*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Rokotteista meidän typyt sai tiistaina sen yhdistelmärokotteen ja rota-rokotteesta sen toisen annoksen, eikä onneksi tullut mitään vaivoja. Mies on ollut tämän viikon lomalla, ajoitettiin niin, et jos olisi tullut jotain niin olisi ollut apuna mahdollisissa huudoissa. No, onneksi ei tullut mitään. Itse rokotuksessa oli kyllä äidillä kyyneleet silmissä, niin teki kipeätä vaikkei mua pistettykään

Kiinteistä Me ollaan nyt kolmena iltana annettu typyille maissivelliä, hyvin on tehnyt kauppansa, eikä ole tullut vatsa kipeäksi. Ei se kyllä yöuniin ole vaikuttanut, mutta annettiin kun mies sitä jo varmaan kuukauden höpöttänyt. Yritin kysellä et miksi, kun hyvin nukkuvat yönsä, yhdellä syötöllä tai jopa joskus ilman yösyöttöjä, mutta halusi vaan, ettei tarvitsisi nannia kantaa selkä vääränä. No, neuvolassa eivät tyrmänneet ajatusta, niin annettiin sitten. Katotaan sitten koska aletaan maistattaan perunaa ja muuta. Muistan että esikoisella aloitettiin kiinteät kolmen kuukauden ikäisenä. Ehtiihän sitä...

Turhin hankinta oli varmaan lyhyt hihaiset bodyt, ei kertaakaan päällä, muistaakseni. Ja nukin tuttipullot. Typyt eivät syö niistä.

Paras hankinta on ollut sitterit, korvaamaton apu, kun ei kädet riitä aina kahdelle. Tulee jaloillekkin jumppaa, kun hötkyttää molemmilla jaloilla sittereitä.
En tiedä mitä jumppaa tarvis ruveta harrastaan, kun jenkkikahvat senkun kasvaa. Niin mukavasti lähti kilot ja painoin vähemmän kun odottamaan rupesin ja nyt sit jo pari kiloa tullut takas. Miksi tykkään makeasta ja hyvästä ruuasta?? Ja miksi niitä täytyy mättää kuin heikkopäinen?? Odotusaikana mun herkku, suklaa, teki pahaa, mut eipä tee enää, olisi vaan saanut se "inho" jäädä päälle.

OutikoToi on niin tuttu tunne, et ymmärtää että miehen täytyy päästä "nollaamaan" päätään ja antaa luvan, mut silti kuitenkin ärsyttää ja kiukuttaa. Onko se vaan jotain kateutta, kun kuitenkin enemmän mä ainakin oon vaan kotona, vaikka johonkin välillä aina pääsenkin. Baariin meno ei kyllä nappaa, sit vasta väsynyt olisinkin, mutta toisaalta olisi se kiva vaan istua, juoda ja höpöttää jonkun kanssa ja nollata sitä päätä. Ja sen päälle nukkua aamulla pitkään. Ehkä sit joskus...
Ja kyllä mäkin joskus mietin, jos mä oon niin kamala jäkättävä akka ja mies ei jaksa tätä tuplavauvarumbaa, et mies lähtee ja jättää, mutta kyllä mä tiedän ettei niin käy, mutta joskus vaan miettii kaikkea tylsää.

Typyt on jo yöunilla, taidanpa minäkin kömpiä sänkyyn. Mukavia pyhiä kaikille!!!
 
Kristanna mulla on ihan sama juttu. Mä olin lähes heti synnytyksen jälkeen samoissa mitoissa ku ennen raskautta, mut nyt on tullu monta kiloo lisää. KAIKKI MAISTUU LIIAN HYVÄLLE!

Turhake: ostin liikaa vaatteita, onneks käytettyjä. Bodejakin on ihan hullu määrä kokoo 62 ja tosi monia en oo käyttäny lainkaan. Taidan antaa syntyvälle sukulaisvauvalle ne.. Paitsi emma-merkkiset tuttipullot turhia, Leo ei suostu niistä syömään. Ainut käytössä.

Lelukaaren poika sai ristiäislahjaks ja on kyllä ollu tosi hyvä! viihtyy siinä jonkin aikaa ja mä saan omaa aikaa päivällä ees vähän kun poika kerran ei juuri muualla kuin sylissä viihdy... Mulla on lainassa BB:n rintareppu,on ollu suuri apu nukuttamisessa ym. :)
Auton takapenkkiin kiinnitin tänään sellasen jonkun vanhan värikkään nallen kun huomasin että poika tykkää katsella sitä ja rauhottuu autossa itkiessään.

Kiinteet oon aatellu alottaa joulukuun alkupuolella kun Leo on 3kk. Syy yksinkertasesti se että syö tosi usein päivällä ja suuria määriä. Hyviä vinkkejä soseista otetaan vastaan!
Se vauvan sormiruokailuki kiinnostas, varmaan kokeillaan sit aikanaan..

Aniit ja Leo 8vko
 
unikuu108
kopioin ulkomuistista neuvolan/äp:n ruokaopuksen juttuja:saa korjata jos meni muistelut pieleen.

vauva oppii vasta n 15 makukerran jälkeen "tykkäämään" uudesta mausta. makuja kannattaa ottaa hitaalla tahdilla. tyyliin maku/vk. näin näkee mahdollisen allergian.
aloitusjärjestys on kasvikset/juurekset, liha, hedelmä/marja ja vilja.

jos on vauva rintamaidolla niin aloitusaika on 6kk jos korvikkeella niin 4-6kk. mutta vauvan omasta kasvusta se oli kiinni.4-6kk iässä aloittaneilla suositellaan hitaampaa maistelua ja 6kk iässä voi jo vähän nopeammin lisätä uusia makuja jotta pääsee siihen 5 aterian rytmiin.

 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Kiinteet oon aatellu alottaa joulukuun alkupuolella kun Leo on 3kk. Syy yksinkertasesti se että syö tosi usein päivällä ja suuria määriä. Hyviä vinkkejä soseista otetaan vastaan!
Se vauvan sormiruokailuki kiinnostas, varmaan kokeillaan sit aikanaan..

Aniit ja Leo 8vko
kuinka paljon leo sitten syö?
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Kiinteet oon aatellu alottaa joulukuun alkupuolella kun Leo on 3kk. Syy yksinkertasesti se että syö tosi usein päivällä ja suuria määriä. Hyviä vinkkejä soseista otetaan vastaan!
Se vauvan sormiruokailuki kiinnostas, varmaan kokeillaan sit aikanaan..

Aniit ja Leo 8vko
kuinka paljon leo sitten syö?
200ml kahen tunnin välein. Mun mielestä se on paljo...
 
Kiinteistä Kannattaako ensin antaa esim. maissivelliä vaiko sitten jotain makeeta sosetta?

Mies soitti äsken ja on jo nyt tulossa kotiin! Mä oli ihan että what? Luulin, että olis paljon myöhempään. Ja kysyi vielä että tahtosinko että se tois mulle grilliltä jotain syömistä.
No ei tarvinnut paljoa suostutella..täällä jo vesikielellä odotan miestä kotia :LOL:
Mä oon kyllä nyt iloinen :heart:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
kuinka paljon leo sitten syö?
200ml kahen tunnin välein. Mun mielestä se on paljo...
korviketta vaiko ämmää?mitä neuvolasta ollaan sanottu asiaan?


meillä ei syöty vellejä ennenku joskus paljon myöhemmin..lähempänä 1vuotta.joten siihen en osaa sanoa.
varmaan aloittaisin ohuella ja sileellä bataattisoseella.tai maissilla. niinku ruualla, en yhtään makealla.
 
Pikkasen vaan tuun jubaamaan, nyt kun on harvinainen viikko sinäänsä että meidän isimiehellä oli vain 5 päiväinen työviikko ja on nyt koko lauantain kotona :heart: Ei viitti tässä koneella ihan hirveen kovasti istuskella...

Aniit: Voin kertoa että meidän Taavi söi myös tuon ikäisenä sen 200ml parin tunnin välein, eikä se kiinteiden myötä mihinkään loppunut (tosin tostahan kasvoikin tollanen jättiläinen, ei ihme että tartti ravintoa niin paljon). Aluksi niitä kiinteitä syödään sen verran vähän että vasta ajan kanssa huomaa jotain vaikutusta. Ensimmäisiä Taaville syötettyjä soseita oli maissi sekä peruna-porkkana. Jälkimmäisestä tykkäs enemmän :)

Turhakkeet: Hmm... Esikoisen kanssa kietaisupaidat oli must, sekä rintakumi mutta pikkuakan kanssa niistä molemmista tuli turhia. Myös sitterillä ei oikein ole käyttöä pojan kovan hoivavietin takia ;) tyttö ei siis saa olla ollenkaan rauhassa.
Täysin turhia mitä kummankaan kanssa ei olla tarvittu on: kantoliina, rintapumppu..

Kiinteet: Aion alottaa maistattamisen 3kk vanha, tavotteena että jos tämä pikkumissi vetäis sen puolisen purkkia päivässä vaikka siihen 4kk mennessä.

outiko: Mä oon saanut jostain syystä kuvan että sulla on kuitenkin hyvä ja rakastava mies. Tiedän kuitenkin että vaikka mulla on hyvä ja rakastava mies joka ei käy "tuulettumassa" kuin ehkä kolmisen kertaa vuodessa niin inhoan niitä kertoja kun käy
:/ Eli siis ymmärrän sua ;) Vähän monimutkaisesti ilmaistuna...

Jees, nyt vaipanvaihtoon!

Kimalle, Poju 1v2kk ja tahmatassutypy reilu 2kk
 
Kiinteistä: En oikein tiedä mitä ajatella. Mietin sellaista, että miksi en täysimettäisi sinne puoleen vuoteen, kun kerran imetys sujuu. Toisaalta kiinteiden aloittaminen saattais ehkä mahdollisesti vähentää pulauttelua...

Maria-s tai muutkin asiasta tietävät, kaipaan vinkkejä maidottomista herkuista. Eräs ystävä tulee ensi viikolla käymään ja hän on lapsensa vatsavaivojen takia maidottomalla dieetillä. Mitä ihmettä laitan kaffepöytään? Suolasta ja makeaa, voin tehdä jotain nopeeta itse tai sitten ihan kaupan valmista.

PeeJii ja Taika 3kk
 
Ihme että muistin vielä salasanan, ei ole pariin viikkoon ehtinyt kirjottelemaan sitten ekan kerran... Sadepäivän Ilo: Ymmärrän hyvin että lopetit imetyksen tulehdusten jälkeen! Itselläkin oli yksi rintatulehdus ja ihan kaameeta oli pari päivää ennenku antibiootti ehti kunnolla purra :/ Mulla siis kipu hellitti selkeesti 6-8 viikon välillä ja lähes hävisi kokonaan, edelleenkin ilmenee vain pientä kipua imetyksen alussa TOISINAAN (herumiskipua kai...?). Rinnanpää etenkin vasemmalla vaan vieläkin kesii, ei ole ihan vielä iho kuitenkaan täysin karaistunut. No nyt on lähes kk täysimetystä takana, että kannatti sinnitellä vaikka hullulta tuntuikin =)

Meilläkin alkaa olla rytmiä elämässä, vaikka vielä kolmisen viikkoa sitten ei päivisin rytmistä tietoakaan... Tosin ajoittaista muutosta rytmissä saattaa olla, esim. herää myöhemmin aamulla tai nukkuu pitkät päiväunet aikaisemmin päivällä. Illalla mennään nukkumaan klo 23-24, aamulla herätys 07-08, joskus harvoin 09-10. Heräämisen jälkeen tunnin unet ja ehkä toisetkin ennenkun lähdetään lenkille klo 13 jälkeen tunniksi. Sen jälkeen parvekkeella jatketaan unia vielä n. 2 h. Illalla sitten pikkutorkut joskus 18-19 aikaan.

Turhakkeita meillä ei juurikaan ole, paitsi tutti. Sitä ei vaan millään suostu ottamaan! Kantoliinaakin käytin tossa kesällä enemmän, nyt vois taas ottaa sisällä käyttöön...

Syömisessä välit ehkä hieman venyneet eli 1,5 h suunnilleen on syöttöjen väli (aiemmin tunnin välein). Poika oli kyllä saanut massaa ihan hurjasti viime tiistaina neuvolassa punnittuna, tällä hetkellä jo 5690 g ja pituutta 57,5 cm. Syntyessään oli vain 3100 g ja 49 cm eli aika paljon tullut lihaa luiden ympärille :LOL: Kiinteitä houkuttelisi aloittaa jo 3-4 kk iässä, jos se vaan yhtään harventaisi syöntivälejä...

Muutamilla ollut riitaa baareilusta miesten kanssa :hug: Outiko: onneks sun miehellä pysyy homma hanskassa, ainakin siltä vaikuttaa kun kerran tulee noin hyvissä ajoin kotiin! Meillä ei kumpikaan vielä ole käynyt rilluttelemassa, vaikka on mies varpajaisista maininnutkin mutta eipähän ole tullut pidettyä. Jotenkin itse en yhtään tykkää ajatuksesta että lähtee jonnekin tanssibaareihin, koska sekä itsellä että myös hänellä niissä aika paljon tullut aiemmin käytyä ja tietää minkälaista se meno niissä yleensä on... Mua ei niinkään pelota että löytää "paremman" vaan että pilais kaiken jollain yhden kerran kännitoilailulla... Toivon että mies kunnoittaisi mun ajatuksia eikä baareissa enää kävisi (eipä silti, ei kumpikaan olla meidän yhdessäoloaikana enää käyty). Mua ei vähempää baareilu vois kiinnostaa tässä vaiheessa. Toki toivon että mies näkisi kavereitaan niinkun itsekin teen ja vaikka kävis saunailloissa, mutta jättäs baarivaiheen välistä. Harrastuksia se on saanut jatkaa kyllä ihan niinkun ennenkin (urheilua) joten siitä ei ainakaan pitäisi olla sanomista.

Jaahas nyt mentävä, poika nukkunut jo yli 3 h ja nyt alkaa kuulostaa siltä että heräilee...

Layla ja Pikkuhaisuli 2,5 kk
 
Unikuullekiitti vinkeistä kiinteiden alotusjutuista.Mä en mitään oo vielä lukenu niistä mistään tai enempiä kysellykään,ku en oo varsinaisesti aatellu niitä vielä aloittaa.Annettiin pojan eilen maistaa sitä ruusunmarja-vadelmapilttiä hiukan,ihan semmonen teelusikankärjellinen.Sitä makua siks,ku noista kumpikaan ei oo kovin allergisoivaa.
Joo ja sitä bataattia mä iteki oon aatellu aloittaa sit.Vauva -lehes oli yks juttu siit muistaakseni.Bataatti ei kans kait oo kauheen allergisoivaa..
Päksäkkä mukavia pyhiä sinnekin :heart:
turhakkeista muistui mieleen toi kylppärin kaapissa oleva pirun kallis Lansinoh-putkilo.Mä en oo sitä nännirasvaa pal tarvinnu! :LOL: Nää näppäimet kestää näemmä mitä vaan.. :D Tavallisella perusvoiteella suihkun jälkeen ihoa oon rasvaillu,vai onks siitä jollain jotain enempi tietoa sen lampaanrasvan tarpeellisuudesta imettäville??

Joku kysyi vinkkejä maidotomaan tarjoiluun.No mä tänään ostin Siwasta esim.niitä sitruunamuffinseja,joissa semmonen kreemitäyte sisällä,ne siis maidottomia.En uskaltanu miestä tänä aamuna laittaa kauppaan,ku se ei nää niitä tuoteselosteita pakkauksissa ja muutenki sen perään saa usein mennä korjailemaan vääriä ostoksia :LOL:
Sit noi kaikki voitaikinat on maidottomia,et niihinhän voi ite leipoa mitä vaan haluaa,esim.lihapasteijaa,kala,sieni,ym.Jos voi käyttää kananmunaa ni seki helpottaa paljo.Ja tosta voitaikinastahan saa jonkun viinerin tehtyä ku ostaa niitä uuninkestäviä hilloja.no joulutorttu esim.on tämmönen.Kekseinä käy kauralehtikeksit,digestive-keksit (mun suosikki).Niin ja kaupan makeista ne Fazerin marjapiiraat,joissa se folio alla,on kans maidottomia.
Sit maitotiskillä on semmosta Sunnuntain maidotonta vispiä..Oisin iteki ostanu nyt pyhäinpäiväksi ja tehny jonku tortun,mut en jaksanu.. :kieh: Cittarissa sitä oli ainaski,mut s-marketissa ei ollu ku katoin.Täytyy mennä ens viikol Prismaan,et saa isänpäiväkakun tehtyä.

Tämmösiä täällä tänään.Voi kun on laiskat fiilikset täällä turuus tänään.niin laiska et samat sanatki toistuu koko ajan ku ei jaksa hieroa aivonystyröitä.Menis nää pyhät äkkiä ohi :kieh:
 
Lansinoh on nimenomaan sitä varten kun nännit menee ihan haavoille ja kipeytyy (kuten mulla ekan kanssa, vuosivat vaan verta jatkuvasti, toi rasva oli ainoa mikä auttoi). Nyt tokalla kierroksella sai kättäriltä ilmatteeks putkilon lansinohia. Nänneihin en oo sitä tarvinnut mutta on parempi kuin hyvä halkeileville käsille, mä en varmaan oo ainoo joka käsiään pesee jatkuvasti... Käsien pesu ja kylmyys saa ainakin mun tassut kirvelemään ja haavoille..
 
hip hei! Mä oon ihan kohta lähdössä kaverin luo istumaan iltaa, huippu kivaa! Näen ystäviä, tilataan ruokaa ja juon muutaman siiderin. tuun sit huomenna kertoon kuin kännis olin parista sidukasta ja kuin kaamee pääkipu niistä tuli :LOL:

 
Lauantaiehtoota kaikille jotka roikkuvat kotosalla!

Meillä mies lähti hetkeksi istumaan naapuriin, ihan mukavaa olla rauhassa yksin kun poika meni jo nukkumaan. Kirjoittelin aiemmin siitä että me laitetaan poika jo nyt omaan huoneeseen nukkumaan kun mies on huonouninen ja häiriintyy pienistäkin tuhinoista. No, viime yö oli ensimmäinen ja poika nukkui 19.15-23 ja 23.15-3.30 sekä 3.30-6, jonka jälkeen ajattelin että ok nyt on taas hänen aamu mutta nukahtikin heti rinnalle ja veti tirsat vielä seiskaan. On nukkunut poikkeuksellisen hyvin päivällä sekä eilen että tänään joten mä oon nyt ihan ihmeissäni että ONKO SILLÄ KAIKKI HYVIN?!?!? :LOL: Raportoin myöhemmin miten pitkään tätä sitten jatkui mut pidetään peukkuja!

Joku mainitsi isänpäiväkakun ja totta tosiaan sellainen pitäisi ens viikonloppua värkätä. Samoin täytyy tehdä isänpäiväkortti :heart: : ostin sormiväriä ja ajattelin tehdä pojan jalanjälki -kortin. Sama lähtee sitten ukille, vaarille ja isopapallekin. Kädenjälkeä kun ei saa vielä tehtyä, ne kun on vielä aika tiukasti nyrkissä. Ja tietty jos kädenjäljestä tekis ni pitäis käyttää marjasosetta jos käsi eksyy suuhun askarteltaessa ;)

Meillä on käytössä Brion Kombi -yhdistelmävaunut, joissa kova kantokoppa. Tuntuu et poika alkaa kasvaa siitä jo ulos, varsinkin jos käyttää sitä äp:n makuupussia. Siitä pitää kuitenkin luopua kun seuraavaks siirrytään kylmillä ilmoilla jo toppapussiin. Missä iässä / koossa teillä muilla on mahdollisesti jo luovuttu kopasta vaunuissa? Entä mitä siihen rattaisiin kannattais vuorata pehmusteeksi? Olettteko käyttäneet siinä kans sitä äp:n makuupussia? Meillä ois siihen se Brion toppapussi mutta sekin tuntuu melkoisen ahtaalta jos on toppapuku päällä... Poika on tosiaan nyt about 58cm ja 6kg.

...kyselee Syystonttu ja poitsu 10vko+
 
Syystonttu meillä Emmaljungan city crossit, joissa kova koppa ja tuplat ( carenan jotku swingit tms ) ja tyttö ei enää mahdu toppapuvussa ( joka tosin on muhkea ) kunnolla tuplien koppaan. On tietty pieni koppakin kun on tuplat. Crosseihin mahtuu viel hyvin, vaikka esikoinen kasvoi sieltä "ulos" reilu 4kk iässä, oli niin pitkä, tää kasvaa enempi leveyttä ;)
Niin siis asiaan, meillä sellanen "jääkarhu"pussi, et kun siirrytään käyttää ratasosaa, villapukua vaan väliin ja toppaa tarpeen mukaan. Meil ei koskaan ole ollut mitään taljaa, kun tuntuu että muutenkin ahtaita noi rattaat. Mä ainaki tykkään tost toppapussista, on paljon paksumpi kuin crossien oma toppahässäkkä.
Ja meil on noihin city crosseihin siis sellanen duopussi, jossa tulee selän alle pehmennystä ja päälle tietty myös.

Huomenna olis sitten Ti-Ti-nallen konsertti, esikoinen on jo ihan tulisilla hiilillä, kun niin kovin sitä odottaa! =)

Lauantai-illan jatkoja! :wave:
 
Huh, nyt EHKÄ molemmat tytöt nukkuu. Mies on reissussa ja keskenään ollaan huomiseen saakka, onneksi sittten jo tulee. Musta ei vaan olisi yksinhuoltajaksi. Tasaiseen tahtiin ku tulee näitä ns.yksinhuoltaja päiviä niin mä oon niitten jälkeen ihan poikki! Tosin tietty se asennekin vaikuttaa, ku nyt tietää että joku tulee sitten taas huomenna auttamaan...Laitoin isommalle tytölle iltapalaa pienemmän neidin huutojen säestämänä, yritin pestä isommalta hampaat ja pikana lukena iltasadun ja vannoa, että kyllä äitillä taas joskus on enemmän aikaa! :ashamed:

Turhikkeista. Nyt toisen kohalla rintakumit, kun taas esikoisen kohalla tuikitärkeät alussa. Ilman vaunuja ja turvakaukaloo ei pärjättäisi. Niin ja lelukaari on ollut molemmille ihan huippu! =)

Hyvän kysymyksen Syystonttu esitti. Meillä kanssa briot ja kova kantokoppa. Toivon vaan, että siellä mahduttaisiin lämpimästi oleen koko talven yli. Apua, jos ei mahukaan? Esikoinen syntyi marraskuussa ja silloin mahtui koko talven yli oleen kopassa, en ollut nyt edes hokassut ajatella. Nyt meillä neiti nukkuu sen äp makuupussin sisässä toppapuvussa.

Soseista. Mulla oli kauhee into esikoiselle niitä aloitella, mutta nyt ei todellakaan. Ihan rauhassa ja tilanteen mukaan. Nyt on vielä niin helppo ku pelkkä rintamaito riittää. Vähän ahistuneena jo ajattelen, kun sitten sitä ruokaa isommalle ja pienemmälle...että onko se sitten vaan yhtä ruuan laittoo? :/

Kimalle. Hyvä vinkki, täytyykin käyttää se lansinoh rasva käsiin. Alussa se oli ihan älyttömän hyvä, mutta eipä sitä monta kertaa tarvinutkaan, mikä on tietty hyvä.

Kenelläs se kanssa oli hyvin kasvanut tyttö? Nyt jo unohdin. Meillä kanssa! Nyt 2kk neuvolassa oli 5895g ja 60,6cm. Esikoinen taas oli vasta 3kk iässä tuon kokoinen. :D

Jos söisi jäätelöö ja sitten nukkumaan ja toivon, että tuo isompikin pirpukka nukkuisi rauhassa koko yön. Viime yönä sai kauhukohtauksen, ei kiva. Kauniita unia!
 
Turhikkeista No noi lyhythihaiset bodyt jäänyt aika vähälle käytölle, samoin kun paidat, kumpiakaan ei kyllä olla itse ostettu vaan saatu. Vaatteita on vähän liikaa, kun saatiin aika paljon käytettynä mut ollaan käytetty lähinnä vaan noita itse ostettuja ja mitä ollaan lahjaksi saatu. Kantoliina ja kestovaipat jäänyt aika vähälle käytöllle, liinassa tyttö ei tykkää olla yhtään ja kestovaipoista mä en oikeen tykkää kun niistä tulee niin isopaketti ettei vaatteet tahdo mahtua päälle.

Sellasta kyllä oon miettinyt, että toivottavasti jos joskus vielä uskallan hankkiutua raskaaksi, niin toivoisin, että osaisin ottaa jotenkin rennommin tän vauva ajan.. ehkä olla jotenkin valmiimpi siihen hormoonimyrskyyn jossa ne ekat viikot meni.. Tuntuu jotenkin hassulta että vaikka oon koko ajan saanut nukkua ihan kivasti öisin enkä ole kokenut mitäään ylitsepääsemätöntä väsymystä, mutta silti tuntuu että ne ekat viikot alkaa olla jo ihan hämärän peitossa.. Jos oisin vaan jaksanut olla kärsivällisempi ja saanut olla stressaamatta kakkea muuta samalla, niin oisko moni asia mennyt toisin, esimerkiksi se imetys..

Soseista Meillä toi maitomäärä on pysynyt jo useamman viikon aika samanlaisena joten varmaan siinä 4 kuukauden iässä ruetaan maistelemaan soseita.
 
Sadepäivän ilo: Ei siihen hormoonimyrskyyn kyllä osaa sen paremmin varautua, mutta hirmu paljon helpommin menee tokan vauva-aika :) Mullahan nyt toisen kanssa alko toi imetyskin sujumaan kun en turhia stressaillu kun on toi esikoinenkin ihan hyvin pullolla kasvanut.. Ajattelin että ihan sama onnistuuko imetys vai ei. Ekan kanssa se imetyksen epäonnistuminen kirpasi kyllä todella kovaa, juoksi viimesetkin maitotipat mun tisseistä takas maitomaahan kun stressasin imetystä pelkästään jo niin paljon.. Kyllä mä oikeesti vieläkin suren ettei tissiä saanut tuo esikoinen :/ Ei se unohdu se pettymyksen tunne...
 
Olin tosiaan eilen ekaa kertaa istumassa iltaa synnytyksen jälkeen ja pidemmän aikaa pois vauvan luota. Oli kyllä tosi mukava nähdä ystäviä ja juoruta oikeen urakalla. Join kolme siideriä ja oli ihan kännissä :LOL: aamulla oli sellanen olo ku yleensä normi baari-illan jälkeen, jolloin tullut vedettyä hiukkasen enemmän ku kolme..mut nyt on ok olo eikä edes paljon väsytä.

Lähdetään tänään reissun päälle ku miehellä kaks viikkoo lomautuksia. Mennään pohjoseen isovanhempien luo. Pysähdytään matkalla hotelliin ja yhdeksi yöksi meidän kavereiden luo niin ei tule liian pitkä yhdelle päivää.

Jaksamisia kaikille!

Rimprenssa ja Justiina 2kk 10pvää
 

Yhteistyössä