ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

RangaTanga On juu toi toppi ostettu H&M:ltä :) Ihana pitää sitä kun mahtuu näin raskaana ollessaki hyvin tuohon masun päälle :) Hyvin venyy siis.

Mulla on ollu joka raskauden aikana toi linea negra. Mulla edellisinä raskausaikoina toi viiva ulottu ihan alhaalta asti rintojen väliin mut nyt jää tuohon hieman navan yläpuolelle... Ja näkyy haaleemmin ku edellisissä raskauksissa. 2 tyttöä ja 1 poika siis on. Keskimmäinen enkelilapsemme siis. Ja nyt on siis sanottu et tyttö olis tulossa. Emmä tiiä onko tolla viivalla vaikutusta kumpi tulee :) Vaikka eikö se oo että jos tulee tyttö niin ulottuis ihan tonne rintojen väliin asti toi viiva ja jos poika niin jää navan kohalle...? Emmä muista mut ei ainakaan taida pitää mun kohdalla paikkaansa :)

Ei taijettu tänäkään iltana kattoo leffaa vaikka miehen kans oli semmonen puhe... Jouduin taas tylsistymään nyt illan yksinään ku ukko touhuaa tuolla varastossa jotain... ruuveja tai jotain siellä järjestelee :eek: Ennemmin viettää iltaa ruuvien sun muitten romujen äärellä ku mun kanssa :/
Ja aamulla sillä ois töihin meno... Menipä taas tämäki viikonloppu hujauksessa. Olis nyt voinu kahtoo sen leffan mun kanssa.. Sano vielä ettei oo kauaa, sano sen tossa kymmenen aikaan... Mä sen KOHTA tiiän, se tarkottaa vähintään kaks tuntia! Ja kohta on kulunu kaks tuntia. No pitänee tästä häippästä lukemaan yhtä hyvää kirjaa ;) Ku ei vielä kauheesti väsytäkään... Ruvennu hemppakin nousemaan ni huomaa ettei oo enää niin väsyny ku vielä joku aika sit...

Mut jospa mä tästä liukenisin...

mertsu & prinsessa 34+1
 
Pikapikaa kerkeän jotain kirjoittamaan, pitäis varmaan nukkumaankin mennä, ja tänään on alotettu vähän uutta järjestystä tänne kotiin niin joudun istumaan lattialla tietokoneella ollessa, ei kovin mukavaa :/

Mulla edelleen pinna ihan törky tiukassa, itkettää, ällöttää, iho on ihan kosketusarka ja vaavi punkee keuhkoja kurkkuun.. Mulla on yleensä päivällä sellanen olo ettei voi hengittää, illalla yleensä parempi olo, ja siksi tuo syömispuoli jää tosiaan iltaan. Päivällä tulee vaan naposteltua...

Joo, ja toi mun röökilakko ei perkele pitänyt, nyt oon polttanut muutamana päivänä sen 1 tai 2 tupakkaa per päivä. Täytyy yrittää uudestaan taas..

Perjantaina romahdin ihan totaalisesti, juttelin ukon kanssa puhelimessa ja ihan yhtäkkiä aloin parkumaan etten jaksa enää.... Ukko käski hälyyttämään äidin tai mummin avuksi tänne, ja niinhän tuo mun äiti sitten tulikin. Esikon kanssa on välillä niin raskasta... Itse lapsi ei tosiaan ole mikään tavallista lasta vaikeampi, mutta kaikki kivut ja säryt ja yleisesti tukala olo ja vielä hiostava ilma, pelkästään uloslähteminen ton ipanan kanssa on tuskaa ja on oikeasti rankka duuni saada se ensin kiinni ja sitten vaihdettua vaippa ja puettua. Pelkästään sen nostaminen saa mun kropan huutamaan leipää (kun sitä painoa on tosiaan noin 2-vuotiaan ipanan verran, vähän kasvaa yläkäyrillä..) ja sitten kun pitää yrittää pitää poikaa aloillaan että sais kaiken tehtyä ja tossa sängyn päällä kun yritän laittaa sitä, niin jos pääsee livohkaan (kuten yleensä käy, voimaa on.. 5-6 kuisena nosteli kilon painoja lattialla ryömiessään) niin loikkii tossa sängyllä kovaa vauhtia ja pää edellä meinannut monta kertaa tulla alas, mä sitten joudun tietysti tekemään tosi äkkinäisiä ryntäyksiä sen perään ettei satuta ja tuntuu kuin vatsa ja pipari repeäis välillä..
No, perjantaina sitten en pystynyt enää pitämään sisällä sitä parkua ja pahaa oloa, on niin epäonnistunut olo. Miten mä en muka pärjää..
Sitten vielä se, että poika on mun hartain toive, viisi vuotta odotettu ennen kuin tulin raskaaksi... Niin mä lupasin ja vannoin että oon sille hyvä äiti, ja sit kun en pystykään olemaan aina rauhallinen ja tasapainoinen niin tuntuu että koko maailma romahtaa..
Toivottavasti tää helpottaa kun pikkusisko on saatu ulos.

Mä en voi sille mitään että välillä toivon että tää kakkonen syntyis jo, mä en jotenkin vaan jaksa. Sitä on tosi vaikea myöntää, mutta nyt mulla on alkanut tulemaan se raja vastaan et mä en oikeasti jaksa... Mutta mitä tässäkään voi tehdä, kun on vaan pakko.... :( Ja siis tää toinen vauvahan on silti kovin rakas, en ois ikinä uskonut että tuun saamaan vieläpä kaksi vauvaa... Yllätys oli isompi kuin iloinen kun saatiin tietää että toinen on tulossa...

Ainiin, me muuten käytetään ja tullaan käyttämään kertiksiä. En todellakaan jaksa alkaa propaamaan minkään kestojen kanssa, ihan kuin ei olis jo tarpeeksi tekemistä :D Mutta hattua nostan kaikille jotka jaksavat!

Kimalle rv. 33+5 ja taavi kohta 11 kk.
 
Chick-82, sylin täydeltä onnea ja halauksia!!! :flower: :hug: sun poika syntyi samana päivänä kun mun mies!

Mä oon ehtinyt hävettävän vähän käydä täällä... oon järjestellyt paikkoja ja tehnyt hankintoja. Nyt on vauvan vaatteet hienosti henkareissa uudessa kaapissa. Ja omakin vaatekaappi on pitkästä aikaa kuosissa. Pinnasänky ja hoitopöytä hankittu ja on jo valmiina odottamassa vauvaa. :)

Huomenna on synnytystapa-arviointi. Toivottavasti siellä näkyis ulrtassa, että kumpi on tulossa.

Lueskelen tässä illan mittaan mitä ootte kirjoitellut.

Luminella ja matkustaja 36+1
 
Hudjuke, kaunista nimeä olette ajatelleet tytölle. :) mä tykkään myös tosi paljon Unna nimestä, mutta luulen, että se jää, koska meillä on myös yksi toinen nimivaihtoehto, josta etenkin mies pitää enemmän kuin tuosta Unnasta. Voi toki olla, että ympätään Unna toiseksi/kolmanneksi nimeksi, sillä musta se on niin kaunis nimi. Mut jää nähtäväksi. :)

Nyt tulee uni ja syödäkin vielä pitäis. :p

Luminella ja matkustaja 36+2 (just vaihtui...)
 
Nuorimmainen syntyi alle kahdessa tunnissa joten katotaan miten tämän kanssa käy :)

Koko illan on supistellut ja odotan mielenkiinnolla huomenaamuista neuvolaa... huh....

viikko sitten oli vauvan pää laskeutunut alas joten katellaan mitäs nyt...

elokuussa09 33+1
 
Huh huh.. tänään oon saanu aikaseksi taas vaikka mitä.

Ensiksi vaihdoin makuuhuoneessa järjestystä, siirtelin sängyn ja lipastot ihan eri päin kuin olivat :D Sitten laittelein tulokkaalle valmiiksi hoitopöydän ja tavaroita järjestelin. Enää sänky pienelle, niin sitte on kaikki isommat laitettuna :)

Kovalla höökillä olen painanut ja siirrellyt painavia tavaroita (mm. kahen hengen jenkki sänky) :D Että eipä ole vielä maailmaan pieni putkahtanut.. Johtuu varmaan siitä että kun olen koko raskaus ajan samallalailla toiminut.. :D

Huomenna, tai siis tänään olisi neuvola.. Sitten tiistaina ylimääräinen ultra, jossa tehdään paino-arvio ja katellaan että miten on kasvanut, jännittää kun joutuu menemään yksin. :(

Ja sain tietää äsken että kun mies lähtee tänään armeijaan että niillä on vala 14.8!! Juuri laskettunapäivänä, saa nähdä miten käy!


 
Alkuperäinen kirjoittaja mertsu85:
[Mulla on ollu joka raskauden aikana toi linea negra. Mulla edellisinä raskausaikoina toi viiva ulottu ihan alhaalta asti rintojen väliin mut nyt jää tuohon hieman navan yläpuolelle... Ja näkyy haaleemmin ku edellisissä raskauksissa. 2 tyttöä ja 1 poika siis on. Keskimmäinen enkelilapsemme siis. Ja nyt on siis sanottu et tyttö olis tulossa. Emmä tiiä onko tolla viivalla vaikutusta kumpi tulee :) Vaikka eikö se oo että jos tulee tyttö niin ulottuis ihan tonne rintojen väliin asti toi viiva ja jos poika niin jää navan kohalle...? Emmä muista mut ei ainakaan taida pitää mun kohdalla paikkaansa :)
Tarkoitinkin mutkaista, napaa kiertävää viivaa ;) Lisätietoa aiheesta kiinnostuneille tekstiä klikkaamalla.


"Ruskea viiva ei sinänsä ennustanut yhtään mitään, mutta mutkatuloksia tutkiessa tutkijat aluksi hämmästyivät. Pippelinkuva mahassa kuulostaa jokseenkin lapselliselta, mutta niin vain kävi, että mutkaviivaisista naisista jopa 72 prosenttia sai pojan. Tämä ei kai voi olla enää sattumaa?"



-iinaZ & Kolmonen 35+3
 
SpringSummer
Suuret onnittelut Chick-82!
Kauhean jännittävää kun tänne alkaa lapsia syntymään. Itsekin olen ihmetellyt missä ovat Lilliputit...?
Stressaa vähän kun kaikki on tekemättä. Tuntuu että muilla on aika hyvässä mallissa lastenhuoneet ja tarvikkeet. Olis muuten kivaa nähdä lisää kuvia lastenhuoneista! Mutta se stressi siis... puuttuu vauvan sänky, hoitopöytä, kaikki vaatteet pesemättä ja laittamatta eikä huone lapselle ole valmiina. Kestovaippoja on onneksi jo hankittuna, niitäkin pitäis pestä useampaan kertaan. Oon ajatellut että tässä on hyvin aikaa...kyllä varmaan onkin. Vielä en ehdi valmisteluja aloittaa.
Hyvää alkavaa viikkoa =)

SpringSummer 36+1
 
Johan on viikonlopun aikana tullut taas tekstiä =) Oli kiva lueskella kuulumisianne.

Nasun lastenhuone on tosi kaunis. Ja nättejä masukuvia kaikilla. Kyllä vaan pyöristynyt raskausvatsa on kaunis. Vaikka välillä jatkuva mahan huomioiminen kaupassa, torilla, kotona jne. alkaa rasittaa, vaikka yleensä kyllä viihdyn keskipisteenä. Olen asunut tällä mieheni kotipaikkakunnalla vajaa kolme vuotta ja aina ollut sitä mieltä, ettei mulla ole kauheesti tuttuja täällä, mutta nyt kun on tuo pyöreä maha, niin johan niitä tuttuja ja puolituttuja on. On se hyvä, että joku saa nää mun mielestä pidättyväiset ja hiljaiset kotikaupunkilaiset puheliaiksi :) Kaikilla on kommentti mahan muodosta, odotuksesta ja vavoista ylipäänsä.

Me ollaan viikonloppuna raivattu lastenhuonetta. Se on ollut varastona ja rojua on sinne kertynyt. Siellä on vielä mun kolmen vuoden takaisia muuttolaatikoita avaamattomana :ashamed: Nyt alkaa kuitenkin näyttää siltä, että tällä viikolla saadaan aloitettua maalaaminen ja tapetointi. Onneksi katto ja lattia ovat kuin uudet. Kun kaikki on valmista, voin roudata vintistä pinniksen ja laittaa kaikki vauvan tavarat paikalleen. Sain viikonloppuna myös ommeltua verhot kodinhoitohuoneeseen. Vielä pitäis makkarin verhot ommella, kankaat ovat olleet valmiina jo puoli vuotta.

Mä tulen niin paljon perässä (la 31.8.) että vielä ei synnytys ole edes ajatuksissa. Tai on tietenkin, mutta tuntuu siltä, että vielä joudun viikkoja ja viikkoja odotella h-hetkeä. Olo on hyvä ja energinen, mitä nyt pidemmällä kävelyllä alkaa maha painamaan ja supistelemaan. Muuten voin tehdä kaikkea kasvimaan kitkemisestä siivoamiseen. Mutta enköhän saa osani turvotuksista, ahdistuksista ja muista vaivoista tulevina viikkoina.

Tsemppiä kaikille "vaivaisille" ja tuskaisen olon kanssa kamppaileville! Muistakaa levätä, ja ei tosiaan ole häpeä myöntää, että nyt ei jaksa tai pysty. :hug:

Vuokko 33+0
 
Neuvolassa käyty, ihan hyviä lukemia tuli taas =)
Paino laskenut viime käynnistä 50 grammaa, turvotus lähtenyt pois
verenpaine 124/72
pissa puhdas
sf 31 cm
raivotarjonnassa
syke 140
liikkeet ++

Lääkärineuvola on sitten rv 36+4, 23.7 jo. Eli ei ole enää pitkiä välejä käynneillä. Nytkin oli vain 10 päivää edellisestä käynnistä. Saa nähdä montako kertaa siellä ehtii vielä tässä loppuaikana ravaamaan.

mertsu Joo mullakin just se toppi (ja pari muuta samasta mallistosta eri väreissä ) on suosikkeja tässä raskauden aikana. Ne venyy niin hyvin massun päälle.
Mä tykkään muutenkin käyttää tavallisia vaatteita raskausaikanakin, tän aikana ainoat "mammavaatteet", joita oon muutamia kertoja käyttänyt, on ne masutuubit. Mulla on paino kertynyt vain tuohon vatsalle eteen niin menee tavalliset housut ja hameet hyvin päälle edelleenkin :)

Tuosta linea negrasta; esikoisesta mulla oli pitkä ja vahva viiva häpyluusta ihan rintojen väliin asti. Silloin tuli tyttö. Pojan odotusaikana koko viivaa ei tullut ollenkaan. Tässä raskaudessa viivaa ei myöskään ole ilmestynyt, mutta ei ole vielä tiedossa kumpi on tulossa. Nyt on vaan napa tuolta sisältä ihan ruskea ja nenän päälle on sellaisia ruskeita pilkkuja ilmestynyt :D Niitä pilkkuja mulla on tainnut olla jokaisen odotuksen aikana.

Mä suunnittelin, että pitäis lähteä käymään kaupassa ostelemassa tavaroita sinne sairaalakassiin. Mulla on alannut oleen iltasin niin kipeitä suppareita, että pitäs saada se kassi jo varmuuden vuoksi pakattua! Yks ilta supisteli kipeästi tasan 5 minuutin välein, mutta ne loppui sitten levossa. Saapa nähdä sitten vaikuttaako nää mitään, vai mennäänkö taas yli lasketun ajan runsaista supistuksista huolimatta.

RangaTanga 35+1 :heart:
 
chick-82 onnea koko perheelle!

Mulla oli tänään magneettikuvaus, mutta ei onnistunut. En pystynyt makaamaan selälläni kuin ehkä minuutin verran ja yli kymmenen minuuttia ois pitäny :( Nyt en sitten tiedä onko mulla muuta vaihtoehtoa kuin sektio. Lääkäri soittaa mulle keskiviikkona, sillon asia toivottavasti selviää. En kyllä halua riskillä yrittää alakautta perätilasynnytystä, jos jääkin päästään kiinni. Mulle on koko ajan sanottu että mulla oli vaan huonoa tuuria ekassa synnytyksessä, nyt kaikki menee paremmin. Tuntuu vaan että se huono tuuri jatkuu ja on nyt alkanu jo ennen synnytystä.. Tulipas taas valitettua.

misu75 rv37+0


 
kimalle Tsemppiä kovasti! Ei mun mielestä ole huonon äidin tai heikkouden merkki, jos ei aina jaksa. Ja varsinkin nyt loppuraskaudesta on muutenkin raskasta, vaikka ei olisi yhtään lasta jaloissa pyörimässä. Sun pitää vaan yrittää rentoutua ja pyytää apua. Paljon mukavampi äiti ja puoliso olet, jos saat vähän kerättyä voimia.

Mun vatsa näytti edestäpäin tältä tasan 4 viikkoa sitten. Ei oo pippelin kuvaa, mutta joku tumma viiva - kylläkin navan yläpuolella.


Tänään ollaan sitten täysiaikaisia. =)

Taidanpas polttaa yhden cd:n James Bluntia synnärille mukaan...

Mandy ja Aksu 37+0 POKS!


 
iinaZ Joo siis tarkotinki et viime raskausaikoina mulla kiersi se viiva ton navan. Nyt vaan jää tohon navan kohdalle :)

[/b]Kimalle Täällä oli välillä aiemmin sama tunne... Tuntuu ettei sitä aina vaan jaksa, mutta kun on pakko. Voimia sinne :hug:

RangaTanga Mulla ei muita hyviä toppeja olekaan mitkä venyis nuin hyvin, nousevat aina tohon mahan päälle :D Mut toi toppi pysyy masun alla, siis se helma eikä nouse. Pitäs ostaa enempi tommosia. Ku ne on muutenki mukavia päällä eikä pelkästään odotusaikana :)

Onnea
Mandylle täysiaikaisuudesta =)

Täällä on kyllä virkeä olo :D Puolen yön maissa nukahdin eilen, tai vähän siinä jälkeen 12:sta. Ja heräsin puol 6 ku poitsu heräs. Oli muutenki vähän kuuma... Mies oli valvonu koko yön :eek: Ei ollu vaan saanu unta. Tuli seki sieltä varastosta puolen yön maissa sisälle ja yritti tulla nukkuu muttei se saanu unta. Aamulla kerkes sit pikkusen ummistaa silmiä ja sittenpä piti nousta ja lähtee töihin. No saa ottaa pikku unet ku tulee töistä.
Minä syötin pojalle jogurtin siinä ihan aamusta ja vein takas nukkuu. Nukuin vielä siinä itekki sit ja noustiin ysin maissa ylös ja esikoinenki heräs melkein heti siinä.
Hirveesti en vaan uskaltas mitään tehä vaikka tekis mieli tehä vaikka mitä... Mut ku tota paineen tunnetta välillä on ni pelottaa et syntyy ku ei ainakaan tän viikon aikana sais vielä syntyä :D Alkaa tylsistyttää jos ei voi tehä mitään... Pitää vaikka rauhallisesti puuhailla ;)
Pystysköhän sitä kävelee tohon mun porukoille, sinne ei pitkä matka tosiaan oo mut sillonki ku yritettiin mennä leikkipuistoon ni piti kääntyy takas... :whistle:
Noh, katotaan onnistuuko jos tuossa yhen jälkeen lähtis siellä käymään ku äiti pääsee töistä.

Jos menis laittaa vaikka pyykit koneeseen -->

mertsu & pikku neiti 34+2
 
Kimalle84 :hug: Paljon tsemppiä ja jaksamista... Ei todellakaan ole häpeä pyytää apua silloin kun sitä tarvitsee!

Mandy Onnea täysiaikaisuudesta! =) Mun viivani on ihan samanlainen kuin sulla, tuossa navan yläpuolella, mutta meille kyllä rakenneultrassa povailtiin tyttöä! :D MÄ oon koko ajan epäillyt sitä, että mahtaako olla ja taas epäilykset heräsivät :LOL:

Huomenna viimeinen lääkäriveuvola, iik! Jänskättää että onkohan paikat vielä yhtään auki kun tuntuu että vauva on laskeutunut jo tooosi alas...

Jeppis & Pikku-papu 36+2
 
Olen taas saanut kahlailtua kaikki tekstit läpi...
Hienoja kuvia lastenhuoneista. Itselläni olisi tuo laittaminen edessa, tosin sitä ennen pitäisi hommata vaatekaappia, hoitopöytää yms.

Mä oon ihan kateellinen teidän vauvakutsuista :ashamed: Mä oon asunu "vieraalla" paikkakunnalla nyt pari vuotta ja en ole täältä oikein kavereita löytäny. Miehen kavereiden tyttöystävät on ehkä hieman eri ikäisiä/erilaisia kun itse, niin ei niistäkään saa oikein seuraa. "Vanhat" kaverit asuu niin kaukana, että ei oikein kerkee näkemään ja sen takia onkin suurin osa väleistä hiljentynyt.

Mulla on autokuume myös vaikka oikeesti ei edes olisi tarvetta auton vaihtoon :snotty: Oon vähän katsellut tuollaista farmari Volvoa, että voisi olla kiva :D Asunnon vaihtoon nyt ei ole tarvetta, kun nykyinen omakotitalo valmistui viime vuoden lopulla. Aikasemmin asuttiin kerrostalo kaksiossa, jossa pienen lapsen kanssa tuntui hieman ahtaalta. Nyt on tilaa hyvin toisellekin :D

Heidi-79 + vaavi 33+3
 
Lilliputteja mäkin olen kaivannut...

Neuvolassa käyty:
rv 34+3
paino noussu +750g/vko
turvotukset + (sormet ku nakit, ja illalla ei mieluusti enää kenkiä )
RR 109/69
pissa muutoin puhdas, mut valkovuotoo taitaa olla runsaasti täälläkin. :)
sf 34.5cm
vauva ilmeisesti rt, pää ei oikein nyt tuntunu. kai se siellä jotenki retkottaa. :D

oon paljon miettiny että miten jaksaisin jos olis jo pieni lapsi tuossa ennestään. Hatunnosto teille joilla on! :)
 
Sain luettua n.viikon tekstit:Chic-82 hurjasti onnea koko perheelle!!Kiva,ku oli noin nopeaa toimintaa!Hyvänkokoinen poika sulle tuli noilla viikoilla.

Kivoja masukuvia teillä.Laittaisin omiakin,ku mulla niitä tällä läppärillä on,mut en osaa :( ois mulla pari 4d-kuvaakin vauvasta,jotka otettu vkolla 33+5.Nekin voisin näyttää,mut jos joku vois neuvoa et miten ne sais tuolta s-postista tänne sivuille!Olen käyttänyt nettiä yli 10 v.ainakin jo,mut tommosia kuvanlinkittämisiä en hallitse kyllä mitenkään. :p

Mulla tuli ekat kipeät supparit pari-kolme iltaa sitten tässä sohvalla istuessa ja samalla hetkellä alkoi karmea pahanolon tunnekin.Sellainen,mikä oli joskus alkuraskaudessa.Liittyvätkö toisiinsa jotenkin?Mulla vasta ens ti äippäpoli,jossa sit se synnytystapa-arvio ja ultra.Mahtaakohan noi painoarviot vauvasta heittää kovinkin paljon todellisista,ku mun vauva kasvaa hieman keskikäyrän alapuolella.?Silti painoarvioksi sain syntyessä 3,6 kg ja neuvolantäti arvioi 3,7 kg.Millaisia jättiläisiä nykyään pitäis sit syntyä?Mulla tää raskausdiabetes on vaan varmaan hillinnyt tota vauvan kasvua,ku oon dieetillä sinnitellyt.

Kivaa piikkaamista kuuluu tuolta rappiksesta nyt!Tänne yhtiöön tehdään putkiremonttia nyt parhaimmillaan ja sähköt menee samalla uusiksi.Siksi ne nyt tuolla piikkailee.Vauva vähän tuntuu ihmettelevän tota meteliä :D

Ai niin kiitos teille parille,jotka ootte kertoilleet noita kestoilukokemuksia!Mä olen aikonut (ainakin vielä)kestoilla kans.Otan sen vaippalainaamon paketin kokeiltavaksi ja harsoja sekä kuoria ajattelin tässä alkuun käyttää.Jos siitä vaippalainaamon paketista sit sais lisävinkkiä.

T:Maria ja vesseli rv 35+3
 
Nyt se pää vasta onkin sekaisin! :headwall:

Eli käytiin miehen kanssa aamulla aikaisin äippäpolilla, koska sekä neuvolantäti että neuvolalääkäri olivat samaa mieltä tuntemuksestani siitä, että vauva on poikittaistilassa ja laittoivat lähetteen ultraan, jotta asia saataisiin varmistettua.

No Naikkarin kättäri katsoi mahaani ennen ultrausta ja sanoi hänkin, että ei näytä muoto normaalilta, taitaa olla kaveri poikittain. Ultratessaan tuli kuitenkin siihen tulokseen, että kyllä se pää luultavasti on menossa kohti oikeaa paikkaa, vauva on vielä vain niin ylhäällä ja mutkalla, peppu vasemmalla kyljellä. Kävi vielä lääkäriä konsultoimassa, ei saanut lääkäriä mukaan huoneeseen vaan palatessaan sanoi, että tarkistetaan tilanne sitten kun synnytys on käynnistynyt. Ja jos lapsivedet menee pitää kuulemma olla makuullaan ja tilata ambulanssi.

Ja sitten kiitos ja näkemiin.

Höh, kyllä tuli epävarma olo, siis mikä ihme oli lopputulos? Kätilö oli ilmeisesti kesätuuraaja, oli hurjan epävarma kokoajan ultratessaan ja sanoi sen ääneenkin tyyliin en nyt ole ihan varma, näyttäisi vähän siltä että jne...

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa??
a) odottaisitte synnytyksen kännistymistä
b) vaatisitte uutta aikaa kätilölle / lääkärille
c) jotain muuta

Minulle tuli käynnistä tosi epävarma ja pelokas olo :ashamed:

Tikru 36+5
 
Tikru, b. mä vaatisin uutta aikaa.. ihan sen takia koska mun hermot ei kestäis sitä jännitystä. ei oo sit kiva mennä synnyttämään ihan väsyneenä ja stressantuneena.

On kyl semmonen olo ettei jaksais enää päivääkään odottaa synnytystä. Eilen oli supistuksia, mut nyt ei ole enää mitään. höh. Suoraan sanoen kaikki v*tuttaa.. en tiedä miks. On niin iso, läski ja ruma olo. Painoa tullut viikossa 3kg. Selkään särkee, ei pääse liikkuun kunnolla ulos ja sit vaa syö sisällä tv:n ääressä. Argh.
Huomenna äitiyspoli.
Se olis niin kiva jos tää syntyis nyt itse eikä tarvis käynnistää.. olis kiva kokea luonnollisen synnytyksen.
Koska ne kuitenkin käynnistää tän viimeistään kun rv 39 alkaa.

Meelaie & Papu 37+3
 

Yhteistyössä