*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Huh.. Aina kun luulee, että nyt on löydetty jonkinlainen rytmi niin seuraavana päivänä kaikki on taas päälaellaan.. Meillä on olut tänään varsinainen kitinäpäivä eikä päiväunia olla nukuttu kun sellasissa 15-30 min pätkissä ja tyttö oli ihan töttöröö jo klo 21 joten tehtiin iltajutut ja laitoin sänkyyn.. Ei edes maitoa huolinut, joten saa nähdä miten kauan nukkuu ja miten sit loppuyö menee, meillä kun yleensä mennään nukkumaan 23-00.. Muutama yö nyt mennyt silleen että Minttu on nukkunut 23-06.30 syönyt ja sit ollaan herätty siinä 10 aikoihin, mut en tiedä sekoittiko tää kellonjen siirto meidät vähän viiveellä :)

Toppahaalarista.. Jesper&Juniorissa on aivan supersulonen jonathanin toppahaalari 39?.. Meilläkin on toi äp:n haalari, joka kyllä melkosen iso, mutta en tiedä onko vielä tänä talvena niin paljon käyttöä sille haalarille, että kannatais ostaa ja sit jos ostais niin ei kannata enää ehkä ostaa 62 kokosta, mutta toi äp:n haalari on 68 joten sit ois 2 samankokoista..

Muutenkin oon vähän hämilläni vaatteista kun meillä noi name it:n 68 on aika lailla sopivia ja ne pitäis kuitenkin mennä 4-6kk...

Sadepäivän ilo ja minttara-tinttara 2,5kk
 
Sadepäivän oliMeillä on jo Name It:n 68 bodyt käytössä, ku ne on niin kapeeta mallia.. Lindexinkin 62 alkaa kiristää pituudesta ja 68 taas on melko sopiva pituudesta, mutta pitkä hihoista ja löysä muuten..
 
Meillä on haalarina Huppa merkkinen puku 68cm. Jouduin katselemaan ihan viimeisen päälle teknisen toppiksen kun Elma nukkuu niin paljon pihalla. Ei voinu kuvitella siinä säästävänsä. Paitsi ostin viime kauden värin niin sain pikkusen alennusta. Kohta joudun hankkimaan varmaan ruotsin armeijan makuupussinkin sille :LOL: Äippäpakkauksen puku jää varmaan käyttämättä, koska on ens talvena liian iso ja sit seuraava liian pieni. Näin luulisin.

Mä en viitsi enää 62cm vaatteita katsoakaan kun tuntuu, etä nyt jo monet 68cm on tytölle ihan hyviä. Kauheeta mitä vauhtia meidän kirppu on alkanut kasvamaan. Vaikka kyllähän tää arvattiin kun alun kitumalla kasvoi, etä joskus alkaa kuromaan muita kiinni :D
 
Paidat olen tilannut shoppi.fi sivuilta. Siel on kaikkea muutakin "personoitavaa", kannattaa tilata jotain muuta samalla, kun toimituskulut kuiteski samat ( isot ).

Toppapuku: Meil on esikoisen kaikki puvut isoja, joten ostinn 68cm tummanruskean, se ei ole mikään kosteussuijattu tms vaan sellanen "vakosamentti"pintainen. Menee enempi söpöily-vermeeksi :D
Sit mul on hm:n toppapuku/pussi koossa 62-68, l.valkoinen, mut se on VALTAVA! Siis esikoisen vanha 80cm reima on varmaan pienempi. Onneks nuo kasvaa! Siis vauvat... :)
Ostin sen viime keväänä alesta, 7 euroa tais maksaa.

Vaatekoko alkaa olla 68cm vallan, muutama 62 enää käytössä. Neuvolaan päästään ens viikolla, veikkaan 7kg:n ylittyvän helposti, ehkä likemmäs 7,5kg toi likka painaa :eek:
Saapi nähdä miten menee neuvolareissu, kun se on toisen 3kk neuvola ja toisen 2,5v neuvola, toivottavasti kumpikaan ei saa hepulia.

Kyllä on toi lapsi ihan kuin eri tyyppi, kun vatsa ei vaivaa! Hymyilee ja juttelee päivät pitkät! :heart:

Koiran anovasta katseesta päätellen tarvis päästää se pissareissulle, onneksi se "hoitaa hommat" itse, ei tarvii ite mennä palelee! :D :wave:
 
mä en oo vielä ees kokeillu sitä äp.n pukua. Käytetään edelleen sellasta 56cm vanupukua. Alkaa olla kyl jo vähä tiukka, mut käytän silti. :D siirryn kyl kohta siihen äp:n pukuun. Vaunuissa ollaan käytetty vaan villapukua, ja todettu se näillä keleillä parhaaks. Mulle on paljo käyny nyt niin että onki vaatteet ollu jo pieniä ku ollaan siirrytty käyttään. :) Sit mulla on kaverin pojan kaks haalaria 74cm ja 80cm. Vaikee kyl arvioida mikä käy minkäki ikäsenä.. Mut uskon et toi 80cm on jo liian pieni ens syksynä. Vielä käytetään pääasiassa 62cm bodyja, jokunen on vielä 56cm, tutan on ainaki hirmu suuria. Mut kyl tarvii varmaan kokeilla jo niitä 68senttisiäki jo.

Meillä poika nukkuu tosi hyvin öisin, mut päivällä nukkuminen on ongelma. Ei nukkuis ku sylissä ja vaunuihinki nukahtaa vaan pitkällä vaunulenkillä. Autoon toki nukahtaa heti, mut ei millää viittis joka päivä lähtee vaan poikaa nukuttaan autolla. :LOL:

Odotan ihan hirveesti joulua!

Aniit ja Leo huomenna 8vko
 
Moikka =)

Isänpäivälahjasta Me, kun ollaan Sasun kanssa tuolla ekavauva-kerhossa niin siellä me tehdään paita tai tyynyliina isälle. Niihin painetaan sitten pojan kädenjälkiä(jos onnistuu) tai jalanjälkiä. Tehdään siellä sitten myös ukille ja papalle joko paita tai tyynyliina, en vielä tiiä kumpi.
Minä en vielä tiiä mitä miehelleni ostan, mutta täytyy jotain kehittää.

Toppahaalarista Meillä on Reimatecin puku ja vaikuttaa tosi hyvältä. Haalari on vaan vielä vähäsen iso, vaikka onkin kokoa 62cm. Vielä käytetään syyshaaalaria, mikä sekin on Reiman.
Laitan sinne syyshaalarin vaan alle vielä villahaalarin. Jännä että tuo syyshaalari on just sopiva vaikka on myös 62cm.

Mulla kai alkoi menkat tai sitten jälkivuoto uudestaan :kieh: En tajua!!

Onnea muuten kaikille nimen saaneille :heart:

outiko&sasu kohta 3kk
 
Unikuu : Ihana nimi Eevellä :flower:

Toppahaalarista: meillä nyt käytössä cittarista ostettu 68cm kevyttoppis. Talveksi meillä on Reiman haalari kokoa 68 cm. Noissa puvuissa on tosi iso kokoero. Tuo Reiman puku on tosi iso ja tuo cittarin puku on nyt sopiva.

Meillä on ollut tänään vähän erilainen aamupäivä. Justiina meni iskän kanssa palaveriin, kun äiti kävi hierojalla :) Neiti oli ollut täysillä palaverissa mukana ja kaikki oli vaan ihastellut kuinka rauhallinen vauva on.

nyt aletaan ruokailemaan ja sit partsille nukkumaan

muoks.partsille nukahti, jes!

Eilen mainitsin, ettei mitään oireita siitä Rota-rokkotteesta ollu vielä tullu. No viime yönä neiti väänsi kahet kakat ja molemmilla kerroilla se tekeminen kesti..voi sitä ähinän ja puhinan määrää!
 
Kävin jälkitarkastuksessa. Oon oikein hyvin toipunu. :)

Leo oli kotona isänsä kanssa ja isä oli ihan helisemässä kun tulin ku poika ei ollu missään tyytyväinen. Laitoin vaunuihin hirveen huudon kanssa ja sinne nukahti HETI! ja meillä on tosiaan päisin varsinki toi nukahtaminen ja nukkuminen ongelma. Ei tarvinnu ees kävellä vaunujen kera. JESS! mut eri asia onki se kuinka kauan poika nukkuu.. :D


ainiin: Unikuu päädyitte ihanaan nimeen. :heart:
 
Toppahaalarista: Meillä on sellanen pussi johon saa jalantietkin se on H&M ja oon maksanu siitä kirppiksellä 3 euroa joskus. Sit ostin 62cm toppapuvun, joka kuulemma meni sellaselle vauvalle joka käyttää jo 68. Tämä on hennesin myös ja on vaaleansininen, tykkään kovasti, maksoin siitä 6e. Mun mielestä se pakkauksen toppis on sen verran iso et uskon et se menee vasta loppu talvesta.

Meillä kans nukahtaa poikkeuksetta vaunuihin. Eilenkin oli 8-12 hereillä ja laitoin vaunuihin ni ei ehditty uloskaan kun oli sammunut. Nukkui lähes kolme tuntia. Nyt tänään on torkahtanut vaan tissille hetkeks. Pitäs lähteä vauvuilemaan. Meillä on tänään valmennuksen vauvatreffit. Ei huvittas mennä mut meen ehkä kuitenkin.

Onnea hienoista nimistä! :flower:
 
Täällä myös tilattu isänpäivälahjaksi paita iskälle "Justiinan iskä" ja vauvalle body "Iskän Justiina". Sit ajattelin ostaa vielä Reinot, kun mies eilen valitteli, et varpaat jäätyy partsilla, kun haki tytön partsilta. Mä sain viime jouluna mieheltä vaalenpunaset reiskat, joten sit olis molemmilla hyvät parveketossut:) Ja kortti tehdään kans.
 
Kaikille nimensaaneille isot onnittelut! :heart:

Mä tilasin just semmosen Reiman toppahaalarin josta saa joko pussin tai housut. Mun mielestä oli ihan kätevä kun ei noin pieni kuitenkaan tarvitse housuja erikseen. 68cm kokoisen otin. Poitsu oli viimeksi neuvolassa sen 61cm. Vaatteista meillä käytetään 62cm kokoisia. Aikalailla taitaa olla Tutan vaatteita. Kotimaiset koot kun on reilumpia kun esim. ruotsalaiset. Joitain 56cm kokoisia käytetään esim. potkareita.

maria-s harmi jos teillä vatsaoireet menee pahempaa suuntaan. :( Tsemppiä! :hug:

Aniit meillä on kanssa noita nukkumisongelmia päivällä. Välillä nukkuu 4 tuntia vaunuissa mutta muuten ei oikeen nuku. Välillä saattaa olla päiviä jolloin päikkäreitä ei juuri nukuta. Mä uskon että meillä nukkumattomuus liittyy vatsaongelmiin. Iltaisin sit on ihan hirveän väsynyt lapsi. Harmittaa aina poitsun puolesta.

Toista lasta ei meillä kyllä ihan heti aleta yrittämään. Mä en nimittäin jaksaisi kahden ihan pienen kanssa. Mä itseasiassa näin painajaista viime yönä että olin raskaana. Ei mulla sitä raskaanaoloa mitään vastaan ole, vaikka onkin kiva olla kun maha ei ole tiellä, mutta voimat ei mulla kyllä riittäisi. Joten vauvakuumettakaan ei ole! =)

Pari päivää meillä meni hyvin tosi vähillä itkuilla. No eilinen oli taas aika itkuinen päivä. Paljoa ei poitsu nukkunutkaan. Tänään taitaa olla taas vähän parempi päivä. Ainakin on reilu pari tuntia jo pihalla nukkunut.

Vitsi mä olen tyhmä. Repäisin yks päivä varpaasta kynsitikun ja sehän sit tulehtu. No eilen vasta menin lääkäriin ja se oli jo aika paha. Antibioottikuurin sain ja ehkäisevät lääkkeet antibioottiripuliin. Tuli aika kallis keikka joten en varmasti revi mitään enää varpaistani. Poitsua on pakko nukuttaa vaunuissa ja käveleminen on niin ihanaa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis! No tulipahan opittua taas kantapään kautta. =)

Kipeille pikaista paranemista! :hug:

Päksäkkä ja Matias 10vko :heart:
 
Ai niin. Isäinpäivälahjaksi ostin miehelle kunnon paistinpannun joka kestää kuumalla paistoa, kun en tykkää kun se paistaa tosi kuumalla ja käyttää mun kalliita pannuja! Saapahan paistella omalla pannulla mulle hyviä pihvejä! :p Siinä se on ihan loistava! :heart:
 
Mitäs olette mieltä tuosta sikainfluenssarokotteesta? Meinasitteko ottaa tai antaa vauvalle kun oma vuoro tulee? Mä kysyin tänään mielipidettä ihmiseltä joka työskentelee rokotteiden parissa ja tutkii niitä. Kysyin että ottaako itse ja aikoo kuulemma ottaa heti kun saa. Mä olin eka ajatellut että jos ei otettaisi. Ollaan nyt tehty niin ettei poitsu tule meidän mukaan esim. kauppaan. Jos se nyt mitään auttaa. Mut tämä henkilö sanoi että kukaan ei koskaan kirjoita mihinkään että sain rokotteen ei tullut oireita vaan vain huonot kokemukset tulee esiin. Kai sen ehkä uskaltaisi ottaa.
Siihen rokotetutkimukseenkin voisi ehkä osallistua, kysyin siitäkin. Me kun tuskin ollaan matkustamassa mihinkään. Mulla on matkustusinto ihan nollassa. Ja onhan se hepatiittirokotekin aika arvokas jos sen saa.
 
Sikaflunssarokotteista Meidän vauvathan ei nyt sitä rokotetta saa ku ovat niin pieniä. Rokotteenhan saa vasta puolivuotiuaasta, joten sitähän ei tarvi nyt päättää vauvan osalta. Epidemia voi olla jo ohi, kun nää täyttää puoli vuotta. Ittellemme todennäkösesti otetaan, jos vaan sillä pystytään edistämään ettei Lukas saa meistä tartuntaa..
 
Unikuulle Onnittelut kivasta ja kauniista nimestä :heart: Sikarokote otetaan mikäli ei sairastuta ennen sitä.Tautia ollu jo täällä turussa viime päivinä,mutta me ei olla muutettu omia systeemejä sen takia.Tänäänkin oltiin kaupungilla ja käytiin jopa pääkirjastossa lehtiä lukemassa ja imetin siellä hoitohuoneessa.Mä pesen hoitohuoneeseen mennessä aina ensimmäiseksi kädet saippualla ennenku kosken vauvaan.Ja kun poistun yleisistä vessoista tai noista hoitohuoneista avaan sen oven aina paperilla koska se sikavirus elää ovenkahvoissa,vesihanojen nupeissa,vessanpöntön veto-kahvoissa,ym.pinnoilla,joita koskee yleisissä vessoissa.Myös käsiä pestessä suljen vesihanan aina paperilla.Aina kun tulen ulkoa kotiin,menen ekaks pesemään kädet!Käsihygienia on ainoa tapa estää tautia leviämästä!Ja kun muistaa,ettei hiero pesemättömiä sormiaan silmiin tai nenään,yms.

Se desinfioimisaine on hyvä silloin,kun vettä ja saippuaa ei ole käytettävissä.Esim.apteekissa oli tänään pullo uloskäynnin vieressä.Siinä kannattaa käyttää,ku on just ollu kassalla.Firmat tekee nyt hyvää voittoa niillä käsidesiputeleilla,joita myydään joka kioskissa,vaikka enimmäkseen vesi ja saippua riittäisivät! :kieh: No ihmisillehän on hysterian aikana helppo myydä mitä vain!

Huomenna alkaa maidoton dieetti jälleen.Meillä tänään jo kolmas itku-,ja kipupäivä.Lisäksi nyt taas ennen nukkumaanmenoa Lari kakkas semmoset tummanvihreänruskeat ripulit kahteen vaippaan peräkanaa..just ku saatiin pestyä ja vaihdettua ni tuli pepusta aikamoiset tulitukset ja taas oli sitä löysää velliä..Voi reppanaa,mahtaa olla kurja olo siellä masussa tällä hetkellä.. :(

 
Meillä samat perusteet possurokotteen ottamiseen kuin auroralla. Mä luotan niihin ihmisiin, kotka työkseen pähkäilee näitä asioita, eli lääkäreihin. Ja kun lääkärit sanoo, että kannattaa ottaa niin me otetaan. Kuulutaan miehen kans siihen < 24v ryhmään niin voi tulla kutsu hyvinkin pian.

Meillä on tuo kakka aina vaan vihreää. Ollut siitä saakka kun lopetin imettämisen. Lastenlääkärin mukaan kaikki muu paitsi musta ja valkoinen on normaalia ja tuo värin muutos imetyksen lopetuksen yhteydessä on normaalia. Mua vaan hämää se, että miks Elman kakan väri sit muuttu normaaliksi antibioottikuurin yhteydessä? :eek: Kysyn kyllä neuvolalääkäriltä ens viikolla kun mennään, mua vaivaa...
 
vilmav2 Meillä myös Mintun kakka on ihan sellasta tumman vihreää ja joskus satunnaisesti tulee joku keltaisempi satsi. Kysyin siitä lääkäriltä ja se kokeili Mintun mahaa ja totesi että jos tyttö ei itkeskele muuten mahavaivoja niin ei hän näkisi syytä vaihtaa korviketta. Me siis käyettään nan:ia.

Meidän pitäis rueta aikaistamaan tota Mintun yöunille menoa kun illat tahtoo mennä nykyään aikamoiseksi kitinäksi ja usein sit nukkumaan mennessä on niin väsynyt ettei oikein maitoakaan huoli. Viime yö oli kyllä ihan luksusta.. Pistin tytön sänkyyn siinä 22 jälkeen, 4.30 änisi sängyssä jolloin laitoin tutin suuhun ja menin lämmittämään maidon ja takas tuleessa tyttö olikin nukahtanut ja heräs vasta 6.30. Aamusinkin nukkuis johonkin 9-10 asti, mut tänä aamuna piti heittää mies töihin niin aamu-unet vähän keskeytyi.

Päiväunista sen verran että kun meillä ei oikein ole rytmiä vielä noitten unien kanssa ja välillä nukutaan millon missäkin(sitterissä, vaunuissa, sängyssä, kaukalossa) niin ootteko ite yrittänyt rytmittää noita silleen että jotkut unet nukkuis vaunuissa ja toiset sängyssä vai mitenkä ja missä teillä vauvelit nukkuu?
 
Sadepäivänilo meillä ei tosiaan päivällä juurikaan nukuta. Kitistään jollei saa olla sylissä, rintareppuun tai syliin nukahtaa. oon yrittäny kerran päivässä mennä vaunulenkille koska vaunuissa kuitenkin nukkuu kun ne liikkuu. Meillä oli jokin aika sitte sitteri ihan pop. mut nyt ei viihdy siinä ollenkaa. Päivä kerrallaan! :) riittää kunhan yöt nukkuu hyvin.
 
unikuu108
mä en(esikosta viisastuneena) edes yritä katella mitään rytmejä.vauva nukkuu millon nukkuu,mut yöllä ei saada muuta palvelua kuin maito ja kakkavaipan vaihto. yöt tää onkin nukkunut hyvin.

joten en yritä saada sitä vielä nukkumaan tai syömään tiettyihin aikoihin vielä muutamiin kuukausiin. eipä tule pettymyksiä rytmin vaihdoista kun en niitä seuraile. syöntivälitkin on mitä on. tissiä saa millon haluaa ja kuinka kauan haluaa/on nälkä.selkeet fiilistelytissittelyt jätän ihan iltaan..voi kattoo leffaa samalla eikä tarvii itekään liikkua minneen.
 
Unikuu, aina kun kuvittelen, että nyt on joku rytmi, niin seuraavana päivänä se onkin ihan eri. :LOL: Ainoo mikä on vakio, on aamupäivän unet vaunussa. Nukahtaa jo pukiessa. Mutta iltapäivän unet saattaa olla mihin kellon aikaan hyvänsä ja kesto on arvoitus joka päivä. ei siis logiikkaa. Eikä tarvikaan. Ja tissiä meillä saa tyttö kans silloin kun haluaa. Yleensä kahden tunnin välein. Yöllä väli on onneks pidempi ja päikkäreillä satunnaisesti nukkuu yli 2 tuntia.

Heräs, mentävä, moi!

 

Yhteistyössä