*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Treelo:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Treelo:
Pakko kans kommentoida täytekakkuun että musta aika turha keksintö lastenjuhlissa, aika harva lapsi siitä tykkää oikein tykkäämällä, enemmin just jätskit ja muut herkut on meijän isomman mieleen ja muiden tuttujen lasten.


:wave:
mua jäi jurppimaan toi niin että vielä lisään että taitaa enemmän olla aikuisille se kakku.. ja joku fiksaatio että kun on juhlat,kakku on oltava..
Joo, ja meillä likan 2-vee hippaloissa oli sairaan iso kakku, ihan leipomokamaa ja minne se isolta osaltaan sit päätyi? Roskiin, koska ei edes aikuset sit kauheena syöny ja sama homma ristiäisissä, suolaset meni melkeen kaikki ja kakku... päätyi taas isolta osalta poistoon.
Meillä siis ainakin on toi fiksaatio et kun on juhlat on kakku, vaikka sitä sitten sais roskiin heittää! :D :headwall:
Aika typerää, mut elämä on! :D
Mut olenkin suunnitellu esikoisen tuleville ( kaukaisille ) 3-vee syndeille jotain hattara-, poppari-, jäätelötarjoilua, ja aikuiset saa sit jotain mokkapalahenkistä ratkaisua... :p
Ja nyt mun tekee viel enempi mieli mättää se suklaalevy... :headwall:
must tuntuu et mun äidin perheellä on ollut aina sama homma. kakku on hommattu kaikkiin mahdollisiin kissanristiäisiin mitkä on järjestetty ja sitten siitä on jäänyt yli puolet syömättä.. ja roskiin se lopulta on mennyt.

must tuntuu et ne pullakahvit aikuisille on just hyvä. ja kun tosiaan on et kaikki olis hyvä olla sellasta mitä poika saa syödä. ei tarvii kieltää ja saa syödä mitä haluaa jne..
 
Unikuu: Ja onhan se poikaas kohtaan enempi kuin reilua ja oikein että voi omissa juhlissaan syödä kaikkea mitä muutkin! Siis ihan oikeus ja kohtuus.
Meillä muuten mun äitee on se kakku-ihminen, rakastaa niiden väsäämistä ja tekee niitä kanssa joka kissanristiäisiin! :D
Onneks rakastaa myös voileipäkakkujen ja karjalanpiirakoiden tekoa... :p

Joten ilman muuta teet just niinkuin parhaaksi näet ja musta kaikki ne jotka esittävät eriävän mielipiteen vois miettiä miltä tuntuu jos omilla synttäreillä kielletään syömästä jotain :(
Meillä pelkästään pähkinät ja mantelit kieltolistalla, mut nekin on jo ongelmaisia kun niitä tungetaan jokapaikkaan, joten voin vaan kuvitella teidän vaihtoehtojen vähyyden! :hug:
 
Luminella "Viva LasVegas...!!!" :D:D :flower: Mä voin laittaa yksärillä tilinumeron jos et keksi rahoille muuta käyttöä :D Mekin saadaan palautuksia yhteensä reilu 1000? ja tulee kyllä niin hyvään saumaan :)

unikuu Eeve Adella on nätti.

Eilen käytiin mihen kanssa lenkillä.. Tuntui aivan järkyttävältä :$ Inhoon muutenkin juoksemista, mutta ei kai sitä muu auta kun ottaa itteensä niskasta kiinni ja rueta tekemään jotain.. Mä en todellakaan ole sinut näitten kropassa tapahtuneitten muutosten(lihoaminen, arvet, tissit pilalla jne..) kanssa... ELämäähän se vaan on, mut en vaan jotenkin osannut varautua että kävis näin pahasti eikä tää mun keksi-pulla ruokavalio auta yhtään asiaa..


Mut nyt kuuluu ähinää vaunuista joten mentävä on..
 
Meilläkin tulee ihan kivasti palautuksia n.1500 ? yhteensä. Ajateltiin ostaa niillä etelänmatka ens kevääks/kesäks :) Ihan vaan johonki Välimeren rannalle aateltiin mennä löhöileen. Kreikka on tällä hetkellä mun suosikki. Jos jollain on jotain hyviä hotelliehdotuksia, mihin vois vauvan kans mennä niin otan ilolla vastaan. Saarella ei niin väliä.

Piritta88 Meillä oli alkuun vähän sama tilanne, et nukutettiin vauva syliin tai nukahti mun tissille. Nyt ollaan jo muutama viikko tehty niin et imetän sohvalla ja kannetaan siitä sitten omaan sänkyyn heti, kun tulee ensimmäinen väsykitinä. Hyvin on omaan sänkyyn nukahtanut. Muutamina iltoina on väsy ollut liian kova ja huuto on alkanut, kun on nostettu sänkyyn. ollaan kuitenkin pidetty Justiina omassa sängyssä ja rauhoiteltu uneen. Ei siis oteta syliin ts. lähdetä kantelemaan jos huutaa. Alkuun oli vaikee tietää, miksi huutaa, mutta nyt kun tietää, että se on pelkkää väsyitkua niin rauhallisin mielin ollaan pidetty sängyssä ja rauhoteltu sinne. joskus saattaa huutaa reilun 30min, mut sinnikkäästi ollaan vieressä ja tassutellaan ja silitellään.

Mä kans haaveilen jumpalle ja lenkille lähdöstä. En vaan halua mennä liian aikasin ettei tuu mitään kipuiluja. Ajattelin ens kuun alussa aloittaa vähän kuntoileen.
 
Unikuu mä antaisin tytölle nimeks Eeve Adelle. Vaikka kaikkihan nuo nimet on ihania.

Tosta täytekakkuasiasta niin en kans kyllä ymmärrä lastenjuhlien kakkuvouhotusta. Kaikkee muuta kivaa syötävää vaan. :)

Meillä on täällä syyhyä. Onneks ei oo Leoon tullu ja oon itteni hoitanu. Kauhee pesuoperaatio menossa.. rasittavaa mut pakko. :|

Meillä Leo nukahtaa aina syliin ja vien sit sänkyyn. Pitäskö koittaa tota...
Nukkuu kyllä hyvin. Viime öinä on herätty vaan kerran syömään. Laitan aina jossain kohtaa mahalleen nukkumaan. ja nukkuu tosi hyvin sillä lailla.


Aniit ja Leo 7vko tänään
 
unikuu, mä tykkään Eeve Viviane nimestä. Adelle on myös kaunis nimi. :)

Sadepäivänilo, kyllä nää rahat ihan arkeen menee ja ehkä kesällä joku pikkumatka esim. Välimerelle. B) B) mut jos rupee tuntuu, että jää jotenkin ylimääräistä, niin ilmoittelen!! ;) :D

Mä olin tänään jälkitarkastuksessa. Lääkäri sanoi, että "juu... kyllä sieltä jonkimoiset lantionpohjanlihakset löytyy". "No mutta sehän on kiva", vastasin puolestani minä. :LOL: sanoi kmyllä, että treenata kannattaa. Lupasin näin tehdä. :D no joo, mutta siis kaikki ok ja lääkäri repes nauruun, kun kysyi ehkäisystä ja sanoin, että aateltiin mennä tällä kaikista luotettavimmalla ehkäisykeinolla - keskeytetty ja "varmat päivät". Mä en ikinä jotenkin osaa olla aikuinen, kun pitäis olla. Sanon mitä sylki suuhun tuo... :LOL: mutta ihan hauska käynti oli!

Jep jep, se olis hiusten värjäystä tänään. Vaikka sanoivatkin jossain et juurikasvu/juurikasvunnäköinen värjäys on tän syksyn trendi, niin kyllä tää juurikasvu nyt saa kyytiä. ;)
 
Asiasta kukkaruukkuun..meinaako joku ottaa sikainfluenssa-rokotteen?
Me ollaan parin viikon päästä lähdössä isovanhempien luo pohjoiseen, juurikin kaupunkiin missä tuo possunuha leviää vauhdilla. Jotenkin vasta eilen aloin ajattelemaan koko asiaa, mut en kuitenkaan taida rokotetta ottaa. En ottaisi tavallista influennsarokotetta, joten en ajatellut ootta tätäkään.
 
Rimprenssa, oon ajatellut ottaa sen sikainfluenssa -rokotteen. En todellakaan haluais sitä tautia ja jos rokote edes hiukan siltä suojais, niin hyvä. Mulle riittävän hirveetä oli, että olin sen viikon korkeassa kuumeessa/kamalassa päänsäryssä eikä ollut edes kurkkukipua eikä nuhaa. Tytön hoito oli jo silloin aika haastavaa. Voin vaan kuvitella mitä se olis sikainfluenssassa...
 
[b Unikuu[/b] Höpsistä mä sanon täytekakuille,kun on kysymys lapsen synttäreistä.Silloin mennään minun mielestäni lapsen ehdoilla ja tarjoilut sen mukaan.Miksi ei siitä täytekakusta muutenkin vois jo hankkiutua eroon kaikissa juhlissa?Musta se on aikansa elänyt.Mulla on niin monissa merkkipäivissä aina ollu joku täytekakku ja aina siitä on mennyt iso osa roskiin..Kaikki suolaiset syötävät ovat menneet melkein viimeistä murua myöten.Mut jos sä meinaat et aikuisil täytyy olla jotain kakkua ni osta semmonen Frödingen pakastekakku pakastealtaasta.Se maksaa joku semmosen 5-6 e.Eli ei oo kalliskaan ja siitä syö muistaakseni joku 8 henkeä.Se on usein tarjouksessakin hyvään hintaan.
 
moikka taas kaikille äideille:)

taas pitkästä aikaa täällä luskelemassa, noin sata sivua jäljessä:) monella samanlaisia kokemuksia, kun mulla, helpottaa:) Meillä poika pian kolme kuukautta, miten voi olla että aika menee niin uskomattoman nopeasti?!? käsittämätöntä. en edes muista aikaa ilman vauvaa tai sitä aikaa kun vauva ei vielä hymyillyt. Niin on ihana oma lapsi, ensimmäinen meillä siis:) voi että, nautin kyllä täysillä äitiydestä.

imettäminen sujuu,tai noh 50% eli mulla vain toinen rinta tuottaa maitoa, onko jollain sama tilanne? ehkä mokasin ton toisen kanssa, kun tuntu et vasemmasta imettäminen on helpompaa, niin sit alko hiipua maito toisesta, toisaalta yritin kyllä sitä pitkään sinnikäästi tarjota, mut sain raivarit pojalta vastauksesti niin vaihdoin sit heruvaan tissiin:) sit oltiin viikkon sairaalassa kuumeen takia ja oli kanyyli sillä puolen päätä, et se olis liikkunu jos olis ollu oikealla tissillä. En tiedä sitten mokasinko itte vai onko esim. vähemmän sitä rauhaskudosta tossa oikeassa. Vähän on morkkis siitä ajoittain..:D mutta on poika kasvanut tuosta vasemmastakin syödessään ja se tuottaa runsaasti maitoa, koskaan ei jää nälkäiseksi.

Meillä (ehkä:D) iltaharmit alkaa vähentymään, kun pian kolme kuukautta täyteen, aikamoista raivoa on ollut illat ajoittain. sit piereskelee kuin iso mies ja helpottaa. mutta just eilen mietin, että vauva osannut alusta asti nukkua yönsä! se on ihanaa, herää toki syömään 3-4-5 tunnin välein, mutta samantien melkein uneen sit kun omaan sänkyyn laittaa. että iltahuudot on pientä siihen verrattuna jos kaiken yötä huutais.

poika kuolaa ihan mielettömästi, mutta ainakaan ei vielä hampaita näy, miten muilla on tullut muille lapsille hampaita, missä iässä?

ainiin ja oletteko osallistumassa siihen pneumokokki rokote tutkimukseen? me ei oikein olla vielä varmoja, ehkä osallistutaan. Se rokote on ilmeisesti tulossa rokotusohjelmaan jo ensi vuonna ja sitä on testattu jo paljon kuluneina vuosina, lienee turvallinen. Tosiaan kuuden viikon iässä oltiin sairaalassa viikko, mikä oli aikamoista showta, ei kiitos enää, yhdessä huoneessa oltiin jumissa, kun vauvaa ei saanut tuoda huoneesta pois. onneksi parani ja päästiin sit terveinä kotio, missä vain antibioottiripuli kiusasi monta viikkoa ja siksi paino ei kovasti noussut, mutta vähän kuitenkin. nyt syödään rela-tippoja ja rauhoitellaan mahaa niillä.

ainiin, onko ketään Salosta? me ollaan vasta muutettu ja kavereita kaipaa äiti ja vaavi:)
 
Annitanni, mä olin ajatellut ensin, että meidän tyttö osallistuis siihen pneumokokki-rokotetutkimukseen, mutta päätinkin ostaa rokotteen tytölle. Siinä tutkimuksessa kun 2/3 saa sen pneumokokki -rokotteen ja 1/3 hepatiittirokotteen. Ja sen saa tietää parin vuoden päästä, että kumman rokotteen lapsi sai. Mä halusin tuon pneumokokki -rokotteen ehdottomasti, niin päädyin tällaiseen ratkaisuun. :)
 
Luminella paljon se pneumokokkirokote maksaa? Mä oon kans ajatellu, ettei osallistuta siihen tutkimukseen.

Hitto mä nyt aloin miettimään, et pitäiskö sittenkin ottaa se sikarokote. Pitääkö siihen hakea resepti lääkäriltä vai saako sen ihan jossain terkkarissa? Kamalan vaikee asia..
 
Rimprenssa, sikainfluenssa -rokotteen saa mun mielestä omalta terveysasemalta. Kysy sieltä, tietävät varmaan aikataulustakin, että milloin alkavat rokottaa ns. meitä taviksia. :) se pneumokokki -rokote maksaa noin 80 euroa rokote ja niitä tarvii neljä. Kolme rokotetta peräkkäisinä kuukausina ja se neljäs ennen lapsen toista ikävuotta. Niin oli ohjeessa. Mutta sekin riippuu, että milloin annetaan eka rokote. Mitä vanhempana ensimmäinen rokote sitä vähemmän niitä tarvii. Muistaakseni jos 6 kk:n iässä antaa ekan niin niitä tarvii yhteensä kolme. Mut jos 2kk:n ikäisenä antaa ekan niin sit yhteensä neljä. Neuvolassa tietää varmaan tarkemmin. :) ja itse asiassa tässä linkki rokotteen tuoteselosteeseen: http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1177&i=WYETH_PREVENAR niin en ainakaan anna väärää infoa. :D
 
Täällä kanssa on nyt mietinnässä se pneumokokkirokote .
Tänään tuli postissa kirje siitä ja nyt ilmeisesti seuraavalla neuvolakäynnillä pitäisi tietää osallistutaanko.
Jotenkin vähän hirvittää laittaa omaa lasta johonkin tollaiseen "kokeiluun" mutta siis eikös se rokote ole ihan tässä aika lähiaikoina tulossa rokoteohjelmaan, silloinhan sen pitäisi kuitenkin olla aika turvallinen.

Sitäkin olen miettinyt kun nyt on sitä sikainfluenssarokotusta raskaana oleville suositeltu.
Jos itse olisin raskaana niin en kyllä varmaankaan ottaisi, kun jotenkin pelottaisi kun sitä itse ROKOTETTA ei ole tutkittu, vaikka siinä olevia aineita onkin.
En sitten haluaisi joutua elämään sen asian kanssa että olen tavallaan itse aiheuttanut lapselleni jotain, jos siitä rokotteesta jotain haittaa olisi sikiölle.
Mutta onneksi en nyt ole raskaana niin ei tarvitse sitä asiaa miettiä tämän enempää..

Meillä neiti on nyt sitten ilmeisesti muuttanut vähän päivärytmiään kun tänäkin aamuna heräsi jo vähän jälkeen 4 syömään ja nyt joka ilta olen vienyt nukkumaan 10 aikaan.
Eilen oli taas tosi väsynyt kun ei tarvinnut kun kerran käydä laittamassa tutti suuhun ja sitten nukahti.
Tosin sitten kun on yliväsynyt niin silloin nukutus kestää sen muutaman tunnin.
Eilen oli hyvä kun oli väsynyt, mutta ei kuitenkaan yliväsynyt.
 
Siis mitä? ONko niitä tukimuksia 2? Meillä on sellanen jonka teettää tampereen yliopisto ja meidän täytyy käydä tossa länsi-vantaan rokotetutkimusklinikalla(ilmeisesti tk) joka ei siis oo meidän neuvola.. Mä mietin, että haluisin ton rokotteen joten kaipa mekin päädytään se ostamaan.

Sikainfluenssasta en osaa sanoa yhtään mitään.. Mun yhdelläkään tutulla ei ole kyseistä tautia ollut niin en osaa jotenkin pelätä, en tiedä sitten pitäiskö nytten perehtyä asiaan vähän huolellisemmin kun on vastuussa muustakin kuin vain omasta itsestään..
 
Tunkeudun tänne tuolta heinämurujen puolelta kun sattumalta huomasin täällä etunimikaiman...
Rimprenssa teijän murusen nimi oli Justiina, meillä myös. :heart:
Ihan sitä aattelin kysyä että koska meinasitte juhlistaa nimipäiviä? kun kalenteristahan sitä ei enää löydy, ennenkun se sieltä poistettiin niin niitä vietettiin 16.6.Me on vähän ajateltu et josko sillon. Ja oliko se Luminella kun oli kaverin tytön nimi Justiina? Osaatko sanoa koska he viettävät nimppareita? =)
 
rokotteesta sen verran et rotarokote me haetaan vasta maanantaina ku meillä nyt sunnuntaina ristäiset!poika saa nimen vihdoinkin :heart: Meillä Lauri siis "työnimi".
Pneumokokkirokotetutkimuslaput molemmat tulivat myös meille.Toinen ed.viikolla ja toinen tänään.Kumpaankaan ei osallistuta ja sitä rokotetta en aio pojalle antaa.Luin tossa kesällä siitä rokotteesta joltain sivustolta vähän tarkempaa tietoa ja siinä sanottiin sen hyödyn olevan n. 10%:n luokkaa.Pneumokokin aiheuttama keuhkokuume tuntuu kyllä kaukaa haetulta sairaudelta ja rokotteen suojaa korvatulehduksia vastaan oli tosiaan niin "olematon" prosentti.Korvatulehdus voi olla jonkin muunkin pöpön aiheuttama kuin pneumokokin.Me annamme pojalle maitohappobakteereita koko ajan ja uskon niiden suojaavaan vaikutukseen enemmän.Lisäksi meidän poikaa ei myöskään tarvi laittaa päiväkotiin 10-12 kk iässä.Hän saa olla kotona 3 -vuotiaaksi.Jonka jälkeen menee puistoon arkipäivinä hyvin todennäköisesti.Vasta sit joskus eskariin.

Tänään oli aika raskas kauppareissu Prismaan ku ostettiin sieltä sekä viikonlopun ruoat että kakkua lukuunottamatta kaikki tarjoiltavat ja raaka-aineet ristiäisiä varten..Huomenna mun pitäis tehdä 2 semmosta kalakakkua. Niihin tulee rukiisista voileipäkekseistä pohja ja täytteeseen katkarapuja,tonnikalaa,tuorejuustoa,tilliä,sitruunan mehua ja täyte hyydytetään liivatteella.Päällinen sit vaan koristellaan jollain.Ajattelin koristella kirsikkatomaateilla,tillillä,sitruunanviipaleilla,katkaravuilla ja lisäksi oliiveilla (oli ehdotus kuvassa). Lisäksi tulee lihapasteijoita ja coctailpiirakoita munavoilla.Normi täytekakku ja pullakranssi+pikkuleivät.Näillä mennään meidän ristiäisissä.Kukka-asetelma haetaan huomenna.Se on sini-valkoinen.Valkoista pitkää ruusua ja semmonen jännän näköinen sininen kukka,jonka nimeä en muista,ku en kirjoittanu ylös.Marimekon sinisävyiset servetit,ym kupinpohjaservetit myös.Meitä on siellä 15 henkeä.Eli ihan lähimmät.Porukka koostuu kummeista,poitsun isoveljestä,mun vanhemmat puolisoineen,miehen veli vaimoineen ja yksi muu pariskunta.Enemmänkin ois voinu vieraita olla,mut me haluttiin vaan ihan lähimmät ihmiset sinne.
Laitoin pojan n.puol tuntia sitten nukkumaan pinnikseen ja olen nyt joutunut sata kertaa tässä kirjoittamisen aikana laittamaan tutin hänelle suuhun.Vaistoaa tai on huomannu et on jotain erikoista ku isi meni baariin parille eikä oo nyt täällä nukkumaanmenoaikaan.Mä olin eilisiltana ekan kerran vuoteen baarissa.Tulin jo kymmeneltä kotiin.Kolmisen tuntia olin pois kotoa,mut sekin tuntui aika pitkältä ajalta.Eka kertaa noin pitkään olin pois kotoa ja vauvan luota.Olin lypsänyt maitoa varastoon.Oli poika sit aika kivasti pullosta juonut,ku ei ollut sentään ensimmäinen kerta.kolme-neljä lasia join punaviiniä siellä ja yhden kolmospullon..En muuten pysty enää juomaan sitä kolmoskaljaa,on liian väkevän makuista,ku oon melkein vuoden verran juonut alkoholitonta olutta raskaana ollessa ja nyt vauvan synnyttyä ykköskaljaa ja semmosta 2 %:sta perhekaljaa lasin illassa.En muistanu mitään kotiintulosta ja olin menny nukkumaan toiseen makkariin.Sinnekin kuulin kun poika parahti yöllä nälkäänsä :heart: ja isi sit oli antanut maitoa pullosta..Oli syönyt vaan 2 kertaa yön aikana.Normaalisti kun mä imetän poikaa,syö kyllä ihan max 2 tunnin välein..

Pojan nimestä vielä sen verran et on hiukkasen harvinaisempi nimi.Niitä on kautta aikojen täällä annettu n. 1800! :D No kuulette sen sit su-iltana.

Nyt tulee radio Novalta mun lempiohjelma:peilipallo,jossa soi tanssihittejä 80 ja 90-luvulta ja tältä päivältäki.Tätä kuuntelen aina jos mahdollista.Raskaana ollessa usein tanssin samalla ja poika masussa oli varmaan ihmeissään.. :heart: Nyt nauttimaan äänielämyksestä B)

T:Maria-s ja Lauri
 
Iltaa!

maria-s tarjoilut kuulostaa herkullisilta! :p

Rotarokote saatiin silloin keskiviikkona ja siitä tuli tietenkin ilmavaivoja. :( Ihan kun niitä ei olisi ollut muutenkin tarpeeksi.

Me ei olla vielä päätetty osallistutaanko siihen rokotetutkimukseen. Toisaalta tekisi mieli. No vasta seuraavaan neuvolaan mennessä pitää päättää.

Mä voin edelleenkin sanoa ettei meillä ole minkäänlaista rytmiä. Tänäänkin nukkui 45min päikkäreitä, kun olin ensin työntänyt vaunuissa 40min. Melkeen samantien heräsi kun pysäytin vaunut. Pari päivää taas ollut tällaista. Välillä sit saattaa nukkua melkeen 4 tuntia vaunuissa. Mä vaan ton lapsen takia toivoisin että nukkuisi enemmän. Se on välillä niin yliväsynyt. Tulee itsellekin niin pahamieli. No jospa noi vatsavaivat alkaisi helpottamaan pian!

Mutta on meillä niitä aurinkoisiakin hetkiä ja niiden voimalla jaksaa itkuisetkin päivät! :heart:

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Päksäkkä ja Matias 2kk+ :heart:
 
Rokotetutkimuksiin ei osallistuta.

Ja ihan pakko hehkuttaa, 3 päivää ilman suklaata, kahvia, ruisleipää, ja muita "herkkuja" ja meillä on tyytyväinen vauva. Tietty ei paranis hehkuttaa... Huomenna tietty itkee taas maratonin. Mut viime yönä veti unta 22-07 välin, heräämättä kertaakaan, äitikin on kuin uudelleen synytynyt! :D

Meillä kanssa ongelmana nimipäivä, siskolla kun sellanen on kalenterissa, tarvis keksiä pikkaselle kans, kun tuskin ihan heti kalenteristä ( koskaan ) tule löytymään.

Hyviä viikonloppuja kaikille!
 
Hei voisko joku kertoa että onko miehillä joku sellainen suodatin korvassa mikä poistaa sellaiset lauseet kuten "mä en enää jaksa" "mulla pettää psyyke" "olen aivan loppu" ?
Musta on nyt pari viimistä päivää tuntunut tolta ja olen koittanut sanoa siitä miehelle toivoen vähän osallistumista ja kotona oloa, mutta ei tunnu menevän ihan perille asti noi lauseet.

Musta alkaa oikeasti tuntumaan siltä etten kestä enää yhtään päivää tätä.
En tiedä onko tää nyt jotain synnytyksenjälkeistämasennusta vai mitä, mutta itsestä tuntuu kyllä että oma jajsaminen on ihan lopussa.
En usko että lääkityksestä tai mistään ammattiavusta olisi tässä hyötyä ( neuvolassa suositeltaisiin noita ) vaan se mitä tarvitsisin olisi että mies olisi joskus kotona mun ja vauvan kanssa.

Kyllä mä vauvasta pystyn huolehtimaan, mutta omat syömiset yms. alkaa jäädä taka-alalle.

En oikeasti tiedä enää mitä tässä pitäisi tehdä.
Vauvasta kyllä huolehdin vaikka itse olisin kuinka huonossa kunnossa siitä olen varma, mutta pelottaa että musta tulee tällä menolla sellainen kylmä, tunteeton ihminen joka kyllä suoriutuu päivän pakollisista toimista ihan hyvin ja muistaa hymyillä kun näkee muita ihmisiä, mutta sisältä on aivan turta.
Olen ollut joskus tuollainen ihminen, enkä haluaisi enää sitä tilannetta takaisin.

Vauva on kyllä edelleen ihana iloinen oma itsensä.
Seurustelee, syö ja nukkuu hyvin.

Mutta mä en vaan jaksa kun oon niin yksin.
Ja kun nyt olen miehelle sanonut miltä musta tuntuu niin kääntyy vaan pois ja keskittyy johonkin muuhun.

Anteeksi tämä vuodatus.
 

Yhteistyössä