*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
Merks

Kaikki hyvin. Tyttö on ekaa kertaa sitterissä ja viihtyy hyvin. Meillä on puklattu sellasia lätäkköpukluja kahdet eilen ja yhdet pienemmät tänään. Mietittiin et voiko johtua mun syömästä raudasta. Tänään otan niitä vaan yhden. Tänään on ollut jo äidilläkin väriä naamassa. Varmaan ne kilotkin alkaa tippumaan pikkuhiljaa. Elämä voittaa, haavakin on jo parempi.

Rytmistä. Meillä tyttö menee nukkumaan 21-22 ja herää 1-2 aikaan ja 6 sit jatkaa vielä yöunia. Elikkäs kahdella syötöllä menee yö. Päivisin ei ole rytmiä, illalla on virkeempi.

Mansikkatee ja tyttö 1.5vko
 
Hei vaan kaikille! Kiitos Unikuulle pinon perustamisesta! =) Eli meille syntyi tyttö 19.8, 39+2, 3970g ja 51cm. (Edelleen tuota koko kauhistelen, kun on isompi kuin esikoinen et miten sain niin hyvin ulos. En ole mitenkään iso itsekään.)

Täytyy joku kerta kirjotella enemmän, mutta nyt jotain...meillä esikoinen on ihan tohkeissaan vauvasta, mutta välillä (erityisesti ennen päivunia tai yöunia) uhmailee/kiukuttelee muille. Kuulunee asiaan. Kaikki on lähtenyt paljon paremmin sujumaan kuin esikoisen kanssa. Imetys sujuu ilman rintakumia ja maitoa riittää oikein hyvin. Tuttia ei ole vielä tarvinnut ottaa käyttöön, jossain vaiheessa kyllä otetaan. Meillä eka neuvola vasta kahen viikon iässä, kun jouduin peruun sen noin viikon iässä olevan neuvolan ku oli silloin jälleen käynti synnärillä tuon keltaisuuden vuoksi. Mutta nyt arvot näyttäisi olevan ok, eikä siellä tarvi enää rampata. Harmittaa, etten saanut sitten lähemmäs tuota uutta neuvola-aikaa. Mutta onneksi ne siellä sairaalassa puntaroi niin painoa oli tullut oikein hyvin!

Kaiken muun jo unohdinkin... :D Kovasti kaikille jaksamisia vauva-arkeen!!!
 
Ai niin Vilmav2, valtavasti onnea tulevasta naimisiin menosta ja pienokaisen nimen saannista! :flower: Ja älä murehdi liikaa imetystä! :hug: Hyvä, että pääset asiasta puhumaan, kun se mieltäsi kovasti painaa! Minulla esikoisen kanssa takkuili urakalla ja nyt sitten onnistuukin ihan eri tavalla!
 
Ilmoittaudun mukaan!

Tyttö syntyi 16.8, rv 40+2, 3554 g, 50 cm ja pipo 35,5 cm.

Meillä on aika hyvin arki lähtenyt käyntiin. Ens viikolla mies lähtee töihin, jännittää miten kerkiän esikoisenki hoitamaan sitten. Esikoinen on mustis varsinki kun imetän ja vauvaa saa koko ajan melkein imettää, varsinki aamupäivän ja päivän. Muutenki ympäri vuorokauden enintään 2 h väliä. Maito silti piisaa kun painoa oli tullu tarpeeksi. Onko muilla vauva lähes koko ajan rinnalla?

Nyt kuuluu heräilevän.

tiltaltti ja tyttö 13 vrk.
 
Mä kyselen nyt joka palstalta tätä asiaa,mutta meidän ryhmästä ehkä synnyttäneillä enemmän kokemusta asiasta,siksi kysymys tänne tulee :)
Heips! Olen rv 40+5 ja eilen ekan kerran tunsin kuinka päikkyjen jälkeen valahti jotain housuun.Oletin et vetistä valkovuotoa olisi,mutta nyt tänään sama klo 16 ja nyt taas muutamia kertoja sen jälkeen.Kerran tuli tippoja reittäkin pitkin eikä se mitään limaista vuotoa ollut vaan ihan kuin kirkasta vettä.Eikä tuoksu pahalle.Se tunne milloin sitä tulee on samanlainen kuin menkkojen ekoina päivinä kun tuntee verta hulahtavan siteeseen.

Esikoisesta ei mennyt vesiä,joten en osaa veikata kokemuksen perusteella mitä tämä nyt ois.Odottelisko vaan ensi yötä ja supistuksia jos ois lapsivettä?
Bongasin n.3pvää sitten sellaisen liman(n.4cm pitkä) joka jäi pyyhittäessä käteeni-ilman veriviiruja mutta voishan se limatulppa kuitenkin olla..

Pompula81 rv 40+5
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Pompula81:
Mä kyselen nyt joka palstalta tätä asiaa,mutta meidän ryhmästä ehkä synnyttäneillä enemmän kokemusta asiasta,siksi kysymys tänne tulee :)
Heips! Olen rv 40+5 ja eilen ekan kerran tunsin kuinka päikkyjen jälkeen valahti jotain housuun.Oletin et vetistä valkovuotoa olisi,mutta nyt tänään sama klo 16 ja nyt taas muutamia kertoja sen jälkeen.Kerran tuli tippoja reittäkin pitkin eikä se mitään limaista vuotoa ollut vaan ihan kuin kirkasta vettä.Eikä tuoksu pahalle.Se tunne milloin sitä tulee on samanlainen kuin menkkojen ekoina päivinä kun tuntee verta hulahtavan siteeseen.

Esikoisesta ei mennyt vesiä,joten en osaa veikata kokemuksen perusteella mitä tämä nyt ois.Odottelisko vaan ensi yötä ja supistuksia jos ois lapsivettä?
Bongasin n.3pvää sitten sellaisen liman(n.4cm pitkä) joka jäi pyyhittäessä käteeni-ilman veriviiruja mutta voishan se limatulppa kuitenkin olla..

Pompula81 rv 40+5
tällaisessa tilanteessa soitat aina sun synnärille ja kyselet sieltä. kuulostaa lapsivedeltä ja niiden mennessä 12 tunnin kuluessa mentävä synnärille ellei oma vointi muuta käske.
 
tiltaltti täällä ollaan myös koko ajan rinnalla.. aluksi luulin että maitoa ei tule tarpeeksi, mutta kyllä tuntuu tulevan ihan tiputtaa välillä :D Ja pissaa ja kakkkaakin tulee pojalta hyvin joten kyllä luultavasti sitten tarpeeksi saa maitoa vaikka usein tissillä onkin.
 
onnittelut vilmav2 :flower: :hug: ihana päivä sulla tiedossa...
sadepäivän ilo :hug: :heart: jaksuja sulle!

Huh,mikä ylläri tänään!!Olen juonut sairaalasta tulon jälkeen semmosta Perinnekaljaa iltaisin lasillisen (pitkä).Sitä oli sairaalassa jääkaapissa,ni siitä sain idean sit ostaa sitä kotiinkin.Ku vanha sanoo,et pullo pilsneriä päivässä nostaa maidon...No oon pitänyt sen kaljan mausta.No katoin tänään kauppakuittia,ni siinä oli et 2,2%.No mä katoin pulloa,ni joo,siinä on alkoholia se 2,2 %...Heh heh,enpä oo tienny totakaan..Eihän se mitään ole,mut en ole kyllä maistanut siinä sitä alkoholia mitenkään.Joskus tosi harvoin raskausaikana tuli juotua joku ykköspullo saunan jälkeen :LOL: Se on vaan hyvä toi perinnekalja,ku siinä ei ole sokeria,vaan se on makeutettu aspartaamilla.Mulle jäi se sokerimittari tänne kotiin ton raskauden jälkeen.Turun kaupunki lahjoitti sen mulle...Kiitos vaan!Ja silti Turku lomauttaa kaheks viikoks jossain vaiheessa jopa neuvoloiden henkilökuntaa..

Täällä ollu tänään parit selkäkakat!Outoa sekin ku pyykkikone käy melkein joka päivä.Kahden hengen talous aiemmin,ni pyykättiin yhtenä päivänä viikossa...
Pissaaminen mulla sujuu jo.To iltana alkoi eka kertaa sujumaan.Mut silti vielä kävellessä ulkona tänäänkin tuli semmonen tunne,et kaikki vehkeet roikkuu tuolla "kuminauhan"varassa.Et sais niinku kättä pitää haaroissa,et tavarat pysyy siellä missä pitääkin...Muilla tämmöistä tunnetta??Maanantaina tulee jo kaksi viikkoa synnytyksestä.
Yösyötöistä sen verran et meillä syödään öisinkin kahden tunnin välein.
Mulla mennyt painosta 10 kg!Vielä ois 5 kg lähtöpainoon.Ens viikolla mun täytyy ostaa jotkut housut itelle:äitiyshousut liian isoja,vanhat farkut ei mee ja siltä väliltä en omista.Mites muilla nyt vaatteet?Kohta tulee syksy kummiski.Mulla legginsit jalassa täällä kotona koko ajan tai semmoset vanhat räjähtäneet verkkarit.Ei oo vaatteita.Apua!Yks hame on joka vois mennä...kuhan on lämmintä..

hyvää yötä kaikille!
T:maria ja teräsmies 12 pvää
 
unikuu108
mulla meni omat tavan vaatteet ihan koko raskauden joten samoissa ollaan vieläkin.
imetys ja alkoholi:

http://www.kaypahoito.fi/kh/kh_julkaisu.NaytaArtikkeli?p_artikkeli=nak05544

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=63&Itemid=165

tosin minä kohta otan maitolasillisen tummaa bernandia kun mies kävi ostamassa.
meillä kun ei muuten juoda paitsi maistellaan erikoisia (tummia) oluita. mies tykkää oluista ja mä vaan tummista. nyt ehdoton suosikki on bernand. se on tsekkiläinen olut, 5.1 %. tarkoitus ei ole tulla humalaan vaan makustella vaan. ei edes hiprakkaan. tosin mä juon yleensä lasillisen (siis mitä nyt maitolasi on pari desiä??). enkä mä sitä kerralla edes kiskase vaan varmaan tässä elokuvan aikana..siis yhden lasillisen..

esikoinen on hankala.hankala isolla H:lla. mut ehkä se enkeli sieltä taas palaa.
tyttö on ihana taas isolla I:llä. söpö ku mikä vaikka poikaa toivoinkin. :p

meille muuten kuuluu hyvää mutta toi toinen rinta on kyllä kainalon alta aika kipee. vaikka mä yritän imettää tytön leuka sinne suuntaan niin siltikin se on kipee kova laatta. kuhan ei vaan nyt sit tulehdu.

mut nyt aletaan kattoo leffaa..

unikuu jolla on 2metrin mittainen, metrin mittainen ja ½mertin mittainen :heart:
 
Sadepäivän ilo, Toivottavasti imetys lähtee paremmin käyntiin pian :hug: Mulla oli esikoisen aikaan kaikkein kipein se alku, nännit meni veriseksi jne... Ootko kokeillut sitä Bebanthen-rasvaa, se auttoi mulla ainakin jonkin verran?
Meidän tytöllä muuten aika sama rytmi kuin teilläkin. Aamupäivästä valvotaan pidempi pätkä ja sitten illalla siinä 21-01 välillä on pirteimmillään :) Unta kyllä tuntuu vielä riittävän vauvalla hyvin.

Tosta kylvetyksestä piti vielä kysyä, että millä perusteella joillekin oli annettu ohjeeksi että vasta sitten saisi kylvettää, kun napatynkä on irronnut? Mulle ei oo yhdenkään aikana niin ohjeistettu ja nytkin 1 vkon ikäisenä neuvolakäynnillä jo kysyttiin, että ootteko kylvettänyt jo.
Esikoisen aikaan sairaalassa jo opetettiin kylvettämään, opetettiin oikeita asentoja ja miten kuivataan jne... Outoa, että on niin erilaisia ohjeita =)

RangaTanga + tyttönen 15vrk
 
Kylvetys mä ajattelin kylvettää viikon ikäisenä ensimmäisen kerran.
Tähän mennessä olen muutamana päivänä kosteuspyyhkeillä vähän pyyhkinyt taipeita ja puhdistellut.

Mitään ohjetta mulle ei annettu että koska on hyvä kylvettää ensimmäisen kerran.

Tyttönen ja Sintti 5vrk
 
unikuuKiitos tosta imetystukilistan alko-linkistä =) Luin sen.Ja joo meilläkin ollaan oluen ystäviä,mutta pidetään lagereista.Mies tykästynyt siihen Fostersiin.Mä en oo ykköspulloa vahvempaa juonut viime joulukuun alun jälkeen...Enkä aio nytkään,niin kauan ku imetän.Mut eilistiltana puhuttiin,et josko joku su ku koko perhe on koolla ja syödään jotain hyvää,ni voitais juoda kolmeen pekkaan ruoan kanssa viinipullo.Mä tyytyisin lasilliseen.Noi pojat sais tasata lopun.Unikuu,tiedätkö jonkin hyvän tsekkiläisen lagerin?Suosittele.

Jessus ku mulla noi tikit sattuu vieläkin..huomenna 2 viikkoa.Oon suihkutellu,istunut ilman pöksyjä,jne.saamari sentään ku kirvelee.Taas tätä valitusta..Mut miksei mulle kukaan kertonu,et synnytyksen jälkeen sä vasta kipeä oletkin...Jos oli loppuraskaus kärvistelyä,ni eise vedä vertoja tälle,mitä mä nyt tunnen.Psyyke on kunnossa (toivottavasti),mut kroppa ei.Loppuraskaudessa mies ei enää suostunut moneen viikkoon siihen yhteen S:ään,niin nyt täällä ainakin on osat vaihtuneet :kieh: :kieh: :kieh: Välistä on tuntunu semmosia entisenlaisia tuntemuksia siellä pikkuK:ssa,mut se menee nopeasti ohi,ku tuntuu et vehkeet tippuu eka yskäisyllä ja pissaaminen kirvelee...Voi kurjuus...Meneeköhän tässä kauankin vielä?
Täällä hieno ilma.Ajateltiin mennä tohon lähipuistoon päiväkahville koko perhe:kahvia termariin ja pullat mukaan.
 
Vilmalle paljon onnea tälle päivälle! :heart:

Painoa mulla lähtenyt varmaan 8 kiloa. Mä en ole ihan varma. Torstaina neuvolassa näkee kortista paljon muun paino oli kun en muista. Kortti ei ollut vielä tullut viimeksi.

Käytiin eilen vaunuilemassa pikku lenkki ja vauva tuntui tykkäävän. Alkupainossa ei vielä neuvolassa oltu mutta kun painoa oli tullut niin hienosti niin terkka sanoi että viikonloppuna voi jo mennä. Ajateltiin käydä huomenna punnitsemassa vauva puhelinajalla neuvolassa. Mun oma terkka tulee huomenna takaisin. =)

Meillä napa irtosi jo 6 vuorokauden ikäisenä eli aika aikaisin. Sinne oli tullut sieni ja terkka sille jotain teki. Kylvetettiin seuraavana päivänä irtoamisesta mutta en mäkään ole kuullut ettei ennen irtoamista saisi kylvettää.

Meillä meni viime yö ihan kitinäksi. Taitaa masu vaivata pientä kun ei suostu läheskään aina röyhtäisemään. Piereskelee kyllä paljon! =) Laitettiin illalla nukkumaan yhdeksän aikaan, heräsi kahdeltatoista syömään ja sit valvoi kahteen asti. Mies sen kanssa valvoi. Sit kyllä söi ja nukkui mutta se oli sellaista kitinää koko ajan. Toivottavasti helpottaa.

Mäkin taidan tästä mennä vielä nukkumaan! |O

Päksäkkä ja poitsu 11 vrk :heart:
 
unikuu108
meillä esikoinen taas.. se on käynyt tänään jo varmaan kolmesti tai neljästi jäähyllä ja mies on "laskenut kolmeen"-sen sata kertaa. siis että jos et tottele niin lasketaan kolmeen ja mennään jäähylle. kakkosen kohdalla alkaa tapahtumaan yleensä. eli jäljet siivotaan, tullaan pöytää,pyydetään anteeksi jne..

se paukuttelee ovia, kaataa leluja korista vauvan päälle,vetää itkupotkuraivarit kaupan lattialla(ei ole ikinä tehnyt niin),hyppii,riekkuu,roikkuu, juoksee,huutaa, ei kuuntele, haluaa tehdä kaiken itse ja jos ei saa suuttuu aivan sairaasti. (no ei tietenkää saa leikata leipää itse, kaataa kuumaa vettä mukiin itse, mennä kylpyyn ihan yksin.. lista jatkuu loputtomiin)
mies on ihan hermona ja mulla on tosi paha mieli siitä kun en tiedä miten tilannetta ratkois..
huoh.. :'(
 
Illusia85, Mut saa myös lisätä listaan. Kiitos. :)

Meidän prinsessa syntyi 26.8. klo 18:53 ja mitat oli pituus 55 cm, paino 4062 g ja pipo 37 cm.

Vilmalle onnea!!!

Palaan myöhemmin lukemaan juttuja. Kohta tulee vieraita. :)
 
Unikuu, sähän tosta kestoilusta tiedät, niin ajattelin kysästä. Testattiin eilen imsevimse vaippaa ja huomattiin et se kuorivaippa ottaa suoraan napatynkään ja oli vähän sitä nirhannut. Nyt ollaan menty kertikisillä ja ajateltiin, eti sit kun napa ok, niin jatketaan kestoilla. Olisko sulla ollut jotain vinkkivitosta miten oltais voit kestoilla jo nyt. Esim. erilainen kuorivaippa tms?

Kiitos. :flower:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Luminella:
Unikuu, sähän tosta kestoilusta tiedät, niin ajattelin kysästä. Testattiin eilen imsevimse vaippaa ja huomattiin et se kuorivaippa ottaa suoraan napatynkään ja oli vähän sitä nirhannut. Nyt ollaan menty kertikisillä ja ajateltiin, eti sit kun napa ok, niin jatketaan kestoilla. Olisko sulla ollut jotain vinkkivitosta miten oltais voit kestoilla jo nyt. Esim. erilainen kuorivaippa tms?

Kiitos. :flower:

mä olen käyttänyt vaan niitä. se ei haittaa että niistä lähtee sellasta rusehtavaa töhkää,kuhan ei verelle hankaa kuitenkaan.
kun sitä ainakin meillä lähtee (sitä töhnää siitä kuolevasta osasta) vaikka olis pelkkä body siinä päällä.

meillon eemukoita,imsevimsejä,nöttösiä,mummuja ja yks fuzzi (nb ja s koossa) ja sit noi kuoret on kaikki noita imsevimsen nb softeja.
ajattelin tehdä vielä yhden sisävaipan kokeiluun tiriksen ensivaipan kaavalla.

huomasin että meille tuli niin paljon kertakäyttövaippoja näytepaketteina että ne on pakko pitää pois ettei mee hukkaan..niin olen sitten yöksi laittanut kertiksen niin ei tarvii yöllä vaihtaa märkää pissavaippaa. kakt kyllä vaihdan jos tulee. ne kertikset on niin pintakuivia nykyään et ei haittaa pikkupissa siellä.

tosin mä en tykkää noista imsevimsen sisävaipoista kun niisson ihan mitätön imukyky ja ne on aikas kovia kuitenkin.
lempparit on nyt s koon aio-eemukka ja sit noi nb koon mummujen sisävaipat. nb nöttöset menee kans..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pompula81:
Mä kyselen nyt joka palstalta tätä asiaa,mutta meidän ryhmästä ehkä synnyttäneillä enemmän kokemusta asiasta,siksi kysymys tänne tulee :)
Heips! Olen rv 40+5 ja eilen ekan kerran tunsin kuinka päikkyjen jälkeen valahti jotain housuun.Oletin et vetistä valkovuotoa olisi,mutta nyt tänään sama klo 16 ja nyt taas muutamia kertoja sen jälkeen.Kerran tuli tippoja reittäkin pitkin eikä se mitään limaista vuotoa ollut vaan ihan kuin kirkasta vettä.Eikä tuoksu pahalle.Se tunne milloin sitä tulee on samanlainen kuin menkkojen ekoina päivinä kun tuntee verta hulahtavan siteeseen.

Esikoisesta ei mennyt vesiä,joten en osaa veikata kokemuksen perusteella mitä tämä nyt ois.Odottelisko vaan ensi yötä ja supistuksia jos ois lapsivettä?
Bongasin n.3pvää sitten sellaisen liman(n.4cm pitkä) joka jäi pyyhittäessä käteeni-ilman veriviiruja mutta voishan se limatulppa kuitenkin olla..

Pompula81 rv 40+5
Suosittelen ottamaan yhteyttä synnärille, koska itselläni lirahteli kanssa muutaman päivän ennen synnytystä samanlaista vetistä vuotoa housuihin. Laitoksella todettiin sen olevan lapsivettä. Kalvoihin oli tullut reikä josta se valui pikku hiljaa ulos.
 
Kiitos Unikuu vastauksesta. Meilläkin mennään näytekertiksillä vielä. Olen kyllä ostanut niitä biohajoavia natural babyn kertiksiä varmuuden vuoksi. Mulla on pääasiassa imsevimsejä -sain niitä kavereilta, jotka ei meinaa kestoilla. Oon ostanut myös 6 kpl bumgenius -vaippoja, joita en ole vielä kokeillut. Voisin koittaa niitä, että miten ne menis ton napatyngän kanssa.

Ja huomasin että sähän tän pinon olit perustanut. :)

 
Unikuu, kiitos pinon perustamisesta. :) Mut vois lisätä listaan.

Poju syntyi 21.8 (41+5) ja mitat: paino 4500g!!, pituus 53cm ja pipo 37,5cm. Et ei mikään siro vauveli, heh..Synnytys oli rankka kaikin puolin, lopuksi vielä poju autettiin imukupilla ulos ja siinä hötäkässä murtui vauvelin solisluu. Lisäksi keltasuuden takia oltiin valohoidossa ja vasta
eilen päästiin kotiin (poju 8vrk).

Aurora+poju 9vrk
 
Heh heh niinku otsikossa näkyy,oltiin vaunuilla kaupassa naapurialueen ostarilla (s-market).no kaupasta ku päästiin ulos,ni alkoi sen päiväinen huuto ja itku naama punaisena.Mä pelästyin,et mitä nyt,ku kotona syötiin ennen lähtöä.Kaikki piti olla ok siellä vaunuissa.No siinä ostarilla on semmoinen baari,ei mikään räkälä.Mä sanoin miehelle,et mennään tonne kahville,niin mä imetän siellä sit.No se oli hyvä,ku me mentiin sisälle siihen baariin,ni ne muutamat päät siellä kääntyi ku me tultiin sen mekkalan kera sisälle.No mä istuin sinne loosiin ja mies haki kahvit tiskiltä.Joo no vauva söi tissiä siellä n. vartin ja rauhoittui.Henkilökunta siellä kävi katsomassa ja totes et ihan hyvä ikä tulla jo baariin...(2 vkoa).No kotiin päästiin sit ihan ilman mitään.Semmoinen 3 tunnin ulkoilu meillä tänään.

Nyt syötiin äsken kalaa,vauvan isoveli tuli käymään ja nosteli poikaa jo tottuneesti syliin.Hänellä alkaa kirjoitukset ensi viikolla...Huh,huh!Muistan ite,ei kivaa.Kysyttiin et onko prepattu?No ei mitään.Ehdotin,et kuuntelis ruotsinkielistä radiokanavaa kuunteluja varten...

Onko teillä jollain 2 vkon ikäinen jo seurustellut?Meillä vaan nukkuu enimmäkseen syöttöjen välit.Joskus killittelee sylissä ja kuuntelee kyllä ku puhutaan.Pitäiskö olla jo enemmän hereillä?Täällä ei vielä muuta ku syömistä,nukkumista,kakkaamista,piereskelyä ja puklaamista...
 
Täällä on tänään pojan iho alannut mahan alueelta kesimään. Saa nähdä mitä neuvolan täti sanoo siihen huomenna. Ei onneksi mitään pahaa ole, että ihan normaalia :)

Täällä poika seurustelee aina iltaisin paljon siinä 21-01 välillä.. On tainnut jäädä todellakin se mun unirytmi mikä mulla oli ennen synnytystä :D Mutta päivät kyllä nukkuu todella hyvin.
Täällä ei paljon itketä, että sitte jos on todella nälkä tai vaipassa on tavaraa.
Että aikalailla nukkuu, syö, kakkaa ja piereskelee :D Pulkaamistakaan ei pahemmin ole esiintynyt, muutaman kerran on tullut kun on kyljellään maannut.. Nyt olen sitten imettämisen jälkeen koittanut röyhtäisyttää, joskus tulee joskus ei.

Tyttönen ja Sintti 6vrk
 
Ilmottautuu..
Eli poika syntyi 23.7 (rv38+6), 3640g 51cm ja pipo 34cm.
Meidän poika sai tänään nimen (tai no tänään oli nimijuhla) :)

Poika on nukkunu hyvin, välillä on ilmavaivoja.. :/ Syö 3-6 tunnin välein (sillonkin vaa 10min, mut kai maitoa tulee tarpeeks siinä ajassa ku kasvaa ihan ok).

Vaikka synnytys oli vielä kipeempi kuin ensimmäinen (en olis uskonut että voi sattua vieläkin enemmän, ku meinas jo taju lähtee ekassa), niin silti nyt jo haaveilen kolmannesta lapsesta.. :p jos possunuhaa ei enää ole, parisuhde menee hyvin, pojat voi hyvin ja itte olen terve niin ehkä vuoden tai kahden päästä vois ajatella taas vauvaa.. ;) Sit kuitenkin sillo kaikki asiat on huonosti.. olis niin murphyn laki.

Esikoinen (kohta 5v) on ylpee isoveli, ei oo ollenkaan (ainakaan vielä) ollu mustis.

Raskauskiloja on vielä 10kg jäljellä.. ihan järkyttävää kun mikään ei mahdu päälle. Lantio on nyt 101cm.. ennen synnytystä oli 90cm. Pakko mennä ostamaan uusia housuja, ei jaksa noita mammahousuja joka päivä nyt pitää.


Meelaie & Aleksi 5vkoa ja 3 pvää
 
Iltoja! Tai öitä...Sadepäivän ilo. Kuulostaa tismalleen samanlaiselta ku mulla esikoisen kanssa sekä imetys että eikä todellakaan tietokaan, että milloin yö alkoi...Tosin eihän näin pienillä juuri rytmiä vielä olekaan. Mutta kamalaa se esikoisen kanssa oli, kun meillä yöt lähes valvottiin. Kovasti tsemppiä siihen imetykseen ja bebanthenin lisäksi toinen todella hyvä rasva on: LANSINOH.

Meillä napatynkä irtosi jo neljän päivän ikäisenä! :eek: Esikoiselta ei tuntunut lähtevän millään ja nyt tältä ihan yks kaks. Lähtiköhän se aivan liian aikaisin, apua!?! Enkä minäkään ole kuullut sellaista ohjetta, että saisi kylvettää vasta ku napatynkä irronnut.

Unikuulle, kovasti jaksuja esikoisen kanssa!

Maria-s. Toipumisia synnytyksestä! Jospa se pian helpottaisi! Mulla taas viikko synnytyksen jälkeen tuli ihmeellisiä kipuja alapäähän ja oikein särki siitä jalkoihin, nyt alkaa helpottaa hieman sekin. Ilmeisesti kuvittelin olevani paremmassa kunnossa kuin olinkaan. Kävin nimittäin synnytyksestä viiden päivän päästä pyöräileen esikoinen kyydissä yms. Ilmeisesti rasitin itseäni liikaa...

Meillä ei oo puntari, joten ei kiloista hajuakaan. Mutta suurin osa ainakin jäi laitokselle. Mutta neiti ilmeisesti heräilee...Öitä!
 

Yhteistyössä