No niin nyt mäkin sain aikaseks ilmoittautua teidän seuraanne. Elikkäs meille syntyi tyttö 21.8 klo 22.45. mitat 3706/50/35.
Lukenut oon teidän juttuja, mut nyt sitten yritän itseki vähän aktivoitua kirjoittelemaan.
Eilen tuli tytöllä mittariin 4vkoa. Meillä on mennyt pääasiassa hyvin. Ei oo ollu masuvaivoja ja muutenkin tyttö on pääasiassa rauhallinen. Yleensä itkee iltaisin hetken, kun on väsynyt. Yöt menee yleensä parilla heräämisellä, riippuen vähän siitä milloin nukahtaa. Meillä ei oo vielä mitään selkeetä rytmiä. Toissa iltana nukahti puol ysi yöunille ja eilen valvoi yhteen asti..Aika tasaisesti herää kolmen tunnin välein syömään. Tosin eilen heräsi vasta puol viis, kun taisi olla sen verran väsynyt illan kukkumisesta.
Meidän tytöllä on ihan ihmeellinen tapa murista. Kirjaimellisesti murisee silloin, kun herää syömään ja pahimillaan murina on silloin, kun hakee unta syönnin jälkeen. Oon ihan kylmän viileesti laittanu korvatulpat sen jälkeen, kun oon nostanu neidin omaan sänkyyn. Ilman tulppia kuuntelen koko ajan milloin neiti nukahtaa. Saan heti unenpäästä kiinni ja tyttö nukahtaa itsekseen yleensä puolen tunnin sisään syömisestä. Itku kuuluu tulppien läpi hyvin, joten ihan rauhallisin mielin niitä käytän.
yritän muistella mistä täällä on keskusteltu..puhetta on ollu ainakin vauvan koosta. Meillä neiti kasvaa hyvää tahtia rintamaidolla. Syntymäpaino siis tuo 3706 ja viime neuvolassa painoa 4340g ja pituutta tullut 5 cm lisää. Maanantaina neuvola ja mielenkiintoista taas tietää neidin kasvuvauhti.
Meillä menee vielä osa 50 cm vaatteista. Riippuu niin merkistä Lindexin bodyt alkaa olla pieniä, kun eivät meinaa mennä enää haaroista kiinni. 56cm vaatteet on sopivia. Onneksi meillä on aika paljon noita pieniä vaatteita, kun vauva on aika kova pulauttelemaan.
Mulle tuli viikko synnytyksen jälkeen kohtutulehdus ja mun antibioottikuurin aikana vauva oksenteli ihan kunnolla. Ei kuitenkaan itkenyt masuvaivoja, mut oli kyllä tosi kurjaa kun koskaan ei tiennyt milloin ja mihin laatta lentää. Ja silloin, kun sitä tuli niin sitä tuli paljon ja kovalla paineella. Kerran laattas suoraan näppäimistön päälle..Mut onneksi ei ole enää isoja oksenteluja tullut.
Imetys mulla onnistuu hyvin. Vauva imee hyvin niin makuu- kuin istuma-asennostakin. Yöllä imetän makuultaan ja päivällä yleensä istualtaan. Toinen tissi on suihkutissi ja sitä olen joutunut pumppailemaan. Oon pakastanu maidon. Muutaman kerran ollana harjoiteltu tuttipullosta syömistä ja hyvin on sekin sujunut. Vauva ei ottanut Ainun pulloa, mut Aventin pullosta imee hyvin. Siitä tulee kerralla vähemmän, joten on varmaan mielkkäämpi vauvalle.
Mulla alkaa ens viikolla kitaratunnit kerran viikossa 1h30min, joten sitä ajatellen on hyvä, että neidille pullo kelpaa. On kyllä kiva, kun on omaa aikaa tiedossa ainakin kerran viikossa
Puhetta on ollut myös äitine viihteelle lähdöstä. Mä olen sopinut mun ensimmäisen "ulkoilun" 31.10. Mennään tyttöjen kanssa syömään ja juomaan. Odotan sitä kyllä niin kovasti! Ja mulle on ihan sama mitä jotkut saattaa ajtella siitä, et lähden viihteelle. Et siitä vaan mammat jalalla koreasti jos siltä tuntuu!
Ristiäiset meillä on 18.10. Nimeä ei olla vielä kokonaan päätetty, mut tod. näk. tytölle tulee vanha suomalainen nimi. Paljastetaan vasta ristiäisissä.
Virsistä oli myös puhetta. Mun pikkusisko laulaa ehkä "Lainaa vain"-kappaleen jos ehtii sen siihen mennessä opetella. Ja ton lisäks varmaan sit yks virsi, josta ei oo mitään hajua vielä. Tykkään kyllä kovasti "Maan korvessa kulkevi lapsosen tie..."-virrestä.
Mut eiköhän tässä ollu tälle kerralle..
Rimprenssa ja Leppis 4vkoa 1 pvä