*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
SpringSummer Tätä potkupukua meillä on yökkärinä käytetty. http://www.kela.fi/in/internet/kuva.nsf/NET/250309142310NU/$File/12880.03i.jpg?OpenElement
Mun mielestä kuulostaa masuvaivoilta, meillä vauva teki äsken juuri samaa. Irrotti otteen ja huusi, (ei välttämättä edes huolinut tissiä heti) ja sitten otti uudelleen kiinni. Nyt hengailee isin olkapäällä ja syö raivokkaasti tuttia. :) Voi raasua...
Meillä syödään usein kertatankkauksella, mutta iltaisin aika usein kuitenkin...

Illusia ja Manta kohta 1kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
Me mennään nyt sit maanantaina vyöhyketerapiaan.Hoito kestää kuulemma 15 min. ja sen jälkeen saa hoito-ohjeita ja hierontaopastusta niin,et voi ite hoitaa kotona.Sit pitäis käydä hoidossa viel toistamiseen ku kysymyksiä on varmaan herännyt siinä välissä...Saapi nähdä kuinka tehoaa meillä!
Kui teillä kestää noin vähän aikaa se? Me oltiin tänään ja hieroi Minttua melkein tunnin. Mä odotin et oltais saatu jotain kirjallisia ohjeita, mutta lähinnä juteltiin siinä samalla kun hieroi ja kertoi mistä kannattaa hieroa. Lähinnä hieroi jalkapohjia ja korvia, mutta myös selkää, mahaa, käsiä, niskaa. Mä jotenkin ajattelin et onkohan turha käynti kun maha on tuntunut olevan parempi muutamana päivänä, mutta sanoi että kyllä siellä masussa taitaa ilmaa olla kun on niin pinkeenä.. Mutta Minttu tuntui tykkäävän.. Hyvin totisena kuulosteli et mitä jutellaan, mutta itkenyt ei kertaakaan ja oli muutenkin aika hiljaa koko hieronnan ajan, mitä lie mietiskeli :)

Nyt päivällä on ollut melko itkuinen, on nukkunut aika lyhyitä pätkiä ja viihtynyt sylissä.. En tiedä johtuiko siitä että käytiin jumbossa shoppailemassa eikä oltu kotona vai sit tosta hieronnasta.. Jombossa sain ensimmäiseksi kivat puklit päälleni joten ostin sit itselleni uuden villatakin :) Mintulle ostettiin yhdet pökät, kaks kertaa käytiin kahvilla, kun tyttö halus syödä.

Vaatteista on ollut puhetta. Minttu oli tällä viikolla 53.5cm pitkä. 56 ja 62 vaatteita käytetään, mutta muutamat bodyt alkaa käydä jo vähän pieniksi, samoin yöpukujen jalkaterät rupee olemaan jo aika kireellä. Tänään kattelin jo vähän 68 kokosia vaatteita, mut kyllä ne näyttää vielä hurjan isoilta, tosin vaatteissakin on niin paljon koko eroja :D

Syömisestä ollut myös puhetta, mä en oikein enää tiedä onko tää meidän syöminen nyt osittais imetystäkään enää, mut edelleen yritän imettää, muulloin paitsi yöllä ja ihan aamulla. Nälkä ei tissillä lähde, mutta jos niistä muutamista tipoista on tuolle jotain hyötyä niin yritetään näin jatkaa niin kauan kun huolii rintaa. Syöminen kestää usein 1-1.5 h... Pullostakin tyttö imee aika rauhallisesti ja välillä pidetään mietiskely taukoja.. Tuolla on kyllä jännä "mittari" mahassa.. Jos 5 milliäkin puuttuu niin uni ei kyllä tule :D. Nyt on muutama yö mennyt tosi kivasti. Yö unille on mennyt puolilta öin, herännyt klo 4(valvonut tunnin) ja sit ja seuraavan kerran herännyt n. 8.30..

Piritalla on suloinen tyttö. Minkä väriset silmät hällä on kun kuvassa näyttävät niin tummilta?

ristiäisistä Huoh.. Pitäis järjestää.. Yritin soittaa tänään papille, mut en saanut kiinni. Etunimeksi tulee siis Minttu, muut nimet tulee suvusta. Tarjoiluita ollaan vähän mietitty.. Haluan et nää bileet me järjestetään itse, kun keväällä meillä oli aika isot häät joiden järjestämiseen myös molempien vanhemmat osallistuivat ja oli sen verran stressaavaa, että nyt en kaipaa mitään ylimääräistä härdelliä..

Noh, mutta tyttö nukkuu.. pitäis varmaan keräillä ympäri kämppää olevat vaipat, puklurätit, tuttkpullot yms, kun kämppä alkaa näyttää taas vähän.. hmm.. sotkuselta(lue: ihan kun pommi ois räjähtänyt)..


Sadepäivän ilo ja Minttu
 
unikuu108
noista rinnalla käyttäytymisistä.
että siihen riekkumiseen voi olla monta syytä. esim se että se paksumpi ja tuhdimpi takamaito ei virtaakaan suuhun samallalailla kun ekat pisarat joten vauva vähän ku hermostuu kun pitäkin imeä enemmän.
myös väsymys voi olla syynä.
lisää rinnalla olemisesta:

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=97
 
Ihania kuvia :heart: =)

syömisestä meillä syödään pätkissä jonka takia usein tissillä. Useimmat on kyselleetkin että tuleekohan tisseistä tarpeeksi maitoa kun noin usein syö.. Mutta maitoa kyllä tulee.

ristiäiset meille on pappi tilattu 4.10, ikää pojalla silloin n. 5vk.
Nimi on aikalailla päätetty, mutta paljastetaan vasta ristiäisissä. (ei uskalla täälläkään sitä kertoa jos joku tuttu käy lukemassa :D )
Virsiä pitäis alkaa miettimään..
Miten muuten kun pappi on varattu 14.00 niin laitanko kutsuun että alkaa 14.00 vai esim. 13.00 ?
Mitä muut on ajatelleet laittaa tarjottaviksi?

Me ajateltiin näin:
-kakku
-voileipäkakku
-2 erilaista keksiä
-Karjalanpiirakoita
-pullaa

-kahvia
-teetä
-mehua


tyttönen ja sintti pian 4vk
 
Verikokeilla käyty vaihteeksi... Noh, jos nyt sitten läpäsis ens viikolla ton jälkitarkastuksen. Mulla tää jälkivuoto on hieman epämääräistä, koska sehän loppui ekan kerran noin viikko synnytyksestä, sitten lääkkeillä alkoi uusiks ja kesti pari viikkoa ja nyt taas... :headwall: paitsi, että mä veikkaan et nää on joko kuukautiset tai sit edelleen jotain häikkää osastolla kohtu, on sellaisia kuukautiskipujakin. :headwall:

Sujuvasti ristiäistarjoiluihin :D
Eli meillä seuraavaa: Kinkkuvoileipäkakku, karjalanpiirakat+munavoi, lohipiiras
Pullakranssi, mokkapalat, pikkuleivät ja täytekakku
Toscapiirakka myöskin luultavasti.

Ja kaikki tehdään itse, onneksi omalla kohdalle ei lankee kun mokkapalat :D
Eli mun äitee rakastaa tehdä tollaisia, ja anoppi myös. Ja normisti meillä on aina kala- ja lihakakku ( siis voileipä ) mut nyt ei ehdi tekee, joten siks kalapuoli piirakkana.
Onneks enää reilu viikko, niin pääsee syömään noita! :p

Nimi on hieman harvinaisempi, oliskos n.400 saanut tämän nimen ja niistä n.30kpl miehiä! Joo, ei kyl enää vuosiin annettu miehelle. Yllättäin olikin vanhempi nimi kuin luulin, ajattelin että on max.15-20 vuotta "vanha", mutta olikin 1940-luvulla ekat kastettu. Ja nimi paljastetaan ristiäisissä, tai paikalle tulijat tietää jo, mut yleiseen levitykseen vasta sitten.

Virsistä varmaan Jumalan kämmenellä, kuten esikoisenkin ristiäisissä, mut toinen ihan hakusessa. Tarviskin ruveta oikein miettiään ja pappikaan ei ole soitellu viel, musta se on periaatteessa vähän hassua, et jos joutuu sit ite sen perään alkaa soittelee, mut pakkohan se kohta on.

Jahas, nyt täytyy mennä seurustelemaan neitokaisen kanssa, ihania "juttuja" jo lurittelee :heart:

 
Virsistä: Joo, en tosiaan tiedä, virret nyt yleensäkin on aina ahdistaneet mua.... Ihan sama mitä siellä jollotetaan, isi saa päättää :D

Kukas se oli joka sanoi että maistraatille pitää nimi ilmoittaa ennen ku 2 kk on täys? Ei pidä paikkaansa, se on vaan suositus. Kysyin asiasta nimittäin esikoisen kohdalla kun ristiäiset oli 2kk täyttämisen jälkeen. Meidän tyttöhän on n. 2,5 kk kun ristiäiset on, samalla annetaan "nimilappu" papille, jonka kautta nimi menee maistraatillekin.

Nimi: Meidän tytölle tulee nimi joita on väestörekisterin mukaan annettu 1900 luvun alusta piirun verran alle 1000 kpl. Vaikuttais että nimi on yleistymään päin, mutta "viivistä" luovuttiin kun tuo tyty syntyi, ei ollut viivin näköinen ja viivi sitäpaitsi on mun makuuni turhan yleinen. toinen nimi onkin sitten yleisempi, mutta ihana, 246 kpl. annettu jo pelkästään tänä vuonna :) Paljastan nimen vasta ristiäisten jälkeen, ukko on määrännyt etten saa mokata sitä kellekään :D

Riitely lapsenhoidosta: Mulla ei oo kyllä ollenkaan mielikuvia siitä että oltais lastenhoidosta "riidelty"... Molemmat luottaa toisiinsa lastenhoidossa sen verran paljon, ja onhan tää nyt jo toinen, niin ekan kohdalla sitä on just käynyt tän saman vaiheen läpi. Tietää suunnilleen mitä tehdä ja miten..

Koko: Ei mulla oo mitään havaintoa noiden vaatteiden koosta mitkä sopii ja mitkä ei, mulla on tossa vauvanvaate pinoissa jostain 50cm-68cm vaatteita ja työnnän vaan päälle ne mitkä on seuraavana pinossa, 50cm ei kyllä enää mahdu, sen verran oon kiinnittänyt huomiota :D Muuten vaan siirrän aina sopimattomat vaatteet pois käytöstä kaappiin, en seuraa mitä kokoja siinä on.... Saattaa johtua siitä että on aina kiire tekemään jotain..

Imettämisestä:
Niin paljon kun mä tykkäänkin mun läheisistä, niin mua kyllä käy ketuttaa se hemmetin neuvominen! "Pidätköhän sä sitä liikaa rinnalla...?" toisinsanoen "Sä syötät sitä liikaa". Tai "kyllä mä pidin syötöissä sellasta kolmen tunnin väliä.." toisinsanoen "tee niinku mä 60-luvulla" <-mun mummi, joka ei tajua sitä että annan vauvalle toisinaan tissiä koko ajan jotta maidontuotanto pysyis oikeessa vauhdissa.

jahas, isoveikka heräs päikyiltä =)



Pakkohan munkin on esitellä tätä neitokaista :heart: Kun muutkin ihania vauvojaan näyttelee ;)

Kimalle, Dude 1v1kk ja "viivi" 3,5 vkoa
 
Heipä hei!

Maria-s. Se: "Ystävä sä lapsien..." on juuri se mun itkuvirsi. :D Juu ja aika sopiva voisi tosiaan olla se "Jumalan kämmenellä", niin kuin Treelo sanoi. Meillä on ristiäiset kanssa 4.10 ja on tuttu, rento ja persoonallinen pappi (häneltä löytyy mm. tatuointi). Halusin ehdottomasti hänet! Samanlaisia tarjoamisia tuntuu olevan, täälläkin mm. karjalanpiirakat-munavoi ja muut lisukkeet...

Tyttönen90, meillä ainakin esikoisen kutsuun laitettiin tismalleen se aika jolloin ristiäiset alkoi. Väki kyllä liukui tasaisesti ja reilusti ennen sitä paikalle. Nythän meillä on vaan kutsuttu ihan suullisesti ristiäisiin.

Neiti taitaa heräillä. Ja tämä aamu vaan menikin, joten esikoisen aamu-ulkoilu taisi jäädä väliin...AURINKOISTA VIIKONLOPPUA! =)
 
Meillä olisi tänään ensimmäinen yö vaivan kanssa kaksin edessä.
Pelottaa mitä siitä tulee kun mulla jo valmiiksi hermot ihan riekaleina.
Koko eilinen päivä vaan riideltiin miehen kanssa kaikesta ( ja siitä kun mä olen niin natsi että pyydän että olisi joskus vauvankin kanssa mutta miehellä kaikkei muuta tekemisä ) nytkin lähti siskonsa syntymäpäiville ja tulaa tampereelle vasta huomenaamuna ja menee suoraan töihin, töistä pääsee vasta klo 20 eli ollaan vauvan kanssa nyt 1,5 vuorokautta ihan kaksistaan.

Tänä aamuna saatiin vielä siitäkin riita aikaiseksi ( tai no, mä vaan loukkaannuin ) kun mies sanoi että hänen mielestään vauvalle pitää antaa lisämaitoa.
En käsitä mistä senkin nyt vetäisi, mutta sitä mieltä hän kuitenkin nyt oli.
Nyt en ole lisämaitoa antanut oikeastaan ollenkaan kun tuntuu toi ihan OMAKIN riittävän kun vauva on ihan tyytyväinen.
Siis loukkaannuin siitä kun mies sanoi mulle ettei kuulemma syö tarpeeksi ja että "ethän sä sitä voi tietää saako tarpeeksi maitoa"
Eli siis minähän en osaa omaa lastani hoitaa enkä ruokkia.
Ja mies sen tietää kun ei koskaan edes ole kotona vauvan kanssa.
 
Ihan alkaa jännittää, että mitä nimiä elokuisille leijonanpennuille tulee...! Monelle on ilmeisesti tulossa aika harvinainen nimi, tosi mielenkiintoista sitten kuulla niitä! :)

Ristiäistarjoilusta Me ajateltiin laittaa oikein ruoka, lohikiusausta olisi tarjolla ja salaattia sen kanssa. Mun vanhemmat tulee niin kaukaa ristiäisiin, että on ihan mukava tarjota muutakin kuin kaffet. Kahvipöytään tulee täytekakun lisäksi leipäjuustoa ja lakkahilloa, jotain pikkuleipiä ja ehkä voisin tehdä vaikka muffinseja.

Lauluiksi kastetilaisuuteen me valittiin Jumalan kämmenellä ja sitten laulamme laulun Ihme ja kumma. Sehän ei ole virsi eikä edes mitenkään hengellinen laulu, mutta siinä on niin kauniit sanat ja se oli papillekin ihan ok.

PeeJii ja Tiuhti

 
meillä oli ristiäis kutsussa juuri se aika milloin ristiäiset alkoi, kummeille sanottiin et tulee 10min aiemmin niin kuin pappi toivoi. Tarjottavana meillä oli savulohisalaatti, broilerisalaatti, kinkku-juustopiirakka, broileri-fetapiirakka, pulla kranssia, 2 erilaista piparia, amerikanleivoksia ja täytekakku.

Nimestä vielä että meidän tytön nimi on kans aika harvinainen. Tällä hetkellä annettu 555 kpl kaikkiaan, tänä vuonna 47 kpl ja ekan kerran 1920-39 annettu 2 kertaa. Tytön etunimi on siis Mea. Toisena nimenä oleva Nanna on sitäkin annettu pikkasen alta 1000 kpl kolmantena nimenä sitten hyvin yleinenkin nimi eli Sofia. Eli tyttäremme koko nimi siis Mea Nanna Sofia

 
ihania kuvia ootte laittaneet :heart:
kikka,ei tarvi antaa lisämaitoa jos vauva kastelee päivässä 6 kertistä ja paino nousee sen väh. 150 g/vko neuvolassa käydessä. mikä sun miestäs vaivaa?älä usko sen jutuja?sä äitinä tiedät ja jos epäilyttää,soita neuvolaan ja kysy!

Meidän pojan nimeksi tulee Lauri,mut muut nimet paljastan myöhemmin.nimet tulevat isoisoisän mukaan ja isän mukaan sekä mun keksimänä.

ristäisissä perinteiset liha-, ja kalakakku sekä täytekakku.lisäksi muita makeita leivonnaisia,mitä keksitään sit lähempänä ajankohtaa.en jaksa tommosia kauheesti stressata vielä...meillä ristiäiset vasta 25.10.

T:maria s ja lauri-vauveli 1 kk+1 pvä
 
PeeJii, juu meillä kanssa isovanhemmat tulee niin kaukaa ristiäisiin, että tulevat jo reilusti aikaisemmin, joten silloin ihan päiväruoka kyllä syödään ku esikoinenkin sen tarvii. Mutta ristiäisissä ei sitten ole lämmintä ruokaa ku pientä suolaista ja makeaa. Tosin ei meille risitiäisiin tulekaan ku isovanhemmat, meijän siskot ja veljet sekä tulevat kummivanhemmat.

Juu, taitaa tosiaan tulla harvinaisia nimiä! Kiva! =) Erityisesti kuulla niitä sitten.

Tämä päivä mennyt muuten mukavasti, sain itsekin nukuttua päiväunet (ihanaa!!!), mutta ulos ei olla menty, kun on ollut milloin esikoisen ruoka-aika ja uni-aika ja pieni neiti seurustelu vailla (meilläkö ei vielä ole kantoliinaa tai rintareppua, mulla oli esikoisella lainassa kantoliina) jne. Uskomatonta, että miten voikin olla vaikee päästä ulko-ovesta ulos...

Kikalle, jaksamisia miehen kanssa! Ei millään pahalla, mutta on kuulostanut alusta asti hieman hankalalta mieheltä...tai pikemmitenkin sellaiselta, joka ei sua kuuntele oikeesti ja ymmärrä! Tsemppiä sulle!

 
Huh, viikonloppu edessä ja miehellä vapaa viikonloppu. Ihanaa. Harmi vaan kun ruokiksella kävi niin valitteli päänsärkyä. Toivottavasti meillä ei tulla kipeäksi. Mullakin on hieman kurkku ollut kipeänä. Mut pääasia on että ollaan pari päivää pitkästä aikaa kaikki yhdessä. =)

Meillä kanssa vauva hermostuu välillä tissillä ja pää alkaa heilumaan. Taitaa hermostua kun joutuu tekemään töitä maidon saamiseksi, mulla kun aluksi tulee aina niin reilusti. Silloin litistän tissiä ja autan sen vauvan suuhun ettei turhaan hermostuisi.

Vatsakivut oli taas vaivana viime yönä ja oli aika levoton yö. Toivottavasti ensi yönä sais nukkua vähän enemmän. Mä kun olen ottanut vauvan viereen syömään kun se ekan kerran herää ja siihen se on sit jäänyt kun nukahdan. Nukun kuitenkin aika huonosti vauvan kanssa. Uni on selkeästi herkempää.

Kikka jos teillä tulee tarpeeksi pissavaippoja ja paino nousee hyvin niin tyttö saa tarpeeksi maitoa. Näin mulle ainakin terkka sanoi kun kävin ylimääräisellä punnituksella. Harmittavaa sun miehen käytös. :hug:

Kimalle ja Illusia tosi nätit kuvat tytöistä. :heart:

Olikos se tyttösen johonkin odotuspuolen pinoon laittama kuvan laitto ohje jossain helposti saatavilla? Muistaako kukaan mikä pino oli?

Meillä vauva syö kaikki yhtäsoittoa. Sen jälkeen yritän röyhtäyttää jos suostuu. Tänään on ollut ihme puklailu päivä. Kerran puklas jo tissillä. Normaalisti puklailee tosi harvoin.

Nimi me ollaan ehkä jo saatettu päättää. Ei kyllä vielä paperiin ole kirjoitettu. On sitä kyllä mietittykin. Kukaan sitä ei vielä tidä.

Ristiäistarjoilut meillä hoitaa mun äiti ja anoppi.
Tarjoilut ovat:
sieni- savuporopiirakka
joku kylmäsavulohi tuulihattu juttu?!?
karjalanpiirakat ja munavoi
pari täytekakkua
korvapuusteja
pikkuleipiä
Siinä ne taitaa olla.

Treelo toivottavasti paranet pian! :hug:

Tais tulla romaani. Tässä taas koneella istun kun sain vauvan nukkumaan vaikka siivota pitäisi. :headwall:

Päksäkkä ja poitsu 4vko 2pv :heart:
 
Joo mullekin sanoi äitiysneuvolan th että kunhan vaippoja kuluu niin kaikki pitäisi olla kunnossa.
Lastenneuvolan th tuijottaa sitten vaan käyriä ja vaakaa.
Vauvan painon noususta en osaa nyt sanoa mitään kun edellisestä käynnistä on melkein 3 viikkoa ( kai ) ja seuraavan kerran mennään neuvolaan ensi viikolla jolloin on sitten ensimmäinen lääkärineuvola vauvalla.
Th kyllä sanoi että jos olen huolissani,tai jos syöminen huonontuu niin voin milloin vaan soittaa ja mennä sitten punnitsemaan vauvan, mutta itse en kyllä ole ollut huolissani ( paitsi nyt alkaa taas paniikki iskeä kun neuvola ja PUNNITUS lähestyy mutta ) vauva kuitenkin on tyytyväinen syöttjen välillä ja on pitkiä aikoja hereillä, eikä vaikuta nälkäiseltä.
Jos olisi mahdollista käydä itse punnitsemassa vauva ( ilan kenenkään "kyttäämistä" ) niin menisin, mutten halua soittaa neuvolaan ja pyytää että voitaisiin käydä ylimääräisessä punnituksessa.

Ristiäiset käytiin sopimassa eilen ja pidetään ne 10.10.
Kaste on kirkkosalissa ja kahvitus sitten kirkkotuvassa mitkä ovat kuulemma ihan vierekkäin.
Itse en pitänyt välttämättömänä tota kirkossa kastamista, mutta kuulemma useimmat haluavat sitten kasteen suorittaa siellä kirkkosalin puolella joten sekin sitten varattiin.
Käymme vielä katsomassa ne tilat tässä ja sitten päätetään että haluammeko kasteen kirkossa vai siellä "tuvassa"

Nyt taitaa neiti heräillä taas sängyssään joten täytyy mennä.
Tai sitten on vaan tutti tippunut ja riittää kun sen laittaa takaisin suuhun.
 
Mä tein nimijuhlaan (jotka oli jo 30.8) täytekakun (tilasin siihen netistä ihanan nalle puh syötävän kakkukuvan), suklaaneliöitä, jauhelihapiirakan, pinaatti-fetapiiraan ja keksejä.

En tiedä oliko äskinen vahinko mut Allu käänty mahaltaan selälleen :D

Maanantaina on vauvan eka neuvolalääkäri ja sit viikko siitä mulla on jälkitarkastus. Jälkivuotokin loppu taas (jee), toivottavasti ei ala uudestaan. Raskauskiloja on vielä 8kg jäljellä. mur.

Meelaie & Aleksi 2kk
 
merkkailemassa.

me oltiin tänään isyyttätunnustamassa. Olikin aika asiallinen sossuntäti. Ennakkoon kuultiin että siellä voi joutua vastaamaan vaikka mihinkä kysymyksiin, mutta meillä se meni niin että kirjotettiin lähinnä monta lappua ja pam 20min ja ulos. Eli ei tarvinnu suuttua siellä. :D

Ristiäiset on 10.10. Tarjottavat on suunnilleen keksitty, mut ei oo lukkoonlyöty.

Meillä nousi aamulla hirvee sota ku pyysin miestä antaan pullosta pojalle maidon aamuyöllä ja sanoin että anna sitte cuplatonit kanssa. Mies sitte antoki 4 tippaa jekovitteja. Meinasin revetä ku olin torstaina vasta antanu sen ensimmäisen yhen tipan sitä. Mies raivos että älä jätä niitä siihen vierekkäin. NOOOOOOOO, onneks poika on saanu korviketta jossa sitä d-vitskua on. MUT SILTI; MIEHET!!

Aniit Ja taneli 15vrk
 
:heart: :heart: :heart: On ne vauvat sitten ihania! :heart: :heart: :heart:

Syystonttu mä oon ainakin pitänyt vauvaa lattialla n. viikon ikäisestä lähtien. Aluksi tietenkin ihan pieniä hetkiä vain tai kuinka kauan vauva lattialla on viihtynytkin. Uskon että lattialla olosta on ollut apua ilmavaivoihinkin, kun on saanut "jumpata" mahallaan. :)
Silloin kun ekan kerran laitoin lattialle mahalleen niin kovasti jo nosteli päätään irti alustasta. :D Välillä neiti ottaa myös ilmakylpyjä lattialla, niin sen on helpompi liikkuakin kuin ilman paksua kestovaippaa...

Mä oon muuten ihan alusta lähtien antanu jekovitteja sen 5 tippaa kerralla, enkä oo huomannu että vatsa olisi sen kummemmin oireillut.... Masuvaivaisin ilta on ollut silloin kun olin syönyt ruokaa, jossa oli aika reilusti valkosipulia...

Nyt neiti kutsuu...ruoka-aika...

Illusia ja Manta 1kk :heart:
 
No niin nyt mäkin sain aikaseks ilmoittautua teidän seuraanne. Elikkäs meille syntyi tyttö 21.8 klo 22.45. mitat 3706/50/35.

Lukenut oon teidän juttuja, mut nyt sitten yritän itseki vähän aktivoitua kirjoittelemaan.
Eilen tuli tytöllä mittariin 4vkoa. Meillä on mennyt pääasiassa hyvin. Ei oo ollu masuvaivoja ja muutenkin tyttö on pääasiassa rauhallinen. Yleensä itkee iltaisin hetken, kun on väsynyt. Yöt menee yleensä parilla heräämisellä, riippuen vähän siitä milloin nukahtaa. Meillä ei oo vielä mitään selkeetä rytmiä. Toissa iltana nukahti puol ysi yöunille ja eilen valvoi yhteen asti..Aika tasaisesti herää kolmen tunnin välein syömään. Tosin eilen heräsi vasta puol viis, kun taisi olla sen verran väsynyt illan kukkumisesta.
Meidän tytöllä on ihan ihmeellinen tapa murista. Kirjaimellisesti murisee silloin, kun herää syömään ja pahimillaan murina on silloin, kun hakee unta syönnin jälkeen. Oon ihan kylmän viileesti laittanu korvatulpat sen jälkeen, kun oon nostanu neidin omaan sänkyyn. Ilman tulppia kuuntelen koko ajan milloin neiti nukahtaa. Saan heti unenpäästä kiinni ja tyttö nukahtaa itsekseen yleensä puolen tunnin sisään syömisestä. Itku kuuluu tulppien läpi hyvin, joten ihan rauhallisin mielin niitä käytän.

yritän muistella mistä täällä on keskusteltu..puhetta on ollu ainakin vauvan koosta. Meillä neiti kasvaa hyvää tahtia rintamaidolla. Syntymäpaino siis tuo 3706 ja viime neuvolassa painoa 4340g ja pituutta tullut 5 cm lisää. Maanantaina neuvola ja mielenkiintoista taas tietää neidin kasvuvauhti.
Meillä menee vielä osa 50 cm vaatteista. Riippuu niin merkistä Lindexin bodyt alkaa olla pieniä, kun eivät meinaa mennä enää haaroista kiinni. 56cm vaatteet on sopivia. Onneksi meillä on aika paljon noita pieniä vaatteita, kun vauva on aika kova pulauttelemaan.
Mulle tuli viikko synnytyksen jälkeen kohtutulehdus ja mun antibioottikuurin aikana vauva oksenteli ihan kunnolla. Ei kuitenkaan itkenyt masuvaivoja, mut oli kyllä tosi kurjaa kun koskaan ei tiennyt milloin ja mihin laatta lentää. Ja silloin, kun sitä tuli niin sitä tuli paljon ja kovalla paineella. Kerran laattas suoraan näppäimistön päälle..Mut onneksi ei ole enää isoja oksenteluja tullut.

Imetys mulla onnistuu hyvin. Vauva imee hyvin niin makuu- kuin istuma-asennostakin. Yöllä imetän makuultaan ja päivällä yleensä istualtaan. Toinen tissi on suihkutissi ja sitä olen joutunut pumppailemaan. Oon pakastanu maidon. Muutaman kerran ollana harjoiteltu tuttipullosta syömistä ja hyvin on sekin sujunut. Vauva ei ottanut Ainun pulloa, mut Aventin pullosta imee hyvin. Siitä tulee kerralla vähemmän, joten on varmaan mielkkäämpi vauvalle.
Mulla alkaa ens viikolla kitaratunnit kerran viikossa 1h30min, joten sitä ajatellen on hyvä, että neidille pullo kelpaa. On kyllä kiva, kun on omaa aikaa tiedossa ainakin kerran viikossa:)

Puhetta on ollut myös äitine viihteelle lähdöstä. Mä olen sopinut mun ensimmäisen "ulkoilun" 31.10. Mennään tyttöjen kanssa syömään ja juomaan. Odotan sitä kyllä niin kovasti! Ja mulle on ihan sama mitä jotkut saattaa ajtella siitä, et lähden viihteelle. Et siitä vaan mammat jalalla koreasti jos siltä tuntuu!

Ristiäiset meillä on 18.10. Nimeä ei olla vielä kokonaan päätetty, mut tod. näk. tytölle tulee vanha suomalainen nimi. Paljastetaan vasta ristiäisissä.
Virsistä oli myös puhetta. Mun pikkusisko laulaa ehkä "Lainaa vain"-kappaleen jos ehtii sen siihen mennessä opetella. Ja ton lisäks varmaan sit yks virsi, josta ei oo mitään hajua vielä. Tykkään kyllä kovasti "Maan korvessa kulkevi lapsosen tie..."-virrestä.

Mut eiköhän tässä ollu tälle kerralle..

Rimprenssa ja Leppis 4vkoa 1 pvä

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rimprenssa:
Meidän tytöllä on ihan ihmeellinen tapa murista. Kirjaimellisesti murisee silloin, kun herää syömään ja pahimillaan murina on silloin, kun hakee unta syönnin jälkeen. Oon ihan kylmän viileesti laittanu korvatulpat sen jälkeen, kun oon nostanu neidin omaan sänkyyn. Ilman tulppia kuuntelen koko ajan milloin neiti nukahtaa. Saan heti unenpäästä kiinni ja tyttö nukahtaa itsekseen yleensä puolen tunnin sisään syömisestä. Itku kuuluu tulppien läpi hyvin, joten ihan rauhallisin mielin niitä käytän.
Meidän tyttö ei kyllä murise, vaan ähisee ja puhisee ihan älyttömästi ja kovaa! Eikä pelkästään unta odotellessa vaan unissaan kans. Ja tässä tapauksessa ei ole kyse vauvan tavallisesta tuhinasta, vaan tää on jotain uskomatonta. :D Aamuyöt on kaikista pahimpia. Olen nukkunut koko tämän ajan, melkein 2 kk, korvatulppien kanssa. Ne on pelastanut mut, muuten olisin varmaan pimahtanut unen puutteesta. Iskä nukkuu kokonaan eri huoneessa, että saa edes vähän nukuttua. Että aika vähissä on läheisyys iskän kanssa...
 
Huh huh onpas taas ollut päivä.
Vasta tossa vähän yli tunti sitten sain tytön nukkumaan ensimmäisen kerran koko päivänä ja kuitenkin aamulla herättiin jo 8 aikaan.
Alkoi jo olemaan sellaista huutoa että huhhuh.
Tyttö vaan huusi silmät kiinni eikä mikään tuntunut auttavan.
Nyt kyllä harmittää kun kohta täytyy nostaa tuolta sängystänsä ja vaihtaa vaippa ja pukea ulkovaatteet kun täytyy vielä mennä käymään kaupassa.
Luultavasti kyllä jatkaa uniaan heti kun laitan vaunuihin, mutta kuitenkin harmittaa herättää toista kun nyt nukkuu.
Mutta kaupassa on pakko käydä ja koiran on pakko päästä ulos.
Mieskin pääsee vasta illalla töistä niin ei sekään nyt auta.
 
joku kyseli sitä kuvan lisäystä.. etsin sen uudelleen ja löysinkin.


Kuvan lisäys ohje ;)
Kuvan lisäys:
Tein tälläsen "ohjeen" kun osa kyselee tuota kuvan lisäystä.. Niin toivottavasti tästä on apua.


1. Mene osoitteeseen http://www.aijaa.com/

2. Kuvatiedosto kohtaan: etsi koneeltasi se kuva minkä haluat jakaa muiden katseltavaksi.

3. Skaalaa kuvaa kohtaan: Siihen yleensä paras vaihtoehto on, Ei skaalausta.

4. Teksti vesileimaan: voi jättää tyhjäksi.

5. Nyt paina että lataa.

6. Aukeaa uusi sivu jossa näkyy kuva minkä valitsit kohdassa 2.
Alla lukee myös:
HTML:
BBCODE 1:
BBCODE 2:
BBCODE 3:
BBCODE 4:
URL:

Nyt jotta saat kuvan näkyviin keskustelu alueella, ota kohta missä lukee BBCODE 1: Pieni kuva ja kopioi sen perässä oleva pitkä linkki. Sen jälkeein vain liität linkin tänne ja tsadaam kuva pitäisi näkyä kun olet painanut vastaa nappia :)
 

Yhteistyössä