ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Onnea ihan hirmuisasti kaksosista!!! :heart: Ihanaa...

Galluppiin... Mun mielestä saa lisätä, me ainakin aiotaan selvittää sukupuoli jos se vaan näkyy.. vaikkei nekään o aina 100% :) mut kuitekin..

Elli ja Hippunen 11+1

surppi hurjat onnittelut kaksosista :D
kipinäkenkä jättisuuri :hug:
Tässä pinossa on ollut ihan hirveesti surullisia uutisia... siks kai sitä itekki varautuu siihen pahimpaan, kunne toisin todistetaan..ja se ulra on vasta milloin lie. Ens maanantaina on eka neuvola, mut tuskin vielä sydänäänet kuuluu..
sukkapari ja peeni 9+4

Heitu: Ihanaa, että kaikki oli hyvin ultrassa. mullakin tuli ihan alussa muutama tippa verta yhdynnän jälkeen josta säikähdin aivan hirveästi ja soitin päivystykseen ja neuvolaan että pitäiskö olla huolissaan ja rauhottelivat minua tosiaan että jos ei oo kipuja niin silloin ei tarvitse olla huolissaan. Limakalvot ovat vain herkät ja kuivat niin sen takia tuli sitä verta muutama tippa silloin mutta sen jälkeen ei olekaan tullut.

Tervetuloa Sanniko ja Kapri.

Surppi: Aivan mahtava uutinen ja tuplaonnittelut :flower:

Mandy81: saa mun puolesta ainakin lisätä ku me ainakin halutaan tietää sukupuoli heti kun se vain on mahdollista.

Kipinäkenkä: pahoittelut tuulimunasta ja iso lohtu-ja voimahali :hug:

Tupakoinnista: Itse pääsin irti tupakasta koska halusimme niin kovasti lapsen ja lasta tosiaan yritettiin saada se 10 vuotta ennenkuin tärppäsi mutta retkahduksia tuli sitten aina nuiden epäonnistuneiden lapsettomuushoitojen jälkeen mutta nyt taas viimeksi kun siirsivät tuon pakastetun alkion ja joka nyt itää sisälläni niin minulle antoi voimia lopettaa se että HALUAN tosissaan lapsen ja sekin kun kävin lukemassa vau.fi sivuilla tällaisen jutun tupakoinnista :

Mitä sikiö tekee kun äiti tupakoi? Kun äiti vetää henkoset, ultraäänikuvissa näkyy selvästi, kuinka sikiö alkaa vääntelehtiä ja sen sydän alkaa lyödä nopeammin. Sitten liikkeet vähenevät ja hengitys muuttuu.

Sikiö voi vääntelehtiä jonkin aikaa, mutta pysähtyy sitten kokonaan. Tämä saattaa jatkua jopa puoli tuntia äidin tupakoinnin jälkeen.

Sikiön veri sitoo kaksi kertaa niin paljon häkää kuin äidin veri. Lisäksi häkä vaikuttaa sikiössä pitempään kuin äidissä. Jos äiti polttaa useita kertoja päivässä, on sikiön veressä koko ajan häkää.

Tupakansavun nikotiini saa kehon verisuonet supistumaan. Tämä tapahtuu myös istukassa, koska se on täynnä verisuonia. Kun istukan verisuonet supistuvat, vähenee sikiön veren, hapen ja ravinnon saanti.

Luin tuon ja sen jälkeen en ole polttanut yhtään ja lopettaminen oli erittäin helppo koska tajusin että mitä aiheutan omalle pikkuiselle jos poltan. Tiedän että se on vaikeaa mutta tsemppiä kaikille lopettamiseen! Tämä ei ollut sitten mikään saarna vaan halusin vain kertoa että mikä minut sai lopettamaan.

nasu + rakas masuasukki 11+2

Nyt uskaltaudun jo liittyä joukkoon!tänään oli ensimmäinen ultra ja lasketuksi ajaksi määräytyi 8.8-09.
Siellä se pikkuinen vilkutti ja kaikki oli kunnossa :heart:

bytheway,olin myös viime vuonna elomasuissa :D
kotona siis minun lisäksi ihana veera neiti 5kk! ja perheeseen kuuluu iskä myös tietty!
myöhemmin enemmän lisää!

ajatar&vempula 10+4

Moikka!

Galluppiin: me ollaan oltu yhdessä marraskuusta 2005 ja yhteen muutettiin syyskuussa 2006. Se olikin tämä nykyinen asunto. Kihloihin mentiin 29.7.2008. Meiltäkin udellaan häistä aika tiuhaan. Ollaan me niistä puhuttu, mutta ei vielä kamalan tosissaan. Olishan se kätevää et ei tarttis sitten käydä isyyttä todistamassa jos ois naimisissa kun Hippuli syntyy. Sitten tehtäisiin niin et pidettäs ihan pienellä porukalla häät ja sitten ne kunnon juhlat sitten myöhemmin.

(.) Mulla on nyt ollut havaittavissa unettomuutta, viime yön onneks nukuin ihan hyvin kun olin jo niin väsynyt. Mulla on muuten varmaan maailman pahin raskausdementia. Oon ollut kauppa-asioilla tällä viikolla jo kahdesti ilman rahaa. Toisella kerralla olin jo kassalla (kaupungissa asti) ja äsken olin vienyt roskat kun hoksasin et ei mulla oo lähikauppaan mennessä rahapussia mukana ollenkaan.

Mun pitää kohta rajoittaa vauvanvaatteiden ostamista, mutta minkä sille voi kun halvalla saa. Lindexin ihania bodeja sai 2.40e kpl. Mies totesi että meillä on vaatteita niin paljon että ei se vauva ehdi niitä koskaan käyttää. Onkos muut ensikertalaiset ostellu jo jotain vauvalle?

Mansikkatee ja Hippuli 11+ jotain

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatee:
Mulla on muuten varmaan maailman pahin raskausdementia. Oon ollut kauppa-asioilla tällä viikolla jo kahdesti ilman rahaa.

Onkos muut ensikertalaiset ostellu jo jotain vauvalle?
Mulle kävi samoin tänään. Lähdin ruokkiksella hakemaan lounasta ja tajusin kassalla, että lompakko on töissä. Eikun takas.

Mä ostin viime viikolla ekat vaatteet; hupparin ja bodyn. NIIIIIN söpöjä!

Mandy ja nappula 11+3

Tervetuloa uusille :heart:

Suuren suuret pahoittelut Kipinäkenkä :hug: :'( Voimia :hug:

Starre, ihanaa!! Kaksi vauvaa, ONNEA!! :heart:

Mansikkatee, mä en ole yksinkertaisesti uskaltanut ostaa vielä mitään. Kai sitä vainoharhainen on. Pakko sitten joskus uskaltaa. Vaikka ei me juuri mitään meinata ostaakaan. Mut jotain kuitenkin varmasti käyn hankkimassa :) Mummolan vintille ajattelin mennä penkomaan kun v-loppuna kerrotaan niille :)

sissihullu82 sinulle samalla tavalla oireilevalle;) tsemppiä. mulla kuulunut ekoilla neuvola käynneillä sydänäänet( 10+4 ja toisella 9+4) toivon että kuuluis myös 23.1 silloin eka neuvola ja viikkoja 9+3

meeruska 8+2

Oliko se Heitu kun kyseli noista yhdynnän jälkeisistä vuodoista. Mulla on niitä vuotoja ollu aina sillon tällön yhdynnän jälkeen. Nyt ei aikoihin ole ollut. Ja välillä on ollut vuotoa töissä.. toivon mukaan ne on loppuneet jo.

Galluppiin: Me ollaan seurusteltu reilu vuosi ja ollaan kihloissa. Naimisiin ei ole mitään kiirettä.

Pahoinvointi on muuten palannut taas. Oli jo jonkun päivää hyvä olla mut sitten iski taas. Nykysin on huono olo aamuisin ja iltaisin. No, ainaki tietää että siellä on jotain elämää, ultra ku on vasta sitte raskauden puolivälissä vasta... :(

aniit ja taneli 8+6 :heart:

mie en oo ostanu yhtikäs mitään. ei kyllä taida olla tarviskaan, koska meidän kummilapset (kolmoset; 2poikaa,1tyttö ) syntyi 6/2008, joten sieltä suunnalta taitaa tulla kaikenlaista. ovat siis samalla appiukko ja anoppi"puoli" :p

tänään on ollut hyvä päivä jopa ton häntäluun suhteen, tosin työpenkki on mukavan pehmustettu :) eikä oo ollu kahteenpäivään pahaolokaan, ni on ruokakin maistunut :)

täytyy varmaan ostaa kaupasta alkoholitonta olutta tänään, kun niin kovasti tekee mieli huurteista :) hauskaa päivänjatkoa kaikille

sissi ja papana 8+5

Iso :hug: huonoja uutisia saaneille..

Surppi Onnittelut kaksosista.. Olenkin jo miettynyt eikö kukaan meistä saa kaksosia, vaikka meitä sentään jo niin monta tällä listalla..

Pekunalle Taisit kysellä millä viikolla nt-ultra tehdään, muistaakseni 11-13 vkolla on tehtävä, muuten ei ole luotettava jos haluaa juuri tuota nt:tä selvittää..

Omaannapaan.. Olo on ollut itkuinen&kiukkuinen&pahoinvoiva&väsynyt..
Pojan kanssa tossa katseltiin Nalle Puh ja Möhköfantti niin lopussa tuli itku, äidille :whistle:

Ja tää on ehkä kaikkein noloin syy ikinä.. Juhlamokka mainos :eek: Se mainos missä se nainen tekee koruja juuresta ja hopeasta, ja siinä lopussa tuumaa jotain että Inari on hyvä paikka asua, täällä on koti.. Sillä hetkellä mun hanat aukes :snotty: Ihania nää hormoonit :headwall:

Tupakoinnin lopetuksen kanssa kamppailevat.. Tsemppiä!! Kyllä siihen pystyy.. Vähentää ensin, tai polttaa vain muutamat sauhut röökistä ja aina vaan vähemmän.. Jokainen henkonen vähemmän on voitto teille molemmille..

Itse lopetin esikkoa odottaessa.. Poltin vajaan askin päivässä.. Enemmänkin taisi olla tapa kuin tarve, esim. kahvin tai ruoan jälkeen tupakalle, tai jos odotin jotain tupakalle, ja töissä tauolla tupakalle.. Piti vaan keksiä muuta tekemistä niin aika huomaamatta se jäi.. Mutta jokainen tekee tavallaan ja pyrkimys ja yritys lopettaa on aina parempi olla tekemättä mitään..

Minerva

Aniit vuotoa ei oikeastaan verenä tullut koskaan, oli eka punertavaa limaa ja eilen jo ruskeaa. Eikä tullut kuin aamulla aina ekan vessakäynnin yhteydessä, mä vaan olen niin pelokas tän raskauden suhteen :ashamed: Huomenna olisi ollut pojan laskettuaika ja tämä viikko on ollut kyllä kamala, itkettää koko ajan, huomenna haudalle mennään viemään kynttilä jotenkin se rauhoittaa kun on jokin paikka missä häntä muistella :heart:

Kipinäkenkä :hug:

Surppi huimaa! Ei mikään ihme jos on vähän ollut heikko olo!!! Voin vain kuvitella.

Neuvolassa kävin sit tänään ekaa kertaa ja aika lyhyt oli käynti kun kaikki on vielä niin tuoreessa muistissa.

Paino noussut raskauden alusta 1,8kg (neuvolassa ihana vaaka, jok anäyttää kilon vähemmän kuin oma). Hemppa 145, mutta en ollut juonut yön jälkeen eli varmaan oikeesti hieman matalampi, mutta joka tapauksessa hyvä. Verenpaine vähän korkea 128/80, mutta laskee varmaan taas käyntien myötä. Pissa puhdas. Sydänäänet kuunnellaan sit ens kerralla. Neuvolalääkäri jää nyt multa välistä, kun kävin kaks viikkoa sit siellä tarkistuttamassa sen raskauden keston. Seuraava neuvola onkin vasta 23.2 ja samalla on pojan 1v. neuvola. Ei oikeestaan haittaa, vaikka taas tulee tosi pitkä väli, kun ei siellä neuvolassa mitään ihmeitä kuitenkaan tehdä. Kuhan kontrolloidaan noi perusjutut ja jutellaan mukavia :) Np-ultra tulee tietty tähän väliin. Ilmoitin, että en siihen seerumiseulaan halua ottaa osaa. Tutkitaan sit, jos turvotus tai joku muu antaa siihen aihetta.

Gallupista: Aloitettiin seurustelu 12/01, kihloihin 12/03, häät 03/06 ja eka vauva 02/08. Kovasti vauvaa yritettiin jo hyvän aikaa ennen häitä, mutta oikeesti poika ei olisi voinut syntyä parempaan aikaan. Olin valmistunut edellisenä keväänä ja kerkesin thdä sen 6kk täyttä duunipäivää hyvällä palkalla ja näin ollen sain hyvät äippärahat :p

Ihana päivä tänään, kun mies oli melkein koko päivän kotona ja tehtiin kaikkea kivaa. Olen ollut jotenkin niin väsynyt ja siipi maassa ettei ole tosikaan. Terkkakin sanoi, että mun pitäis ehdottomasti saada hoitoapua ton esikon kanssa kun en meinaa millään tällä hetkellä jaksaa. Olen ollut melkein yksinhuoltaja koko hänen elämänsä ajan kun miehellä on opiskelut vielä vähän vaiheessa. Rankkaa on välillä ollut, mutta tämän kevään jälkeen helpottaa rajusti eli uuden tulokkaan kanssa saan varmasti apuja :heart: Kunhan olo tästä taas vaan paranee keskiraskaudessa niin eiköhän elo taas iloksi muutu!

Öitä, poistun jääkaapin kautta sänkyyn :wave:

Tinu 8+2

Surpille onnittelut tuplista! Onhan täällä ennestään jo yksi tuplien odottaja, tai en tiedä onko niin aktiivisesti tai oliko täällä vai vauvalla. :) Mutta ainakin on nyt yahoossa.

Kipinäkenkä, pahoittelut! Tuo on aika tuhjä tunne varmaan kun on jo kauan odottanut ja sitten ei olekaan mitään näkösällä kun ultraan menee. Tsemppiä uusiin yrityksiin!

Laita vaan Mandy tyttö-poika arvaukset niille jotka sen sinne tahtoo lisätä. Meille kaiken laskelmoidun perusteella olisi tiedossa poika, mutta kun viime aikoina on hiipinyt tyttö fiilis, niin laitapa mulle TYTTÖ. :)

tuu-tikki ja menninkäinen 8+1

:hug: niille jotka sitä tarvitsee.
Onnittelut uusille tulijoille! :flower:

Oma napa: pahoinvointi ei ole enää 24h vaan VAIN iltapäivästä n. klo 14-23. Jee!
Eka nla on ens maanantaina ja toivottavasti syke kuuluu..
Tänään on ollut oik. puolella alavatsalla kipuilua, ei kovaa mutta ärsyttävää.

Niskaan pistää ja polvi naksuu.. Invalidisoitumassa?

Ei mitään fiilistä siivota( yleensä tykkään tehdä kokoajan kotona jotain kun pöly ja roskat ei kuulu mun huusholliin), nyt näyttää kuin asuttas läävässä. Ei kiinnosta shoppailu eikä kyläily. Töissä jaksaa just ja just käydä 8h, sit nopeeta ruoka ja sohvalle maate, ja sama toistuu joka ikinen päivä. et näin..

Niin, olin lähes unohtaa.. Ilmavaivat ovat todella kamalat edelleen, haju on oksettava ja leijuu puoli tuntia ilmassa.Vatsa karseen turvonnu, mammahousut pakkokäytössä. Muita saman ongelman kanssa kärsiviä?

omppuli74 + öttiäinen 8+1

Torstai on toivoa täynnä =) Mukavaa torstaita siis kaikille!

Kipinäkengälle iso :hug: , olen pahoillani sinun ja miehesi puolesta.

Surpille onnittelut tuplasta, mieletön juttu!

Minä rohkaistuin tänään ja kerroin esimiehelleni raskaudestani. Ei ollut kovin mielissään tietenkään, kun joutuu luopumaan super-työnarkomaanista, mutta tietysti onnitteli. Helpotti, kun sai kertoa asiasta. Mulla olisi ensi viikolla ollut kehityskeskustelu ja olisi ollut kurjaa tehdä kaikkia tulevaisuuden suunnitelmia, kun samalla olisi tiennyt etteivät ne toteudu.

Kävi myös aika hauska juttu tänään. Yksi omista alaisistani kertoi, että hänestä tulee isä, laskettuaika lähes sama kuin meillä. Hymyilin vain ja onnittelin ihan sydämeni pohjasta. Omasta raskaudestani en ole kertonut vielä muille kun siis esimiehelleni.

Täällä olo on vaihteleva, mutta pääsääntöisesti ihan hyvä. Pahoinvointi alkaa hellittää. Maha vain on iltaisin aivan tajuttoman turvoksissa. Ihan kun viikkoja olisi koossa jo enemmänkin. Aamulla sitten maha on huomattavasti litteämpi. Sovittelin tuossa housuja ja kauhukseni tajusin, että vain kahdessa saa enää vetskarin kiinni ylös asti! Hupsista!! Eli omppulin kanssa ollaan kohtalontovereita, onko muilla masut jo kasvanut?

Tikru+pirpana 11+1

tuu-tikille lisätty etusivulle tyttöolo. :) Kertokaahan muutkin, jos teillä on aavistuksia siitä, kumpaa odotatte. Sit rakenneultran jälkeen voidaan päivittää tietoja, jos selvittelette tulokkaan sukupuolen.

Pakko vähän siivota. Mulla on ihan sama olo kuin omppulilla. En oo jaksanu siivota viikonlopun jälkeen ollenkaan. Ja normaalisti meillä on paikat aika kondiksessa. Mies jo sanoikin yks päivä, että hän on ihmetelly, kun en oo vetäny pultteja esim. olohuoneen lattialla lojuvista kaiuttimista ja useista piuhoista. Ei jaksa välittää. On kiva syödä, kattoo telkkaa ja nukkua. :D

Tein äsken kaura-omena-paistosta ja päälle vaniljakastiketta. NAM! :p

Jaksamista kaikille!

Mandy ja nappula 11+3

Yhteistyössä