*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
vielä tsempit kaikille täällä etelässä asuville ku päivästä tulee pitkä sisällä:kamala myräkkä ainaki tääl varsinais-suomes,ei paljo ulos oo asiaa...
t:maria-s ja karjuva leijonanpentu 7 vkoa 2 pvää
 
Piritta, mun äiti on terveydenhoitaja ja ollut lastenneuvolassa töissä parikymmentä vuotta. Hän sanoi, että lapsen lämpö kokeillaan niskasta eli jos niska on lämmin, on sopivasti päällä. Kädet ja jalat saattaa joskus olla viileät, mutta se ei ole vaarallista. Mulla on ollut makuupussi nyt ehkä viikon käytössä. Pidän sitä vielä auki. Lapsella on päällä body, sukkikset, gollegehousut, joku paita sekä sit villa-asu siihen päälle hattuineen yms.. Ja on tuntunut, että on sopivasti. Ei ole ollut hikinen eikä kylmä kun herää päikkäreiltä. Ja siis nukkuu aukinaisessa makuupussissa. Vaunussa on kuitenkin yllättävän lämmin, kun sinne ei tuule. Jos on ollut yli 10 astetta, niin oon laittanut bodyn ja sukkisten päälle vaan villa-asun eli jättänyt gollegeousut ja paidan pois alta.

 
Piritta Mulle kanssa sanottiin synnärillä että vauvan jalat ja kädet ovat helposti kylmät, koska ääreisverenkierto ei vielä toimi "täysillä" eikä se tarkoita että vauvalla on kylmä. Mä en tosin ihan itekään noudata tota ja siksi meidän poitsulla on aina parit lapaset ja sukat päällä. :)

VaatetuksestaMulla on ollu alusta asti äippäpakkauksen makuupussi vaunuissa. Nyt oon pitänyt poitsulla body+sukkahousut (tms.), päälle mun äitin kutoma villahaalari (aika paksu) tai vaihtoehtoisesti vanupuku. Päähän ohut syöksykypärä ja villamyssy ja poitsu sitten makuupussiin.

Mutta APUUAA, mitä mä teen nyt ku ulkona on myrsky enkä voi nukuttaa pojua ulkona??

Aurora+poju kohta 7vko, joka nukkuu varmaan tänään sit van sisällä 15min torkkuja..
 
Sateista keskiviikkoa!

Eipä tarvitse tänään mennä ainakaan ulos! :( Harmittaa. No jospa huomenna olisi taas parempi sää.

Mä olen pitänyt vaunuissa body+potkarit ja sukat sit hanskat, pipo, tossut ja kypärähattu. Vanupuku oli eilen ja vauva vaunujen makuupussissa. Oli ainakin lämmin reilun parin tunnin unien jälkeen.

Tää viikko on meillä mennyt paremmin. Nyt kun sanon niin varmaan kadun mutta ainakin mä olen saanut pojan nukkumaan. Ja viime yönä heräsin joskus puolentoista tunnin päästä kun olin alkanut syöttää ja laitoin poitsun omaan sänkyyn takaisin. Nukku siellä kaksi tuntia ennen seuraavaa syöttöä. Mulla alkaa olemaan niin kipeä lonkka kantamisesta ja kyljellään imettämisestä että mä herään kipuun. Eilenkin meni särkylääkkeen voimalla. Toivottavasti helpottaisi.

Syystonttu kirjoitit aikaisemmin että toivot välillä että voi kunpa vauva nukkuisi pidempään. No niin teen minäkin. On välillä ihana saada omaa aikaa ja juoda edes kuppi kahvia ja vaikka siivota rauhassa (joo, mä tykkään siitä ). Ja onhan se vauvallekin mukavampaa kun nukkuu tarpeeksi.

Meillä ei myöskään viihdytä pitkiä aikoja sitterissä eikä lattialla. Aina pitäisi olla kantamassa ja olkapäällä varsinkin. Selällään ei oikein suostu olemaan. Sit koko ajan pitäisi höpöttää ja laulaa. Välillä on ääni käheänä! :) Mut mä luotan siihen että kohta helpottaa!

Päksäkkä ja Matias 7vko :heart:
 
odotuspuolelta olen jo ollut "taustalla" mukana. Minulla siis 25.7. syntyneet KAKSOSTYTÖT. Joten ehkä siinä syy miksen ole tänne ehtinyt aiemmin. Seuraillut olen tätäkin siis, mutta kun jotain pitäisi kirjoittaa niin aina joku keskeyttää
Mua ketuttaa tää sade suunnattomasti ja se etten laittanut noita kahta ulos, nyt nukkuminen on ollut katastrofaalista.... mun hermot riekaleina...
Pitihän mun jotain muutakin kertoilla meidän perheestä, mutta äänet senkun kovenee niin jatkan joskus...ehkä ensi vuonna...
Mä kyl lähen ulos kohta vaikka satais kuinka |O
 
Sadetta pidellään edelleen sisällä ja takana parit 45minsan päikkärit. Ihan ok mut niihin nukuttamiseen on mennyt se toinen 45minsaa, vähintään! Sääennustuksen mukaan etelässä voi iltaa kohden jo sade lakata joten pieni toivo on olemassa et pääsis käymään ulkona ilman sadetta...

Tervetuloa mukaan kristanna! Mukava olis kuulla millaista elo on kaksosvauvojen kanssa, kirjoittelehan kun ehdit.

Jep, mä ihastuin kans Luminella teidän tytön nimeen, erityisesti Unnaan! Söpö!
 
Luminella, Elle on tosi kaunis nimi! Kivoja nimiä myös muilla, onnittelut kaikille nimen saaneille! :flower:

Onkos rotarokotteen saaneilla leijonanpennuilla tullut mitään oiretta? Mä en ole ihan varma johtuuko Taikan oireet siitä. Eli Taika sai viime keskiviikkona rokotteen ja nyt sunnuntaista asti on tullut tosi löysää kakkaa monta, monta kertaa päivässä. Ihan melkein kuin vettä. On aika ihmeellistä, sillä meillä yleensä odotellaan kakkaa useitakin päiviä. Ei se tunnu mitenkään kiukkuiselta eikä kipeältä, mutta vatsa toimii. Tänäänkin olen yhteen mennessä pessyt jo kolmet kakat.

Taika nukkuu ulkona vaikka myrskyää. Laitoin lämpösesti päälle ja mahdollisimman suojaisaan paikkaan. Itse en kyllä jäänyt yhtään pitempään, kuin mitä nukahtamiseen meni... :D

PeeJii ja Taika 10 vkoa

Hyvää nimipäivää Piritta88
 
Luminellan tytölle tulossa kaunis nimi :D
Tervetuloa :wave: uusi kaksosten äiti (nimimerkkiä en muista..)
Me mentiin ulos heti kun täällä sade lakas.Käytiin suht pikaiseen tosa lähikaupas.Iskä kantoi poitsua rintarepussa.Siihen nukahti taas samantien.Eilen jo illalla oltiin sillä lenkkeilemässä.
Vaatetuksesta Me ollaan varmaan sit puettu poitsua liikaa,ku hänellä ollu alusta saakka se äp:n makuupussi käytössä ja vielä kiinni jo pidemmän aikaa...Ja niskasta mäki oon lämpöjä koitellu.Meillä nyt ku on kylmempää ollu päällä body+puolipotkarit/housut,siinä päällä vanupuku.Meilläkin usein kädet ja jalat kylminä.Kauppareissulla ku mentiin rintarepussa oli pojalla fleecerukkaset jo_Onkohan se sit jo liikaa? :kieh: Niin ja villasukat tietty!Alla puuvillasukat,ym.

Epäileekö kukaan teistä vauvalla maitoallergiaa?En tiedä oonko sit jo hysteerinen,mut ku oon itekin niin allerginen,ni oon miettiny jo sitäki syyksi tuohon itkuisuuteen.Ihokin on semmonen kirjava pojalla.Isällä kyllä samaa vikaa ja ilmiötä esiintyy ainaki saunan jälkeen.En tiedä.
 
Neydan ihanaa että teidän vauvalla on nyt joaahvat mielipiteet! Mitenköhän saat sen aamuisin heräämään kouluun. :LOL:

Täälläkin alkoi aurinko just pilkistelemään kun sain pojan meidän sänkyyn nukkumaan. Se nukku puolentoista tunnin päikkärit ja valvoi melkein neljä tuntia. Onneksi viihtyi suht paljon lattialla kun vaan jaksoi viihdyttää.

Maria-s kyllä mekin käytetään fleece-tai kevyttoppahanskoja poitsulla. Muuten on kädet tosi kylmät kun ei suostu pitämään käsiä pussin sisällä!
 
Oon pahoillani jo etukäteen seuraavasta valituksesta ja ällöttävästä tekstistä..

Olin sit tänään jälkitarkastuksessa... Noh.. Nyt se on sit todellista että alapää on oikeesti pilalla.. Lääkäri kysyi että onko pidätysvaikeuksia(ja onhan niitä.. tai no siis ei ole enää minkäänlaista pidätyskykyä..) NO sanoi sitten että kokeillaanpa että tunteeko hän, kun mä teen puristan niitä lihaksia ja kuulema hyvällä mielikuvituksella saattaa jotain pientä puristusta tuntua.. ELi käytännössä ei mitään..:( Kysyi haluanko lähetteen fysioterapiaan, mutta en vielä ottanut.. 3 viikon päästä on mulla ja vauvalla uus aika lääkräille nin sitten saan sen jos haluan.. Kaivoin tuolta kaapin perältä kuulat ...Ne ei ennen mahtunut sisälle ja nyt ne ei pysy siellä.. Että näin.. Onhan se ihan kiva tietää että parhaat päivät on sit nähty näin 22 vuotiaana... :( Mut näillä mennään.. Onko kellään kokemusta mitä siellä fysioterapiassa tehdään noille lihaksille?

 
Jatkanpa sitten vielä purkausta eilisestä neuvolakäynnistä... Noh.. Nyt sitten mekin päästiin tutustumaan näiden ihanien kasvukäyrien ihmeelliseen maailmaan.. Viimeksi jo terkkari sanoi punnituksen jälkeen, että "hyvin on paino noussut, mutta vähempikin ois riittänyt".. Noh taas oli paino noussut ilmeisesti sitten liikaa ja terkkari totesi vain, että "Kyllä tämä tästä varmaan tasoittuu.. Kunhan et mitenkään tuputa maitoa" No v*ttu en tuputa.. Syötän niin paljon, että tyttö on tyytyväinen ja luotan siihen että jos syö liikaa niin tulee pukluna ulos.. Kyllähän tota maitoa aika paljon menee(yleensä 150-200ml kerralla), mutta vähemmästä ei jää tyytyväiseksi... Paino oli siis noussut 1075g 3:ssa viikossa.. NOh.. ehkä mä vähän ylireagoin, mutta ärsyttää ajatuskin että joutuis jotenkin rueta säännöllistelemään totaa maitoa...


Noh sittten muihin aiheisiin..


Hulluilla päivillä käyty...Vauvoille oli jotenkin tosi vähän mitään kivoja vaatteita.. Yhdet pöksyt ostettiin ja söpö mobile sänkyyn.. Mä keräilin sieltä ensin vaikka mitä ja sit en osannut enää päättää et mitä niistä ostan niin en ostanut ekalla kerralla mitään ja mentiin miehen kanssa illalla uudestaan.. Vaunuilla oli ihan turha siellä ihmismassa sompailla joten illalla Minttu oli liinassa, niin sujui vähän paremmin..


Nimistä Suloisia nimiä olette antaneet! :heart: :flower:

Parisuhteesta Voimia kaikille niiden kanssa kamppaileville.. Meillä menee nyt paljon paremmin, kun mies on päivät töissä.. Kauheeta sanoa, mutta kyllä se 24/7 yhdessä olo rupes kiristämään "vähän" hermoja..

Ja herkut... huoh.. Ei puhuta niistä mitään.. :ashamed:

Vaatetus Meillä on käytössä sellanen vähän paksumpi haalari.. Sinne alle yleensä vaan body ja potkarit. Jalat on siinä umpinaiset. Tumput on aina kädessä ja päässä villa pipo tai kypärämyssy.. joka tosin nyt on jossain hukassa.. Makuupussi meilläkin on ollut koko ajan käytössä..

Mä olen muuten vakuuttunut että toi tyttö söi yhden tuttinsa viime yönä.. Se vaan katos mystisesti sängystä enkä oo vieläkään löytänyt sitä.. Myös toinen ihan uus tutti hukku tässä ihan muutama päivä sitten.. Eli tänään suuntaamme ostamaan äidille jotain uusia välineitä millä saa treenattua tota alakertaa ja tytölle uusia tutteja.. :whistle:

Sadepäivän ilo ja Minttu
 
Niin ja maria kyseli maitoallergiasta.. Eilen lääkärille sanoin tosta kun Mintulla on kakka ollut pidemmän aikaa jo sellasta ihan tumman vihreetä ja pulauttelee välillä aika paljon, että mistäköhän se johtuu niin se sanoi ettei usko sen olevan mitään maitoallergiaa, koska silloin olisi myös aika itkuinen, mutta suositteli ostamaan apteekista tuttelin(confort tai joku sinne päin) herkkämahaisille olevaa korviketta.. Ei siis ole allergia korvike vaan siinä on kuulema ne maitoproteiinit pilkottu pienemmäksi. Kirjoitti myös reseptin allergia korvikkeeseen, mutta sanoi että tuskin tarviitte sitä.. Teillä nyt tietysti eri juttu kun imetät, mutta tämmöstä ohjeistusta me saatiin..
 
Huomenta kaikki!

Sadepäivän ilo olipas sulla kurja lääkärikäynti. :hug: Omaa odotellessa...

Eilen kirjoitin että sain pojan päiväunille vielä illalla. No nukkuhan se puolituntia. Eilen siis nukkui yhteensä pari tuntia päikkäreitä. Ei oikein riitä noin pienelle pojalle joten voitte kuvitella minkälaista meillä oli puoli kymmeneen asti. Ja taas saatiin ne ihanat rintaraivarit. Se saa ne aina väsyneenä. No toivottavasti tämä päivä on parempi!

Meidän pojalta meinaa lähteä ääni itkiessä! Pitäiskö huolestua?

Päksäkkä ja Matias 7vko 1pv :heart:
 
Sadepäivänilo, terveisiä mun terveydenhoitaja -äidiltä, joka siis tehnyt noin 20 vuotisen uran lastenneuvolassa: lapsi saa kasvaa rintamaidolla/korvikkeella niin paljon kun kasvaa eikä se ole huolestuttavaa, vaikka kiloja tulisi. Saa tulla ja kuulemma hyvä vaan. :) sit kun kiinteät aloitetaan, niin kuulemma, jos siinä kohtaa paino nousee kamalia määriä, niin pitää tarkkailla, meneekö kiinteää ruokaa kuitenkin liikaa ja meneekö oikeanlaista, vauvalle sopivaa ruokaa. Kun kuulemma sitäkin nähty, että rasvaa yms. syötetään vauvalle... :eek:
 
Moikka! Mulla oli tänään kans jälkitarkastus ja kaikki ok. Mutta sympatia lähtee satasella Sadepäivän ilolle! Vauvalla oli samassa yhteydessä lääkäri ja kaikki ok. Sit se sai rotavirusrokotteen. Nooooh... meidän piti mennä tänään myös vyöhyketerapiaan mut onneks soitin sille naiselle ja tarkistin asian. Eli rokotteen antamisen jälkeen pitää odottaa 2 viikkoa ennen kuin hoitoa voi antaa. Shit. Se siitä sitten eli ainakin 2 viikkoa vielä tuskaisia ilmavaivoja...

Nyt täytyy rientää, tulee sellainen huuto vaunuista!
 
Sadepäivänilo: Myös mun äiti on töissä lastenneuvolassa terkkarina (ollut kans reilut 20 vuotta) ja samaa sanoo, kuin Luminellankin äiti, että maitoruokinnassa olevan vauvan syömisiä ei todellakaan tarvitse rajoittaa, vaan sitä lapsentahtista ruokintaa tosiaan sen pitääkin olla, niin kuin sunkin äidinvaisto sanoo :) Vauvat ei syö liikaa (ja jos syö niin tosiaan pulauttavat sen liian poies) ja painokäyrät kuulemma tasottuu sitten myöhemmin. Eli älä välitä sun terkkarin löpinöistä, niitä neuvolatätejäkin kun joskus on hieman erikoisempiakin tapauksia. Eli luota vaan itseesi, osaat parhaiten hoitaa vauvaasi. Hassua kyllä, että joku terkka käskee olla ruokkimatta nälkäistä lasta joidenkin käyrien takia, uskomatonta!!
 
Pakko kyllä kommentoida tuohon vauvan painoon, että e tosiaan kannata olla huolissaan jos paino nousee hyvin. Sehän on pelkästään hyvä :D
Meillä arki sujuu hyvin tyttöjen kans. Jeminalla on jo selkeä rytmi. Ollut alusta asti. AAmulla heräilee 7-8.30. pari tuntia hereillä ja vaunuihin pihalle jossa nukkuu noin puoleen päivään asti. Heken hereillä, välillä torkkuen. 3-4 välilllä Mennään taas pihalle, jossa sitet nukutaan 6-7. Sitte alkaakin ilta toimet ja yöunille nukahtaa yleensä yheksän kiepeillä. Eka syöttö 1 aikaan yöllä ja toka 5 :D Tämmönen rytmi siis meillä ja hyvin pysyy ku pidetään kiinni siitä:) JOs on aivan paska ilma eikä pääse pihalle nii sit on aikalaillla torkkumista sylissä :ashamed:
Jälkitarkastyuksesta : itellä ois kuun lopulla ja hieman jännittää minkälainen tuomio sieltä tulee. Kovasti koitan treenailla. Ei ole kyllä mitää pdätysvaikseusia ollut, onneksi. Seksiä ei olla ku kerran kokeiltu mutta eipä tuo vielä niinkää kiinnosta.
Ehkäisystä En aio ainakaa vielä alottaa mitää ku mulle ei kyllä passaa yhtää nuo hormonaaliset ehkäisyt :kieh: Rengas oli ennen ja se oli kyl kiva mut nyt sitäkää ei saa ku imettää... Eipä tuota kyllä ehkäsyä tällä menolla etes tarvi :ashamed:
Jaksamisia kakille arjen kanssa :flower:

vv06&jj09
 
Jälkitarkastus takana.
Ihan kunnossa oli kaikki paitsi lääkäri..
Oli sellainen vähän yli 20v mies lääkäri ja se siinä koitti punastelle kysellä vähän ja vähän kurkisti tonne alakertaankin.
Tikit oli kulemma lähteneet itsestään pois, muuta ei sitten sanonutkaan, no olin siinä pöydällä ehkä 2 minuuttia...

Minipillerit aloitan tänään kun mieheltä tänä aamuna kysyin että tehdäänkö nyt sitten se toinen lapsi heti perään niinkun on ehdotellut ja hän sitten alkoi mulle huutamaan ettei TODELLAKAAN ole mitäänsellasita sanonut ja jos onkin sanonut niin ei kylle ole todellakaan ollut tosissaan ja kyllä munkin se olisi pitänyt tietää.
Että näin meillä.
Varmaan kuului toiseen päähän Tamperetta kun mies taas karjui mulle, enkä mielestäni edes sanonut mitenkään pahasti kun kysyin että mitä tehdään, siis että pyydänkö ne pillerit..
:headwall:

Ja tosiaan kuukautiset mulla alkoi jo 3 päivää sitten :headwall:
Kysyin tänään th:lta että mitä on niin oli kyllä sitä mieltä että menkat on kun jo yli 7 viikkoa synnytyksestä ja jälkivuodon loppumisesta on yli 2 viikkoa niin tuskin on enää jälkivuoto alkanut uudestaan.
Ja sitten totesi vaan että HARMI..
Tää on kyllä taas niin mun tuuria....
 
Kiitos kaikille tsempeistä.. :flower:

Neydan Jos viittit kysäistä niin ois ihan kiva kuulla vähän kokemuksia.. Jonkun yksityisen fysioterapeutin sivuilta luin tosta et jotain laitetta siinä käytetään ja lääkäri sanoi että näihin ongelmiin on kuulema joku lääkityskin.. Onneks se neuvola lääkäri on sentään tosi hyvä ja mukava, että siltäkin voi kysyä, mutta meillä tosiaan seuraava aika vasta 3 viikon päästä.

On kyllä sellanen olo että synnytykseen asti kaikki meni ihan kivasti, mut sen jälkeen kaikki onkin sit mennyt päin p*rsettä... Onneks toi lapsi sentään on aivan ihana..

Mäkin kyllä tota paino asiaa mietin.. Se meidän terkkari on sellanen herttanen täti eikä se sitä mitenkään pahasti sanonut, mutta sanoi kuitenkin ja kun edelliselläkin kerralla asiasta tuli pientä mainintaa... Mun mielestä Minttu ei kyllä oo ees mitenkään kovin pullukka eikä kyllä rimpulakaan.. Mun mielestä se on sellanen aika semi-vauvan kokoinen :D

Mutta tässä näitä mittoja jos jollain on antaa vähän vertailu kohtaa

5 vko (pituus 53.5cm ja paino 4545g)
7vko (pituus 56.5cm ja paino 5620)
 
Sadepäivän ilo hassu terkka sulla kun tolleen sanoo, meillä kasvettu kans hurjaa vauhtia, 1kk iässä oli aikatasan 5kg ja 7viikkoa + pari päivää 6 kiloa painoa. Ja meijän terkka aina hehkuttaa kuinka hyvä on että kasvaa! Ja kehuu ja kannustaa, mut mul onkin maailman ihanin lastenneuvolan täti! :heart:
Sama vauhti oli esikoisenkin kohdalla, kilo per kuukausi ja sitten kun kiinteet tuli kuvioihin, vauhti hidastui 300-400g per kuukausi.

Eiköhän se täti puhunut siis vaan pehmeitä, ole huoleti! :hug: :)
 
unikuu108
vaatetuksesta: meillon sisävaatteet: body ja potkarit/puolipotkarit. kypärämyssy ja ohuet lapaset ja äp vanuhaalari ja teutonian oma pehmee kantokassi. sillä varustuksella tytöllä hikoo niska joten enempää ei todellakaan voi laittaa. piti jopa ottaa kypärämyssy pois päästä kun oli niin hikinen. ja tää tänään tossa 4 aikaan kun hain poikaa.

 
Kukkasipulit istutettu. :flower: :D tein uuden kukkapenkin, niin latasin sinne 200 sipulia tossa puolitoista viikkoa sitten ja innostuin sit laittaa muihinkin penkkeihin lisää. Ja ne lisäykset sain tänään melkein tehtyä. Jäi vielä noin 10 narsissin sipulia ja 50 krookuksen sipulia istuttamatta, kun piti avata tuo maitobaari tytölle. :) no huomenna sitten, kun on taas valoisaa.

Kuinka paljon pidätte lattialla vauvaa? Mulla nyt ollut päivittäin jonkun verran leikkimatolla. Ei hirveen pitkiä aikoja vielä viihdy kerrallaan. Mahallaan ei olis ollenkaan ja aika vähän olen vasta pitänytkin, siis lattialla vatsallaan. Meillä neidillä siis ikää hiukan päälle 6 viikkoa.

Me ollaan oltu viimeks neuvolassa kaks viikkoisena. Ja ens viikolla on seuraava. Se on sit lääkärikäynti. Eli väliä tuli noin 1,5 kk käynneillä. Meillä mitään 5 viikkoisneuvolaa ole ollut... :eek: mutta eipä ehkä ole ollut tarvettakaan. Näen jo silmällä et tyttö voi ja kasvaa hyvin. :)

Kuinka usein kylvetätte? meillä kun toi tyttö tykkää hirveesti kylpee, niin ollaan kylvetetty melkein joka toinen ilta. Suositushan on jotain ihan muuta 1-2 kertaa viikossa, mutta kun vauvan iho on hyvä ja nauttii, niin on päässyt kylpyyn useammin. Ei kait siitä haittaakaan voi olla.
 
sadepäivän ilo :hug:
luminella mä kirjoitin jo aiemin siitä lattialla pitämisestä,et meillä iltaisin lattialla potkii ilman vaippaa tunnin verran ja jumppaa samalla myös vatsallaan siinä.hyvin kannattaa päätään jo ja jaksaa aika pitkään.me ei paljon sittereitä harrasteta,ku fysioterapeutit ei niitä muutenkaan kauheesti arvosta.liikunnalliset kyvyt kehittyy paremin lattialla ku noissa passivoivissa "istuimissa".tästä luin eräästä kirjasta jo raskausaikana.meillä poika viihtyy sitterissä sen pari min.itkeättä.kaukalossa itku tulee vartin päästä.
 
Mä ite jännitän sitä jälkitarkastusta viikon päästä.Mä en ees pystynyt pissaamaan kunnolla ekaan kahteen viikkoon synnytyksen jälkeen..Lihakset alapäästä löytyi n. reilun kahden viikon päästä.Olen kans koitanu jumpata niitä silloin kun muistan.Nolottaa vaan ku alkuun ei pystynyt pieruaan pidättämään ollenkaan :LOL: Oli noloa ku se "karkas"jossain ihmisten ilmoilla :kieh: Onneks ei kummiskaan muut huomannu ku mies..Mä en tiedä missä kunnossa mulla alapää oikeesti on,ku en oo "uskaltanu" sormella koittaa ollenkaan vielä,seksistä puhumattakaan.Peilillä katsoin.Eipä tuo pahalta näyttänyt ainakaan =) Mullaki on kuulat,mut voi olla et pitäis hommata vähän raskaampaa kaliiperia nyt ku on kerran synnyttänyt.Jälkivuoto mulla loppui n. vko sit.Nythän niit kuulii vois käyttää.Nämä siis Sadepäivän ilolle lohdutukseksi.En kyllä jaksa uskoa,et sulla ilot loppuu tossa 22-vuotiaana tohon.Tsemppiä ja uskoa siihen,et saat apuja siitä fysioterapiasta. :heart:

Me oltiin tänään lempipaikassamme ulkoilemassa vaunuilla.Käveltiin tonne kauemmas meren rannalle maisemia katselemaan.Otettiin monta hyvää valokuvaaki sieltä.Mä myös imetin siellä (tietty=) aurinkoisella,lämpimällä penkillä.Vauva vaan siristeli silmiään,ku ei oo tottunut vielä oikein aurinkoon.Vaunuihin ku ei oikein aurinko paista.Meillä aurinkoinen partsiki,ku on etelään,mut ei sielläkään oo paljon ollu vielä. Nyt on sit tän päivän saldo askelmittarissa semmoset 13000!No vedin mä siellä ulkona sit kuitenkin yhen Geisha -nappirullan.Niin ja evääksi pistelin semmosen fetajuustokolmion.Nam.
Meillä vauva nukku eka kertaa viime yönä pinniksessä!Laitettin vaan sinne illalla ja sinne nukahti!Puol kuuden aikaan aamulla ku oli syöny mä otin sit viereeni nukkumaan loppuaamuks.Oli kyl harvemmat syöttövälit,ku nukkui omassa petissä..Äskenkin laitoin sinne nukkumaan,katotaan nukkuuko.Mies meni baariin ja on muutenki kaljotellu nyt illalla,joten senkin vuoksi vauvan on turvallisempaa olla omassa petissä.Meillä kun ei tota sänkyä saa sillai seinän viereen et lapsi vois nukkua seinän ja mun välissä vaan meillä nukkuu molempien keskellä!
Nyt meen syömään vielä jauhelihasoppaa,jota tehtiin eilen semmonen iiiso kattilallinen.Nam,ku siitä tuli hyvää.Käytän aina vaan naudan paistijauhelihaa ja yhden liemikuution laitan joukkoon maustamaan.Mäku en käytä suolaa missään ruoanlaitossa.Ainoa mihin laitan on sämpylätaikina ja ripaus mureketaikinaan..
 

Yhteistyössä