ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

No moi. Sinderellalle et, mulla sekstio 20 pv ja nukutuksessa, ei sanottu sen kummemmin syytä muutako et parempi mulle ja vauvalle, Neuvolassa eilen sit juttelin pitkään kätilön kans ja sekin sitä ihmetteli, mut sit tultiin siihen tulokseen et, ku mulla on tota elopainoo itellä ihan riittämiin, niin varmaan sit sen puudutuksen kans vois tulla jotain ongelmia. Mut meinaan vielä tarkistaa kun 17 pv on se aika lääkärille ja anestesialääkärikin on siinä sit mukana.

Onnea Chikille pojasta :heart:
Ja BB itku tuli minullakin silmään ku luin sun tarinaa uskomatonta.

Miten muilla ootteko saanu nukuttua, minä en viimeyönäkin aamu kuudelta vielä pyörein sängyssä, liekkö jännitystä ilmassa :eek: Nyt täytyis lähteä siskolle talkoisiin, tai minä vierestä kattelen ja paimennan vähä tenavia et saavat rauhassa maalata taloa. Sit lähetään miehen siskolle 40 km päähän kummipojan synttäreille, et ohjelmaa on niin ei pääse tylsistyyn.

Ens viikko onkin meidän viimoinen viikko yhdessä, ja oonkin miehelle sanonut et mä en kotona viihdy, huomenna lastentapahtumaan siskon tenavien kans ja sit ens viikkolla kiertelen ja kaartelen kaupungilla ja kyläilen niin paljon ku kerkeen :kieh: ja Sit perjantaina olis mun äidin synttärit ja viedään se kaupungille illalla ku siellä on sellainen tapahtuma missä kokit kohtaa kadulla, niin eikun ulos syömään :D

Mun äiti olis halunnu et sektio tehtäisiin silloin sen syntymäpäivänä eli 17 pv =)

Tinuli71 ja Morttiina 37+3 ( enää 9 pv jäljellä :p )
 
Moikka

Aikasemmin oli puhetta nimistä. Tyttö on meille aika varmasti tulossa ja tyttöjen nimiä on mietitty enemmän. Eka vaihtoehto oli Kaisa Katariina, mut sit mulle selvis, että Kaisa on lempinimi Katariinasta ja Kaarinasta joka olis ollu kans hyvä toinen nimi. Muillakin lapsilla etu ja toinen nimi alkaa samalla kirjaimella niin ei haluta muuttaa tapaa.
Sit mies keksi yhdistelmän Kamillasta ja Emiliasta eli Kamilia. Näillä näkymin vauvelista olis tulossa Kaisa tai Kajsa Kamilia. Mä tykkään ihan hirveesti nimestä Unna, mut mies ei voi sietää sitä, harmi :(



Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

Hudjuke ja kajsa 36+2
 
Nyt vasta lukaisin tuon BB:n kertoman. Hui sentään! Onneksi oot toipumassa.

Hudjuke, mun serkku on Kaisa Karoliina.

Aloin tuossa miettiä kun Tinuli mainitsit että ilmeisesti sektio tehhään nukutuksessa painon takia, niin mää taidan kans olla samassa tilanteessa... Jos siis sektioon päädytään. 24. päivä mulla on se aika synnytystapa-arviointiin. Sen jälkeen ollaan viisaampia.
 
Ihanaa, ehkä mä tosiaan teidän tsemppauksella uskallaan lähteä vielä sitten reissuun :) Kiitokset!

Ja Chick, kiitos teidän tarinasta, kuulostaa ihan mielettömän helpolle :) Ei muutakuin perässä vaan tytöt mekin :D Mä veikkaan että väännän tätä penskaa kaks päivää ja lopuks sektioon, pessimisti, ai minä vai? :LOL:

IinaZ, mulla oli Sf 32 torstain neuvolassa ja painoindeksistä ei hajua. Mut sain terkkarilta synninpäästön tälle kertyneelle 13 kg. Olis ollut kiva jos joku olis jo aiemmin tästä sanonut. Eli koska lähtöpaino mulla oli niin onneton ja Bm alipainon rajoilla niin ei voida olettaa että selviisin kovin vähällä painon nousulla, koska suurin osa siitä mitä tulee on hormonaalista ja elimistö kuulema yrittää tällä tavoin turvata maidontuotannon. Ja mä oon täällä ihmetellyt että mikä perhana siinä on että vaan lihoan vaikka en söis mitään herkkuja. Ihan muutamaan kiloon kuulema voin vaan itse vaikuttaa ja loput on sit herran armosta tulleita :D Nyt maistuu taas suklaa :LOL: Tai sit se nainen vaan kusetti mua ihan 6-0 :kieh:
 
Onneks meni kaikki hyvin Chick :) Tosi nopeasti pikkuinen tuli sitten. :D Onnea vielä kerran :flower:

Mulle tota painoa on nyt tullut yhteensä jo 18kg. Prkl.. kiva justiina-kaksoisleuka nykyään :whistle: ei kiva.

Meelaie & Papu 37+1
 
Vilma, mulla on käyny aikasemmissa raskauksissa että on tullu kiloja yli kakskymmentä. Vielä kymmenen vuotta sitta painoin 55kg ja pituutta mulla on 170cm. Tuohan se selittää tämän aikojen saatossa tulleen painonnousun...
 
Iisot onnittelut Chickille!! :flower:

Citilda Mulla on kanssa samanlainen maha ja kiloja tullu lähes 20. Mun mielestä sun masukuvat oli tosi kauniilta.. Tiputellaan niitä kiloja sitten syksyllä.. :)

Meillä on tänään kaverin häät.. |O Ei jaksais yhtään lähteä. Ei oo mitään järkevää vaatetta ja kengätkin ahistaa..Ja kun muut on laittautunut parhaimpiinsa, niin ite purjehtii paikalle valaana, tosi hauskaa..

Aurora ahistuneena 35+5 muistaakseni
 
Kiitos Chick kertomuksestas. :)

Mullakin olis ollu tänään kaverin häät, mut jätin väliin just siks ku ei oo mitään asiallisia vaatteita, kengistä nyt puhumattakaan. :( enkä jaksais siellä ollakaan, iltasin on niin huono olo.

Hudjukella ihana nimi tytölle. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille. :)

aniit 34+1
 
Vilmalle piti tulla kommentoimaan sen verran että Vauvakirjassa on painonnoususta tälleen:
Raskautta edeltävä paino Suositeltu painonnousu (kg)
Alipaino, BMI<19,8 12,5-18
Normaali paino BMI 19,8-26 11,5-16
Ylipaino BMI>26 7-11,5
Mäkin ajattelin että se on sen 12kg mutta tämän lukeminen helpotti. Mulle kylläkin tullut 17kg mutta sanomista mulle ei ole vielä tullut. Eli ei se terkka sua kusettanut! :LOL:

Päksäkkä 35+4 :heart:
 
Mun painonnousu on tuon taulukon mukaan sitten vielä ihan rajoissa, kun bmi oli 26,3 ja painoa on tullut 8kg... :D Mun tavoitteenani oli, ettei paino nouse suuremmaksi kuin miehen paino. Se on vähän hankalaa, kun mies on vaan laihtunut koko ajan! :) Kohta ollaankin jo samoissa lukemissa.

Onnittelut chickille! :flower:

Nyt pitää lähteä pikaisesti pyörähtämään kaupungilla. Mulla on tänään "vauvakutsut" ja odotan kavereita saapuvaksi klo 17 aikaan. Sitä ennen pitäis käydä vielä kaupassa ja vähän tiskata, leipoa ja imuroida... Kohta on jo kiire!

Illusia + Emppu 35+1 (eilen poksui!)
 
kiitos chick kertomuksesta ja tinuli: en voi ku ihmetellä että miksi muka nukutuksessa kun jorvissa kun sanoin et voiko valita nkutuksen kun pelottaa että leikellää mahaa auki ja oon hereillä niin sanoit että Nukutuksessa on enempi riskejä?
 
kysymys: mistä sivuilta te olittekaan bongaillu noita kestovaippoja? huutista tässä kattelen, mut muita?? oon nyt ihan intsinä ku olin eile serkkuni luona ja sen tytöllä on lähes pelkästään kestot käytössä. :)
 
chick-82 Hirmusesti onnea :heart: !! Sulla oli tosiaan nopea synnytys :whistle:

Mulla oli eilen naisystäviä saunomassa ja grillaamassa. Oli tosi mukavaa höpötellä rauhassa kaikenmaailman jutskuja ja syödä hyvin. Kaverit ottivat pikkasen ja minä ja yksi toinen raskaana oleva ystäväni siemailtiin alkoholitonta boolia.... Mies ja lapset olivat evakossa :D
Kovasti mua on viime pvä. supistellu ahkeraan, mutta ei kait huolta kun viime vko:lla lääkrin tark. ei ollut siis tapahtunut MITÄÄN tuolla alapäässä :whistle: Mun puolesta saakin köllötellä tuolla vaik yliaikaseksi.
Yöt on kyllä tosi risasia :headwall: Onneks miehellä nyt lomaa et voi olla isomman kanssa kun mä menen melkein pvä. pienemmän kanssa päiksyille. Ei jaksa muuten.

Mut nyt komentaa taas noita poikia... Mies viettämässä mun veljen polttareita tänään.... Piiiiiiiitkä ilta tiedossa..

hellu ja Walma(mun kaveri antoi eilen tän työnimen...) 34+3
 
Onko kellään tietoa tai peräti kokemusta, että jos synnytys käynnistyy vieraalla paikkakunnalla ja joutuu soittamaan ambulanssin, niin suostuukohan ne kuljettamaan oman paikkakunnan sairaalaan, jos matka ei huomattavasti poikkea siitä, mikä olis siihen sairaalaan minne normaalisti siltä alueelta vietäisiin.

Kun täältä (siis oon nyt miehen porukoilla) viedään synnyttämään Mikkeliin, mutta kun täältä ei oo Jyväskyläänkään kun korkeintaan 10km enempi matkaa, kun MIkkeliin, niin suostuuko ne sillon viemään Jkl:ään?

Ei mulla synnytys oo käynnistymässä, mutta tuli tuossa vaan mieleen, kun kärvistelin suppareiden kaa hetken.

vilmav:
Mä veikkaan että väännän tätä penskaa kaks päivää ja lopuks sektioon, pessimisti, ai minä vai
Sama täällä :D Eka kärsii ne kaikki synnytyskivut ja muut ja pakertaa vauvaa maailmaan monen monta tuntia ja sitten päädytään sektioon ja joutuu sit vielä kärsimään sektion tuomat kivut :kieh: Miten niin pessimisti ;)

outiko 37+3
 
Ihania uutisia täällä!! Onnittelut chick-82 :heart: :heart:

Aniit: mä olen ostanut osan kestovaipoista babyidea.fi kirpputorilta ja osan olen ostanut uutena vaippatalo.fi:stä =) Nuihin on kyllä uponnut tosi paljon rahaa mutta tuleehan ne aikaa myöten edullisemmaksi kuin kertakäyttövaipat.

Outiko: mulla sama juttu että höpötän koko ajan tuosta vauvasta ja välillä sitten hoksaa että tarviitsehan se mieskin hellyyttä ja huomiota. Mies kuitenkin pitää minusta niin hyvää huolta ja hellii ja lellii. Lupasimme tuossa että kun vauva syntyy niin muistamme huolehtia parisuhteestammekin vaikka vain pelkillä pusuilla ja halauksilla jotka ovat tosi tärkeitä.

(.) tänään olin sitten tosi reipas ja siivosin saunan oikein perusteellisesti ja mies teki suursiivouksen koko asuntoon. Kohta saunaan.

Pakko vähän lesottaa ja laitan kuvan tänne tuosta vauvanhuoneesta. Oli kyllä tosi iso operaatio ku vaihdettiin tosiaan lattiakin. Harmi ku en ottanut kuvaa huoneesta ennen remonttia. Mutta tässäpä tämä kuva =)

 
Heips kaikille ja merkkailua tässä samalla!

BB ja Helmiir ja muillekin tarvitseville :hug: :hug:

Chick-82 onnea vauvasta! Ihana synnytys! :)

Nasu ihana huone! ootte jaksanu nähdä niin paljon vaivaa. Laitoin verhoilla ja muilla kankailla vain väriä huoneeseen.

Paljon oli muutakin kommentoitavaa, viime kerrasta oli tullut ainakin 5 sivua luettavaa!

Paino on noussut täällä ainaki 3kg/kuukausi, joten pitäisi vähän rauhoittaa tuota makean syömistä. Nyt on kokonaisnousu ekasta punnituksesta n.9kg, ja paino siis oli eilen aamulla 80,3kg. Tästä ei hyvää seuraa, tuo 80 oli mulla omana henk.koht.rajana. Turvotusta myös nyt vähän sormissa ja jaloissa, ehkä vatsassakin. Verenpaineita pitäisi seurata, alapaine ei ole hirveän korkea ollut, mutta yläpaine välillä 135-145. Mutta kuulemma tuo alapaine on parempi olla alle 90, mutta yläpaineella ei ole niin väliä. Pissa on onneksi ollut puhdas.

Tuntuuko muista, että ahdistaa iltaisin niin, ettei saa hengitettyä kunnolla? Jos kuvittelen syöväni näin illalla jotakin, niin en saa sohvalla istuessani hengitettyä kunnolla. Aamuisin vatsakin on pienemmän oloinen kuin illasta. Inhottavaa.

Täällä on tangoilemassa käyty (kävelemässä alueella), ja harmittelen surkeaa vesisade-ilmaa mikä tuli tangokansalle.

Hauskaa viikonloppua kaikille, pakko nousta ylös hengittämään kunnolla.

Vaavitar + tintta 35+0, ja äippäloma alkanut..
 
heips
Onnea paljon Chick82... :heart: ihanaa kun alkaa vaaveja tulemaan.. :)

Tänään käytiin itiksessä ja ikeassa.. Itiksestä löysin itselleni kaksi ihana paitaa ja sitten kahden ihanat korkokengät.. kenkä friikki kun olen.. =) Itiksen jälkeen oltiin niin poikki ku mentii ikeaa et käveltii siel ku jotku haamut.. no sain sieltä ostettua vauvalle vannan, patjat ja harsoja.. laatikostoa en nyt vieläkään ostanut vauvan vaatteille.. kun en jaksanut päättää että minkä olisin ottanut.. :D rankka reissu..

Nasu29 todella kauniin huoneen olette tehneet.. (kateellinen)

Vaavitar mulla kans välillä iltaisin ahdistaa hengittää tai tuntuu hirveen työläältä..

nyt sohvalle makoilemaan tai ehkä sitä ennen pakko vielä kurkkia huuto netistä kaukaloita.. voikun saisi senkin jo ostettua niin ei tarvisi enää kytätä tuota huuto nettiä.. oikein pakko mielle tullu siitä..

piritta ja moggulaa 35+0 ja täällä kans äippäloma alkanut virallisesti.. =)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Aniit:
kysymys: mistä sivuilta te olittekaan bongaillu noita kestovaippoja? huutista tässä kattelen, mut muita?? oon nyt ihan intsinä ku olin eile serkkuni luona ja sen tytöllä on lähes pelkästään kestot käytössä. :)
huutis on hirveen kallis,sieltä ei kannata kuin erikoistilanteessa. parempia ovat:

http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewforum.php?f=84

http://www.babyidea.fi/palstat/list.php?35

MUTTA:
paikkakuntasi kestovaippalainaamo on paras (ja halvin) tapa aloitella kestoilu. Löytyy vauvalle sopivaa mallia ja vaipattajalle sopivaa tapaa ja systeemiä helposti eikä tarvii kokeilla kymmeniä ja jopa turhaantua koko touhuun.


http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=46&t=87950
 
IinaZ, mulla myös ihan saman näköinen masu. Takaapäin ei edes tiedä, että raskaana! Vanhan kansan mukaanhan se tarkottaisi poikaa, mutta siihen ei ole uskomista. Varsinkaan, kun mulla oli esikoiselta ihan samalainen ja lähes kaikkihan sitten masun perusteella perusteella poikaa veikkasi, mutta tyttöpä tuli! :D Nyt taas suurin osaa veikkaa poikaa, kun masu sen mallinen, mutta katsotaan...???

Sissihullu, makoisaa syntymäpäivää!!! Onnea! :flower:

Vaavitar, mulla kanssa ihan älyttömän ahistava iltaisin olla. Sonvalla en tiedä, että miten päin olisi, kun on vaikea hengittää. Ei kiva!

Nasu, teillä on oikein kaunis vauvan huone! Itse asiassa eka kertaa toissapäivänä iski ahistus, että apua ku ei olla vielä mitään vanhoja vauvanjuttuja kaivettu esille, enkä alkanut pestä vauvanvaatteita jne. Siltikään en tod.näk. saa nyt vielä tässä mitään semmoisia tehtyä. Noh, turvakaukalo jo mummolasta tuotiin takaisin meille! Jes!

Leppoisaa lauantai-iltaa! Nipsu 33+5
 
chick-82 Onnea hurjan paljon koko perheelle pienestä pojasta! :heart: Sulla oli kyllä helppo ja nopea synnytys. =)

sissihullu Hyvää syntymääpäivää näin päivän myöhässä!

nasu Aivan ihana Nalle puh-huone teidän pienokaisella! :heart:

Mulla on saman päivänä LA, ku chick:llä oli. Kääks! Nyt alkoi ihan jännittämään.. taas.

Mandy ja Aksu 36+5
 
Hei

Ihana ilta takana. :heart:

Järjestin itse vauvakutsut kavereilleni. Ja ostin jokaista vierasta varten valkoisen bodyn, johon sai painaa kuvan kangasväreillä. Bodyistä tuli tosi kivoja. :D Sitten kaverit saivat arvata vauvan sukupuolen, syntymäpäivän ja mitä kasvonpiirteitä perii isältä/äidiltä. Ystäväni tekivät minulle testin vauvan sukupuolesta, mutta ei saatu siihen selvyyttä! kuudesta kysymyksestä vastaukset meni tasan 3-3. :LOL:
Kaverit myös piirteli mun masuun.

*muoks: Onnistuin liittämään kuvan!!!



Se vain jäi harmittamaan, kun yksi kavereistani ei tullut ollenkaan ilman sen suurempaa syytä... Sitä ei vaan ilmeisesti hyvittanu lähteä (?). Laittoi mulle vaan viestin ettei tuu ja oli keksiny jonkun tyhmän tekosyyn... :( Olis voinut edes suoraan sanoa, ettei jaksa lähteä!

Illusia + Emppu 35+1
 
Nyt tekee mieli itsekkin järjestää kutsut!
Tosin taidan järjestää kynttiläkutsut vauvakutsujen sijaan :D Kynttiläkutsuja kun en ole ikinä pitänyt ja eikä juurikaan kukaan tuttavistani niissä ole käynyt niin voisi olla vaihtelua! :)
 

Yhteistyössä