*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Kylvetyksestä Meillä poika ollut jo kaksi kertaa kylvyssä ja nauttii siitä touhusta silminnähden.Nukahtaa aina sen jälkeen.Meillä vauvalla tosi pitkä,musta tukka,pystysellainen.Kysynkin nyt teiltä,joilla muita lapsia ennestään,että pitäisikö tuon vauvan hiuksia pestä esim. kerran vkossa jollain miedolla vauvanshampoolla?Kun hän hikoaa välistä niin paljon päästään,että hiukset näyttävät liimaantuvan päähän?

Meillä syödään yölläkin säännöllisesti n. 2 tunnin välein.Joo ja ja meidänkin syömärillä ylähuulessa rakko,joka kerran jo "lähtenyt"pois.Siihen kohtaan jäi "patti",joten uusi varmaan tulossa.

Vauva siis ma 3 viikkoa ja meillä sillon eka lastenneuvola,saa nähdä onko painoa se 5 kg jo,mitä kotivaaka näyttäis...

Eilen eka päivä,ku vauva hereillä syötön jälkeen 3 tuntia ja oli "seurustelu" ja "killittelytuulella".No me juteltiinkin pitkät tovit sit ja naureskeltiinkin.

Vieraita meillä ei oo käyny vielä muutaku mummi ja pappa ja isoveli ja eilen yks kaveri.Mä en oo kutsunu ketään,enkä kutsukaan vielä.Ensi viikkokin saa mennä vielä näin "kolmisin",koska mä en oo ehtinyt tän reilun kahden viikon aikana muutaku imettämään,meillä ei mistään "rytmistä" oo tietoakaan,ulos ei olla "keritty" joka päivä edes.Nyt siis ei kahteen päivään.Koska olen odottanut "sopivaa" hetkeä,etten heti pihan penkillä joudu antamaan tissiä...Nyt syöttämään taas...
 
Huomenta.

Meillä vatsavaiva palannut kuvioihin.. Huh. Eilen aloitettiin Lactophilus jauheen sekoittaminen maitoon aamuin illoin. Ja d-vitamiini tipat meillä on tauolla, katsotaan lokakuun alulla uudestaan aloitusta. Kuulin vasta jälkeen päin että pieniviikkoisena syntyneille ei ede suositella aloitettavaksi samaan aikaan kuin muille. Mut kai tuostakin on niin montaa näkökulmaa.

Imetyksen epäonnistumisen kanssa painin edelleen ja se vähän heikentää voimia. Jälkitarkastuksessa otan asian puheeksi, en oo enää ede varma onko näin voimakas sureminen normaalia vai lipsuuko masennuksen puolelle.. Sadepäivän ilolle lähetän tuhansia halauksia! Älä polta itseäsi loppuun :hug:

Kestoilu tökkii meillä. Kaikenlaisia vaippoja tuolla olisi, mutta mulla ei ole nyt voimia. Mut en ota stressiä, onhan tässä aikaa aloittaa. Ja haluun nuo masuvaivat pois ensi niin ei tarvii sit arvuutella, et itkeekö mahaa vai märkää vaippaa. Saan nimittäin tehdä välillä kovastikin töitä, että saisin tytön nukkumaan sen verran et kolmen tunnin syöttövälit säilyis. Ihan tuon mahan takia ja kun korviketta saa niin tiedän milloin sillä on nälkä ja milloin vaan imemisen tarve kivun takia.

Meillä on suku kovasti kiinnostunut Elmasta, lahjoja sataa :D Mut ihana et on tukijoukkoja joilta saa sitten ihan konkreettistakin apua.

Mä luulin et Elmalla on tuuhea tukka, mutta kyllä kalpenee Laurin rinnalla :LOL:

Vilma ja Elma 1 kk 6 päivää
 
Meidän tytön vatsavaivat saatu nyt muutamaksi päiväksi ainakin kuriin, ihanaa kun toinen ei koko ajan kärsi vatsanväänteistä!Kaikenlaista kokeiltiin tässä muutaman viikon ajan ja meillä toimii tämä (ainakin toistaiseksi, koputtaa puuta!!): ennen syöttörupeamia Cuplatonia 5 tippaa (Disflatyl ei toiminut), D-vitamiineiksi vaihdettiin Deetipat (Jekovit ei käynyt, Devitolia ei ees kokeiltu), aamuisin sekoitan Gefilus Plus -maitohappobakteerikapselin (=maidoton) jauhot maitoon ja annan tytölle (Rela-tipat jätettiin pois, aiheutti ongelmaa) ja itse olen ollut nyt reilun viikon täysin maidottomalla ruokavaliolla. En tiä sitten mikä näistä oli avain ongelmaan, mutta onnellinen olen, että tyttö on nyt niin rauhallinen ja kamalat koliikki-itkukohtaukset ovat loppuneet ja nukkuu rauhallisesti :)

Meillä tyttö nukkuu öisin aika kivasti, pisin nukuttu pätkä on 8 tuntia, yleensä kuitenkin nukkumaan puoliltaöin ja nukkuu sen 4-5 tuntia ja sitten tunnin hereilläolojakso neljän tai kuuden aikoihin ja sitten nukkuu vielä pari tuntia. Päivisinkin vetelee muutamat kolmen tunnin unet, parhaillaan nukkuu ulkona, että eipä kai sen puolen ole valittamista, suloinen nukkuja siis on.

Tänään bongattu eka tarkoituksellinen hymy aamusella, voi että oli ihana! :heart:

Stellina ja tyllerö 5 vkoa
 
Maria-s, voi mikä hurmuri tuo teidän Lauri!! :heart: :D

Meillä oltiin eilen eka kertaa kylvyssä ja näytti tyttö tykkäävän. Etenkin jälkitila kun kuivaltiin, niin vaikutti tyttö kovin euforiselta ja tyytyväiseltä. :) meillä iho hilseilee aika voimakkaasti kämmenistä ja jalkateristä sekä hiukan myös muualta. On kuulemma tyypillistä yliaikaisille lapsille. Meidän lapsellahan ei ollut syntyessään yhtää enää lapsenkinaa. Uinut niin pitkään siellä vedessä. Ohje oli, että ei rasvailla yms, vaan annetaan kesiä pois. Alta kuulemma tulee sitten hyvä iho. Terveydenhoitaja kävi eilen ja sanoi, että kylpyveteen öljyä, mutta muuten ei saa öljytä yms. Toivottavasti tuo kesiminen ei kauheesti kutita lasta.

Meillä kanssa muutamia kertoja kokeiltu kestoja, mutta vielä hiertää napaan. Meilläkin niitä imsevimsejä ja sit bumgenius -vaippoja. Biohajoavat kertikset on vielä liian isoja, falskaa ja niitä ei ole enää pienempiä. Silti ukson, että palataan kestoihin, vaikka alku nyt ei näytä kauheen lupaavalta. Yöksi ollaan päätetty laittaa kertis.

Vauva on nukkunut yöt hyvin. Mä valvoin viime yönä -epäilen että mulla on virtsatieinfektio. Toissailtana alkoi oireet ja samantien aloin syömään puolukkaa, juomaan karpalomehua, otin c-vitamiinia yms. Eilinen oli ok, mutta viime yönä ravasin vessassa ja voi hemmetti kun poltteli... |O yöllä kävin taas syömässä puolukkaa naama irvessä ja nyt olo suht ok. Soitin kuitenkin synnärille, josko lääkäri voisi kirjoittaa mulle puhelinreseptin johonkin apteekkiin. Päivystys ei nyt houkuta, kun pitäis ottaa tuo tyttö mukaan (syö1-2 tunnin välein). Lupasivat soittaa sieltä osastolta takaisin, kunhan lääkäri tulee.

Meillä tyttö nukkuu kyljellään tai selällään. Päivisin pidetään välillä vatsallaan oman vatsan päällä.

Luminella ja matkustaja 10 vrk
 
Kiitos kaikille tsempeistä.. Niitä tosiaan tarvitaan.. Unikuu kysyi imuotteesta niin tytön alahuuli jää rullalle sisään päin ja leuasta sitten avittelen sitä ulos päin jolloin kipukin helpottaa... Oon yrittänyt auttaa ja antaa itse tarttua kiinni, mutta aina se huuli vaan jää sinne sisäänpäin. Nänni on välillä valkoinen ja selanen oudon muotoinen.. Välillä ihan ok. . Koko imetys ei siis satu, mutta se aloitus on aina niin vaikeaa, varsinkin aamuisin ja öisin kun on itsekkin väsynyt niin ajatus imetyksestä kauhistuttaa. Eihän meillä muutenkaan mistää täysimetyksestä edes haaveilla, mut jos edes nämä muutamat tipat tekevät jotain hyvää tuolle tytölle niin eiköhän tässä vielä muutama viikko sinnitellä.. Suihkussa vaan ei tee kauheesti mieli käydä kun se vesikin sattuu osuessaan :ashamed:

Maria Voi ihana mikä tukka teidän poitsulla!!! :heart:

Kestoja ei olla vielä kokeiltu.. Tällä tytsyllä palaa pinna niin nopeasti että en oo uskaltanut enkä jaksanut vielä rueta harsoja taittelemaan hänelle :D

Liinailusta sen verran et eilen tehtiin onnistunut liinailu kävely ulkona, mut sellasta haluisin kysyä et mitäs vauvalle kannattaa sinne liinaan laittaa päälle näillä keleillä? Meillä siis trikoo liina, riittäiskö vielä sisävaatteet ja myssy?
 
unikuu108
voi kuinka monella on nyt hankalaa. :/ tsemiä kaikille ongelmien keskelle. :hug:

mä olin äsken perheen kanssa kirjastossa eeve greengaiassa(trikooliina) että sillä oli sisävaatteet ja myssy päässä.ja mulla oli liina siis t-paidan päällä ja siihen pääle vedin villatakin. eli eeven ylikin meni vielä villatakki. ja lämmin tyttö siellä oli. oltiin noin pari tuntia kirjastossa ja puistossa ja hyvin viihtyi. itse asiassa jatkaa nukkumista vieläkin. on herännyt kahdesti syömään välillä ja vetelee sikeitä.
pitäis vaihtaa vaippa kun eeven nivuset on auki edelleen. talkkia mä sinne työnnän ja yritän pitää kuivana.. ilmeisesti vaipanvaihtoväliä pitäis tihentää..
 
Onnea Kullanmurutx4!!! :flower: :hug:

En sit saanut sitä puhelinreseptiä virtsatieinfektioon. Synnäriltä sanoivat että soita terveysaseman päivystykseen, jos sieltä soittavat. Ei, olisivat halunneet näytteen ja kyllähän mä sen ymmärrän. No katselen huomiseen ja jos ei helitä, niin menen ykstyiselle. Mies haki mulle apteekista karpalokapseleita ja tulehduskipulääkettä sekä kaupasta karpaloita. Jos vaikka noilla menis. Nyt on ainakin paljon parempi olo kuin viime yönä. Yöllähän kävin juomassa c-vitamiinia ja ahmimassa puolukoita. :p

Mies lähtee käymään naapurin miesten kanssa olusella. Ei kuulemma pitkän kaavan mukaan. :)
 
Luminella, pikaista paranemista!

Ja onnittelut kaikille vauvaantuneille joita en ole vielä onnitellut!

Kestoilijat, mitä yhden koon vaippaa suosittelisitte? Siis sellaista joka menee koko vaippaiän? Mulla on termit hakusessa, sori.

Me täällä taistellaan sen kans ettei Elmasta tulis äidin tyttöä. Elman sattu mahaan illasta vissiin aikalailla ja sillä aikaa kun mä käväisin puoli tuntia olemassa saunassa niin se oli pitänyt isällensä vissiin oikein kivan iltamessun ( tai no sen mitä se nyt osaa kun ei edelleenkään ole urut auki itkenyt ) täällä. Mä kun tulin ja päästin miehen saunaan niin se rauhottu syliin heti. Ja istu pitkän tovin sitterissä kun käytiin sen kans läpi sen vaatteita :D Sitten vielä jammailtiin puoli levyllistä lastenlauluja. Huomas selkeesti miten se tykkäs kun pidin tiukasti kiinni siitä ja tanssin :D Nukkumaan mennessä protestoi taas isiä, mut mies halus viedä homman loppuun ja hyvä niin. Jännä homma kuinka se nyt on mun perään vaikka isänsä hoitaa sitä ihan yhtä lailla :eek:
 
meillä on arki lähtenyt ihan kivasti sujumaan. Jekovit-tipat aloiteltiin eilen ja vielä en ole huomannut mitään masu vaivoja, toivotaan että pysyvät poissa. Osittais imetyksellä mennään kun meidän iso poika tarvii astetta enemmän sitä sapuskaa ja multa ei sitä enää tarpeeksi tule. Alkoi imetys hyvin mutta kaikkien vaikeuksien jälkeen sitten jouduttiin turvautumaan korvikkeeseen ja hyvä niin, nyt meillä ollaan tyytyväisiä ja nukutaan hyvin.
Kiltisti nukutaan, yöt parilla syötöllä mennään. :)
maria-s Meidän pojalla kanssa "leijonanharja" ja ollaan laitettu kylpyveteen natusan babyoil bath ja sillä on komeat kutrit tullut puhtaaksi :D :heart:

Laitanpa vielä kuvaa meidän hurmurista.




Citilda ja Eddie 19vrk :heart:
 
maria-s voi että on teidän pikkuisella tukka! :)
Citilda ihana punkkari tuossa ekassa kuvassa :D Sielläkin näyttää olevan hyvin hiuksia.

Meidän pojalla on kans ihan kiitettävästi hiuksia, varsinkin niskassa ja takaraivolla :D Eteen jäänyt vain haituvia :D Kuvassa ei kyllä oikein näy..



Kuvassa ikää 3päivää :)

Tyttönen ja Sintti 12vrk
 
Citilda,söpö pikkuinen :heart: Kiva pystytukka =)

Tyttönen90,onpa suloinen vauveli :heart: Näyttääpäs toi tutti tossa kuvassa isolta =)

Mäkin olen nyt viittä vaille,et annan Nannia ens syötöllä...Odotin äskettäin,et mies sais vaipan vaihdettua..olin ihan silmät ristissä,olin jo hiukan syöttänytkin poikaa,mut mies vaihtoi kakkavaipan,ku poika tuli rinnalle,alkoi kiukkuamaan ja mä vaihdoin 3 eri imetysasentoon,ku mulla maitoa tulee suihkuten.Lopuksi poika oli mahallaan mun mahalla,mut kiukku vaan jatkui,mä hermostuin jo ite...mies otti pojan ja kantoi olkapäällä ympäri kämppää,poika rauhoittui nukkumaan ja ei tarvinnutkaan lisää tissiä.Mulla vaan meni itellä hermot ku vauva vaan itkee tissillä vaik mä koitan vaihtaa imetysasentoja,jne.Mulla menee joka yö yksi t-paita,ku toisesta rinnasta heruu,ku toisesta syöttää,lakanat on taas vaihtokunnossa,ihan maidossa mun puolella sänkyä,jne.

Sorrry tää vuodatus,on se hyvä,et maitoa tulee,mut ku yöllä on itekin niin väsynyt ja sit vielä jos vauva on tyytymätön rinnalla ja itkee...

Meillä oltiin eilisiltana taas kylvyssä ja voiku se oli ihanaa...Vauvahan on "vanha uimari" :LOL: Mitäpä muutakaan se siellä kohdussa teki sen 9 kk?Mahavaivatki unohtuu aina hetkeksi.

Meillä muuten aamupäivät yhtä hulinaa.Nyt on tällä viikolla aamupäivällä ollu maratonsyöttöjä 9-12 välillä,ei niinkään iltaisin meillä,ku jossain on kerrottu!Meillä nukkuu iltaisin pisimmät unet putkeen (3 tuntia yhä soittoa)!Mahavaivat täällä on kovia välillä.Ja vielä ei oo ees D-vitamiineja aloitettu!Deetippoja ajattelin sit antaa.Niitä kehuttiin paremmiks ku noita öljypohjaisia Jekovitteja.

Joku valitti täällä rahapulaa.Täällä sama ongelma.Meillä aina alkukuu hemmetin tiukka.Ruokalista suunnitellaan aina viikoks eteenpäin ja siinä pysytään.On havaittu hyväks konstiks,et ei menis rahaa niin paljon.Tarjouksista kans ostellaan pakkaseen,jne.Mies käy välillä tehtaanmyymälässä hakemassa leipää pakkaseen.Lidlistä haetaan jätskit kahvin kanssa,jne.Prismassa yritetään käydä ruokaostoksilla,ku on halvempi ku cittari.Pitäis alkaa kestoilemaan mut täytyy nyt odottaa et tulee rahapäivä,ku mä otan meille kokeiluun sen vaippalainaamon paketin ekaks.Mä en tarvis,mut mies ei tiedä tirin tarii kestoilusta.Ja pelkää jo etukäteen sitä päivää :LOL:

T:Maria-s ja Lauri huomenna 3 vkoa
 
D-tipoista. meillä on jekovit sen takia että säilyy huoneenlämmössä.. jos ne olis jääkaapissa niin en muistais antaa ollenkaan.. :whistle:

Meillä vauva nukkui äsken 7,5 tuntia putkeen.. en muista että esikoinen olis tässä iässä nukkunut noin pitkään. Vaavi muutenkin nukkuu 18-20 tuntia/vrk.. että kyllä uni maistuu. kai se kasvaminen niin vaa väsyttää :p

Meelaie & Aleksi 6 vkoa
 
Heippa!

Kiitokset kestovinkeistä. Pitää noita googlettaa. Toisaalta sain ohjeen et kannattaa kokeilla riisipaperia. Sekä että aika auttaa. Eli ei mene kauaa kun ei enää kaki niin paljoa.

Meillä ei tänään ole annettu d-vitamiinia ollenkaan. Katsotaan vaikuttaako iltakitinöihin. Eilen annoin 3 tippaa ja tyttö itkeskeli koko illan.

Vilma: Se on vaan niin että tyttö rauhottuu äidin syliin kaikkein parhaiten ne on ne sydänäänet ja äidin tuoksu. Meillä myös mies hoitaa tosi paljon tyttöä ja sanoo välillä mulle että tyttö ei viihdy hänen sylissään, mutta nää on ollut just niitä tilanteita joissa ei ole viihtynyt kun mun olkapäällä kun mahaa on vääntänyt eikä siinäkään kun hetken kerrallaan.

Meillä muuten on kokeiltu Kimperin trikooliinaa kolme kertaa yhdellä kerralla nukahti siihen yhdellä ei viihtynyt ollenkaan. Eilen rauhottu siihen kun laitoin niin et näkee ja on kädet vapaana. Ois viihtynyt pidempäänkin jos ei ois tullut pissat housuun.
 
Ihania vauvakuvia :)

Mikä saa Unikuun ajattelemaan noin? Voimia :hug:

Mansikkatee, niinhän se on. Tavallaan minusta aika ihanaa vaikka välillä raskastakin. :heart:

Jes, mä saan kantoliinan. Meidän porukoiden naapurilla olis myynnissä ja äiti lupas käydä sen varaamassa mulle. :) Munducan haluisin vielä kuitenkin, mut kokeilen tolla liinalla eika et olisko apua Elman ajoittaiseen massuvaivaan ja sylinkaipuuseen.
 
Piritta88 täällä oli kans alkuun että ei suostunut millään nukkumaan omassa sängyssä, mutta heti kun laitto sitteriin niin kyllä uni tuli :D
Mutta nyt olen tehnyt niin että syötän ensin pojan jonka jälkeen nostan omaan sänkyyn.. Yleensä siellä hetken kuikuilee ja katselee ympärilleen, ja sitte nukahtaa.. Välillä tulee sellaisia apua itkuja että "pitääkö mun todella nukkua omassa sängyssä?" :D

maria-s täällä tuntuu kans välillä siltä että NANia kehiin. :D Eilen koitin sitten ensimmäisen kerran antaa pullosta vähäsen tissin jälkeen... mutta taisi olla masu täynnä niin ei maistunut. Tänään koitan uudelleen mutta ennen tissiä. Kun olisi kiva saada tuo pullo hommakin toimimaan kun ollaan menossa miehen kanssa tässä joku vkl teatteriin ja poika menisi mummolle hoitoon niin ei tarvi sitten pelätä että ei syökkään pullosta. Samoin kun pitäisi koittaa että mummo tulee antamaan pullosta, koska olen kuulut että on joutunut palaamaan takaisin koska lapsi ei olekkaan suostunut syömään pullosta koska ei ole äidin sylissä (tai jonkun joka on syöttänyt pullosta).. :D

Huomasin tuossa eilen että liberon 1 vaipat alkaa olemaan aika jämptejä meidän miehellä! :D Että kyllä sitä kasvettu ollaan.. :)

Tyttönen ja Sintti 13vrk
 
Hei! Piritta! Jaksamisia kovasti ja kovasti muillekin! Mutta Piritta se aiempi tekstisi oli ihan kuin mulla esikoisen aikaan. Mä olin ihan RIKKI, olin niin väsynyt. Meillä kokeiltiin relat, disflatylit yms. vyöhyketerapia jne. Meillähän olikin sitten ihan koliikkivauva ja olihan sillä masuvaivoja...Sitten se vaan helpotti siinä 2-3kk välissä. Mutta siltikään neidistä ei tullut mitään hyvää nukkujaa, mutta onneksi itkut jäi vähemmälle.

Unikuu! Juu, kyllä imetän ja se rakko on vauvalla juuri siinä ylähuulessa keskellä.

Ja aivan ihania vauvoja teillä! :heart: Marian pojulla on tosiaankin tukkaa! =) Niin mä käytän kylpyvedessä sitä liberon öljy -juttua. Mitäs te muut käytätte? Esikoisella käytin alkuun sitä natusanin kylpyöljy. Tuntui et oli tosi hyvä vauvan iholle, vaikkakin ammeen tahri. Sitten myöhemmin vaihdoin siihen natusanin top a toe (en muista nyt nimeä tarkkaan, enkä jaksa mennä tarkistaan), mutta se on sekä hiuksille että iholle. Olen siitäkin tykännyt!

Pää kipee...cu!
 
Vihdoin mäkin täällä!

Poika syntyi 3.9.09 klo 14.39. Kokoa pojalla oli 3725g ja 51cm. Päänympärys 35.5. :) Yllättäen lähtiki synnytys luomusti käyntiin yhden yön ennen sovittua käynnistystä. Ja poika siis syntyi 41+6. :) Synnytys oli mielestäni suht helppo, kipee toki olin, mut olin aatellu että se on kamalampaa kuin olikaan. Epiduraali laitettiin, ja kyllä se oli totisesti hyvää tavaraa. :)

Ehkä kirjottelen synnytyksestä myöhemmin lisää. Poika on kiltti, ainakin toistaseks. :) Tänään kotiuduttiin ja nyt väsyttää.

Aniit ja Taneli 3vrk :heart:
 
Onnittelut Aniit :heart: Arvasin jo jotain,ku olin FB:ssä perjantaina käväisemässä ja siellä oli aikas paljon onnitteluja... Hyvät mitat pojalla! :flower: =) Hyvää yötä ja Onnea Teille molemmille!

T:maria-s ja lauri-vauva
 
Aniit, kuulostaa baby bluesilta.. mä ainakin itkin ekan viikon synnytyksen jälkeen.. se menee ohi. hormoonit sen kai tekee. Mutta jos olo pahenee niin sitten kannattaa ottaa puheeks neuvolassa, ettei olis sitten synnytyksenjälkeinen masennus.

Jee, meille tulee huomenna Manduca-kantoreppu :)
 
Aniit, onnea hurjan paljon!!! :flower: :hug: :hug: kiva, että ei tarvinnut alkaa käynnistelemään. :)

Meillä tyttö söi yöllä 2 tunnin välein ja nyt oon aivan poikki. On nyt noi yöt syönyt yleensä kaksi tai kolme kertaa ja nyt tankkasi yön samalla lailla kuin päivisinkin. Tyttö onneks nukkuu meidän vieressä, niin ei tarvi nousta ja nostaa tyttöä syömään vaan voin vaan siirtää tytön viereeni ja antaa maitoa. :)

Eilen taas kylvettiin ja voi että kun tuo nauttii!! :heart: :D ihon hilseilykin on rauhoittunut tosi paljon.

Luminella ja matkustaja 12 vrk
 

Yhteistyössä