Päksäkkä hyvä,että pääsette lääkäriin.Meillä täällä turussa vast 4 kk ikäisenä neuvolalääkäri.
Mäki käytin tosi paljon maitotuotteita.Mä en juonu maitoa,mut piimää join et sain sen kalsiumin.Ja leivän päällä olen AINA käyttäny pelkkää juustoa.Mä vaan suostuin kokeilemaan tota maidotontaki ku sitä "käskettiin" neuvolasta sillon maanantaina.Kyllä se vaan vei ne itkut.Jos vauva jatkuvasti itkee vaan eikä viihdy missään yksin hetkeäkään,kuten meillä oli,on sillä pikkuisella kyllä joku hätä mun mielestä.Ja se itku oli täällä kyllä aivan semmosta sydäntäsärkevää huutoa.Lisäksi pojan iho alkoi lehahtelemaan vartalolta,joten aloin miettimään allergian mahdollisuutta,koska mulla itsellä paljon allergioita ja tää taipumus tulee mutsin puolelta.Mun nuorempi sisko on kans erittäin allerginen.Niillä on taipumus perityä niinku tiedetään.
Suomi24:lta löysin ketjun koliikkivauvoista tai oikeammin se oli omana aiheena siellä.Luin niitäkin sieltä ja olen lisäksi googlettanut itkuinen vauva monet kerrat ja siitä tullut linkkejä täältäkin vanhoista ketjuista.Oon jutellu lisäksi nuoremman siskoni kanssa jolla 3 penskaa ja hän kertoi kahden vanhemman olleen ns. "helppoja" vauvoja,jotka saattoivat istua töllöttää tyytyväsinä sitterissä pitkäänkin.Nuorimmainen hänellä oli ollut marusempi tapaus.Mun siskoni "ohjeisti" mua lopettamaan imettämisen ja siirtymään pulloon.Hänen mielestään vaivat johtuvat siitä.Muta mä en tässä anna periksi vaan olen ajatellut imettää niin kauan kuin maitoa riittää,itse jaksan ja motivaatiota riittää ja se on muutenkin mahdollista.En tässä asiassa kuuntele muita.Jokainen tehköön oman vauvansa kanssa niinku haluaa ja sen vuoksi toivotankin sulle
Päksäkkä kovasti tsemppejä ja jaksamista siihen äitinä olemiseen.Itse tiedät varmaan kaikkein parhaiten mikä sun Matiakselle sopii.
Kikka koeta jaksaa kestää! :heart: Onko sulla ketään kaveria siinä lähettyvillä,jonka kanssa voisit välillä vaikka käydä kahvilla jossain?Vauva mukana vaunuissa tietty.Tai syömässä tai shoppailemassa?
Meillä täällä kotona kans pientä kriisiä siitä,kuka hoitaa vauvaa sit jos mä joskus haluaisin illaks irtaantua tästä muutamaks tunniks.Mies sanoo et poikaa ei voi antaa minnekään hoitoon kun se on itkuinen.No en antaiskaan muille kuin äiti-ihmisille,joilla itsellään kokemusta siitä,et vauvat itkee välillä.
Ei päästy aiheesta puusta pitkään,joten totesin että ollaan kumpikin kotona vaan niin kauan kunnes pojan "vaivat" alkavat helpottamaan..Lisäksi totesin siihen sit myös,että täällä kotona ei myöskään isi sit enää vetele mitään kalsarikännejä mun katellessa vierestä.Molemmat ollaan sit ihan vauvaa varten nyt nää ekat kuukaudet.
Se helpotti mua ku tääki keskustelu käytiin.Mä en oo nimittäin vuoteen ollut "missään" enkä käyttänyt alkoa.Syyn tiedätte.Eikä niin suuria menohaluja enää olekaan kuin luulis.Mut jos joskus alkaa kenkää vipattamaan,niin pelisäännöt pitäis tietää.
Ootteko muut keskustelleet nää jutut jo selviksi?
Nyt täytyy valmistautua yöpuulle ja herätyksiin tunnin välein (melkein)