ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Tipi :hug: :'(

Eka neuvola oli tänään-eipä siellä kummempia..Esikoinen kun synty 06/07 niin jutut aika hyvin vanhassa muistissa.
16.2 np-ultra ja 3.2 lääkäri-hän kuuntelee sit sydänääniä..Nyt ei kuunneltu kun viikko sitten siellä varhaisultrassa käytiin.
Mun np-ultra vasta 13+4, minusta tosi myöhään teihin muihin verrattuna!

galluppiin: sokkotreffit 9/02 -tapailtiin jonkin aikaa.Seurusteleen alettiin 14.6.2004.Esikoinen syntyi 21.6.2007 ja tytön syntymäpäivänä sairaalassa sitten mentiin kihloihin. Kyllä häitä kaveripiiri odottaa,mutta toivottavasti saadaan kertoa pikkukakkosesta ennen häiden ajattelua :LOL:

Olen nyt ollut reilun viikon töissä-teen seisomatyötä/myyjänä,niin kyllä aikas kuitti olo on iltavuoron jälkeen.No ehkä sitten heinäk.äippälomalle ja sitä ennen aiheutettava shokki työkamuille-eli taas paksuna...Mutta pitäis niiden ymmärtää että voi tärpätä nopeammin kuin olettaa ja että pienen ikäeron lapsille tahdon.

Popsin muuten multitabs-raskaus ja kalsium+d-vitamiini tabletteja...en käytä maitotuotteita paljoa joten terkka tuota suositteli.

Pompula 8+2

 
oon ex-polttaja,plussaan lopetin.
tahdonvoimalla vaan.ja onhan niitä nicorette tabuja yms mitä voi käyttää. ja pahoinvointi auttaa asiaa myös. laastaria ei raskaana suositella koska siitä vapautuu koko ajan nikotiinia, on parempi ottaa yksittäisiä annoksia.joskus sitä kyselin.
jossain luki että jos äiti polttaa klo 23 viimeisen savukkeen on myrkyt poistuneet vauvasta vasta 06 aamulla!!! ihan hirvee ajatus että jos polttaa koko ajan on vauva koko ajan hapenpuutteessa.

galluppiin,naimisiin mentiin 8/08, esikoinen syntyi 06 ja 06 kihloihin, yhteen oltiin muutettu 04 ja seurustelemaan 03.
 
Pompula81 mekin on tavattu tavallaan yllätystreffeillä... :D oltiin kyl nähty vuosia vuosia sitten.. mä muistin mies ei :D ja sit siskon aprillipilan myötä alettiin soitteleen ja nähtiin (kenenkään tietämättä)... no siit vois kertoa paljonkin, mut enpä nyt kuitenkaan :D
 
Tipi :hug:

Niin paljon kirjotuksia taas, että täytyy oikein ajatuksella lukea, nyt ei siihen pysty.

Galluppiin sentään osaan vastata; seurusteltu keväästä -98, kihlat 2001 ja naimisiin 2007. Ihan kohta on 2-vee hääpäiväkin. Odotin esikoista rv34, kun mentiin maistraatissa naimisiin, aiemmin oli jo kerran kaikki suunnitelmat, mutta silloin lähipiirissä sattui kuolemantapaus ja häät siirrettiin. Me taidetaan kanssa olla aika hidasta sorttia etenemään... :D

Mutta paremmalla ajalla huomenna, väsy vie voiton...

Treelo 12+2
 
Jospas minäkin vielä tuohon galluppin vastailisin. Eli ollaan seurusteltu vuodesta 2006 ja kihloihin mentiin 2007 ja naimisiin kesällä 2008.

Tupakoinnista Itse en oo koskaan polttanut ( ees maistanut), mutta mies polttaa :( Tupakanhajukin jo oksettaa nykysin ja tästä syystä mies onkin luvannut lopettaa tupakoinnin. Ja ei se muutenkaan oo hyväksi, jos joutuu kestää passiivista tupakointia.

Ja sitten testaan vielä loppuun tuon laskurin

 
Me tavattiin 4/08. Kihlat 8/08. la 26.8.09!
Naimisiin oli tarkoitus mennä juhannuksena 09 mut katotaan mennäänkö hiljaksiin maistraatissa keväällä vai vauvan kastejuhlassa.

Meillä molemmilla toinen avioliitto kyseessä joten ei kukaan ole kysellyt naimisiinmenosta ja vauvasta ei tiedä kun mun esikoinen, esimies ja muutaman hyvä ystävä.

Niin, meillä uusioperhe: miehelle ensimmäinen lapsi ja minulle neljäs.
 
Marian3 ja Tipi: Iso lohtuhalit :hug: ja voimia teille kummallekin. Tulee aina paha mieli toisen puolesta kun sitä niin toivoo kaikille, että kaikki menis hyvin loppuun asti ja että meistä jokainen saisi sen nyytin syliin asti.

Nannuz: tuntui varmaan tosi ihanalta tuntea ekat potkut.ihanaa :heart:

Onnea niille joilla on ollut ihania ultrakuulumisia.

Np-ultra on 29.1. ja sitä täällä kovasti odotetaan että nähtäisiin taas meidän pienokainen mutta me päätettiin ettei mennä down-seulaan koska ei saatais kuulemma varmaa vastausta koska tämä pienokainen on saanut alkunsa IVF-hoidosta ja lääkäri sanoi että tulos ei ole luotettava näissä tapauksissa. Turhaa itseäni kiusaan tuolla seulalla jos ei kerta saa luotettavaa tulosta.

Työgalluppiin: Koulutukseltani olen datanomi mutta oman alan töitä ei löytynyt silloin aikoinaan joten olen asiakaspalvelutehtävissä taksikeskuksessa ja tykkään tosi paljon.aina välillä
Ja siihen toiseen galluppiin: Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä jo 13vuotta ja naimisissa ollaan oltu 06/06 lähtien.

(.) Oireita on eli armoton väsymys, valtava ruokahalu eli koko ajan on nälkä ja uutena oireena on tämä pääkipu. Kävin tänään toisen kerran jo neuvolassa ku viimeksi täti ei kerennyt ottamaan verinäytteitä multa. Suurena yllätyksenä kuuntelimme sydänäänet ja sieltähän kuului aivan ihanat pienen ihmisen sydämenlyönnit ja onnen itkuhan se tuli ku olen jo monta viikkoa miettinyt että onkohan pienellä kaikki hyvin ku loppui se pahoinvointi niin kuin seinään. Mies oli kyllä tosi pettynyt ku hän ei ollut mukana kun tosiaan luultiin ettei tällä käynnillä ole muuta kuin ne verinäytteiden otto. Oisinpa edes hoksannut nauhoittaa kännykällä ne äänet :( tai en mä tiedä oisko niitä pystynyt nauhoittamaan kännykkään... Tuli tietenkin vähän paha mieli miehen puolesta ku se on niin täysillä tässä odotuksessa mukana.

Kysymys: Kun sydän ääniä kuuntelimme niin neuvolan täti sanoi että hyvät ja vahvat ne äänet ovat mutta ei vissiin saanut laskettua kunnolla että montako sykettä per minuutti on ja sai tulokseksi kerran 160. Pikkuinen oli todella vilkaalla päällä joten ei sen takia varmaan saanut kunnolla laskettua. Kotona sitten vasta katsoin neuvolakorttia ja täti oli merkinnyt siihen vain yhden plussan joka tarkoittaa sen kortin mukaan että vähän ja että ++on normaali. Eli pitäisikö nyt olla huolissaan??



 
Samaa kysyn minäkin kuin nasu , mulla korttiin tuli UÄ+, koska ei saatu kuulumaan. Mulle se täti sanoi kun ihmettelin ruudulta sitä tiheää sykettä, että hienosti ja normaalisti se lyö. Mietin tätä jo aiemmin, mutta Nasun kysymys sai taas aiheen pintaan.

Vilma ja Elma 9+5
 
Tuosta tupakoinnista vielä. Joku valitti että pakko käydä tupakalla, vaikka itkettääkin sen jälkeen kun niin paha morkkis. Mulla loppui polttaminen plussan jälkeen pahoinvointiin, joka auttoi oikein mukavasti lopettamisessa ;) Ei vaan tee mieli kun kaikki ellottaa ja haisee muutenkin pahalle. Mutta siis joo, kun lopettaa polttamisen, vaikeinta olivat näköjään vain pari ekaa päivää. Olin kiukkuinen ja ajattelin vain tupakalle menoa, koko ajan. Rähisin miehelle kotona ja olin oikea monsteri.. Pari päivää kun meni, huomasin että hei, mun ei enää tee mieli tupakille. Pahimmat vieroitusoireet ovat siis ekojen päivien aikana, kestäkää ne niin pian helpottaa. Poltin ennen plussaa siis noin 5 tupakkaa päivässä, en ollut mikään ketjupolttaja joka laukkaa koko ajan ulkona tupruttelemassa. Varmaan olisi ollut vaikeempaa jos olisin polttanut enemmän.

Mutta teille jotka ette ole onnistuneet lopettamaan, koska on niin pahat vieroitusoireet että pakko vaan käydä polttamassa, kestäkää pari ekaa päivää niin vieroitusoireet helpottavat! Nyt olen ollut ilman tupakkaa raskausviikolta 5+ jotain, ja olen edelleen hengissä ;)

Ja jos on pakko polttaa, niin kuka käskee polttamaan koko röökin?! Polttaa siitä vaikka puolet ja heittää loput pois, jokainen polttamatta jäänyt rööki auttaa vauvaa. Näin jossakin kuvan odottavien äitien tupakoinnin vastaisesta kampanjasta, siinä sikiö/hyvin pieni vauva makasi lattialla tuhkan peittämänä :'( Minuun se kuva tehosi. Kun tekee mieli kessutella, se kuva tulee mieleeni ja muistan taas, että olen äiti, tehtäväni on tehdä uhrauksia lapseni puolesta... Kukaan muu ei niitä voi tehdä.
 
Täällä ex-tupakoija..lopetin plussaan..tai no taisin mä parit hermo röökit vetää ennen kun mies tuli kotiin ja kerroin hälle (meille siis tuli vauva vähän puun takaa), poltin esikoisen aikana alussa n.vkoille 20 asti ni max.5 röökiä ja sit alko riittää ne kauheet omantunnontuskat ja muut ja sit lopetin..hyvin meni kunnes 2,5kk synnytyksen jälkeen repsahdin ku imetyskin oli menny mönkään (paha rintatulehdus ja rintapaise..10pvää sairaalassa) sen jälkeen poltteli taas ihan niinkun ennenkin.. Mutta nyt oli vaan jotenkin helppoa heti lopettaa..kummallista.

Närästyksestä oli olli puhetta ja joku heitti et paprika auttas...NO EI..paprika ja sipulit on pahimpia närästyksen aiheuttajia..ainakin mulla..ja neuvolasta kun kyselin ni sanovat et ne on ne kuoret mitkä saa närästystä aikaan. eli vissiin sit kaikki herne-maissi sekotuksetkin.. :(

Neuvolakortti ja syke kyselyihin..niin se on kuulema ihan normaalia että alkuraskaudessa saahaan vaan 1+ niihin sykkeisiin koska ne ei oo aina niin vahvat..mulla ei lue sen varhaisultran tiedoissa mitään sykkeistä, mutta kyllä se syke siellä vahvana oli..ekassa lääkärineuvolassa sitten kuunnellaan..ja ehkäpä sit merkintä tulee...tai kaippa nuo siellä np-ultrassa ensviikolla sen kans merkkaa..

Mukavaa päivää kaikille

Starre + Hippunen 10+6

 
Tuima täällä kamppaillaan tupakan kanssa. tosin ei enää yhtä paljon ku ennen. mä ostin niitä imeskelytabletteja mutta yökkäsin ne melkeen samantien ulos. laastareita mulla on kaapissa mutta en uskalla käyttää niitä ku ne on jotenki pahempia ku purkat.
nyt poltan vaan 1-5 tupakkaa päivässä joista tuo viis on erittäin harvinaista enää. pääasiassa kaks tupakkaa ja en koskaan polta kokonaan. tästä aijon kyllä lopettaa kokonaan vielä, mut yks askel kerrallaan.

mutta tupakanpolttaminen ei saa olla kivaa ja mukavaa mitä se valehtelematta ennen oli. nyt otan suuhun fishermans friendin ja ostan sitä kauheeta bonus tupakkaa. kyllä maistuu niin kamalalta että ei hetkeen tee mieli yhtään mitään.:)
 
jouduin jatkamaan saikkua tän pahoinvoinnin vuoksi... Soitin sitten aamulla työnantajalle ja kerroin mikä tilanne on ( ettei ihmettele kun neuvolasta tulee saikku lappu) niin tokas vain että no niinpä tietenkin.... Tuli tosi paha mieli itselle, kun ei edes onnitella voinut.. Ymmärrän toki että työnantaja on lujalla kun meiltäkin on viimeisen vuoden aikana paljon jäänyt väkeä äitiyslomalle ja fyysisesti raskas työ ajaa monet aikaisin sairaslomalle... No tärkeintä on kuitenkin vauvan hyvinvointi ja oma jaksaminen, ei kukaan enenpäänsä pysty...
 
Sain tänään mieheltäni ihanan synttärilahjan, kotidopplerin. Ihan vielä sitä ei pääse kokeilemaan, mutta toivottavasti parin viikon päästä, maltan tuskin odottaa!

Tai kunhan nyt ensin selvitään kunnialla ensi viikon np -ultrasta... se jännittää kuitenkin ihan pirusti... mutta siis ihanan lahjan oli mies keksinyt! :heart:

Sini, rv 10+1
 
Eilen käyty np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Siellä toinen viuhto niin mahdottomasti menemään ja sydämmen sykkeet hyvät. Koko vastasi 12+1 ja laskettu aika siirrettiin päivällä eli nyt se olisi 27.7

Täällä kamala flunssa, joka ei meinaa helpottaa ollenkaan. Kestänyt jo yli viikon. Galluppeihin minä olen koulutukseltani nuoriso-ja vapaa-ajanohjaaja ja työskentelen lastensuojelussa. Mä kerroin vuoden vaihteessa töissä raskaudesta ku oltiin tekemässä uutta sopimusta, kun vanha päättyi. ja olin ihan varma ettei mua nyt ainakaan vakinaisteta kun jään äitiyslomalle pian, mutta niin vain vakinaistettiin :)

Me ollaan kans hitaasti eteneviä yhdessä ollaan oltu 7/97 asti. Kihlat 02/01, esikoisemme syntyi 10/02 naimisiin 05/05 ja nyt pikukakkonen 07/09

iitu 12+2
 
Heipparallaa :)

Tää aamu alko taas pöntön halaamisella. Heti kyllä olo parani kummasti, kun sai vähän oksennettua..

Tupakoinnista sen verran, että lopetin heti kun plussan sain. Lopettaminen oli kyllä helppoa, kun tupakan hajukin sai oksentamaan. Eikä tehnyt yhtään kertaa mieli plussaamisen jälkeen tupakkaa. En kyllä ollut kuin viime vuoden tammikuusta asti polttanut, et senkin takia varmaan lopettaminen oli mulle helpompaa.

Tälläinen pikainen kirjoitus tällä kertaa :)

Emmi ja Tinttana 10+3
 
Tervetuloa Eemeli :)

Ihana lahja Sini!

Onnea Pippuri hyvästä ultrasta :heart:

Mulle tuli tänään jo kutsu rakenneultraan, 1.4 rv 21 :) Lisäksi neuvolan tädiltä tuli kirje, että oli unohtanut antaa mulle perhe- ja synnytysvalmennus lappuset. Aiotaan mennä 26.1 on eka käynti, aiheena sikiön kehitys ja raskauden muutokset :)
 
Mulla oli sit tänään eka neuvola. Eipä siellä mitään kovin kummallista tehty. Hoitaja ei saanu otettua multa verta vaikka aina ennen se on onnistunut helposti kun on verta ruvettu ottamaan. Molemmat käsivarret on nyt kipeänä. Ens kerralla sitte kokeillaa uudelleen. Toivottavasti joku muu ottais, muutenkaan en neuloista tykkää. Ultra olis sit 10.2, että sitä odotellessa. Kuluispa aika nopeasti! Taitaa olla niin, että odottavan aika on pitkä.
Kävin hakemassa apteekista rennietä ja raskaus muiltitabsia.

Ainiin. Neuvolassa laskettiin, että olis nyt 8+0 menossa ja la 26.08, mutta ei sitä kannata nyt vielä muutta. Katotaan sit ultran jälkeen.

jenzka 8+0?
 
jenzka, mulla on helposti "repeävät" suonet ja aina ennen mulla oli käsi monta päivää toimintakyvytön ja lähemmäs kuukauden laajalta alueelta musta, KUNNES tajuttiin alkaa ottamaan näytteet siipineulalla. Nytkin sain neuvolasta lähetteet ja putket mukaan kun niillä ei ole siellä siipineuloja niin menen suosiolla labraan, jossa osaavat homman vaikka silmät kiinni :) Kannattaa sun kysyä kans, jos näyttää että ottaja neuvolassa on kovin epävarma, helpommalla selviää :)
 
Tupakoinnista:
Esikoista odottaessa oli vaikea lopettaa tupakointi. Olin polttanut monia vuosia ja käytin apuna inhalaattoria. Siinä sai sitten ns. poltella tupakkaa eli inhalaattori piippua ja tuli se tapakin tyydytettyä. Käytin tosi vähän ampulleja ja tosi kauan samaa. Sillä lopettaisin nyttenkin voimakkaan riippuvuuden. Hyvä keksintö, ilman sitä olisi ollut tuskaa. Tokan odotuksessa en oikeastaan polttanut, ihan aniharvoinn, joten lopetus oli siitä vain jos sitä nyt olikaan. Nyt koolmannen kohdalla olin polttanut vuoden päivät silloin tällöin ja nyt vikan syksyn hiukan useammin, eli ihan joka päivä. Aski kuitenkin kesti useita päiviä. Lopetus plussan jälkeen sujui aika kivuttomasti, ekat päivät tai eka viikko oli tupakka mielessä useamman kerran päivässä, mutta meni helposti. Esikoista odottaessa tupakka kävi mielessä varmaan vielä 6 kk jälkeen. :) Onneksi se silloinkin etoi vähän ja se auttoi. Nyt ei pahoinvointi tullut heti plussattua, mutta näillä viikoilla tupakansavu jo öklöttää, samoin kevyempi pahis kahvi. Vaikka joskus varmasti huomataan kahvi todella vaaralliseksi aineeksi, mä vähän epäilen.

tuu-tikki jo 8+0
 

Yhteistyössä