusta.
Kysyy vaan pitkää pinnaa iteltä nää itkuiset viikot.Niin ja luottamusta siihen,et kuitenki on hyvä äiti vaik vauva itkiski.Siihen voi olla joku syy,tai sit ei mitään syytä.Kuka tietää.Joskus se kait helpottaa ku vauva kasvaa ja kypsyy.Jokainen varmaan siihen saakka yrittää parhaansa oman vauvansa kans.
Unikuu kiitos paljon!En enää muistanut tota juttua,ku siit on aikaa ku sen luin..Asiaa :D

Mä siis maidottomalla nyt lauantaihin saakka.Otti päähän mennä cittariin ostamaan niitä h##tin kalliita maidottomia soija-,ja kauravalmisteita."Maidot" kahviin,jukurtit,leivänpäälliset,tutkia kaupassa mitä kahvileipää voi käyttää,ym.Meillä oli jo kutakuinkin ruoat varattuna perjantaihin ku silloin tulee rahaa ja nyt sit meni noihin melkein kaikki rahavarat :kieh: Saamari sentään!Mut mitäpä mä en ois valmis tekemään vauvan parhaaksi,vaik menis tuhkatki pesäst..

Nyt sit syömään niit ite leivottuja sämpylöitä,jotka siis maidottomia.Kumpaahan sitä laittais sämpylän päälle sit:hummusta vai palvikinkkua (en oikein syö pun.lihaa kovin usein)?No tomaattia ainaki on.Hyvät yöt kaikille rankan päivän kokeneille!Ja tietty muilleki.

T:maria-s ja lauri
 
unikuu108
BB on rintareppu ja manduka kantoreppu.lähinnä se kasvot eteenpäin kantaminen tulee siitä ettei vauvan jalkoja saa kunnolla kummassakaan.(varsinkaan BB:ssä)ja BB :ssa ei saa kantaa kuin jostain 3kuisesta tai jotain eteenpäin.vaikka siinä on ne kilorajat niin kyse on vauvan lonkkien vika-asennosta. manducassa lonkat saa oikeeseen asentoon jo vauvasta lähtien.
BB on raskas kantajalle ja kannettavalle. paljon näkee äitiä jotka ns roikottaa vauvaa kauheen näköisesti BB:ssä ja vauva heiluu siinä miten sattuu..

Manduca taas on pitkäikäinen.voi kantaa edessä ja takana ja paljon käyttäjäystävällisempi.
 
En mä taida ihan turha tyyppi ollakkaan kun tälläsiä saa heti aamusta :D



Ristiäisistä Varsinkin niilä joilla ollut kirkossa: onko miehillä ollut puvut päällä? KOvasti sitä pähkäiltiin että tarviiko kun paikalla on "vain" molempien vanhemmat+ sisarukset ja kummit.. Entäs onko vauvalla ollut tutti suussa kasteen ajan? Tutti ois varmasti ihan tarpeellinen, mutta se pitäs kyllä sitten kiinnittää narulla joka ei oo taas kovin nätin näköinen..

Neydan Hauskalta kuulostaa teidän nimiäiset.. Ihanaa kun olette videokuvannutkin vauvaa.. Mulla on ainakin vaan tollanen kummin kirja jossa lukee etu sivulla että:

tänään kastettiin: lapsen nimi, syntynyt, vanhemmat, kummit, kasteen toimitti kuka, millon ja missä..

En tiedä onks toi se mitä tarkoitit.. Lisäks tossa on pari virttä, kummin rukous ja "kummn tehtävät"
 
Moikka!
Ajattelin tänne tulla kirjoittaan tuosta rotateq-rokotteesta... [Normaalisti tuolla syyskuisissa oon kirjotellu.. Vaikka poika syntyikin elokuulla.] Täällä varmaan enemmän jo kokemusta siitä kuin tuolla meidän pinossa!
Meillä ihan kamalaa vääntöä masun kanssa ollut... Viime torstaina saatiin se. Tuntuu että vklp se vasta kolahti! Syö tosi huonosti, väsynyt, ja välillä vääntää ja itkee kun massuun sattuu! Kamala kattoo vierestä kun ei voi mitään.. Ja v*tuttaa jo valmiiks ne tehosteet jos niidenkin jälkeen tällaista!!!

Roona82 & Vili 7vko+4pv
 
Hei ristiäisistä vielä!

Millaset kukat teillä on tulossa/ on ollut? Ootteko tilanneet ne etukäteen? ja mitä virsiä/lauluja?

Mä tilasin vaaleanpunaisia serviettejä joissa on kultasella tekstillä Mintun koko nimi, syntymäaika ja ensimmäinen säkeistö "kun on oikein pieni" -runosta.. Tulivat tänään ja ovat kyllä tosi kauniita :) Mut kukat pitäis vielä hommata, mutta en tiedä millaset kun kirkossa pidetään.
 
Ristiäiskukista: meillä oli kyllä kotona juhlat, mutta tilasin ennakkoon luottofloristilta kukat, eli yksi korkeassa maljassa oleva ns. kahvipöydän asetelma, 3 matalaa, pitkää asetelmaa pöytiin, kastepöytään yksi pieni, korkea ( gerbera ) ja kastemaljaan pieni v.pun ruusu uimaan. Asetelmissa oli gerberoita, orkidean kukkia ja murattia, yms vihreää, mä en pidä ruusuista erityisemmin ja luottofloristi tietää sen! :D
Häihinkin teki upeat asetelmat, vaikka pitopalvelun tilaan olisi kuulunut kukat, mä en huolinut vaan pulitettiin ilolla kukista, kun ovat niin ihania! =)
Ristiäiskukat maksoi 70?, että ei kovin pahan kalliita ja niillä sai kyllä juhlan tuntua lisättyä. Joo, mä olen vähän heikkona kukkasiin! :heart:

Meillä laulettiin ne perinteiset: Ystävä sä lapsien ja Jumalan kämmenellä, esikoisen juhlissa oli toi kämmen-virsi ja sit suvivirsi, kun kaste oli toukokuun lopussa. Nyt olisin halunnut sen "tahtoisin toivoa sinulle..." mut en ehtinyt sanoja ettii, kun se ei kait virsi olekaan, vaan muuten sopivainen laulu. Kun mä olen tehnyt sellaiset laput aina missä virsien sanat, ja lasosten nimet, ettei tarvii papin yksin laulaa ja nimikin jokaisella sit paperissa kirjoitettuna, ettei tarvii sitäkään ihmetellä! :D :whistle:

Ja puvut päällä meillä miehillä, vaikka siis kotikasteita olleetkin.

Nyt lyö tyhjää, mä olen jotenkin ihan sairaan hyvällä tuulella tänään, nauranut ihan kippurassa noita muksujakin, on ne vaan niin ihania! :heart: :heart:
 
Katsotaan ehdinkö kirjoittamaan viestin loppuun, kun kerran vihdoinkin sain rekisteröityä itseni... Eli täällä pienen elokuisen pojan äiti. :wave: Odotuspuolella luin harvakseltaan elokuisten juttuja, mutta odotusaika meni niin hienosti ettei varsinaisesti tuntunut tarvitsevan "vertaistukea". Nyt taas olen harva se päivä ihan öönä ja kysymysmerkkinä että mahtavaa kun on mahdollista vaihtaa juttuja virtuaalisesti muiden mammojen kanssa! Toivottavasti ehdin kirjoittelemaan tänne myöhemminkin...

Itselläni on ongelmana ollut tuo imetys, samaa vaivaa kun muutamalla muulla täällä ollut eli kipu. Välillä on hetkellisesti käynyt mielessä lopettaa imetys ja aloittaa korvikkeet, mutta jotenkin luonto ei anna periksi... Tilanne on kuitenkin alkanut jo hellittää selkeästi, mutta nyt taas pieni käänne pahempaan. Noh, onneksi kipua on nyt vain toisessa rinnassa eli senkin puolesta jaksaa eteenpäin =) Mutta ymmärrän kyllä täysin niitä, jotka ovat joutuneet kivun vuoksi lopettamaan, ei ole todellakaan pientä kipua, ei. Tuntuu jopa siltä, että synnytyskin oli lastenleikkiä tähän verrattuna, kun kuitenkin siinä (ainakin itselläni) epiduraali auttoi mahtavasti eikä kipu kestänyt kuin sen "hetken". Imetystä on kuitenkin 24/7 ja meillä ainakin päivällä nykyään tunnin välein, alussa saattoi olla jopa 3-4 tuntia putkeen. HUH, onneks ne ajat on jo takanapäin!!!

Mahtava tuo imetystukilistan linkki vauvan "rytmistä", itse sain se kaverilta linkkinä jotain viikkoja sitten ja eipä voisi paremmin kuvata meikäläisten vauvaelämää..! Auttaa kummasti jaksamaan kun tietää että tuo on normaalia.

Onnea kaikille nimen saaneille, hienoja nimiä olette antaneet. Ja Neydan, tosi hauskan kuuloset "erilaiset" nimijuhlat! Meillä perinteiset ristiäiset tulossa 25.10, ykkösnimi vielä hieman hakusessa, mut toka&kolmas nimi jo tiedossa (ovat molempien suvusta).

Joku puhui täällä vauvan "murisemisesta"; meillä poika on kanssa kova murisemaan/örisemään :LOL: Yleensä aina silloin kun se ei ole tyytyväinen olotilaansa, esim jos laitetaan selälleen makuulleen kun tyyppi haluaisi olla pystyasennossa ja kattella ympärilleen. Tai yöllä kun alkaa olla nälkäinen, unissaan ähisee ja murisee... Kova on myös ollut alusta asti piereskelemään tuo kaveri, toisaalta hyvä niin, koska harvemmin valittelee masuaan. Parempi että päästelee pahan ulos :D Ja Jekovitit meillä käytössä, eikä ole tuntunut pahemmin haittaavan pojan menoa...

Nyt täytyy mennä katsomaan onko poju elossa, on jo yli 2 h vedellyt unia (meillä nykyään päivällä maksimi 2 h), alussa vaunulenkillä ja nyt parvekkeella...

Layla ja Pikkuhaisuli 8 vko 5 pvää
 
Kiitos treelo! Onko sulla kuvia noista teidän kukista? Toi ruusu uimaan veteen ihana idea! Onko kellään tietoa että onko kirkossa joku kastepöytä vai pelkkä se vesiastia eli tarviiko/saako sinne viedä omat kukat? Ja onko tapana tilata ne kukat etukäteen?

Mä ajattelin kans että me laulettais toi "tahtoisin toivoa sinulle" ja sitten ystävä sä lapsien.. Eli tuohon ensimmäiseen pitää varmaan sitten itse kopioida sanat.. Justiinsa tänään soittelin tossa pianoa vauva sylissä ja lauleskelin noita lauluja ja vauvakin tais tykätä..(naapureista en oo niin varma) :)

Meillä on ristiäiset sunnuntaina eikä papista oo kuulunut vielä mitään... onkohan meidät unohdettu, kun jouduttiin vaihtamaan päivää :|
 
Sadepäivän ilo meillä oli tutti ristiäisissä, mutta se oli sylikummilla kädessä ja ei näkynyt. Ihan varoiksi oli että jos olisikin itku tullut niin olisi sitte ollut tutti valmiina. Mutta ei tarvittu, poika jaksoi hienosti olla koko tilaisuuden ajan hereillä vielä!

Ristiäisistä vielä mä kävin tilaamassa kukat maanantaina kun sunnuntaina oli ristiäiset. Meillä laulettiin ensin jumalan kämmenellä ja viimeisenä tuli levyltä ystävä sä lapsien johon sai liittyä mukaan jos hakusi.

Kasvukäyristä kyseltiin, niin bongasi tälläsen:
http://www.verkkoklinikka.fi/laskurit/kasvu/

tyttönen ja Veetu 7 vk
 
ja tervetuloa Layla80 Ja täytyy kyllä nostaa hattua, että olet noin pitkään jaksanut kivuliasta imettämistä! Itsellä imetys sattui tosi paljon 5 viikkoa jonka jälkeen sitten luovutin ja siirryttiin korvikkeeseen.. Mulla oli myös 3 rintatulehdusta 2 viikon sisällä joiden jälkeen koko imetys alkoi ihan tosissaan pelottamaan... Kivun ois vielä ehkä kestänyt, mutta ei niitä tulheduksia.. Kovastihan ne väittää että kipu helpottaa, mutta mä en sitä päivää kyllä ehtinyt nähdä! Mulle lopetus oli oikeestaan helpotus, vaikka kovasti se vieläkin mielessä pyörii ja harmittaa.. Mutta jaksamisia sulle sillä saralla, toivotaan että ajan myötä se tosiaan helpottuisi! :flower:

Mä oon kyllä myös sitä mieltä että tässä koko vauva projektissa kaikista helpointa oli se synnytys.. Mä voisin synnyttää jos joku ois mun puolesta raskaana ja toipuiskin siitä mun puolesta...
 
sadepäivän ilo:
mäkin tilasin kukat ennakkoon, maanantaina tilasin ja lauantaina oli ristiäiset. Ristiäiset oli kirkossa. Mein kirkossa oli ainakin sellainen kiinteä kastemalja ja kynttilänjalka. Onneksi käytiin ennen tutustumassa, koska siihen kastepöytään ei kovin iso maljakko ja asetelma olisi mahtunut. Vein omat maljakkoni mukana kukkakauppaan ja tekivät asetelmat niihin. Toinen siis kastepöytään ja toinen tarjoilupöytään. Siirsin tuon kastepöydän kimpun lahjapöydälle kastetilaisuuden jälkeen, koska kahvit olivat eri tilassa. Lisäksi kotoa otin mukaan meidän vihkiraamatun ja sellaisen pään kuivaus liinan. Niitä olisi ollut kirkonkin puolesta, mutta otin omat kun kerran sellaiset oli.
Meillä oli virsinä se jumalan kämmenellä ja taivaan isä suojan antaa (503)
Miehillä oli kaikilla puvut päällä.
Muuten meillä oli tuo "kun on oikein pieni" runo kastekutsussa, se on ihana.
Sitten teetin vielä ifolorissa sellaiset kiitoskortit jotka jaoin kastetilaisuuden jälkeen, siinä oli tyttöjen kuva ja kiitokset muistamisesta sekä tyttöjen nimet ja syntymäpäivä. Loput laitoin postiin kaikille jotka tyttöjä jotenkin muistivat.
 
Tervetuloa mukaan Leijonankita ja Layla80! =)

Maria-s voimia ruokavalion kanssa! Toivottavasti ei olisi allergiaa!

Neydan teidän nimiäiset kuulostaa tosi hauskalta!

Meilläkin vauvanvaatteet pestään samassa muiden pyykkien kanssa. Pesen ne pyyhkeiden, vaippojen ja muiden 60 asteessa pestävien kanssa. Käytän hajusteetonta pesuainetta. Vaatteet silitän kun en käytä huuhteluainetta.

Ristiäisissä meillä laulettiin ystävä sä lapsien ja mun täti lauloi mä olen niin pienoinen.

Me käytiin tänään siellä vyöhyketerapiassa ja poitsu näytti tykkäävän. Pieruja on sen jälkeen riittänyt. Nukahti melkein heti kun tultiin, heräs kun puin sen ja nukahti nyt tonne vaunuihin. Mä vaan puin ihan liian vähän päällle enkä sit jäänyt vaunulenkille tänään. Vyöhyketerapeutti suositteli vaihtamaan Relat Idoformiin. Sanoi ettei ole koskaan kuullut että Relat auttaisivat kellään. Täytyy kädä tänään ostamassa.

Musta alkoi viikonlopun aikana tuntumaan että maito alkaa vähenemään. Poitsu nykii koko ajan tissiä ja hermostuu siinä muutenkin. Se haluaa koko ajan tissille ja mun huonompi tissi ei kestä sitä. No sit kun se on nukkunut pidempiä pätkiä olen pumpannut ja annetaan se maito illalla pojalle. Saa helpommin pullosta itsensä täyteen ja nukahtaa helpommin. Toissa yönä ekan ruokailun välissä oli melkein kuusi tuntia väliä. Korviketta annoin eilen aamulla. Joi noin 35ml. Ei vissiin oikeen maistunut. Mutta tisseitä ei vaan enää tuntunut tulevan riittävästi.
Olen yrittänyt lisätä maidon tuloa juomalla paljon, antamalla poitsun olla tissillä ja pumppaamalla. Jos ei auta aion antaa aamuisin ja iltaisin lisämaitoa, omaa tai korviketta. Huonoa omaatuntoa en aio siitä ottaa. Musta on muutenkin kiva että mies voi iltaisin antaa maidon pojalle. Nyt tuntuu kuitenkin että maitoa tulee taas paremmin.

Vyöhyketerapeutti muuten sanoi että imukuppi synnytyksellä tulleilla vatsavaivat johtuu usein siitä että heillä on niskat jumissa ja pitävät päätä yleensä vain toiseen suuntaan. Meillä poika katsoo melkein aina vasemmalle. Hieronnan pitäisi kuulemma auttaa siihenkin.

Päksäkkä ja Matias


:heart:
 
Argh. Mulla hajoo pää... Ihme akka toi ukon exä. Mä en millään pysty käsittää sitä.... Tekis vaan mieli mennä vähän ravistelemaan ja opettaa ajattelemaan jotain muuta kuin itseään. Tyhmätyhmätyhmä ihminen.
 
Päksäkkä, Tässä suora lainaus Äidinmaitokirjasesta, jonka sain sairaalan näytepaketista tms en muista mistä tuli. Voisko kyse olla tästä:
" Tehoimupäivät: Silloin tällöin vauvalla on päiviä, jolloin hän haluaa imeä hyvin tiheästi. Näitä tehoimupäiviä esiintyy 4-7 päivän, kahden viikon, 5-6 viikon ja 10-12 viikon iässä. Muutaman päivän kestävä vaihe on vauvan tapa kasvattaa maitomäärää hänen tarpeitaan vastaavaksi. Luota siihen että maitosi riittää vauvalle, vaikka rintasi tuntuisivatkin tyhjiltä, ja tyydytä vauvan imemisentarve rinnalla. Kun kysyntä ja tarjonta ovat tasapainossa, vauva palaa jälleen normaaliin rytmiinsä."

 
Kimalle :hug:

meillä ei kirkossa ollu mitään kukkia, seurakunnan puolesta oli joku asetelma jonka huomasin vasta kuvista jälkeen päin. :D kastepöytä oli niin pieni ettei siihen olisi mitään mahtunut. Kotiin ostin ruokapöytään kukka-asetelman. ja isovanhempieni haudoille ruusut. Virsinä oli ystävä sä lapsien ja jumalan kämmenellä. Meillä oli tutti mukana, ja se olikin välillä pojalla suussa kun hermostui.

Oon nyt alkanu miettiä mitä ton rota-rokotteen kanssa tekis... hmm..

Neydan: mä laulan yleensä vauvalle pienen pieni veturi -biisiä. :D myös se pienet sammakot on ihan huippu. :) poika tuntuu hymyilevän ja nauravan mille vaan, hymypoika. :heart: meilläkin tuntuu olevan helppovauva. itkee vain kun tulee nälkä eikä saa tarpeeksi nopeasti pulloa. Joskus on pientä vatsavaivaa. Cuplatonit käytössä. :)

Aniit ja Leo
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Päksäkkä, Tässä suora lainaus Äidinmaitokirjasesta, jonka sain sairaalan näytepaketista tms en muista mistä tuli. Voisko kyse olla tästä:
" Tehoimupäivät: Silloin tällöin vauvalla on päiviä, jolloin hän haluaa imeä hyvin tiheästi. Näitä tehoimupäiviä esiintyy 4-7 päivän, kahden viikon, 5-6 viikon ja 10-12 viikon iässä. Muutaman päivän kestävä vaihe on vauvan tapa kasvattaa maitomäärää hänen tarpeitaan vastaavaksi. Luota siihen että maitosi riittää vauvalle, vaikka rintasi tuntuisivatkin tyhjiltä, ja tyydytä vauvan imemisentarve rinnalla. Kun kysyntä ja tarjonta ovat tasapainossa, vauva palaa jälleen normaaliin rytmiinsä."
minusta myös kuulostaa tältä joka tiheänimun kautenakin tunnetaan.lisää:

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?searchword=tihe%E4n+imemisen+kaudet&option=com_search&Itemid=36&searchphrase=exact&ordering=newest
 
Luminella ja unikuu olette varmasti oikeassa että tiheänimunkaudesta on kyse. Kyllähän mäkin siitä lukenut olen mutta tulee vaan niin epätoivoinen olo kun tuntuu että poika raukka imee tyhjää tissiä ja raivareista tulee pahamieli. Mä inhoan sitä jos poika saa rintaraivarit ja nukahtaa sen jälkeen. Mulle tulee sellainen olo että poitsu menee pahoillamielin nukkumaan. Kiitos kuitenkin että muistutitte, onneksi on tätä vertaistukea. :heart: Vaikka kuinka nämä asiat lukee niin sitten kun tilanne osuu omalle kohdalle niin tulee niin epätoivoinen olo.
Nyt poika joi pullosta mun pumppaamaa maitoa ja meni nukkumaan. Sitä ennen söi tissiä ennen puolta kahdeksaa. Nyt mä sain jätettyä yhden syötön pois joka olisi ollut aika pian edellisen jälkeen. Myöhemmin vielä pumppaan ja sit taas poitsu syö. Välit vähän tasoittuu.

Hyvää yötä kaikille! |O

Päksäkkä
 
Tervetuloa Layla80 minunkin puolesta! Mukavaa saada uusia mukaan! :)

Sadepäivän ilo onhan mulla kukat kuvattuna, mutta taitaa olla vielä kuvat kamerassa... :ashamed:

Laulamisesta lauloin jo esikoiselle silloin, kun oli mahassa ja tää kakkosneiti on sitten saanut kuunnella esikoisen tuutulauluja yms. Ja kyllä selkeästi musta on alusta asti tunnistanut tuutulaulut =)
Ja hämä-hämähäkki on ykköslaulu nyt. Esikoinen diggaili samu sammakosta.

Ja kaikilla muilla taitaa olla ollut joku herkkä runo tms kastekutsussa, meillä oli erään biisin alkusanat... Leevin biisistä kyse, varmaan aika yleisesti käytetty.

Nyt tää eukko kaatuu sänkyyn, mä niiiiiin väsynyt ja vauvakin nukkuu ( vatsaansa taas itkeskellyt :'( ) joten adios! :wave:
 
Onni tuli meille käymään,
sinut toi se tullessaan.
Kutsui meidät katsomaan.
Onni lauloi pienen laulun,
laulun lauluista kauneimman.
Lapsen unista kertovan.

Kertoi meille, kertoi muille,
kertoi rannan koivupuille,
kertoi tuulenpoikasille,
kertoi koko kaupungille:
Katsokaa pikkuista pilvien piirtäjää
sydänlohkareen suloista siirtäjää.
Katsokaa kultaa äidin, isän, koko suvun,
katsokaa tätä tarinaa, alkua uuden luvun


Meillä oli kutsussa tuo pätkä Eppu Nuotion runosta. Meidät vihittiin samalla niin sopi hyvin siihenkin :)
 
Meidän kutsuihin laitoin tällaisen runon. Sopi meidän poikaan niin mukavasti.

Syntyi pieni menninkäinen
eikä tiennyt nimeään,
lähti sitä etsimään.

Näki heinän,
näki kuun,
näki kiven,
näki puun,
pienen hassun ryysymytyn
sekä äidin hillopytyn.

Niin sai pieni menninkäinen
monen monta nimeä:
Heinä, Kuu,
Kivi, Puu,
Pieni Hassu Ryysymytty
sekä äidin Hillopytty.
 
Runot on kyllä mahtavia! Mulla on vielä hakusessa tuleviin kiitoskortteihin runo. Kastekutsussa oli seuraavanlainen:

Rutista, rapsuta, rakasta,
silitä pientä päätä.
Lähelle ota, lämmitä
älä suukkojasi säästä.
Ole tuhlari hellien sanojen,
kosketa poskea kättä.
Hoivaa, helli ja hyväile.
Ota syliin empimättä.

(en vaan saa päähäni mistä löysin tän!)

Sit sairaalasta saadussa oppaassa oli tällainen, musta kans aika kiva:

Lapsi povellani, taivas päällä maan.
Häntä katsellessa arki katoaa.
Riemun tunnen suuren, hiljaa sydän soi.
Mitä koen, kuulen, kertoa en voi.
- Hilja Aaltonen-


Nyyyyyh!!!

Me lauletaan kastetilaisuudessa virsi Ystävä sä lapsien ja toinen musiikkiosuus on kun mun ystävä laulaa kappaleen "Tuuditan tulisoroista". Se on tosi kaunis lastenlaulu.

Mä oon koittanu laulaa meidän pojalle joka päivä. Tuntuu vaan että lastenlaulut on hieman hakusessa! Mutta täytyy lisätä toi saku sammakko ja pienen pieni veturi repertuaariin. Oon laulanu aika paljon "Leipuri Hiivaa" mut senkään sanat ei oo ihan muistissa ni oon sitten keksiny omia sanoja, tärkeintä että laulaa ;) Täytynee kaivaa lastenlaulukirja esiin niin ei tuu pojalle mitään kielellisiä kehityshäiriötä :LOL:

Imetyksestä... mä olen huomannu että mun toinen rinta on alkanu tuottaa maitoa hitaammin ja toinen puolestaan toimii täysillä edelleen. Voiko niin käydä että maidon tulo lakkaa toisesta rinnasta kokonaan?

Meillä siirryttiin puolisentoista viikkoa sitten vaatteissa kokoon 56 ja tajusin että mulla ei ollu pojalle kuin pari bodya. No, tilasin äkki HM verkkokaupasta vaatteita ja ne tulikin tosi nopsaan. Sit kävin ostaa pari yöpaitaa (Name it) mut tuntuu et ne on kyl hieman liian napakoita eli 62 yöpaita ois jo parempi eli täälläkin ollaan siirtymässä jo 62 kokoon, riippuen siitä mikä vaatekappale on käytössä.

Sit tuntuu että poika ei kyllä kauaa enää mahdu vaunujen kovaan kantokoppaan! Kun sinne täytyy kuitenkin pakata tavaraa enemmän nyt ku syyskuussa (äp:n makuupussi vie aikalailla tilaa) niin alkaa kyllä tila loppumaan. Missäköhän vaiheessa sitä arvais siirtyä pois kopasta? Meil on siihen rattaisiin onneks Brion lämpöpussi.

Argh. Nyt pitäisi ryhdistäytyä ja alkaa siivoamaan lauantain juhlia varten mutta mä vaan tykkäisin fiilistellä kukkia, kynttilöitä, kiitoskortteja ja sen sellaista mukavaa tilaisuuteen liittyen. Ja sit tietty roikkua netissä kun poika nukkuu.. =)
 

Yhteistyössä