*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Kuulostaa tutulta tuo monen päiväuni"rytmi" eli meillä kans parhaat päikyt otetaan melkeen aamusta eli niiden osalta toivoa on että nukkuu kaksi tuntia. Iltapäivä menee sitten arpoessa. Nyt parina iltana on torkahtanut viiden pintaan aika helposti sellaisille vajaan tunnin päikyille mikä on tuohon aikaan ok meidän pojalle, jonka iltatoimet alkaa jo iltaseiskalta.

Iltaunille on ollut helppo luoda "rutiini" iltatoimien myötä mutta onko teillä jotain tapoja päiväunille menon osalta? Mä kun koen että mun on nykyään vaikeampi tulkita milloin poika on väsynyt päivällä. Sekin varmasti sekottaa nukahtamista. Tuntuu et reagoin vasta sitten kun se on yliväsynyt ja silloin on jo liian myöhästä eli ainoastaan vaunulenkki taltuttaa pikkumiehen tuolloin... Mietin vain pitäiskö koittaa kans aina laulaa tms. ku laittaa vaunuihin tai missä sitten nukkuukin?

Päksäkkä, se Reiman toppahaalari on tosi kätsy just koska siin on se pussimuotokin olemassa. Mistä sä tilasit?
 
Meillä Justiina nukkuu aamupäivästä pikku unet ja iltapäivän nukkuu yleensä kokonaan jos ollaan kotona. Eilen vein partsille 12 aikaan ja 17.15 hain pois :) Kaks kertaa kävin tuona aikana laittamassa tuttia. Melkein joka päivä nukkuu ainakin sen 4h partsilla eikä tartte heilutella, luksusta.
Iltapäikkärit ottaa joskus, ei aina. Yleensä menee kasilta yöunille, mut joskus jaksaa valvoa ysiin asti.
En ota stressiä tosta rytmistä. Mennään kaupoille jos siltä tuntuu ja nukkuu unensa siellä tai reissun jälkeen.
 
Meillä ei oo mitää tarkkaa rytmiä, osittain jo senkin takia et meillä on melkein joka päivä jotain ohjelmaa ja sillon on vaikeaa pitää mitään rytmiä. Aamu on kuitenki melko samanlainen: seiskalta ylös ja kasilta torkuille sitterissä, kympiltä-yheltätoista päikkäreille, jotka nukutaan vaunuissa tai sit kaukalossa jos ollaan shoppailemassa tai kylässä.Jos vaunut liikkuu ni poitsu nukkuu helposti kolmekin tuntia. Mä monesti teen pikkulenkin jonka jälkeen jätän pojan pihalle ja kun alkaa heräily niin lähen vielä toiselle lenkille.. :)

Iltapäivät/illat nukkuu vaihtelevasti sen mukaan mitä ohjelmaa meillä on..

Aurora+Lukas 2kk
 
Syystonttu tilasin Netanttilasta. Maksoi sen 69 euroa.

Me kans kaverin kanssa tänään puhuttiin että pakko se on lääkäreihin näissä asioissa luottaa. Tuskin mitään rokotetta annetaan niin ettei sitä olisi kunnolla tutkittu. Onneksi ei tarvitse poikaa rokottaa.

Meidän piti rueta antamaan maitoa pojalle pullosta iltaisin että saataisiin paremmat unet. No nyt se ei enää suostu juomaan pullosta. Alkaa ainakin kun korviketta yrittää antaa itkemään. Mä en viitsis paljoa pumppailla, koska sillon yhdessä vaiheessa kun poitsulla oli tiheänimun kausi tein kaikkeni että sain maidontulon lisääntymään ja nyt mulle vasta tuli ekat raskausarvet, kun pumppailin ja pidin poikaa paljon rinnalla. Enempää en halua maidontuloa lisätä. Täytyy vaan kokeilla että johtuuko se pullon hylkiminen nyt korvikkeesta vai suostuuko omaa maitoa juomaan. Aikaisemmin joi pullosta ihan hyvin ja korvikettakin on vähän juonut.

Päksäkkä ja Matias :heart:
 
KOvin kuulostaa samalta monen rytmit kun meillä.. Eli aamut ja päivätkin nukutaan ja illalla valvotaan. Illat menee meillä kitnäksi kun ei oikein meinaa nukahtaa. Minttu jaksaa valvoa sellasen tunnin kerrallaan jonka jälkeen rupeen jo laittamaan unille joko vaunuihin tai nyt muutaman kerran omaan sänkyynkin. Minttu itse kyllä valvois vaikka mihin asti, mutta huudoksi se usein menee, joten sen verran mä vaikutan meidän rytmeihin... Syystontulle Meillä nukutaan yleensä aina myssy päässä(sisälläkin) koska oon huomannut sen rauhoittavan, välillä on myös tumput kädessä. Nyt oon myös ruennut laittamaan rätin tuohon olan ja posken väliin ja Minttu onkin ruennut "kaivautumaan" siihen rättiin ennen nukahtamista. Sängyssä meillä on mobile jota yleensä iltasin soitellaan, mutta muutaman kerran oon laittanut sen myös päivällä soimaan.

KÄytiin tänään kaverilla jolla on minttua 3vko vanhempi tyttö, joka melkein jo kääntyy selältä mahalleen ja muutama hammaskin on tulossa.. On se hurjaa miten nopsaa nää kasvaa..
Ja minttu varsinkin kun painaa jo 200g enemmän kun tää tyttö:D

Neuvolassa muuten käytiin eilen ja lääkäri kontrollissa myös.. Viime kerrallahan se th oli vähän sitä mieltä et vähempikin paino ois ollut riittävää ja nyt tää lääkäri kehui miten upeat käyrät Mintulla on ja paino nousee oikein hyvin... Että näköjään vaihtelee käyrät sen mukaan keneltä kysyy...
 
Huomenta !!

Rytmistä meillä on kyllä jo aika hyvin muodostunut jonkinlainen päivärytmi, mutta minä tyhmä äiti aina sekoitan koko touhun kun itse en jaksa aina samaan aikaan lähteä ulos, nousta sängystä ja muuta.
Mitään kellon aikoja en ole katsonut, ja ihan turhaa se olisikin kun kuitenkin kaikki riippuu ihan siitäkin että ihin aikaan noustaan ja että jaksanko lähteä aamulla ulos, vai käykö niin kun nyt monena päivänä että koira pääsee AAMUlenkille vasta joskus 1 aikaan.
Lisäksi siihen vaikuttaa neidin aamupäiväunet kun en viitsi nukkuvana pukea ja siirtää vaunuihin vaan mielummin odotan että herää, syötän ja sitten puen ja laitan vaunuihin missä sitten vielä jatkaa unia puolesta tunnista tuntiin.

Mun pitäisi nyt tässä viikonlopun aikana yrittää siivotakin täällä, mutta se on yllättävän vaikeaa ton pienen kanssa.
Mä kun alan siivoamaan niin se sujuu niin kauan hyvin kun saan vaan siivota, mutta jos pitää välillä keskeyttää ja vaihtaa vaippaa tai seurustella niin siivousinto katoaa samantien.
Pakko on kuitenkin siivota ennen tiistai aamua kun tänne meille tulee 2 sosiaalityöntekijää, mun sossu ja sitten Tampereen sossu.

Kun tosiaan olen siinä jälkihuollossa ( enää puolivuotta ja sitten se on ohi JEEEEEEE ) ja sen jälkihuoltosuunnitelmantarkastus pitää tehdä puolenvuoden-vuoden välein niin tämä mun sossu sitten viimeksi päätti että se tehdään meillä kotona ( sen jälkeen kun oli ilmoittanut että mulla on päihdeongelma vaikka ei ole eikä ole ikinä ollutkaan ja haluaa sitten ilmeisesti tulla tarkastamaan onko meillä viinapulloja ja pillerpurkkeja kämppä täynnä, vaikka eihän hän sitä myönnä vaan selitti vaan että se on MINULLE helpompaa kun ei tarvitse lähteä kotoa pienen lapsen kanssa ja koska vauvathan nukkuvat AINA 9 aikaan aamulla )


 
Meille on muodostunut melko selkee päivärytmi:

Poika heräilee joskus 8-9 aikaan aamulla (ennen kellojen siirtoa 9-10)
Siitä sitten on hereillä n. tunnin verran ja sitten unille. Nukkuu tässä vaiheessa noin tunnin unet.
Sitten pidän sitä hereillä parisen tuntia eli päiväunille ulos parvekkeelle n. klo 12-13.
Parvekkeella nukkuu noin 4 tuntia.
Sieltä siis heräillään n. klo 16-17 jonka jälkeen ollaan hereillä ehkä 2h.
Sitten nukutaan sellasia pieniä unia ( n. 1h) pariin otteeseen pitkin iltaa.
Yöunille laitetaan poika siinä yhentoista aikaan. Syömään herää melkeen kellon tarkasti klo 03:00 ja joskus vielä 05:00, mutta yleensä kerran syö yöllä.
Tällästä rytmiä ollut nyt useempi viikko.

Ens viikolla meillä 3kk neuvola, jänskättää miten poika kasvanut (2kk neukussa siis 60cm ja 5780g) Kauheen hoikan näkönenhän tuo on, mutta johtuu ehkä siitä että on suht pitkäkin.

Mutta jee, tänään viikonloppu!!

outiko & Sasu (sunnuntaina 3kk!)
 
Meillä tyttö on itse rytminsä luonut, me ei ohjata kuin yöunille. Nyt tosin muutoksen tuulet puhaltaa :whistle: Eli aiempien kaksien pitkien unien sijaan useana päivänä nukkuu vain yhdet pidemmät unet ja sitten 3x n.tunnin. Yöt ovat pidentyneet ja syöminen vähentynyt niin siitä varmasti johtuu tuo. Joskus tosin vetäsee ne kahdet pitkätkin unet :) Harmi vaan et noiden tunnin torkkujen jälkeen se ei oo kauheen hyväntuulinen kauaa. Ja aina menee yliväsyneeksi ja huudon kans nukkumaan. Oon yrittänyt ohjata siten, että kun alkaa väsyä niin laittelen jo vaatetta päälle, varsinkin pipo auttaa sitä ymmärtämään että unet alkaa nyt. Jos koitan vaunuun laittaa silmät auki niin huuto siitä vaan tulee. Mut jos herää kesken vaunulenkin niin hakee itse unensa uudelleen useimmiten. Meillä ekoja unia ei työnnetä koskaan, muilla unilla saatetaan kävellä. Viimeiset unet työnnetään aina, sen tavan mä oon sille varmaan opettanut :D Yöunille meno sujuu kuin leikki, sen tajuaa heti. Olisko kokeneilla vinkkejä tuohon, et oppis päivällä nukahtamaan itse vaunuun?
 
Taika kävi eilen 3kk neuvolassa, mitat: (suluissa 2kk)
Paino 6170g (5320g)
Pituus 60,4 cm (57,5cm)
Päänympärys 40,8 (39,9)

Eli sopivasti on kasvanut ja muutenkin kaikki hyvin. Taika sai sen inhottavan yhdistelmärokotteen!!! Oli kyllä paljon reippaampi kuin äitinsä, jolle tuli ihan tippa silmään... :ashamed: Taika oli eilen vähän ehkä kiukkuinen ja väsyneempi. Tai kiukku saattoi johtua myös väsystä, kun ei heti tajuttu, että se oli niin väsynyt. Yöksi laitoin supon, vaikka ei tuntunut kuumeiselta, mutta pistojälki saattoi kuitenkin aristaa. Nukkui yön ihan normaaliin tapaan. Jos näin vähällä tästä rokotteesta selvittiin, niin hyvä! Rotahan viimeksi aiheutti ripulia, joten sitä odotellessa.

Jokos muut saa pian yhdistelmää? Ainakin Elma taitaa olla jo 3kk...? Kertokaahan sitten kokemuksia.
 
Mun piti jo eilen toivotella kovasti jaksamisia Piritta88:lle :hug: Miten teidän vauva nukkuu yöllä? ja saatko ite nukuttua yhtään päivällä? Toivottavasti et sairastu, vauvan hoito muutenkin on raskasta, niin saati sit kipeenä.

Ja eilen tosiaan käytiin neuvolassa ja tässä äkkiseltään kun outikon ja peejiin vauvojen mitat katsoin niin kyllä meidän Minttu taitaa vähän "keskivertoa" pyöreämpi olla.. Mutta lääkäri siis kehui hienoja käyriä eikä mun silmään Minttu ainakaan mikään ihan hirmunen michelin ole.

eli ikää 2.5kk (7vko)
pituus 58.5cm (56.5cm)
paino 6315g (5620g)
pipo 40cm (38,5)
 
Taas koetellaan äitiä päivä...
Esikoinen heräsi jo klo 6.30 ja tietty oli illalla hillunut vaikka kuinka myöhään ja oli sit jo kympin jälkeen itkupotkuraivari pisteessä kun väsy iski. Noh, sain pikkusen nukkuu ja kauheella väännöllä esikoisenkin sit, niin eikö pienempi sit jo herännyt...
Ja nyt on tietty hereillä kunnes esikoinen herää ja alkaa nukkuu kun toinen tulee meluamaan. Mä en ymmärrä miten ne osaa järjestää tän kuvion niin, et yhtäaikaa ei voi nukkua :/
Eli joo, aamupäivisin meillä on ( yleensä ) rytmi, mut sitten se sotkeentuu kun herää esikoisen rymyämiseen tms. Eli normisti suunnilleen näin: 7-8 herää, tunti hereillä sit puolen tunnin tirsat. Jos hyvin menee nukkuu 11-14 välillä pari tuntia, sitten jos on nukkunut hereillä pitkäään, siis joku kolmekin tuntia. 17-18 välillä taas tunnin tirsat ja sit yöunille 21-22, joskus nukahtaa vaikka jo kasilta, mut sit herää vielä hetkeksi ja uinahtaa kympin jäljestä. Esikoisen kanssa siis aika ristiin välillä ( hän herää 7-8, päikyt 13-15 välillä 1-1,5h, yöunille 21-21,30 ) Ja meillä toi isompi on aina ollut vähäuninen ja taitaa tääkin neiti olla. Äiti taas ei ole |O

Sadepäivän ilo Meillä oli 7vko+ neuvolassa jo 6kg rikki, joten saas nähdä mitä ens viikon 3kk neuvolassa on... Luulisin et 7.5kg olis aika lähellä! :D

Laitetaas pieni galluppi: mikä tarvike ( poislukien pinnikset, tutit ja pullot yms, "pakolliset", on osoittautunut teillä korvaamattomaksi? Ja mikä turhakkeeksi?
Meillä sitteri on korvaamaton, se on likan vessa ;)
Turhakkeita ei kauheasti ole, kun esikoisen aikaan ne tuli jo todettua, paitsi no joo, meillä tutti on ( TAAS :headwall: ) aikalailla epäsuosittu, peukalo kiinnostaa enempi... :headwall:
Ja 62cm vaatteet jäi niin vähälle käytölle, et ilman sitä kokoa ois melkein pärjänny :)

Mukavia viikonloppuja ja jaksamisia kaikille!
 
Sitteri (BabyBjörn) korvaamaton ja toimii myöskin vessana sekä viihtyy muutenkin siinä. :)
turha on ollut imetystyyny, kun imetän melkein aina makuulla, paitsi reissussa ja reissuun en imetystyynyä raahaa. :D

Tajusin just kuuluvani riskiryhmään ja saan varmaankin sen sikarokotteen jo marraskuun puoli välissä, kun katselin kotikaupungin rokotusaikataulua. Sinänsä kammottavaa, mut oon iloinen, että saan sen jo hyvinkin pian. Mulla siis astma ja lääkkeet säännöllisessä käytössä. Ja kyllä, flunssan aikaan astamapiippu on todellakin ahkerassa käytössä, kun meinaa henki loppua. Blondilla on vähän pitkät piuhat ja tosiaan vasta nyt tajusin, kun luin noita juttuja tarkemmin, että riskiryhmässä ollaan.
 
Meil on muuten kans BB:n sitteri :)

Ja tosta sikainfluenssasta, meillä esikoinen sais rokotteen vko 47, mut me muut ei. No mä olisin jo saanut jos töissä olisin ( onneks en ole :| ) ja meistä ei kumpikaan kuulu mihinkään riskiryhmään. Ja vauva tietty liian pieni. Nyt pisti miettimään, kun sveitsi kielsi rokotteen alle 18-v ja raskaana olevilta, haluanko esikoista rokottaa? Kun ihan kahden vaiheilla muutenkin kokoajan. On täs onneks pari viikkoa miettimisaikaa... :/
 
Piritta mä olisin tosi iloinen jos sanottaisi edes joskus että onpas neiti lihonut.
Mulle kun sanotaan neuvolassa aina että "tämä neiti se vaan on aina yhtä siro, saisi sitä painoa nyt tulla reippaasti lisää"
Ja ärsyttää välillä aivan suunnattomasti kun antoivat sairaalassa painon tippua niin paljon että nyt vaikka painoa tulee ihan normaalisti niin painossa on kuitenkin vielä paljon kirittävää siihen tuon ikäiseen "normaali"painoon.
Mä en kyllä vaan käsitä miksi vauvat ei saa olla yksilöitä vaan pitää AINA sanoa että NORMAALISTI tai YLEENSÄ kun kuitenkin kaikki on ihan omia yksilöitä ja kasvaa ja kehittyy omaa tahtia PRKL !!!

Mutta joo luulen kyllä että jos meillä oltaisi alusta asti sanottu että neiti on lihonut niin kyllä sekin varmaan ärsyttäisi, mutta tosiaan tässä tilanteessa olisin vaan iloinen.

Mun mielestäni on kyllä tolle meidän neitokaiselle ihan hyvin tullut painoa kun nykyään on jo jalkamakkarat, pulloposket ja kaksoisleuka, mutta silti stressaan edelleen sitä syömistä ja pelkään seuraavaa neuvolakäyntiä sen vaa´an takia.
Viimeksihän painoa oli tullut hienosti, mutta nyt on aina ollut niin että jokatoisella kerralla painoa on tullut tosi hyvin ja jokatoisella tosi huonosti, eli ton kaavan mukaan seuraavalla kerralla pitäisi taas tulla sanomista siitä kun ei ole painoa tullut riittävästä, mutta tietysti toivon että neiti on saanut lisää pituutta ja painoa riittävästi.

 
Mitä muuten olette ajatelleen kiinteiden aloittamisesta ?
Mä en millään haluaisi vielä aloitella kiinteitä ruokia tolla neidillä vaan haluaisin kyllä ihan siihen puoleen vuoteen asti mennä imetyksellä.

Toikin asia stressaa mua tosi paljon koska jos painoa ei tule riittävästi pelkällä maidolla niin silloinhan on pakko aloittaa soseiden antaminen.
Mulle on jotenkin alusta asti ollut tää imetys vähän arka asia, enkä haluaisi joutua sitä lopettamaan aikaisemmin kun on pakko koska tunnen epäonnistuneeni jos niin käy ( tiedän ettei se ole epäonnistumista, eikä imetys ratkaise sitä kuinka hyvä/huono äiti on, mutta mulle henk.koht. se olisi kova paikka jos neuvolassa sanottaisi jo vaikka ensi kerralla että pelkkä maito ei riitä neidille ravinnoksi )
 
Piritalle munkin piti lähetellä eilen tsemppiä! :hug: Joiko teillä tyttö pullosta? Jos juo niin voisiko mies hoitaa vaikka yhden yön, että saisit nukuttua kokonaisen yön.
Mulle on ollut ihan korvaamaton apu mun vanhemmista. Ne on eläkkeellä ja välillä ollaan Matiaksen kanssa aika paljon niillä tai ne on meillä, varsinkin mun äiti. Mun mies on aika paljon töissä, viime viikollakin 6 päivää. Huomenna sillä on vapaata 8 päivän putken jälkeen. Ihanaa! :heart:

Meille korvaamaton on kanssa ollut Baby Björnin sitteri. Siinä tosissaan vatsa toimii ja mä saan syödä aamulla jugurtin ja juoda kupin kahvia. Niin kauan meillä siinä viihdytään.
Turhia on ollut kaikki muut rasvat paitsi Ceridal öljy. Pojalla on niin hyvä iho että öljyä laitan välillä kun joutuu paljon peppua pesemään niin alkaa iho vähän kuivumaan. Niin ja toinen on se kylvetystuki.

Imetyksen lisäksi toivoisin että viimeistään neljä kuukauden iässä aletaan antamaan kiinteitä. Jos toi poika kasvaa noin hirveetä vauhtia niin musta tuntuu että pelkkä maito ei riitä. Mä olen muuten alkanut saamaan kiinteitä 2kk iässä niinkuin mun siskokin seitsemän vuotta aikaisemmin. Niin ne ajat muuttuu. Vatsavaivoihinkin neuvolassa oli suositeltu mulle tillinsiemeniä ja fenkoolivettä. Näin oli mun neuvolakortissa. =)

Kikka älä turhan stressaa sitä punnitusta. Jos tyttö kerran pyöristyy niin eiköhän kaikki ole hyvin! :hug:

Päksäkkä ja Matias :heart:
 
Meillä imetystyyny on aivan korvaamaton koska imetän sängyssä ainoastaan aamulla kun neiti syö ensimmäisen kerran ja olen itse niin väsynyt etten jaksa nousta ja muuten sitten imetän olohuoneessa ja siinä toi tyyny on kyllä tosi hyvä niin ei tarvitse kannatella vauvaa vaan voi vaan antaa olla siinä tyynyllä.
Kun ollaan jossain liikenteessä niin silloin ei tietenkään tyynyä ole mukana ja syöttäminen onnistuu kyllä ihan hyvin ilmankin, mutta en kyllä luopuisi siitä mistään hinnasta kun on se vaan niin paljon helpompaa.

Rintareppu on meillä osottautunut aika turhaksi ( onneksi ) kun ostin sen sitä varten että jos vauva on sellainen kokoajan mukana roikotettava niin ei tarvitse kantaa vaan voi laittaa rintareppuun ja saa kädet vapaaksi.
Neiti kuitenkin viihtyy sitterissä ja lattiallakin nykyään ja ne ajat kun täytyy kannella ympäriinsä on kuitenkin niin lyhyitä että jaksaa.
Onneksi meillä on niiiiin helppo vauva
 
Peejii, me saadaan tuo rokote tiistaina :) Toivotaan ettei tulis kovat sivuoireet.

Meillä tärkeimpiä tavaroita ovat olleet sitteri, autokaukalo ja vaunut. Tyttö nukkuu kaikki unensa vaunuissa, sitterissä viihtyy hirmu hyvin (laiska äiti sen välillä iskee kattomaan telkkua) ja kaukaloo ollaan tarvittu kun ollaan reissattu paljon pohjanmaa-keskisuomi väliä. Onneks ei enää kauaa tarvii ;) Sit kantoliina ja lelukaari on olleet tärkeitä, mut ne hankin vasta vauvan synnyttyä. Turhakkeiksi en voi muuta sanoo kuin lyhythihaiset bodyt ja paidat :D Tykkään pitää vauvalla pitkähihaisia ja oon aika laiska pukemaan lyhythihaisen alle mitään pidempää paitaa. Bodyt ja puolipotkarit on helpoin yhdistelmä :)

Meillä mennään kiinteiden kans sen mukaan mille näyttää. Välillä tyttö syö niin, että alkaa jo hirvittää, sit on päiviä ettei syö varmaan edes sitä mitä pitäis. Kyselen neuvolassa ens viikolla, mut veikkaan et aika lähelle sen 4kk päästään.

Voimia kaikille sitä tarvitseville. Jättäkää tyhmät kommentit ihan omaan arvoonsa :hug:

Vilma ja Elma 3kk
 
Mukava kuulla että aika monella kuitenkin jotain rytmiä jo olemassa =)

Mun tuli kans ostettuu turhaan jotain vaatteita, mm. sellaisia edestä solmittavia "sisätakkeja" on muutama. Ei niitä tuu käytettyy. Lisäksi meillä on kans jääny hoitoöljyt ja rasvat käyttämättä kun pojalla on niin hyvä iho. Paras hankinta on ollu tietty vaunut mutta myös leikkikaari. Sitteri on jees mutta viihtyy kyl pidemmän ajan lattialla. Sitterihetkiä säästellään aina siihen kun äiti ja isä syö ;)

Mä olen kans miettiny kiinteiden aloittamista mutta ajattelin jutella siitä 3kk neuvolassa kolmen viikon päästä. Jos sitten joulupöydässä korkkais kiinteet eli 4kk:n iässä :xmas:

Jeps, olen Vilman kanssa samaa mieltä. Unohtakaamme muiden typerät kommentit (kuunnellaan vaan niitä meidän mielestä hyviä kommentteja!) ja luottakaamme äidinvaistoomme :flower:

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)
 
Turhakkeista vielä. Anoppi toi eilen kolmannen samanlaiset yöhaalarin!! Vähän tuntuu turhalta kun ovat vielä vähän.. hmm.. rumia. Mutta käytössä ovat kuitenkin kaikki, eli eivät kai sitten turhia kuitenkaan :D Mutta miksi pitää tuoda niin paljon kamaa, ettei muista mitä on ostanut. Ja kai ne sen silmään näyttää nätiltä kun joka kauppareissulta pitää samanlainen ostaa :LOL:
 
Me käytiin vast eilen hakemassa se rotarokote ja voi,kyl tosiaan on vaikuttanut meillä niin et ei syödä kunnolla tissiä,itketään naama punasena ja muutenkin on vaikeampaa..No kun poika ei oo kunnol syönyt aamun jälkeen niin annettiin taas jo toisen kerran maistaa tota ruusunmarja-vadelmapilttiä.Kiinteistä täällä Kikka kyselikin jo.Kyllä me varmaan noita hedelmäsoseita voidaan siinä 3 kk iässä alkaa antamaan ku mä kuiteski aion imettää poikaa niin kauan kuin maitoa mulla riittää ja mä ite jaksan. ja miks en jaksais,välillä meinaan jo luovuttaa ku on oikeen raivarit,mut tas kohta kuten ennenkin.kyllä siis se meidän Larin pääruoka sais edelleen olla se äidinmaito.

Turhake on meillä melkeinpä ollu sitteri,ku siinä ei juurikaan viidy paria minuuttia kauempaa,kaukalossakin istuu mieluimmin.toinen on kai noit maidonkerääjät,jotka ostin ku luulin et tarviin semmosia jossain :LOL: lisäksi niitä lyhythihaisia bodeja on meilläki uusia 62 senttisiä,jotka jää käyttämättä eivätkä mahdukaan enää oikeastaan.

SpringSummer Mikä vika Lari -nimessä on?Minusta tuntui,kun tuota nimeä pojalle mietittiin,et aika monelle muullekin pojalle annettiin nimeksi Lauri,joten päädyttiin Lariin,joita tähän reilu 1800 löytyy väestörekisterikeskuksen tiedoista.Laureja oli yli 60000 taasen.Larihan on melkein kuin Lauri,u-kirjain vaan puuttuu..
Pitihän tälläkin palstalla nyt sit jonkun tulla arvostelemaan meidän nimivalintaa!!! :kieh:
 
SpringSummer Ei huolta,ymmärsin kai itekin väärin ton ku eka piti tullaki Lauri,ois tullu miehen isoisän mukaan,mut Laureja oli niin paljon mun mielestä,et katottiin ihan vaan täsä kalenterista ja siitä se tuli :heart: Jos poika ei ite tykkää Lari -nimestä,ni onhan hänellä kaks aika kivaa toista nimeä: Lassi ja Aleksi.Toi Lassi on isän mukaan.
Olen aika epätoivoisella olotilalla muutenkin täällä kotona ollut koko viikon,ku maitoallergia vaivaa,itkuisuutta ollu koko viikon.Eilen alotin ite maidottoman,mut vast tänään sain ostettua sen sinisen Floran oisko huomenna jo mukavampi olotila pojalla.Katotaan.Rota-rokoteki varmaan vaivaa ku se eilen vasta saatiin.Nii se vielä lisäksi tähän ku muutenki kärvistellään niin paljon...Onneks meit on kaks tääl kotona,ni saadaan ees syötyä joku lämmin ateria.Toinen voi sit kokkailla keittiössä...

Mukavaa Halloweenia kaikille :D

T:maria ja Lari 2,5 kk
 
unikuu108
turhista tavaroista:

miettikääpäs,jos joku olisi teille raskausaikan asanonut että lyhythihaiset bodyt ja paidat vauvalla on turhia niin olisitteko uskoneet?

tai jos joku nyt sanoisi että sillä kiinteen aloittamisella ei ole kiire jos vauva kasvaa normaalilla omalla käyrällään...tai että lisäruuan antamisella ei ole ollut todistetusti mitään tekemistä yöunien keston kanssa.yöunet häiriintyy vauvan oman fyysisen ja henkisen kehityksen myötä,ei sen mitä ruokaa maha sisältää.
mä en odota kyllä yhtään sitä kiinteidenanto säätöä.ihan kauheeta sotkua tiedossa..että jos vaan neitiseni kasvaa niin mä imetän mahdollisiman pitkään. sen ruuan kaa saa sit sotkee seuraavat pari vuotta.

turhat esineet karsiutui esikon aikana ja nyt vielä enemmän. ehkä selaisen lelukaaren/jumppamaton voisin ostaa ja jonkun härvelin vaunuihin.tää tykkää katella niitä.esikoinen ei ollut yhtään kiinnostunut.
 
Hei kaikki jotka tilas ( ainakin joku tais? ) sielt shoppi.fi:stä isänpäivälahjan, niin mä sain tänään jo postista omani ja tilasin sen tiistaina ( yöllä ). Joten nopee toimitus oli! :)

Ja kiinteistä en aloita ennen kun pakko! Niin totta mitä unikuu kirjoitti, sen kans saa sitte seuraavat pari vuotta sotkea. Joten meil odotellaan ainakin pari kk:tta viel, esikoinen sai ekat maistiaiset reilu 3kk vanhana ja 4kk alkaen aloitettiin oikein sit maistelut kunnolla. Tosin ei varmaan syönyt ennen kun 7-8kk iässä niin et sil jotain merkitystä siis söi niin pienesti, tissiä veti posket lommolla! ;)

Ja turhake listaan meidän osalta vielä kantoliina, esikoista kannoin siinä, ja nyt en. Imetystyyny taas esikoisella ihan turha, nyt käytössä ollut.

Mä muuten käytän t-paitoja vauvalla, puen ne pitkähih.bodyn päälle. :)
 
Turhista tavaroista..hmm..me aika vähän ostettiin etukäteen mitään, joten en kyllä tiiä onko meillä mitään turhaa!? No tuttipullot on kyllä jääneet vielä aika vähälle käytölle..ehkä kahdesti kokeiltu.
Niin ja meilläkin kyllä lyhythihaiset bodyt jääneet tosi vähälle käytölle..ei oo varmaan kertaakaan käytetty.

Mutta taas parhaiksi hankinnoiksi koen vaunujen yms. lisäksi sitterin, kantoliinan ja manducan. On muitakin, mutta nuo nyt ainakin.

Kiinteistä Me varmaan aletaan melkein heti sillon 4kk iässä ainakin vähän maistelemaan..annettiin Sasulle jo tuossa viikko sitten jo vähän ennakkomaistiaisia, mutta ei se kauheesti innostunut :LOL: Tais olla väärää makua ;)

Olen nyt pojan kanssa kahestaan kotosalla, kun mies lähti baariin. Ymmärrän, että se kaipaa välillä "nollausta" enkä siksi viittinyt kieltää, kun se mun mielipidettä asiaan kysyi.
Siltikin mua ärsyttää vaikken tiiä miksi.
En tiiä onko muilla ikinä samaa, mutta mä joskus, kun oon oikeen hormonimyrsyissäni, pelkään että mies löytää jonkun nätimmän naisen jostain. Sellasen, jolla ei oo lasta ja joka jaksaa olla iloinen, pirteä ja kaunis 24/7.
Vaikka meillä meneekin älyttömän hyvin ja luotan mieheeni ja sisimmässäni tiiän, että näin ei varmastikaan tuu tapahtumaan, mutta silti!
Oon joskus tullut niin pahasti petetyksi, että ehkä se juontaa juurensa siitä.
No mutta, koitan nyt kestää tän yhden illan taas :D

outiko & Sasu kohta 3kk
 

Yhteistyössä