ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

baby buterfly: huii, kamala kokemus ollut sulla joten nyt vain lepäät etkä stressaa mistään :hug:

Vauvajuhlat pidän lauantaina lähimmille ystäville. Isovanhemmille ajattelin pitää vauvajuhlat sitten kun vauva on syntynyt.



(.) kävin eilen äippäpolilla koska oli tosiaan se sf-mitta laskenut niin hurjasti että halusivat tarkistaa että kaikki on ok ja olihan siellä. Vauvan painoarvio on tällä hetkellä 2,5kg ja laskettuna päivänä ois painoarvio noin 3kg joten aika pieni tyttö on meille tulossa. Kohdunsuu oli edelleen samoissa eli auennut 1.5cm ja kohdunkaula lyhentynyt 1.5cm ja paikat pehmeinä =) Nyt on onneksi supistukset hieman helpottaneet ja olen pystynyt käymään taas lenkillä koiran kanssa. Supistuksia kyllä tulee mutta ei niin paljoa kuin esim. viime viikolla. Ajattelin käydä kirjastossa tänään ja lainata kasan kirjoja ja lehtiä ku ajattelin olla tekemättä mitään tän loppuajan ku tosiaan vauvanhuone ja tarvikkeet on jo valmiina :)

nasu + rakas masuasukki 36+3 :heart:
 
Aika jännä toi BB:n juttu. Mulle nimittäin kävi niin että sekoilin kanssa (viime raskauden lopussa), mulla vaan sillä erolla että ensin en saanut sanoja sanottua, ainoastaan ekan tavun (yritin kertoa että oltiin kaupassa käyty niin se meni jotenkin "käytiin käupplöö, kaupplaa, kauplsssh"), ja sitten sain sanottua "auta, apua, mä en osaa, en voi puhua..." tms. Sitten meni näkö ja jäseniä puutu ym. Meilahdessa vaan naureskelivat ettei mitään hätää ole "klassinen basillaari migreeni"... Mitenkään mua ei tutkittu tai mitään, puhe ja kirjotustaidot ovat olleet hakusessa sen jälkeen. Jotain lääkitystäkin kai pitäs saada mutta en ole suostunut edes siihen buranaan (pitäis syödä krooniseen päänsärkyyn kun ohentaa verta ja veri pääsis aivoissa kiertämään paremmin) koska en vaan halua todeta tulevaisuudessa aiheuttaneeni hallaa lapselle syömällä jotain "kiellettyjä" lääkkeitä raskauden aikana..

Hyh, mutta nyt syömään rennietä ja viemään poika ulos..

Kimalle rv 33+3 ja Taavi neljän päivän päästä 11kk
 
BB Hui kun hirmuinen päivä teillä ollut! Lepoa nyt vaan, onneksi sait nopsaan apua eikä vauvallakaan ole hätää... :hug: Äitini muuten kertoili ensimmäisestä synnytyksestään (kun isoveikkani syntyi) että se käynnistyi ihan järkyttävällä päänsäryllä ja että kasvoista toinen puoli alkoi puutua, ajattelinkin jo aluksi kun luin juttuasi että joko siellä ollaan synnytetty.

Kimalle84 tosi outoa etteivät sen tarkemmin tutkineet mistä se kohtaus oikein johtui! :/

Vilmalle onnittelut äippäloman alkamisesta! :)

(.) Ihanaa meen tänään kampaajalle (viimeksi käynyt joulukuussa, joten jo on aikakin) :D
Tänä aamuna ei muuten ollut lonkat niin jumalattoman kipeet kuin mitä nyt on muutamina aamuina olleet, sekin plussaa! Ja onneksi on perjantai, se on jännä vaikka itse nyt kotona lomailenkin niin silti sitä aina odottaa viikonloppua että mieskin saa olla kotona :D Kylläpäs minä nyt olenkin positiivisella tuulella, se metrin pituinen *piip* on näköjään kadonnut nyt ainakin väliaikaisesti tosta otsikosta... :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille!

Jeppis & pikku-papu 35+6
 
Jotenkin hassua lueskella, että jotkut teistä jo odottaa, että alkais jo viikko 37, että pääsis pian synnyttämään. Musta taasen tuntuu, että en haluais vielä pariin viikkoon synnyttää :D

Kävin kirpparilla ja löysin imetystyynyn 2 eurolla! Vähän hienoa, ei tarvi nyt ite ruveta sitä tekemään =)

outiko 37+2
 
Täällä on ollut masussa kovatkin bileet nyt viikon :D
Iltaisin olen laskenut liikkeitä niin sinä 20-22 välisenä aikana on se vilkkain aika.. Sillon oon laskenu että tunnissa liikkeitä on ainaki se 35, tällönkin on jääny liikkeitä laskematta välistä, kun on tullut niin paljon :D Että hyvin tuntuu liikkuvan!
 
BB kuulostaapa hurjalle! Nyt lepäilet vaan. :hug:

Mulla kädet puutuu ihan hirveesti, yöllä tietysti ku nukkuu kyljellään ni on luonnollistakin, mut esim hiuksia kuivatessa myös. Se on aika pelottavaa. :/ mut kuuluu kuulemma asiaan.

Outikolle onnittelut tyynyn löytämisestä. Mäki haluun. :)

Aniit 34+0 :heart:
 
Outiko, toivotaan ettei koskaan raskausmyrkytykseksi muuttuisi tuo sun hommasi. Mulla ei ole mikään kauhea kiire synnyttämään, mutta kieltämättä voisin jo haluta oman kroppani pikkuhiljaa takaisin ja olishan siihen vauvaankin oikein mukava päästä jo tutustumaan :) Mut synnytys mietityttää sen verran, että haluun vielä hetken sitä aihetta sulatella, vaikka tuskin mä siitä hullua hurskaammaksi tulenkaan :D

Unikuu, ok, eli on siis normaalia. Mä jo säikähdin että mihin se penska on oikein luiskahtanut :LOL: Mikä se vadelmalehtiteen vaikutus nyt tarkalleen ottaen olikaan? Oon kuullut siitä mut on mennyt jotenkin ohi.

Nasu, kiva kuulla että teilläkin kaikki on hyvin :)
 
Tervehdys taas pitkästä aikaa!

Eilen kävin äippäpolilla käännösyrityksessä ja yritykseksi jäi :/ Olin kyllä siihen vähän varautunutkin, mutta nyt kyllä ahdistaa. Vauva ei oo laskeutunu ja mulle suositeltiin yrittämään alatiesynnytystä. Maanantaina on sitten magneettikuvaus, jossa katsotaan lantion mitat. Mua vaan pelottaa yleensäkin leikkaukset, joten en siihen sektioonkaan haluais, mutta nyt on tosi sekavat fiilikset. Lisäksi alamaha on tosi kipee tänään, varmaan siitä kauheesta vääntämisestä (se kyllä todella sattu).

bb :hug: itkeskelin täällä kuin luin sun juttus :'( Onneksi sait hyvää hoitoa!

Meidän perhe -lehdestä joku kirjoitteli.. Mulle tulee ja luen kyllä aina alusta loppuun. On mun mielestä tosi hyvä lehti! Esikoista odottaessa mulle tuli Vauva-lehti ja sillon tykkäsin siitä.

misu75 rv 36+4
 
kiitos kaikille haleista ja myötäelämisestä. :) :hug: :heart: :heart: TÄällä vähän heikosti vielä voidaan,mutta päivä kerrallaan... Käyn vaan lähinnä merkkailemassa kun en jaksa koneella kauaa istua. Mutta voin vannoa että oon joka päivä läsnä.

Kimalle No huh olipa tyhmä juttu! Oisin haukkunu ne pystyyn ne lääkärit ja hoitajat. Tai ehken olin niin pellolla suoraan sanottuna kun mua hoidettiin että huhhuh... Lääkäriin kyllä kannattais hankkiutua. Toivottavasti saisit hoitoa :)
 
bb Ei kannatakaan varmaan istua koneella yhtään enempää kun on "pakko".
Mullakin on ollut aivoissa kaikenlaista häikkää, minkä takia mulla on se epilepsialääkityskin, niin sillon ainakin neurologisella sanottiin, että näytön tuijottaminen ei tee pidemmän päälle hyvää.
Lepäile ja ota rennosta :heart:
 
baby butterfly toi sun "kohtauksesi" vaikutti aika samalta kun mulla se ensimmäinen.
Mulla tosin ei toisella puolella refleksit jalassa toimineet ollenkaan sitten loppujenlopuksi, ja siis menin siinä illan/yön aikana kokoajan vain huonompaan suuntaan.
Siinä vaiheessa kun sairaalaan pääsin niin itsekin vasta tajusin että jotain on vialla kun lääkäri nosti jalkani kohti kattoa ja vaikka kuinka yritin sitä siinä ylhäällä pitää niin samantien tippui velttona sängylle ( ja itse jos en olisi nähnyt jalkani "tipahtavan" niin olisin luullut sen olevan pystyssä )

Mutta siis mustahan ei silloin mitään vikaa lödetty, mutta tuollaine kyllä pelästyttää.
Ja minäkin kun sen toisen halvauksen sain (mikä oli lievempi kuin ensimmäinen ) niin se voelä säikäytti enemmän kun ensimmäiseksi mietti että onko vauvalla hätä.
 
BB hurja kokemus, onneksi nyt kaikki hyvin ja toivottavasti ei toistu.

Nuo ns. raapimishanskat on tosiaan tuollaset ohkaset peukalottomat tumput, joita ihan sisälläkin pidetään. Pieneltä ei saa heti kynsiä leikata ja ovat tosiaan pitkät vastasyntyneellä ja toiset raapii ittensä pahastikkin naarmuille. Jotkuthan sanoo jopa tuntevansa tuon raapimisen massussa, mene ja tiedä :)

Neuvolassa käyty

Pissa puhdas
Paineet 120/83, aika korkeet, mutta esikko oli mukana ja häntä siinä koko käskytin, kun ei pysynyt paikoillaan
massu 35cm, hui kauhistus, mutta on kuulemma tosi ylhäällä, vaikka yhessä vaiheessa ei enää meinattu saada päätä liikkuun, herra on päättänyt nousta ja supistukset kadota, kaippa tämäkin siis yli menee
paino +500 viikko, 16kg kokonaiskertymä :) Painan 300g vähemmän kuin esikoisesta näillä viikoilla ja päivillä, jes!
Syke 150-155

Kaikki siis mallikkaasti ja ootellaan ootellaan. Me taidetaan kyllä jo aloittaa tuo kolmen s:n menetelmä viikonloppuna, kun 35 viikkoa on täynnä (lääkärin lupa ;) ) ja kauanhan tässä on mennyt, että ainoastaan sauna on ollut mun ohjelmistossa...

Vilma kannattaa tosiaan pyrkiä jonkun juttusille synnytyksestä, se auttaa. Vaikka ei ois varsinaisesti pelkopolikäynti niin jollekkin jolla asiantutemusta kertoa faktaa. Toisten äippien kanssa puhuminenkin voi avata lukkoja, mutta ainakin mulle oli tärkeetä näin insinöörinä kuulla ammattilaisesn suusta tiukkaa faktaa ilman hömpötyksiä. Esim. lääkäri sanoi hyvin suoraan, että mikäli synnytys etenee hyvin ja nopsaan, voi äippä pärjätä ilman tropeja, mutta sekä äidin, että vauvan turvallisuutta lisää jos esim. puudutuksia käytetään kipujen lieventämiseen. Itelläni pojan hapettomuus johtui täysin siitä, että olin niin kipeenä, että en saanut vauvalle menee happea ja tässä olisi kuulemma auttanut puudute, sopivaa vaan ei oikein ollut tarjolla, kun synnytys oli edennyt jo niin pitkälle ja tuolloin ei vielä tehty tayssissa juurikaan spinaalipuudutuksia, mikä ois ollut omiaan mun tilanteessa. Ite meinaan jotenkin esikoista synnyttäessä aattelin, että mitä vähemmän tropeja sen sitkeempi mamma :ashamed: Ja sit se helpotti, että tähdensivät sektiovalmiutta läpi synnytyksen, jos esim. iskis paniikkikohtaus sektio voitas tehä hetimmiten, tätähän tais kikkakin vähän pelätä. Itekkin siis pelkään lähinnä sitä, että menetän itteni hallinnan, kun edellinen synnytys muistuu mieleen ja sit en pysty tekeen mitään. Nyt kuitenkin luulen, että oon puhunut asiasta niin paljon, että tosiaan hyvillä mielin. Esikoisen odottajan on tietty ehkä vähän hankalampi asiasta puhua, kun kaikki on uutta.

No mä kyllä tarinoin, nyt taas päästän teidät pälkähästä :D

Permis ja Veikko 34+4
 
bb :hug:

Tänään oli taas aamulla lääkäri ja yllätys yllätys ens viikolla uudestaan. Painoa pikkuiselle oli tullu viikossa 250g eli tosi hyvin. Sehän on syntyessään ihan normi kokoinen, jos sitä painoa alkaa nyt tuollasta vauhtia tulemaan :) Supistukset ei oo onneksi tehny mitään, kohdunsuu kiinni, mutta pehmeä. Kanavaa 2cm. No, paino oli noussu alakäyrän alta alakäyrälle, jes. Mutta nyt lääkäri huomas jossain kolmannessa aivolohkossa jonkun laajentuman. Normaalisti se on jotain 1cm kokoinen, mutta meiän vauvalla 1,19 cm. Mitä se lienee sitten tarkoittaakaan??? Aiemmin tuota ei oo huomattu, ei rakenneultrassa tai missään ja mä oon kuitenkin rampannu viikon välein lääkärissä. Lääkäri lohdutti, ettei välttämättä tarkoita mitään, mutta katotaan kuitenkin vielä ens viikolla tilanne. Yritin kysyä, että mitä tuo laajentunu aivolohko meinaa, mutta siihen en saanu vastausta. Kiva. Nyt eletään sitten viikko epätietoisuudessa. Neuvolaankin soitin, terveydenhoitaja rauhoitteli... ei osannu sanoa, että mitä se meinaa. En sitten tiedä, että oisko tuon painon takia tarvinnu enää kontrolleissa käydä, mutta ens viikollahan sen näkee. Olin yksin tuolla lääkärissä, mies oli kotona esikon kans. Itkin koko matkan kotiin asti, pelotti ajaa jo autollakin, kun itkin niin hysteerisesti. Kotonakin vaan itkin. Nyt oon vähän rauhoittunu ja toivon, ettei ois mitään vakavaa.

Odotettavissa siis on, että tämä vauva painaa jotain 3kiloa syntyessään, mikä tuntuu niin vähältä. Esikoinen oli yli nelikilonen, oli jotenkin helppo hoitaakin sellasta möllykkää =)

Niin ja vauva siis edelleen perätilassa eikä mistään käännösyrityksistä oo puhuttukaan. Pitänee ens viikolla kysyä asiasta.

Nyt on pakko syödä jotain, on jo heikko olo, kun ei oo oikein ruoka tälle päivälle maistunu.

Helmiir ja Kerttu 34+2
 
Meillä oli tarkoituksena lähteä huomenna reissuun viikonlopuksi, mutta se nyt sitten peruuntui :|
Mies vaan tänä aamuna sanoi ettei lähdetäkään tänä viikonloppuna vaan mennäänkin sitten seuraavana.
Itse olin kovasti odottanut että pääsisi edes pariksi päiväksi jonnekin pois kotoa ja siksi oli vähän pettymys kun nyt ei sitten lähdetäkään.
Ja siis kun mitään syytä mies ei sille sanonut että miksi ei mennäkään nyt niinkuin on sovittu, ja olin jo sopinut koirallekin hoitajan ja kaikkea.
Mutta toivottavasti sitten ensi viikonloppuna mennään..

Vähän vaan hirvittää se bussimatka ( matkaa on kuitenkin jotain 200 km ja siis bussissa täytyy istua 2 tuntia ) ja vielä jos vaikka ensi viikolla taas ilmat lämpenevät, niin voi tulla aika tuskaista.

Torstaina olisi sitten loppuraskauden lääkärintarkastuskin, ja toivon nyt vaan ettei kiellä lähtemästä enää sitten minnekään kun tosiaan sitten perjantaina olisi tarkoitus lähteä.
Itse kyllä sanoin miehelle että vaikka nyt siltä näyttäisi että vauva voisi syntyä, niin on sielläkin sitten sairaala missä voin synnyttää jos näin käy että pikkuinen päättää juuri silloin tulla ulos.
En nimittäin todellakaan aio vaan istua kotona kuukautta odottamassa että neiti suostuisi syntymään.

Täällä olisi tänään tammerfestitkin ja mies vähän puhui että jos tänään menisi katsomaan kotiteollisuutta, mutta en sitten kauheasti jaksanut innostua kun olisin kuitenkin joutunut pettymään kun mies pääsee vasta klo 22 töistä ja keikka alkaa 23, niin tuskin jaksaa sitten enää lähteä minnekään ( minä kun en oikein kestä noita pettymyksiä varsinkaan näin raskausaikana, enkä kyllä muutenkaan )

Mutta kai tästä voisi taas lähteä koiran kanssa ulkoilemaan kun ainakin nyt näyttäisi ilmakin siltä että voisi tehdä vähän pidemmän lenkin, kun aamulla satoi kaatamalla vettä ja tehtiin ihan vaan 10 min. lenkki.
 
hah! piti ens viikolla lähteä käymään josain reissussa, no hyvinpä menee taas tuon firman paperisotkuissa alkuviikko kun joutuvat jonkun paperin takia hyppäämään vaasassa asti! |O no mies sitten keksi että lähetään sunnuntaina vaasaan tropiclandiaan yöks niin ollaan valmiina maanantaina vaasassa.. no katselin tuossa hotellia mutta jotenkin tympäsee kun ollaan vaasassa oltu jo monen monta kertaa, ois ollu kiva käydä josain uudessa paikassa. ei sinänsä ei ole paljon rahaakaan laittaa kyllä. mutta jotenki taas tympäsee!
power parkissa pitäis ehtiä josain välissä kun on sinne lahjakortti aika isolle summalle ja vain tämän kesän käytössä. tuttvava pariskunta ois kait lähössä mutta en tiiä lähteekö sitten jompi kumpi poitsun kans laitteisiin!

supistellut eilen ja tänään ja meukkaa masussa aivan hulluna. kauheita "ukkoskuuroja" eli sadekuuroja ilman ukkosta tullut nyt monta tuntia. pitäis just lähteä kahtoon näytelmää tuonne luonnonhelmaan. kastuukohan sielä!

pekunalle ja tuikkis 34+5
 
Helmiir :hug: , toivotaan, että ei oo kummempaa, ja näin varmasti onkin, vaikka pelottaahan se toki, jaksuhaleja odottamiseen!

Harmi kikka, että teidän reissu peruuntu, mä kanssa haluisin jonnekkin päästä ja mieliisti oisin mennyt tonne kotiteollisuuden keikalle kanssa, mutta miehen sisko muksuineen tuli kylään. Ihan kiva ja pojalle on seuraa, mutta olis ollu kiva päästä vähän tuulettuun! Pikkusisko on menossa stellan keikalle, mutta en taida mukaan hypätä, kun niiden meno on niin raisua tämmöselle mammalle :LOL: Kaippa mä sit vaan syön :D

Permis taas täällä ja Veikko tunkee peppua navasta ulos! Neukkutäti muuten kehu tänään mun komeeta linea negraa ja hienosti kiertää selvästi navan, että pojuhan siellä pönkee senkin mukaan. Näin oli esikostakin.
 
Joo musta kanssa nyt tuntuu samalta permis eli taidan tyytyä vaan syömään. :D
Harmi vaan kun ei sekään niin kauheasti houkuttele kun yleensä.
Närästää niin kamalasti ja ei enää oikein auta se lääkärin kirjoittama lääkekään.
Täytyy varmaan sanoa sitten ensi viikolla että voisi lääkäri kirjoittaa vähän jotain vahvempaa kun pitäisi muka levätä, mutta eihän siitä nukkumisesta mitään tule kun närästää niin kamalasti.
Tuo lääke vaan kuulemma oli ainoa jota saa ihan tutkimusten mukaan raskausaikana syödä ja sitten ne vahvemmat lääkkeet ovat sellaisia mitä ei niin kauheasti suositella kun kuulemma ei ole riittävästi tutkittu, että siinä mielessä en sellaiseen haluaisi reseptiä pyytää, mutta ei tämäkään kivaa ole.
 
Permis, kiitos kun vastasit noin perusteellisesti :heart: Mua tosiaan tuo paniikkikohtaus pelottaa ihan kauheasti siitä syystä, että olen niitä saanut ja tuntuu että mitä lähemmäs synnytys tulee niin sitä enemmän mua alkaa jotenkin ahdistaa ja huomaan et hengittelen väärin, eli toisin sanoen hyperventiloin.. Vaikea selittää.. Ensi neuvolassa reilun viikon päästä otan asian puheeksi.

Helmiir, toivotaan ettei olisi vakavaa :hug: Ja ei varmasti olekaan!
 
Helmiir :hug: Kurjaa joutua kärvistelemään epätietoisuudessa. Toivotaan että kaikki on hyvin!

BB :hug: Rankka päivä teillä takana.. Voimia sinnekkin!

Outiko :D Täällä tosiaan odotellaan malttamattomana sitä että viikot täyttyisi.. Alkaa nimittäin olla niiiiiin tukala olo.

Soittelin ä-polille kun tää turvotus on vaan hullumpaa koko ajan vaikka ilmat on nyt ollut viileemmät. Ja nyt on uutena vaivana ilmaantunut sitten sormien niveliin säryt.. Ja siis mulla tuo turvotus on ihan koko kropassa, jopa käsivarsissa ja reisissä.. Ihan joka paikassa. Kiristää, puristaa ja ahdistaa. Äippäpolilla sanoivat sen olevan ihan normaalia.. Ja ei ne halunneet mua sinne näytille, vaikka kovin olisin ollu menossa :ashamed:
Jäi harmittaa kun kerrankin soittelin sinne huolestuneena, ja kun on vielä sanottu että jos tää turvotus pahenee pitää soittaa ja mennä näytille, niin sitten ne suunnilleen nauraa mulle kun soitan sinne :( No... Ens viikolla on onneks taas neuvola.

Laitanpa masu kuvaa tältä päivältä niin näätte tuon mun jättiläis masun! :D
Tässä siis masu jonka Sf-mitta on 41cm ja mulla painoa huikeet 112,2kg.. Nyt se on sanottu! :D



Tässä näkyy hyvin myös toi raskausarvista muodostuva "vyö".. Ja kyllä mä olen öljynnyt ja rasvannut.. Ei vaan auttanut... :(
Mutta arvet kertoo elämästä.. Vai mitä! :)

Niin ja kiitos kamalsti kaikille, siitä että olette olemassa! Tuli viime kertaisen tekstin kirjoittamisen jälkeen teidän kommenteista niin hyvä mieli. Ihanaa että on tää palsta, kun tietää että on ainakin joku joka ymmärtää ja ei arvostele :) :heart: Ootte kaikki ajatuksissa ja tärkeitä! ISO :hug: KAIKILLE!

Citilda ja PikkuTyyppi 34+5
 
heippa..
Helmiir, hmm aika inhottavaa että eivät sanoneet mitään syytä että mistä johtuu, mutta toivottavasti ei merkitsisi mitään..
Kävin tänää kiertelemässä kirppareita. Etsin turvakaukaloa, hoitopöytää ja pesukoneita.. Kaikki turvakaukalot joita kirppareilta löyty ni oli ihan kauheessa kunnossa ja sitten kehtaavat vielä pyytää niistä 40-60e.. huh huh.. yhden kivan hoitopöydän löysin silläkin hintaa oli 80e, ei silleen paha mutta mielummin löytäisin edullisemman tai sitten vaan ostan jonkun laatikoston mihkä saa vaaveli vaatteet.. No sain jotain ostettuakin vauvalle ihanan toppapuvun 2e ja sitten farkkuhaalarit 1e ja sitten itselle löysin 2e mustat suoratöitiyshousut.. Ainiin ja sitten löysin mobilen missä on musiikki ja sitten tulee "valokuvioita" kattoon ja seinälle..
Huomenna lähenkin äitini kanssa helsingin suunnalle ainakin ikeaan ja sitten itikseen.. Tarkoituksena olisi saada ostettua vauvalle puuttuvat tarvikkeet, saapi nähdä.. :)
Palailen varmaan huomenna kertomaan että mitä tarttui mukaan..

piritta ja moggulaa 34+6 tai 35
 
8.7.09 klo 12.05. Painoa 2710g ja pituutta 45cm. (RV:lla 36+2)
Tänään päästiin sitten kotiin...
Synnytys kesti 48 minuuttia. Ja kaikki meni mukavasti... :heart:

Muoks* Ei muuten tullutkaan leijonanpentua... vaan rapu :)
 
Citilda, ehkä mun silmissä on jotain vikaa tai sit mä vaan oon niin poikkeus kuin sanotaan, mutta musta massusi ei näytä yhtään jättiläiselle ja painohan on vielä inhimillisissä lukemissa! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja chick-82:
8.7.09 klo 12.05. Painoa 2710g ja pituutta 47cm. (RV:lla 36+2)
Tänään päästiin sitten kotiin...
Synnytys kesti 48 minuuttia. Ja kaikki meni mukavasti... :heart:
Onnea! :flower: :heart:
 
chick-82: :flower: :heart: Miljoonasti ONNEA! Ihanaa..

bb ja Helmiir: jaksamista teille! :hug:

NYt niitä vauvoja tulee sit kun sieniä sateella;)

Mä kokeilin tänään etolassa et miltä tuntus jos synnyttäs siellä mut ei ollu hääppönen paikka niin tulin takas kotia. Eli tytön kanssa shoppaamas ja alko tulla kipeitä vihlontoja, repiviä kipuja ja muljahduksia ja supisteluita. Puolituntia testasin yhtä pehmustettua puutarhatuolia, sit vaivoin kykenin käveleen semmosen 80v rollaattorimummon tahtia autolle. shit!
Se siitä shopittelusta.. :ashamed:

omppuli ja öttiäinen vasta 33+2
 

Yhteistyössä