ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Outikon kyselyyn mummu, mummi jne.
Tää on muuten tärkeetä! Ne jotka odottaa esikoisiaan älkää vaan mokatko ja itse päättäkö kutsua vanhempianne miksi haluatte, musta he saavat päättää miksi heitä kutsutaan. Meillä molemmat on mummeja ja molemmat ukkeja. Toinen ukki on ollut poissa nyt jo yli vuoden.

tuu-tikki ja menninkäinen 8+4

Mummo ja pappa -nimityksistä Mun veljellä on jo lapsia ja ne sanoo mun äitiä mummiksi ja isää papaksi. Eiköhän meillä sitten kutsuta samalla lailla. Outiko, niin musta ei tunnu yhtään oudolta kutsua äitiä mummiksi kun se on ollut sitä veljen lapsille jo 8vuotta. :) Ja mäki käytän sitä puhuessani niille lapsille, tyyliin "vie tää mummille"..

Miehen vanhemmilla on ennestään yksi lastenlapsi ja huhtikuussa syntyy toinen, niitä sanotaan mummoksi ja papaksi.

Mä kävin tänään Elloksen sivuilla ja kauheesti tekis mieli tilata jotain vauvanvaatteita, pitäskö vielä maltaa mieleni vai tilaisinko vaan. ois ihnaa kun se paketti sit tulis.. :)

Aurora 10+6

Ainiin, sukupuoliveikkailuihin, että ihmisistä jotka raskauden ovat kuulleet on 92 prosenttia sanonut, että tyttö me saadaan ja 2 prosenttia poikaa veikkaillut. Mut siis itse en osaa sanoa mitään, koska kaikki raskaudet ovat tuntuneet erilaisilta, oireet ovat olleet aivan erilaisia ja en ole itse oikein osannut aavistella koskaan mitään noiden perusteella.. Ollaan sit luotettu 4D ultraan raskauden puolessa välissä.. Ja ilmeisesti tälläkin kertaa niin tehdään. Meillä siis kolme poikaa.

Ainiin, sukupuoliveikkailuihin, että ihmisistä jotka raskauden ovat kuulleet on 92 prosenttia sanonut, että tyttö me saadaan ja 2 prosenttia poikaa veikkaillut. Mut siis itse en osaa sanoa mitään, koska kaikki raskaudet ovat tuntuneet erilaisilta, oireet ovat olleet aivan erilaisia ja en ole itse oikein osannut aavistella koskaan mitään noiden perusteella.. Ollaan sit luotettu 4D ultraan raskauden puolessa välissä.. Ja ilmeisesti tälläkin kertaa niin tehdään. Meillä siis kolme poikaa.

Outiko kyseli tota että kuka kukin isovanhemmista on.. Meillä on Mummi (Isomummi siis), Mummu (Mun äiti), sitten toinen isomummi ja ukon puolen kaksi mummia on ihan nimellä ja mummiliitteellä, tyyliin "Martta-mummi". Pikkuisella/pikkuisilla kun on yhteensä se 5 mummia niin kaikille ei eri nimityksiä olla keksitty, kaikki haluavat olla vaan mummeja.
Sitten on Ukki ja Vaari, meidän isännän isä ja isäpuoli. Mun puolelta noita ei ole..

Kimalle, Taavi ja pikkuinen "viivipapu"

huomenna alkaa 12+ jee
pahoinvointi on ohi mut väsyttää,rinnat on kasvanut jo kuppikoolla,maha pullottaa iltaisin. pitäs varmaan alkaa pikkuhiljaa rasvailemaan ettei tuu raskausarpia ku kasvaa näköjään näin nopeesti tällä kertaa. viime raskaudessa ei tullut arpia.

täällä pahoinvointi ei helpota :x tänään käytiin sitten jo päivystyksessä kun viikkoon ei ole oikein mikään pysynyt tuolla vatsassa.. neljä tuntia sainkin sitten olla tipassa ja huomenna uudestaan jos ei helpota..ja koko viikko sairaslomaa...
Mutta pitää ajatella että kyllä tämä kaikki on sen arvoista :heart: eikä itsellä niin hätää olekkaan, kovasti vaan pelkään maha-asukin puolesta vaikka sanotaan että ei pahoinvointi ole vaarallista, mutta jos kovin lopussa alkaa ravinteet yms olla... ajattelin huomenna hakea osmosalia apteekista että sais suoloja yms..
Itselläni elää vielä molemmat mummut sekä toinen pappa. Miehelläni on enää vaikea asteisesti dementoitunut mummu joka ei meitä tunne... :( eivät oikein koskaan ole ollut tekemisissä...

no niin... jäin noista callupeista ihan out! en päässyt kirjautuun tänne pariin päivään.

eli ensin kyseltiin seurusteluhistoriaakokö: eli 03/99 alettiin seurusteleen mun inssistä pääsy päivänä, tutustuttiin mun työpaikalla hän asiakas ja minä huoltsikan tiskin takana, mentiin kihloihin jussina -99 ja naimisiin 07/2000 esikoinen pyörähti mun synttäri lahjaksi 08/2003

meillä on miehen isovanhemmista elossa 2 isomummua (ukki kerkesi poitsun nähdä) ja mummu eli anoppi, mun puolelta ei ole kuin mun vanhemmat. appiukko kuoli äkillisesti kun poitsu oli pari vuotias, oli sille kaikki kaikessa siis poitsu pappalle. saimme sen tuntea vielä pitkään kuoleman jälkeenkin :| mut siitä joskus toiste.

täälä mennyt ihan ok! ratkesin taas maisteleen tuorejuustoa, ja tein just aurajuusto soossia :p, turkinpippureita menis vaikka kuinka! purkki tuossa vieressä! onneks mulla on verenpaineet alhaiset ollut aina. joten nou hätä ja mittari kotona.
mahaa juilinu ilkeästi viime aikoina. nooh isäntä oli illalla riennoissa ja tuli kohtalaisessa kunnossa 3 aikoina yöllä kotiin, heräsin et käyn vessassa... nooh se pitkittyikin sitten tunnin sessioksi... :p :whistle: :D ja nyt ollut sitten vatsalihakset kipeet ja arat :ashamed: |O
että sellaista.

jättivät muuten ultra ajan pikkasen myöhäselle lähettämisen. perjantaina soitin suoraan polille ja kysyin että missä aika viipyy kun neuvolan mukaan pitäis np ultra olla ens viikon aikana. kertoi heti että on lähettämättä ja aika on ens keskiviikkona. noo kiva! olis siis tullut maanantaina aikasintaan postissa. kertoi sitten samalla myös rakenne ultra ajan 19.3
ja molemmat ajant 8 aamulla |O enhän mä saa poikaa mihinkään siihen aikaan hoitoon saati sitten hereillekkään, täältä pitäs lähtee 7 aamulla et kerkee reilusti näillä keleillä kaupunkiin 8. siirsin sitten aamupäiväksi aikaa, kiva vain kun en saanut np-ultralle myöhäisempää aikaa kun jotain verikokeita otetaan sitten jälkeenpäin ja niitä pitää odotella??? ei oo mitään puhuttu kokeista np-ultran yhteydessä???! nyt mies ei pääse mukaan kun aika 11 aamulla. iltapäivä aika ei käynyt heille tuon kokeen takia kun menevät 3 kiinni. |O |O |O niin ei siis ollut mitään verikokeita poitsun ultrissa...

pekunalle ja kirppu 9+4

Mandy81 Juu, löysin mä muutaman potkupuvun ja bodyn. Tosi paljon oli sellasia vaatteita vauvoille, jotka on selkeesti joko tyttö tai poika vaatteita, kauheen vähän sellasia suht neutraaleja. Mutta kyllä tosiaan muutama kiva vaate lähti mukaan..eikä maksanut yhteensä ku muutaman euron.

Mulla onkin ens viikolla sitten kaks lääkärikäyntiä. Keskiviikkoana se normi neuvola-lääkäri ja huomenna meen ihan tuonne Keskussairaalalle lääkärille. Ei oo mitään hajuakaan mitä ne huomenna siellä sitten mulle tekee, mutta sittenhän sen näkee.

outiko 12+4

Huomenta.

Nopeasti tulen moikkaamaan ennen päivän rientoihin lähtöä :) Viikonloppuna kerrottiin lähimmille sukulaisille vauvasta ja tosi innoissaan oli kaikki. Ja mikä parasta, mitään hullua hössötystä ei tullut, vaikka sitä pelkäsinkin.

Toivotan voimia kaikille, jotka odottaa ultraa, kärsivät huonosta olosta, ovat huolestuneita tai jotain muuta :hug:

Mukavaa maanantaita kaikille leijonien emoille :heart:

Vilma ja Elma 10+3

Kyllä on tulossa häät, mutta ei sen takia, että on vauva tulossa. Ei nimittäin ollu suunniteltu raskaus, mutta iloinen yllätys ja molemmat innolla odotamme. Ollaan menossa naimisiin 30.01.2009 eli ihan pian :)

jenzka 8+5

ei oo hääsuunnitelmia ennen vaavin tuloa.ois haaveena mennä ristiäisten yhteydessä ja sit pitää hääjuhla myöhemmin, mut katotaan nyt kui nää asiat tästä etenee.

mummo/pappa nimityksistä. mun vanhemmat on innokkaimmin ollu jo valitsemas itelleen nimiä. mumma ja ukko, katotaan nyt jos vielä muuttavat mieltään =) . ja sit mun äidinsisko oli tätimummo nimen kans liikkeellä. en kyl tiiä mistä se sen keksi, mut ihan kui haluavat B) ihan kaikki nimityksen saavat eivät tosin vielä tiedäkkään tästä.

Iltaturvotus on aika huimaa tällä hetkellä, samat vaatteet ei tod. istu aamuinilloin :LOL: Huomen ois se eka neuvola, toivottavasti yrittäs kuunnella jo, josko jotain kuuluis...Aamuisin huimaa hirveesti, pari minsaa istuttava sängynlaidalla enneku nousee :whistle: .

sissi ja papana 9+2

vastaillaampa täältäkin päin noihin kyselyihin...
isovanhemmista on elossa kaikki.. eli kaksi mummia ja kaksi pappaa.. lisäks mun puolelta on sit iso-mummu ja iso-pappa ja vielä jopa iso-iso mummukin.. ja sit ku ollaa näistä hienoista uusio perheistä lähetty ni ni puolikkaita mummuja ja pappoja löytyy sit kans.. :D

häistä niitä ei o tänne suunnalle tulossa.. :LOL: tarpeeks shokkia jo tässä vauva uutisessa vähäks aikaa, ku tosiaa ei olla kun se puoli vuotta keretty olla yksissä.. :ashamed: aijemmin oli jokin kysely kauan oltu yhdessä ja näin ni me on tunnettu varmaan joku 5vuotta, mut ihan kaveri pohjalla tuo aika.. et sillai ei o tuntematon tapaus tää mun toinen puolisko mut kuiteski..

mä olen ruvennu miettii tosissaa sitä 4D ultraa et kandeeko mun sinne mennä ku mulla on ultria siinä puoli välin tienoolla kahden viikon välein?? tietty olishan se mukava ja esikostakiin kävin mut ei siinä taida olla järkee, maksa kuiteski sen 170e ni ni.. :|

mut kirjoittelen myöhemmin lissää.. esikko tuossa roikkuu lahkeessa ni ei oikein osaa taas keskittyä.. iltaan siiis... :wave:

peikko, pikku miäs ja sintti 9+3 :heart:

Ultrakuulumisia:

Tänään olin np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Oli oikein vilkas kaveri ja vilkutteli siellä hurjana. :heart: kysyin alkuun, että voiko niskaturvotuksen jättää mittaamatta, niin kätilö sanoi, ettei voi, sillä se kuuluu tämän ultran sisältöön ja hän ei voi jättää huomiotta. Että sitten pitää jättää koko ultra väliin. Niin sitten niskaturvotus mitattiin ja normaali oli.

On tosi huojentunut olo. Laskettu aika pysyi samana, mutta olin väärin laskeskellut viikot ja päivät, joten mulla nyt 11+2 eikä 11+1.

Ai niin ja sanoi, että mulla on kohtu takana, jolloin heti kysyin, että tarkoittako se, että omat vaatteet menee suht pitkään. Kuulemma joo. Jee!!

Luminella ja matkustaja 11+2 :)

Pidän peukkuja sulle EjaV että vuoto loppuisi. Mulla vuoto jatkuu edelleen, mutta on pysynyt aika niukkana. Kipuja ei tietääkseni ole. Olen kyllä joutunut syömään Panadolia monta kertaa päivässä, sillä mulla on ihan kamala hammassärky :eek: Muuten ihan kamalaa, mutta ainakaan ei pysty niin paljon murehtimaan masuvauvan vointia, kun ajatukset on hampaassa. Tänään on siis ultra ja olen kyllä ihan varautunut huonoihin uutisiin. Tulen sitten illemmalla kertomaan saanko vielä jatkaa teidän seurassa vai poistunko takavasemmalle. Pitäkää peukkuja!

Tuiskuliina ja Kirppu 11+5

täällä on peukut ja varpaat pystyssä et kaik olis hyvin... :heart: mulla oli tuosta esikosta aikalailla noilla viikoilla kans aika runsasta vuotoa.. :( vuoti jostai kalvojen välistä ja meillä tuli sit 12+ viikolla toine asukeista puis masusta...

et voi olla vaaratontakin vaikka runsastakin olis.. toivotaan parasta sinulle,tuu si kertoo ettei tarvii jännittää koko päivää.. heh..

Huomenia!

Tuiskuliina täälläkin peukut pystyssä :heart: toivottavasti kaikki olisi hyvin!
Mulla vuoto yön aikana loppui..koko yö meni sitten pelätessä vuotoa ja yökkäillessä, niin ei oikein tullu nukuttua :( no pitää nukkua sitte päikkärit. Tulee vaan hirvee kammo seksiin jos sen jälkeen rupeaa tulemaan verta.. :(
Ultra onneksi torstaina niin saa sitte varmuuden näihin vuotoihin. Yöllä rinnatkin olivat hirveän kipeät, piti vahtia missä asennossa oli.
Aamulla ensimmäisenä piti mennä pönttöö sitten halailee..et siintä päättelin et kaikki normaalisti :)

^ Pidetään peukkuja! Luin tuossa jostain lääkärikirjasta että kirkkaalla verenvuodolla on parempi ennuste kuin vanhalla verellä, joten kaikki voi vielä olla hyvin! Oma keskenmenoni alkoi vaaleanpunertavalla valkovuodolla, ei kirkkaalla verenvuodolla.

Ja mulla on eka ultra tänään. Pelottaa aivan hirveästi, vaikka mulla on ollut ihan hyvä fiilis tästä raskaudesta. Jotenkin se fiilis vain katosi sen jälkeen kun varasin ultran ja nyt olen ihan varma että huonoja uutisia sieltä tulee... Miten mä kestän iltaan asti, kun vielä siirsivät sitä aikaa myöhemmäksi!

Ja mulla on viikkoja siis jotain 10+? ehkä.

sukkapari Kiitos tiedosta! Hyvä kun se äitiysraha-asia koskee kaikkia lapsia, niin tulee paremmat tulot taas äitiyslomaksi. Menis niin tiukille eläminen jos kotihoidontuen jälkeen alkaiskin saamaan vaikka minimiäitiysrahaa.

EjaV Toivotaan että nuo vuodot on harmittomia :hug: Itselläni keskenmenossa kesti ensin pari viikkoa ruskehtavaa tuhruttelua, sitten pari päivää kuin kuukautisvuotoa, ja sen jälkeen sitten tuli päivän ajan suuria hyytymiä. Siinä vaiheessa ei enää jäänyt epäselväksi, mikä on tilanne :/

Mä kävin tänään apteekissa, hain niitä raskausvitamiineja. Ostin sitä MultiTabsia, meidän lähiapteekissa ei ollut edes myynnissä sitä LadyVitaa. Yritän muistaa niitä nyt yhden tabletin päivässä ottaa. Kamalan suuria tabletteja vaan ovat, edellisessä raskaudessa ainakin muutaman kerran alkas yököttämään, kun se tabletti meinas jäädä kurkkuun jumiin :$

Ihanaa, kun joillakin oli viidenteenkin sukupolveen asti sukua jäljellä =)
Mua jännittää ehtiikö mun paappa edes näkemään tätä tulevaa vauvaa, kun hän sairastaa keuhkosyöpää, ja ennusteet on heikot. Onneksi hän ainakin jo tietää että hänelle on viides lapsenlapsenlapsi tulossa ja on tosi iloinen siitä.

Mulla on onneksi vieläkin olo pysynyt aika hyvänä. Toivottavasti pahoinvointi ei enää palaiskaan takasin :)

Poika heräili päikkäreiltä just, joten täytyy lähteä sitä katsomaan ja alkaa ruuanlaittoon, ennen kuin poika nälkiintyy! Ei oo kovin kärsivällinen oottaan ruokaa :D

RangaTanga 10+1 jo :heart:

Moi taas kaikki!

Mulla oli tänään se kaksivaiheinen sikiöseulonta. Eli ultra ja sitten verikokeet. Kivasti meni aikaa tuolla sairaalassa, melkein 2 tuntia :D Ultra tehtiin sekä mahan päältä että emättimestä, jotta saatiin mahd. tarkka tulos. Nyt sitten vaan odotellaan.

Sitte katottiin onko mun epilepsialääkkeet aiheuttanut vauvalle mitään ja ei onneks ollut. Kuulema saattaa jotain mahanpeitteitä tms. aiheuttaa. Seuraava seuranta sitten viikolla 20.
Vauvalla oli kaikki hyvin, aivot oli normaalit ja sydän sykki. luut oli kasvanut normaalisti jne. Kokoa oli 6cm.

Keskiviikkona mennäänkin sitten taas lääkärille. On tää yhtä lääkärissä ramppaamista :D

Kerroin tänään mun lähimmälle esimiehelle tästä raskaudesta. Vähän pakko, kun on noita lääkäri/neuvolakäyntejä sen verran usein.

outiko 12+5

Kyllä siinä nyt kävi niin, että jätän teidät ja siirryn haaveilemaan uudesta masuvauvasta. Ultrassa meidän pikkuruinen oli liian pieni viikkoihin nähden eikä sykettä enää löytynyt.

Onnellista odotusta teille kaikille ja pitäkää hyvä huoli masuasukeistanne!

t. Tuiskuliina

heissan
ajattelin vähän tulla kirjottelemaa tännekki ku kerkes tulla kerranki..
mulla on kannsa käyttössä ne multitapsin raskausvitamiinit, mulla kanssa ollut vaikeuksia niiden nielemisessä..
minä kävin kanssa viikonloppuna tutkailemassa parin kirpparin vauvan vaatteita mutta hyvä kuntoiset oli joko selvästi tytölle tai pojalle.. onneksi lahdessa on ihana sellainen kirpputori missä on pelkästään oikeastaan lasten vaatteita ja tarvikkeita.. pitää siellä mennä joku päivä käymään.. kun lahdessa kumminkin koulussa käyn päivittäin..
jee ensi viikolla onkin se neuvolalääkäri.. sitten varmaa saakin jo kuvankin mukaa.. kun viimeksi olisi tullut niin epäselväkuva että ei neuvolantäti edes alkannut tulostamaa..
...galluppiiin... minulla kummatkin mummot elossa mut vain toisen kanssa olen ollut tekemisissä.. mieheni puolelta on sitten yksi mummo tai tuleva isomummo siis mutta hänenkaa kanssa emme oikeastaan ole tekemisissä..

tänään taas illalla jumppailemaa sellaiselle tanssilliselle tunnille.. :)
mutta nyt ruuan laittoon
hyviä vointeja.. ja toivottavasti kaikki kunnossa niillä joilla ollut noito vuotoja.. :hug: ikäviä tilanteita varmasti jos joutuu vielä odottamaan että pääsee tutkittavaksi.. :/

piritta ja möykky 9+3

Yhteistyössä