*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Syystonttu:
Mutta miehistä takaisin vauvaan... voiko neliviikkoista vauvaa pitää jo lattialla? Entä miten pitkään vauvaa voi pitää kerralla sitterissä? Oon ymmärtänyt että sittereissä ei sais istuttaa kovin pitkiä aikoja mutta mikä sellainen aika on..?
sitterissä ei saisi istuttaa käytännössä ollenkaan. sen kulman pitää olla aikalailla makuuasennossa vielä tässä vaiheessa. mut must siihen sitten ei ole mitään sääntöä kuinka pitkään siinä saa olla.
 
Sitteristä jostain luin että sitterissä pitäisi olla mielellään sellainen kovike siellä selän alla, että on parempi kuin pelkkä sellainen missä on vain se kangas..

tälläisen pätkän löysin:
LIIKUNNALLINEN KEHITYS

Vastasyntyneen liikehdintä on enimmäkseen refleksinomaista. Kehittyneemmät liikkeet syntyvät hermoston kypsymisen ja lapsen oman harjoittelun eli liikkeiden toiston kautta. Lapsen liikkumisen kehitykselle on tyypillistä, että vartalon eri osien hallinta etenee tietyssä järjestyksessä, päästä jalkoihin. Ensin lapsi oppii hallitsemaan päänsä, sitten hartiat tämän jälkeen vartalon ja lopuksi jalat.



Jo vastasyntynyt osaa vatsamakuulla kääntää päänsä puolelta toiselle ja kolmen kuukauden ikäinen hallitsee pään asennot jo melko hyvin. Kahden-kolmen kuukauden iässä lapsi alkaa katsella käsiään ja leikkiä niillä. Hän työntää nyrkin suuhunsa. Lapsen liikunnallisen kehityksen kannalta lattia on hyvä paikka ja kuusiviikkoiselle. Sen sijaan sitterissä oleminen tulisi olla hyvin rajallista.

googleen laitta: sitteri vastasyntynyt, niin tulee paljon keskusteluita ja muuta missä lisää..

vaipan sisällöstä kuinka paljon teillä muilla menee vaippoja?
Meillä on nimittäin menossa tänään 5 vai 6 päivä että ei ole kakkaa tullut ollenkaan.. Pissaa kyllä tulee ja päivässä menee helposti se yli 6 vaippaa. Meillä ollaan tissi ruokinnassa, nyt olen muutamana päivänä antanut pullosta vähän korviketta.. Luin jostain että kun ollaan rintaruokinnalla niin tuota kakkaa saattaa tulla todellakin harvemmin..? Pitää tiistaina neuvolassa mainita asiasta ellei tavaraa ole ollut.

tyttönen ja sintti 4vk
 
Täällä taas paruttu rinnalla kahdella vikalla syötöllä.Ekaks syödään pari min.sit alkaa parku.sama jatkuu toisella tissillä!Kaipa saa tarpeeksi silti syötyä,ku mulla maitoa valuu kylkiä pitkin jopa syötettäessä.Tunnen vaan itseni nyt taas niinpaskaksi äidiksi,ku vauva vaan marisee mun sylissä ollessa,itkee rinnalla ja rauhoittuu vaan isin sylissä...Oonks mä mustasukkainen jo?No en,mut epätoivo iskee aina välillä...Sitä vaan haluaa olla paras mahdollinen äiti lapselleen...

Mies oli kännissä tänään ja sanos et haluaa toisen lapsen.Et tehdään vielä pikkusisko laurille!En tosiaankaan enää tee yhtäkään.Toi poika saa jäädä mun ainoaks!Jos ikää ois -10 v. ni ehkä sit vois miettiä. Ja sitäpaitsi onhan tolla pojullakin oikeus olla pikkuvauva perheessä:jos tulis sisarus,niin tuskin kerkeis kauaa yksin "vauvana" olemaan.
Meillä oli vieraita eilen ja join peräti 2 tölkkiä olutta,maistoin punkkua ja kumosin tilkan brandyä kaffen kera.Enempää en ois ehtinytkään eikä maistunutkaan.No seuraavaa kertaa ku jotain maistellaan saa taas odottaaki...Olin muuten varannut kalan kanssa valkoviinipullon,no sen tyhjensi toi parempi puolisko,joten sekin jäi maistamatta.
Ootteko muut jo maistelleet jotain lempijuomianne tai muuten juoneet jo?

Huomenna ulkoilemaan koko perhe!Täällä ois huomenna Turun päivä ja torilla ne perinteiset markkinat.Jaksaiskohan sitä sinne?

T:maria-s isin poika 1 kk 2 pvää
 
Nimistä: Meillä myös melko harvinaiset nimet. Etunimi annettu kaikkiaan yhteensä noin 1400. On kuitenkin vanha nimi, jo ennen 1900 -lukua käytössä ollut. :) Toista nimeä on annettu kaikkiaan 429 kertaa, ja se on myös suht vanha nimi, ekan kerran annettu 1920-39. Kolmas nimikin on harvinainen, annettu kaikkiaan hiukan alle 1100 kertaa. Oon ihan supertyytyväinen nimeen, sillä se kuulostaa yleisemmältä kuin on. Ja tuo tyttö on ihan nimensä näköinen. :)

Vaihdoin Jekovitit Dee-tippoihin ja toistaiseksi ainakin tuntuu paremmalta. Niitä täytyy antaa 20 tippaa (=1ml). Ostin millin ruiskun ja tuttaan suoraan suuhun tipat. Ja tyttö tykkää. :) ne Dee-tipat on paremman makuisiakin kuin Jekovitit. Ja ne säilytetään myös huoneenlämmössä.

Vaihdoin myös auton. meillä oli pieni auto aiemmin, joka ajoi asiansa, mutta ei sinne mahtunut paljon muuta takakontiin kuin vaunut. Ostin Mazdan tila-auton (vähän ajettu, vm. -04) ja nyt mahtuu tavaraa ilman että asettelu on tetristä. :D

Mies on kaverin tupareissa ja tyttö hytkyy onnellisen oloisena sitterissä. On ollut tänään aivan ihanan hymyilevällä tuulella. :heart: :)

Imetyksestä sekä tutista: Olen ajatellut imettää useita kuukausia ja varmaan täysimetän sinne 6 kk asti, jos vaan maitoa riittää -tää on vaan niin helppo tapa, kun aina on ruoka mukana. Mulla ainakin toistaiseksi tullut maitoa tosi hyvin ja välillä ihan suihkuamalla. Lisämaitoa ei ole tarvinnut antaa edes sairaalassa. Tutin kyllä olen antanut heti sairaalassa. Meillä perhevalmennuksessa sanottiin, että lapsella imemisen tarve on suurempi kuin nälkä. Ja mä en kyllä halua olla huvituttina edes mun lapselle. Tutin käyttö ei ole vaikuttanut negatiivisesti imetykseen, ainakaan meillä. Ja musta tutti tuo myös lohtua. :hug: mutta tästä tuttiasiasta kait ollaan sataa mieltä.

Juhlimisesta: en ole sen kummemmin miettinyt, että milloin lähtisin. Nyt ei tee yhtään mieli ainakaan baariin. Niissä olen ehtinyt laukata ihan riittävästi (ikää sen verran enemmän, huimat 31!! ;) ). Punaviiniä ikävöin, mutta lasillistakaan en ole vielä ottanut. Ei vaan ole tullut hyvää tilannetta ja kun tämä rakkaus syö 2 tunnin välein, niin en ole viitsinyt ottaa. Vaikka vois kait sitä lasillisen ottaa heti imetyksen jälkeen. :p odotan kuitenkin jotain hyvää hetkeä, jonka kruunaa loistava seura. Baariin varmaan eksyn vasta joskus ens vuonna.

muoks muoks, teinkin lisäyksiä tekstiin. :D
 
Iltaa!

Kohta nukkumaan, ollutkin aika päivä, meillä oli tänään yhteensä 4 alle 3-veetä... :whistle: Aika hulinaa, tää pikkuinen oli ehdottomasti rauhallisin tapaus! :D

mariako kyseli lempijuomien maistelusta? Juu, ilmottaudun, peräti 2 breezeriä on tullut juotua ja yks smirnoff ice. Saunajuomina ;)
Parin viikon päästä pääsee sitten vähän enempi viihteelle, kun se 30-vee napsahtaa... :eek: :D
Ja hyvillehän nuo maistu, vaikkakin mun alkon kulutus on kyllä aikalailla tossa, saunajuomana 1-2 silloin tällöin. Noittenkin juomiseksi on tarvinnu 3 kertaa lämmittää sauna! :LOL:

Joo, vähän väsyttää. |O

Sitterissä ei tämä neiti viihdy, sylissä mielusti olisi aina vaan. Ja aikalailla on saanut ollakin. Hassu juttu, että nyt en ole edes kantoliinaa kaivanut esiin, vaikka esikoisen aikaan se tuntui olevan ainut keino saada kädet vapaaksi. On meillä kyllä sekasempaakin nykyään =)

Vai olisi huomenna turussa markkinameininkiä, täytyykin pistää harkintaan, kiitos vinkistä maria-s!

Ja Luminellalle onnittelut uuden auton hankinnasta, se on aina kivaa! terveisin ikuisen autokuumeen kourissa... :headwall:

Niin ja meilläkin esikoinen rauhoittui isänsä syliin helpommin, ajattelin silloin, että johtunee maidon hajusta. Eli mun sylissä alkoi "himoita tissejä". Mut tämä kakkonen on ihan erilainen, maidonhimoinen kyllä, mutta hamuaa ihan kaikista sitä tissiä, isistäkin! :)

Sitten ne alkais treffit unimasan kanssa! :wave:

Treelo ja kekarat
 
Kiitos Treelo onnitteluista. :wave: uus auto on kyllä aina kiva asia, vaikka se oliskin vaan uusvanha auto. :D ja onnea sulle jo etukäteen kolmekymppisistä!! Niitä täytyy ehdottomasti juhlia. Mulla oli 1,5 v uotta sitten isot juhlat, kun 30 tärähti mittariin. Tosin ennen sitä ja sen jälkeen oon täyttänyt aina vaan 25. :LOL:
 
Huomenta taas !!

Täällä neiti heräsi 7 aikaan syömään ja nyt taas nukkuu sängyssään.
Miehelläkin soi herätyskello jo 7 kun yllätysyllätys päätti lähteä ajelemaan crossipyörällä enne töihin menoa.
Ajattelin että itse saan nukkua, mutta tietenkin neiti sitten halusi ruokaa.

Jotenkin kyllä taas kerran ärsyttää toi äijä, mutta eilen kun tuli kotiin niin päätin etten jaksa enää riidellä.
Eli nyt koitan vaan kestää kaiken p*skan mitä tulee niskaan siitäkin suunnasta, kun oon vaan niin väsynyt tähänainaiseen riitelyyn.
Varsinkaan kun se ei mitään hyödytä.
Tosta tän aamuisesta ajelustakin riideltiin ennen kun lähti perjantaina sinne juhliin, ja nyt eilen kun tuli kotiin niin vaan ilmoitti että hän sitten LÄHTEE nyt aamulla.
Mitään ei multa kysytty...

Ja sitten mies ehdotti mulle että tehdään toinen vauva nyt heti perään.
En tiedä oliko tosissaan vai onko vaan niin puutteessa että jo tollaista ehdottaa.
Kysyi multa vaan että "ootko sä jo ehjä?" ja kun sai pakit niin sitten sanoi että "ilmoita sitten kun oot niin tehdään toinen vauva heti perään"
Yleensä suuttuu aivan kamalasti kun saa pakit, mutta tällä kertaa oli ihmeen ymmärtäväinen, tosin tällä kertaa aloitti tolla "joko oot ehjä" ja kun vastaus oli en ole, niin kai sitten tajusi miksi ei olla vielä seksiä harrastettu.
Tiedän kyllä ettei välttämättä ole kauhean hyvä idea tässä tilanteessa toista lasta heti perään tehdä, mutta ehkä sitten jos mies vaikka tajuaisi mikä tässä nyt vaan menee kokoajan pieleen.

Ristiäis vaatteitakin pitäisi alkaa etsimään.
Tuskin mitään kovin ihmeellisiä vaatteita ostan, mutta olisi kiva jos jotkut löytäisi, varsinkin kun noi vanhat vaatteet ei oikein mahdu päälle vielä.
Varmaan jonkun hameen ostan ja sitten luultavasti jonkun paidan missä on napit edessä niin onnistuu sitten syöttäminen aika helposti kun luultavasti joudun sitten siellä paikan päällä syöttämään vauvan ainakin kerran.

Mutta nyt täytyy syödä aamupalaa kun vauvakin vielä nukkuu ja sitten kun kohta herää niin vaihdetaan vaippa, laitetaan vaatteet päälle ja lähdetään koiran kanssa ulos.
 
Luminella onnea uudesta autosta!Täälläkin mies on autokuumeessa :heart: Mä en halua vielä meille semmoista rahareikää...
Kikka tossa jo kirjoitteli sinne suuntaan ku ajattelin,et kehtaako teiltä mammoilta kysyä tämmöistä... :snotty: :ashamed: Ku me oltais eilen voitu miehen kanssa olla joku aika rauhassa (vauva nukkui eri huoneessa) ja yrittää seksin harrastamista,mut taitaa olla liian aikaista vielä,ei oo paikat siinä kondiksessa vielä että kestäis... :( :eek: Onks joku muu jo onnistunu? Mullakin huomenna jo 5 vkoa synnytyksestä!Ja ennen synnytystä oli kumminki niin hiljaista sillä saralla... :eek: No hiljaisuus jatkukoon :headwall: :kieh:

Täällä aurinko paistaa ihanasti!On päästävä ulos ja tänään jonnekin muualle syömään...En jaksa alkaa miettimään mitään ruokaa täks päiväks..

T:maria-s ja lauri-vauva
 
Huomenta!

Päätti poitsu sitten taas kitistä melkein koko yön. No nyt kun isukki otti sen kainaloon ja työnsi tutin suuhun niin sinnehän rauhoittui. Mä päätin nauttia hiljaisuudesta ja keittää kehvit.

maria-s mulle terkka antoi neuvolassa jonkun esitteen ehkäisystä ja mua alkoi naurattamaan. Sanoi että voi tuntua kaukaiselta mutta kannattaa rueta miettimään ennen jälkitarkastusta. Mun tavallaan tekis mieli mutta mä olen varma ettei mun paikat ole ihan palautunut. Mulla on kipeä kohta tuolla alhaalla ja tummaa vuotoa tulee ihan vähän vielä. Mä en edes muista mitä on seksi! :LOL:

Luminella missä asennossa pidät tyttöä siinä Baby Björnin sitterissä? Meillä kun poitsu viihtyis parhaiten siinä keskimmäisessä asennossa. Mä vaan mietin et saako pientä pitää siinä asennossa. Missäänhän sitä ei kielletä. Onnea uudesta autosta!

Täälläkin paistaa aurinko ihan täydeltä terältä. Pihahommia vois vaikka miettiä! B)

Päksäkkä ja poitsu 1kk 1pv :heart:
 
Meillä oliki aika repaleinen yö, muttei vauvan takia vaan äidin. :D mä innostuin eilen niin paljo tekeen vauvalle kirjaa ekasta kuukaudesta etten huomannu ollenkaan ajan kulumista. Tosi kivaa väsätä tolla ifolorin ohjelmalla. Pitänee jatkaa tänään. :)

Poitsu on kyl hirmu kiltti. Cuplatonista on selkeesti apua, ilmaa tulee taas hyvin ulos. Ja tuntuu siltä että tissistäkin tulee enemmän maitoo, ei tarvii ihan niin paljo korviketta lisäks enää.

Makuuhuone -puuhiin en kyl uskalla vielä aikoihin ryhtyä. Tosin synnytyksestä on reilu 2 vkoo ettei sikäli vielä tarttiskaan :D mut yllättävän hyvin oon toipunu.

Nimiä odottelen minäkin innolla. Meillä pojan toiseks nimeks tulee mun isän toinen nimi, joka on suht yleinen. Etunimi ei kaikista yleisin, mutta kumminki hyvä miehen nimi. ja poika saa isänsä sukunimen.

Kikka toi sun miehes on kyllä niin erikoinen heppuli. jaksamista! mä oon ainaki miettiny niin että kun meilläkin tuo parisuhde on hieman heikolla pohjalla välillä niin en hanki toista lasta tooooosi pitkään aikaan. nautin nyt tuosta pienestä ihmeestä. :)

Aniit ja Taneli
 
Maria-s, meillä pysyi auton kuukausierä suht samana kuin edellisen auton, joten sinänsä suurta muutosta ei tullut maksupuolelle, vaikka auto hiukan paranikin. :D toki käsirahaa jouduttiin maksaa väliin pari tonnia. Vakuutusmaksutkin lienee pysyy suht samassa, niin ainakin Nordeasta ymmärsin, josta siis vakuutukset. Bensan keskikulutuskin on yllättäen samaa luokkaa kuin edellisessä autossa, vaikka edllinen oli hiukan pienemmällä moottorilla. Mulla iski se autokuume ja nauroinkin, että yleensä se on mies joka jo ennen lapsen syntymää vaihtaa farkkuun tai tila-autoon. :D

Päksäkkä, mä pidän tyttöä siinä makaavimmassa asennossa, mutta sehän ei tossa babybjörnissä ole kuitenkaan makuuasento. Tyttö tykkää siinä hytkyä pieniä aikoja kerrallaan. :) ohjeessa ei kyllä ollut mitään mainintaa ettei sais pitää. Mutta mene ja tiedä...

Mulla synnytyksestä 3,5 viikkoa ja ei todellakaan ole mielessä seksi, kun edelleen vuodan. Jee jee... sanoinkin miehelle, että kuukauden päästä on jälkitarkastus, että varmaan aikaisintaan sen jälkeen.

Kohta kaverin muksun synttäreille! :)
 
Neydan, AIVAN YLISÖPÖJÄ KUVIA! =) Ihana!

Juups, ei täällä vielä seksiä. Eilen neiti kuukauden ikäinen! :heart: Niin se vaan aika menee. Esikoiselta oltiin niin väsyneitä, että seksiä harrastettiin TOSI pitkän ajan jälkeen vasta. Enkä tiiä, että missä välissä ois kerennytkään ku neidistä ei koskaan tienyt et paljonkohan nukkuisi tällä kertaa...Mieluumin käytti ajan johonkin ihan muuhun esim. yritti itsekin levätä.

Juomisista. Eipä maistu vielä, eikä kiinnosta lähtä minnekään rimpsalle. Baariin ehkä sitten ensi kesänä, tuskinpa aikaisemmin. Ei oo enää mun juttu, vaikka tanssia on kyllä kiva (jos on hyvää musiikkia). Mieluumin ottaisin kunnon yöunet tai leffaillan ja hyvää syömistä!

Kikka! Ihan hirmuisasti jaksuja sulle tuon sun miehen kanssa! Mä en varmaan jaksaisi tuollaista miestä! :hug:

Muut asiat taas jo unohdinkin... :D LEPPOISAA SUNNUNTAI-ILTAA!
 
Pitkästä aikaa voisin tännekkin kirjoittaa :)

Olette puhuneet vaatteista, meillä poika käyttää vielä joitakin 56cm, mutta vähitellen ollaan siirrytty myöskin 60 ja 62cm.

Ehkäisystä..mä sain reseptin Cerazette ehkäisypillereihin yksityislääkäriltä, kun jälkitarkastus on vasta 7.10. Noita voi käyttää vaikka imettääkin. Ollaan jo muutaman kerran harrastettu petipuuhia ja vaikka täysimetänkin niin siihen en luota ehkäisykeinona.

Kysyn nyt täältäkin, samoin kun FB:n puolella, että onko muilla sellasta pinnallista vatsakipua mikä tulee kun esim. kumartuu? Mä en tiiä liittykö tää sektioon vai ei.
Se kipu on tuossa navan kohdalla oikella, raskausarpien kohdalla. Sellasta ihme polttelua :(

Meillä on poika pienessä flunssassa. Onneksi ei oo kuumetta..nenä vaan tukossa.

-outiko & poika 7vkoa &1 pv-

 
Neydan todella suloinen poika sulla :D Ihana tukka ja noi posket...semmoset on ku meidänkin pikku vesselillä :heart:

Tänään oli kiva lenkkeillä,sää suosi ja saatiin miehen kanssa rauhassa piipahtaa syömässä yhdessä pizzeriassa:vauva nukkui koko ajan vaunuissa kiltisti,vaikka niitä ei koko aikaa heijattukaan.Sopivasti heräsi kun kotiin päästiin reissusta.Parisen tuntia meni aikaa siinä.Söin semmosia Falafel-pyöryköitä.Saa nähdä tekeekö ilmavaivoja poitsulle,ku ne on tehty kik-herneistä ja niissä on noita itämaisia mausteita..Ei ne mitään tulisia ole,mut erikoisemmat mausteet ku ihan näissä tavallisissa kotiruuissa.

Jee,se mieletön yöhikoilu on ainakin täällä loppunut n, vko sitten.Ihanaa ku joka yö sai jossain vaiheessa olla vaihtamassa yöpaitaa :kieh:

Hyvää yötä taas kaikille mammoille ja vauvoille
 
unikuu108
hei kaikki.

käykääs kattomassa kenen tiedot puuttuu etusivulta ja ilmoitelkaa uudestaan. en ole jaksanut perhesyistä paljoa olla kiinnostunut näistä jutuista,mut nyt voisin yrittää päivttää kaikki halukkaat etusivulle.


unikuu ja eeve kohta 1kk
 
Olipa tänne tullut paljon kirjoituksia, en oo muutamaan päivään ehtinyt lukemaan.

Meillä oli perjantaina 1 kk neuvola. Tytön mitat oli nyt 4960 g ja 55 cm. Kasvaa huimaa vauhtia, jopa 1,2 kg tullut lisää syntymäpainoon ja pituuttakin tullut 6 cm. Meillä on kaikki lapset aluksi kasvanut rintamaidolla niin hyvin, mutta sitten 4-5 kk iässä kun on aloitettu kiinteät ruuat, niin on heti kasvuvauhti hidastunut.

Pidettiin eilen pienet juhlat kotona vauvalle. Oli kivaa kun sukulaisia kävi kylässä ja sai vähän muutakin tekemistä, kuin pelkkää lastenhoitoa :)

Mä en nyt osaa kommentoida oikein mitään kellekään, oli niin paljon juttuja, ettei oikein jäänyt mitään erikoista mieleen, kun pikaisesti tuli luettua...

Pitää lähteä pian kylvettämään vauvaa. On puklaillut niin paljon parin päivän aikana, että tuntuu koko vauva haisevan puklulle :x :D

RangaTanga + tyttönen 1kk 6pv :heart:
 
hieronnasta joku kyseli että miten päin sitä vauvan massua voi hieroa niin löysin tälläisen missä sitä hierotaan myötäpäivään: http://www.piltti.fi/index/hoidetaan/lehtiartikkelit_kehitysjaterveys/0206_8_nj
Mä en ole tosin ikinä kuullut että mitä väliä sillä on miten päin sitä hieroo...?

Tietääkö kukaan mitään linkkiä missä olisi hyviä vauvahieronta ohjeita..? itse en ainakaan löytänyt.
 
Me käytiin fysioterapeutilla poitsun kanssa, kun pojullahan murtui solisluu synnytyksessä. Kaikki näyttäis olevan tosin hyvin, murtuma on luutunut ja poitsu käyttää hyvin molempia käsiään.. :) Nyt pitäs vähän treenata masulla oloa, kun en oo murtuman takia pitänyt poikaa yhtään mahallaan..Jumppari sanoi että kannattais joka päivä ainakin kerran kääntää poitsu molempien kylkien kautta mahalla ja pitää vaikka muutamia sekuntteja, jos poika alkaa huutaa. Vähitellen sitten pidentää aikaa. Kuulemma vastaanotolla käy entistä enemmän neli/viiskuisia, jotka ei jaksa nostaa päätä mahallaan, kun niitä ei oo harjotettu..Sit onki jo vaikeempaa..

Vaatteista 56 ja 62 käytetään täälläkin. Jotku 62:kin bodyt alkaa olla lyhyitä, harmittaa kyllä.. Onko kukaan tilannut niitä bodien jatkopaloja jostain? Hihat nimittäin riittäis pidempäänkin käyttöön..

Seksistä Mulla vielä jatkuu jälkivuoto, eikä muutenkaan oo vielä ollu itellä haluja..Saattaapi mennä vielä PIENI :LOL: tovi. Onneks mies ei mitenkään painosta, ois tosi ahdistavaa.. Aikooko joku olla käyttämättä ehkäsyä?Mielenkiinnosta vaan kyselen ku en ite vois mitenkään miettiä vielä seuraavaa..

Nukkumisesta Meillä herätään syömään öisin tarkalleen kahen tunnin välein. Aika pätkittäiseksi jää omat unet, ku pitää nousta lämmittää maitoa yms... Tuntuu että kaikkien kavereiden vauvat nukkuu 6-8:n tunnin pätkiä, arrghh..

NimistäTosiaan kiva kuulla millasia nimiä kaikille annetaan. Meidän nimi ei oo 100varma, mutta todennäkösesti pojusta tulee Luukas tai Lukas. Kirjotusasua ei osata päättää. Toisaalta haluisin perinteisesti kahdella u:lla, mutta toisaalta taas..hmm.. Se on sitten vielä salaisuus, jos täällä käy tuttuja.. :)

Maria-sToihan on ihana tilanne että teillä mies pystyy (syystä tai toisesta) olemaan yhtä paljon poitsun kanssa. Meilläkin viikonloput on ihanaa aikaa ku voidaan olla perheenä, just sellasta elämää kuin olin haaveillut.. :heart:

Aniit Kävin kanssa kattomassa noita ificolorin sivuja, mitenköhän sais järjestettyä ittelleen aikaa että sais tehtyä poitsusta albumin..

Aurora+poju tänään kuukauden!!
 

Yhteistyössä