maria-s, Mulla on ollut
tutti vaunussa mukana, kun ollaan oltu lenkillä. Sillä oon saanut vähän rauhoitettua vauvaa, jos on herännyt kesken matkan. Mies on myös sitä tarjonnut välillä, jos mä oon ollut jossain käymässä, ja vauva on sattunut heräämään. Meillä se on lähinnä sellaisena hätävarana, en oikein tykkää ajatuksesta, että vauva alkais jatkuvasti tutti suussa olemaan. Poika meillä ei ikinä tuttia huolinutkaan, ja esikoistyttö söi sitä eniten hampaiden tulon aikaan. Se rauhoitti yöunia silloin.
Täällä sit viime yönä huudettiin tunnin verran. En tiedä oliko sattumaa vai johtuiko se noista d-vitamiineista, kun niitä sai eilen ekan kerran :/ Täytyy vielä kokeilla antaa niitä ja jos huudot jatkuu, niin siirrän niiden vitamiinien aloituksen hieman myöhemmäksi.
Haettiin eilen varastosta leikkimatto ja lelukaari tuohon lattialle. Kovasti tyttö tykkää jo katsella noita lelukaaressa roikkuvia leluja, vaikkei vielä osaa niillä leikkiä
Isoveli 1v9kk on siellä välillä vauvan vieressä makaamassa ja opettaa kuinka leikitään
Mä eilen illalla googletin vähän tietoja siitä
kylvetyksestä ja napatyngästä, kun jäi mietityttämään se asia, oli niin eri ohjeita jaettu. Suurimmassa osassa sivustoista, jossa jotain oli asiasta mainittu, niin oli että saa kylvettää, vaikka napatynkä ei ole irronnut vielä. Pitäis vain muistaa kuivata se hyvin kylvetyksen jälkeen.
Makeanhimosta muutamat oli maininnut... Täällä myös sama vaiva:kieh: Koko ajan tekis mieli jotain makeaa (karkkia, suklaata tai keksejä lähinnä...) Imetys varmaan kuluttaa energiaa paljon, kun ei kuitenkaan paino oo noussut vaikka oonkin herkutellut. Kyllä tämä himo tästä vähenee, kun imetyksen määräkin vähenee. Sama vaiva on mua vaivannut jokaisen kolmen imetysaikana
Tyttöjen odotusaikanakin makea maistui paremmin, mutta pojan odotusaikana ei voinut suuhun laittaa juuri mitään sokeripitoista, ajatuskin siitä oksetti.
Tyttönen90, ja muutkin jotka saivat esikoisensa. Te saattekin oikein nauttia noista yhteisistä päiväunista vauvan kanssa. Mä voin vaan kateellisena lukea tollasta. Silloin kun meidän toka lapsi syntyi, niin tyttö ei enää nukkunut päikkäreitä, enkä päässyt ikinä päiväunille. Esikoisen aikana nukuttiin aina yhdessä päikkärit ja sitä oonkin jäänyt siltä ajalta kun oli vain yksi lapsi, niin kaipaamaan tosi paljon
Helmiir, Voimia koko teidän perheelle :hug:
RangaTanga + tyttönen 18vrk :heart: