*ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009*

  • Viestiketjun aloittaja unikuu108
  • Ensimmäinen viesti
että menee päivät nopeesti nykysin. ei ehdi ollenkaan tänne lukemaan, saati oikeesti kommentoimaan jotain. :D

meillä meni viime yö vaan yhden heräämisen kanssa. ihmettelin oikein. :) saas nähdä miten nyt menee ku oon vauvan kanssa kaksin ku mies on reissussa.

Huomenna tulee neuvolan täti taas punnitsemaan. ja uskon että paino on noussu, sillä vauvan posketki alkaa jo pullottaa. :)
nyt taidan mennä maate, että jaksan yöllä nousta. :)

Aniit

ps. Maria, on pitäny sanoa että olis tosiaan kiva nähdä joskus, jomman kumman kotipaikkakunnalla. :)
 
unikuu108
mä tässä eeve sylissä arvon et miten saan ruuat hellalta jääkaappiin,naaman pestyä ja silleen kun tyttö haluaisi olla sylissä vaan..päädyinkin tänne..

meillä menee tytön kaa hyvin. mitäs täällä olikaan noita kysymyksiä..

jälkivuoto on ihan vaan tuhrua täällä ollut jo pari päivää..
d-viskun käyn ostaa huomenna. en tiedä mitä otan. olin jo unohtanut koko jutun.
öö.. mitähän muuta..
arki lähti lasten kaa rullaa itseasissa tosi hyvin. ei mitään ongelmia nukkumisen kanssa tai syömisien.
eeve viihtyy liinassa eikä tykkää olla vaunuissa. ei halua olla siellä eikä nukahda vaikka kuinka vispais. ei se mua kyllä haittaa. esikko oli samanlainen.ei nukkunut kertaakaan kunnon unia rattaissa. aina omassa sängyssä veti monen tunnin päikkärit.
tosin käytiin tänään ostaa rattaisiin seisomalauta.
eli ei kummempaa..
unikuu ja eeve 2vk 2pv? (Alkaa mennä jo taas nää laskut mulla sekaisin..)
 
Unikuu, meillä taas on niin päin et kun iskee hatun päähän ja laittaa vaunuun niin uni tulee justiin. Jos yrittää sisälle muuten nukuttaa niin saa tehdä aika tavalla töitä :D Yritän kuitenkin siihenkin totuttaa koska yöunet luonnollisesti nukutaan sisällä ja ei se voi paukkupakkasilla vetää hirsiä ulkona :LOL:

 
Huomenta taas !!

Jälkivuodosta minäkin sain sen huomata että voi käydä niin että jo melkein kokonaan loppuu ( sitteessä ei oikeastaan edes näy mitään koko päivän aikana ) ja sitten se tulee takaisin ja taas runsaampana.
Mulla tossa pari päivää oli niin ettei vuotoa tullut oikeastaan ollenkaan, mutta nyt tulee sitten taas senkin edestä.
Ehdin jo iloita kun en mitenkään kauheasti nauti noiden siteiden käytöstä, menkkojen aikana käytän aina tamppoonia yölläkin kun en vaan halua tunkea mitään sidettä housuihin.
Tänä aamuna sitten pongasin jo hyytymiäkin joita mulla tulee menkkojenkin aikana siinä ihan lopussa.
Nyt vähän elättelen toivoa että sama juttu olisi tämän vuodon kanssa ja nyt OIKEASTI loppuisi sitten.

Mieskin koitti viime yönä lämmitellä mua sänkyhommiin, mutta ton vuodon takia en oikein lämmennyt.
Mutta selvisi ainakin miksi mies on nyt muutaman viime päivän kiukutellut oikein kunnolla, koska aina on pahalla päällä kun on "puutteessa"
:D

Siis kyllä munkin mieli tekisi, ja tämä meidän selibaatti-kausi nyt on tuntunut kestävän jo ikuisuuden kun mies ei voinut seksiä harrastaa sitten toukokuun jälkeen ettei vauvalle tule koloa päähän...miehet....

Meillä on tänään se isyydentunnustuskin, saa nähdä kyselläänkö meiltäkin tyhmiä kysymyksiä.
Tuttu kertoi että häneltä oli kysytty esim. "oletko nyt aivan varma siittämisajankohdasta?"
ja "olitteko varmasti samassa kaupungissa silloin kun lapsi sai alkunsa?" ja vielä kaikkia päivämääriä tyylillä "olitteko sukupuoli yhdynnässä 1.10 ? "
En minä ainakaan muista minä päivänä me on seksiä harrastettu, mutta täytyy vaan sujuvasti vastailla että joojoo oltiin joo samassa kaupungissa ja seksiä harrastettiin juuri sinä päivänä.
 
Vilmav2 kiitti tosta BB -jutusta!Täytyy miettiä sitä vaihtoehtoa sit.
Aniit Me tullaan (ehkä)tässä syyskuussa vielä käymään siellä jokimaisemissa,mikäli meille järjestyy auto jostain lainaksi tai vuokralle.Mä en noin pienen pojan kanssa vielä viittis junailla :D Mä infoon sua siitä (eiks sul oma e-mail fb:ssa?) Me kierrellään siellä jossain kylillä kumminki...
Jälkivuodosta täälläkin se prkleen vuoto muuttunut eilisen jälkeen veriseksi :kieh: Samperi ku aikaa menny jo 3,5 vkoa.Kuinka kauan tää piina kestää vielä?Rättejä kuluu :headwall: :headwall:

Mies oli herännyt tänä aamuna viideltä koneelle tutkimaan googlesta koliikkisivuja,ku meillä eilinen ilta aikas itkuinen.Ainoa mikä auttoi oli se et isi käveli ympäri kämppää vauva olkapäällä.Kauheat kärvistelyt pojalla koko ajan ja asento ku katkaravulla pikkuisella.Takapuoli pörähteli vähän väliä.Mä sit kattelin jo vyöhyketerapeutteja Turusta,jotka antais koliikkivauvoille hoitoa. Löyty sit Medika Novan sivuilta joku koliikkivideokin,jossa opastetaan itse hieromaan vauvaa.Ja kirja aiheesta.Sit niitä terapeutteja ja niiden yht.tietoja.Katotaan nyt onks tänään samanlaista.D-vitamiinit mä jätin tauolle,kunnes saan apteekista niitä vesiliukoisia Deetippoja.Suklaan päätin jo jättää ja sipulin (nyyh).Kärvistelinpä kyllä hiukan tota et papuja ja herneitä ei myöskään,ku meil syödään kasvisruokaa ainakin kerran viikossa (jotain papuja).Täytynee vaihtaa pelkkään soijatuotteesen sitten ja johonki kasvispihvilinjaan.Joku ehdotti jopa maitotuotteiden poisjättämistä.Se ois mulle kyllä vaikeampaa (jogurtit,viili,jäätelö).Kalsiumit sit purkista!Ne vyöhyketerapeutit antaa kuulemma ravintoneuvojakin samalla rahalla.Katotaan nyt tosiaan,miten meillä menee tää ilta.Mies on ihan varma et koliikkia on :eek:
Yöt meillä menee ihan nätisti kumminki,ei itkuja, ei mitään vaan syötyään vauva "sammuu"mun viereen ihan saletisti joka kerta.Sääli on,jos meillä nyt koliikki vaivaa.

Jippii!Mä pääsen ens viikolla vaateostoksille mutsin kaa.Eli mulle eka kerta erossa vauvasta.Ajattelin lypsää jemmaan pullollisen maitoa siks päiväks,et mies saa antaa jos tarvetta ois.Mä tietty syötän kunnolla ennenku lähdetään.No mä en oo pois kotoa ku reilun tunnin =)

Nyt meen päikyille miehen ja vauvan viereen ku sit mennään ulos käymään Emmaus -kirppiksellä ku mies jätti lasinsa sinne jo muutama päivä ennen vauvan syntymää...Oiskohan ne siellä vielä tallessa :LOL:

Maria-s ja pikku-pörisijä 3,5 vkoa
 
Itsekin voisi kuulumisia jonnekin kertoilla, tänne nyt sitten. :)
Meillä kaikki on oikein hyvin lähtenyt käyntiin, imetys onnistui alusta alkaen, paitsi hieman rupesi vastustelemaan 4 päivää synnytyksen jälkeen, alapään tikkaukset tulehtu -> bioottikuuri -> tyttärellä vatsa sekasin(yrjö lensi komeasti kaaressa). Lääkäri määräsi relatippoja, eipä ole toiminut. Kyrpii ihan todenteolla nuo tikkaukset, vihdoinkin tosin ovat lähteneet paranemaan päin. Aivan kuin ei muutenkin tuntuisi tämä toipuminen hitaalta, ja sitten vielä vähän lisää kapuloita rattaisiin, huoh. V*tuttaa selibaatissa oleminen, normi vessassakäynti on hankalaa ja ja... Joo. Eiköhän tämä tästä, oli jonnekin taas pakko purkaa, taitaa tuolla ukolla olla jo mitta täynnä mun kiukuttelun kanssa. Kiukutteluun tosin on monta eri syytä tuon tulehduksen lisäksi, tuntuu, että kaikki asiat kalvaa nyt mieltä. Kaikki mitä on joskus vuonna kivi ja keppi tuo miekkonen mulle tehnyt. Nyt nimenomaan en niitä haluaisi vatvoa, mutta pillittämiseksi menee aina, kun istuu hetken itsekseen, tai on nukkumaan menossa. Haluaisi keskittyä täysillä tulokkaaseen, mutta eipä tahdo onnistua, alkaa olla kohta pinna täysin lopussa. Vielä enemmän rupeaa kiukuttamaan se, kun tuntuu, että sitä itse on ihan p*skahousu, kun vatvoo asioita ja itsetunto on täysin nollalukemissa. Tekisi melkein mieli neuvolassa asioista mainita, on kuitenkin tosi asiansa osaava ja ymmärtävä tuo oma neukkutäti, mutta ei taas kehtaa, kun lapsen isä on aina neuvolakäynneillä mukana.

Taisi mennä aika sekavaksi tää avautuminen, lapsi heräilee tuolla, niin kauheella kiireellä tässä naputtelin. Kiitos ja kumarrus, lasta syöttämään. :wave:

Satsku & Neiti 13vrk
 
Tsemppiä Satskulle! Toivottavasti pääset puhumaan pahasta mielestäsi. :hug:

Jälkivuotoa on mulla vielä vähän mutta tällä hetkellä se tosiaan on aika vähäistä. Jälkitarkastus mulla on vasta lokakuun puolessa välissä.

Painoa mulla taisi jäädä joku 8 kiloa synnärille. Tiputettavaa siis vielä on aika paljon. Ärsyttää kun terkka sanoi viime viikolla että mä en saa vielä alkaa jumppaamaankaan. Pelkästään kävelyä. Täytyy ensi viikolla kysyä josko sais jo aloittaa varovasti jumppailun. Mahaa mulla ei oikeastaan enää ihan hirveästi ole. Vähän löysää nahkaa. Arpia mulle ei tullut ollenkaan.

Meilläkin tota kitinää on tällä hetkellä aika paljon. Luin jostain että lisääntyy 2-4 viikon kohdalla ja on pahimmillaan 6 viikon iässä. Masuvaivoja on paljon ja vauva vääntää itseään ja piereskelee. Iltaisin ja aamuisin pitäisi olla koko ajan tissillä. Röyhtäisemään meidän vaavi ei oikeastaan vieläkään suostu. Välillä saattaa puklata kun syö itsensä niin täyteen.

Voimia kaikille! :heart:

Päksäkkä ja poitsu 3vko 1pv :heart:
 
En mä tiennyt et vauvan kanssa on näin rankkaa......

En tosiaan ehdi olla yhtään koneella, lukea teidän juttuja tai ainakaan vastailla niihin. Vauva ei päivisin nuku yhtään ilman mua (eli vain hyssytellessä, sylissä tai vaunuissa työnnellen). Hereillä ollessaan on vain itkuinen ja saa hirveitä itkuraivareita, maha kai vaivaa..En saa mitään tehtyä päivän aikana enkä ainakaan nukuttua. Mies tekee pitkää päivää ja on ollu jo yötäkin pois kotoa, ehti olla kotona vain kolme arkipäivää meidän kanssa kotona kun olin niin kauan sairaalassa.Alotin vauvalle Rela-tipat, saa nähä auttaako ja sit täytyy kokeilla vaihtaa NANni Tutteliin..Huoh..

Sadepäivän ilo / imetyksestä En siis imetä ollenkaan, tissillä oleminen on ollu yhtä taistelua, josta molemmille jäi vain paha mieli. Luovutin suosiolla ku muutenkin oon väsynyt..Tää kaikki lähti jo sairaalasta ku olin ite niin huonovointinen ja maito ei noussut. Vauva oli rauhaton tissillä jo heti alusta alkaen, todennäkösesti itki myös kipeää murtunutta solisluuta, jota ei heti huomattu. Sitten vauva sai kipulääkettä ja keltasuusarvot nousi joten poika oli tosi flegmaattinen ja vain nukkui tissillä, vaikka miten ois tökkinyt..Sitten pitikin olla valossa, jonka aikana ei kauheesti ehditty syöttämistä harjotella ku piti toimia nopeasti jos poju oli pois valosta. Valon aikana piti pojua myös nesteyttää ja vauva alko saada huikeita määriä pullosta. Loppujen lopuksi kun päästiin 9vrk jälkeen kotiin, niin tissillä olo oli yhtä taistelua..Välillä harmittaa tosi paljon, mutta näin tää nyt vaan meni mun kohdalla..

Sori valitus, mut yks karjuu taas enkä kerkee lukea enempää,

aurora ja poju perjantaina 3vko
 
Voimia kaikille tarvitseville!! :hug:

Meillä ei vatsavaivat ole olleet kovinkaan pahoja, mutta tuossa kolmen viikon iässä käytiin vyöhyketerapeutilla kolme kertaa. Ja se auttoi aivan hirmuisesti! Nyt ollaan kotona hierottu niillä ohjeilla mahaa ja jalkapohjia. Kaikki mahdolliset Relat ja Distafylit sun muut kokeiltiin, mutta mistään ei ollut mainittavaa hyötyä ja Distafyl teki vauvan olon vieläkin hankalammaksi. Joten nyt ollaan sitten jätetty kaikki pois. Aamuöisin tyttö ajoittain äheltää ja itkeskelee unissaan ja joskus kesken päiväunien pärähtää itkemään ja pieree, mutta nukahtaa heti uudestaan. Mutta päivät on erilaisia!

Vauva-arki on rankkaa.
Ja koen että mulla on se oikeus sanoa, vaikka meillä on tosi helppo vauva. Jotkut vaan on sitä mieltä että yhtään ei sais valittaa koskaan mistään kun tuo on niin helppo. On se kuitenkin haaste olla paikalla 24/7 vaikka miten helppo oliskin.
 
Terveisiä neuvolasta: neidillä painoa 4510 g (synt. paino 4062g, sairaalasta lähtöpaino 3780g), pituutta 56,5 cm (synt. 55 cm) ja päänympärys 38,8 cm (synt. 37 cm), että hyvin on neiti kasvanut. Seuraa katseella. Oli niin rauhallinen kun terkka tutki. :heart: niin ja ikää neidillä on 2 viikkoa ja 1 päivä.

Mä en ole vielä kokenut, että olisi ollut rankkaa, mutta siihen vaikuttaa se, että mies on ollut nyt kotona. Maanantaina aloittaa taas työt, mutta lupasi, että tekee vähän lyhyempää päivää (on yrittäjä). Aiemmin tehnyt sellaista 10 tuntista työpäivää. Uskon, että kun mies aloittaa työt, niin mullakin on rankempaa. Nyt oon nauttinut kotona olosta. Mies pitää isyysvapaitakin sit loppusyksystä, että siellä taas helpottaa, jos rupee tuntuu rankalta. :) tsemppiä kaikille!! :hug:

 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:

Vauva-arki on rankkaa.
Ja koen että mulla on se oikeus sanoa, vaikka meillä on tosi helppo vauva. Jotkut vaan on sitä mieltä että yhtään ei sais valittaa koskaan mistään kun tuo on niin helppo. On se kuitenkin haaste olla paikalla 24/7 vaikka miten helppo oliskin.
Mä niin peesaan tätä!
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja PeeJii:
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:

Vauva-arki on rankkaa.
Ja koen että mulla on se oikeus sanoa, vaikka meillä on tosi helppo vauva. Jotkut vaan on sitä mieltä että yhtään ei sais valittaa koskaan mistään kun tuo on niin helppo. On se kuitenkin haaste olla paikalla 24/7 vaikka miten helppo oliskin.
Mä niin peesaan tätä!
samoin.

vaikka helpompaa must tää on kuin ekan kanssa. ei stressaa joka asiaa ja laske tunteja ja muuta.. esikosta en kyllä muista ekan vuoden ajalta oikein mitään kun menin ihan sumussa..

me eletään tällasta kriittistä aikaa ilmeisesti.et tässä kohta näkee tuleeko miten huutoa/vatsavaivoja jne..
me hierottiin esikoista kans ja pieretettiin jaloilla iltaisin. sillei ollut mitään pahempaa,mut poika tykkäs hieronnasta ja edelleen digaa kun sitä hieroo ja rasvaa ja silittelee..
huomenna neuvola ja aloitan vasta huomenna aamulla toin jekovitin.en viitsi yötä vasten..ja tippa per viikko lisään sitä.pikkuhiljaa.
 
Mä olen samaa mieltä että vauva-arki on rankkaa! Ja sit kun mä normaalisti siivoan tosi paljon niin ottaa päähän kun ei kerkee mitään ja kämppä on sekaisin ja tuntuu etten ole mitään tehnyt. Sama ongelma mulla oli töissä jos jouduin toimistohommiin enkä tehnyt sellaista mikä näkyy.
Eilen mua otti päähän kun mies oli ekaa kertaa vapaalla viikkoon ja mä olin ajatellut että kerkeän tehdä vaikka mitä. No mies nukku yhteentoista ja sit sit teki omia hommiaan varmaan yhteen. Mun suunnitelmat ei todellakaan toteutunut.

Mäkin olen antanut Jekoviteja tosi varovasti. Reilu viikko sitten aloitin ja vasta kaksi tippaa annan päivässä. Annatteko ne lusikalla vai tiputtamalla suuhun. Mä olen antanut suoraan suuhun kun vauva vaan maiskuttelee niitä. :)

maria-s toivottavasti teidän vauvalla ei ole koliikkia. :hug: Mun kaverilla on tosi itkuinen vauva ja kun vierestä sitä on seurannut niin niillä on tosi rankkaa. Ihailen sen perheen voimia! Toivottavasti teillä helpottaa!

auroralle voimia! :heart:
 
Auroralle jaksuja :heart:
Päksäkkä,kiitos Nyt vauva nukkuu kiltisi miehen sylissä,ku äiti "karkas" eka kertaa vauvan luota lähisiwaan ostoksille.Äiti löysi parit -30% tarjoukset pakkaseen (broiskua ja isin lemppari-makkaraa) ja itelle ykköskaljan,suolapähkinöitä,tuikkuja pimeneviin iltoihin,isille pari Fosters -tölkkiä,yks kurkku (leivän päälle).Fillarilla kävin,olipa outoa ku ei oo sitä tehnyt moneen aikaan...
Kiitos vilmav2tosta vyöhyketerapiajutusta,et saan miehenkin uskomaan sen hyötyjä...

Tänään oltiin ulkona kävelemässä 2,5 tuntia!Kyl mul oli jalat poikki!Vartin verran istuskeltiin seikkailupuistossa ku käväistiin siellä wc:ssä ja syötiin muutamat valkeakuulaset.Nam.Siellä seikkiksessä oli grillauskausi loppunut.Me ajateltiin,et ois menty sinne huomenna grillaamaan,mut ei ollu puita enää lootassa.Niin ja nyt on jo syyskuu.No grillataan huomenna täällä kotona sit sähkögrillillä kesän viimiset...Mut se myrkkypötkö (makkara) maistuu kyl ulkona parhaimmalta kunnon sinapin kanssa. :p

Nyt koluamaan pakkasesta se ykköspullo,oisko kylmentyny jo :p Tuikku palamaan ja suolapähkinöitä suuhun..
 
SpringSummer täällä kanssa poika nukkuu meidän välissä, muutaman kerran nukkunut omassa sängyssä ensimmäiseen yö syöttöön asti.. Yritän kyllä että nukkuisi omassa sängyssä, mutta jotenkin helpompaa ainakin nyt kun on vieressä, ja kun nuo masuvaivatkin vaivaavat..

Lantionpohja lihaksia oon yrittänyt treenailla päivittäin mutta enpä kyllä oo taas muutamaan päivään muistanut :D mutta sitte tulee treenattua sitäkin että kun tulee hätä niin ei mene heti vain koittaa pinnata hetken :) Tähän mennessä on toiminut.. :)

Vauva-arki on rankkaa samalla mielellä ollaan täällä!

tyttönen ja sintti yli 2vk!
 
springsummer tutti täälläkin annettiin vko sit.ja on toiminu ulkona ollessa ja isin sylissä.isi saa huijattua hetkeksi sillä poikaa ku kovat imuhalut on välillä...

tyttönen90 täällä kans on nyt muutama päivä koitettu treenata noita ilolihaksia.Hävetti ku alussa ei pystyny pidättämään pierua ollenkaan ja mä piereskelin estottomasti tuolla marketissa toivoen ettei kukaan siellä tunkuisella vihannesosastolla osannu arvata et se olin mä ku prötisin siinä :LOL: Nyt tänään ku oltiin kävelemässä,ni mä siinä kävellessä koitin jumpata ja pidätellä pierua ku liikkuessa ilmat aina lähtee liikkeelle,ni jes!Mä pystyin jo pidättämäänkin sen pierun.Et kyllä siitä parempaan päin mennään kait.

T:Maria S ja kiltti ja itkemätön vauva 3,5 vkoa
 
Meillä on alkanut pieni kitinä. Ei kyl mitenkään paha vielä, mut harmittaa ku selkeesti näkee et toisella on maha kipee. :/ niin onko jossain ohjetta tosta hieronnasta? ( väsyneenä ei muista mitään lukemaansa )

kyllä toi pieni mies syö ku iso. Eka ensin aina imetän ( tänään ekaa kertaa istualleen ) ja sit menee yhteensä n. 100ml korviketta päälle. Ei se tyydy vähempään.

Neuvolassa oltiin tänään ja paino on noussu. :) oli tänään 3850g. on syytäki nousta tolla syömisellä. :D

Lihaksia en oo ees yrittäny vielä, mut koska pystyn jo istuun niin varmaan alan aika pian hakemaan niitä. :)

Maria yv:lla voit täälläkin kirjotella siitä koska tännepäin ootte tulossa. :) mut taitaa tosiaan fb:s olla se meilikin. :)

Hyvää yötä kaikille!
 
Huomenta... |O

Täällä on taas esikoisen toimesta herätty puoli seiska. Ei vieläkään sovi mulle aamuherätykset, vaikka luulis jo tottuvan. Kaiholla muistelen esikoisen vauva-aikaa, silloin nukkui yhdeksään asti ja nukkui hyvin pienestä ( kait pariviikkoisesta ) yhdellä syötöllä yöt. Tämä juniori nukkuu mieluiten tissi suussa... :D
Paras yö on mennyt niin, et ysiltä syönyt pitkään ja sit neljältä ja sit seiskalta. Oli ihan luksusta kun sai ite nukkua 23-04 välin. Ja Neiti nukkuu omassa sängyssä, paitsi usein jää ekan ja tokan syötön väliksi viereen. Kun usein nukahdan imettäessä, on hieman hidas toimitus välillä.

Hieronnasta mä en ole kauheasti uskaltanu hieroa noitten massuja, kun esikoisen aikaan olin sellaisessa äiti ryhmässä, jossa kävi täti näyttää hierontaa. Ja mulle jäi mieleen vaan se, et toiseen suuntaan ei saa hieroa ja enhän muista mihin... :ashamed:

Sadepäivän ilolle tsempit imetyksen kanssa!

Meillä neiti oksensi kaaressa eilen, tykää vähän turhan paljon roikkua tissi suussa. kakkaakin tulee sellaisia satseja, että saa aina pestä koko likan ja SHITterin... ;)

Isoja kysymyksiä mietin täällä, pariviikkoa jälkitarkastukseen ja tarvis keksiä ehkäisy tulevaisuudelle. Mies on kyllä lupautunut katkomaan piuhansa, koska lapset on nyt tässä. MUTTA musta se kuulostaa kovin lopulliselta. Mitäs muut on miettineet? Kierukka kai olis toinen vaihtoehto.

Toinen mietintämyssyssä oleva on hoitovapaa... Kauanko talous kestää. Tuntuu aikaiselta miettiä, mut aika menee nopeasti.

Jaahas, kutsu käy.
 
lantiopohjanlihaksista : Itse yritän treenailla joka päivä aina kun muistaa. NYt tulikin mieltä painava asia ku kokeilin tuonne alas ja tuo kohdunsuu on aikalailla tuossa tosi alhaalla nii miten teillä muilla? :ashamed: Synnytyksestä on nyt kaks viikkoa....

 
treelo siitä ehkäisystä,et en oo vielä tilannut aikaa ees omalle gynelle jälkitarkastukseen,mut ajattelin mennä lokakuun toisella viikolla,ni ois n. 8 vkoa sit.Oon ajatellu ottaa ne Cerazettet ekaks käyttöön,ku ne mul oli ennen raskautumistaki.Ja sopis mulle h###tin hyvin.Menkkoja ei ollu kertaakaan koko aikana (1,5 v.) ku niitä käytin eikä mitään sivuvaikutuksia muutenkaan mulla ainakaan.Ehkä sit annan laittaa myöhemmin ne ehkäisykapselit.Siinä ois sit ehkäisyä 3 vuodeksi.Jospa se sit riittäis mulle vähitellen ehkäisyks noin niinku loppuikää ajatellen et jos sen 3 vuoden jälkeen ei enää tarttis ajatella??!!Mene ja tiedä.Ku ikää on jo sit...Jos mä oisin -10 v,ni voisin tehdä Laurille sisaruksenki ja mies samaten,mut tän iän vuoksi ei me ruveta enää toistamiseen.Ku sit ois sitä ikää taas ainakin vuosi enemmän.Ja onhan vauvalla jo isoveli,vaiks ikäeroa onki 18 v.Mut isoveli on luvannu opettaa pojan "pahoille tavoille"... =)

VV06 En mäkään oikeasti tiedä,et misä kunnos mun lihakset on,mut eilen onnistuin ainakin yhden pierun pidättämään.Se ei onnistunu vielä joku aika sit.Mut tommosesta mä en tiedä mitään et vehkeet tuntuis tosa alhaalla.Siitä yksinkertaisesta syystä,et mä en oo uskaltanu koittaa sormellani tuota alapäätäni ollenkaan :ashamed: Mä en tiedä mitä mä pelkään.Kerran,pari oon kattonu peilillä,mut sehän nyt ei kerro mitään. :kieh: Kannattais sunki varmaan mennä omalle gynelle käymään,jos haluat rehellisiä vastauksia oman kroppas tilaan.Oon joskus kuullut et tuolla julkisella puolella vaan vähätellään näitä synnytyksen jälkeisiä tuntemuksia,ym.vaurioitakin.En sit tiedä,mut mä varmistelen itse oman toipumiseni kehityksen menemällä sinne yksityiselle.

Maria-s ja Lauri -vauva 3 vkoa 4 pvää
 

Yhteistyössä