*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Neydan tosi ihania kuvia!

Meillä takana tosi repaleinen yö, poika heräs kahen tunnin välein syömään ja sit oltiinki tunti joka kerta hereillä. Kivaa syöttää poikaa ku ite nuokkuu... Pian lähetään neuvolassa taas käymään.

muoks. Aurora ei sitä aikaa kovin hyvin ole. ja tyhmäähän sitä on yökaudet tehdä. :D
 
Heippa!

Onko meidän Minttu ainoa lähes kalju-vauveli, kun tuntuu et te jotka ootte kuvia laittaneet niin tosi monella vauvalla on paksu tukka :D Mintulla on kyllä takana tukkaa, mut edessä se on semmosta lyhyttä ja vaaleaa haiventa ettei juuri kuvissa näy :D Suloisia kuvia ootte kyllä laittaneet :heart:


Seksistä ja ehkäisystä Seksiä täällä harrastetaan ehkä joskus ens vuoden puolella.. En mä tiiä.. Jotenkin pelottaa vaan koko touhu varsinkin kun tiedän että alapää on luultavasti kun 7-leivän uuni.. En tiedä pelkäänkö enemmän kipua vai sitä että jos se onkin ihan paskaa? Ehkäsystä mekin saatiin lista että mitä ois tarjolla.. Luultavasti otan taas pillerit.. Kierukka kuulostaa pelottavalta(ja kuulema sattuu sen laitto) vaikka se varmaan ois helpoin.. Ehkäsykapseli kiinnostais myös, mutta jotenkin epäilyttää luotettavuus.. No jälkitarkastaukseen onneksi vielä aikaa niin saa miettiä.. Mies haluais toisen heti perään, mutta mä haluan ensin katsoa miten ton yhden kanssa pärjätään.. Mä oon vähän toista mieltä siitä että lapset on hyvä tehdä pienellä ikäerolla että niistä on seuraa toisilleen(no joillakin se yhteiselo sujuukin mukavasti, mutta sitä kun ei voi etukäteen tietää)

Juodakkaan en oo vielä uskaltanut... Lähtee varmaan taju jo yhdestä sidukasta :D

Ristiäiset täällä 24.10.. Tietääkö joku että kun maistraattiinhan pitäis se nimi ilmoittaa 2kk mennessä, niin kun meillä on tuolloin ristiäisissä Mintulla ikää 2kk ja 1vk niin pitääkö meidän ilmoittaa se nimi etukäteen jo maistraattiin vai haittaako että menee viikolla yli?

Jaksamisia kaikille yö-kukkuja ja -syöjien äideille!

Nukkumisesta Meillä toi korvike tyrmää tytön niin hyvin että öisin nukkuu 3-5 tuntia yhteen putkeen.. Imettäisin kyllä jos pystyisin.. :( Tyttö edelleen huolii kyllä tissin, mutta eipä sieltä taida enää juuri mitään tulla.. Ja vaikka tytön suu onkin kasvanut eikä itse imetys satu niin paljoa, mutta sen jälkeen alkaa kova viiltävä kipu rinnassa joka saattaa kestää monta tuntiakin.. Kai se on vaan myönnettävä että mun tissejä ei oo suuniteltu imettämiseen.. Ois vaan ehkä helpompi hyväksyä se asia jos tietäisin mikä meni vikaan.. :ashamed: Mutta ihanahan tuo tyttö on ja yleensä niin hyvällä tuulellakin.. On myös ruennut viihtymään sitterissä/lattialla joten saa itsekkin syötyä ja tehtyä jotain kun tytön voi laskea hetkeksi pois sylistä..

Liinailijat muuten mitenkä teidän vauvat viihtyy liinassa? Kun meillä tuntuu ettei Minttu ihan kauheesti tosta tykkää(varsinkaan jos pysähdyn/istun).. oon miettinyt että ahdistaako sitä, kun on aika kova hikoilemaankin.. Monta kertaa alkaa huutamaan ja työntämään itseään pois päin minusta.. Mietin että viihtyisköhän tuo paremmin esim manducassa jossa ei ois ihan niin tiiviisti paketoituna...

Mutta eipä muuta tällä erää.. Meidän pihalle asennetaan näköjään liukumäkeä ja kaivuri jyrää tuolla aika kovaa ja tyttö tietysti nukkuu parvekkeella.. :headwall:
 
Meillä kans vähän repaleinen yö takana. Tyttö nukahti tutin kanssa (yleensä ei anneta yöksi tuttia, kun ei sitä vielä osaa kovin kaivata) ja heräsi joka kerta, kun tutti tippui eikä alkanut nukkumaan ilman tuttia ollenkaan. Ja se murina, mistä aikaisemmin jo kirjoitin..viime yönä se oli ihan mahdotona. Mä mietin, et jääköhän vauvalle vielä nälkä ja siksi murisee? Öisin kuitenkin syö hyvin ja itse irrottaa otteen tissistä, kun on valmis. Tai ainakin luulen, että on valmis ja olen aina heti nostanut omaan sänkyyn. On se vaan hankalaa, kun kaikki pitää opetella kokeilun kautta ennenkuin voi tietää mikä sopii parhaiten juuri meidän vauvalle. Välillä vaan ne kokeiluhalut on aika vähissä, kun väsyttää niin maan perkuleesti varsinkin yöllä :/

Seksiä tais siis yhdyntää ei olla vielä harrastettu. Mulla tulee vielä pientä tiputteluvuotoa silloin tällöin. Voiko kortsun kanssa sekstailla ilman, että olis sitä tulehdusvaaraa?? Mieli tekis jo mullakin.

Mulla on jälkitarkastus 1.10 enkä tiiä yhtään minkä ehkäisyn valitsen. Odottajien puolella kovasti mainostin, et me ei sitten käytetä mitään ehkäisyä vana toinen saa tulla perään. Noooh..nyt on vähän toinen ääni kellossa :) Katotaan ehkä parin vuoden päästä asiaa uudestaan.

Sadepäivän ilo: meidän tytöllä on myös vähän hiuksia. Sellaisia vaaleita haivenia. Komeita pehkoja on kyllä joidenkin vauvoilla!

Kohta lähdetään neuvolaan

Rimprenssa ja Leppis tasan 1kk
 
unikuu108
seksistä:
meillä mies haluaisi jo.mä en vielä tiedä. paikat on parantunut jo ja mulla ei tule enää jälkivuotoa.

ehkäisy:
kuparikierukan otan sit. on ollut jo kerran ja sopi mulle hyvin.en halua hormonaalista ehkäisyä ja imetän.
ei sen laitto nyt niin paljon satu että sitä pitäis alkaa jännittää sen takia ja jättää kierukka pois vaihtoehdoista. kamoon. jos olet synnyttänyt niin se ei ole mitään siihen verrattuna.

meillä tyttö on tyytyväinen köllöttelijä.nuhaa vähän kun kaikilla muillakin on mutta ei se paljoa haittaa.

ja tuosta etusivun listasta vielä että kaikki halukkaat voivat myös ilmoitella haluavatko lapsen nimen siihen oman nimimerkin viereen.
 
petipuuhat meillä on aloitettu. ja mun käsittääkseni kondomin kanssa sitä tulehdusvaaraa ei olisi vaikka vuotoa olisikin. Korjatkaa jos oon väärässä. Mulla oli esikoisen jälkeen tuo kuparikierrukka ja ei se sen laitto tuntunut tosiaankaan miltään verrattuna synnytykseen. Hetki särkyä joka helpotti särkylääkkeellä, 3 päivää tais olla tipputtelu vuotoa ton kierrukan laiton jälkeen. Toiset tykkää toiset ei, toisille sopii toisille ei. Mulla aiheutti tipputteluvuotoja jonkun verran. Noin 2-vuotta oli kierrukka käytössä. Nyt on jälkitarkastuksessa käyty ja lähetteen sain papaan noin vuoden päähän. Nyt en ottanut tuota kierrukkaa
 
unikuu Emil 37+3 2524g 46cm ja pipo 34cm.
Meillä on alettu syömään kiinteitä, nyt viikon ajan maissia maistellut ja hyvin uppoaa =)
Yöt nukutaan oikeastaan kokonaan, välillä saattaa kerran herätä viiden aikaan syömään, mutta harvemmin. Todella kiltti poika, itkee vaan oikeestaan nälkäänsä ;) Parina päivänä on nyt nauranut ääneen oikein kunnolla, tippa tulee silmään itelle joka kerta kun kuulee :heart:
Seksiä on meillä harrastettu melkeimpä heti kun laitokselta kotiuduttiin :whistle:
Vaatteista meillä käytössä 62cm ja joitakin 56cm vielä myös ja sit joitakin 68cm on otettu jo käyttöön myös.
2kk neuvolassa oli 4470g ja 54,5cm.
Nyt kauppaan :wave:

Heidi ja Emil 2kk1viikko :)
 
Päksäkkä, meillä toimii aina aamupäivisin neidin vatsa babybjörnin sitterissä. En nyt tiedä onko sattumaa vai onko neidillä niin säännöllinen suoli. Tai sit asento sitterissä on vatsan toiminnan kannalta oiva. Ollut päällinen jo kerran pesussa, kun tuli selkää myöten läpi. :D

Vaatekoot: meillä oli jo syntyessään tyttö pitkä, 55 cm ja neuvolassa pari viikkoa sitten oli 56,5 cm -mitä lie nyt on. Meillä pääsääntöisesti 56 housut ja 62 bodyt käytössä. Tutan 50 cm bodyt menee edelleen. :) Mutta hm:n 56 bodyt aivan liian pieniä. Ja ikää neidillä kohta kuukausi. Just tilasin hm:ltä pari lasten vaatetta kokoa 68.

Meillä tytöllä jo jotain rytmin tapaista. Herää aamulla noin klo 8-10 väliin. Päiväunille ulos (joko vaunulenkillä tai terassilla) noin klo 11-12 ja nukkuu pari kolme tuntia. Hereillä pari tuntia ja klo 17 aikaan uinahtaa sisälle. Ja nyt nukkuu. :) sit taas hereillä pari tuntia ja pikku unet illalla, joilta heräilee noin klo 21. Ja yöunille neiti menee noin klo 23-24 ja syö yöllä noin 2 kertaa ja aamulla herää syömään, mut jatkaa unia heti syönnin jälkeen vielä tunnin kaks. Näin on nyt ollut jokusen päivän. :)

Ehkäisystä: meillä taidetaan mennä meiningillä kondomi, "varmat päivät" ja keskeytetty... kaks jälkimmäistähän on äärimmäisen luotettavia, heh! Mä en halua hormonaalista ehkäisyä (meillä kesti 3 v saada tuo tyttönen alulle) ja kierukkaa en halua, koska toinen toiveissa. Ei nyt ehkä ihan heti, mutta ei tuo katastrofi olis vaikka suht pian tärppäisikin. Mieluummin niin kuin taas vuosikausia, kun mullakin jo ikää yli 30 v.
 
seksistä täällä peitto heilui kun synnytyksestä oli n. 3 viikkoa.. Kyllä mua vähän arvelutti aluksi että entä jos se sattuu? Jälkivuoto oli tuolloin jo loppunut.
No pientä kipua aiheuttanut vasemmalla puolella jossain häpyhuulessa, molemmilla kerroilla.

Ehkäsystä mä ajattelin ottaa taas ne laastarit, jotka mulla oli ennen raskauttakin käytössä kolmisen vuotta ja hyvin toimivat eikä silloin ainakaan tullut mitään sivuvaikutuksia.

Hormooninäppyjä ilmestyi täälläkin pojan naamaan. Näyttää kun olisi akne :D

Imetys täällä ollaan siirtymässä pikkuhiljaa osittaisimetykseen. Nykyään tissillä enemmänkin vain leikki, ellei sitten mun tissit ole sanomassa sopimusta irti ja ei tuota kunnolla maitoa... Pullosta sitten syökin kunnolla.

Tyttönen ja Sintti tänään 4vk :) :heart:
 
Söpösiä vauvoja taas :heart: Auroran pojalla komia leijonanharja!Kiva,että pojulla solisluu luutunut ja voi heilutella molempia käsiään =)

ehkäisystä ennen jälkitarkastusta mulle sanottiin sairaalassa,et kortsu ehkäsee myös mahd. tulehdukset.Henk.kohtaisesti mä ite en tykkää niiden kanssa "räpeltää",mut mulla sit joskus ku semmonen tarvis meillä tulee on varmaan jo käytössä ne pillerit...Mä en oo vielä parantunu :(

Joku täällä niistä ehkäisykapseleista arveli,ettei olis luotettavia,ni kyllä ne ovat.Mulla oli ne joskus parikymppisenä semmoset 3 vuotta paikallaan ja kyllä toimisivat!Niissä on sama hormoni ku minipillereissä eli sopivat vaiks imettäis.Mä ajattelin itekin ottaa sen kapselin todennäköisesti.Ekaks nyt kuitenkin se minipilleriresepti.

Me oltiin 1 kk neuvolassa tänään ja hyvin oli paino lisääntynyt: 5135 g nyt ja pituuttakin sentti lisää kahdessa viikossa.Painoa oli tullut semmoset 225 g/vko noin. Viimeks luultiin et pojalla ois napatyrä,mut nyt oli parantunut ja "uponnut" kuoppaansa ku viime kerralla laapistettiin hiukkasen.

Täytyy mennä "päästämään" mies välillä hengähtämään ku meillä aika kituset itkut masuvaivoista meneillään tällä hetkellä...

Maria-s ja Lauri 5 vkoa tasan
 
mä en oo koko ehkäsyasiaa miettiny vielä yhtään. Marraskuun alussa on jälkitarkastus et siihen mennessä sit pitäs..

Oltiin oikein pitkällä vaunulenkillä tänään. Poika kyllä nukkuu vaunuissa mut herää aina ku ovat hetkenki paikallaan. Sääli kun ei voi nukuttaa pihalla, joku kirjotteli kerran siitä kuinka oli totuttanu vauvan siihen. varmaan koitan lähiaikoina samaa kikkaa.

Meillä poikaa ei oo vielä juurikaan pidetty mahallaan, hermostuu tosi pian siinä. :D

alan kohta mennä maate. Niiiin ja piti sanoa että aivan ihania vauvoja teillä!! :heart: Itse oon niin laiska etten jaksa tänne laittaa. :ashamed:

Aniit ja Taneli
 
Meillä ei harrasteta seksiä. Sitä ei vaan tehdä... Puhetta on sillon tällöin mutta ei vaan tuu harrastettua. Koko raskausaikanakin ne kerrat varmaan voi laskea yhden käden sormilla... Meillä oli niin että ukkoa ei kiinnostanut ja nyt on ehkä niin että mä oon se ketä kiinnostaa vähän vähemmän. Ja kumpikaan meistä ei pidä miellyttävänä tämän jälkivuodon aikana mitään touhuta. Kaikki vaikuttaa, väsymys, säryt... Ja mä koen epämiellyttävänä tuon oman alapääni. On pukamia, ja nyt kun tuo vehje on palautunut huimaa vauhtia (mitä taavin kohdalla ei tapahtunut, ja sit olinkin jo raskaana..) niin oon huomannut että mestat on auki melkein takapuoleen asti (mulla siis on jonkinlainen hehtaaripilde), en sitten tiiä mitä on tapahtunut, onko sillon pojan synnytyksestä tullut leikkaushaava jotenkin päässyt repeämään huomaamattani taijotain :( Jälkitarkastuksessa silloin ei mainittu mitään, mutta nyt oon ton huomannut, ja mua nyppii ihan suunnattomasti. Ai kuinka niin pinnallinen ? :LOL:

Meillä oon yrittänyt joka ilta pitää tytskää vatsallaan lattialla kun poika on mennyt nukkumaan. Tosi jäntevästi huiskii siinä :)

Aloin antamaan tytölle cuplatonia ja oon jättänyt relat antamatta. Massu ei tunnu olevan yhtään niin kipeä enää. Vaikka aika ajoin tietty vaivaa kuitenkin (esim. mun kahvinjuonnin ja salmiakin/lakun syönnin jälkeen)
 
Kiitos kimalle :flower:

Ostin Mintulle eilen uuden tutin ja hän rakastu siihen niin kovasti ettei meinaa päästää sitä suustaan millään.. Aikasemmin hän on vaan luputellut sitä ja kun on uni tullut niin tutti on tippunut, mutta ei ole herännyt siihen niin et ois tarvinnut sitä suuhun pistään uudelleen.. Noh nyt kyllä ilmottaa jos tutti tippuu.. No onneks yöt menee ihan kivasti.. Minttu on nukkunut nyt muutaman yön vaunuissa, kun tuntuu että nukkuu siellä vielä paremmin kun vieressä tai omassa sängyssä.. Päivisin tyttö tykkäis vaan valvoa..


Sadepäivän ilo ja Minttu 5vk
 
Ei tää voi olla sattumaa... taas toimii neidin vatsa reilulla kädellä babybjörnin sitterissä. :D upea ostos!! Nyt on jo siis useampana aamuna aina kun laitan hetkeks hytkyy tohon sitteriin, niin kunnon äänen kanssa toiminut. Asento ilmeisesti hyvä vatsan toiminnan kannalta. ;) nyt mentävä siivoo ennen kuin tulee läpi ja päällinen taas pesussa.

Meillä ilmestynyt hormoninäppyjä otsaan.

Muoks muoks... sitterin päällinen on pesussa. :LOL:
 
Meillä tytöllä on tullut useampaan kertaan kakat pitkin selkää, jopa kainaloissa asti on kylpenyt patskassa :) Tänään herättiin aamulla, kun kuulu kunnon turahdus ja yökkäri ja sänky oli vallan kivan näköiset :) No ainakin vatsa toimii!

Hormoninäppyjä vauvalla on ympäri naamaa ja korvissa myös. Ei vielä mitenkään pahasti, mut siellä täällä jokunen näppylä. Toivottavasti ei kovin paha akne tuu :)

Nyt käy kutsu..
 
neiti juuri heräsi ja vääntää ja kääntää sylissä, mutta pakko nyt kommentoida kun muistan..

Seksistä ja ehkäisystä mulle loppui jälkivuoto toissapäivänä ja heti sitä yhtä S:ää sitten harrastettiin kun viime kerrasta oliki TOOOsi pitkä aika.
Siitä sitten seurauksena oli veriset housut seuraavana päivänä.
Eli ilmeisesti ei paikat kuitenkaan olleet kunnolla parantuneet.
Mitään ehkäisyä ei ollut, ja saa nyt nähdä mitä sen kanssa tehdään.

Koitan tulla myöhemmin jatkamaan, nyt alkaa taas meteli olla sitä luokkaa että täytyy mennä.
 
Hei vaan kaikille pitkästäm aikaa :) Kuukausi on melkeen vierähtänyt enkä oo "kerennyt" (tai vaan jaksanut) kirjottaa. Lukemassa oon kyllä käynyt.

Pakko kommentoida
Sadepäivän ilo, meidän tytöllä ei myöskään "kunnon" tukkaa vielä.. sellasia tummia haituvia vain.. jopa korvanlehdissä :D koska en saanut sitä tilattua leijonanpentua niin sain ilveksen ;)

Luminella, meillä kanssa samanlainen päivärytmi kuin teillä. Päivisin ei paljon nukuta.. ihmetellään, tarkkaillaan ja itketään.. välillä syödäänkin :)

Vauvojen/vaatteiden koosta oli kans ollut keskustelua. Meidän tyttö nyt 3vko ja 2 pvä ja 50 koon vaatteita edelleen käytetään. 56:iin meinaa hukkua.. riippuen valmistajasta. Painoa on tullut 0,5kg syntymäpainoon ja rintaruokinnalla mennään...

Hyvin nousi maito ja sitä tuli aivan vaivoiksi saakka ensimmäiset 2vko.. sit yhtäkkiä viime viikolla (kun mies meni töihin) maidon tulo ehtyi.. nyt en saa vasemmasta tissistä pumppaamalla kuin 20-30ml kerrallaan.. Oikeesta sentään tulee vähän paremmin.. ja meillä syödään 2-3 tunnin välein.. en ymmärrä mistä tuollainen maidon yhtäkkinen väheneminen voi johtua.

Täällä myös kärsitään ääliömäisestä miehestä välillä... Joten Kikalle jaksamista.. samassa veneessä ollaan :)

Nyt huuto yltyy niin että pitää mennä

Marizzza ja vauveli 3vko 2pvä
 
Luminella meillä sama homma ton vatsan kanssa. Aamuisin tosi usein toimii sitterissä. On varmaan hyvä asento, kun on hieman pystymmässä, koska tänään kun poitsu oli mummin olkapäällä ni johan tuli sillonkin kakkaa.

Meillä ei oikein nukuta päivisin joka johtaa hirveeseen kitinään ja itkuun. Nyt sit nukahti mummin syliin ja on nukkunut kolme tuntia eka sisällä ja sit pihalla.

Pakko mennä jatkamaan ruoanlaittoa.

Voimia kaikille! :hug: Mä ainakin olen tuntenut itseni tällä viikolla väsyneeksi! |O

Päksäkkä ja poitsu 1kk+ :heart:
 
Tervehdys kaikki pitkästä aikaa!

Vaikka meidän pikkumies on ns. "helppo" vauva, niin musta tuntuu, etten ikinä ehdi koneelle. Mihin lie kaikki aika katoaa. Ja toki kun mies on ollut sairaslomalla, niin meitä koneen käyttäjiä on koko ajan kaksi.

Miellä kaikki on mennyt kivasti. Vauva syö ja nukkuu ja nyt kun ikää jo hiukan yli kolme vko, niin pysyttelee hereilläkin koko ajan pidempiä jaksoja. Toki välillä itkee ilmavaivoja, muttei onneksi kovin kauan, vaan kakan tultua, itkukin loppuu heti. Vauva on oikea sylivauva. Ei juuri viihdy hereillä ollessaan muualla kuin sylissä. Olen muutaman kerran ulkona liinaillut, mutta nyt varmaan on syytä ottaa kantoliina sisälläkin käyttöön, ettei elämä ole pelkkää vauva sylissä -istumista.

Ristäiset on kahden viikon päästä. Nimi keksittiin aivan yhtä-äkkiä, kun vain heiteltiin eri vaihtoehtoja ilmaan. Tosi perinteinen ja vanha nimi, joka kylläkin on aina ollut suositumpi toisena nimenä. Toiseksi nimeksi tulee tosi harvinainen nimi, jonka löysimme mieheni sukupuusta. Kummien keksiminen olikin sitten vaikeampaa. Onneksi nekin on nyt selvillä.

Seksi ei tunnu lainkaan vieraalta ajatukselta, mutta mulla on noita tikkejä ikävästi tuolla alakerrassa, ettei ehkä vielä kannata yrittää. Ja jälkivuotoakin on vielä välillä. Joten sitä odotellessa.

Ollaan onnistuneesti kestovaippailtu. Pääosin menty äitiyspakkauksen vaipoilla, harsoilla+villahousuilla ja muutamilla taskuvaipoilla. Noita taskuvaippoja täytyy tilata lisää.

Nyt lapsi heräsi. Palaillaan!

Vuokko ja poju 3 vko 3 pv.
 

Yhteistyössä