Tsemppiä vielä kerran Sadepäivän IloMä oon teidän muutaman äidin vuoksi oikeastaan h###tin vihainen tolle imetyksen ihannoinnille nykyään.Se jotenkin syyllistää sellaisia äitejä,jotka eivät syystä tai toisesta voi imettää.Minkä vuoksi sitä imetystä toitotetaan joka paikassa niin paljon?Netti,neuvola,sairaala,hoito-oppaat,yms.kirjallisuus.Minusta ei ole kenenkään etu,jos imetyksestä tehdään semmosta pakkopullaa että sitä äidit koettaa pakolla oman mielenterveydenkin uhalla.Ei ole varmaan vauvaparallekaan mukavaa olla sellaisen äidin hoivissa,joka hampaat irvessä,itkua vääntäen imettää jopa rinnat verta vuotaen.Ketä siitä hyötyy?Ketä se palvelee?Ei ymmärrä...
On varmaan kaikille parasta,jos valitsee sen tavan ruokkia lastaan joka onnistuu siten et kaikki ois tyytyväsiä.Kauhea peikko koko imetyshomma.
Mä oon ite sanonut viimisen parin päivän aikana miehelle,et kohta mä rupeen antamaan pullosta vauvalle,ku se saa välistä noita rintaraivareita ja mä tuun niistä surulliseksi ja avuttomaksikin...Oon koittanut kaikki konstit välillä:eri asentoja,syötän monta krt peräkkäin samasta tissistä,käytän painovoimaa hyödyksi,yritän tarjota rintaa ensimmäisestä merkistä,vältän pierettäviä ruokia,jne. Tänään taas ollut parempi päivä ja ilta.meillä oli vieraita tänä iltana ja vauva oli ku herranterttu koko ajan.Niin vieraskorea ja kiltti.No tottakai äiti ja isä oli ylpeitä söpöstä pojastaan,joka vaan killitteli tädin sylissä...Yhtään ei siis oo itketty meillä tänä iltana.Onkohan tyyntä myrskyn edellä?Vai rupeeks ruokien välttäminen puremaan?
Mekin oltiin miehen kans tänään lenkiltä tullessa ihan rikki,poikki,loppu ja mentiin koko porukka sänkyyn päikkäreille.Tunnin siinä nukuin kunnes poju halus tissiä.Tekipä terää.Alkaa kait nyt vast vaikuttamaan tää pätkissä nukkuminen ku synnytyksestä 4 viikkoa.Mä oon kait pysyny tähän saakka niin hyvin hereillä sen vuoksi,ku oon jotenkin käynyt koko ajan ylikierroksilla.Nyt rupeaa pattereista loppumaan tehot...Mut ulkoilua ja lenkkeilyä en jätä.Se on meille molemmille ehdoton edellytys jaksamiselle ja hengissäpysymiselle. kivaa ku oli hyviä ilmoja tiedossa alkuviikokski tänne.