ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Kiitos kaikille kestovaippa-kyselyyn vastanneille. :) alan tosissani perehtyä niihin. Aattelin kyllä vauvan synnyttyä jonkin aikaa olla kertiksillä mut sitte myöhemmin ku vauva kasvaa niin siirtyä ees osittain kestoilemaan.

Nasulla ihana huone vauvalle. :)

mä pyörin täällä autokuumeisena. tuntuu pahalle, tietää vaan rahanmenoo. :)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
mä pyörin täällä autokuumeisena. tuntuu pahalle, tietää vaan rahanmenoo. :)
mä pyörin täällä asuntokuumeisena. yöllä nakuttelin klo1 asti asuntoja ja luin hypoteekkiyhdistyksen lainajuttuja.. ja mietin et onnistuiskohan jne..

muutamia kivoja löytyikin. siinä 140-200 tuhannen paikkeilla 3-4h+k+s joissain oma pieni pihapläntti ja joissain ei. (iso haarukka kyllä hinnassa)ja 65m2 ylöspäin koko.
jos on iso kolmio niin mahdumme hyvin lasten kaa kun tää 55m2 kaksio alkaa vähän tuntumaan pieneltä vaikka tässon tosi tehokkaat neliöt.
lapsille kun olis oma huone niin sain ton meidän makkarin rauhoitettua meille vaan..

 
Mukavaa viikkoa jokaiselle. Nää lähtee mökkeilemään ja mää oon koneella taas joskus ens viikonloppuna. Jännä nähhä sitte, onko kukaan vauvautunu...

Meikäläisetkihän muutti tänä keväänä isompaan taloon. Totta on että on ihana ku nyt on oma makkari meillä vanhemmilla. Paitsi että vauveli tosin nukkuu meiän huoneessa ainaki alkuun. Muuten meillä on huoneet niin että kahella vanhimmalla lapsella on omat ja kaks nuorinta nukkuu samassa. Jossain vaiheessa vauveli siirtyy nukkuun sinne kolmanneksi (siellä on jo nyt kerrossänky ja pinnis niin kyllä mahtuu ihan hyvin) ja vielä jossain vaiheessa lapsi nro 3 siirtyy meiän makkariin ja me puolestaan todennäkösesti autotalliin tehtyyn huoneeseen.

Ihanan lastenhuonekuvan oli tosiaan laittanu Nasu. Me tuodaan makkariimme vauvelia varten vanhemmiltani puinen kehto. Se on mummilassa ollu jemmassa tähän asti ku ennen sitä meille ei oikein oo mahtunu. Täytyy se vielä maalata ens viikonloppuna ku tullaan kotia. Tahtoo nimittäin valkosen, nyt se on puun värinen.

Mutta nyt aamupalan viimeistelyyn.

Sinderella 33+6
 
Mun alapää on turta. On ollut jo joitain viikkoja, eli siitä lähtien kun kipu nivusissa helpotti. Pahinta on ylösnoustessa eikä kyse ole pissahädästä, vaikka sekin alkaa samantien vaivata ja vessaan pitää kulkea koivet ristissä ettei mee ihan reisille.

Toinen on sit se jo mainittu hengitysvaikeus joka on illasta pahinta, johtuen varmaan turvotuksista ja hitaan ruoansulatuksen turvottamasta vatsalaukusta. Normistihan kohdun pitäis painaa kylkikaaria ja palleaa vasta noin 35+ viikoilta, mutta mä olen kärsinyt ko. vaivasta jo 32+ viikoilta. En halua tietää mitä on edessä 36+ jos kohtu vasta silloin on korkeimmillaan! Ja ei, en todella tiedä mitä on tulossa tai kuinka kolmas raskauteni etenee (tai itseasiassa kahdeksas, koska ne 5 muuta ei ole kestäneet näin pitkälle) koska kaikki on omalla tavallaan olleet erilaisia.

Rinnat tuntuu illasta ilman liivejä tosi painaville ja pitäis varmaan aloittaa aamuin-illoin Bebathenilla rasvaus välttyäkseen alkuvaiheessa(kin) rintakumeilta.

Viimeiset kestot ompelin eilen lopuista kankaanpaloista (bambu) ja framilonin ollessa loppu, jäi tekemistä vielä ens viikkoon, ennen kuin pääsen täydentämään varastojani. Meillä on ekat ½vuotta käytössä harsot ja villikset ja lisänä kylässä/kaupassa/reissussa/varalla PUL-taskut/AIO:t bambu-, hamppu-, ja mikrokuitu-imuilla. Harsot kuivuu sukkanipsuttimissa niin nopsaan ettei olla rumpuja tarvittu (eikä tarvita). 18kpl:lla ollaan 2-3:n päivän tarpeisiin varauduttu, periaatteena että 6kpl on koneessa, 6kpl kuivumassa ja 6kpl:tta käytössä. Jos iltaan mennessä ei ole 6 vaippaa riittänyt niin kuivumassa olleet ovat jo kuivia ja koneessa olleet aamua varten kuivumassa (hätävarana lisäksi PULit). Ensikertalaiselle suosittelen varsinkin harsotukseen päivän vaippatarpeeksi 8-10kpl:tta, koska pitävän paketin aikaansamiseksi tarvitaan harjoitusta ja usein ensimmäisen kohdalla vaihdellaan muutoinkin vaippaa tiuhempaan, vauvan yksilöllistä kakka-aikataulua unohtamatta.

p.s. Miehen sain perjantaisesta päivystysleikkauksesta kotiin jo eilen ja seuraava operaatio voidaan tehdä kiireettömästi vasta vauvan synnyttyä. Ihanaa! :heart:


-iinaZ & Kolmonen 35+2
 
Nasu IHANA LASTENHUONE!!! Mä oon ihan kade :) Mä en ole juurikaan vielä panostanut tähän pienempään huoneeseen (mistä sitten jossain vaiheessa tulee lastenhuone) kun vauveli nukkuu alkuun meidän makkarissa, hoitopöytä on kylläkin tässä pienemmässä huoneessa.

iinaz Mä hain netistä harson taitteluohjeita, ihan kuvien kera (blondi kun olen) :D Miehen kanssa sitten jo treenattiinkin sitä taittelua. Muuten mulla on aikas iso satsi niitä äippäpakkauksen imse vimsejä + jutan lisäimuja yö+päiväkäyttöön. Vähän alkanut harmittamaan kun monet on kommentoineet että ne imset on ihan surkeita :/

Kokeneemmat kestovaippailijat: ajattelin ommella niihin imsen sisävaippoihin (ainakin osaan) tarranauhaa että saa paremmin pysymään kiinni sen kuorivaipan alla, mitä mieltä??? Tarrat tulisi siis niihin "kiinnitysläpyköihin"

Jeppis & Pikku-papu 36+1



 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppis84:
iinaz Mä hain netistä harson taitteluohjeita, ihan kuvien kera (blondi kun olen) :D Miehen kanssa sitten jo treenattiinkin sitä taittelua. Muuten mulla on aikas iso satsi niitä äippäpakkauksen imse vimsejä + jutan lisäimuja yö+päiväkäyttöön. Vähän alkanut harmittamaan kun monet on kommentoineet että ne imset on ihan surkeita :/

Kokeneemmat kestovaippailijat: ajattelin ommella niihin imsen sisävaippoihin (ainakin osaan) tarranauhaa että saa paremmin pysymään kiinni sen kuorivaipan alla, mitä mieltä??? Tarrat tulisi siis niihin "kiinnitysläpyköihin"
Muruseni, ei tartte olla blondi opetellakseen harsoilua kuvista. ;) :hug:

Meillä on todettu ISTUVAMPI VAUVAKOLMIO parhaaksi ja toimivimmaksi, koska reisien istuvuustaitokset lisää pitoa maitokakassa ja ripulissa ("kakkatasku" ). Kuvista poiketen mä en rullaa reisitaitoksia vaan teen yhden taitoksen jolla harson vyötärösiivekkeet ei osoita suoraan ylös kuten kuvassa, vaan viistosti sivuille.

Ä-pakkausten Imset lienee flanelleja vai ovatko ihan terryjä? Enivei, voit ommella tarranauhaa (käytä Applixia, se pehmenee eka pesussa!), mutta pitää olla sekä koukku- että velourpuolet, muuten se ei toimi. Snapilla/näpsyllä kiinnittyy niin flanelli, harso kuin froteekin. Keston tulee olla vauvalla napakasti siinä missä kertiksenkin ja silloin kun flanelli pysyy snapilla kasassa niin paketti on usein toimiva.

Kaikki flanellit on surkeita ennen kuin niitä on pesty vähintään 10-20 kertaa oikealla pesuaineella (esim. jauheista Daily Sensitive (käy myös PUL), nestem. Erisan tai MiniRisk) ILMAN minkäänlaista huuhteluainetta. Huono vaippa on kuin sorsansulka, neste ei imeydy siihen vaan valuu pois. Peskää uusia imuja/sisävaippoja ennen käyttöä JOKA KERTA kun pesette samanvärisiä. Kuivuttaa ei tarvitse välissä. Väärällä hoidolla saa monta asiaa pilalle ja parhaat puolet piiloon ;)

MUOKS: Istumaton vaippa fuskaa reisistä, eli vaipan tulee istua nimenomaan reisistä. "Michelin-vauvoilla" istuu usein mikä vaan paketti kun vaipan saa haaroista tiiviisti, mutta sirpukoille joutuu etsimään oikeaa mallia (lue: kunnon kuminauhoitukset pehmeillä reunoilla jotka pysyy kiinni reisissä/nivusissa).
 
chick-82 oikein paljon onnea! :heart: ja nopiasti meni tuo synnytys, samaa täällä vähän pelkään/toivon, eniten jännittää tuo esikon hoitoon saanti jos tulee paljon ennen laskettua. Mutta tätä tää on :)

Nasulla
ihana huone, mukava kun laitatte kuvia, lisää vaan!!!! Ois ihanaa nähä kaikkien vaavinurkkauksia!

Vaavitar mulla kanssa iltasella jo tosi tukala olo ja kylkiluut huutaa apua ja eilenkin ei enää tosiaan lauantai-illan herkut meinannut mahtua pötsiin, mutta pakkohan oli tunkee ja sit tuntu, että massuun ei mahu enää mitään. Meidän kaveri todella ylhäällä, joten siitä johtuu, mutta pianhan tuo alkaa laskeutuun ja kävely muuttuu ankkavaappumiseksi ;)

Ja täällä kans aloteltu tuo nännien rasvaus ja venyttely, kipeetä tekee, mutta kannattaa, koska kipeetä tekee kummiskin, kun vauva rintaan tarttuu. Haluisin kans välttyä tolta rintakumirumbalta, mutta varuksi käytän aluksi, että ei pääsis nännit niin huonoon kuntoon, kun viimeksi. Tossa kaverin kanssa muisteltiin just mun imetyspolkuani ja olihan se välillä sellasta yrittämistä että. Parin kk iässä baby ei aina suostunut imeen, mutta kun en halunnut pulloa antaa niin puristelin maitoa lusikkaan ja vauva hörppi siitä mieliisti ja sit kun heru kunnolla siirty tissille...oon mä varmaan ollut näky. 4kk jälkeen imetys alko vasta oleen sellasta, että ei enää tarvinnut millonkaan temppuilla ja eikä siis aiemminkaan koko aikaa, mutta välillä tulee päiviä, että hommasta ei meinaa tulla mitään. Saapi nähä onko nyt kärsivällisyyttä saman lailla, kun esikko tossa on kuitenkin hoidettavana. Maitoo siis tuli, mutta vauva ei vaan aina halunnut imeä, ja kyllä siinä monet porut väänneettiin, mutta silti jäi lämpösenä kokemuksena mulle toi imetys.

Mukavaa iinaz, että teillä ei nyt tarvi jännätä miehen ja sun päällekkäistä sairaalassa oloa :)

Pitäsköhän lähteä päikyille, kun mies on ulkona jäbän kanssa, joteskin väsyttää kauhiasti. Tampereella oli jotenkin tosi hiostava yö, enkä oikein saanut nukuttua :| Mutta nyt saa onneksi päivisin lepäillä, mies on 8 viikkoa kotona maanantiasta :) 4vko lomautusta ja kesäloma päälle, mukavaan aikaan osu nuo lomautukset.

Permis ja Veikko 34+6
 
Huomenta!

Tänään nukuinkin sitten tosi pitkään, herättiin miehen kaa vasta kymmeneltä.
Johtunee siitä, kun oltiin yöllä vähän menossa. Parissa baarissa käytiin ja herätin taas kummastusta joissakin, kun kerroin että mulla vähän yli pari vkoa lasketutun aikaan.
Jotkut oli ihan hämmentyneitä, että miten mie oon niin pirtee ja energinen vaikkka melkein "viimesilläni" ja että jaksan vielä käydä ulkona (baareissa).
Ihmisillä ilmeisesti sellanen käsitys, että jos on viimesillään raskaana, niin makaa suunnilleen puolikuolleena horroksessa jossain eikä ainakaan liikuskele ihmisten ilmoilla. Saati sitten että baarissa :D

Täälläkin on kova autokuume ja samoin omakotitalokuume. Haaveissa iso ok-talo, jossain järven rannalla jne. =) Mutta joudutaan vielä kevääseen asumaan tuossa nykysessä ( kerrostalo kolmio) ennenkun sen voi laittaa myyntiin. Muuten tulee verotuksen kaa ongelmaa :/

Tänään näyttäis olevan vähän pilvisempi päivä, mutta eipä tuo haittaa.

outiko 37+4
 
outiko, sulle mun pitikin sanoa painoarviosta, että meille pitkille 170+ vanhemmille ei kovin pientä voi odottaakaan tulevaksi, mutta esikosta rv36 painoarvio oli 2700-3000g ja syntyi 40+6 3670g/49cm. Kakkonen taas rv36 3000-3200g ja syntyi 41+6 3980/51cm. Te ootte vielä meitiä pienempiä eikä suvussa varmaan jättivauvoja muutenkaan "perintönä" niin nou panic honey! :hug:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Meillä on todettu ISTUVAMPI VAUVAKOLMIO parhaaksi ja toimivimmaksi, koska reisien istuvuustaitokset lisää pitoa maitokakassa ja ripulissa ("kakkatasku" ). Kuvista poiketen mä en rullaa reisitaitoksia vaan teen yhden taitoksen jolla harson vyötärösiivekkeet ei osoita suoraan ylös kuten kuvassa, vaan viistosti sivuille.
mulla oli kans esikon kaa toi paras ja toimivin(koklasin muitakin)taittelu.
mieheltäkin se sit jonkin ajan päästä toimi ihan luontevasti.
ja teimme kans silleen et siivekkeet oli suorina(itseasiassa eka kertaa nään niitä tolleen vielä käännettävän..)

mä en muutenkaan tykkä flanellista muuta kuin imuna tai sisävaipan sisävahvikkeena. se koppuroituu pesuissa kuitenkin ilman rumpua.
mun lempimatskut vauvalle on bambujoustis ja tavan joustis, koska ne pysyy hyvinä usita pesuja.

miehen työkaverilla oli mun saumuri lainassa ja se toi sen nyt takas ja pääsen ompelee loput pikkuvaipat valmiiksi..

tällasia mm. tein viime syksynä ystäväni vauvalle.(oonkohan jo näyttänyt???)
nää on osin kierrätysmatksuja ja osin uusia. esim kiinteet imut sisällä on vanhaa froteepyyhettä ja flanellia. ulkopintakankaat on mm velouria, trikoota, gollegea (jotka nekin kyllä koppuroituu pesuissa.. muttei ulkopintana niin haittaa). sisäpintoina joustofroteeta ja bambujoustista

http://kuvaton.com/k/Q9K.jpg

http://kuvaton.com/k/Q5q.jpg

http://kuvaton.com/k/Q5b.jpg

http://kuvaton.com/k/Q5E.jpg

http://kuvaton.com/k/ly4.jpg

uusiin nöttösiin(pidennetyillä siivekkeillä ) ja muihin vaippoihin tulee bambujoustista,sherpaa, gollegea, velouria, trikoota..jne..

pul-kuoria ajattelin parit tehdä(bumbyn s-kaavalla) ja mummuja (nb ja s)nepeillä.(inhoon tarrojen laittoa kun niistä ei saa ikinä siistejä.

sit ajattelin ostaa QB nb yhden testeriksi käytettynä. katsotaan jos olis kiva. neppien kaa vaan toi säätövara on rajallinen..
 
Kiitos IINAZ vinkeistä ja kannustuksesta =)! Ja UNIKUULLE myös kiitos vinkeistä!

Tuo istuvampi vauvakolmio on juuri se mitä miehen kanssa harjoiteltiin =) Mulla on muutama niitä snappeja, mutta ymmärsin että niillä ei saa flanellia pysymään??? Ja kun kokeilinkin niin ei vaikuttanut kauheen toimivalta :/ Ne äp:n imset on tosiaan flanellisia, pesin ne pariin kertaan jokin aika sitten ja nyt laitoin ne taas pyörimään harsojen ja lisäimujen kera jos niin on että yli kymmenen pesukerran jälkeen vasta kunnolla imevät...

Unikuu108 Hienoja nuo tekemäsi vaipat =) Tuossa hommassa taitaa saumuri olla aika must...
 
Hei taas pitkästä aikaa :wave:

Oon välillä pikaisesti käynyt lueskelemassa, mutten ole ehtinyt kirjoittelemaan mitään. Täällä on jo ainakin viikko sairastettu. Koko porukalla kamala flunssa, olo kuumeinen, mutta kuume ei nouse, ja ton lisäks poika sairasti ripuli- ja oksennustautia. Oi, että tämä voi olla rankkaa tässä vaiheessa raskautta |O Onneks kuitenkin ehtinee paranemaan ennen synnytystä, siellä ainakaan ei kipeänä haluais olla :whistle:

chick-82 Onnea pojasta :flower: Olipa nopeaa toimintaa!
Samaan itsekin vähän jännitän, toivottavasti ehdin sairaalaan kunnolla :D Onneksi sinne on vain muutama kilometri matkaa ja autolla menee ehkä 10 min, ruuhkasta ja kellonajasta riippuen. Meillä tuo kakkonen syntyi niin nopeasti, että kovia kipuja mulla oli vain puolen tunnin verran. Esikoinen tuli sitten oikein kunnolla pitkän kaavan mukaan...

Aikooko kukaan muu enää käyttää kertakäyttövaippoja? Tuntuu kaikki olevan niin innoissaan kestoilusta... Mä ostin jo valmiiks ekan vaippapaketin vauvaa varten. Ei ollut edes ä-pakkauksessa enää niitä näytteitä, niin on nyt sitten valmiiksi kotona edes jotain.

illusian masu aika kivan näköinen juhlien jäljiltä :D Mä en ole järjestänyt mitään kutsuja, vaikka kivat ne varmasti olisi..

vilma ja joku muu oli tuosta painonnoususta keskustellut. Mulla oli alkupainoindeksi 21 ja lääkärille viimeks juttelin painosta, niin hänen mukaansa hoikilla kroppa kerää helposti painoa imetystä varten. Esim. mun painoselle kuulemma helposti voi tulla 15 kiloa, vaikka ihan tavallisesti syön. Nyt on n. 11kg tullut ja toivon ettei kamalasti enää nousis. Se lääkäri sanoi myös, että yleensä jos raskausaikana lihoo siitä että syö tavallisesti terveellistä ruokaa, niin paino lähtee helpommin ja niillä jotka herkuttelee paljon, niin voi olla vaikeampi laihtua. No, itse ainakin oon päässyt takas normimittoihin jo kahden raskauden jälkeen, joten eiköhän se nytkin onnistu ihan hyvin :)

Me tällä viikolla "tapeltiin" nimistä miehen kanssa. Tytölle onneksi löytyi parikin hyvää vaihtoehtoa ja pojalle lopuksi sellainen, johon molemmat on edes jonkin verran tyytyväisiä. Mä en tajua miten pojalle voi olla niin vaikea keksiä nimiä :/ Tytölle meillä on joka raskauden aikana löytynyt montakin vaihtoehtoa!

Mä lähden tästä pian ruuanlaittoon. Saa nähdä kuinka jaksan taas päivän jalkeilla. Mulla on niin kova paineentunne alapäässä ja tuntuu, että tuo häpyluukin on aivan kipeänä. Vauvan pää taitaa olla jo aika alhaalla. Pitkin päivää joutuu välillä mennä makuulle, kun liikkuminen sattuu niin kovaa.

Huomenna aamulla olisi neuvola taas. Tuun sitten kertomaan kuulumiset!

RangaTanga 35+0 :heart: Enää 5 viikkoa laskettuun aikaan :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppis84:
Tuo istuvampi vauvakolmio on juuri se mitä miehen kanssa harjoiteltiin =) Mulla on muutama niitä snappeja, mutta ymmärsin että niillä ei saa flanellia pysymään??? Ja kun kokeilinkin niin ei vaikuttanut kauheen toimivalta :/ Ne äp:n imset on tosiaan flanellisia, pesin ne pariin kertaan jokin aika sitten ja nyt laitoin ne taas pyörimään harsojen ja lisäimujen kera jos niin on että yli kymmenen pesukerran jälkeen vasta kunnolla imevät...
Snappi toimii vain IRL (in real life) käytössä, ei siis edes nalle/nukke+vaippa+snappi-yhdistelmässä ;) Ja kyllä sillä flanellitkin pysyy, ainakin painamalla piikit kunnolla flanellin läpi.

Juu, erityisesti flanellit tarttee pesua pesua pesua ja pesua. Ja kaiken koppuran vaippapyykin saa pehmeäksi lorauksella etikkaa (huuhteluainelokeroon!) tai kestojen huuhteluainetta (esim. Sonett tai Ullrich). Etikka ei haise huuhteluaineena eikä sitä tartte paljon. Se, kuten muut kestohuuhtikset rikkoo veden pintajännitteen, niistä ei siis jää tai imeydy mtn ja sopii herkkiksillekkin.
 
Nasu, ihanan huoneen ootte vauvalle laittanut! :heart: Meillä tuleva lastenhuone näyttää lähinnä varastohuoneelta kun pinnis tulee kuitenkin aluksi meidän makkariin.

Unikuu Hienoja vaippoja olit tehnyt.

Kiitos kestovaippakonkareille :) kaikista vinkeistä, mukava lueskella. Mä varmaan kokeilen ainakin osakestoilua kotona. Miehen siskolta saan s-kokoisia Fuzzy Bunzeja ja niitä aion kokeilla kun vaikuttavat niin helpoilta käyttää. Onko kellään kokemuksia niistä?RangaTanga Eli täällä siis pääasiaassa mennään kertiksillä, en siitä ota stressiä..

Outiko Munkin jaksamista ihmeteltiin eilen kovasti häissä, ku jaksoin olla siellä pikkutunneille asti. Viime viikkoina en oo ollu ees yhtään väsynyt, niin miksi mä lähtisin kotiin vaan sen takia et oon raskaana. Mutta loppuillasta en enää uskaltanut olla tanssilattialla ku meno oli sen verta vauhdikasta. Baareissa en oo ollu moneen kuukauteen ku tuntuu et joudun varjella mahaa koko ajan mahdollisilta töytäisyiltä. Mites sulla?
 
täälläkin suurimmaksi osaksi mennään kertsi vaipoilla, jos energiaa riittää voin kokeillakin kestoilla, mutta se riipuu ihan miten muutenkin lähtee sujumaan.

synnytystä tosiaankin alkaa nyt jo aikalailla miettiä, pelätä en oikeen osaa ku kaksi kertaa sujunut jo hyvin, mutta enemmän nyt on kuitenkin varautunut siihen ettei kaikki pakosti mene niinku elokuvissa, tieto lisää tuskaa.

mies tulee mukaan jos hoitaja ehtii paikalle, riipuu lähtö ajankohdasta;)

mulla masu laskenut tosi alas jo aikoja sitten, kaikki kyseleekin että koska oli aika, pian se tulee kun on noin alhaalla.;) sf oli kuitenkin viimeksi 30 eli keskikäyrällä.

omaa napaa vaan.

meeruska 33+6
 
RangaTanga On meilläkin paketti kertsivaippoja valmiina, varsinkin kyläilyreissuilla aiotaan käyttää ihan kertakäyttöisiä...Kotona sit kestoillaan (toivottavasti ilman stressiä!) =) Jokainen toimii tietysti niinkuin itsestä parhaalta tuntuu, ei siinä ole muilla nokan koputtamista käytit sitten mitä hyvänsä :D
 
Unikuu mulla on sentään vähä halvempi toi kuume. :) me asutaan rivarikaksiossa , ja pelkään ettei me tähän kovin kauaa mahduta. Hyvä ku pinnis mahtu makkariin.

Multakin kiitoksia kestovaippa jutuista. Vaikken juur mitään ymmärtänytkään siitä. :D Yritän kovasti. Rangatanga mä meinaan ainakin aluks kertiksillä lähtee eteenpäin. Oon varmaan muutenkin niin sekasin synnytyksen jälkeen, etten ota mitään ylimääräsiä paineita. :)

aniit 34+2
 
merkkailen, en tässä enempää...

tuli mieleen myisin nuo pakkauksen kertikset poisjos jotain kiinnostaa niin voi tehä tarjouksia... meillä ei niille käyttöä löydy! pyykkivuorta ihan tarpeeksi ilman kertiksiäkin! |O =)

pekunalle ja tuikkis 35pox
 
unikuu108
mä nyt äsken ekaa kertaa vähän järjestelin esikoisen vauva-ajan vaatteita kaappiin. kaikki on siis suunniteltu hyvin, mitään ei ole vielä vaan tehty.
hyvin oli pitkähihaisia bodeja koosta 50 eteenpäin ja sit puolipotkareita, sukkahousuja ja potkareita.
paitoja oli tasan kolmet :D en ilmeisesti ole niistä välittänyt silloinkaan. ja housuja muutamat. sukkia tasan yhdet tavalliset ja yhdet villasukat.. raapimistumppuja kahdet..
pitää vielä käydä muutamia laatikoita läpi ja raahaa kavereilta pussukat ja nyssykät meille(meillä kaveripiirissä on sellasia kaikille kiertäviä ns kollektiivisia vaatteita kokoon 80asti).

mä kyl ajattelin aluksi mennä kans sekä-että kesto- ja kertavaipoilla. en ole sentäs niin fanaattinen niiden kaa vaikka tykkäänkin niistä ja esikon kestotin. (nyt vielä öisin samaa vaippaa kierrätän monenä yönä putkeen..)
mut kelaan just siten että jokainen vaihdettu kestovaippa on bonusta. ja oman jaksamisen mukaan käytän. esikon kanssa aika alusta kyllä jo. pyöräilin reilu viikko synnytyksestä kauppaankin jo et mä olin tarmokas ja hyväkuntoinen heti..

mitähän multa sit niinku puuttuu tekolistalta..hmm..
-pinnasängyn kokoominen(varastossa)
-hoitopöydän kokoominen(varastossa)
-pikkuvaippojen + imujen ompelut
-loput vaatteet kaappiin
-sairaalakassin pakkaus
-vaunujen huolto+ kankaiden pesu
-seisomalauta pojalle
-pinniksen reunasuojus..
-rinnanlämmittimet
-paketti kertiksiä

siinähän nuo.
tutteja tai pulloja tai korvikkeita tai muita en hanki etukäteen. ne voi sitten mies käydä jos tarvii. esikoinen ei syönyt ylläolevista kuin tuttia 5kk-1v5kk välisen ajan. (hankalin nukkumisaika)
kesto- ja kertaliivinsuojia on jo.
ja ne topsit,vanulaput ja bebathenet ja muut rasvat on jo olemassa. samoin pukluliinat ja pesurätit.

ja sen vielä lisään hankkimislistaan et esikolle pitää ostaa vauvalahja. jotain hänen mielestään mahtavaa ja kivaa. eli lähtä hänen kanssa kauppaan ja ostaa joku auto/härveli/yms..
niin ei tule paha mieli heti vauvasta..

unikuu ja kohta rv35 varmaankin



 
Joku kyseki tuosta aikooko joku muu käyttää kerttis vaippoja, niin minä aijoin. Ei oikein tuo kestoilu ole mun juttunu..
Pitäisi ostaa valmiiksi joku vaippa pakettikin, vaikka sain kyllä äipää pakkauksessa sen paketin jossa on muutama.. Mutta eihän sillä pitkälle pötkitä.. :D
 
Täällä tosiaan sama ongelma kun pekunallella, pyykkivuorta on niin paljon ilman kestovaippojakin. Me asutaankin niin ahtaasti, että hyvä kun on tavallisille pyykeille kuivatustilaa tarpeeksi. Välillä oon ihan pulassa vaikka meillä on kaksi sellaista telinettä, jossa on ne siivekkeetkin molemmin puolin.
Lisäks mua kuvottaa muutenkin kakkavaipan haju välillä niin paljon, etten millään pystyisi oksentamatta kaapimaan niitä liisterikakkoja irti jostain kestovaipan pinnasta :x Ehkä se maitokakka vielä menis, mutta sitten kun kiinteät ruuat tulee kuvioihin niin yöks...

Kuuluuko muuten täältä kukaan muu tuohon Libero-kerhoon? Sieltä saa aika kivoja lahjoja niillä keräysmerkeillä. Mä liityin siihen esikoisen odotusaikana jo.
Tässä linkki, jos jotain sattuu kiinnostamaan:
http://www.liberovaipat.fi/Pages/Club/ClubDefaultPromo.aspx?id=26064

Tuli muuten mieleen äsken, että jokohan Lilliputin kaksoset on syntyneet? Ei oo näkynyt pitkään aikaan täällä kirjoittelemassa, olisi kiva kuulla kuulumisia =)

RangaTanga 35+0
 
Chick-82, isosti onnea pienoisen syntymästä!! :)

Hitto, miä koin eilen Yllätyksen. Vieläkään en ole ihan toipunut. Tavallinen lauantai, päätä särkenyt, mies ehdotti että käydään ajelemassa Sulkavan souduilla. Käytiin, jonotettiin lossilla ikuisuus, nukun autossa, tultiin takaisin kotiin: mitä ihmettä? Meidän piha täynnä autoja. Tuo on kaverin auto, ja tuokin. Oon ihan äimän käkenä. Mies jotain myhäilee. Menen sisään edelleen vähän unesta sekaisin. Sisällä on miun noin 15 ihmistä: miun siskot, äiti, anoppi ja kavereita. "Yllätys! Järjestettiin siulle yllätys-vauvakutsut!" Tuijotan suu auki... "miten työ kaikki voitte olla täällä..." Ihmisiä jotka ei edes tunne toisiaan. Miun ihmisiä, ystäviä. Ihan uskomatonta. Siskoni ja paras kaverini olivat järkänneet, päivä päätetty kuulemma jo alkuvuodesta niin olivat saaneet niin paljon porukkaa koolle, moni tullut ihan toisilta paikkakunnilta. Ihan käsittämätöntä!!!!! :eek: :eek: :eek: :heart: :heart: :heart:

Saatiin vauvan kanssa ihania juttuja. Ruuat oli tehty valmiiksi sillä aikaa kun oltiin miehen kanssa Sulkavalla. Kaikkea hyvää. Pari peliä...ja ne kaikki tärkeimmät ihmiset! Päänsärky hävisi, tylsyys ja ahdistus mikä vaivannut lähiviikkoina hävisi.

Oon vieläkin ihan pihalla. Miulla on ihan liian ihanat ystävät ja perhe! En vo uskoa.
Voi vauva pieni, kun tietäisit kuinka moni siusta jo tykkää ja kuinka paljon olet jo saanut aikaan ennen kuin edes olet tähän maailmaan tullut :'( :flower: :heart: :heart:

OnSiisKevät ja beibe 35+6
 

Yhteistyössä