*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Täällä jo parempi mieli äidillä ja lapsella :) Aamusta nukkui kaksi tuntia kantoliinassa. Kuumetta on ollut sellaset 37.8-38.2, eli periaatteessa vaan lämpöö kun kuulema vasta 38.5 ois kuumetta :eek: Kyselin sitten kokeneiden äitien vinkkejä ja katselin netin ihmeellistä maailmaa niin uskalsin laittaa tytön vaunuun ja käytiin ulkona pikku lenkki. Nyt laitoin tuohon parvekkeelle. Tosi moni lähde ja äiti sanoo että vauvaa voi nukuttaa ulkona ellei oo kauhee kuume. Mä nyt sitten luotan siihen. Mut koko ajan käyn sitä kyttäämässä ja kokeilemassa lämpöjä. Jos ei huomiseen mennessä helpota niin lääkärin ohjeen mukaan sitten mennään uudelleen näytille.
 
vilmav2, toivotaan et paranemaan päin. Mäkin olen kuullut, mm. siskolta ja äidiltä, että jos lapsella on pieni kuume, niin voi hyvin nukuttaa ulkona. :)

Me lähdetään kohta Helsinkiin. Tavataan illalla pappi mun vanhempien luona. Virret edelleen hakusessa... auttakaa. Ajattelin lausua ristiäisissä Kaarina Helakisan runon Iltalaulu Riikalle. On aivan ihana ja itken varmasti, vaikka yritänkin saada sen luettua ilman pillitystä. Tässä linkki: http://piitu.hymppa.com/vauvarunoja.htm

Ai niin ja oon niin iloinen, kun yhtäkkiä tajusin, että mulla on loistovaatteet ristiäisiin omassa kaapissa. Olin niin valmistautunut ostoksille jo tuskassa... laitan Espritin valkoisen noin polviin asti olevan hameen, jossa mustia palloja ja musta vyö, jonka saa rusetille. Sit musta toppi ja vaalenapunainen ohut hartiahuivi sekä mustat kiilakorkkarit. Jee!!! :D säästin taas selvää rahaa, joten kukkiin voi panostaa, sanoi mies mitä hyvänsä. :flower: :LOL:
 
Kurjaa, et vauvelit on kipeitä. Meillä on silloin tällöin ollut pientä tukkoisuutta, mutta ei onneksi muuta. Elmalle ja Eevelle pikaista paranemista ja muillekin räkänokille.

Olikos se yosqu kuka kyseli siitä Manducasta. Sori jos annoin väärää infoa! Mä oikeesti luulin, ets iinä Manducassa voi kantaa myös kasvot eteenpäin. Sit otin ohjevihkosen käteen ja katoin, et ei siinä tosiaan ollu ainakaan kuvaa siitä. kaikista muista kantotyyleistä kyllä. No mut joka tapauksessa oon edelleen sen kannalla, et kandee se Manduca ennemmin hankkia ku se babybjörn. Ihan niinku Unikuukin sano, et Manducassa lapsen saa parempaan asentoon.

Ristiäiskutsussa meilläoli tää:

"Kaikki on vinksin vonksin
tai ainakin heikun keikun.
Arvaas oikun eikun
kuka oon joko arvaat sen?"

Ullan nimi on Ulla
nimi toinen vaan on mulla
jos et millään arvaa
sanon suoraan sulle sen."


ja sit toisella sivulla Tervetuloa tyttäremme....(eikä tuu Peppi nimeksi, heh)


Pappi kävi meillä tossa tunti sitten. Meille on osunut ainakin rento pappi :) Kunnon savolaisemäntä, jolla juttua riitti. Puhui Jumalanpalveluksesta "jumiksena", jolloin totesin itsekseni, et toi on niin hyvä meille :LOL:
Virsiksi valittiin Ystävä sä lapsien ja Suojelusenkeli. Lisäks mun pikkusisko laulaa kasteen jälkeen. En tiiä yhtään mitä laulaa, on kuulemma yllätys. On ite tehnyt jonku biisin.

Rytmi meillä meni jokseenkin näin:

8-8.30 herätys
n.9.30-10.30 päikkärit sisällä
n.12-15 päikkärit ulkona
n.16/17 päikkärit sisällä tai siellä missä mennään
19-20 iltaunet partsilla tai lenkillä vaunuissa (ehdottomat, et yöunille meno sujuu huudoitta)
21 yöunille. Viedään heti omaan sänkyyn, kun tulee ensimmäinen kitinä. Jos antaa kitinän jatkua edes 10 min pidempään niin huudoksi menee.
Ollaan tehty niin, et jos neiti saa iltakilarit sängyssä niin ei nosteta sängystä pois vaan rauhoitellaan sinne. Yleensä rauhoittuu puolessa tunnissa ja nukahtaa omaan sänkyyn. Tassutellaan, annetaan tuttia ja pidetään pupua lähellä kasvoja. Musta onniin ihanaa, kun vauvalla on unilelu, josta tykkää:)

Vaatteista käytetään pääasiassa 56 ja 62 senttisiä. Lindexin ja henkkiksen bodyissa siirrytään kohta 68 kokoon. Ovat kyllä paljon pienempiä kuin muut merkit.

Kimalle84 mähän sanoin raskausaikana, et tehdään toinen heti perään. Mut eipä oo ihan heti tulossa:) Kummasti se mieli vaan muuttu, kun pääsi tähän vauvaelämään makuun :)
Paljon jaksamista. Toisaalta jossain vaiheessa saat olla tosi onnellinen, et oot tehny lapset perä perään. Pääsee niistä sitten aikanaan melkein samalla oven avauksella "eroon"

:LOL: Ai ku kamalasti sanottu :p

Luminella aivan ihana runo, nyyh

No mut eiköhän tässä taas tullu juttua tarpeeks.

Rimprenssa ja neiti huomenna 8vkoa
 
Heippa kaikki mammat ja kullanmurut =)

Olen monasti taas käynyt lukemassa täällä ketjua, mutta kun olen saanut viimeisimmät kirjoitukset luettua, onkin sitten jokin keskeyttänyt enkä ole ehtinyt kommentoida. Mutta ehkäpä nyt ennätän.

Ristiäisistä. Meillä oli jo pari viikkoa sitten pojan ollessa viisi viikkoinen. Sanoisin kaikille niitä stressaaville, että älkää turhaa stressatko (helppo sanoa ;) ) sillä minusta tuo itse seremonia on ihan kiva ja suht lyhyt ja siihen voi vielä valita lähes kaikille tuttuja virsiä kuten Ystävä sä lapsien. Meillä oli ristiäisissä kymmenkunta lasta ja oli kiva, kun laulettiin Jumalan kämmenellä, niin pienimmätkin osasivat sen ja lauloivat reippaasti. Meillä oli simppeli kahvipöytä, jossa oli karjalanpiirakoita, munavoita, pullaa, suklaamakeisia ja täytekakkua. Olin hankkinut kaksi pientä kukkakimppua, joista toinen oli alttaripöydällä ja toinen kahvipöydässä. Meidän juhlat oli siis kokonaisuudessaan kotona ja tunnelma oli ihan rento ja kotoinen.

Madontulosta
. Joku mietti, että loppuuko maidon tulo toisesta rinnasta, kun toinen tuottaa selkeesti vähemmän maitoa. Mulla on kans toisen rinnan tuotanto selkeesti vaisumpi ja en esim. saa siitä pumpattua maitoa. Neuvolassa neuvoivat kuitenkin imettämään yhtä ahkerasti tosta "huonommasta" rinnasta ja olen nyt huomannut, että poika syö siitä nyt taas ihan mielellään... enkä siis silti saa pumpulla siitä juuri mitään tulemaan. Eli kai siitä tulee just sen verran kun tarvis.

Vaatteista. Viime viikolla pojalla oli pituutta 57 cm ja suurin osa 56 senttisistä vaateista on jo pieniä. Äitisypakkauksen 60 senttiset sopivat vielä, samoin hankkimani 62 senttiset vaatteet. Tosin jotkut bodyt alkavat kiristää kestovaippoja käyttäessä. Ollaan saatu joitain 62/68 senttisiä Kappahlin vaatteita lahjaksi ja huomasin just, että nehän on otettava käyttöön, sillä ovat kyllä mun mielestä tosi pieniä kooltaan. Stockan Name it -merkki on kans tosi pieni ja kapea kooltaan mun mielestä. Eli ei voi juuri kokomerkintöjä seurata kun on niin paljon variaatioita niissä.

Rytmistä
. Jonkinlainen rytmi on, tosin kyllähän se hiukan elää ja muuttuu. Pääosin heräillään noin klo 9. Lyhyet unet noin 10 - 11.00 aikoihin ja päikkärit ulkona noin 12.30-15.00 ja illalla nukkumaan klo 24.00. Päikkäreiden ja yöunien välinen aika on epäsäännöllisempi, eli välillä nukkuu pitkään alkuillasta ja valvoo sit pitkään, toisinaan nukkuu useita lyhyitä pätkiä. klo 20.00-24.00 on yleensä sellaista tehotankkausta, jonka ansiosta meillä nukutaan usein 4,5 - 5,5 tuntia putkeen yöllä ja sen jälkeen vielä parin kolmen tunnin pätkä.
Ollaan kyllä eletty aika liikkuvaista elämää, joten kyllähän sekin sekoittaa tota rytmiä. Onneksi oikein mikään ei tunnu vaikuttavan tuohon yörytmiin (koputtaa puuta!), sillä poika nukkuu yönsä aina melko hyvin, isäänsä kai tullut :)

Johan tässä tuli taas kirjoiteltua, nyt taas syöttöpuuhiin. Pikaisia paranemisia sairastuneille ja tsemppiä parisuhdeongelmien kanssa painiville :hug:

Terkuin, Vuokko ja Olli pian 7 vko.
 
Mukava kuulla Vuokon kuulumisia. :)

Mä merkkailen vaan. Hieman paremmalla mielellä tänään.

jaa niin. oltiin neuvolassa tänään. Poika sai nyt sen rotarokotteen. hui, jännään tuleeko jotain.. :/ Leo painoi tänään 5850g ja pituutta oli 56.5cm. Ja ikää tänään 6vkoa. :)
 
Tsemppiä ja paranemisia kaikille räkiksessä oleville!Toivottavasti vilman tytön kuume on laskenut jo normaaliks =)
Päivärytmeistä täällä ollut puhetta taas kerran.Mä laitoin siitä viimeks tänne joku pari viikkoo sitten ku sitä viimeks täällä ihmeteltiin.Meillä samat kuviot jatkuu kuin silloinkin:
-herätään sängystä ylös 8-9 maissa
-syöntiä,aamupesuja,pukemista,seurustelua,kantamista ja sylittelyä tonne puoleenpäivään
klo 12 päikyt vaunuissa ku ollaan ulkona vähintään 1,5 tuntia-jos asioilla ni jopa 4 tuntia,toki välissä syödään ainaki kerran
-seuraavat päikyt vasta n. klo 18-19 ulkoillessa
-ilmakylpyjä lattialla ja vyöhyketerapian mukaista hierontaa 19.30-20.30
- 21 tai viim. 21.30 yöunille omaan sänkyyn
-01-02 välillä eka syöttö,sen jälkeen 1,5-2 h välein aamuun saakka

Meillä ei poika nuku päikkäreitä muuta ku ulkona vaunuissa eli ihan hyvä että nukkuu aina vaunuissa ollessaan,koska unimäärä välistä vähäinen.Meidän poika ei tykkää olla sitterissä yhtään,viihtyy siinä huutamatta 10 sekuntia,sama koskee kaukaloa.Meillä pidetään paljon sylissä ja kanniskellaan ja kävellään ympäri kämppää peilistä peiliin (meillä eteisessä peilioviset vaatekaapit ja iso peili,jonka alla pöytä) ja kurkitaan peiliin ja ihmetellään mitä vauva tekee siellä peilissä..Usein vielä kuitenkin itkee peilikuvalleen ku vissiin kyllästyy äkkiä siihen touhuun :LOL: Meidän poika ei myöskään viihdy yksin yhtään missään muualla ku oikeastaan omassa pinniksessä (yöunilla ja joskus päivällä hetken) ja tossa sohvalla ja lattialla ilman vaippaa ku potkii.Niin ja hoitopöydällä,joka kohta jää pois käytöstä ku poitsu kasvanut ulos siitä jo,isin vaihtaessa vaippaa ku siinä yläpuolella riippuu semmonen kalamobile,jolle naureskelee ja juttelee.
Meidän keskellä kyllä nukkui tänään päivällisen jälkeen päikyt. :heart:

Mä meen huomenna kuulemaan tuomioni sinne jälkitarkastukseen.Minkähänlainen toi mun värkki mahtaa olla?En oo uskaltanu vieläkään sinne sormea laittaa..Toivottavasti ei tee kipeää ainakaan sit huomenna.Pitäis pyytää se minipilleriresepti sit.Otan sitä samaa Cerazettea,mitä söin ennen raskautumista ku se sopi mulle tosi hyvin.Menkkoja ei tullu koko aikana ku niitä söin.
Hyvää yötä kaikille tasapuolisesti =)
Toivoo Maria-s ja lauri 8 vkoa ja 4 pvää
 
unikuu108
olimme sitten tänään lastenklinikalla tälläkertaa eeven kanssa. tytöltä imettiin räkää ihan kunnon määrät nenästä kahteen otteeseen ja aamulla mennään uudestaan. ei tarvinnut jäädä osastolle kun muuten on hyväkuntoinen(sai syötyä kun nenä aukes hetkeksi ja ei ole kuumetta,nestehukkaa yms tilannetta kehossa).jos mitään olis ollut tuon yskän ja tukkoisuuden lisäksi niin osastolla oltais nyt.

meillon sellanen pikkuniistäjä(ison pipetin näköinen) jolla ei saa siis mitään irti nenästä ja sit se nenäfriida (pitkä letku jolla imetään räkää pieneen säiliöön). ja me ollaan joskus imetty sillä nenäfriidalla ja se on kyl näin kotona ihan kauheeta puuhaa vaikka lastenklinikalla sellasessa ollaan kahden lapsen aikana käyty useita kertoja.
mut onneksi ei ollut rs ja muuta vikaa.

mut kaikesta nuhasta huolimatta eeve nukkui eilen 5 tunnin unet yöllä.
 
Huomenta taas !!

Täällä kunnon aamu v*tutus.
Mies lähti nyt aamusta kaverinsa kanssa jonnekin ( en ihan tarkkaan edes tiedä minne vaikka jotain mulle eilen selittikin ) ja sitten siitä ilmeisesti suoraan ( tai stten käy kääntymässä kotona ) menee iltaan töihin.

Neiti nukkuu vielä, eli ei siis ehtinyt isäänsä nähdä edes vilaukselta ennenkun lähti, ja illalla mies tulee kotiin vähän ennen neidin yöunille menoa.
Siis mua niin ärsyttää !!!!

Kun sanoin miehelle asiasta niin totesi vaan että onhan hän nyt ollut kotona, eikä ole juuri muualla ollut kuin kotona ja töissä.
Joo-o no mä olen lähes aina kotona..
Ja mies kunon kotona niin istuu tietokoneella.
V*TTU
No joo, mutta se taas siitä vuodatuksesta, onneksi meillä sentään on aivan ihana lapsi.

Mä olen nyt tehnyt ton vauvan nukuttamisessa niin että saatan laittaa ihan hereillä ollessaankin omaan sänkyynsä kun kello alkaa olla niin paljon että on aika mennä yöunille
( eli noin 23 )
Ja sitten pidän käsistä kiinni ja aluksi pidän tutistakin kiinni kun monesti alkaa sen kanssa kikkailemaan ja sitten ei varmasti nukahda.
Eilen taas parin sydäntäsärkevän itkukohtauksen jälkeen nukahti, ja heräsi vasta aamulla syömään.

Mies edelleen on monesti nostamassa pois sängystään ja antamassa ruokaa ja vaikka mitä, ja siitäkin tulee välillä erimielisyyksiä kun sanon ettei saa nostaa koska sitten taas herää kunnolla, ja kun itse ihan hyvin tiedän ettei vauvalla ole nälkä tai muu hätä, vaan täytyy vaan käydä laittamassa tutti suuhun ja pitää käsistä hetki kiinni niin nukahtaa.

 
Kovasti paljon paranemisia Unikuun Eevelle! :hug:
Ja tietysti kaikille muille sairastelijoille myös!

Mä olen NIIIIN iloinen, eilen laskin puoliunisen pikkulikan pinnikseen klo. 21.15 ja 04.15 hää heräsi syömään! :D
No pikkumiinuksena valvoi viidestä kuuteen, mut ihanaa kuitenkin kun alkaa olla rytmiä elämässä. Ja esikoista oli turha kuvitella saavansa nukkumaan ennen klo.23 tän ikäsenä, ja kauheen tissimaratonin kautta uneen, ei siis tullut kyseeseenkään et olisi vaan laittanut pinnikseen. Ja esikoinen tarvii edelleen unirituaalit, sadut ja laulut. =)

Ihanaa on myös se, että on viikonloppu, mies ollut töissä tän viikon poikkeuksellisesti 08-16,30 kun normisti on 07-15,30 ja kyllä toi tunti tuntuu! Siis et kotiutuu tuntia myöhempään. Lisäks anoppi reissussa ja oma äitee duunissa koko viikon, eli mä koko viikon kiinni näissä pikkurinsessoissa 24/7. Esikoinen kun on tottunut isovanhempiensa kanssa olemaan aikapaljon ( siis yleensä ollaan kaikki siel ;) ) niin kovin on kaipaillut heitä. Onneksi ens viikolla normaalit kuviot! :) Pääsee syömään.... ;) :whistle:

Mä muuten tajusin et kohtahan ton pikkulikan kans voi aloittaa uinnit! :eek: :eek:
Esikoinen on käynyt 5kk iästä alkaen uimassa, käy siis edelleen ja on melkoinen vesipeto! :heart:
Täytyykin alkaa surffailla koska alkaa seuraavat kurssit, yleensä tääl alkaa elo- ja tammikuussa, mut joskus myös lokakuussa.

Hyviä viikonloppuja kaikille ja erityistsemit kaikille ristiäisisiä/nimiäisiä juhliville! :wave:
 
Treelo, mä laitoin meidän mimmin uintijonoon jo suunnilleen kun kotiuduttiin synnäriltä. :D täällä on vähän ruuhkaa noihin uintiryhmiin, niin ajattelin olla hyvissä ajoin... toivottavasti ennen joulua tai viimeistään tammikuussa päästään aloittamaan.

Papin tapaaminen meni eilen hyvin ja saatiin homma kasaan. Löysin ihanan virren http://evl.fi/Virsikirja.nsf/9ad7eb11ddd5ed45c2256dc300524ade/75184637d072c433c2256f2a0047d1bd?OpenDocument
lauletaan samalla sävelellä kuin Jumala loi -virsi. Ja toiseksi virreksi otettiin tuttu Ystävä sä lapsien. Ajateltiin, että lapset ja vanhemmat ihmiset tykkäävät, kun on joku tuttu ja turvallinen.

Nyt lähen käymään diacorissa. Käyn tsekkaa tulehdusarvot (piti jo viime viikolla, mut unohdin...) ja pyysin lääkäriltä vielä soittoajan ennen labraa, että jos ottaisivat vielä maksa-arvotkin. Mulla kun on edelleen silmät sameat ja punertavat ja jotenkin tosi oudot. Poissuljetaan nyt juttuja.

 
Moikka.

Tulin kertomaan, että Elma joutui eilen lastenosastolle iltapäivällä. Päiväunilta en saanut kunnolla hereillä, oli kosketusarka ja veltto, kuumetta 39. Illalla otettiin paljon kokeita ja laitettiin päähän kanyyli, jonka kautta nyt menee antibioottia kahdeksan tunnin välein. Vielä ei osata sanoa mikä vaivaa, bakteeritulehdus on yksi vaihtoehto. Nyt hoidetaan tilaa verenmyrkytyksenä varmuuden vuoksi. Mulla on onneksi maailman reippain tyttö, joka yrittää tsempata kaikki kokeet ja tutkimukset itkemättä. Äiti sen sijaan on ihan riekaleina, ikinä en ole ollut näin huolissani mistään. Kanyylin laiton ajaksi laittoivat mut huoneesta pois, kun se on niin kamalaa touhua kuulema. Siellä seisoin sitten käytävällä itku kurkussa kunnes päästivät lohduttamaan pientä. Rankkaa on, mutta kyllä tästä selvitää, näin meille luvattiin.

Tulin kotona käymään suihkussa ja syömässä, mun äiti ja mies on Elman kanssa siellä nyt sen aikaa. Pitäkäähän Elmalle peukkuja, että kohta oltaisiin taas entistä ehompia!

Terveisin,
Vilma ja maailman reippain Elma
 
Heippa!

Luminellalle: Mitenkä niin voi ottaa sen Pneumokokki rokotteen varmasti. (vai rahallako saa?) Me tultiin just neuvolasta ja otettiin tädin kanss selvää että se on ens vuonna rokoteohjelmassa, mutta syyskuusta alkaen ja sen saa vaan alle vuoden vanhat. Elikkä sillon elokuussa 09 syntyneet ei sais. Joten terkka oli sitä mieltä et kannattaa osallistua siihen rokotetutkimukseen kun kun sit on kuitenkin 2/3 osan todennäkösyys et sen saa. Kun et ei sais ollenkaan.

Vaatteista: Meillä käytetään 62 ollaan käytetty jo pitkään koska kestot vie aika paljon tilaa.
Tyttö on jo 57.2cm niin tasan 60cm on jo hiukan nafteja.

Ristiäisrunosta: Mä laitoin tytön käden kuvan (sormiväreillä ) ja kirjotin siihen että Jumalan kämmenellä ei pelkää lintunen... eikä pieninkään ihminen.
Ristiäisissä lauletaan kyseinen virsi ja sit lapset ja muut halukkaat saa myös leikkiä sen.

Tällänen runo oli meillä viimesimmässä vauvakortissa. on kans hauska.

Tuoksussa vauvan on outoa taikaa
Miten voi tuoksua yhtäaikaa:
hunajalta, apilalta,
rakkauden räiskeeltä,
suukkojen mäiskeeltä,
talvelta ja kesältä,
pikkulinnun pesältä.
-Uppo-Nalle
 
unikuu108
no niin. tulimme taas lastenklinikalta. eevellä on toisessa korvassa tulehdus ja toisessa alkamassa.vielä ei ollut tärykalvo himmee/harmaa. antibioottia jee. ja silmätulehdus uusiintui. lisää antibioottia. sillähän sitä saa pakan kehossa hyvinkin sekaisin. mä en tajuu miten meillon näin negatiivisten asioiden keräys menossa. kaikki vaan tänne vaan perskule.
illalla sitten taas klinikalle rään imuun. sanoivat etteivät ota osastolle kun on niin muuten hyväkuntoinen,et jos kuumetta tulee tai mitään vielä muuta ylimääräistä niin sinne sitten.. [ol]
 
unikuu toivottavasti Eeve paranee pian! :hug: Kurjaa kun pienet sairastaa. Koittakaa jaksaa!

Me käytiin tiistaina vyöhyketerapiassa ja keskiviikko oli taas kauheeta huutoa! Eli meillä ei auttanut. Sai vissiin ilmat masussa liikkeelle. Me ei enää kyllä uskalleta mennä uudestaan. :(

Eilen kävin jälkitarkastuksessa ja puhtaat paperit sain. Ehkäisyä en nyt ottanut kun en tiedä mitä haluisin.

Voi kun meidän poitsu alkaisi nukkumaan enemmän kuin yhdet päikkärit. Olisi varmaan iltaisinkin helpompaa.

Pakko mennä!

Päksäkkä ja Matias :heart:
 
Vilma, halauksia sulle ja Elmalle paranemista. Hyvässä hoidossa on. :hug:

Mansikkatee, pyysin lääkäriltä pneumokokkirokotteeseen reseptin ja ostan itse piikit. Neuvolassa laittavat tai mun äiti, joka terveydenhoitaja. Eli lyhyesti rahalla saa sen rokotteen varmasti, jos haluaa.

 
Rimprenssa: Niin, ja sitten kun saan molemmat lähetettyä tossa parinkymmenen vuoden päästä omille teilleen niin iskee vauvakuume :LOL: :saint: Nojoo, ei ehkä kuitenkaan... Mä uskon että mun vauvakuumeilut on nyt oikeasti kuumeiltu. Siis huh.

Mä tosiaan kävin eilen tossa lähibaarissa istumassa vanhan lukiokaverin kanssa, ollaan viimeks nähty sillon lukioaikoina. Istuttiin siinä kolmisen tuntia ja mä join kaks siideriä. Soitin sitten ukolle kun lähin kotiinpäin että heittää mulle avaimen partsilta kun unohdin ottaa omat :ashamed: niin ukko kovin kiukkuisesti totes että "sähän oot kännissä" :LOL: Mä en voinu mitään, kikatin vaan hervottomasti että "no niin oon".

Kipeille pienille paljon paranemisia!!
:heart: :heart:

Meillä on näyttää nyt paremmalta, eikä tyttö enää korise räkää.. Oli se kauheeta toi flunssa :(

Mut joo, sisko tuli kylään.

K, T ja Pieni 1,5kk
 
Unikuun ja Vilman lapsukaiset ainakin oli tosi kipeinä, paranemisia kovasti ja samalla myös kaikille muillekin kipeille! Ja Vilmalle voimahali, se kanyylinlaitto on ihan kamalaa! Meillä esikoiselle laitettiin kanyyli päähän noin vuoden ikäisenä vatsataudin takia (ei rota) ja laitettiin kapaaloon ja silti kaksi hoitajaa piti kiinni ja yksi laittoi kanyylia. Mä jäin siihen huoneeseen nurkkaan seisomaan (olisi kannattanut mennä siksi aikaa pois) ja itkin ihan kamalasti! Toinen vielä katsoi niiiiin surullisin silmin, että äiti auta mua. :'( Oli ihan avuton olo itsellä. Mutta lääkäri lohdutti mua, että se näyttää kamalammalta kun oikeesti on...jaa...

Mummolassa ollaan ja huomio menee nyt kyllä koko ajan muihin asioihin, joten palaillaan! Leppoisaa viikonloppua!
 

Yhteistyössä