*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Onnea uusille perheenjäsenille :flower: :flower:

Napa meillä tippui tänään aamulla napatynkä ja ikää 8vrk :)

kylvetys huomenna mennään ensimmäistä kertaa kylpyyn, koska tänään en viitsi kun toi napa tippui, niin antaa sen saada vähä ilmaa ensin. :)

Viime yö huh huh.. Täällä oli ensimmäinen vaikeampi yö.. Taisi olla pojalla ilmaa masussa kun ei oikein tiennyt miten olla ja masua kipristeli. Yritin sitten kaikkeni että toinen saisi ilmat pois masusta mutta ei..
Sitten nostin pojan masun/rinnan päälle makaamaan mahalleen niin rauhoittui ja ilmaakin vähän tuli pois. :)
Aamulla 11 aikaan sitten tuli kunnon sarjatulta ja hymy perään taisi helpottaa.:) Nukuttiin siinä sitten kumpikin vielä 3 asti!

Vaunuilu me oltiin tosiaan eilen ensimmäistä kertaa vaunuilemassa ja poika nukahti heti kun pihalle päästiiin. Tänään mennään uudelle vaunu reissulle kun pitää mennä synttäreille :)

Tyttönen ja Sintti 8vrk
 
Helmiir,voimia koko perheelle ja jaksamista :hug: :heart: onneksi ootte sentään kotona jo!
treelo onnea vauvan mitoista!

Me oltiin tänään mummin ja papan kans huonekaluostoksilla koko perhe.Ostettiin meille ruokailuryhmä tänne olohuoneeseen,ku ristiäiset pidetään sit kotona.Meillä on semmoinen pitkä ja kapea keittiö,jossa meillä vaan baaripöytä + jakkarat.Muutettiin tähän asuntoon tossa nelisen kk sitten ni piti vähän uusia kalustoa.No löydettiinkin sopiva kalusto,joka tulee kotiin sit huomenna!Ihanaa!Mut ku äiti ei voinut siellä liikkeessä osallistua kaupantekoon ollenkaan ku istui imettämässä punaisella nahkasohvalla ku Laurilla tuli nälkä kesken myyntipuheen...Että semmoinen kokemus se!No sieltä mentiin vielä porukoissa Cittariin ruokaostoksille,ni siellä Lauri oli semmoisissa vauvakärryissä ja asento hällä ku katkaravulla siinä kaukalossa.Niin pieni hän vielä kuitenkin on.Ja cittarissakin tuli nälkä!No siellä äiti istui imettämään semmoseen hyllyjentäyttöjakkaralle maitotiskin eteen vauva sylissä..Onneks siel ei ollu paljon porukkaa ja syönti kesti n. 5 min.Sit päästiinkin jo kotiin saakka!Mietin ku torstaina pitäis mennä eka kertaa kaupungille,et miten siellä sit menee?Saa nähdä sit.

Unikuu tai RangaTanga,haloo!Ootteko antanu jo tutin vauvalle?Mä en ole vielä,enkä vielä haluiskaan antaa.Mutta tänään tuli mieleen noista kauppareissuista et pitäiskö?Ku välillä vauva vaan haluaa olla rinnalla,joku imemisvietti niin voimakas?Tänäänkin pari kertaa ollu semmosta,et hamuaa tissille,mut sitku pääsee,ni pitää tissiä suussa eikä syö.Ja me kuitenkin pidetään todella paljon sylissä päivän aikana,et ei oo varmaan siitä kyse.Mikähän siinä on?

Kohta hän heräilee tosta syömään taas

T:maria-s ja Lauri 15 vrk
 
Ilmoittaudun mukaan synnyttäneisiin:) Poika syntyi 28.8 klo.06.11, paino 4370g ja pituus 53,5cm. Oli nopea synnytys, synnytys kesti 4h. Tulen kertomaan synnytystarinaa kunhan jaksan. Nyt huilimaan.

Jenzka ja Waltteri
 
maria-s, Mulla on ollut tutti vaunussa mukana, kun ollaan oltu lenkillä. Sillä oon saanut vähän rauhoitettua vauvaa, jos on herännyt kesken matkan. Mies on myös sitä tarjonnut välillä, jos mä oon ollut jossain käymässä, ja vauva on sattunut heräämään. Meillä se on lähinnä sellaisena hätävarana, en oikein tykkää ajatuksesta, että vauva alkais jatkuvasti tutti suussa olemaan. Poika meillä ei ikinä tuttia huolinutkaan, ja esikoistyttö söi sitä eniten hampaiden tulon aikaan. Se rauhoitti yöunia silloin.

Täällä sit viime yönä huudettiin tunnin verran. En tiedä oliko sattumaa vai johtuiko se noista d-vitamiineista, kun niitä sai eilen ekan kerran :/ Täytyy vielä kokeilla antaa niitä ja jos huudot jatkuu, niin siirrän niiden vitamiinien aloituksen hieman myöhemmäksi.

Haettiin eilen varastosta leikkimatto ja lelukaari tuohon lattialle. Kovasti tyttö tykkää jo katsella noita lelukaaressa roikkuvia leluja, vaikkei vielä osaa niillä leikkiä :) Isoveli 1v9kk on siellä välillä vauvan vieressä makaamassa ja opettaa kuinka leikitään :LOL:

Mä eilen illalla googletin vähän tietoja siitä kylvetyksestä ja napatyngästä, kun jäi mietityttämään se asia, oli niin eri ohjeita jaettu. Suurimmassa osassa sivustoista, jossa jotain oli asiasta mainittu, niin oli että saa kylvettää, vaikka napatynkä ei ole irronnut vielä. Pitäis vain muistaa kuivata se hyvin kylvetyksen jälkeen.

Makeanhimosta muutamat oli maininnut... Täällä myös sama vaiva:kieh: Koko ajan tekis mieli jotain makeaa (karkkia, suklaata tai keksejä lähinnä...) Imetys varmaan kuluttaa energiaa paljon, kun ei kuitenkaan paino oo noussut vaikka oonkin herkutellut. Kyllä tämä himo tästä vähenee, kun imetyksen määräkin vähenee. Sama vaiva on mua vaivannut jokaisen kolmen imetysaikana:D Tyttöjen odotusaikanakin makea maistui paremmin, mutta pojan odotusaikana ei voinut suuhun laittaa juuri mitään sokeripitoista, ajatuskin siitä oksetti.

Tyttönen90, ja muutkin jotka saivat esikoisensa. Te saattekin oikein nauttia noista yhteisistä päiväunista vauvan kanssa. Mä voin vaan kateellisena lukea tollasta. Silloin kun meidän toka lapsi syntyi, niin tyttö ei enää nukkunut päikkäreitä, enkä päässyt ikinä päiväunille. Esikoisen aikana nukuttiin aina yhdessä päikkärit ja sitä oonkin jäänyt siltä ajalta kun oli vain yksi lapsi, niin kaipaamaan tosi paljon:)

Helmiir, Voimia koko teidän perheelle :hug:

RangaTanga + tyttönen 18vrk :heart:
 
Liityn vihdoin joukkoon :) eli 30.8 syntyi pieni tyttö maailmaan viikoilla 42+1 käynnistettynä. Pituutta 51cm ja painoa 3420g, päänympärys 34cm.

Kamalaa oli mutta selviydyin :p tänään kotiuduttiinkin jo. Kirjoittelen myöhemmin lisää ja käyn lukemassa muiden juttuja.

Marizzza ja pieni tyttönen
 
Helmiir kovasti jaksamista koko perheelle :hug:

Imetyksestä Ei onnistu ei. Poju saa varmaan n. 30ml maitoa imettäessä ja tarvii jo noin 100ml kerralla. Maito ei noussut sairaalasssa todennäkösesti siksi kun olin niin huonossa kunnossa fyysisesti ja itkuinen. Eli korvikkeella mennään.. Vilmav Mullakin on välillä tosi epäonnistunut fiilis, mutta yritän aatella pulloruokinnan hyviä puolia..

Tutti
oli mulla käytössä jo sairaalassa kun poika oli niin itkuinen (NÄLKÄ, kun maito ei noussut). Lisäksi vauvan rauhoittaminen valohoidossa ois ollu tosi hankalaa ilman tuttia.. Ei aina huoli sitä kotona, satunnaisesti käytän rauhoituskeinona, erityisesti auttaa jos poju on nälkäinen ja joutuu odottelemaan hetken..

Röyhtäyttäminen Poju röyhtäisee varmimmin juuri olkapäällä, en oo koskaan kuullukaan tollasesta katsekontaktin menetyksestä. Tai sit röyhtäytän hoitotason päällä pitämällä vauvaa pystyasennossa, erityisesti jos ittellä on heikko olo seisovilla olosta (mulla edelleen hemppa tosi alhainen ja pitkä seisominen alkaa väsyttää)..

Poika heräs..

Auriora
 
Helmiir Voimia koko perheelle! :hug:

aurora81 Imetätkö sä ollenkaan vai ootko siirtynyt kokonaan pullolle? Meillä myös takkuaa.. Tänään oon yrittänyt tarjota vauvalle vähän väliä tissiä kun on kitissyt lähes koko päivän. Korvike taitaa aiheuttaa vähän vatsan väänteitä niin en oo uskaltanut sitä antaa.. Nyt illalla sit annoin kuitenkin korviketta noin 3 tunnin huudon ja kitinän jälkeen ja unikin tuli sen jälkeen.. Huoh.. Musta tuntuu että tä imetys stressaa ja sattuu mua niin paljon että olisin paljon onnellisempi jos siirryttäis kokonaan pullolle, mutta jotenkin en haluis kuitenkaan antaa vielä periksi.. :ashamed:

Tutista Meillä ekan kerran tyttö huoli tänään tutin.. Mä vähän kamppailen senkin kanssa että onko se hyvä vai huono juttu, mut toisaalta tytöllä selvästi imemisen tarvetta ja pullolle tässä varmaan piakkoin kokonaan siirrytään, niin eiköhän tuo tutti ole ihan tarpeellinen kapistus.. Mietitään sit myöhemmin että millä saadaan se pois..

D-vitamiinit aloitettu tänään.. Jekovitit meillä kokeilussa.. Saa nähdä sopiiko. Mitäs muilla käytössä ja onko tullut mitään oireita?

maria-s Kuulostaa hauskalta noi teidän imetys-paikat vaikka todellisuudessa ei se tuokaan varmaan niin kauheen mukavaa ole.. Ainakaan pidemmän päälle, mutta minkäs sille voi kun se nälkä ei katso aikaa eikä paikkaa :)

Nyt vois hetkeks torkahtaa kun Minttukin nukkuu vihdoin ja viimein.. Yleensä täs käy niin, että saman tien kun ummistan silmäni niin alkaa kuulua vierestä ähinää ja puhinaa.. No elämä on... Onneks mies tulee kohta kotiin.

Sadepäivän ilo ja Minttu
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Tigrita:
Unikuulle vielä sen verran, että kyllä mä voisin sanoa tätä toista toimitusta miellyttäväks
niin siis mä vähän arastellen käytän sanaa mukava ja kiva synnytyksestä koska siinä tilanteessa se ei sitä ole mutta jälkimaku jäi kyllä aivan todella miellyttäväksi.
myöskin psyykkaan itseäni olemaan ajattelematta koko asiaa koska meidän lapsiluku olis niinku tässä ja koska toi synnytys oli niin iisi niin pelkään että lisäännymme tästä vielä..
mustkin tuntuu että koska kipeitä suppareita tuli vaan vähän aikaa ja puudutteita ei käytetty niin tajhusin missä mennään ja sen kivun kanssa pystyi olemaan. olin paljon selväjärkisempi ja ponnistaminenkin oli helpompaa kun oli ponnistamisen tarvetta. ja kätilön tsemppaus osui niin nappiin kuin vaan pystyi. en revennyt yhtään ja olo on kuin en olisi ikinä käynytkään synnyttämässä. on jopa alkanut seksiäkin tekemään jo mieli.. esikosta ei tehnyt mieli edes kuukausienkaan jälkeen.. ja olin todella paljon kipeempi.

nyt mä pyöritän kahden lapsen kanssa taloutta ja teen hommia niinkuin ennenkin. siis mikään ei muuttunut siinä suhteessa ennen tai jälkeen synnytyksen. paitsi vauva.

mut meillä oli eka neuvola tänään. eeve on tasan viikon vanha ja syntymäpaino ylitetty 225g ja pituus 3cm:llä. eli nyt oltiin 3795g ja 54cm.
edelleen tyytyväinen tyttö ja erittäin huomionkipeä isoveli.


Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
Unikuu tai RangaTanga,haloo!Ootteko antanu jo tutin vauvalle?Mä en ole vielä,enkä vielä haluiskaan antaa.

en ole antanut. meillä vielä eletään sitä vaihetta kun nukutaan suurin osa päivästä. ja yritän etten antaiskaan.. katsotaan nyt..
 
PeeJii, oletko kokeillut NoseFrida niistäjää, jota saa ainakin apteekista? Moni mun ystävä, jolla ollut pieni lapsi kipeenä, on kehunut tota ja itse hankin sen jo etukäteen. Vielä ei onneksi ole ollut tarvetta.

http://www.peekaboopicks.com/wp-content/uploads/2008/11/nosefrida.jpg

 
Hei taas!

Kiitos kun olitte huomioineet meidän juhlan
:heart: Kaikki meni paremmin kuin hyvin! Hieman haikein mielin tultiin taas tänne omaan kotiin. Kaikki läheiset on Keski-Suomessa ja tuntuu niin typerälle olla täällä... Mut mies on jouluun saakka joka toisen viikon lomautettuna joten kerran kuussa käydään viettämässä viikko Elman mummolassa. 18.päivä lähdetään taas.

Helmiirin perheelle lähetän paljon voimia :hug:

Vilma ja Elma 1kk 3pv
 
Helmiirin perheelle iso halaus! :hug:

Mies meni tänään töihin eli ekaa kertaa koko päivä yksin kotona vauvan kanssa. Viime yönä se nukkui tosi hyvin. Tais nukkua jossain vaiheessa viisi tuntia putkeen. Olo on taas vähän levänneempi. Nytkin tässä vieressä sohvalla nukkuu. Aloitin tänään Jekovitit, saas nähdä miten reagoi niihin.

Siitä röyhtäyttämisestä vielä sen verran, että meille sanottiin ettei pitäisi olkapäällä röyhtäyttää, koska silloin ei nää hengittääkö vauva ja vauva saattaa pulautella enemmän. Me nyt ollaan sitä asentoa kokeiltu muttei täällä kyllä siltikään kauheesti röyhtäillä.

aurora kiva kun pääsitte kotiin! =)

Huomenna olisi taas neuvola. Jännittää että miten se paino on lähtenyt nousuun.

Päksäkkä ja poitsu 2 viikkoa :heart:
 
Moikka,

voisin minäkin tänne ilmoittautua... Laiska olen kirjoittamaan mutta sitäkin ahkerampi seuraamaan teidän kirjoituksia :)

Meille siis syntyi pikku-kakkonen 28.7., mitoin 50cm ja 3760g... Nyt eilisessä lääkärikäynnillä painoa oli jo 5440g eli maito maistuu. Täysimetyksellä mennään. Esikoista imetin 6kk täysin ja 1 vuotiaaksi osittain... On se vaan niin helppoa kun on eväät mukana (pahoitteluni niille joilta imetys ei syystä tai toisesta onnistu).

Pieni mies on kiltti, samoin sisko. Tuntuukin että näin olisi ollut pidempänkin kuin vasta 5vko:a eli hyvin menee *koputtaa puuta*

Tuttia meillä syödään jos syödään... Kyllä minä sitä aina yritän suuhun hivutella, huolii milloin huolii...

Röyhtäytyksestä taidettiin jo esikoisen aikaan sanoa ettei tarvitse... Kyllähän sitä tulee nostettua rinnan päätteeksi olalle ja joskus sieltä jotain tuleekin. Useimmiten sitten puklun kera. Esikoinen ei puklaillut juuri ollenkaan.

Ristiäisiä meillä vietetään 19.9. Nimi on ollut selvillä jo kun saatiin raskauden puolenvälin tienoilla sukupuoli selville.

Tuosta makeanhimosta siis aivan käsittämätöntä!!! Koko ajan tekee mieli jotain herkkuja ja itsekuri ihan 0. Painossa ei vielä näy, mutta ei se ainakaan auta tiputtamaan näitä 5 jäljellä olevaa kiloa :( :ashamed:

Ja sitten jano on siis aivan älytön myös...

Me vaunuillaan päivittäin n. 2h ollaan ulkona aamupäivästä... Heitetään joku lenkki ja sit leikkipuistoon... Tää on ollut päivärutiini jo esikoisella... Joten jatketaan...

Kylvyssä pieni mies viihtyy hyvin ja käydään n. 2-3 krt viikossa... Vauvauinteja odotellaan, esikoinen käynyt 3kk asti ja on aikamoinen vesipeto... 2 V ja ui ihan täysillä käsikellukkeilla ja räpylöillä...

Helmiirille iso :hug: , meillä suvussa on kanssa tyttö jolla harvinainen kromosomi sairaus. Elinikää ei voitu, eikä voida ennustaa mutta onkohan hän nyt jo 8v.

Tässäpä tätä tällä erää...

Lena ja pikku-ukko 5vko
 
Onnittelut lenanille pienestä miehestä :heart:

Täällä mies ja poika yhteispäikkäreillä.Äiti surffaa netissä ja hakee tietoa ku kaikenmoisia kysymyksiä mielessä pyörii.Imetys täällä sujuu aivan nappiin ja siinä ei mitään,mut äidin oma toipuminen mietityttää.Ku lantionpohjalihaksia pitäis alkaa jumppaamaan ton imukuppikoetuksen jälkeen,mut ku se on niin pirun vaikean tuntuista ees "löytää"niitä lihaksia.Ihme juttu,ku ei ennen ollu ongelmaa...Nyt oon makuuasennossa pystyny niitä hiukan jumppaamaan.Ja prk"""n jälkivuoto muuttu taas veriseksi,ku oli eilen enemmän pystyasennossa.Mulle sanos neuvolan kätilö äsken ku soitin sille,et mulla vois olla laskeumavaivaa tullut tosta synnytyksestä :ashamed: ja käski hänkin jumppaamaan...Menen kyllä omalle ny jälkitarkastukseen,enkä mihkään neuvolan tai arvauskeskukseen,jossa vaan "vähätellään" näitä synnytyksestä tulleita vaurioita...Oon aika tyrmistyny tästä omasta voinnistani...Ei kukaan mulle oo ikinä maininnu missään et tää toipuminen vois olla tämmöstä.Ku tuntuu ettei uskalla ees aivastaa tai yskäistä :kieh: Pelkää sit et toi vauvankasvatuspussi tippuu ulos sieltä :snotty:

No anteeksi nyt teidän muiden puolesta tästä valituksesta,mut mulla on kaikki muuten ok,mut tää fyysinen puoli reistaa...
 
Helmiir, halauksia :hug: ja jaksamista teille.

Mä olin äsken yksin lähikaupassa sitten vauvan syntymän ja tuntui ihan hassulle. Kauhee kiire oli tehdä ostokset ja päästä takaisin kotiin, vaikka tiesin, että hyvin ne iskän kanssa pärjää. :D hassua oli myös ajaa autolla, kun en ole 1,5 vkoon ajanut. Yleensä ajan päivittäin. Vein myös postiin isomummoille yms. tehdyt valokuvasetit. Osa asuu niin kaukana ettei päästä heti käymään, niin laitettiin heille noin 15 valokuvaa postiin. :)

Kohta vaunuilemaan tuon tytön kanssa, joka tänään täyttää viikon. :heart:
 
Kiitos NeydanSamaa mäkin aattelin,et se imemistarve ois voimakas pojalla.No me steriloitiin tutit tänä aamuna,josko ne sit huomenna vaunuihin mukaan ku mennään eka kertaa kaupunkireissulle...
Hienoa Neydanet jaksat opiskellakin vielä pikkuvauvan kera!Pakko se kait on,jos haluaa valmistua joskus..Mikä susta tulee sit isona??Jos kehtaa kysyä semmosia :hug: On varmaan aika orientoiminen vauvatouhun jälkeen keskittyä opiskeluasioihin...

Meillä täällä asunnossa just tänään "pamahti"kaukolämpö päälle ja vauvakin tossa sohvalla itse potki peittonsa pois päältä.Me isin kanssa kärvistellään T-paidat päällä ja partsin ovi raollaan..
 
maria-s mulla myös vähän ongelmallista tämä synnytyksestä toipuminen... Iso vauva ja pitkä ponnistusvaihe, niin lantiopohjan lihakset joutui koville... Onneksi kuntoutuminen on edennyt huimasti sairaalasta kotiutumisen jälkeen. Mulla on myös sellainen vaiva kuin symfyseolyysi... sen takia en meinannut edes päästä kävelemään aluksi. Fysioterapeuttikin kävi antamassa mulle jumppaohjeita osastolla. En olisi ikinä uskonut, että synnytyksen jälkeen voisi tulla tällaisia ongelmia. :/

Illusia ja Manta 15 vrk
 
unikuu108
jes.
tänään ei ole poika käynyt kuin kerran jäähyllä. niin siistiä.
mutta eeve on ollut vähän kärttysempi tänään. ei ole malttanut nukkua/saanut unenpäästä kiinni ja kun saa niin valittelee jotain. mä veikkaisin mahaa ja mun syömiä eilisiä parsakaaleja.
Pojasta oli kans aina silleen et se reagoi aina seuraavana päivänä mun syömisiin maidon kautta.
mut katsotaan nyt jos ei enää syö parsakaalia niin onko tyttö taas oma leppoisa ja rauhallinen itsensä.
 
UnikuuKoitin kattella tuolta imetystukilistan sivuita imettävän äidin syömisten ja juomisten suosituksia,mut ei ollu mitään varsinaista mainintaa...Ookste rajoittaneet kahvin juontia imetysaikana.Mä juon nimittäin edelleen saman määrän päivässä ku raskauden aikana.Eli en ole uskaltanu lisätä määrää.Olen ollut joskus kova kahvinkittaaja.Sit toi sipulin syönti.Ku me miehen kanssa kovia sipulin syöjiä:joka päivä salaatin joukossa sipulirenkaita tai esim.purjorenkaita ku mun mielestä ruoka ei ole mitään ilman sipulia.Oiskohan purjo sit vähän miedompaa?Niin ja kasvisruokapäivänä meillä aina jonkin sortin papuja tai esim. kikherneitä ruokalistalla.Pitäiskö niitäki miettiä sit?Ja joku sanoi jossain et suklaakin..Voi,voi ku se on maistunut mulle pitkästä aikaa!

Illusia :hug: Mikä on symfyseolyysi?Mistä semmonen tulee?Joo mä meen jälkitarkastukseen omalle gynelle sit joskus reilun kk päästä,ku en luota tohon neuvolan touhuun,et oisivat sit "rehellisiä" mulle mahd.tulleista vaurioista tosta synnytyksestä ku kuitenkin erinäisiä ongelmia ja vaivoja on ilmennyt ja jatkuvat edelleenkin...Oon vaan jostain kuullut,et neuvolassakin saatetaan hieman "vähätellä"äidin vaivoja.julkisella puolella kait ajatellaan,että ne vaivat ois jotenkin "kosmeettisia" tai muuten subjektiivisia ettei niihin tarvi tarttua, ellei niistä ihan mahdotonta haittaa tule esim. yhteiskunnalle (sairaspoissaolo,leikkaus,sairaalahoito,ym). mun eräs sukulainen aikanaan "joutui" ensisynnyttäjänä synnyttämään perätilavauvan alakautta ja pääsi korjausleikkaukseen "vasta" 10 v. päästä synnytyksestä (julkinen puoli)!Ja kuitenkin häänellekin jäi synnytyksen jälkeen aika ikävä vaiva...
 
Voi pee.. mä kirjoitin pitkät pätkät ja painoin jotain... PUF! se hävis... :kieh:

Ainaskin piti onnitella kaikkia vauvaantuneita ja kohtahan me saadaan loputkin elokuiset tänne, kivaa! =)

Aikamoinen mahalasku eilinen päivä, eka ns. arkipäivä, eli vain minä ja lapset ja vitsi mikä ilma. Tuuli ja satoi koko päivän eikä mitään asiaa ulos. Onneks esikoinen "keräsi kierroksia" vasta illalla, tänään pakko päästä pihalle! Muuten hajoo äiti ja tytär... :/

maria-slle piti kommentoida, täällä neuvola on ottanut mun vaivat oikeinkin tosissaan. Eli kun soitin neuvolaan kivuista aamulla klo.10, parin tunnin päästä pääsin jo lääkäriin. Ja sit kahden päivän päästä olinkin jo TYKSissä, eli nopeesti sain lähetteen. Ja siel olivat kuulemma olleet ihan hätää kärsimässä ja soittelivat mulle, et miten voin yms... Tiedän tän, kun mies oli vauvan kans neuvolassa ja se käynti meni ihan plörinäksi, kun äitiysneuvolan täti ramppas hoputtamassa ukkoa kotiin, että lähtee mua viemään tyksiin. Ja lastenneuvolassa ollaan käyty ekstraa jo nyt. Mulla siis ei pahaa sanaa neuvolasta, vaikka muten en käy ollenkaan tk:ssa.
Ja esikoisen odotusaikana toi äitiysneuvolan täti oli musta kauhee tyyppi, nyt on jostain syystä ollut ihan erilainen, suorastaan älyttömän mukava! =)

Tutista meillä oli jo synnärillä mukana, koska esikoinen ei saanut siel tuttia ja lopulta ei sitä koskaan huoinut. Ja syö sitten peukaloaan, vaikka kuinka yritettiin opettaa tutille, ei kelvannut. Toista sormensyöjää en halua, joten tuttia ollaan opeteltu alusta alkaen. Ja kauhea imuttaja tämäkin neiti on, joten tulee ihan tarpeeseen. Aika hyvin jo pysyy suussa. Meillä NUKin tutit ja pullot, olen niihen jotenkin tykästynyt. Ja ei neiti huolinutkaan enää ainun tuttia, ei vissiin sopinut suuhun! =)

Tänään tarvis saada ristiäiskutsut postiin ja sit lähteä kodin1:seen shoppailemaan!
Mukavaa päivää kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä