*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Unikuu108 :hug: Jaksamista siihen eestakas kulkemiseen sinne Töölöön ja takas missä ikinä asuttekin kahden pienen penskan kanssa dösässä tai ratikassa..??Vaiko eikö?No mä arvailin et sä joudut tämmöstä kokemaan nyt..Mut ei sekään mitään ku pääasia et Eeve tulis taas kuntoon :D

Vilmav2 :hug: Haleja pienen tyttönne puolesta!Ikävää varmaan äitinä katsoa ku lasta joutuu pitämään sairaalassa ku ei itse pysty koko aikaa olemaan vieressä.. :( Tsemppiä kovasti sulle ja miehelles!!

Täällä oltiin jälkitarkastuksessa tänään ja kuulemma olin toipunut hyvin synnytyksestä?!!Reseptin otin nyt minipillereitä ja tänään aloitan "kuurin".En kyllä tiedä ketä tai mitä varten ku ei noi petihommat oikein nappaa täällä :headwall: :kieh: Mä en oo nyt oma itseni.Meil on osat vaihtunu äijän kans :LOL: Voiks toi imettäminen vaikuttaa niin paljon muhun,et jonkinlainen "läheisyyden astia" täyttyy siitä jo niin paljon, vai onks mun hormoneis jotain vikaa..Mua ei kyl yhtään kiinnosta täl hetkel,eikä oo näköpiiris koska vois alkaa kiinnostaa... :D

Poika sai tänään ekat kengät itelleen,ku oltiin kaupungilla kiertelemässä kaupoissa samalla lääkärireissulla.Laitan vaikka tänneki huomenna kuvaa,ku poika täyttää 2 kk!Sen kunniaks sovitetaan vähän uusia vaatteita..ja kuvaillaan.

Hyvää yötä kaikille mammoille!Niin ja hyvin on teidän lapset kasvaneet,jotka ootte neuvolassa taas käyneet=)Mä täällä jo aprikoin,et kuinka kauan mun imetys jatkuu ainoana ravintomuotona pojalle,ku pissan määrä vaipoissa on jotenki vähentyny.Onneks maanantaina pääsee neuvolaan tarkalle vaa`alle.Kakkaamisessaki oli nyt ekan kerran päivän väli..Johtuukohan tosta mhb:sta?
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
Unikuu108 :hug: Jaksamista siihen eestakas kulkemiseen sinne Töölöön ja takas missä ikinä asuttekin kahden pienen penskan kanssa dösässä tai ratikassa..??Vaiko eikö?No mä arvailin et sä joudut tämmöstä kokemaan nyt..Mut ei sekään mitään ku pääasia et Eeve tulis taas kuntoon :D
joo,just sitä. eeve on ihan rassukka. sillon tummat silmänaluset ja ei hymyile. itkeskelee ja haluaa olla sylissä. muuten niin reipas ja iloinen ja nyt tollanen surkeaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
Unikuu108 :hug: Jaksamista siihen eestakas kulkemiseen sinne Töölöön ja takas missä ikinä asuttekin kahden pienen penskan kanssa dösässä tai ratikassa..??Vaiko eikö?No mä arvailin et sä joudut tämmöstä kokemaan nyt..Mut ei sekään mitään ku pääasia et Eeve tulis taas kuntoon :D
joo,just sitä. eeve on ihan rassukka. sillon tummat silmänaluset ja ei hymyile. itkeskelee ja haluaa olla sylissä. muuten niin reipas ja iloinen ja nyt tollanen surkeaa.
Voi kurja :'( Ja pikku tyttö parka,silmänaluset mustat,ei saa raukka varmaan nukuttua siltä räältä tarpeeks..Tsemppiä ja jaksamista teidän perheelle :flower: :heart:
 
Huomenta!

Toivottavasti pienet sairastajat ovat jo paremmassa kunnossa!

maria-s teidän rytmi kuulostaa paljon samalta kuin meidän. Meilläkään ei nukuta kuin yhdet unet päivällä. Joskus saattaa nukahtaa ihan pikkuhetkeksi aamulla tai illalla. Mä niin toivoisin että rupeaisi paremmin nukkumaan. Ja kantelemista on paljon välissä. Mä olen välillä iltaisin ihan poikki kun mies tulee kotiin.

Eilinen päivä oli taas aika kaamea. Itkua ja kantamista. Ei suostunut olemaan sitterissä eikä lattialla. Aina kun laskin johonkin niin huuto alkoi. No onneksi mies on viikonlopun kotona. Kai tää tästä pikkuhiljaa helpottaa.

Hauskaa viikonloppua kaikille! Toivottavasti ilmat pysyisi hyvinä!

Päksäkkä
 
päksäkkä voimia tuohon arkeen :heart: ymmärrän fiiliksesi erittäin hyvin.meilla on kyllä auttanut toi mun maidoton dieetti.jos vielä imetät ainoastaan,kokeile nyt sitäkin sit.oon tutkaillu paljon nettisivuja aiheesta mm. suomi24-sivuja ja jotain vanhoja ketjuja täälläki ku googletin asiasta.Mut meillä poika "jopa" hymyillyt aamusta asti nytku oon jättänyt maitotuotteet kokonaan pois.Laitan sulle yv:ta nyt!Kato sieltä.

T:maria-s ja lauri 2 kk tasan tänään :heart:
 
Elma pääsi tänään kotiin. Ei löytynyt sairaudelle nimeä, mutta koska antibiootit tepsi, yleiskunto nousi ja tulehdusarvot laski niin ei ollut syytä jäädä sinne enää. Ihan normaalia elämää saa alkaa elämään, lämpöjä pitää tsekkailla välillä. Mulla on takki ihan tyhjä ja kauhea huoli edelleen. Tuntuu, että itku on kauheen herkässä. Kysyinkin luvan hoitajilta, että saadaanko huomenna matkustaa Keski-Suomeen niin ei ole kuulema mitään estettä. En just nyt kestä olla täällä kaukana kaikista :'(

Kiitos kaikille kun tsemppasitte :heart:
 
Täällä taas parisuhde on vähän katkolla ja viimeksi eilen taas mietin kuinka paljon helpompaa olisi yksin vauvan kanssa.

Joo, koko tilanne oli kyllä mun syytä ( taas kerran ) mutta mielestäni mies kyllä ylireagoi kun alkoi mulle huutamaan kun juuri olin vauvankin saanut nukkumaan.
Lähdin sitten iyse nukkumaan etten ala huutamaan itsekin ja sitten kuulin kun mies mutisi jotain että "vittu mikä paska" ja siis tarkoitti mua.

Koko tilanne lähti siitä kun mies puhui kaverinsa kanssa puhelimessa ja kertoi että aikoo lähteä ajelemaan sunnuntaina ja puhelun loputtua alkoi mulle väittämään että oli kuulemma puhunut kyllä mun kanssa.
Joo olin kyllä vieressä kun oli siitä sopnut tossa aiemmin viikolla kaverinsa kanssa, mutta en kyllä tajunnut että he siitä puhuivat kun kuulin vaan puhuttavan jotain sunnuntaista ( ja mies kyllä sanoi että "joo no kun mullakin on silloin vapaata niin ei varmaan käy kun täytyy varmaan lähteä jonnekin ) mutta ilmeisesti olivat kuitenkin sopineet sitten että menevät ajelemaan ja kun puhuivat puhelimessa niin tietenkin kuulin vaan ne asiat mitä mies sanoi, enkä sitten viitsinyt alkaa kyselemään mistä oli kyse.

Ja siis kun sanoin ettei mies ole kyllä mun kanssa puhunut mistään ajelemaan lähdöstä niin alkoi mulle huutamaan ja kun nousin ylös ja lähdin kävelemään niin mies vaan huusi mulle " vittu vedä sitten herneet saatana " ja sitten vielä jatkoi sitä mutinaansa.

Eniten mua tilanteessa kiukutti se kun alkoi mulle huutamaan ja kiroamaan kun vauvakin oli nukkumassa viereisessä huoneessa ja oli kyllä ihme kun ei herännyt.
 
vilma hienoa että pääsitte kotiin! Pidetään peukkuja että Elma tulisi nyt kerralla kuntoon! Varmasti äitiä säikäyttää. Voimia. :hug:

maria-s kiitos tsempeistä ja neuvoista. :heart: Mä en kuitenkaan vielä aloita maidotonta. Meillä on keskiviikkona neuvola-lääkäri niin juttelen sitten siellä. Mä olen nyt kuitenkin antanut pelkkää tissiä kun on tuntunut maitoa tulevan paremmin. Mä en itse periaatteessa ole valmis lopettamaan maitotuotteiden käyttöä, koska mä käytän niitä hirveesti. Mä en juokaan muuta kuin maitoa, vettä ja kahvia. Nyt koitan välttää muuta esim. tomaattia. sitrusheldelmiä, paprikaa, ruisleipää yms. Suklaata en olekaan syönyt.

kikka voimia miehen kanssa. :hug: Harmi kun vauvan kuullen huutaa!

Päksäkkä ja Matias 8vko 3pv :heart:
 
Päksäkkä hyvä,että pääsette lääkäriin.Meillä täällä turussa vast 4 kk ikäisenä neuvolalääkäri. :eek: Mäki käytin tosi paljon maitotuotteita.Mä en juonu maitoa,mut piimää join et sain sen kalsiumin.Ja leivän päällä olen AINA käyttäny pelkkää juustoa.Mä vaan suostuin kokeilemaan tota maidotontaki ku sitä "käskettiin" neuvolasta sillon maanantaina.Kyllä se vaan vei ne itkut.Jos vauva jatkuvasti itkee vaan eikä viihdy missään yksin hetkeäkään,kuten meillä oli,on sillä pikkuisella kyllä joku hätä mun mielestä.Ja se itku oli täällä kyllä aivan semmosta sydäntäsärkevää huutoa.Lisäksi pojan iho alkoi lehahtelemaan vartalolta,joten aloin miettimään allergian mahdollisuutta,koska mulla itsellä paljon allergioita ja tää taipumus tulee mutsin puolelta.Mun nuorempi sisko on kans erittäin allerginen.Niillä on taipumus perityä niinku tiedetään.
Suomi24:lta löysin ketjun koliikkivauvoista tai oikeammin se oli omana aiheena siellä.Luin niitäkin sieltä ja olen lisäksi googlettanut itkuinen vauva monet kerrat ja siitä tullut linkkejä täältäkin vanhoista ketjuista.Oon jutellu lisäksi nuoremman siskoni kanssa jolla 3 penskaa ja hän kertoi kahden vanhemman olleen ns. "helppoja" vauvoja,jotka saattoivat istua töllöttää tyytyväsinä sitterissä pitkäänkin.Nuorimmainen hänellä oli ollut marusempi tapaus.Mun siskoni "ohjeisti" mua lopettamaan imettämisen ja siirtymään pulloon.Hänen mielestään vaivat johtuvat siitä.Muta mä en tässä anna periksi vaan olen ajatellut imettää niin kauan kuin maitoa riittää,itse jaksan ja motivaatiota riittää ja se on muutenkin mahdollista.En tässä asiassa kuuntele muita.Jokainen tehköön oman vauvansa kanssa niinku haluaa ja sen vuoksi toivotankin sulle Päksäkkä kovasti tsemppejä ja jaksamista siihen äitinä olemiseen.Itse tiedät varmaan kaikkein parhaiten mikä sun Matiakselle sopii.

Kikka koeta jaksaa kestää! :heart: Onko sulla ketään kaveria siinä lähettyvillä,jonka kanssa voisit välillä vaikka käydä kahvilla jossain?Vauva mukana vaunuissa tietty.Tai syömässä tai shoppailemassa?

Meillä täällä kotona kans pientä kriisiä siitä,kuka hoitaa vauvaa sit jos mä joskus haluaisin illaks irtaantua tästä muutamaks tunniks.Mies sanoo et poikaa ei voi antaa minnekään hoitoon kun se on itkuinen.No en antaiskaan muille kuin äiti-ihmisille,joilla itsellään kokemusta siitä,et vauvat itkee välillä.
Ei päästy aiheesta puusta pitkään,joten totesin että ollaan kumpikin kotona vaan niin kauan kunnes pojan "vaivat" alkavat helpottamaan..Lisäksi totesin siihen sit myös,että täällä kotona ei myöskään isi sit enää vetele mitään kalsarikännejä mun katellessa vierestä.Molemmat ollaan sit ihan vauvaa varten nyt nää ekat kuukaudet.
Se helpotti mua ku tääki keskustelu käytiin.Mä en oo nimittäin vuoteen ollut "missään" enkä käyttänyt alkoa.Syyn tiedätte.Eikä niin suuria menohaluja enää olekaan kuin luulis.Mut jos joskus alkaa kenkää vipattamaan,niin pelisäännöt pitäis tietää.Ootteko muut keskustelleet nää jutut jo selviksi?

Nyt täytyy valmistautua yöpuulle ja herätyksiin tunnin välein (melkein)
 
Voi kun ihana Vilmav2 kuulla, että Elma voi paremmin ja on päässyt kotiin. :hug:

Tsemppiä Kikka miehesi kanssa. Oot kyllä ollut urhea. Jotenkin musta tuntuu, että mä olisin jo noitten juttujen jälkeen nostanut kytkintä jo ajat sitten. Anteeks... :hug:

Munkin mies välillä suunnittelis menoja vähän turhan tiuhaan (samanlailla kuin ennen lasta, kait vanhasta tottumuksesta...) ja aika kovaa kyllä joskus sanon, että et muuten mene. Ja tietää kyllä milloin olen tosissani ja tajuaa, mistä melskaan, kun perustelen. Mun mies kyllä auttaa/osallistuu tosi paljon arjessa ja on tytön kanssa, että sinänsä en kyllä valita. Hoitaa mm. kokonaan tytön iltanukutukset ja melkein ton meidän ruokahuollonkin huolehtii. Mä en kertakaikkiaan jaksais olla ihmisen kanssa, jota pitäis koko ajan potkia p'rseelle, että tekis jotain.

Nyt nukkumaan. Öitä kaikille. :wave:
 
maria-s onpa pitkä aika teillä ekaan lääkäriin. Musta on niin outoa että samassa maassa on eri kaupungeissa niin eri käytännöt terveydenhoidon kanssa.
Meillä ei muuten poitsulle ole tullut sitä että ihonväri muuttuisi ja itku on usein sellaista ei sydäntäsärkevää vasta sitten jos yrittää laskea jonnekin eikä ota uudestaan syliin. Mut sit hoitopöydälle saattaa kuitenkin jäädä. Meillä ei myöskään ole allergioita. Mut tietenkin jos lääkäri esim. ehdottaisi maidotonta ruokavaliota kai mä sit sen tekisin, koska imetystä en kuitenkaan halua lopettaa. Onko teidän poitsulla kauheita mahanmurinoita. Meillä itkut liittyy usein mahanmurisemiseen ja piereskelyyn. Ja jos kakkaa ei tule tarpeeksi usein niin sitä itketään. Mä olen yrittänyt ajatella että kyllä tää pian helpottaa. Vauva kun kasvaa koko ajan ja suolisto kehittyy. Kiitos tsempeistä. :heart:

Meillä miehellä on vielä vähemmän menohaluja kun mulla eli ei juuri ollenkaan. Välillä kun niille tarjotaan niin käy ulkona jos on jotain esim. keilausta, kartingia ym. Ens kuussa menee yhtenä lauantaina. Siihenkin ensin soitti ja kysy että käykö mulle. =) Meillä on se hyvä puoli että mies ei käytä alkoholia ollenkaan niin ei tule munkaan montaa kertaa vuodessa otettua.

Päksäkkä ja Matias :heart:
 
Päksäkkä, mun mies käyttää tosi harvoin alkoholia ja ne menot on lähinnä harrastuksiin liittyviä, golf ja kalastus. Ja toki saa harrastaa ja on hyväkin, mutta joskus joudun pyytämään, että jättäis menemättä. :D baareissa ei onneks laukkaa juuri ollenkaan.
 
Luminella sun miehellä on just vielä oikeen aikaa vievät harrastukset, ei oo mitään pari kertaa viikossa tunti kerrallaan. Ei ihme jos joskus pyydät jättämään menemättä. =) Mä taas yritän saada mun miestä välillä menemään, sillä ei ole mitään vakiharrastuksia ja sit harvoin viitsii lähteä mihinkään ulos kun joutuu aina kuskiksi. Ymmärrän kyllä hyvin. Nyt tietty ei ole yhtään harmittanut kun se tykkää olla kotona. =)
 
päksäkkä meillä kans syönnin aikana usein peppu paukkuu ja välistä kakkaakin väännetään samalla.Itkut kai meilläkin useasti niitä masuvaivoja.Meillä usein se itku on semmosta nousevaa laatua eli et jos ei joku asento tai tms. miellytä niin nousee semmoseks sydäntäsärkeväks ja tuttia ei huoli silloin useinkaan äänenvaimentimeks..Poika viihtyy meillä aika hyvin isin kainalossa ja rauhoittuu siihen aika usein jos kävelee samalla.Mä sit taas olen niin laiska kävelemään näitä samoja nurkkia täällä et hän rauhoittuu mulla sit taas tohon reisien päälle (missä on nytkin).Nyyh,mikähän asento sit ku pituutta alkaa olemaan niin paljon et tää ei käy enää..

Tosta maidottomasta vielä et mäkin odotin vast sen neuvolan kehotusta aloittaa se dieetti.Niin se vyöhyketerapeuttiki sanos,et sit vast tommosia kokeiluja ku joku käskee..
Ei tää dieetti nyt niin kauheen vaikeeta oo toteuttaa,mutta mä oon ollut maitotuotteiden suurkulutaja et sinänsä on harmittanu esim.jätski ku sitä on menny melkein päivittäin ennen.Niin ja se ku mä en oikein tota punaista lihaa käytä,ni oon leipäni päällä käytäny aina juustoja..No nyt on kalkkuna-,tai broilerileikettä sit.Ja lisäks onhan niitä tullut maidottomia "jugurtteja ja vanukkaitaki" jo.Tänäänki kaupassa pongasin semmosen soijasuklaavanukkaan.Nam.täytyy koklata.

Luminella Sulla on miehellä hyvät harrastukset =) Mäkin pelasin golfia ennen ku muutin takas tänne synnyinseudulle,siinä tulee käveltyä paljon ja oltua raittiissa ilmassa tunteja :p Kuten kalastamisessakin.Pilkillä ja ongella käytii paljon ex-miehen kanssa.Mä ku en sitä vapaa tai perhoa oppinut heittämään eikä kiinnostanukaan niin paljon.Miesten hommaa minusta..mä edellytin aina et ne saaliit tuodaan mulle sit perattuina :LOL:

Täällä satoi räntää tänään ja vettäki ei oikein päässyt vauva ulkoilemaan,mutta nukkui sentään parvekkeella kauppareissun jälkeen semmosen tunnin.Huomenna meillä on neuvola ja saadaan varmaan se pljon parjattu rota-rokote..Hoh hoh mitkähän väänteet siitä sit on odotettavissa?

T:maria-s ja Lauri Late 2 kk
 
Maria ja Päksäkkä, joo hyvät harrastukset on. Talvisaikaan ei niitä harrastuksia sit juurikaan ole -paitsi kalastus niin pitkään, kunnes tulee jäät. Ja pilkillä ei käy. Virvelillä ja perholla kalastaa. Joo ja meillä kalat tulee fileenä pussissa himaan ja ei muuta kun pakastimeen. Mä en niitä perkaa, heh! Ja mies oikeestaan tuo himaan vaan kuhaa, taimenta, siikaa ja ahventa. Ei huono... Hauet menee appiukolle ja pääosin kuitenkin takas veteen tai kuten mies sanoo C&R (catch and release...). Jätti nyt eka kertaa 27 vuoteen lätkän pois tältä talvelta ja ihan omasta aloitteesta. Ens talvena mahdollisesti sit jatkaa taas, mutta kattois seuran jostain täältä meidän kotikaupungista. Nyt on käynyt Helsingissä pelaamassa, jonne siis täältä 40-50 km.

Me oltiin tänään metsäretkellä. Käveltiin jokunen kilometri kodalle ja paisteltiin makkaraa sekä syötiin muita eväitä. Oli kyllä tosi kivaa ja tyttö nukkui vaunussa kaikessa rauhassa. :)

Nyt tyttöä nukuttaa ja tahtoo syliin nukkumaan pikku iltaunet ennen varsinaisia yöunia. :wave:
 
Jotenki ei oo jaksanut kirjotella, on tullut vaan lueskeltua.. Voimia ja paranemista kaikille sairasteleville perheille!

MariaEi voi kyllä kun nauraa sun tummennuksille, mutta eiköhän harjoitus jossain vaiheessa tee mestarin.. ;) :LOL:
 

Yhteistyössä