*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Meidän neiti on nyt sitten ilmeisesti päättänyt että päivällä ei nukuta kun vaan ihan pieniä pätkiä, max 1 h, ja yöllä sitten nukutään 9 tuntia putkeen.
Tässä muutamana päivänä on nukkunut päivällä tosi vähän, ja eilen ei tosiaan missään kohtaa nukkunut yli tuntia vaikka oltiin vaunuilla liikenteessäkin.
Siellä hän vään katseli kuomun luukusta ulos taivaalle..
Ja nyt viime yönä nukahti ( yli tunnin heräilyn jälkeen ) 12 aikaan ja heräsi vasta 9 tänä aamuna.
Sitten syötin ja nyt nukkuu edelleen meidän sängyssä.

Mies kun lähti aamulla kouluun ja tuli mulle sanomaan että on lähdössä niin menin ihan paniikkiin kun tajusin että on jo aamu eikä neiti ole päästänyt ääntäkään omassa sängyssään kun kuitenkin herää yleensä 5-7 aikaan syömään ja kello oli jo yli 7.30.
Käskin sitten miehen äkkiä tarkistaa onko vauva edes hengissä enää kun on ollut vähän tukkoinen ja jotenkin mulle tuli sellainen olo että jos on vaikka tukehtunut räkäänsä.

Mies kurkkasi sänkyyn ja sanoi että kyllä se hengissä on ja nosti sitten mun viereen kun ajatteli että herää kohta kuitenkin syömään, no eipä sitten ihan heti herännyt.

Ristiäisistä piti kirjoittaa että meillä ei ollut mitään kukkia,en tehnyt kutsukortteja, eikä anneta kiitoskorttejakaan.
Tosin noi kiitoskortit tuli kyllä nyt vasta mieleen, mutta siis koko tilaisuus oli tosi yksinkertainen ja vapaamuotoinen.
Eli siis meidän näköinen.

Itse tykkäsin siitä kun kaste oli kirkossa ja kahvitus sitten siinä kirkkotuvassa, niin oli selvästi se "virallinen" osuus ja sitten se "rento" osuus.
Ja vieraatkin tulivat mulle sanomaan että oli kiva kun ei ollut sellaista jäykkää, vaan sai ihan vapaasti olla, eikä ollut mitenkään liian virallista, ja sanoivat myös että eivät olisi osanneet kuvitella meidän ristiäisiä sellaisina kamalan virallisina.
Miehelläkään ei ollut pukua päällä, vaan farkut ja kauluspaita.
Mulla oli sitten jakkupuku, vaikka en ole kyllä yhtään jakkupuku tyyppinen, mutta ei se nyt niin kamala ollutkaan.
 
Vaatteista piti vielä laittaa.
Eli meillä menee vielä 56 vaatteet jotkut tosin alkavat jo olla vähän turhan napakoita, mutta menee kyllä vielä 50 potkuhousut mitkä kummitäti osti kun neiti syntyi.
Tosin ne on kyllä Tutan ja ainakin mun mielestä tutan vaatteet on monesti vähän reilumman kokoisia kun esin Lindexiltä ostetut.
Mutta kyllä tässä pikkuhiljaa pitää alkaa siirtymään noihin 62 vaatteisiin kun onhan neidillä pituutta jo ainakin 57cm kun viimeksi neuvolassakin oli 56,5 cm
 
Meillä on käytössä 62cm vaatteet tällä hetkellä :) Hirveen surutyön tein kun laitoin 56cm pois :ashamed:

Neydan, ollos hyvä vain runosta :D

Meillä piti olla vihki- ja kastetilaisuudessa yksi virsi, Soi kunniaksi Luojan, mutta mun ihanat ystävät oli järjestäneet paikalle ihmisen, joka soitti kitaralla ja lauloi kolme laulua, If you were a sailboat ja Hallelujah vihkimisen aikana ja sitten Elmalle kasteen aikana Pieni ja Hento ote. Arvatkaa vaan itkettiinkö kaikki miestä myöten... :snotty: :heart: Yhtään ei oltu tietoisia tuosta, mut aivan ihana yllätys!! Hitsi kun meinaa vieläkin itku tulla kun muistelee :ashamed:
 
Jospa taas pitkästä aikaa tännekkin kirjoittelis :)

Meidän ristiäiskutsuissa oli sama runo kun Luminellalla. Eilen kävin hakemassa postista kiitoskortit ja niissä on seuraavanlainen runo:
" Ei pieni puu vielä myrskystä tiedä,
ei pieni puu vielä myrskyä siedä.
Ole suojana pienelle suuri puu,
jotta pinellä juuret vahvistuu."

Meilläkin poika nykyään nukkuu päivisin melko lyhyita unia, kerralla ehkä tunnin, korkeantaan kaksi. Paitsi jos lähdetään vaunuilemaan niin sillon voi mennä 4-5h.
Mutta sitten öisin meillä nukutaan 9-12h putkeen! Ja ainoastaan yhdellä syötöllä, mikä on kyllä ihme. No tää on todennäkösesti vaan tyyntä myrskyn edellä :D

Ootteko muut jo siirtyneet toppahaalariin? Mä vaihdoin maanantaina tuosta välikausihaalarista toppikseen, kun tuntuu että ulkona on jo tosi kylmä.
Eilenkin säikähdin että pojan kasvot paleltuu kun oli niin kova tuuli. Vaikka pidettiinkin harsoa suojana niin silti!

Voikohan vauvan kasvoille laittaa Vitalista? Kun sitä ainakin ennen käytettiin pakkasrasvana, mutta onko jotenkin "tujua" vauvalle?

outiko&Sasu 2,5kk
 
Meillä on vielä välikausihaalari käytössä, mutta oon laittanut aina villaisen haalarin alle ja sit toppatumput ja rukkaset, kypärämyssyn ja neulehatun. Talveksi kävin ostamassa Ruskovillan villaisen myssyn ja sitten tosi hyvän toppapuvun kun Elma nukkuu niin paljon pihalla. Meillä ulkona päikkärit kestää 2-4h. Sellaisia otetaan kahdet päivässä ja sitten illla noin tunnin nukkuu työnnellen. Elmalla on ihan orjallinen rytmi, on ollut jo pitkään. Mut hyvä vaan.

Ja meillä tosiaan yösyöminen alkaa jäädä pois, kerran heräilee, mut ei syö paljon. Sen tilalle on tullut tutishow, joka on kuulema hyvinkin yleistä.. Toivotaan et se tasaantuis. Esim. eilen alkoi nukkumaan kahdeksalta niin kahden aikaan sain alkaa laittamaan tutia suuhun kunnes kolmelta heräs syömään. Sama homma alkoi aamulla puoli kuusi -> heräs vartin yli kuusi.

Millaisia rytmejä teillä on?

Meillä mennään tällasella kaavalla:

herää aamulla 6-7.30
lähtee ekoille päikkäreille 8-9 aikaan
herää 11-12 aikaan
tokille päikkäreille 12-13.30
herää 15-16
viimeisille tirsoille lähtee 17-18
sitten yöunille 19-21

Elma jaksaa olla hereillä vaan tunnin verran pirteänä. Sitten alkaa kitinä. Puolentoista tunnin kohdalla yleensä nukahtaa, joskus menee kaksikin tuntia. Miten muille?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Elma jaksaa olla hereillä vaan tunnin verran pirteänä. Sitten alkaa kitinä. Puolentoista tunnin kohdalla yleensä nukahtaa, joskus menee kaksikin tuntia. Miten muille?
Ihan sama juttu meillä. Kysyin jo huolissani viimeksi neuvolasta, että onko se normaalia, että jaksaa olla vaan reilun tunnin verran hereillä. On kuulemma, lapset on niin yksilöllisiä.

Meillä Taika etsii vieläkin rytmiään. Oli jo monta päivää niin, että heräsi aamulla 8-9, ekat unet ulkona n.10-12, toiset unet ulkona 13.30-15.30 ja kolmannet myöskin ulkona 17-19. Ja sitten ysin jälkeen yöunille. Yöllä syötöt 01, 04 ja 6.30.

Nyt kuitenkin rytmi on muuttumassa selvästi johonkin suuntaan. Herää aamusin aikaisemmin ja menee illalla aikaisemmin nukkumaan. Päiväunet myös lyhentyneet... Yöllä syö kuitenkin vähintään sen 3 kertaa. Saa nähdä muotoutuuko tämä tästä miten. Vatsavaivat jatkuu edelleen ja kakkaa odotellaan päiväkausia.

Vaatteista vielä menee jotkut 56cm, mutta pääosin 60 ja 62 käytössä.

Lähdetään ajelemaan viikonloppuna mummun ja vaarin luo Pohjanmaalle. Vähän jännittää, että miten noin pitkä automatka oikein sujuu. Matka-aika on reilu 4 tuntia...

PeeJii ja Taika 2,5kk
 
Vaatteiden koosta oli juttua täällä ja meillä käytössä nyt enimmäkseen jo 62 koot.Joku 56 henkselipotkari menee vielä.Mutta sen koon bodyt alkaa olla pieniä.Ei mee napit haaroista ku laittaa keston,eikä muutenkaan enää.
V##taa toi äijänryökäle,huusin sille äsken ja käskin mennä kahdestaan vauvan kans lenkille.Ottaa päähän ku mä saan yksin miettiä ja stressata nää ristiäiskuviot.Mulla ei niin mitään kokemusta ristiäisten järjestämisista ja -tavoista ja oon sen luontoinen ihminen etten pyydä ikinä apua keneltäkään.Yksissä ristiäisissä oon ollu elämäni aikana ennen! :kieh: Ei oo mua kiinnostanu aikasemmin niin paljon,et oisin selvillä siitä protokollasta..Sit ku mä ehdotan jotain miehelle meidän ristiäisiin liittyvää,ni se arvostelee ja tavallaan "tyrmää" mut.Miksi hän oo voinut ottaa aikasemmin jo puheeksi tätäki asiaa,ku hänellä kerran kokemusta on yksistä ristiäisistä,jotka oman lapsen.Mutsi onneks nyt tulee hätiin tässäkin kohtaa sit.Me mennään tänään pappia tapaamaan alkuillasta eli sen jälkeen oon viisaampi millainen paikka se on ja mitä siellä on.Mitä siis pitää viedä sinne,ym.
Meillä siis ristiäiset "jo" 25.10.Huh huh.Voileipäkakut teen itse,koska niistä sentään mulla kokemusta jonkin verran on ja netistä löytyy vinkkejä täytteisiin ym.Soitin silti piruuttani pariin paikkaan ja kyselin noiden hintoja ni hinnat vaihteli 33 ja 50 e välillä per kakku.Hui sentään!Täytekakku tilataan ja sen mutsi lupas tuoda sit tullessaan.Onneks.
Vaatteina mulle itselle saa kelvata se jakkupuku,joka mulla oli nuoremman systerin maisterijuhlissa.Tummansininen jakkupuku samanvärisillä avokkailla.Pitkä takki pitäis jostain hankkia,ku siivosin kaappeja muuton yhteydessä ja heitin talvipoplarini pois ku väri oli "väärä" minusta.

Ei noista ristiäisistä sen enempää,kyl se siitä sit kai sujuu ku ei liikaa murehdi..

Meil on ihan eri poika nyt kotona ku ennen! :D Aamusta alkaen hymyä pukkaa naamaan ku toivottelee hänelle hyvät huomenet!Ja se sydäntäsärkevä itku on jäänyt pois,mut enpä uskalla tätä vielä liikaa hehkuttaa,ku katsotaan miten tämä tässä jatkuu.Maidottomalla dieetillä jatkan kuitenkin vielä lauantaihin saakka,silloin sit taas maitotuotteita ja maanantaina neuvolassa sit tutkaillaan mennäänkö terveyskeskuksen kautta lastenlääkärin vastaanotolle!Eilen illalla tuli pojulle vihreää vesikakkaa vaippaan.Olin vähän ihmeisssäni tästä ja manasin ettei vaan ripuli oo vauvalle tullu.Haisikin aikamoiselle.Mut seuraavaan vaippaan tuli taas normikamaa. =) Meillä poika nykyään kakkaa vaan iltaisin ne kakat pariin viimiseen vaippaan ennen yöunia.Tää johtuu varmaan tosta maitohappobakteerista.Aamulla kyllä takamus paukkui ja prutisi aika paljon,mut ei tuottanut tulosta.
Puklut on vähentynyt pojalla aika paljon.Eilen tuli yks just ku oli laitettu puhtaat päivävaatteet päälle..ja illalla joku pieni ihan.Oisko toi maidoton voinu vaikuttaa siihenkin?Mene ja tiedä.
Nyt ku on mahdollisuus,ni meen keittiöön rauhassa kokkaamaan ruokaa.
 
Terveisiä neuvolasta: tytöllä pituutta 59,2 cm, painoa 5660g ja päänympärys 41 cm. Lääkäri tutki ja kaikki oli hyvin. :) rota -rokote saatiin ja pyysin lääkäriä kirjoittaan reseptin pneumokokki -rokotteelle. Meinasin eka et osallistuttais siihen tutkimukseen, mutta päätinkin että haluan ehdottomasti ton rokotteen ja siitähän ei ole sit mitään takeita, että saiko just ton vai hepatiitin. Sen sais tietää, kun tyttö on 2 v.

Vaatteista: meillä pääsääntöisesti 62 senttiset käytössä. Jotkut 56 housut menee vielä, mutta bodyt on kyllä jo pieneksi menneitä. Eilen raivasin tytön vaatekaapista taas pieniä pois. Musta taas on jotenkin ihanaa, kun tyttö kasvaa. :) tietty haikeetakin...

Outiko, vaunuihin ei juurikaan tuule ja ne voi asettaa niin, että tuulee mahd. vähän. Kysyin äidiltä, joka siis terveydenhoitaja, niin sanoi, että jos haluaa esim. vitalista laittaa, niin se tulee laittaa illalla pesujen jälkeen eikä sit aamulla pestä kasvoja -ei siis niin, että just ulos mentäessä sipaisee vitalista. Se, että iho on hyvässä kunnossa auttaa kestämään hiukan pakkasta ja viimaa.

Mulla on villavaatteet päivävaatteiden päällä ja siihen vielä sellain teddyhaalari. Ihan hyvin tuntuu pärjäävän ulkona niillä. Ja jos autolla liikutaan, niin usein pelkät villavaatteet päivävaatteiden päällä ja kaukaloon peitto.

Tilasin ristiäiskukat: jotain ihanaa on tulossa, kun kyseli tarkkaan, että minkä väriseen tilaan tulee, millainen kahviastiasto, minkä väriset liinat, servetit, yms. Kahvipöytään tulee varmaan köynnös ja kastepöytään kranssi tai kimppu. Floristi ehdotti väreiksi roosaa, kermaa ja vaaleanvihreää. Kuulostaa hyvältä. :)

Rytmistä: herää klo 9:30-10, päikkäreille ennen puolta päivää ja nukkuu pari-kolme tuntia, hereillä pari kolme tuntia (saattaa hetken tirsat ottaa), parin tunnin päikkärit joskus illalla välillä 18-21, yöunille menee noin klo 23-24. Tämä rytmi sopii mulle loistavasti. Tykkään valvoa ja saan kuitenkin aamulla nukkua neidin kanssa myöhään. :) päivisin syö noin 2-3 tunnin välein ja öisin 3-4 tunnin välein.

Maria-s, kiva kuulla, että poika on tyytyväisemmän oloinen. :)
 
Kotihoidontuesta Neydanille: sitä saa, jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa, vaikka molemmat vanhemmat olisivat töissä. Eli lastenhoito järjestetty jotenkin muuten. Onhan se säästöä kunnalle/kaupungille, jos lapsi hoidetaan muualla kuin kunnallisessa päivähoidossa. Se on kallista lystiä eikä sitä vanhempien maksama osuus juuri kata (onko se päivähoitomaksu noin 250-300 e kuussa?).
 
Vaatekoko meillä 62cm, tosin esim. Lindexin 62 bodyt liianpieniä, samoin henkkamaukan, housut sopii kyllä. Jotain 68cm jo käytössä... Mut, viime neuvolassa 3 viikkoa sitten olikin jo yli 6kg, joten eipä ihme.

Syystonttu mä imetin esikoista viimiset varmaan 3kk vain toisesta rinnasta, se toinen tuntu aina "toimivan" huonommin, ja likkakin vähän hylki sitä. Sitten se ryyty kokonaan, kun imetys väheni, joten jatkettiin yhdellä. :D

Vielä ristiäisistä niistä ei kannata ottaa mitään paniikkia, mekin kämmäiltiin ihan urakalla, vaikka toiset olikin jo. Mutta niille pikkuerheille voi nauraa ja tuovat lisäväriä elämään! Nää olikin varmaan ikimuistoisemmat ristiäiset kun esikoisen, just siks kun kaikki ei ihan putkeen mennyt. Esikoisen tilaisuus oli sellainen kaunis ja herkkä, nyt oli välillä naurussa piteleminen, mutta siis hyvässä mielessä! :saint: =)

Äh, taas heräillään, mä en arvaa vaunuissa kauheesti jättää pihalle yksin koisaa, meillä asuu täällä oravia ja villikissoja vaikka kuinka paljon, joten nukkuu sit vaan pihalla kun ollaan siel itekin. Ja nyt ei sit enää neitiä nukuta, soon mentävä! :wave:
 
Tultiin just päivystyksestä. Elmalle nousi kuume 38.2 Sit kun se on yskinyt ja ollut limainen jne. niin mentiin. Ei ollut korvissa mitään, ei rohissut hengitys eikä muutakaan. Kun tultiin kotiin niin oli enää 37.7, eli ei paha. Nyt pitää seurailla, mut ei mitään hätää. Huh kun mä säikähdin..
 
vilmav2, no hui... mä niin jännitän, että milloin tuo tyttö tulee ekan kerran kipeäksi. Tämä kun on esikoinen niin jotenkin sitä jännittää, että miten menee, osaanko hoitaa, yms... vaikka teidän, että osaan. :ashamed: toivottavasti ei kuume Elmalla enää nouse, vaan pysyisi lasku suunnassa. Onko sulla muuten se NoseFrida -niistäjä? Se on ollut ihan huippu. Meidän tyttö oli kotiutuessaan aika limainen ja sillä niistettiin. Paranemista Elmalle. :hug: :flower:
 
unikuu108
heipa

tässä tää arki pyörii jotenkuten. eeve on ihana,hymyilee ja juttelee ja on aivan sairaan räkäinen.mut niin ollaan me muutkin,mut eeve eniten.onneksi yskiminen johtuu limasta kurkussa ja keuhkot kuulosti lääkärin mukaan puhtaalta.
mutta neuvolalääkärikuulumisia tulin kertomaan ja moikkaamaan teitä. en jaksa hirveesti kirjoitella kun tuntuu olevan tää elämä vähän hullunmyllyä..(erittelemättömiä asioita perheessä.en jaksa täällä ruotia.)

mut neito 7vk painaa nyt 5400g ja on 59cm. painoa on tullut 2vk reilu 800g ja vajaa 3cm pituutta. huippua.ihmettelinkin et miten nää 60cm bodyt kinnaa jo.. eli 62->koot käytössä. jotkut 70 sisähaalarit on bodyn ja potkareiden päällä ihan ok:t.

jäntevä ja reipas tytsy. otettiin rota"rokotus". ja päätin että vaikka se on teoriaa se tarttuminen niin tää vaihtaa viikon kertakäyttövaippoja.en halua nyt mitään ylimääräistä tähän meidän showhun.

unikuu ja pesue
 
merkkailemassa.

miehen kanssa kriiseillään. Vahvasti olo on taas vihanen ja mietin et olis se oikeesti helpompi olla yksin, mut kun ei millään antais periks vaikka toinen tekee ne samat virheet aina... :ashamed:
 
Hitto mä olen ihan hysteerinen tuon tytön kanssa. Illalla nousi kuume taas 38.8 ja kakkas sellasen saven näköisen läjän. Soitettiin päivystykseen niin ei huolta ennen huomista. Sit pitäs olla terve jo. Illalla itki kaksi kertaa ihan hysteerisesti, mut sit kyllä rauhoittukin helposti. Yöllä nostin kaksi kertaa syömään ihan siks ettei kuivuis. Itsekin sain nukuttua aika hyvin, kun ei ollut ähräämistä ennenkuin nyt aamulla. Mies lähti just töihin ja tuntuu aika loputtoman pitkälle tää päivä tässä vaiheessa.. Sylissä saan varmaan tyttöö nukuttaa kun ei voi pihalle laittaa.

Ja Luminella, meiltä löytyy juurikin tuo niistäjä :)
 
Mulla on kyllä nyt joku tilapäinen mielenhäiriö..
Nousin klo 6 keittämään kahvia kun miehellä soi herätyskello.
Neidin syötin sitä ennen sängyssä ja siellä nukkuu edelleen.
Nyt taas väsyttää ihan kamalasti, mutta tiedän että jos nyt menen uudestaan nukkumaan niin neiti joko herää heti, tai sitten olen loppupäivän TOSI väsynyt.
Eli parempi vaan jumiutua tietokoneelle :D

Mutta joo kai tässä pitäisi nyt käyttää hyödyllisesti tämäkin aika kun neiti nukkuu, ja tiskata ainakin noi pullot niin voisi taas tänään koittaa sen pari kertaa antaa korviketta pullosta lisäksi.
Vieläkin stressaa vähäsen toi neitokaisen painonnousu, ja itsestä tuntuu siltä että helpompaa olisi jos nyt ei tarvitsisi tota lisämaitoa antaa enää kauaa kun viimeksi neuvolassa todettiin että paino nousee hienosti ja varmasti ihan omillakin pärjäisi, mutta kun on tossa painossa niin paljon vieläkin kirittävää niin parempi kun nyt koittaa nostaa vähän "ylimääräistä" ja sitten luultavasti saa jossain kohtaa jättää lisämaidon kokonaan pois.
Nytkin annan sitä vaan muutamana päivänä viikossa kun annettiin ohjeeksi ettei jokapäivä tarvitse antaa.
 
Ja voimia ja jaksaista Vilmalle , osaan vaan kuvitella kuinka huolissasi olet.
Itse n varmaan pystyisi olemaan mitenkäänpäin, enkä varsinkaan nukkumaan jos meidän neidille nousisi noinkin kova kuume.
Eihän se panikoiminen sen lapsen oloa paranna, mutta minkä äiti itselleen mahtaa. :hug:
 
Hitsi, onks se nenäfriida (mikälie) just se missä lapsen nenään työnnetään sellanen pieni putki? Musta se on ihan karmaseva ajatus :D Siks ostin aikoinaan pojalle ihan tollasen perusniistäjän millä niistetään vaan tavallaan nenän ulkopuolelta. Se on toiminut meillä ihan hienosti suolaliuostippojen kanssa :) Ja sitäkin oon vähän pelännyt käyttää..

Toipumisia Elmalle <3

Nojoo.. Nyt sitten molemmat huutaa... Huhhui.. Juuri kun aattelin saaneeni ne nukkumaan kerrankin samaan aikaan.. Tätä tää on :LOL: :/ Tehkää vaan peräkkäin niitä lapsia :D Meillä ei noi muksut ikinä nuku samaan aikaan..
 
Kimalle ei sitä friidaa nenään työnnetä, ihan siitä ulkopuolella pidetään ja sit imaistaan! :x
Mut on kyl loistopeli, meillä kans sellainen pumppumallinen eka ja se ihan susi... Tolla friidalla saa tooosi hyvin, varsinkin kun laittaa tippoja eka. :snotty:

Hienosti on Unikuun Eeva kasvanut! :)

Ja kaikille sairastupalaisille :hug: ja paranemisia!

Nyt täytyy alkaa pyykkishow, ostin eilen kirpalta esikoiselle lassien tec-puvun 15? ( kuin uusi ), farkut+kahisevat pökät yht.3? ja kaikist paras, Kapphallista kaikki aletuotteet puoleen hintaan... :eek: Lähti sitten mukaan varmaan 12 t-paitaa 1-2?/kpl, bodeja 1?/kpl ja yökkäreitä 3,5?/kpl
Arvatkaa olinko vähän tyytyväinen shoppailukeikkaani! :D
 
Heippa!

Voimia Vilmalle ja pikaista paranemista Elmalle!

Mitähän kaikkea pitikään kommentoida..

Ristiäiset muakin vähän ahdistaa.. Ois kaikkea muutakin ylimäärästä ajateltavaa nyt tällä viikolla ja sit lisäks ne ristiäiset..Kukat kävin tilaamassa.. Tosi ne tehdään vasta lauantaina, mutta alustavasti kävin niistä jo kyselemästä. Mun äiti hoitaa suolaset ja mä haen makeat kakut perjantaina. Mekko mulla on.. Sellanen liila jossa näytän ihan kun oisin jollain 4kk raskaana.. Mulla oli se yksissä häissä päällä, kun olin oikeesti jollain 4kuulla ja porukat kyseli et onks teillä piankin laskettu aika.. Mutta pakko se on laittaa kun ei oo oikeen muutakaan.

Rytmistä... Mä en oikeen tiedä onko meillä sellasta vai ei.. :/ Välillä tuntuu että on ja sit jos käydään jossain niin aina menee vähän unet ja syömiset sekasin.. Ois varmaan helpompaa jos ois aina vaan kotona niin varmaan toi rytmikin alkais muotoutua..Illat on usein vähän hankalia, kun ei meinaa millään nukkua enää päikkäireitä ja sit menee helposti kitinäksi. Öisin mennään nukkumaan siinä klo 23 ja ensimmäisen kerran syödään 2.30-3.30 ja sitten n. 3 tunnin välein.. Ajattelin pikkuhiljaa rueta aikaistamaan tuota yöunille menoa just noitten iltakitinöitten vuoksi. Viime yönä nukkui omassa sängyssä ja puol neljän jälkeen itkeskeli tunnin välein kun tutti oli tippunut. Klo 7 vietiin sit mies töihin kun halusin auton täksi päiväksi. Kakathan meillä väännetään aina tolla 3.30 syötöllä. Eli putkeen nukutuista öistä meillä on turha haaveilla vielä pitlkään aikaan..

Vaatteista käyettään pääasiassa 62(pituutta oli viime viikolla 56.5cm). Kestovaipan kanssa sais laittaa melkein 68. Just laitoin jo 56 poiskin tuolta kaapista, kun rupeevat olemaan sen verran napakoita ettei viitti enää pitää, yöpuvuissakin jalkaterät kirstää, mutta muuten mahtuisivat. Nyt vaan pähkäilen että pitäiskö noi myydä saman tien pois vai säästää.. Aattelin et säästäsin niitä parhaimpia, mutta mulle ei jäis sen jälkeen juurikaan mitään myytävää joten ehkä täytyy vaan ottaa kuvat ja pistää kaikki huutikseen :D

Maria-s Kiva,että teillä alkaa arki helpottamaan.

Aniit ja unikuu Jaksamisia mies ja perhe-ongelmien kanssa! :hug:


Sadepäivän ilo ja Minttu
 
Ja tosta nenän tukkosuudesta.. Meillä on sellanen ainun pikkuniistäjä ja toiminut kyllä keittosuola tippojen kanssa tosi hyvin. Välillä tulee ihan älyttömän kokosia klimppejä tuolta nenästä..

Olin muuten eilen hammaslääkärissä.. Tuntu siltä et synnytys ei ollut mitään hammaskiven poistoon verrattuna :D Tai ehkä mä en vaan enää muista miten paljon se sattukaan..
 
Jeah! Poika nukahti! Hyvä, niin päästään kattomaan sille talvibuutseja ilman väsykitinöitä :D

On se uskomatonta ajatella että poju oli vaan reilun kk:n tätä tyttöä vanhempi kun olin taas raskaana... Silloin olin ihan täpinöissäni. Olinhan vauvakuumeessa jo kahden viikon päästä pojan syntymästä :D Mut nyt ei kyllä enää vauvoja. Tää on just mun jaksukyvyn rajoilla tää kaks pientä :)

Treelo : Mä oon aina vaan kauhistellu mielessäni kun joku lääkäri on suositellu tota friidaa :LOL: No, oppia ikä kaikki.

Voi hitto, ja mä joudun nyt luovuttaa... Pakko saada ne sisarrattaat vaikka luulin pärjääväni ilman :/ Mietin tässä just yks päivä ettenhän mä voi lähtee mihinkään shoppailemaankaan ikinä jos ei molemmat oo rattaissa.. Tänäänkin varasin mummin mun kaa lähtemään kauppaan kun en pääsis yksin :/

Ainiin, ja lantionpohjalihaksista.. Ensimmäistä kertaa hyyyyvin hyvin, hyvin pitkään aikaan eilen puuhailtiin makkarin puolella, ja ei mitään vikaa?? Mä jopa kuvittelisin että noi lihakset on paremmassa kunnossa kuin vuos sitten?? Ihan kivahan se on, mutta ihme juttu kuitenkin. Olin varma että paikat tuntuis vähintään stadionilta..

Mut ei nyt muuta ku aamupalalle :p

Kimalle, poju1v2kk ja pikkumissi 1,5kk
 
Taas täällä...

Kimalle meillä on carenan double swngit ja vaikka esikoinen on "jo" 2,5vee, en kyllä pärjäis ilman, voin suositella! Varsinkin just ostoksilla on kätsyä omistaa rattaat johon se uhmiksenkin saa... :headwall: :LOL:
Joo, ja lenkkeily olis aika hiljasta jos mentäis 2,5veen vauhtia =)
Miinuksena täytyy sanoa, et se koppa on tooosi pieni, ei meijän "pieni" sinne kauaa mahdu, just eilen kattekin sellasta "jääkarhu"pussia sitten talveksi ratasosaan.

Joo, jos menis taas kokeilee toimiiko toi henkkamaukan verkkokauppa... :D :saint:
Mullako joku shoppailupakkomielle? :whistle: :p
 
Moikka! Täällä rokotuksen antamat jälkimainingit alkavat helpottamaan ja muutenkin tuntuu että ilmavaivat ei oo ollu ihan niin pahoja enää. Saatiin neuvolan fysioterapiasta muutama hierontavinkki niihin. Ollaan kuitenkin menossa ens viikolla vielä sinne vyöhyketerapiaan.

Meillä kans ollu miehen kanssa aika vuoristorataa. Riidat on tosi lapsellisia, ei niissä oo oikeastaan yhtään mitään syytäkään mutta kun molemmat on vaan väsyneitä niin tulee sitten kinasteltua pienistäkin asioista ja ne kasvaa äkkiä sitten suuremmaksi faitiksi. No, onneks ollaan joka session päätteeks kuitenkin pystytty sopimaan. Mut syö se kinastelu voimia. Nyt on tietty vielä ristiäiset tulossa, mikä antaa lisäressiä ja mä olen just sellainen viime tingan ihminen: puhun vaan koko ajan että pitäis siivota mut sit en saa tehtyä mitään ennen kuin aivan viime hetkillä! Ehkä sitä vois katsoo peiliinkin B)

Rytmistä... meillä ei mun mielestä oo mitään selkeää rytmiä ja oonkin ajatellu että pitäisikö alkaa pikku hiljaa ohjaamaan kaveria siihen? Kaverin päikkäreiden pituus kun vaihtelee suuresti sen mukaan nukkuuko sisällä vai vaunuissa. Kuitenkin normipäivä näyttää joltain tältä:

n. 6 herätys
n. 7 vielä hetkeks nukkumaan (en vaihda vielä päivävaatteisiin ennen tätä)
9- päikkärit, riippuen paikasta niin 45min-2,5h
12- päikkärit
16- päikkärit
n. 19 iltapesu
n. 20 nukkumaan
Yösyönnit n. 00.30 ja 03.30
+ Ilmavaivoista johtuvaa lohduttelua n. klo 4.30...


Hereillä poika jaksaa olla virkeänä tunnin verran, sit alkaa jo kitisemään. Iltaisin tämä onkin haaste kun ennen nukkumaan menoa on pisimmän ajan hereillä (joskus jopa yli 2 tuntia) koska valveillaolo menee helposti yliväsymyksen puolelle. Mä imetän aina kun poika herää uniltaan, sitten ollaan hetkinen et ruoka laskee, vaihdetaan vaippa, seurustellaan vielä hetki ja aloitetaan uudet unet tavalla tai toisella :) Iltaisin koitan syöttää tiiviimmin että jaksaa nukkua sen ekan pätkän kunnolla.


Ristiäisten vaatetuksesta... mä kun oon menettäny kilojani enemmän ku ois tarvis niin ongelma on se että mikä vaate pysyy päällä... No, koitan kerätä jotain kokoon vanhoista vaatteista sillä uusia en raaski ostaa. On meinaan aivan varmaa että kaikki kilot tulee takas ku lopetan imettämisen!!

Voimia kaikille sairastaville sekä tsemppiä miehensä kanssa kinaaville! Kyl tää tästä...

Nyt kuuluu kutsu, adios!

Syystonttu ja pikkuleijona tänään tasan 8vko
 

Yhteistyössä