*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Maria leo sai torstaina rotarokotteen, eikä oo ainakaan vielä ollu mitään oireita. Oma iloinen itsensä on. :)

Mintulle onnea nimestä!


Leo kääntyi eilen ekaa kertaa mahalla ollessaan selälleen ja vauhdilla menikin. :heart:

Aniit ja Leo 6vko
 
unikuu108
mekin saatiin ke rota ja en erota olisko siitä ollut mitään,mut nää antibiootit vetää mahan tytöllä sekaisin. nenä on imetty tyhjäksi räästä ei korise enää ja tursua. toivottavasti korvakin paranee pian nyt kun tuuletus päässä pelaa taas.
meillei ole mitään rytmejä.tai on mut ei mitään kellon kanssa olevia. ne kerkee vielä muuttuu useaan.mäkin ekan kaa kellon kans rytmejä kattelin. tän kans mennään fiiliksellä rennosti.
 
Onpas tullut tekstiä.. :D Päivittäin oon kyllä käyny lukemassa, mutta kirjottelu on jääny..

Vaatteista meillä on käytössä enimmäkseen 60/62, mutta kyllä 56 menee, alkaa kylläkin olla aika jämptejä.

Rytmistä Mikä se on? Meillä nukahdetaan 1-2 välillä omaan sänkyyn, ensimmäisen kerran yleensä herätään siinä 6-7 aikaan syömään jonka jälkeen vielä muutama tunti unta. Päivisin ei todellakaan ole mitään rytmiä :D
Oon yrittäny tuota että saisi aikasemmin yö unille, mutta ei.. Poika on pirtee kun peipponen :D Pitää vaan yrittää keksiä jotain uusia kikkoja, vinkkejä?

Meillä oli Veetu pe-la välisen yön ensimmäistä kertaa yö kylässä mummulla :) Kun mentiin kahdestaan miehen kanssa teatteriin. Oli kyllä ihana viettää melkein vuorokausi kahdestaan, jotenkin sitä osaa arvostaa ihan erilailla nykyään :) Mummulassakin kaikki oli mennyt hyvin!

Ens kuussa lähdetään kahden kaverin kanssa katinkultaan kylpylä elämää viettämään viideksi päiväksi, odotan kyllä niin innolla :) Pääsee Veetukin ensimmäisen kerran kylpylään.

Tyttönen ja Veetu pian 2kk :)
 
Huomenta kaikille :D Piti herätä ku neuvola on nyt aamupäivällä,että ehtii itse juoda rauhassa kahvinsa,käydä suihkussa,ruokkia poikaa,vaihtaa päivävaatteet,ym.aamutoimet..
Luminella Mä kyllä otin aikanaan sillon hauetkin fileinä:niistä sai hyviä haukipullia tai -pihvejä,jos sitä jatkaa vaikka kirjolohella.Mulla oli semmonen lihamylly,jolla jauhoin sen fileen ja lisäsin siihen lohta ja tein normi mureketaikinan.Tilliä laitoin ja sitr.mehua ku oli kalamureke..Se oli hyvää,joten kokeile kerran,varmasti ihastut!
Aniit Hienoa Leolta toi kääntyminen,taitaa poika viihtyä lattialla ku tollai jumppailee..Kiva kuulla,et teille ei rokotteesta mitään merkillistä.No katotaan kuin meidän äijän käy!
SadepäivänILo Kaunis nimi :flower: Mua nauratti toi juhlakalun olotila tilaisuudessa..vaikkei se varmaan äitiä sillä hetkellä naurattanukaan :hug: Meillä sama edessä vast :kieh: No eipäs maalailla mitään
Unikuu Ihana kuulla että teillä Eeve petraantunu jo :heart: Reissaaminen varmaan tältä erää ohi!?Onks teidän Teo pysyny terveenä?
Nyt täytyy soitella Kelaan kohta.Olen saattanut möhliä vanhenpainrahani jatkon..pitääpä selvitellä asiaa..
 
Mintulle onnea nimestä!

Ollaankohan me jotenkin outo perhe kun ei meillä mitään harrastuksia ole? Ukon autojen propaamiset ja rc-veneilyt sekä mun maalaaminen ja piirtäminen on jääneet ihan kokonaan. Ihan tiedostetusti ne on siis kaikki tollaset tauolla, keskitytään vaan näihin muksuihin... Mä en edes tiiä missä välissä kumpikaan kerkeis harrastaa mitään?? Mutta ehkä se on sitten just siinä kun näitä on nää kaksi niin pojun kanssa pystyy mm. paljon täysipainoisemmin puuhaamaan kun toinen hoitaa vauvaa...
 
Meillä ristiäiset onnistuneesti takana. Kivat pikku bileet ilman stressiä tai muuta sähläämistä. Olin delegoinu kaikki leipomis- ym. hommat muille ja ite otin ihan rauhassa. Vauvan kanssa saavuttiin kirkolle ja valmiiseen juhlatilaan reilu puolituntia ennen tilaisuuden alkamista.
Meidän neiti sai nimekseen Justiina Josefina. Nyt pitää sitten hetki totutella kutsumaan neitiä oikealla nimellä :)

Ainoa juttu mikä harmittaa koko tilausuudessa oli se, kun pappi sanoi vahingossa "tytön kuoleman jälkeen isomummu nukkui pois seuraavana päivänä.." oikein hätkähdin siinä ja sanoin ääneen "syntymän jälkeen", mutta pappi ei sitä kuullut ja jatkoi vaan puhettaan. Videokameraltaki illalla vielä katottiin ja kyllä kalskahtaa niin pahasti korvaan tuo juttu, että en taida sitä enää katsoa.

Justiina valvoi reippaasti koko juhlan ajan. Ei itkenyt kertaakaan eikä välittänyt, vaikka sai kulkea sylistä syliin. Kotona olikin sitten niin yliväsynyt ettei nukahtanut edes parvekkeelle unille. Pienen huutokonsertin jälkeen nukahti yöunille klo 19 (tavallisesti n. 21).

Sadepäivän Ilon Mintulla kaunis nimi.

Aniit Leo on kyllä aikaisin kääntynyt. Hieno homma! Meillä Justiina kääntyi mahalta selälleen viime keskiviikkona (7 vko 5 pvää). Sen jälkeen ei ole kääntynyt, joten taisi olla vahinko :) No äiti ja isä olivat kuitenkin tosi ylpeitä :heart:

Menemisistä: Meillä mies on käynyt 2krt baarissa vauvan syntymän jälkeen. Toiset niistä oli varpajaiset. En oo kieltäny menemästä ja musta on hyvä, että viettää välillä aikaa kavereiden kanssa. Mies kyllä ilmottaa mulle, kun on suunnitellut menoja ja kysyy mun mielipidettä.
Meillä kans mies pelaa golfia, mutta ei ole vauvan syntymän jälkeen käynyt pelaamassa. En oo kieltäny,mutta ei ole halunnut olla pitkiä aikoja pois, kun tosiaan tohon golfkierrokseen menee se neljätuntia+matkat päälle. Kesällä pelasi senkin edestä, joten ei häntä mitenkään asia harmita.
Mä en oo ite vielä käyny muualla ku kerran viikossa kitaratunnilla, joka kestää 1 1/2 h. Ennen raskautta pelasin kaveriporukassa jalkapalloa, mutta raskaaksi tulon jälkeen en ole potkinut. Voi olla, että ens kuusta alkaen menen pelaamaan futsalia (sisäfutista) jos saadaan jengi kasaan. Pelejä olis noin kerran kuussa, joten ei kovin usein :) Salille ja johonkin jumppaan tekis jo kovasti mieli. Ehkä ens kuussa uskallan jo alkaa treenailemaan pikku hiljaa.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille T: Rimprenssa ja Justiina 8 vkoa 3 pvää

 
Maria, Kiitti vinkistä. Meillä toi mies pääosin kokkaa, niin täytyy sille välittää viestiä. :)

Rota, meillä neiti ollut ihan oma itsensä sen rotateq -rokotteen jälkeen. Sai sen keskiviikkona. Iloinen höpöttäjä, joka kiljahtelee ja testailee ääntään.

Aniit, ihan mahtavaa -sulla on taitava poika!! :) meillä tyttö jumppaa hullunlailla leikkimatolla. Kädet ja jalat viuhuu. Tosin ei viihdy vatsallaan kovin kauaa. Selällään viihtyy vaikka kuinka pitkään lattialla.

Tänään lähden Ellen kanssa Oriflame -kauneus/meikkikutsuille kaverin luo. Pienestä pitäen jo. :D
 
Rimprenssa, aivan ihana nimi. Mun ystävän lapsi on Justiina ja tykkään ihan hirveesti siitä nimestä. :) aika karsee moka siltä papilta. Kamala...
Munkin mies kävi kesällä pelaamassa paljon golfia. Raskauden loppupuolella tosin sanoin, että pitää kiertää golfautolla, että jos mulla tulee lähtö, niin pääsee mahd. pian pois sieltä kentältä. :LOL: syntymän jälkeen on käynyt muutaman kerran pelaamassa ja joitakin kertoja kalassa. Ja sit tietty ollut nää omat varpajaiset, joita itse asiassa vietettiin kahdesti. Ensin naapurin miesten kanssa ja sit kaveriporukalla. Tätä tyttöä on niin kauan odotettu, että pitihän sitä juhlia. :D
 
Minttu kiittää onnitteluista!:flower:



Onnea Justiinallekkin nimestä!

Jos saisin jotain nyt muuttaa ristiäisissä niin oisin kyllä ottanut pitopalvelun ja kuten Rimprenssa kävellyt valmiiseen pöytään ilman stressiä ja sähläämistä.. Katottiin illalla videona tuo kaste ja oon koko ajan ihan totinen ja huolestuneen näköinen ja tuntuu etten itse saanut yhtään nauttia tilaisuudesta, kun mietin että kukahan kahvin keittää ja onkohan kaikki tarjoilut esillä.. :(

Mut näistä on kyllä pakko olla ylpeä.. Tilaamani kahviliinat:



 
Rimpsessan Justiinalle onnittelut nimestä! Kamala moka kyllä papilta. :ashamed:

Tilasin viikonloppuna ifolorilta kiitoskortit joihin tulee tuo alla oleva kuva ja runoksi laitoin:
"Niin hassunkurisen touhun nään
Suu tuoss' on sepposen selällään
Suu pieni ja hampaaton
Se naurua on."

Luminellan linkistä tuon löysin ja jotenkin sopi meidän poikaan ja tuohon kuvaan. :)


Ei oo meilläkään mitään rytmiä. Öisin hieman, herää aina 3-4 välillä syömään. Toinen syöttökerta vaihtelee. :)

aniit ja leo 6vko
 
Ihania kuvia ja hyvin sopii tuo runo Aniit. Ja aivan ihanat lautasliinat Sadepäivän ilolla. Häihin sillon kattelin noita painatusjuttuja, mut nyt en hoksannu edes ajatella. Meillä oli Stockalta ostetut sellaiset vaaleanpunaiset lautasliinat, joissa oli vauvan töppöset.

Luminella olitko se sinä, joka ilmoittauduit vauvan kanssa jo vauvauintiin? Mihin uintiin meette? Pikkudelfiineihin? Mä oon kans miettiny tota uintijuttua, mutta en oo tienny, et jonot on noin pitkiä. Mekin siis pk-seudulta. Täytynee vissiin pika pikaa ilmoittautua.

 
Rimprenssa, jep, me on jo ilmoittauduttu vauvauinti jonoon Folkhälsanille. Porvoossa ei ole vauvauintia, niin ilmoittauduttiin Söderkullan ryhmään. Se on jossain palvelutalossa. Folkhälsanilla on varmasti ryhmiä Helsingissäkin. Ja Helsingissä sekä muualla pk-seudulla ryhmiä varmaan enemmän, mut olen silti kuullut, että suosittuja on ja jonoon kannattaa ilmoittautua hyvissä ajoin.

Aniit, kiva kun oli linkistä hyötyä. Ihana runo! :D

Servetit ristiäisiin hankkimatta. Mistä sä Sadepäivänilo tilasit noi servetit ja mikä oli toimitusaika? Ei kyl varmaan ehditä, kun kastejuhla nyt sunnuntaina. Täytyy käydä vaik stokkalla tai jossain missä on hyvä valikoima.
 
Onnitteluja nimistä kaikille! :flower: :heart:

Kimalle ette ole outoja, jos harrastukset tauolla! =) Meillä ihan samoin, mies harrastaa autourheilua ja ihan tietoisesti välivuotta pitänyt, on kuitenkin aikaa vievää puuhaa, autonlaittoineen ja kisamatkoineen. Mulla on tällä erää ihan tarpeeksi harrastusta noissa lapsissa ja koiruuskin on jo ihan eläkeläinen, sen kanssa agilitya joskus treenailtiin. Nyt enempi työn alla on opiskelujen aloittaminen, se olis sit todellakin alanvaihto suunnitteilla... :whistle:

Ja kiitoskortit tekemättä... Noh, on taas noita muita projekteja, nyt teen likoille sellaisia muistolaatikoita, joihin kerään kaikki ristiäismuistot ja kortit yms ja tietty kaikki tulevatkin jutut. Esikoiselle sellasen olen jo kertaalleen tehnyt, mutta liian pieni loota...

Täytyy vähän "leijua", likka nukahti eilen illalla klo21 ja heräsi syömään vähän ennen kuutta... Ou jee! :D
Kyllä sitä kahden tunnin välein yöllä herätystä sitten onkin ollut ihan riittämiin, varmaan ens yö taas sillä kaavalla! :/

Taas mentävä!
 
Luminella Servetit ovat täältä http://www.riihi-kimara.fi/, nopeasti tulivat kun sanoin milloin tarvitsen ne. Painolaatta maksoi 25? ja sain sen itselleni(siis kun halusin juuri tuon runon) itse servetit eivät maksaneet montaa kymmentä senttiä kappale.. Olivat mun mielestä kyllä rahan arvoisia kun jäivät sit muistoksi vieraille(niille jotka eivät raaskineet sokerinassujaan niihin pyyhkiä) :)
 
Rimprenssa Aivan ihana nimi tytöllä :flower: :D
Sadepäivän ilo ja Aniit Suloiset vauvat ristiäiskaavuissaan :heart: :D Aniit,oon ihan kade,ku teidän pojalla tommonen hurmuri-hymy kuvassa.Meidän poitsu ku näkeeki kameran,niin hänellä heti suupielet alaspäin :ashamed: Hänestä on tähän mennessä jo melkein 1000 kuvaa tällä läppärillä :D Monta kertaa on yritetty saada hymyä vangituksi johki kuvaan,mut aina huomaa kameran..Eikä me vanhat olla niin nopeita enää käänteissämme,et ehdittäis ottaa kamera esille ajoissa..

Neuvolassa käyty.Pojalla painoa nyt 5860 g ja pituutta milli vajaa 60 cm!Toi milli voi olla kyllä mittaajasta kiinni,siellä oli opiskelijatyttönen,joka teki mittaukset.Jänteväks ja "puheliaaks" vauvaa kehuttiin.Intoutui kovasti juttelemaan siellä neuvolassa.Rotarokotetta ei saatu ku mennään lääkäriin pojan kans huomisaamuna!Lääkäri koittaa selvitellä maitoallergian mahdollisuutta siellä jotenkin eli saadaan kait lähetettä lastenlääkärille!Rokote mennään hakemaan torstai-iltapäivänä sit pikaisesti.
Pyysin neuvolantätiltä pari ruiskua et jos niillä kivampi antaa noi Deetipat vauvalle,ku tuntuu et sen lusikan kans on välillä aika sählääminen :eek:
Harrastuksista vielä sen verran,et meillä ne mitä on tällä hetkellä miehen kanssa liittyy ihan ulkoiluun ja liikuntaan.Liikuntaa me ollaan harrastettu säännöllisesti kumpikin,nyt sit hiukan toisenlaisesti vaunuilla.Lukeminen on molemmilta jäänyt,kirjastoon ollaan nyt kaks kertaa uskaltauduttu vauvan kans.Ruoanlaitosta olen ollut innostunut viimiset 5 vuotta ja siihen ei enää voi samalla lailla panostaa ku ei oo aikaa samalla lailla ku ennen.Mut terveellisesti ja tuoreista raaka-aineista tehdään.Meillä ei eineksiä syödä ollenkaan!Niis on liikaa suolaa ja huonolaatuista rasvaa..Ulkona on nyt kyl syöty useammin ku ennen.Aina ku ollaan oltu pidempään liikenteessä asioilla,mulla nälkä 3 h välein :kieh:
Miestä oon yllyttäny menemään lätkää kattomaan isomman poitsunsa kanssa,mut hän ei oo vielä ehtinyt..Kapakassa hän ei myöskään oo käyny nyt enää.Joskus alkuraskaudessa viimeks.Yhdessä ollaan pistäydytty kaunilla ilmalla jossain terassilla kesän aikana sillon tällön.

Nyt meen väsäämään Lasagnea meille.Katotaan kummost siit tulee ku käytän kastikkeeseen soijamaitoa..

T:maria-s ja lauri 9 vkoa tasan tänään
 
Maria meilläkin yleensä kuvanotto hetkellä poika hymyilee, mut se ei ehdi kameraan asti kun kamera "miettii" niin kauan. Tuossakin kuvassa mummi on hauskuuttamassa poikaa joten on kestohymy huulilla. :) Onpas laurikin pitkä mies!

Ruokailuista: meillä mennään kyl nopeella kaavalla ja helposti. Eli esim. kun teen kiusausta en ite raasta perunoita vaan otan pakastepussista. Toimii meillä "kiireisillä" hyvin.

Ja noi servetit on ihanat! olispa itekkin viittiny. :)
 
Vivid
:attn: Tampereen ja lähikuntien äidit :attn:

Meille on perustettu oma ryhmä Facebookiin. Porukkaa alettiin kerään jo odotusaikana täällä kaksplussalla Syysvaavit -09-kerhossa ja muutama tapaaminenkin ehdittiin pitää. Nyt on kuitenkin aika aktivoitua uudelleen vauvojen kanssa! Tarkoituksena on järkkäillä vaunulenkkejä, kahvitteluja ym. sekä tietty vaihtaa ajatuksia muiden kanssa.

Kerho on salattu, jotta ulkopuoliset ei pääse kurkkimaan juttuja. Tästä syystä mun täytyy ryhmän perustajana lähettää kutsut uusille jäsenille. Jos siis haluat mukaan, laita yksityisviestiä tulemaan ja kerro, millä sähköpostiosoitteella oot Fb:ssä, niin pyydän sut kaveriks ja kutsun ryhmään.

Tervetuloa kaikki uudet ja vanhat jäsenet :heart:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
Unikuu Ihana kuulla että teillä Eeve petraantunu jo :heart: Reissaaminen varmaan tältä erää ohi!?Onks teidän Teo pysyny terveenä?
.
jees.eeve voi hyvin ja sen kakka haisee ihan sille antibiootille. :D
ja teon allergiat on nyt mitä on..onneksi sen yskä ja nuha on tauolla.kiva kahden sairan lapsen kaa.joista toinen on ikiliikkuja..

mut nyt tekee pinaattilettuja..
 
Onnittelut uusille nimitetyille leijonanpennuille! :)

Sadepäivän iloSöpis kuva Mintusta :) ja tosi kivat noi lautasliinat. Aniit Aivan ihana hymypoika teillä! Voi kun sais itekin hymykuvan poitsusta ristiäisissä..

Ristiäisistä: Meillä on ristiäiset sunnuntaina. Sukulaiset hoitelee tarjoilut, ite aion vaa hankkia lapsille karkkia, sipsejä tms. :) Meillä on vielä toiset nimet mietinnässä, aika kiire tulee kun mieskin on torstai-iltaan asti reissusssa. Virret saatiin onneksi päätettyä: mä olen niin pienoinen ja jumalan kämmenellä.

Poitsu kasvaa ihan mieletöntä vauhtia kaikin puolin. Bodit jää järjestään pieniksi pituudesta, jotkut 62:kin jo lyhyitä. Nyt poju on alkanut tykkäämään selvästyi leluista ja mä kävin ostamaan sellasen lelumatonkin. Lisäksi kiinnitettiin sitteriin lelukaari ja poitsu oli ihan onnessaan, sain vihdoin monta hymykuvaakin kameralle. :)

Meilläkin on käännytty mahalta selälleen, mutta ne on vaan sellasia horjahduksia kun ei vielä jaksa kuunnolla pitää päätään. Meidän poitsulla on muuten tosi iso pää, kun vertaa meidän kavereiden+sukulaisten vauvoihin. Että ei ihme jos pää alkaa masullaan nuokkumaan.. :) Joka päivä kuitenkin treenataan mahallaan oloa.. Tänään poika huomasi mahallaan ollessaan telkan ja oli ennatyspitkän ajan pää pystyssä,heh!

Tässä siis poitsu kattoo mahallaa telkkaa.. :)



Aurora +poju kahta päivää vaille 2kk
 
Unikuulletsemppiä arkeen lasten kans.Mä en ymmärrä miten jaksais kahden pienen lapsen kanssa ilman et tulis aina kiire joka paikkaan ja ettei esim.kämppä ois ku pommin jäljiltä koko ajan.. :LOL:
Aniit No kyllä mäkin kiusaukseen (broileri) ostan ne peruna-sipulisekoituspussin,ku ei mulla enää oo sitä konettakaan,millä perunoista saa semmosia nättejä suikaleita.Ja se pussi tulee oikeestaan saman hintaiseksikin melkeen,ku ainaki Rainbowin pussi maksaa joku 50 senttiä Prismassa =) Mä tarkoitin tolla tuoreista raaka-aineista tekemisellä sitä,et esim. valmiita lihapullia tai -pihvejä ei osteta enkä esim.käytä noita valmiskastikepusseja,ku ne niin ökysuolaisia ja piilorasvasii.Kyllä me puolivalmisteita sentään käytetään jonkin verran.Mutta tommoset esim.pakastepizzat ja mikroateriat on pannassa.
Ku mua huvittaa se,että nykyään saa kaupasta ostaa valmiiksi keitettyä riisiäkin :LOL:
Jos haluaa syödä terveellisesti,ni voihan sen täysjyväriisin keittää etukäteen valmiiksi ja lämmittää vaan sit.Mies ja isompi "könsikäs" aina nauraa mua,ku mä keitän riisiä ja pastaa "armeijalle".Niitähän voi molempia pakastaa ja käyttää sit esim. salaatin joukkoon myöhemmin..
No taas mä jauhan tästä lemppariaiheesta.. Unikuu Pinaattilätyt on tosi nam.Oon joskus laittanu niiden sisään savukalatäytteen (silakka) :p Ne kaupan pinaattilätyt ei maistu miltään :kieh:
 
Hei ei voi olla totta, mulla on taas menkat :headwall:
Edelliset alkoi kun neiti oli 7 viikon ikäinen ja kesti viikon, neidillä on 9 viikkoa ikää ja taas vuotaa.
Mä en kestä !!!

Kestin sen järkyttävän jälkivuodon ihan vaan se ajatus mielessäni että menkat tulee sitten joskus, ja sitten tää menee nyt näin.
V*TTU!!!

Neiti tuolla taas nukkuu meidän sängyssä ja mies on töissä.
Neiti heräsi poikkeuksellisesti jo 4 aikaan syömään ja miehellä soi 6 herätyskello.
Mäkin sitten tyhmänä nousin vähän jälkeen 6 juomaan kahvia, mutta vähän ennen 7 menin jo takaisin sänkyyn syötin tytön ja nukahdin taas.
Ja nukuin sitten sen pari tuntia.

Tänään olisi kauhea pyykinpesu-urakka edessä kun meidän neiti sitten pulauttelee niin paljon että joinain päivinä menee useamman kerran vaatteet vaihtoon kun ovat ihan märkänä ja itseäkin alkaa kuvottaa kun vauva haisee ihan oksennukselta.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
Unikuulletsemppiä arkeen lasten kans.Mä en ymmärrä miten jaksais kahden pienen lapsen kanssa ilman et tulis aina kiire joka paikkaan ja ettei esim.kämppä ois ku pommin jäljiltä koko ajan.. :LOL:

Jos haluaa syödä terveellisesti,ni voihan sen täysjyväriisin keittää etukäteen valmiiksi ja lämmittää vaan sit.Mies ja isompi "könsikäs" aina nauraa mua,ku mä keitän riisiä ja pastaa "armeijalle".Niitähän voi molempia pakastaa ja käyttää sit esim. salaatin joukkoon myöhemmin..
No taas mä jauhan tästä lemppariaiheesta.. Unikuu Pinaattilätyt on tosi nam.Oon joskus laittanu niiden sisään savukalatäytteen (silakka) :p Ne kaupan pinaattilätyt ei maistu miltään :kieh:
jeps. meillä pinaattilätyt tulee maissi-,riisi- j ohrajauhoista. kun vehnää ei syö kuin me aikuiset.eikä mekään aina.
ja on paljon parempia kuin kaupan.ja helppoja tehdä. mullon sellanen ihana monitoimisekoitin joka raastaa vihanneksia joten porkkana ja perunaletut valmistuu kans. ja kasvisletut myös. saa pojan syömään kasviksia kun antaa mättää lettuja jotka onkin vihanneksista tehty. tai kasvispihvit.. tai jaihelihakastike jossa on perunaa ja porkkanaa ja paprikaa ja muuta iahn pieneksi raastettuna.

ja menihän se eilinen letunpaisto sit sellaseksi et eeve on toisessa kainalossa ja toisella kädellä paistan lettuja ja pilkon pojalle niitä lautaselle ja.. heheh..ihanaa.
mut nyt pitää rueta lähtee ulos lasten kaa.mä en vaan jaksais kun valvoin eilen puoli2 tehden hommia kun kaikki muut nukkui. :headwall:

ja meil onkin pommin jäljiltä asunto. tosin mies osti uuden imurin ja voi elämä sillon ihana imuroida verrattuna meidän vanhaan.
 
aurora, aivan upeasti pitelee päätänsä ja noi hiukset on kyllä todella makeet! Meillä on samanlainen leikkimatto =)

Meillä oli ristiäiset viime lauantaina. Pojan nimeksi tuli Janne Tapio. Janne on ollut nimenä mielessä meillä jo pitkään ja Tapio tuli isän toisesta nimestä. Kastetilaisuus meni hyvin ja leppoisasti, hieman Janne kitisi mutta nukahti lopulta kummin syliin. Ois varmaan menny tilaisuus ihan nappiin tuonkin osalta jos vaan pappi olis tullu ajoissa paikalle. Meillehän kävi omissa häissä myös niin että pappi myöhästyi... Hah.

Mulla on täällä tuttipullokriisi. Meidän poikahan ei oo suostunu ottaa tuttia ku hetkeks ja nyt kieltäytyy tuttipullostakin. Ens viikonloppuna oli tarkoitus laittaa puoleksi päiväksi hoitoon kun olis yhdet juhlat mutta ei taida nyt onnistua. Mähän olen täysimettäny mutta välillä ollaan sitten kokeiltu syöttää pullosta mun maitoa. Se on onnistunut ihan ok mut näköjään meidän ois pitäny tehdä sitä useammin/säännöllisemmin. Omaa laiskuuttaan tässä saa varmaan syyttää...Onko jollain vinkkejä miten totuttaa vauvaa tuttipulloon? Entä minkä merkkiset tuttipullot ootte kokeneet hyviksi?

Tässä vaiheessa äitiyttä alkaa miettimään jo mitä tekis toisin jos voisi nyt mennä ajassa taaksepäin ja mä kyllä antaisin aiemmin tuttia ja tuttipulloa kun Janne kuitenkin oppi heti ekana päivänään syömään rinnasta. Sairaalassa ja neuvolassa kuitenkin koko ajan patistivat mua että älä anna tuttia tai pulloa... En mä tiedä onko nukahtaessa nyrkin imeminen parempi asia ku tutti? Se meinaan aiheuttaa meidän pojalle usein puklausta kun tunkee nyrkkiään syvälle suuhun ja saa aikaan oksennusrefleksin johon tietty sitten havahtuu ja herää. Tuttipulloruokinta ois tarpeen tietty aika itsekkäistä syistä eli et mä joskus edes voisin vapautua ruokintavastuusta mutta toisaalta kun äiti voi hyvin, lapsi voi hyvin...

Sori kauhee purkaus mut ottaa vaan päähän.

kikka89 meillä kans poika on alkanut pulauttelee paljon enemmän ku ennen. Soitin siitä neuvolaankin mutta ei kuulemma syytä huoleen jos ei lennä kaaressa (viittaisi pikemminkin oksennukseen) ja jos paino kehittyy hyvin. No, täytyy vaan hieman varoo missä pojan kanssa liikkuu kotona ruokailun jälkeen ettei joudu pesee mattoja... :eek:

Toivottavasti sairastuvilla maanneet voivat jo paremmin. Hyvää viikonjatkoa kaikille!
 
Syystonttu, eri käytäntöjä näköjään eri sairaaloissa. Meillä sai tutin sairaalasta, jos ei ollut omaa mukana. Ja neuvolassakin sanottiin, että imemisentarve on suurempi kuin nälkä, että tuttia voi ihan hyvin antaa. Ja näin olen tehnyt eikä ole vaikuttanut vauvan imemiseen rinnalla -hyvin syönyt alusta asti. Tuo meillä ainakin lohtua ja helpompi tutista on vierottaa kuin esim. peukalosta. Mä en ole vielä pullosta antanut ollenkaan. Ajattelin, että kun tuttia syö, niin varmaan huolii pullonkin, kun tarve. Kun siis molemmat silikonia, tutti ja pullotutti. Mutta mene ja tiedä taas sit siitäkin. Pitää joskus kokeilla, mut vielä ei ole tullut tarve.
 
Kättärillä eivät antaneet tuttia ja lisämaitokin olisi hörpytetty jos siihen olisi ollut tarvis. Kotona annoin heti tutin ja muutaman päivän päästä testattiin myös tuttipulloa ja hyvin sujui. Ollaan tasaisin väliajoin, pari kolme kertaa viikossa syötetty pullosta, ettei vaan unohtaisi taitoa. Mun tutulle oli juurikin käynyt niin kuin syystontun vauvalle, että olivat pitäneet liian pitkän tauon pullon kanssa eikä enää huolinutkaan.
Meillä Justiina juo Aventin pullosta. Oikeestaan muita ei olla vielä kokeiltukaan.
 

Yhteistyössä