ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

pahoittelen heti kärkeen, että en kyllä ole ehtinyt ketjun juttuja lukea, enkä kyllä itsekään kirjoitella. Välistä menee pitkiä aikoja ettei oikein edes muista raskautta, kunnes taas kuvotus iskee. Muutoin siis vointi hyvä, kuvotus alkaa iltspäivällä ja kestää kunnes pääsee nukkumaan. Muita oireita ei juuri olekaan, vaatteetkin menee hyvin päälle
Tiedoksi ihmisille että siis kolmatta odottelen, ennestään tyttö3 v ja poika 1 v. Yritän nyt vähän aktivoitua täällä kun kiireet alkaa helpottaa. Onnea kaikille odottajille ja pahoitteluita huonoja uutisia saaneille
 
Heipä hei vaan...
Eka neuvola käyty, ja hieman olin pihalla koko sen ajan.
Harmitti koska tämä täti joka siellä oli oli vaan sijainen ja mun "oma" neuvola täti tulee sitten vasta maaliskuusta kehiin. Sama myös, että eka lääkäri mulla on eri kuin se joka tulee olemaan loppu raskauden. :O

Muutenkin, tää täti tuntui kummalliselta, ei oikeen osannut vastailla mun kysymyksiin esim. liikunnasta ja muusta.
Lunttaili koko ajan kirjasta että mitäs sitten pitikään..Ainiin joo... Se Hb...
Ja Hb oli mun mielestä tosi alhainen 114 kun aina mulla ollu jotain 138 luokkaa..
Neukkatäti sanoi että katsotaan sitten rv16-20 jos tarvii sitä rautalääkitystä..
D-vitamiinia käski syömään. Ja sanoi että raskaus multitabsit käy hyvin. No niitä mä olenkin tässä popsinut.

Tuntuu että täältä palstalta saa hyödyllisempää tietoa välillä näköjään kuin meidän kunnallisista terveyspalveluista! :D

Sydän ääniä ei kuunneltu. Ja LA pidettiin kuukautisista lasketun ajan mukaan kun ei ultrassa heittänyt "kuin" neljä päivää.

NP-ultra ajan varailin kanssa tänään ja se olis sitten helmikuun 4.pv. Päätettiin myös osallistua siihen veriseulontaan.

Ainiin, ja tää meidän neuvolan varatäti ei uskaltanut ottaa multa verikokeita, koska mulla on niin pienet suonet, niin ei USKALTANUT lähteä kokeilemaan! Huh huh.. joten ne sitten otetaan kaiketi vasta sillon labrassa kun menen siihen seulontaan. Sain mukaani ne laatikot joissa ne veriputket lähetellään eteenpäin. Eka neuvola lääkäri ja siis seuraava neulola käynti olis kuukauden päästä 12.2... Nyt ei auta kuin odotella vaan ja toivoa että kaikki menee hyvin. :)

Sellaista siis täällä tällä kertaa..

Iso halaus kaikille sitä kaipaaville! :hug: :ashamed: :eek: :eek: |O
 
Hauska lueskella toisten neuvolakuulumisia. Itsellä on vielä piiiitkä aika ekaan neuvolaan. Se on vasta 5.2 ja silloin mennäänkin jo rv:llä 11+1. :D No eipähän tartte np-ultraa kauaa odotella. Se vaan tässä pisti silmään, että onko nyt tullut tuo veriseula-hommeli uutena? Ei ainakaan edellisissä raskauksissa ole sellaista ollut.

Ritsanampuja rv 7+6
 
Ritsanampuja

Meillä on aina ollu tuo veriseerumiseula mahdollisuus. Se on aivan vapaaehtoista ja sairaalassa ultraava kätilö ainakin viimeksi (v.2006) kysyi haluanko mahdollisesti siihen ja minä halusin. Joten nyt sen jos ilmoitin heti varatessani np-ultra aikaa. Tietty se on varmaan sairaala ja neuvola kohtaista miten siitä puhutaan. Meillä päin saadaan sellanen A4 kokonen paperi missä on tietoutta kaikista ultrista ja juuri tosta seerumiseulasta.'

Starre + hippunen 10+5
 
Tulin just pikaiselta neuvolakäynniltä. Otti verikokeet, hb ja pissanäytteen, kun ekalla käynnillä ei labrat liikkuneet eteenpäin pyhien vuoksi. Hb oli hyvä 134 ja olin tosi iloinen siitä. Mulla ylensä ollut hb reilustikin alle 130.

Lääkäriaika on 12.2. ja ens maanantaina np-ultra, jossa siis ei niskapoimua mitata. Tarkistetaan vain muuten, että kaikki ok. :) Välillä on ihan epäusko siitä, että olenko todella raskaana. Onneks kävin varhaisraskauden ultrassa, niin tiedän, että on siellä joku, jonka sydän lyö.

Mulle ei edelleenkään lämmin ruoka maistu. Yritän joka päivä jotain, mutta ei. Syön kyllä kasapäiin hedelmiä, jogurttia, mysliä, leipää, jne. Nälässä en ole. :)

Luminella ja matkustaja 10+2
 
Meiltäkin kuulumisia. Eilen käytiin ekassa pikaneuvolassa, kurkattiin näkyykö mahassa ketään :) Kohtu oli jo hyvästi kasvanut ja kyllä sieltä mutkan takaa sitten pikkuinen asukki löytyi :heart: Viikkoja ei vielä sen kummemmin arvioitu, nyt kokoa oli arviolta 1cm.. Ens perjantaina ultrataan uudestaan jos nähtäisiin jo vähän paremmin.
Pahoinvointi helpotti jo välillä mutta iski nyt kahta kauheampana takaisin... Jouduin olemaan eilen töistäkin pois sen vuoksi ( lähihoitajana siis työskentelen kun siitä on joskus ollut galluppia). Ketoaineet meinas olla koholla, että jos sama vointi jatkuu niin tiputukseen

:( mutta ainakaan tänään ei ole tarvinnut kuin kerran yökätä joten arvelin huomenna yrittää töihin. Oletteko jo kertoilleet työpaikallaa vauvasta? Itse en vielä ole uskaltanut, niin taikauskoinen olen.. Arvelin että jos sitten sen ensi perjantain ultran jälkeen..Ikävä sekin jos työnantaja kuulee jostain muualta..
Mummulle soitin eilen ja kerroin asiasta, lämmin vastaanotto tuli ja ohjeita kasapäin :flower:
Arveltiin että kun noista vanhuksista ei ikinä tiedä milloin sattuu jotain niin kamala kun mummu ei olisi tiennyt että mekin (toivottavasti) lapsi saadaan.. Tänään arvelin käydä sitten toisilla isovanhemmilla ja kertoa kasvotusten, Joulunakin harmittelivat kun ei ole pikkuväkeä :)
Meitä elokuisia alkaa olemaan jo melkoinen porukka. Ja voimia kaikille keskeytyneille :hug:
 
Meillä 29.1 pvä np-ultra ja aiotaan mennä myös siihen veriseulaan. Mulla on jotenkin sellanen olo, et otetaan nyt kaikki tarjotut mitä on saatavilla. Tänään pitäis hakea pissapurkki terkka-asemalta, et sais joskua sen clamydiatestin otettua. Kaiken muun ottivat neuvolassa, mut tää pitää viedä ite labraan.

Töissä en oo kertonu vielä kellekään. Kovasti pohdin, että pitäiskö jo nyt vai odotanko sinne ultraan asti. Meillä on tulossa muutoksia työkuvioissa, joten silleen vähän hankala tialnne. kallistun kuitenkin siihen, et kerron vasta ultran jälkeen.Eipä niillä oo siihen mitään nokan koputtamista.

Mielenkiinnosta uusi gallup : Kuinka moni on naimisissa? kihloissa? ei kumpaakaan? Oletteko saaneet kommenttia "kyllä ensin pitää olla naimisissa ennen kuin lapsia tekee?"

Oma vastaus: Naimisissa 07/08 lähtien. Ja ärsyttäviä kommentteja ollaan kuultu sekä ennen että jälkeen. "kyllä mä olen teistä ylpeä, kun tajusitte tehdä asiat OIKEIN päin." argh
 
Pikana tuohon gallupiin: Naimisissa 08/08 lähtien, esikoinen synt. 08/07... Eipä kyllä ole kukaan koskaan mitään sanonut... Me tosin olemme edenneet aika hyvällä tahdilla kun tavattu ollaan 06/06. :kieh: Ei ole kukaan ehtinyt sanoa mitään... Niin ja kihloissa ei oltu ollenkaan...

Lena ja 11+0
 
Täällä elämä menee myllerryksessä. Muutettiin juuri mutta kamat ovat vieläkin pitkin PK-seutua -mm. exän kellarissa! Uusi työpaikka ei vaikuta kovin lupaavalta, pitäisi ostaa auto ja ajaa (takana yhteensä noin 200km ajoa vuosia, vuosia sitten, ja silloinkin pelotti auton ratissa aivan kauheasti!) ja ajaa periaatteessa ihan ympäri Suomea. Ja loppuaika kuluu sitten kuulema tietokoneen ääressä toimistossa, mitä todella inhoan.

Ja edelleen stressaan aivan tolkuttomasti vuokrariidasta josta mainitsin edellisessä kirjoituksessani. Hitsit, me voidaan joutua maksamaan jotain 700-1500 euroa jos me ollaan mokattu tää juttu jotenkin! Vuokralaisten yhdistyksen lakiavustaja sitä nyt selvittää, mutta Vuokranantajien liiton lakimies on sitä mieltä että maksettava on, ei voi mitään. Ja mulla on ihan vatsa kippuralla tästä asiasta vaikka mies tätä hoitaakin, ruoka ei maistu eikä uni. Yritän tolkuttaa itselleni että rahaahan se vain on, ja meillä on säästöjä sen verran että on varaa se maksaakin, ja että kaikille ihmisille tulee välillä tällaisia kamalia rahayllätyksiä kun opintorahaa karhutaan takaisin tai tulee muita yllätysmenoja että ei me tässä yksin olla, mutta ei se auta!

Ja ensimmäisen neuvola-ajan olen saanut vasta jonnekin raskausviikolle 12 tammikuun viimeiselle viikolle tämän muuton vuoksi - kirjat siirtyvät terveydenhoitopiiristä toiseen ihan etananvauhtia. Ja ultraa ei voi vielä varata lainkaan just tuon kirjojen siirtymisen vuoksi!

Ja sitten vielä stressaan että miten tää stressi vaikuttaa vauvaan... huoh... Mun pitäisi nyt osata laittaa elämä tärkeysjärjestykseen ja keskittyä ihan vaan tähän vauvaan ja siihen että pidän itsestäni huolta ennen kaikkea. Mutta vaan itkettää... :'(
 
täällä ei kumpaakaan. kosin kyllä karkauspäivänä viimevuonna, mutta vastaus "ehkä" ei tuonut edes hamekangasta ;)
Äitille kerroin testipäivänä, koska kesänen keskenmeno vielä vähän kummitteli. Muutama kaveri tietää ja töissäkin osa, pomolle jos kertois sitte sen ekan ultran jälkeen. Jotenkin tuntuu varmemmalta niin. ja eikös lain mukaan riitä, että kertoo viim 2 kk ennen ku mitä meinaa jäädä äippälomalle? onks jollain tarkempaa tietoa?
Sais jo pikkuhiljaa tää pahoinvoiva olo riittää. 4 vko on ollu jatkuva etova olotila, mut en oo oksentanu ja joudun melkein pakottamaan itteni syömäänkun en keksi mitään, mitä tekis mieli...ja järki käskee kuitenkin syömään jotain. ruisleipää ja hedelmiä :)

sissi 8+3
 
Gallup, ollaan kihloissa toista vuotta ja yhdessä kohta kuusi vuotta nuoresta iästä huolimatta. Meillä oli häät suunniteltu ja kaikki varatukin 15.8.09, mutta menee suunnitelmat uusiksi. Jos kaikki menee hyvin niin häät pidetään kastajaisten yhteydessä.
 
Galluppiin pikaisesti: Naimisissa 02/07, kuopuksen ristiäisissä mentiin vihille kaikkien yllätykseksi. :D Lapset on syntyneet 03/03, 05/05 ja 12/06. Ei olla kommentteja saatu suuntaan tai toiseen. Ainut oli ristiäisissä kommentti vihkimisen jälkeen: "On sitä jo odotettukin" :D

Starre Kiitoksia, en kyllä muista että olisi neuvolassa ollut puhettakaan tuosta. No katsotaan mitä nyt sanotaan
 
Tervehdys...

Tänään ei kyllä meinaa herätä ollenkaan.. Silmät meinaa väkisten mennä kiinni.. No kohta lähden ulos kävelylle niin eiköhän siellä virkisty, ja sais ton meitin kiukkupussineidinkin nukahtamaan..

Gallup: Avoliitossa eletään,kihloissa vajaa 5vuotta, yhdessäeloa tulee täyteen kesällä 6vuotta.. Naimisiin mennään, jos minä taivun ajatukseen.. En vaan tällä hetkellä tunne mitään tarvetta naimisiin menolle..
Eipä olla mitään kommentteja asiasta kuultu..
Esikkoa odottaessa jotkut kyseli meinataanko mennä naimisiin.. Mutta ei siitä sen enempää kukaan alkanut "neuvomaan".. Kihloihinkin mentiin vasta kun poika oli n.puolivuotias..

Ja yhdessä oltiin ehditty olla vajaa pari kuukautta kun huomasin olevani raskaana, eli ns. vahinko kävi vaikka päivääkään en ole asiaa katunut.. Päätettiin katsoa kuinka homma lähtee sujumaan ja hyvin ollaan pärjäilty :D

Töitä pitäis jostain löytää.. Nyt hoitovapaalla, eilen loppui vanhempainvapaa..Hoitovapaata pidän maaliskuun alkuun ja sitten palaan työelämään jos pääsen, tytölle hoitopaikka haettu silloin.. Pahalta tuntuu pikkuinen laittaa hoitoon, mutta eipä näillä pennosilla viitsi pitkään kitkutella.. Mieskään ei voi kauheesti tehdä töitä opiskelujen vuoksi..

No nyt alkaa päätä puristaa liikaa töiden ja rahan stressaaminen, joten lähden ulos sitä tuulettamaan..

Minerva ja masukki 9+6
 
Tipille suuri hali, :hug: Ja jaksamista.

Galluppiin: Mentiin kihloihin 07/08. Hääpäivää ei vielä tiedossa, mutta toivoisin sitä vuodelle 2010. Muutamat ovat kysyneet, että menettekö naimisiin ennenkuin vauva syntyy. Meille se ei ole tärkeätä. Ehitään myöhemminkin.

Mandy ja nappula 11+1
 
Irmeli09
Aika hiljaiseloa olen pitänyt, mutta nyt täällä ollaan taas. Viikonloppuna kerrottiin miehen suvulle vauvauutisia ja tänään kerroin isälleni, että en todellakaan ole lähiaikoina menossa töihin (olen hoitovapaalla) :D . Lisäksi myös iso joukko kaveriporukkaa sai kuulla raskaudesta tuossa viikonloppuna kun oli yhdet tuparit. Minulla on tuo maha niin valtaisa, että sitä ei pidä piilossa kirveelläkään (en kyllä ajatellut kirvestä kokeillakaan ;) ).

Galluppia siviilisäädystä: Naimisiin menty 09/03. Esikoinen syntynyt 12/03 ja kakkonen 11/06. Eli mentiin naimisiin ennen ensimmäisen vauvan syntymää. Kihloihin mentiin aikoinaan heti kun oli tullut positiivinen raskaustesti. Esikko oli kyllä oikein toivottu ja kovasti yritetty eli ei mikään vahinko. Aika nopeitahan mekin olimme toimissamme, tavattu ollaan 12/01.

Jokin koulutus/ammattigalluppi oli myös. Minä olen opiskellut ihan omiksi tarpeikseni. Eli filosofian tohtorin paperit sain 05/03 ja sittemmin suoritin myös farmaseutin tutkinnon. Tämän hetken työpaikka on sairaalan apteekissa vaikkakin sieltä olen ollut äippälomalla ja hoitovapaalla jo kolmatta vuotta. Kerkisin olla töissä yhteensä valmistumiseni jälkeen vain puolisen vuotta josta 1 1/2 kk vakinaisena.
 
Heti aluksi, paljon jaksamista kaikille huonoja uutisia saaneille :hug:

Olen seuraillut tätä palstaa taustalla jokusen aikaa, jostain syystä en ole vaan "uskaltanut" kirjoitella vielä mitään, nyt otin kuitenkin itseäni niskasta kiinni ja liityin mukaan =)

Raskaus on edennyt ainakin vielä mukavasti, nyt siis 10+3. Np-ultraan pääsemme viikon päästä, jännittää ihan mahdottomasti! Pieni pelko takaraivossa, että mitä jos siellä ei olekaan mitään...Näin jälkikäteen harmittaa etten käynyt varhais-ultrassa, nyt pitää vaan se viikko vielä pinnistellä, toivoen parasta, peläten pahinta. Jännä juttu, kuinka epätodellisena raskautta pitääkään ennen kuin saa ne "todisteet" nähtävillensä!

Oireitakin on jonkin verran ollut: rinnat hitusen kasvaneet, väsymys painaa (voisin nukkua kirjaimellisesti kellon ympäri) ja myös pahoinvointia oli hetken aikaa, nyt tällä viikolla se tosin on kadonnut lähes kokonaan, toivon mukaan ei ole merkki mistään..

Kenellekään ei ole uskallettu vielä kertoa, odotellaan millaisia kuulumisia saadaan ultrassa ja jos siellä kaikki hyvin niin sitten kerromme lähimmille, perheelle ja ystäville.

Gallup: Naimisissa ollaan oltu syyskuusta 07.

Tsemppiä kaikille ja mukavaa odotusaikaa, kirjoittelen lisää kuulumisia ultran jälkeen.

Jeppis & pikku-papu 10+3

Mandy81 lisäisitkö kiltti minutkin listalle, LA siis 8.8. ikä 24, esikoinen tulossa


 
Galluppiin....

Kihloissa ollaan . 21.12.2007 mentiin tai siis mies yllättäen oli ostanu meille sormukset ihan ilman mitään varotuksia ja anto ne mulle sit paketissa niinku etukäteis joululahjana :) Oli siinä itkussa pitelemistä ku avasin ja katoin et täälhän on kaks sormusta...puhuin viel mun siskon kans sillon puhelimessa :) Seurusteltu ollaan vuodesta 2003 elokuusta, esikoinen synty 10/06...oli meillä kyllä sellanen n.vuoden tauko ennen esikoista, mut emmä jaksa sitä laskea enää.. :) kun nyt yhdessä ollaan ja toista lastamme odotetaan.. ?

Muokataan nyt vielä että mun äitin sisko on sellanen joka on sitä mieltä että ennen lapsia pitää olla naimisissa mut ei hän ole ikinä meitä kritisoinut..mutta on tosi tarkka omien lastensa kanssa..hänen esikoisensa meni 2007 naimisiin ja 08 heille syntyi sitten heti eka lapsi.. :)
 
Ultrakuulumisia Nyt on ekassa ultrassa käyty ja saatiin kaks ihanaa kuvaa mukaan :) Pikkunen liikkui ihan kauheesti, kädet ja jalat vaan vispas. Mies sanoikin, että taitaa olla isäänsä tullut :D

Laskettuaika aikaistui. Uusi LA on 29.7. Mutta jos sopii, jäisin mieluusti tänne foorumille?
Mandy81 Viitsitkö muuttaa mulle ton uuden lasketunajan?

Huh, helpotuksen tunne on kyllä sanoinkuvaamaton!

outiko 11+6
 
Työpäivän keskeltä..

Mä olen yrittänyt saada varattua itselleni neuvolaan aikaa jo monta päivää ja tänäänkin meni päin pehvaa. Mä en ymmärrä jos on puhelinaika ja silloin soittaa, niin puhelu soi hetken sitten menee vastaajaan ja siinä sanotaan, että saat tädin kiinni parhaiten puhelinaikana. Että mennee hjärmot.. =) No huomenna mä hälyytän vaikka koko neuvolan lävitse, että saan itselleni ajan. Sitten eilen kun soitin, niin sillä tädillä oli siellä potilas, eikä vastannut taaskaan puhelimeen..

Joku kirjoitteli, että saa mietiskellä vuokra-asioissa jotakin sotkua. Täälläkin mietiskellään, hieman erilaista vain. Meillä kävi niin, että posti järjesti stressattavaa ihan urakalla. Jostain syystä viime lokakuussa ja siitä eteenpäin osa meidän posteista on kadonnut. Mitään ei ole tullut perille ja nyt sitten olen soitellut ja selvitellyt kaiken maailman perintätoimistoja lävitse, että ei mikään lasku menisi ulosottoon saakka. Hitto mikä rumba ja mä olen itkenyt ja stressannut, vaikka se ei mitään autakaan. Isäntä yrittää sanoa, että "kaikki järjestyy ja ei tuo murehteminen auta mitään", siihen minä oikein hormuuni vimmoissani huudan takaisin, että saa sitä itkeä jos haluaa.. Niin saakin.. :kieh:

Nyt olen siirtynyt syömättömyydestä tuolle jatkuvan syömisen moodille. Koko ajan menisi jotain alas. Ja tänään piti töissä saada SubWay patonki, sitten työkaveri kuskiksi ja patonkia hakemaan.. Oli hyvää.. :D :D :D Mutta hajut etoo ihan älyttömästi, ihan mikä tahansa hajuvesi jne saattaa aiheuttaa hirveen yökkimispuuskan.. Öllöttäää.. :p Ja jos ei syö, niin paha olo on taattu..

Galluppiin: Kihloissa ollaan nyt ja naimisiin piti elokuussa mennä, mutta päätettiin, että siirretään juhlat vuodella eteenpäin. Mulla itselläni on vain sellainen pakkomielle, että haluan olla naimisissa ennen ötökän tuloa, niin sitten maistraattiin menemme kesällä käväisemään. Isäntä vain yrittää nyt vonkata, että eikös sitä voitaisi sitten mennä samantien käymään siellä, mutta mie en kyllä anna periksi nyt, kesällä sitten.. :saint:

Sellaista tänne tälläerää..

Hanskuli ja ötökkä 8+3 (HUOMATKAA nyt myös plussat mukana --> ylpeä..)
 

Yhteistyössä