Jaahas, se on taas yks viikonloppu takana. Mukavaa oli, oltiin hissukseen kotosalla ja mä kävin kampaajalla (3h!). Tänään kävi sitten vieraita, oli pikkumies ihmeissään kun kämppään tuli aikalailla meteliä kahdesta pikku tenavasta. Pitäis varmaan pitää päivisin enemmän ääntä kun on pojan kanssa kaksistaan (mutta miten?)
!
Kakkaamisesta... meillä tulee kakka lähes joka vaippaan ja tosiaan toivoisin että sen tuotanto jo hieman hidastuisi. Onneksi ei oo mitään suurempia ihovaivoja ja sen turvin olen uskaltanut olla vaihtamatta öisin vaippaa ellei sitten tunnu olevan todella paha tapaus.
Ilmakylvyistä... Olen koittanut antaa pienet kylvyt joka ilta vaipanvaihdon yhteydessä mutta lattialle en oo varsinaisesti laittanut et oisin tehny pidempään. Uskoisin että saan vauvahierontaohjeita vyöhyketerapeutilta ja siitä ajattelin ottaa tavaksi hieroa poikaa kerran päivässä niin siinä tulisi sitten samalla tuo ilmakylpykin tehtyä.
Lattialla olemisesta... tätä ollaan koitettu tehdä joka päivä ja samasa yhteydessä pitää myös masullaa. Tuntuukin nyt et poika viihtyy paremmin lattialla ku sitterissä. Ja äsken ennen iltatoimia kun touhuttiin lattialla ja pidin poikaa masullaan, hän käänty itsestään selälleen!!!! Oli varmaan vahinko?! Mut silti äiti oli tosi ylpee =)
Silittäminen... mä olen kans tosi laiska silittämään ja niin on jääny silittämättä vauvanvaatteetkin. Hyvä kun sen lakanat oon jaksanut silittää kun jää niin ryppyiseksi jostain kumman syystä (omia lakanoitakaan en silitä kun vedetään ne miehen kanssa niin se riittää). Miehenkin oon opettanu jo suhteen alkuvaiheessa silittää omat paitansa. Mä kun silitän vaatteita aina sitä mukaa kun tulee tarve. Ehkä se muuttuu kun lapsi kasvaa ja aamuisin pitää oikeesti olla työvaatteet valmiina mutta näin on nyt elelty.
Nukkumisesta... mä haaveilen kans kokonaisesta yöstä. Multa tulee hyvin maitoa ja olenkin pumpannut sitä pakkaseen mutta en oo vielä ehdottanu miehelle et hoitais yön. Ehkä mä kuitenkin säälin sitä sen verran paljon kun on niin huono itse nukkumaan muhun verrattuna.
Päiväunista... meillähän on ollut haasteena saada poika nukkumaan päikkärit omassa sängyssään, mikä on tosi hassua koska yöt se nukkuu siellä ihan tyytyväisenä! No, neuvolassa pohdimme sitä että se on varmaan lähteny siitä tavasta et alusta alkaen on pidetty poikaa paljon sylissä ja vastasyntyneenä nukahteli usein sohvalle meidän olkapäältä eli kokee oman sängyn sellaisena paikkana johon mennään vain yöllä... Paras tapa saada se nukkumaan on ollu lähtee vaunuilemaan mut kelit on huononemassa ja en todellakaan jaksa joka päivä käydä moneen otteeseen kävelyllä ni nyt alkaa tehohoito pihalla nukkumisesta... Se kun ei kauheesti tykkää siitä ku ollaan vaan paikallaan. Autossa käy usein samoin. Liikeessä nukkuu hyvin mutta heti mäkkärin drive innissä alkoi ininä
Osittaisimetyksestä... kuten totesin edellä, oon pumpannut pakkaseen ja mies onkin syöttänyt silloin tällöin poikaa pullosta. Multa kun hän ei tunnu pulloa hyväksyvän. Taitaa haistaa lähellä olevan rinnan
Kyllä me ollaan jo puhuttu et tässä joku viikonloppu annettais vauva hoitoon mummille joko päiväksi tai illaksi ja tehtäis jotain kahdestaan (ehdotin et mennään hotelliin nukkumaan) :x joten tuota tuttipullotaitoa täytyy pitää yllä. Se ei meinaan mee ihan mukisematta alas. Tuttiahan ei meidän poika hyväksy ollenkaan. Vaikka mä pystyn hyvin pumppaamaan, oon miettiny myös korvikkeiden kokeilemista. Oon kuitenkin ymmärtänyt että ne on tuhdimpaa tavaraa (?) ja niin ollen vois saada pidempää unipätkää aikaiseksi, varsinkin jos on hoidossa. Mutta summa summarum, on tosiaan huonoa omaatuntoa siitä että pohtii imetyksen muuttamisesta. Olen tietty tosi iloinen siitä että maitoa tulee mutta en kauheesti nauti imettämisestä (mistä tietty saa yhdet lisä-huonot-omattunnot!)
Kylvettämisestä... me ollaan kylvetetty pari kertaa viikossa mut sit vielä tarpeen mukaan sellaisina iltoina kun on havaittavissa levottomuutta tai itkuisuutta normaalia enemmän. Iho on hyvässä kunnossa eli kait kylvettämistä vois tehdä useamminkin, se kun on meistä kaikista hauskaa puuhaa.
Deetipoista... mä kans siirryin antaa Deetippoja viime viikolla Jekovitien sijaan. Mä olen antanut sen pojalle lusikalla niin että yhdessä satsissa on 10 tippaa eli kaksi lusikallista putkeen. Sellai ainakin meillä on tavara pysyny suussa.
Ja mitä muuten rotavirusrokotteeseen tulee niin meidän pojan oire oli kans väsymys!