*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Neuvolassa käyty ja vauvan paino noussut viikossa 330g! =) Painaa siis jo 3910g. Alkupaino oli 3690g. Kahdessa viikossa on siis tullut hyvin painoa. Helpottaa kyllä suuresti, kun hieman jännitti että miten on noussut. Sairaalassa kun oli niin pahamieli kun toisen paino vaan laski vaikka sai lisämaitoakin. Mutta se johtui siitä keltaisuudesta. Kuitenkin edelleen olen aina vähän huolissani. Pituutta vauvalla oli 54cm kun syntymäpituus oli 51cm. Sairaalassa kyllä sanoivat että tämä on noin mitta ja neuvola mittaa tarkemmin.

kikkakolmonen juuri kysyin neuvolassa tosta navasta ja se kuulemma ei ole verta (mäkin luulin) vaan kudosnestettä ja sitä saa kuulemma tullakin.

Päksäkkä ja poitsu 2vko 1päivä :heart:
 
unikuu108
meidän esikoinen sai vihdoin todistuksen lääkäristä päiväkotiin(meni vain 8kk) vehnä-allergiasta. jes. on niin hyvä mieli. ja hyvä mieli on myös siitä että se koko aamun käyttäytyi todella hyvin ja oli oma vanha ihana ja tottelevainen itsensä.
mies jäi puoli9 aikaan nukkumaan eeven kanssa kun lähdimme pojan kaa lääkäriin ja tulin vasta kymmenen jälkeen ja täällä ne oli käyneet kylvyssä ja mies oli pitänyt ihokontaktissa tyttöä ja käärinyt sen kapaloon ja tyttö oli tyytyväisenä sylissä. sit annoin sille maitoa ja mies laittoi sille vaatteet päälle,kääri kapaloon ja laittoi nukkumaan. hienoa. mun täytyy nyt vaan kehua tuota miestä. se käyttää jo ihan sujuvasti noita kestoja (muistaa esikoisesta) ei ole sanallakaan valittanut niistä ikinä,edes esikon aikana. ja hoitaa tyttöäkin hyvin.
mä odotan täällä että jälkivuoto loppuu että pääsis vähän ihokontaktiin tuon miehnkin kanssa :p

mullon sama että jos liikkuu enemmän niin vuoto on verisempää,mut ei se haittaa koska ei ole runsasta ja kivut "liitoskipujen" tuntuisia eikä tunnu olevan esim kohdussa..

ainut mikä nyt huonon mielen tuo on se että meillä on ihan sairaan huono rahatilanne nyt seuraavaan palkkapäivään.. huoh..
 
unikuu108
niin ja me mennään koko perhe kattomaan tänään sm ilotulituksia. on vaan niin huonoon aikaan kun pojan pitäis olla nukkumassa jo silloin kun se alkaa :headwall: mut se niin odottaa niitä että ei voi pettää lupausta enää.
otamme rattaat mukaan ja eeven liinaan ja poika saa nukkua rattaissa jos se simahtaa kesken kaiken. mietin vielä että eihän meidän tarvii olla ku sen puoli tuntia katsomassa niin sekin jo riittää taas pitkäksi aikaa.
mä niin rakastan mun perhettä :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Unikuu108.. voisitko lisätä meidät tonne listaan kun ehdit? tiedot laitoinkin jo viime viikolla tänne mut tässä ne vielä uudestaan:
Aleksi poika 23.7 (rv 38+6), 3640g, 51cm ja pipo 34cm. Kiitos.

Meillä poika on nukkunu ihan ok, mitä nyt ilmavaivoja välillä on. Seuraa ja ihmettelee jo kovasti kun on hereillä että miten sen ympärillä tapahtuu. Kovaa tuijotuskilpailua se pitää semmosen hymynaama kuvan kanssa :D
Esikoisella oli viime viikolla nielu- ja kitarisanpoisto, oli reppana aika kipee ekat päivät. nyt on jo ihan toipunut ja kiukuttelee entiseen malliin :p

Meelaie & Aleksi 6vkoa (hui se on jo 1,5kk. mihin tää aika menee? justhan mä valitin että syntyis jo.. :p )
 
unikuu108
meil on tänään 4vuotis hääpäivä. :heart: esikoinenkin rauhoittunut todella paljon. ei lähdettyjään kattoo ilotulitukisa kun olis mennyt ihan liian myöhään pojalle.
eevekin on taas leppoisa oma itsensä.
 
Illusia85 Sille "sukulaistytölle" jäi emättimeen (vaiks kätilö ompeli) semmoinen joku "kanavan tapainen",josta kuukautisveri valui aina niin,ett tahri ja suttas kaik paikat.Oli kait muutenkin ikäväntuntuinen.
 
maria-s :eek: Ohhoh... Kaikkea sitä voikin tulla...

Aika kuluu kyllä nopeasti. On ihan haikea olo siitä että tyttö kasvaa niin nopeasti. Siskolla on 3kk ikäinen poika ja se on meidän pikkuiseen verrattuna niin iso. :) Tuli sellainen olo että "niisk, meidänkin tyttö on kolmen kuukauden päästä jo näin iso..."

Meillä on käynyt paljon vieraita. Nyt toivoisi jo vierailuiden loppuvan, että saisi ihan rauhassa elää tätä omaa arkea. Tähän mennessä on saanut tehdä pikasiivouksia ja leipoa ja stressata, että onkohan vauva edes hereillä kun vieraat ovat täällä... jne. Huomenna olisi tulossa vielä serkku perheineen. Sen jälkeen ei ole ainakaan vielä tiedossa vierailuja. Huh!

Illusia ja Manta 17 vrk
 

Meille syntyi poika 29.8. (39+5) 50 cm/3400 g. Ollaan oltu pari päivää kotona ja hyvin on kaikki lähtenyt sujumaan. Koneelle en ole juuri ehtinyt enkä edes kaivannut, kun on tuo nyyttii tuossa ihmeteltävänä. :heart:

Olen toipunut synnytyksestä hyvin ja leikkauksessa ollut mieskin voi jo tosi hyvin. Ehti kuin ehtikin synnytykseen mukaan. Pidin lasta sisälläni sen reilun vuorokauden, jonka olin miehelle luvannut, jotta hänkin pääsisi mukaan koitokseen. Hieno kokemus kaiken kaikkiaan, vaikka jouduinkin kaavintaan ja menetin paljon verta. Pikku-ukko on aivan ihana ja on sulattanut meidän sydämet, huoh. :)

Onnea teille kaikille vauvoista ja mukavaa vauva-arkea! :flower:

Vuokko
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Illusia85:
Meillä on käynyt paljon vieraita. Nyt toivoisi jo vierailuiden loppuvan, että saisi ihan rauhassa elää tätä omaa arkea. Tähän mennessä on saanut tehdä pikasiivouksia ja leipoa ja stressata, että onkohan vauva edes hereillä kun vieraat ovat täällä... jne. Huomenna olisi tulossa vielä serkku perheineen. Sen jälkeen ei ole ainakaan vielä tiedossa vierailuja. Huh!

Illusia ja Manta 17 vrk
meillä oli esikon aikaan sellanen järjestely että jos vauva nukkui niin se nukkui. lisäksi sitä sai ihan hiljaa käydä pinnasängystä kurkkaamassa muttei missään nimessä ottaa syliin tai herättää. mä olis tosi,siis tosi, tiukka sillon. mulla palo sillon kotiintuloiltana pinna kun miehen äiti pamautti meille istumaan ja eikä meinannut lähteä pois millään. mä olin muutenkin ihan järkytyksessä kun tulin kotiin vauvan kanssa(kääk,meillä on vauva,mitä nyt teen tän kaa..) ja toinen änkee heti kylään.
sitten olikin kuukauden tauko kun mä en halunnut kenenkään tulvan meille. mut se olikin helppoo kun pystyi lossaamaan vauvan kaa ja nukkumaan sillon ku se nukkui ja niin poispäin.mies oli sillon työttömänä juuri sopivan pätkän ja meni sit pojan ollessa joku pari kk niin töihin.(duunipaikan vaihto)niin mun ei tarvinnut edes kaupassa käydä jos en halunnut.

nyt mies on ollut eeven syntymästä lähtien kotona ja on vielä maanantain ja sit alkaa meillä arki. en ole vielä kaivanut liinaakaan naftaliinista mut pitää varmaan et pääsee esikon kans sit puistoon tiistaiaamuna. se pyöräilee niin on helpompi mun mennä eeve liinassa kun sitä pitää sit siitä työntötangosta välillä vähän pidellä kun ei se ihan vielä osaa jarrutella jne..

mä olen suotanut kuin seula nyt tässä kaks päivää.alkaa olla vähän heikko olo. alapäähän koskee ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. tai ei silleen koske mut tuntuu ikävältä. ja vähän heikottaa. vuoto ei kuitenkaan haise joten tulehdus ei ole kyseessä vaan siellä nyt vaan on joku mesta auki silleen huolella.

mä olen huomannut että tytöllä on nivustaipeiden makkaroiden sisältä iho vähän auki jo nyt. yritin muistella oliko pojalla ja kuinka aikaseen annettiin sen olla ilmakylvyillä.. en vitsit muista.
vuoroin puhtaalle iholle bebanthenea ja vuoroin puhtaalle iholle talkkia ja pesun/puhdistuksen jälkeen kunnon kuivaus.. eikös se mennytkin niin.en mä vaan muista.
esikolla oli ainakin kaulanalus joskus auki kun silloli ihan hillittömät maitoposket ja ne ulottui sinne kaulaan että oli joku kolmoisleuka hällä.

eeve on selkeesti herkempi ja arempi kuin isoveljensä. tosin aika kultaa muistot ja en mä siitä ekasta vuodesta pojan kanssa niin koin muistakaan mitään. sillon ei ollut tottunut siihen yökukkumiseen ja pätkänukkumiseen joten se vei kyllä veronsa.

tänään oli kissojen yö korkeasaaressa.en tiedä jaksanko lähteä. pojale se olis kova sana. samoin viikonloppuna olis viiru ja pesonen muisti pätkii-leffassa joka olis toinen kova juttu.. harmi vaan että rahaa on tosi vähän.

tää on tässä kestoilussa hyvä homa että jos rahat on lopuss niin vaippoja on aina.sama imettämisessä. maitoa on aina.nytkun vielä liivinsuojia saisin tehtyä kun niitä on mennyt kohta kaks pakettia tässä 1½viikossa.
ne oli jotin jämiä jostain ja huonoja kun mitkä.yössäkin pitää vaihtaa kertaalleen litimärät suojat. enkä muista mikä oli se merkki mitä käytin esikosta..
 
Onnea kaikille vauvan saaneille. :flower: :hug: :hug:

Meillä kävi just äitiysneuvolan terveydenhoitaja kotona katsomassa meitä. Sanoi, että kyllä tuo teidän tyttö katseella seuraa ja hymyäkin tulee. Ihmetteli, kun neiti vasta reilu viikon vanha, mutta sanoi sitten, että ehkä sillä on merkitystä kun oli niin pitkään vatsassa (neitihän syntyi rv 42+4). Niin minäkin sanoin terveydenhoitajalle, että eilen tyttö mulle hymyili, kun juttelin pitkät pätkät, mutta kukaan muu kuin mies ei usko (joka siis näki). Painoa oli tullut aika paljon lisää lauantaista (kotiuduttiin silloin). Sairaalasta lähtöpaino oli 3780g ja nyt neiti painoi 4270g. :)

Nyt syötyttämään, tuli käsky. :D
 
Mulla oli tänään eka päivä yksin kotona kolmen lapsen kanssa. Mies on työmatkalla ja tulee vasta yöllä kotiin. Onneksi on mennyt kuitenkin ihan hyvin, vauvakin on nukkunut hyvin tänään. Äsken käytiin ulkoilemassa leikkipuistossa :)

Tänään tyttö hymyili mulle ekaa kertaa tarkoituksellisesti. Oli sylissä ja katsoi suoraan silmiin ja hymyili oikein leveästi :heart: Aiemmin on hymyillyt lähinnä unissaan.

Luminella, Mäkin uskon, että se vaikuttaa siihen aikaiseen hymyilyyn, kun on vauva syntynyt myöhäisillä raskausviikoilla. Meidänkin esikoistyttö syntyi vasta rv 41+6 ja hymyili usein ja tosi nuoresta alkaen. Hän oli myös muutenkin tosi kehittyneen oloinen, jos vertaa esim. veljeensä, joka syntyi rv 40+3 ja puoli kiloa kevyemmän kokoisena. Tämä pienin syntyi rv 39+5 ja nyt tosiaan 3vkon iässä tuli eka tarkoituksellinen hymy. Eiks oo ihanaa katsella oman vauvan hymyjä?=) Miten ne voikaan olla niin suloisia :heart:

Vieraiden määrästä: Meillä on käynyt tosi vähän vieraita, vain mun äiti, isä, sisko ja veli. Ei taida enää esim. sukulaisia paljoa kiinnostaa, kun kolmas lapsi jo tuli :/ Postissakin on tullut huimat 2 korttia vain. Olisin odottanut vähän suurempaa mielenkiintoa kyllä. Naapuritkin on enemmän kiinnostuneita meidän voinnista kun sukulaiset:LOL: Esikoisen aikaan tuntui kaikki olevan enemmän halukkaita kyläilemään. Moni sukulainen oli kyllä jo alkuunsa sitä mieltä, että se kaksi lasta olisi riittänyt, eli siinä mielessä tälläinen oli ihan odotettavissa...

Nyt pitäis vähän alkaa siivoilemaan, sit vois katsella salkkareita ja pian onkin jo lasten iltapesujen aika :)

RangaTanga + tyttönen 3vkoa :heart:
 
RangaTanga, mulla kun on aikaa katsella tuota tyttöä, esikoinen kun on, niin mähän katselen häntä tuntitolkullai. :heart:

Meillä on ristiäispäiväkin päätetty, ne on sununtaina 25.10. ja pidetään ne mun vanhempien luona. Nimikin on jo päätetty ja papereihin kirjoitettu, ettei aleta jahkailemaan. :D

Meillä on käynyt lähes päivittäin vieraita. Huomenna ei ole näillä näkymin tulossa ketään, mutta sekin voi olla muuttuva asia. ;) sunnuntaina tulee kolme pariskuntaa käymään. Eilen oltiin mummun ja vaarin luona kylässä. Oli mukava käydä itsekin pois kotoa.

Tämä neiti on nukkunut tänään ihan hirveesti, toivottavasti ei koko yötä valvo. Illalla ajateltiin käydä kylvyssä eka kertaa kotona. Jännää... :)

Luminella ja matkustaja 9 vrk
 
unikuu108
meillon siis käynyt tasan yksi vieras.pojan lempisetä ja meidän parhaimpia kavereita. sama mies joka tuli poikaa vahtimaan kun lähdimme synnärille. ja tasan yksi kortti on tullut tytölle ja yksi lahja ja yhdet kukat..hehehe..
esikosta oli kyllä sellanen tunku kaikenlaista töppöstä ja krääsää ja vierasta että hirvitti. korttejakin tuli monta päivää syntymästä..
mut ei se mua haittaa miten muut on kiinnostuneet.. tosin huvittaa miten esikosta anoppikin veti herneet nenään kun se ei saanut määrätä millon se tulee meille ja muuta.. :D
 
Jos nyt vihdoin yrittäis laittaa vähän synnytys kertomusta ku pojan syntymästä on sentää jo viikko.

Eli siis 27.8 aamulla käytiin neuvolassa (rv 40+1) ja mulla oli verenpaine koholla. Th rupes kyselee, että onko mulla ollut pahoinvointia, päänsärkyä tai silmäoireita, vastaukseni oli kyllä kaikkia noita. Th sit päätti laittaa mulle lähetteen poriin missä katotaan käynnistetäänkö synnytys (olin jo kerran aikaisemminkin kun vauva todettiin olevan iso, mutta sillon sanottiin et odotetaan, että tulee itsestään). Lähdettiin sitten poriin ja siellä mut tarkastettiin ja päätettiin ottaa sisälle ja ruveta heti käynnistelemään, heidän mielestään oli turha ruveta odottelemaan kun oli jo yli lasketuajan ja oli kuitenkin noita oireita. Mies lähti kotiin odottelemaan ja keräämään voimia tulevaa synnytystä varten. Sain sen illan aikana kaksi kapselia emättimeen. Ensin ei tuntunut, että niistä olisi mitään apua, mutta illalla klo.22.30 huomasin, että limatulppa alkoi irrota ja klo.22.50 kuului sellanen naps ja lapsivettä holahti. Ei mennyt kauaa kun alkoi pikkuhiljaa supistella aina voimakkaammin. Klo.02.00 soitin hoitajan paikalle ja sanoin, että tuskat on kovat ja supistukset säännölliset, hoitaja kysyi, että jos olisin kotona lähtisinkö sairaalan suuntaan ja totesin, että todellakin. Soitin miehelleni, että lähtee tulemaan. Mut vietiin heti siittä synnytys saliin ja sain heti epiduraalin. Mieheni tuli paikalle joskus klo.04.00, jolloin olin 4cm auki. Olisko ollu n. klo.05.00 kun kätilö totesi, että olen täysin auki ja voin pikkuhiljaa ruveta ponnistelemaan kyljelläni. Ensin ponnistelin molemmilla kyljillä itsekseni mies tukena tietty, samalla kun kätilö juoksi salista toiseen (olisko ollu peräti 4 samanaikaista synnytystä ja vaan tää yks kätilö ). Sitten kun alettiin ponnistaa selällään niin 15min siittä ja poika oli maailmassa. Poika tuli lakitarjonnassa ja voi vitsi mikä pusertaminen siinä oli. Mulle tehtiin välilihan leikkaus ja silti tuli pieni repeämä. Pikkuhiljaa alkaa paikat tuntua paremmalta. Huomasin tänään, että repeämä kohta on alkanut vähän märkiä:( Soitin lääkäriin ja sanoivat, että suihkuttelee alapäätä useita kertoja päivässä. Mulla ei kuitenkaan ole lämpöä eikä alapää erityisen kipeä. Toivottavasti paranee ilman antibioottia.

Jenzka ja Waltteri
 
Tänään on ollut aika känkkäränkkä päivä. Nukuttu todella lyhkäisiä pätkiä ja kiukkua puskee.
Tissi maistuu :D Nyt viimeinkin nukkuu jo pitempiä pätkiä kuin päivällä, saa äitikin vähän levähtää.

Pian syödään vielä ja mennään sitten kylpyyn ensimmäisen kerran, äitiäkin vähän jännittää että miten menee :D

Tyttönen ja Sintti pian 2vk :)
 
Piritta88 Teidän aamut kuulostaa ihan samalta kun meidän.. 6-6.30 herätään ja siitä sitten vuoronperään pikku torkkuja-syömistä-kitinää. Joskus puolen päivän aikaan nukahtaa ja nukkuu muutamalla syötöllä iltaan asti ja sitten se kitinä alkaa.. Eilenkin klo 21 aloitti ja vasta lähempänä 24 sain hänet nukkumaan.. Vaihdoin jo korvikettakin kun tuntuu että vatsaa vääntää ja pulauttelee jonkin verran.. Mä olen onneks joka ilta saanut nukkua muutaman tunnin päikkärit, niin pysyy vähän pirteempänä, aamusinkin torkun vielä sohvalla sen minkä vauva antaa...


Imetys On edelleen ihan kamalaa..:( Enää ei oo nännit verillä(molemmista tosin puuttuu pala, mutta ei enää aukea joka syötöllä ).. Se vaan sattuu, sattuu ja sattuu.. Tekis mieli lopettaa koko touhu.. TH tulee ens viikolla meillä käymään, kun tytöllä on ilmeisesti navassa sieni johon tarvii laittaa viikottain lääke ja katsotaan samalla ton imuotetta.. Alahuuli se on aina vaan rullalla vaikka mitä tekisin.. |O Yleensä se tarraa väärin kiinni ja sitten yritän sen jälkeen korjailla vetämällä leuasta suuta isommalle, korjaamalla pään asentoa yms.. Mut pelottavaa on sekin jos ei imetä.. Tissit ihan kivikovat ja kipu sen mukainen.. Pumppaaminenkin jotenkin sattuu :headwall:

Mutta nyt koiran kanssa ulos ennen kun Minttu taas herää iltahommiiin. Mä olen kylvettänyt hänet nyt joka toinen ilta.. Tekee jotenkin mukavan rutiinin tuohon iltaan, kun ei oikein vielä muitakaan rutiineja ole:) Mites usein muut kylvetätte vauveleita? Onko joka toinen ilta liian usein ihon kannalta?

Sadepäivän ilo ja Minttu
 
Heippa!

Meillä taas nukutaan aamulla ja yöllä, mutta iltapäivällä ja illalla ei. Elikkä n.16 tyttö saattaa valvoa siihen asti kunnes 21-22 menee yöunille. Tänään ja parina muunakin iltana ollaan sit vaunuiltu niin vaunuihin nukkuu kuitenkin. Tosin ei sit enää herää vaan käy sit n. 18 aikoihin jo yöunille. No mutta eipä noin pienellä tarvi vielä olla rytmiä. Yöllä meillä syödään 1-2 ja 5-6 aikaan ja nukutaan 9 asti jonka jälkeen vielä nukutaan. Sit päivällä nukutaan vielä vaihtelevasti tai seurustellaan.

Meillä on myös käynyt paljon vieraita, mutta ei vielä riesaksi asti. Miehen kanssa tykätään molemmat kun käy et ei oo haitannu.

Kestoista: Apua Unikuu ja muutkin Tuliko/tuleeko muilla maitokakat reisistä läpi? Meillä tyttö kakkaa niin voimalla että tulee melkein joka kerta kuorelle ja vaatteille. Meillä käytetään äp:n imse vimsejä ja harsoja. Odottamassa on Ronjan ja Roopen aio, Popolinin easy fixejä, sekä itse tehtyjä taskuja, mutta ne on vielä isoja.
Jos itse teen sisävaippoja tai taskuja niin mikä olisi hyvä pintakuivakangas fleeceä ja coolmaxia luonnonmukasempi esim sopisko bambu? Tyttö kun kitisee pissavaippaa.

D-vitamiini. Meillä on nyt kahtena iltana kitisty mitä ei ole aikasemmin tapahtunut.
Tänään tyttö myös oksensi sitä saatuaan oikein kunnolla. Uudestaan kun annoin niin ei vaikuttanut mitenkään. Mikä niistä masuvaivojen helpottajista ois paras?

Mansikkatee ja tyttö 2.5 viikkoa jo :)
 
Mitä parhaimmat onnittelut tuoreille äideille ja heidän perheilleen! Kohta on kaikki syntyneet. :flower: :heart:

Helmiir, iso halaus teille kaikille ja voimia kovasti eteenpäin! :hug: Miten olette nyt jaksellut, kun on hieman ehtinyt asiaa käsitellä?

Vierailijoista! Juu, mä en ole kutsunut kovinkaan monia meille vielä kyläilemään. Ihan lähimmät vaan. Mutta siinäpä se onkin, kun osaa kutsuu itse itsensä kyläileen...Hohoijaa!!! Olen yrittänyt vastailla, että juu kerkeettehän te tämän pienokaisen näkemään jne. Toivottavasti ite en ikinä työnny noin kenellekään!

Mä aina oikeesti kerkeen unohtaa, että mitä piti kommentoida jne. Joku kanssa kyseli, että mitä d-vitamiini annatte? Meillä tänään aloitettiin yhdellä tipalla jekovit. Ne on vaan ihan kamalan makuisia, mutta kun haluaisin sellaiset jotka EHKÄ olisi vatsaystävällisemmät ja voi säilyttää huoneenlämmössä. Esikoisella kokeilin sekä jekovit että devitol. Mutta nyt olen sitten miettinyt, että entäs tosiaan ne Deetipat!?! Niitä vaan pitää antaa aika suuri määrä (20 tippaa, ku noita toisia sitten vaan se 5 tippaa).

Mua jännittää arki, kun mies palaa maanantaina töihin. Miten tosiaan kerkee ulkoilla esikoisen kanssa jne. jos "rytmit" menee ihan ristiin ja rastiin...Toivottavasti saan esikoisen silti edelleen päiväunille. Kerhopaikkaa olen esikoiselle hakenut loppuvuodesta, että on sillekin sitten jotain ihan muuta ja itellä aikaa olla vaan sitten vauvankin kanssa. Niin tai ihan vaan pyörittää arkea: ruokaa, pyykkiä jne.

Meillä on tytölle tullut rakko ylähuuleen. Voi! Hankaloittaakohan se syömistä? Ja pitääköhän sitä jotenkin hoitaa? Onko muiden vauvoilla?

Mutta pitäs mennä nukkuun, että kerkeis nukkua...mutta eipä taida vielä malttaa. Mutta ÖITÄ toivottelen! =)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Sadepäivän ilo:
Imetys On edelleen ihan kamalaa..:( Enää ei oo nännit verillä(molemmista tosin puuttuu pala, mutta ei enää aukea joka syötöllä ).. Se vaan sattuu, sattuu ja sattuu.. Tekis mieli lopettaa koko touhu.. TH tulee ens viikolla meillä käymään, kun tytöllä on ilmeisesti navassa sieni johon tarvii laittaa viikottain lääke ja katsotaan samalla ton imuotetta.. Alahuuli se on aina vaan rullalla vaikka mitä tekisin.. |O Yleensä se tarraa väärin kiinni ja sitten yritän sen jälkeen korjailla vetämällä leuasta suuta isommalle, korjaamalla pään asentoa yms.. Mut pelottavaa on sekin jos ei imetä.. Tissit ihan kivikovat ja kipu sen mukainen.. Pumppaaminenkin jotenkin sattuu :headwall:

Mites usein muut kylvetätte vauveleita? Onko joka toinen ilta liian usein ihon kannalta?

Sadepäivän ilo ja Minttu
sä oot kyl sankari kun jaksat yrittää.

:hug: :hug: :flower:
onko siis alahuuli rullalla ulospäin vai sisäänpäin? onko nänni muotoutunut littanaksi tai vaihtanut väriä(valkoinen/ punainen) kun vauva irrottaa otteen?
voiko nännissä/vauvan suussa olla sammasta?
ottaako siis kiinni liian kapealla/pienellä otteella? ei siis aukaise suuta kunnolla?

meillä kylvetään kerran tai pari viikossa. muuten joka päivä putsaillaan poimuja jne..


Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatee:
Kestoista: Apua Unikuu ja muutkin Tuliko/tuleeko muilla maitokakat reisistä läpi? Meillä tyttö kakkaa niin voimalla että tulee melkein joka kerta kuorelle ja vaatteille. Meillä käytetään äp:n imse vimsejä ja harsoja. Odottamassa on Ronjan ja Roopen aio, Popolinin easy fixejä, sekä itse tehtyjä taskuja, mutta ne on vielä isoja.
Jos itse teen sisävaippoja tai taskuja niin mikä olisi hyvä pintakuivakangas fleeceä ja coolmaxia luonnonmukasempi esim sopisko bambu? Tyttö kun kitisee pissavaippaa.
bambu ei ole pintakuiva. luonnonmatskuista puuvillavelour on kuulemma miellytävin pintamateriaali märkänä. en ole itse kokeillut,mutta näin väittävät.
bambu on taas pehmeänä pysyvä rummuttomassakin kodissa.missä taas puuvillavelour koppuroituu ajan myötä.

mä en tykkää yhtään noista äp:n imseistä kun niisson ihan mitätön imukyky ja niiton ihan turha yrittää saada kerralla rimpuilevan rimpulan päälle.. :headwall:

meillä parhaiten maitokakat on pitäneet(tää ei vielä ainakaan kakkaa niin paljon kerralla.. ja yleensä se tulee sit hoitopöydälle..) röyhelölliset sisävaipat. tyyliin nöttöset ja mummut.tiriksen ensivaippaa mun tekis vielä mieli kokeilla. et miten se istuu.
harsojen kanssa pitää vähän säätää että saa ne reidet harsoista sen verran tiukalle että kakat ei tuu sieltä..
röyhelölliset sisävaipat läpillä ja pienillä kiinteillä imuilla on nyt mun suosikkeja siis..
 
unikuu108
meillä nukutaan ja ollaan mieluiten kyljellään. selältä kääntää itsensä kyljelleen ja siinä onkin kiva sitten laittaa vaippaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu -81:
Meillä on tytölle tullut rakko ylähuuleen. Voi! Hankaloittaakohan se syömistä? Ja pitääköhän sitä jotenkin hoitaa? Onko muiden vauvoilla?
siihen keskelle? imetitkö sinä? ei hankaloita syömistä,eikä tarvi hoitaa.lähtee itekseen pois ja tulee taas.esikolla oli ja tuli ja meni rakkula ylähuulessa keskellä. tuli imemisestä..

 
Unikuu Kyllä meilläkin annetaan vauvan nukkua jos nukkuu. En oo päästäny vieraita edes kurkkaamaan vauvaa jos se on nukkumassa. Joskus ollaan sitten pari tuntia vieraiden kanssa kahviteltu ja odoteltu vauvan heräämistä... Meillä on käynyt meidän molempien vanhemmat, mun veli, mun sisko lastensa kanssa, miehen veli ja sen kihlattu, miehen toinen veli vaimonsa ja lastensa kanssa, miehen 3 bändikaveria, joista yksi veljensä kanssa, mun 3 kaveria ja nyt huomenna on tulossa serkku poikansa ja miesystävänsä kanssa... ja miehellä on vielä kaksi veljeä, jotka eivät ole käyneet... Tähän asti oon vain toivottanu iloisesti kaikki tervetulleiksi, mutta nyt on alkanu jo ottaa päähän tuo kahvittelu, leipominen ja stressaaminen (onko meillä nyt varmasti tarpeeksi siistiä!?).

Lahjoja on tullut paljon. Vaatteita ja kaikenlaista "krääsää". Korttejakin on tullut postitse muutama...

Kestoista Äitiyspakkaksen inse vimsejen imuteho on tosiaan aika huono. Ja ne sisävaipat alkaa olla jo pieniä meidän 4-kiloiselle (ja ehkä n. 55 cm pitkälle) tytölle. Ne on jotenki liian lyhyitä... Meillä on niiden lisäksi NB- kokoisia nalle nöttösiä ja pehmo nalleja. Pehmo Nallet ehkä parhaita. Niissä on vähän enemmän imua kuin nöttösissä. Lisäksi mies tykkää kun saa laittaa tarroilla kiinni. Äp:n kuorivaippoja käytetään nallejen päällä ja öisin babyidean villahousuja. Yöksi pitää laittaa lisäimua ja välillä päivisinkin kastuu vaatteet.... Pitäis vissiin vaan olla lyhemmät vaihtovälit. Ja enemmän vaippoja! Ehkä sitten ekasta lapsilisästä hankitaan lisää...

Nukkumisasennoista Meidän tyttö nukkuu kyljellään. Joskus nukutan kuitenkin mahallaan, kun on masuvaivoja... Neiti saa paremmin nukuttua.

Illusia ja Manta 18 vrk
 

Yhteistyössä