ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Tein äsken kaura-omena-paistosta ja päälle vaniljakastiketta. NAM! :p

Mandy ja nappula 11+3

Jeps, kiva kun joku voi syödä makeeta. Mulla kaikki makee ällöttää ja paino nousee silti kun olen hulluna kaikkeen ruoka-ruokaan, hedelmiin ja etenkin suolaisen perään...
Nyt taas velloo niin et pakko hörppää appelsiinimehua ja koettaa mennä kylkiasentoon nukkumaan.

Omppuli74+ öttiäinen 8+1

Omppuli74: Voi voi.. tuo etominen on kyllä kamalaa. Mulla on ollu sitä parina päivänä. Onneks ei enempää.

Sekosin tänään. Ostin 2 lyhythiaista ja kolme pitkähiaista bodya sekä yhdet housut vauvelille... =)

Mandy ja nappula 11+3

heh. just kun tuosta ostelusta puhuttiin, ni löysin itseni lindexiltä töitten jälkeen... ja lähtihän sieltä alekasoista jotain mukaakin kun oli niin söpöjä ja halpoja :) mut niille kummilapsikolmosille, ni tavallaanhan en ostanut itelle, enhän ;)

täytyy myöntää, että en viel ihan kauheesti uskalla iloita tästä raskaudesta kun tuntuu niin epävarmalta. oon ajatellu, että kun ystävänpäivään selviän, ni sitte annan itsenikin olla avoimemmin onnellinen ja hehkuttamassa ja ehkä jo kertomassa useammalle... noh, siihen on vielä aikaa...

Irmeli09
Mandy: Olin ennen raskautta ja ihan raskauden alussa aivan varma, että tyttö olisi tulossa noiden meidän kahden pojan jatkoksi. Nyt on kuitenkin sitten päivä päivältä ja viikko viikolta vahvistunut poikaolotila. Olen joskus omaksi huvikseni harrastanut ristipistoja ja olen ajatellut tehdä kaikille lapsille oman pienen taulun. Esikoiselle olenkin sellaisen jo tehnytkin. Katselin tuossa mahdollisia vaihtoehtoja kakkoselle ja tulevalle vauvalle ja pohdin, että tuo jossa on tytön kuva on kyllä tosi kiva, mutta meille se ei sovi kun on poika tulossa :LOL: . Melkein olin jo tekemässä tilausta, kun hätkähdin ja tajusin, että enhän minä oikeasti tiedä kumpi sieltä on tulossa. :LOL: . Eli tilaus ei lähtenyt, mutta minun perääni voi kyllä laittaa arvauksen POJASTA.

Irmeli 10+0

Huomenta!

Vihdoin ja viimein hyvin nukuttu yö takana! :wave: Simahdin heti kahdeksan jälkeen ja heräsin vain yhden kerran joskus kymmenen aikaan kun puhelin pärähti. Puol viiden maissa olinkin sitten ihan valmis ylös jo. Ihana kun on hetken aikaa edes pirteämpi olo.

Voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville :heart: Koen päässeeni melko helpolla sen suhteen, vaikka kieltämättä välillä on päiviä, että saa nieleskellä koko ajan ja tuskan hiki puskee pintaan. Kertaakaan ei ole tarvinnut laatata, mutta hampaiden pesu, yskiminen ja aivastus saa aikaan melkoisen yökkien sarjan :LOL:

Mulla ei ole vauvan sukupuolen suhteen mitään ajatusta. Tuo työnimi "Elma" vaan tuli suuhun, eikä sen kummemmin tarkoita tyttöä. Mä veikkaan että odotellaan paketin aukeamista kun en kuitenkaan tee mitään tyttö-poika hankintoja :) Jos rakenne ultrassa näkyy sukupuoli selvästi niin sen saa sanoa, mutta ei tarvitse erikseen alkaa katselemaan.

Me lähdetään v-lopuksi reissuun kotiin päin, pääsen mummolan vintille tonkimaan vauvan vaatteita ;)

Mukavaa v-loppua kaikille :heart:

Vilma ja Elma 10+0 POKS :D

Moi taas :)

Olin pari päivää poissa yksinkertaisesti siitä syystä, että oon ollut tosi väsynyt, kiireinen ja kipeä. Mulle tuli jonkinlainen mahatauti joka on jo helpottanut. Ei oo heleppoa.

Surppi Onnea tuplista, aivan ihanaa :)

Mä en ole uskaltanut hankkia vielä yhtään mitään. Mun äiti osti yhden bodyn ja potkuhousut, mutta muuta ei ole.

Sukupuolesta mulal ei ole minkäänlaista fiilistä. Me ei myöskään tahdota tietää kumpiko on tulossa, jännitetään loppuun asti. Tää on lähinnä mun miehen toive, mulle se on periaatteessa ihan sama. Kunnioitan kuitenkin mieheni tahtoa sen verran, että suostun odottamaan.

Mä joudun ens viikolla käymään kahdesti lääkärissä. Maanantaina meen Keski-suomen keskussairaalan äitiyspolille. Sain sinne lähetteen, kun mulla on epilepsia. Oon jossain erityisseurannassa. Keskiviikkona on sitten normi neuvola-lääkärille aika. Ei jaksais rampata noissa lääkäreissä, mutta toisaalta se on tosi hyvä!

Ihanaa, tänään on perjantai! wu-huu!

Onko muut huolissaan raha-asioista? Mä eilen vasta lopullisesti tiedostin, sen miten paljon tulot laskee, kun jää äippälomalle :(

outiko 12+2

täytyy sanoa, että mulla ei oo mitään käsitystä siitä,kuinka paljon ne tulot laskee...ei oo käynyt edes mielessä. tosin tähänkin asti, kaikki on mennyt mikä on tullutkin. harrastuksena koiranäyttelyt, joten koiriin on uponnut ihan hyvin rahaa :p

hei tuli mieleeni, että onko teille sanottu kissoista mitään? mä lopetin astioiden tyhjennyksen joulunpaikkeilla, kun luin siitä toksoplasmasta, ja ovat kuitenkin ulkokissoja jotka käy sisällä syömässä.

mulle on täl hetkel päällimmäisenä mielessä selviäminen viikolle 12. katotaan sit kumman olonen fiilis sitte on :) tyttö ois kyllä kiva

sissi ja papana 8+6

Moi kaikki. täällä on käyty ultrasssa. kaikki hyvin.
Kerron miten minulla kävi:
Joskus viikolla 8+5 kävin naistenklinikassa pahoinvoinnin takia ja siellä lääkäri ei oikein jaksannut katsoa ja sanoi ultran jälkeen et ei näy mitään, voi olla tuulimuna tai raskausviikkoja on vähemmän. Varasi mulle aikaa ultraan viikolle 12. Tulin äitiyspolille eikä ne löytänny mun aikaa, löys sen toisesta päästä klinikkaa, NAISTENTAUDIT. Menin sinne ja siellä mua odotti kaks lääkäriä. Ihmetteli kovasti kun vauveli löytyi heti.. selitti sitten näin:
Lääkäri oli kirjoittanut jo valmiiks et mulla on tuulimuna. oli kyllä kauheeta kuulla sellaista ku vauvelli on vikkellä mahassa ja kaikki hyvin. (se lääkäri silloin oli itse raskaana) KAUHEETA.

Kolmen päivän päästä sain normaalin ultran ja kaikki oli hienosti.

Näin voi käydä.

Anna ja kirppu 12+7

Kipinäkengälle iso :hug:

Surpille hurjasti onnea kaksosista! :flower:

Ajatar, mukavaa saada lisää seuraa 8.8. LA:lle. :)

Mulla on maanataina ultra. Hiukan jännää, vaikka kävinkin varhaisultrassa. Jotenkin on ollut sellainen tunne, että onko siellä ketään. On kuulemma ihan normaalit tuntemukset. Nyt vaan haluaa saada taas sen varmistuksen.

Mä tupakoin ennen raskautta jonkun verran, max. 5 tupakkaa päivässä. Mulla kävi helposti sen poisjättäminen eikä ole edes tehnyt mieli. Enemmän mun tekee mieli hyvää punaviiniä ruuan kanssa. :p oon kokeillut jo paria alkoholitonta punaviiniä, jota löysin alkosta, mutta onhan ne vähän mehua... :D paremman puutteessa kuitenkin menee.

Mulla ei ole oikein mitään oloa, että kumpi on tulossa. Halutaan selvittää se ennen syntymää. Tosin siskolla kävi niin, että sanottiin pojan olevan tulossa ja tyttöhän se sieltä sitten putkahti. :D 4D taitaa kuitenkin olla se varmin tapa, mutta en ole vielä varma mennäänkö.

Sitten meillä kuulkaas väitellään lapsen sukunimestä. Kääk!! :D me ollaan naimisissa, mutta molemmat piti omat sukunimensä. Minä siksi, että mulla harvinainen sukunimi ja mies ei kuitenkaan halunnut ottaa mun nimeä enkä missään kohtaa sitä vaatinutkaan. Päädyttiin siis pitämään omamme. Nyt sitten onkin tenkkapoo, kun mä haluaisin lapsellemme sen mun harvinaisen sukunimen. Miehellä taas on kovin yleinen sukunimi. Mulla perustelut on se, että se mun sukunimi häviää, jos sitä ei joku jatka. Isäni kun sai pelkkiä tyttäriä ja kaikki hänen sisarukset on siskoja. Eikä kukaan ole sitä jatkanut. Miten ihmeessä me päästään tästä sopuun. Mä en ole kamalan konservatiivinen, että muhun puris se, että kyllä lapsella pitää olla isän sukunimi. No meillä on vielä aikaa tästä vääntää. :D

Voi ei. Nyt huolestuttaa.

Tähän asti kaikki mennyt ihan hyvin, mutta tänään alkoi vaaleanpunainen tuhruvuoto. Ei sitä paljon tule, mutta tulee kumminkin. Muutaman päivän on ollut sellainen olo kuin olisi joku tulehdus, mutta ei vaikuta samalta kuin hiivatulehdus. Mitään kipuja ei ole toistaiseksi ollut. Mulla oli tarkoitus soittaa tänään neuvolaan, mutta unohdin soittaa soittoaikana ja nyt siellä on vain vastaaja päällä.

Voikohan tällaisen asian takia soittaa suoraan Jorvin äitipolille? Eikös tulehdus voi aiheuttaa keskenmenon? Maanantaina on onneksi muutenkin aika nt-ultraan, mutta pelkään että jotain pahaa tapahtuu jo ennen sitä.

Anteeksi, kun tällä kertaa pelkkää omaa napaa.

t. Tuiskuliina + Kirppu rv11+2

Hellurei! Kaipa mä voin tänne odottajien joukkoonkin ilmottautua :D Jos vain hualitte =)

Meillä siis minä 24 vee, isi 29 vee ja esikoispoika 5kk. LA "viiville" on 18.8. Synnärinä Kättäri..

Viime elokuun 14 päivä pukkasin siis poitsun pihalle, tulee helpot synttärijärjestelyt meille jos tämä kakkonen syntyy lähellä omaa laskettu aikaansa. Isomman LA oli 9.8, eli 5 päivää meni yli lasketun ajan ennen kuin syntyi :D Synnytys kesti sen 20 tuntia ja ponnistus tunnin verran... Saa nähdä luiskahtaako kakkonen sitten kaaressa ulos kun on näin pieni väli edelliseen :LOL:

No, kakkapyllynpesu näköjään kutsuu.. *örp* ei oo helppoo ei, pahoinvointi ei auta asiaa näissä kakkapyykkäyksissä..

Muoks. Lisää tulee.. tekstiä siis :)

Tuiskuliina : Soita sinne Jorviin vaan. Sitä varten ne siellä on että auttavat!
Mulla tosin oli tämän ekan kanssa myös vaaleanpunaista vuotoa, eikä tosiaan mitään hätää. Ne on varmaan vaan valemenkat.

Sukunimestä:Mulla on entisen aviomieheni sukunimi, joten mua ärsyttää suunnattomasti synnärillä kun lapsi kulkee mun nimellä. Meidän lapsille tulee automaattisesti isän sukunimi, ja minulle myös vuoden 2010 kesällä :D

Tuloista: On tää monimutkaista, pitää olla muutama kuukausi hoitovapaalla ja siitä siirtyä sitten suoraan taas äitiyslomalle. Äippäraha on mulla ollut ainakin yllättävän hyvä, vaikka en missään hemopalkkaisessa työssä olekaan.. Oon vaan kuullut kauhutarinoita jostain 500 euron äitiys ja vanhempainpäivärahoista, joten odotin jotain sitä luokkaa.. Oli kyllä kiva ylläri että sitä rahaa tulee enemmän..

Normaaleita housuja en ole enää pariin viikkoon käyttänyt. Mitä sitä kituuttelemaan niissä kun on paljon mukavampaa vetää noi äippäbyysat jalkaan :snotty: Painoakin jäi edellisestä sen verran että normihousut kiristi jo valmiiksi *virn* hyvä tekosyy laittaa "raskauden takia" löysemmät housut. Nyt vaan täytyy katsella tarkemmin mitä suuhunsa laittaa, ettei paino nouse ihan järkky lukemiin. Viime raskaudessa nousi 22 kiloa, ja loppupaino oli 92kg. Oli kyllä aika vaikeeta olla. nyt alkupaino on sen 80 kg, eli nousua ei mielellään saisi paljoa tulla..

Kimalle
Taavi 5kk
"viivi" rv 9+3

Tuiskuliina, soita ihmeessä Jorviin. Varmasti pääset sinne tarkistamaan tilanteen. Voi kun kaikki olisi kuitenkin hyvin. :hug: ootko käynyt varhaisraskauden ultrassa vai onko maanantain ultra eka ultra? Mullakin on maanantaina np-ultra ja hiukan jännittää.

Luminella ja matkustaja 10+5

tsau..
ostoksista no ollu puhetta.. mä en taija hirveesti mitään ostella etukäteen. Esikolta on jotain pieniä jo valmiina! Mulle kävi nimittäin esikon kans niin et (synty ´maaliskuussa) ajattelin et keväällä et no se varmaan käyttää kesällä 68 vaatteita, ja ostin sit muutaman lyhythiaisen bodyn ja jotain kesä juttuja.. no meil on nyt vasta nuo 68 vaatteet käytössä (ja esikko on rapiat 10kk). et jäi aika monta kesä kampetta vähälle käytölle! No oli kyl niin kylmä kesäkin, et senkin puoleen lyhythihaiset vaatteet jäi käyttämättä, mut ovatpahan nyt hyvia aluspodeja :D
Harmi se et nämä kaks syntyvät vain niin eri vuoden aikaan, kun esikolle on valmiina 56cm talvihaalari, joka on jo tälle talvella pieni.. no 62cm välikausihaalari todennäkösesti on ihan ok (niin jos tämä vain on tyttö, vaik poika takaraivossa jyskyttääkin)..
Eilen ku kävin päivähoitotoimistossa, niin johtaja kyseli, et meinaanko ottaa tällekki pakkauksen, todennäköisesti ostetaan rahana ja laitetaan esim. kaksosten rattaisiin.
sukkapari ja toivo 9+5
http://asiakas.kela.fi/eprlaskenta_app/PRLaskentaApplication?EJ=VR&lang=fi
voi laskea vanhempainrahanmäärän..

niin ja muistattehan, että jos edellinen lapsi on alle 3v on oikeutettu saamaan saman äitiyspäivärahan (mikäli äitiyspäivärahan summaa ei ole laskettu esim. työttömyystuen perusteella). ja tässä ei ole rajoitusta, et saman summan saa kaikille seuraaville syntyville lapsille!!

Tuiskuliina ihan oman mielenrauhan vuoksi menisin tarkastamaan onko kaikki kunnossa.eipä sitten tarvitse koko ajan miettiä ja pelätä.toivotaan että kaikki hyvin :hug:

Kimalle84 jollain muulla myös kakkonen tulossa nopeasti.meidän esikoinen syntyi 12.08.08 ja kakkosen L.A on nyt 8.8-09 :D

mut on kyllä luotu olemaan raskaana,ei oo ollut esikoisesta eikä tästä kakkosestakaan oikeastaan ollenkaan pahoinvointeja :D paitsi välillä sitä kyllä miettii,että onko siellä elämää ollenkaan,kun ei ollenkaan olossa tunnu.. :ashamed: no se tuli eilen onneksi ultrassa todistettua,että kyllä se pikkuinen siellä kelli =) ja pian alkaa tuolla kotidopplerilla sydänäänetkin jo kuulumaan,niin voi aina välillä kuulostella pikkuista.

vointeja kaikille mammoille ja masuille! :wave:

ajatar&vempula 10+5

Tuiskuliina, soita ihmeessä polille (vaikka luultavasti oot jo soittanukki). Toivottavasti pääset säikähyksellä.

Sukupuoliveikkaus. Meillä siis ennestään on poika, poika, tyttö ja tyttö. Oiskohan nyt taas pojan vuoro? :attn:

Sinderella ja Jänskis 7+6

Halauksia Kipinälle

Surpille Onnea kaksosista. Mä oisin kanssa toivonut kaksosia, mutta onneks nyt tulee ees yksi terve ja elävä lapsi. Mulla oli alkuraskaudesta vuotoa.

(.) Kiva että edes joku oli ostellut jotain. Mä meinaan nyt vähän rajoittaa. Itselle ostin tosi nätit mamma samettihousut. Mulla on vaan farkkuja ja ne meinaa jo puristaa. Maanantaina on ultra. Sen verran taikauskonen oon et otan ne housut vasta sen jälkeen käyttöön. Ja si vois vaikka alkaa käyttää jo Bola-koruakin. Niin ja kertoa pomollekin :)

Nyt tekemään ruokaa, meillä on tortilloja. Nams

Hyvää viikonloppua kaikille.

Mansikkatee ja Hippuli melkein 12 viikkoa

Moi taas parin päivän palsta-tauon jälkeen =)

sukkapari Kirjoittelit tuosta äitiysrahasta, että saa saman kuin edellisestä, jos laskettu aika on ennen kuin edellinen täyttää 3v. Tiedätkö koskeeko se myös kolmatta lasta? Jos siis kaikki lapset on hommattu putkeen ilman töihin paluuta välillä. Mä kyselin neuvolakäynnillä siitä jo, mut ei ne siellä tiennyt. Ehkä pitää Kelasta kysellä vielä..

Galluppivastaus: Me ollaan tavattu 12/03, muutettiin yhteen 2/05, tyttö syntyi 8/05, kihloihin mentiin 5/07, poika syntyi 11/07. Häitä oltiin suunniteltu lähitulevaisuuteen, mutta päätettiin siirtää ja pidetään vasta joskus tämän kolmannen lapsen syntymän jälkeen =)

Mulla ei vielä oo mitään aavistustakaan tulevan vauvelin sukupuolesta. Raskausoireita on sellaisia joita oli tytön odotusaikaan ja samoin sellaisia joita oli pojan aikaan, eli niistä en voi päätellä mitään. Tytöstä mulle tuli loppuaikana tyttöolo (tai sit johtui siitä kun mä niin toivoin tyttöä :LOL: ). Pojan aikana näin sitten vasta synnytyksen jälkeen kumpi tuli.
Nytkään en aio ultrassa kysyä sukupuolesta mitään, joten sen näkee sitten synnytyksen jälkeen! Musta on kiva jännittää ja arvailla kumpi on tulossa =)

Ihanaa kun mulla on muutama päivä ollut pirteä olo ja pahoinvointikin lähes kadonnut. Vielä en kyllä uskalla juhlia, että ne olis kokonaan ohi, kun välillä on oireet vaihdellut lievemmästä tosi kamalaan. Mutta ihanaa kun on taas muutaman päivän ollut muutakin mielessä, kuin että koska mä pääsen nukkumaan :D Oon nähnyt kavereita ja kyläiltiin mun isovanhempien luona eilen illalla. Kyllä ne on onnellisia kun tästä tulee heille jo viides lapsen lapsen lapsi.

Onko muuten teillä muilla isoisovanhempia jäljellä lapsille? Meillä on vain mun isän puolelta sekä isomumma että isopaappa. Miehen isovanhemmista kaikki on jo kuolleet ja mun äidin puolelta molemmat kuolleet.

Nyt painelen siivoamaan. Lapset on saanut päivän aikana ihan järkyttävän sotkun aikaan :|

RangaTanga 9+5 :heart:

Moi kaikille! Tulisin uutena tähän keskusteluun, jos se sopii. Olen lueskellut heinäkuun mammojen juttuja, mutta tänään ultrassa ilmeni, että aloitteleva kätilö oli laskenut vauvan koon väärin, ja LA siis 15.8. :) Nyt menossa rv 10. Toivoin jo kauheasti olevani pidemmällä, että olisi edes se rv 12 jo täynnä. =) ettei tarttisi stressailla. :ashamed: Mutta hirveän hyvää kuvaa sikiöstä en saanut, se liikkui sen verran nopeasti, että lääkärikin manasi sen perään. :) Äitiinsä tullut.

Mansikkatee: Täällä sitten myös yksi, jonka farkut puristaa jo nyt. Ostin sitten jo mammafarkut ja semmoiset äitiysurheiluolohousut. Tuntui törkeän hyvältä päällä. Yritän kuitenkin pitää omia farkkuja edes sinne 12 viikkoon asti. :) Ja painokin vaikuttaisi nousevan... :headwall:

Vaavitar + tintta, esikoinen, LA 15.8., SeKS

Lueskelin tätä palstaa lisää.. Sori, kun tulee näin tiputellen tekstiä.

Sydänäänet kuului ja näkyi meillä jo rv 8, jolloin olin ensimmäisessä ultrassa neuvolassa. Nyt rv10, ja kuului paaaaaljon paremmin.

Tupakasta: Plussaan lopetin, ja myös miehen oli pakko lopettaa, koska itkin usein, että tekee mieli sauhuta, kun hän kävi "ulkona". Olen nähnyt loppuun asti tupakoivan äidin lapsien kasvavan, ja valitettavasti ne ovat kooltaan pienempiä, vauvana olivat paljon enemmän itkuisia. Toki kukaan ei tiedä tietenkään, että johtuuko nämä tupakasta, mutta... Ei se niin hyvää ole. 2-3 päivää kun jaksaa olla ilman, niin on paljon parempi olokin. Eikä mulla ainakaan paino ole noussut, vaikka olen aina mieliteon tullessa syönyt karkkia, purkkaa, hedelmiä tms. makeaa.

Jos sitä galluppia vielä joku tekee: yhdessä 06/03, kihloihin 11/07, nyt esikoinen (toivottavasti!!!) 08/09. Naimisiin piti mennä, nyt ei vielä tiedetä mennäänkö tässä ennen vai jälkeen vauvan. Voisin kyllä mennä vielä helmikuun aikana, talvihäät eikä niin iso maha, mitenkäs saisin tuon miehen hyvin suostumaan?

Vaavitar ja tintta

isovanhemmista. meil on paljon vielä maankamaralla. mun puolelta sekä äitinäiti että isänäiti ja miehen puolelta on isänäiti sekä äidin äiti ja isä. ja tää on kaikille eka lapsenlapsi, että lapsen lapsen lapsi. hössötyksestä on jo pientäesimakua, äiti oli kertonut äidillensä eilen ja sitä alko nyt kauheesti jännittämään... tänään sit päädyin kertomaan appiukollekin ja kovin olivat innoissaan. ja etukäteen olin aatellu, et en viel kertois, mut jos toinen kysyy suoraan, ni onhan se annettava myös suora vastaus :) right?

sissi ja papana 8+6

osaako kukaan muuten sanoa kuuluvatko veriohukaiset tuonne kiellettyjen ruokien listalle? yritin netistä katsella mutten löytänyt tietoa...Alkaa kohta jo hävettää kun mies kantaa kaupasta ruokaa ja oon aina että en mä tätä saa syödä :LOL:

Yhteistyössä