*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Kikka :hug: en tiedä mitä sanoa. Sunkin miehes tuntuu ihan mahdottomalta tapaukselta. :/ onko sulla kavereita, tytön kummia jolle vois puhua pahasta olosta? Meillä rämmitään parisuhteessa myös aika matalalla. eri syyt vaan. katsotaan miten käy. kyllästyttää tää ikuinen tappelu ja erimielisyydet. Poika mullakin on syy jaksaa pirteänä tätä elämää.

mäkin oon jotenki ihastunu tuohon Justiina nimeen. Onko omituista et nyt mietin Leolle sopivia pikkusisaruksen nimiä? Luka olis kiva Leon kans sopiva. :)

Aniit ja Leo 7vko
 
Kikka: Mä en osaa muuta sanoa kuin ehdottaa jotta menisit neuvolan kautta jollekin juttelemaan. Mä veikkaan että sulla on ihan masennus :/ Mua autto kun menin Taavin syntymän jälkeen jutskaamaan psyk. sairaanhoitajan kanssa.. Mulle sattui mukava ja ymmärtävä hoitsu, jospa sullekin sattuis. Eikä sun tarvii sen luona käydä jos ei oo mukava versio.

Koska totuus on, että ei ole mitään keinoa saada sitä miestä tueksi jos se ei vaan itse tajua tulla/ olla tukena.

Sä oot tässä se tärkein. Jos sulla on paha olla niin lapsi kyllä vaistoaa sen. Ja oikeesti, jos toi nyt on masennusta, niin haluatko sä jäädä odottamaan siihen asti että menet niin syvälle ettet enää tunne rakkautta lastakaan kohtaan? Ettet enää pysty iloitsemaan vauvan hymyistä tai jokelluksesta, tai kun halaat tai paijaat lasta, tajuat ettet oikeastaan tunne mitään?
Mä en missään nimessä halua pelotella tai kuulostaa julmalta, mutta mä tiedän mikä se tyhjyyden määrä lopulta on, enkä haluaisi kenenkään joutuvan sitä kokemaan.
 
Voi kikka :hug: Tuntuu kyllä kurjalta sun puolesta. Liputan kyllä vahvasti sen puolesta, että haet/pyydät tilanteeseesi apua mahdollisimman pian. Ymmärrän täysin, että avun hakeminen ja pyytäminen ei varmasti ole helppoa, mutta pitkällä tähtäimellä helpotat itsesi ja vauvasi elämää ottamalla apua vastaan. Ja olen Neydanin kanssa samoilla linjoilla sen suhteen, että ero miehestäsi on loppujen lopuksi pienempi tuska siihen nähden, että voit huonosti joka päivä suhteessanne. Ja etenkin vauvanne kannalta olisi todella tärkeää, että teette suhteenne eteen nopeasti jonkinlaisia ratkaisuja. Niin kuin Kimallekin sanoi, vauva todellakin vaistoaa jos olet väsynyt tai masentunut ja vauvakin alkaa jossain vaiheessa voida huonosti. Mä toivon, ettet ota tätä minään saarnana tai loukkauksena, mutta haluan sanoa, että olen töissä 0-12 vuotiaiden huostaanotettujen lasten kanssa (en todellakaan tarkoita, että teidän vauva otetaan huostaan) ja olen nähnyt mikä vaikutus masentuneella äidillä saattaa vauvaan olla. Nämä ovat tietenkin ääritapauksia, koska lapset ovat huostaan joutuneet, mutta neuvoni sinulle kikka on, että puhut tilanteestasi jollekin, koska se kuulostaa jo huolestuttavalta (syömättömyytesi ym.)
Ymmärrän senkin täysin, että sinulla on suuri kynnys pyytää apua oman taustasi takia (eikös ollut niin, että sinulla oli lastensuojelutaustaa?) korjaa jos olen täysin väärässä.
Jaksamista ja oikein paljon haleja ja tosiaan toivon, ettet loukkaantunut kirjoituksestani. :heart:

Neydan mulla on kans ollut tota menettämisen pelkoa.

Justiinan nimipäivästä. Ajateltiin viettää nimppareita 16.6 niin kuin se ennen muinoin on kalenterissa ollut.
 
kikka :hug: Noi em.neuvot muilta ovat ihan varteenotettavia kaikki =)

Mun oli pakko tulla kertomaan tää tännekin.Kastepappi soitti tänään seitsemän aikaan illalla ja sanoi,että on sairastunut!!??Huomenna siis ristiäiset iltapäivällä!Sanoi että yskii keuhkojaan parhaillaan ja että hänellä on keuhkoputkentulehdus..Ristiäiset pidetään kuitenkin kuten sovittu,mutta kastamaan tulee joko kirkkoherra tai eräs toinen naispappi!!Minusta on todella outoa soittaa noin myöhään ed.iltana ja perua tommonen juttu sairauden vuoksi.On ihmeellistä että keuhkoputkentulehdus iskee yhtäkkiä tolla lailla reilu puolta vuorokautta ennen...
Olen niin taikauskoinen,että minusta tämä on huono enne... Mutsiakaan en saanut kiinni,et oisin hänelle voinut valittaa asiasta,kun on Helsingissä suorassa TV-lähetyksessä seuraamassa nuoremman siskon esiintymistä.

Mikäköhän mahtaa olla todellinen syy??!!Tuntuu kyllä todella uskomattomalta...
 
unikuu108
tsemiä ja haleja teille naiset kuspäitten kanssa. :hug:

mä täällä kukun.kaikki muut nukkuu. poika on sekaisin allergialääkkeestä eikä ole syönyt sitten perjantai-iltapäivän. juonut on ja pissaa ja kakkaa tulee mutta on kalpee ku mikä ja mustat silmänaluset. iltapalaksi söi yhden nakin. siis siinä tän päivän ruuat. jes.
 
Heipsan!

Kikalle Mä oon samoilla linjoilla muiden kanssa, sun ei ehkä kannata jäädä odottamaan sitä jos mies ehkä joskus muuttuu. Kuulostaa vähän ainakin siltä ettei sitä muutosta tapahdu ennen, kun sä sanot että nyt on pakko homman muuttua tai sit tämä suhde oli tässä, joss susta tuntuu että pärjäät paremmin yksiksesi vauvan kanssa. Ei ole lapsellekkaan hyväksi jos isä on arvaamaton ja kotona riidellään ja huudetaan jatkuvast. Myöskään sä et ansaitse sellaista miestä..

Neydan Sulle myös jaksamisia miehen kanssa. Mä ihmettelen kyllä noita miehiä jotka aikuisenakin viilettävät baareissa kun mitkäkin teinit. Mun siskon mies ei ollut vielä 35-vuotiaanakaan jättänyt tota vaihetta elämästään, vaan joka viikonloppu oli pakko päästä ja vetää ihan hirveet lärvit.. No lopulta sisko sanoi et nyt riittää eikä tää isä ole pitänyt lapsiinsa sen jälkeen mitään yhteyttä.. baarit taitaa kiinnostaa enemmän kun omat lapset. Toivottavasti sun mies on sen verran kehittymiskelpoinen, että tajuis muuttaa omia arvojaan..


Meillä oli kaveri pariskunta käymässä.. Tehtiin tortilloja ja pelattiin buzzia ja laulettiin singstaria aika äänekkäästikkin joten toivottavasti naapurit eivät ole ihan raivona :snotty: Minttu pystyi nukkumaan tossa viereisessä huoneessa heräämättä kertaakaan niin toivottavasti se ei kuulunut niin kovasti naapureillekkaan..

Meillä on mennyt nyt muutama yö kans silleen et ensiks on nukuttu noin 6-8h ja sen jälkeen vielä 2-3 h.. Ihan luksusta.. Kunhan malttais itsekkin mennä aina nukkumaan eikä jäädä roikkumaan johonkin facebookkiin..
 
Meillä kans mies ollut eilen baarissa ja nukkuu edelleen. Hoksasin just, et oli oikein laittanu korvatulpat, ettei häiriinny..huh, huh. Käyn kohta repimässä äijän ylös. Mua ei siis haitannu, et eilen lähti, koska siitä oli jo etukäteen sovittu. Tapasi kaverinsa joka asuu kaukana ja harvoin näkevät. Ois vaan kiva, ku tajuais ite nousta tuolta ihmisten aikoihin eikä olettaa et voi koko päivän rötvätä baari-illan jälkeen.

Toivottavasti saatte Neydan asioista puhuttua. Kurjaa jos ukko käyttäytyy noin. Äijät on kyllä joskus niin syvältä :kieh:

Treelo ja Sadepäivän ilo mä olen niin kade, kun saatte nukkua pitkät yöunet. Sitä aikaa vaan odotellessa. Meillä Justiina herää tasaisesti 2-3 tunnin välein. Mä en tajua miten sillä voi olla nälkä kahden tunnin päästä siitä, kun on vetässyt pullosta 160 ml. Ollaan nyt viime aikoina tehty niin, että imetän ennen ku menee yöunille 20-21 aikaan. Sit kun herää 23-24 aikaan niin annetaan korviketta pullosta niin paljon vaan ku jaksaa syödä, yleensä menee 120-160 ml. Loput yöstä imetän ja päivällä imetän kans.
Kamppailin kauan ton korvikkeen annon kans, mut lopulta uskaltauduin sitä antamaan. Mä koin sen pumppaamisen niin raskaana, et pääsen paljon helpommalla, kun annetaan korviketta sillon, kun olen poissa. Tuota iltapulloa ollaan annettu sen takia, et nukkuis pidempään, mut ei näköjään auta..

Tilasin Bemboliinasta kapalon. Kokeillaan, mitä mieltä neiti siitä on. Joo tiiän, et peitosta sais kapalon ilman maksua, mutta mä en osaa tehä sitä niin hyvin ku sairaalassa tekivät. Tuohon valmiskapaloon vauva on helppo laittaa ja sen pitäis pysyäkin kiinni paremmin.
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

En oo pitkään aikaan ehtinyt tänne taas kirjoittamaan, niin ajattelin nyt tulla edes jotain kuulumisia kertomaan :) Meillä on mennyt vauvan kanssa kaikki hyvin, syö reippaasti ja kasvaa hyvin jne...

Tuli sitten yhtäkkiä kutsu sairaalaan lasten polille siitä leuan värinästä. Käytiin siellä tällä viikolla. Ne veriarvot oli kuulemma ihan hyviä, vaikka olivatkin vähän raja-arvoja, joten lastenlääkäri ei ollut lainkaan huolissaan niistä. Sitten se sanoi, että satunnainen leuan värinä on ihan normaalia vielä jopa 5 kk ikäisellä. Ihmetteli, että oliko neuvolatäti ja lääkäri nuoria tai kokemattomia, kun eivät sitä tienneet. Kuunteli sitten tytön sydäntä, eikä löytynyt sivuääniäkään. Totesi, että kun on noin pirteän näköinen vauva ja hyvin syö ja kasvaa, eli täysin terve lapsi. Kaikki ylimääräiset verikokeet ja muu meni neuvolan ylihysteerisyyden piikkiin, ihan niin kuin mä olin itsekin alusta alkaen ajatellut :headwall: Turhaan jouduttiin moneen kertaan ravaamaan verikokeissakin piikitettävänä! Eikä se leuka kyllä ole edes enää värissytkään tytöllä juuri koskaan, eli varmasti menee itsestään iän myötä ohi..

Kävin laittamassa vauvan passihakemuksen alkuviikosta, ja ensi viikolla sen passin saa jo hakea.
Piti käydä kaksi kertaa kuvauksessa, että saatiin kelvollinen passikuva.
Lähdetään varmaan jo ensi viikolla Viroon, kun se reissu vaan on koko ajan siirtynyt, kun piti vauvan kanssa käydä joka paikassa. Saa nähdä kuinka menee sitten 12h matka kolmen pienen lapsen kanssa :D

Jaksamisia kaikille, joilla oli miesten kanssa ongelmia :hug:

Meillekin tuli se pneumokokkirokotetutkimuksen kutsu. Me ei olla menossa siihen, kun halutaan ottaa se hepatiittirokote heti 1-vuotiaana.

Tein äsken vaatetilauksen H&M:lle. Tilasin lapsille vaatteita ja itsellenikin jotain, kun tuli tuo 20% alennuslappunen. Saa vauva vähän uusia vaatteita, kun alkaa osa jo jäämään pieneksi. Olis noilta isommilta tietysti vanhoja olemassa, mutta täytyy sitä välillä ostaa uuttakin:whistle:

Pitäs vissiin lähteä pian ulkoilemaan, ennen kuin tulee pimeää. Harmi kun alkaa illat pimenemään niin aikasin, ettei viitsi enää lasten kans ulkoilla kovin myöhään. Tuo meidän lähileikkikenttä on ihan metsän keskellä, eikä siellä ole valoja lainkaan.

RangaTanga + neiti pian 2,5kk
 
Sateista sunnuntaita!

Täällä sitä tullaan mökkihöperöksi kun ei tota pientä viitti tonne sateeseen raahata, mies lähti esikoisen kanssa onneks pihalle.

Niin ja kaikille miesongelmien kanssa tuskaileville :hug:

Rimprenssa: ei meillä tosiaankaan aina nukuta noin hyvin, eka 2kk meni vähintään 2 syöttöä yössä, ja aamuöiden valvominen on ollu likan speciaali! =) Meillä tuli tossa "seinä" vastaan kun alkuviikosta huusi sellasia 7h putkia, mahaansa. Nyt on huudot tältäerää ohi, kun jätin kaikki ärsyttävät ruoka-aineet pois. Ei kipristä mahaansa ja nukkuu paremmin. Mutta kyllä viime yönäkin tissillä vieraili neljän ( talviaikaa ) maissa. Esikoisen sängyn vieressä sitten vietin tunnin verran yöllä, kun pahat kääpäset herätti. Että se niistä unista... |O

Ja kiva kuulla RangaTangan neitokaisella olevan kaikki hyvin! :heart:

Mä täällä tuskailen ton lapsen tuttilakon kanssa, kovin alkaa tunkea peukaloa nyrkin sijaan suuhuun... Ei hyvä. Ja tutti lentää kaaressa, niin hyvin kun sen alkuun huolikin. :/

Jospas alkaisi vaikka ruokaa värkkäilee! :wave:
 
Heippa! Pitkästä aikaa.

Onko jollain muulla 09 vuoden äitiyspakkaus ja siellä se pikkuset kypärämyssy? Meillepä ei enää mahtunut se päähän. Siinä on tosi tiukka se kaula osa. Onko meillä vauvalla vaan tosi iso pää vai onko se vaan niin pieni?

Jaksamisia parisuhteeseen.

Mansikkatee ja tyttö 2kk ja viikko
 
Kikka kovasti voimia! Mä en ymmärrä miten sä jaksat mutta munkin mielestä sun kannattaisi jo pyytää apua! :hug:

Aniit ja Neydan voimia teillekin. :hug:

Mansikkatee ei mahdu meilläkään se kypärämyssy.

Ranga Tanga kiva että tyttö on kunnossa! :heart:

Meillä on masuvaivat vähän helpottanut! "koputtaa puuta" On tainnut Cuplatonit ainakin hieman auttaa. Mä en muuten oo sekoittanut niitä mihinkään vaan lusikalla antanut. Ja poitsu maiskuttaa onnellisena. =)

maria-s:n nimiuutisia odottelen!

Päksäkkä ja Matias :heart:
 
Heippa kaikille!

Minä en olekaan ehtinyt tänne vielä kuulumisia kirjoitella. Sen verran kaaosta on meidän alkutaival ollut :/ Eli Tyttömme syntyi siis 9.8 ja sai nimekseen Helmi :heart: Jo laitoksella huomasin että tuntuu tytön kitinät ja oireet hyvin tutuilta... Ensim. 2 vko. menvät suht kivasti. Sitten huomasimme että tytöllä on samat refluksioireet kuin isoveljellään ja Helmi oli kovin itkuinen aina. Veimme helmin heti ykstyiselle ja siellä hänelle tehtiin ph- mittaus jossa ilmeni paha refluksi :'( No, sen jo tiesimme tavallaan ennen sitä mittausta. Saatiin heti lääkitys, joka vei pahimmat kipuitkut, mutta edelleen tuo refluksi kiusaa niin, ettei helmi pysty nukkumaan sängyssä, vaikka se olisikin korotettu mitenkäpaljon. Sitterissä siis nukutaan yöt. Samaten ilmavaivat olivat järkyt, joten olin itse 3vko. maidottomalla, mutta sekään ei auttanut. Oman jaksamisen ja Tytönkin kannalta, en jataknut muita dieettejä vaan otettiin kokeiluun heti neocate. Se veikin pois suoli-oireert ja ripuli kakan. Maitoaltistus sitten tehtiin ja tuli iho.oireita nanista ja almironista. Joten Helmi syö siis edelleen tuota Neocatea. Itselle imetyksen lopetus oli kovempi paikka mitä luulin :snotty: Mutta nyt näin parempi. Olemme siis jo kerran kokeneet keskimmäisen kanssa tämän refluksi helvetin, ja kyllä itkettää että taas ollaan samassa jamassa :/ Helmillä kun tuntuu olevan siis veilä rajumpaa tämä refluksi. Tällä hetkellä odotan vain että aika menis nopeaan ja helmi kasvaisi, jotta toivoisimme että se jo toisi helpotusta tilanteeseen.
Nukuttamiset on siis yhtä tuskaa ja hikeä... Mutta kun Helmillä olo hyvä, niin kovasti hän jo höpisee juttujaan ja kujertelee ja nauraa =) :heart: Selällään ei pysty olemaan, eikä mahallaan kun hapot nousee suuhun, joten paljoa ei olla harjoiteltu "jumppaamista" matolla.

Tulipa tekstiä..... mutta nyt iltapuuhiin. Koitan ehtiä tännekin tulla lueskelemaan useammin :wave:

Heli
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellu77:
Heippa kaikille!

Minä en olekaan ehtinyt tänne vielä kuulumisia kirjoitella. Sen verran kaaosta on meidän alkutaival ollut :/ Eli Tyttömme syntyi siis 9.8 ja sai nimekseen Helmi :heart: Jo laitoksella huomasin että tuntuu tytön kitinät ja oireet hyvin tutuilta... Ensim. 2 vko. menvät suht kivasti. Sitten huomasimme että tytöllä on samat refluksioireet kuin isoveljellään ja Helmi oli kovin itkuinen aina. Veimme helmin heti ykstyiselle ja siellä hänelle tehtiin ph- mittaus jossa ilmeni paha refluksi :'( No, sen jo tiesimme tavallaan ennen sitä mittausta. Saatiin heti lääkitys, joka vei pahimmat kipuitkut, mutta edelleen tuo refluksi kiusaa niin, ettei helmi pysty nukkumaan sängyssä, vaikka se olisikin korotettu mitenkäpaljon. Sitterissä siis nukutaan yöt. Samaten ilmavaivat olivat järkyt, joten olin itse 3vko. maidottomalla, mutta sekään ei auttanut. Oman jaksamisen ja Tytönkin kannalta, en jataknut muita dieettejä vaan otettiin kokeiluun heti neocate. Se veikin pois suoli-oireert ja ripuli kakan. Maitoaltistus sitten tehtiin ja tuli iho.oireita nanista ja almironista. Joten Helmi syö siis edelleen tuota Neocatea. Itselle imetyksen lopetus oli kovempi paikka mitä luulin :snotty: Mutta nyt näin parempi. Olemme siis jo kerran kokeneet keskimmäisen kanssa tämän refluksi helvetin, ja kyllä itkettää että taas ollaan samassa jamassa :/ Helmillä kun tuntuu olevan siis veilä rajumpaa tämä refluksi. Tällä hetkellä odotan vain että aika menis nopeaan ja helmi kasvaisi, jotta toivoisimme että se jo toisi helpotusta tilanteeseen.
Nukuttamiset on siis yhtä tuskaa ja hikeä... Mutta kun Helmillä olo hyvä, niin kovasti hän jo höpisee juttujaan ja kujertelee ja nauraa =) :heart: Selällään ei pysty olemaan, eikä mahallaan kun hapot nousee suuhun, joten paljoa ei olla harjoiteltu "jumppaamista" matolla.

Tulipa tekstiä..... mutta nyt iltapuuhiin. Koitan ehtiä tännekin tulla lueskelemaan useammin :wave:

Heli
Ja hirveesti kirjoitusvirheitä, kiireessä :whistle:
 
Moikka taas vähästä aikaa!

Ensimmäisenä: voimia kaikille miesasioiden suhteen! Ja Kikka, mene keskustelemaan oikeasti jonkun ammattilaisen kanssa. Et häviä siinä mitään!

Täällä ollaan käyty nyt pari kertaa vyöhyketerapiassa ja voi olla että se on hieman helpottanut ilmavaivoja ja puklauksia (joihin terapeutti kertoi myös voivansa antaa helpotusta). Toisaalta poika itkeskeli mun mielestä enemmän ekan kerran jälkeen. Tiistaina on sitten vielä kolmas kerta. Tää terapeutti suositteli tosiaan kolmea kertaa ja sitten nähdään onko vaikutusta. Oon kans miettiny et pitäis ottaa itseään taas niskasta kiinni ja jättää karkit yms. pois kun oon lipsunu niiden kanssa pahemman kerran. Aivan karsee makeanhimo joka päivä! En tiedä vaikuttaisko siihen se että mulla on verenpaine aika alhaalla.

Mies lähti tänään työmatkalle ja tulee kotiin vasta tiistai-keskiviikko välisenä yönä. Oon siis eka kertaa useamman yön pojan kanssa kaksin. Nyt nukkuu jo uniaan, en sitten muistanu illalla enää kellojen siirtämistä ja ihmettelin miksi poju on niin väsynyt jo aikaisemmin! Mut kait sen kello on sitten niin tarkkaan viritetty iltanukkumisen kanssa...

Meillä on se Beboliinan uniliina -kapalo. Toimii ihan hyvin kunhan laittaa tarpeeksi napakaksi. Toimii just tuon kiinnityksensä takia paremmin koska tavallisesta peitosta tehdyn kapalon ainakin meidän poika potkii pois. Me ollaan käytetty kapaloa jos on ollut hankalampi/levottomampi nukkumaan mentäessä. Kuitenkin suositus mun mielestä on että kapalossa ei imetettäisi ja ainakin meidän poika on tätä mieltä eli olen ottanut kapalosta sitten ekassa yösyötössä pois. Mut tosiaan rauhoittaa illalla nukahtamaan. Beboliinan kapaloa ei välttämättä voi enää käyttää kauaa mutta seuraavaks sitten kokeillaan unipussia (mulla merkkiä Grobag) koska toi poju näyttäis olevan kova potkimaan ja sen vuoksi peitto saa aikalailla kyytiä. Se ei tietty auta käsien heiluttamiseen mutta peiton sijaan vois toimia.

Nyt mäkin lähden jo iltapuuhiin koska poju herää varmasti ennen puolta yötä jo syömään... Tai no, peukut pystyyn!
 
Lari Lassi Aleksi :heart: tuli meidän pojasta tänään!Kaikki meni muuten hyvin,mutta isäpuolen auto teki tenät pahaan paikkaan:mies joutui tulemaan juhlapaikalle taksilla toisen kummin kanssa ihan viime hetkellä..No myöhemmin auto toimi taas hetken,mutta sitten kun piti kotiutua,ni se sanoi sopimuksen jälleen irti..Ei ollu vanha auto ees,mutta kuinka osui vika nyt tälle päivälle sit.. :kieh:

Pojan tuli kastaamaan itse kirkkoherra!Lupsakka mies olikin tämä rovasti.Sylikummiki sai tuolin persauksiensa alle istuttavaksi ettei ois niin raskasta..Ku tää oli vähän niinku kotiristiäiset,ku oli seurakuntatalo.Tarjottavaa oli vissiin tarpeeksi ku sitä jäi kotiin kannettavaksi niin paljon et pakastan ainaki pullat..Oli muutenkin tosi mukava tunnelma siellä.Poikakin oli tehnyt oikein iiisot saviläjät mummin ja kummin siivottavaks ku äiti vaan seurusteli vieraiden kans..No käsipaperiin oli pikkunen peppu sit pyyhitty :heart: Mun nuorempi sisko,joka oli sylikummi sanoi et Lari on ihan ihmeissään koko ajan ku isoilla silmillään katselee ympärilleen..No te,jotka fb:ssa ootte nähneet mun kuvia tajuatte tän varmaan..Lari sai lahjaksi semmosen tinaisen soittorasian,mihin voi sit kaiverruttaa tiedot kans.No sitä hän tykkäs heti kuunnella täälä kotona sit myöhemmin.En muistanutkaan et soittorasia voi olla niin kiva peli.. :D

Nyt seurustelemaan ton isin kans,ku täällä myöskin matalalentoa pidemmän aikaa ja liipasinherkkää.. :kieh: yritetään selviytyä kaikki tän pikkulapsiarjen ensiaskelissa :heart:

Maria-s ja Lari
 
Tsemppiä kaikille parisuhteen kanssa kamppaileville! Ja Hellulle jaksamista itkuisiin päiviin, toivottavasti tyttö kasvaa nopeasti ja elämä helpottaa..

Itse en jaksa enempää kommentoida, koska meillä oli ristiäiset ja olen ihan poikki. Mukavaa kuitenkin oli. Poitsu oli pääosin tosi tyytyväinen. Vähän itki toimituksen aikana, mutta niin itki äitikin.. :)

Meidän poju on nyt sitten Lukas Nooa Nestori. Nestori on suvun nimi molempien suvusta.. :)

Aurora ja Lukas (+2kk) väsyneinä, mutta onnellisina
 
Maria ihana nimi, ja sopii teidän pojalle hyvin. :heart: Kävin jo fb:s kattelemassa josko nimi olis julikistettu. :) Hyvä et kaikki meni sit pienistä haasteista huolimatta hyvin!

Meillä menee tällä hetkellä paremmin. saatiin viime yönä puhuttua, musta tuntuu että ymmärrän tota miestä paremmin ku ikinä. En silti voi sanoa että hyvin. :D

muoks. Onnea myös Lukakselle nimen johdosta! :heart:

meillä poika nukkui viime yönä ilman syöttöä klo 00-10.30 välisen ajan. ai että. Käänsin seitsemän aikaan vaan mahalleen ku hieman kitisi, ja siihen nukahti. :)
 
Onnea Larille ja Lukakselle nimistä... Ja Aurora muakin vähän itketti meidän ristiäisissä vaikka en tosiaan tiedä että miks..:D Mä oon varmaans se äiti joka itkeä tihruttaa joka hemmetin lapsen kissanristiäisissä; kun lapsi menee pk:hon, kouluun, ripille jne.jne.. :D:D

Hellulle paljon voimia! Varmaan kuitenkin helpottavaa, kun teillä on Helmin itkuille diagnoosi niin pystytte paremmin helpottamaan pikkuisen oloa..
 
Hellu77 :hug: Jaksamista Helmin vaivan kanssa,onneksi on hyviäkin päiviä :heart:
Syystonttu Tsemppiä pojan kanssa kaksinoloon.Onhan sul siinä sit nuorempi isäntä paikalla :D :heart:
Aurora Ihana nimi teidän leijonanharjalle :heart:
SadepäivänIlo Mua itketti illalla täällä kotona sit,ku kaikki oli jo ohi.Mulla oli varmaan paineita noista juhlista sen verran,et kävin siellä tilaisuudessa ihan ylikierrroksilla..Mulla on tapana stresssata kaikkia omia juhlia aina ihan kybällä,toimin tehokkaammin sitten sillä lailla :kieh:
Vielä eilisistä ristiäisistä sen verran et Lari oli ihan tyytyväinen koko toimituksen ajan,ku oli juuri herännyt kotona parin tunnin parvekepäikyiltä ja saanut vielä tissiä kaupan päälle :D Sylikummilla oli helppo duuni =) Ja kuten kerroin eilen,teki vielä isot läjät savea vaippaan mummin ja kummin siivottavaks :D
Tietääkö kukaan,mistä sais ostaa kastevesipullon?? Mulla nyt Larin kastevettä pilttipurkissa,johon vahtimestari sen laitto eilen sit.Haluaisin sen säästää pojalle :heart: Ois kiva säilyttää sitä täällä kotona paraatipaikalla vitriinissä B)
Aiotteko muuten polttaa joskus sitä kastekynttilää ?Rovasti vaan sen annettuaan totes,että sitä vois poltella esim. synttärinä ja/tai kasteen vuosipäivänä.Mähän sammutin sen heti toimituksen jälkeen,ettei palais enempää..
Poika sai lahjaksi myös Muumi -aterimet :heart: ,upouudet villasukat ja rahaa sekä oman pankkitilin..Niin ja sen ihanan soittorasian,jonka "biisi" siis mulle tuttu jo nuoremman systerin vauva-ajoista :heart: Meitä oli siellä yhteensä 12+pappi.Pienet juhlat oli,kuten halusinkin =) Onneksi ovat ohi :D Mulle kaikki omat hipat aina jotenkin semmosia,etten osaa nauttia niistä ku stressaan niitä verenpaineet yläkäyrillä.. :LOL: Muiden juhlissa sitten olenkin kuin kala vedessä.

Syystonttu täällä muuten sama juttu liittyen tohon makeanhimoon..Aivan hurja karkinhimo koko ajan. :( Mähän taisin täällä jo paljastaaki,et sen 5 kg:n päälle,mitkä jäi synnytyksestä on tullu jo lisääkin ainaki 2 kg,jopa 3 :ashamed: Vaikka me miehen kanssa ravataan ulkona päivittäin ku aropuput noiden vaunujen kanssa ja lasketaan noita askelia :p ni silti vaan sitä painoa on tullut.Miehellä sama juttu.Mieskin kasvattanut painoaan raskauden ja nyt näiden ekojen viikkojen aikana semmoset 6 kg.. :eek: Olen yrittänyt ehdotella,et alettais kumpikin käymään tossa Kupittaan urheiluhallin kuntosalilla,ku sinne meiltä lyhyt matka B) Vuorotellen tietenki.Ei oo mies vielä oikein saanut sitä lopullista kipinää..ja toisaalta lihashan painaa enemmän ku läski :snotty: Jotain pitäis keksiä.Täytyy varmaan alkaa karkkilakkoon.Ja mun kyl täytyyki,mähän syön välillä illassa semmosen 200 g:n salmiakkipussin :kieh: Mutta mulla se ei nosta paineita,ku mulla noi verenpaineet alle sadan luokkaa aina yläpaine.Usein duunikaverin kans ihmeteltiin sitä ku töissäki paineet tota luokkaa..
Tänään meidän pitäis hakea Larille se v###n rota-rokote.kiva,jos se itkettää poikaa lisää,ku muutenkin vielä ollut iltaisin itkut herkemmässä.Mitähän sen jälkeen sit?Mut se rokote on kummiski niin tärkeä juttu,et ennemmin sit viikon itkut,ku mahd.saman ajan sairaalassaolo tiputuksessa kuivumisen takia :kieh:

Aikooko joku teistä tehdä heti perään toisen lapsen?Mullaki tässä joskus tullut ikävä sitä odotusaikaa,ku se loppujen lopuks oli ihan mukavaa..loppuaikana varsinkin kun pojan mylläämiset masussa olivat ihan päälle päin nähtävissä :heart: Oishan se toista odottaessa sit erilaista,ku esikoinen pyöris jaloissa ja olisi tietysti otettava huomioon hänetkin koko ajan..kantamiset,ym.nostelut sit ison mahan kans..huh huh.
No meille ei toista tuu,ku mä ikäloppu ämmä jo :LOL:,kuhan teiltä nuoremmilta utelin vaan :snotty:
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille mammoille :flower:

T:Lari 10 vkoa tasan ja väsynyt äitinsä
 
Onnea Larille ja Lukakselle kauniista nimistä :heart:

Voimia typerien miehien kanssa. En osaa oikein neuvoa mitenkään kun itse ei ole
kokemusta kuin yhdestä parisuhteesta (uskokaa tai älkää) joka on tämä nykyinen. Sen verran kuitenkin sanon, että älkää antako jonkun toisen ihmisen viedä teiltä elämän iloa!!!

RangaTanga, onneksi ei löytynyt tytöstä mitään vikaa. :hug:

Voimia kaikille
, joilla tällä hetkellä on haastavaa vauvan kanssa! :hug:

Mä täällä pakkaan ja pakkaan ja pakkaan ja pakkaan. Puolessatoista viikossa pitää saada tää asunto pakattua kokonaan, et sit muuttoviikolla vaan voidaan iskee tavarat kyytiin. Mut on tää mukavaa kun ollaan odotettu niin kauan :heart:
 
Kiitos kaikille tuesta ( taas kerran ) .
Itsekin aina välillä mietin miten jaksan tätä touhua, ja olen todennut että olen varmaan vähän tymä tai jotain kun en jo ole lähtenyt..
Viikonloppunakin jo monta kertaa mietin että nyt pakkaan omat ja vauvan tavarat, laitan vauvan vaunuhin ja lähdetään jonnekin.
Mutta... Sitten alan miettiä että eihän meillä siis ole mitään paikkaa minne mennä, ja hotelliin ei ole rahaa.
Sen jälkeen mietin sitä että mies on joutunut eroon jo yhdestä lapsestaan enkä haluaisi tehdä sitä hänelle kun kuitenkin vauvasta välittää.
Ja kolmas asia on etten varmasti pääsisi ulos asti jos mies olisi kotona kun puhuisi mut jäämää ( ennen raskautta olen pari kertaa pakannut tavarani ja ollut lähdössä, mutta aina olen kuitenkin jäänyt )

Ja sitten taas eilinen meillä meni kuitenkin ihan hyvin...
Järjellä ajateltuna asia on kuitenkin niin että ei se YKSI hyvä päivä korvaa niitä kaikkia huonoja päiviä kun vaan itkettää ja on tosi kamala olo, mutta sitten kun tulee tunteen mukaan niin jotenkin vaan uskottelen itselleni joka ainoa kerta että kyllä tää tästä muuttuu paremmaksi, vaikka järjellä ajateltuna ei ole kyllä tähänkään asti muuttunut, taas loppuviikosta olen ihan rikki.
 
Vilma, tsemppiä muuttopuuhiin. :)

Hellulle jaksamista. :hug:

Aurora ja Maria , kivat nimet!!

Kastejuhla oli kaunis ja onnistui hyvin. :) vaikkakin mä pillitin melkein koko seremonian ajan. Oon kyl varsinainen pillipiipari ja itken aina kaikissa herkissä tilaisuuksissa. Sain kuin ihmeen kaupalla luettua sen Kaarina Helakisan runon Iltalaulu Riikalle. Tarjoilut oli onnistuneet ja sitä oli just sopivasti. Kakkua jäi sen verran et pari kaveria tulee tänään syömään. :p tyttö sai ihania lahjoja. Tykkäsin hirveesti mm. Pikku Pipliasta, jonka sai kummisedältään. Sitä on kiva lukee sit myöhemmin esim. iltasatuna.
 
Onnittelut nimistä!

Mansikkatee, ei mahdu meilläkään kypärämyssy päähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Neydan:
Tilitän siis pelkojani ja kyselen onko muilla. Mulla tulee päähän välillä kesken rakkauspuuskan ihan hulluja pelkoja ja pitää oikein tehdä töitä, että saan ajatuksen rauhoittumaan.
Mä pelkään, että vauva ei kehity normaalisti, sille tapahtuu jotain tai että mä jollain tavoin sen menetän.
Aika samanlaisia ajatuksia on joskus. Tai ehkä pelko on hieman liian vahva sana, mutta kova huoli on. Ensin olin huolissani siitä, että jos en tulekaan raskaaksi. Sitten siitä, että jos lapsi ei pysykään mahassa tai jotain tapahtuu synnytyksessä ja nyt kun vauva on maailmassa, huolet senkun lisääntyy. Tällä hetkellä olen eniten huolissani tosi runsaasta pulauttelusta, vaikka se kuulemma onkin täysin normaalia. Olen myös monta päivää jo murehtinut, kun Taika saa torstaina sen ensimmäisen pistettävän rokotuksen... :'( En ole ihan varma, että kummalle se on kovempi paikka...

Oltiin viime viikko reissussa, käytiin molemmissa mummuloissa ekaa kertaa Taikan kanssa. Taika jaksoi tosi hienosti, vaikka toiseen mummulaan matka kesti 5 tuntia tunnin pysähdyksellä. =)

Tsemppiä kaikille! :hug:
 

Yhteistyössä