ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Onnea kovasti koko perheelle, CHICK -82!!! :heart:

Helmiir ja teille taas kovasti jaksamisia. Toivotaan, ettei tosiaankaan ole mitään erityistä vaan kaikki on loppujen lopuksi kunnossa! :hug:

Nipsu 33+4

P.S Citilda, minustakin kuvasi näyttivät tosi kauniilta! Et todellakaan näytä mitenkään isolta!
 
Moikka kaikille!

bb ja Helmiir jaksamisia! :hug:

chick-82 Tuhannesti onnea :flower: :)


Kävin eilen neuvolassa ja tänään äitipolilla.
Tässä tulee nyt eka ne eiliset neuvolakuulumiset:

Rv 33+5
Painonmuutos/vko: +493
Turvotus: +
RR: 105/67
Hb: 110
Sf-mitta: 30cm
Tarjonta: RT
Syke: +144
Liikkeet: ++

Yhen rautatabletin syön päivässä kun näyttää sillä hyvin nousevan tuo hemppa, viimeksi oli vielä 99.

Sitten äitipolikuulumiset:

Rv 33+6
RR: 119/69
Pissa puhdas.
Lapsiveden määrä: N
Painoarvio: 2036g
Tarjonta: RT
Syke: +
Liikkeet: ++

Kohdunsuu pehmeä, sormelle auki ja kanavaa 2cm jäljellä. Rauhallinen tilanne siis tuollakin kuulema :) Ja katsoi lääkäri tuon sektioarvenkin niin se on jotain parisen senttiä paksu ja sanoki et se on tosi hyvä et joillaki saattaa olla vaan 8 milliä :eek:
Ja juteltiin synnytyksestä niin kyselin varmistaakseni että onnistuuhan alatiesynnytys tälläkin kertaa, niin sano et ehottomasti, että hekin ensisijasesti ajattelevat alateitse synnyttämistä että ovat sen kannalla. :) Olipa helpotus kuulla! :)
Ja sano että on hyvin epätodennäköstä että enää kääntyis perätilaan.
Vauvan pää on kuulema ihan alhaalla jo, kyseli että joko oon tuntenu paineen tunnetta mut sanoin etten oo silleen ajatellu. Sano et seki voi aiheuttaa sit supisteluita. Mut eipä mulla silleen oon nyt ollu supisteluita.
Mutta että kaikki on hyvin, vauva kasvaa ja voi hyvin :)
29.7. on sitten synnytystapa-arvio äitipolilla jos en oo ennen sitä synnyttäny :D
Ja sano et jos tuntuu tulevan vauvan liikkeitä vähempi ettei liiku niinku normaalisti ni voin kuulema käydä vaikka joka päivä tarkistuttaa ;) Mutta hyvinhän tuo neiti on tuolla liikkunu ;)
Niin ja edelleenki sano et tyttö näyttää olevan, ei näkyny pippeliä :D

Että tämmöistä... :) Sittenpä ootellaan sitä ultraa ellei sit oo syntyny jo :D Mä oisin kyllä jo valmis synnyttää mut antaa vielä masussa költsiä että kasvaa vielä vähän :)
Arveli lääkäri että laskettua aikaa kun ajattelee niin olis semmonen kolmikilonen neiti tulossa. Niinhän ne sano pojanki aikaan et kolmisen kiloa tulee painamaan. No olihan se syntyessään 3080g, synty rv 38+3.

Pitää paremmalla aikaa tulla kommentoimaan sit... Nyt kävin lukasee jutut ja kertoo kuulumiset :)

mertsu & prinsessa 33+6 :heart:
 
chick-82 , paljon onnea koko perheelle!

BB, voimia :hug:

mulla on nyt viikon supistellu ihan lahjakkaasti ja maanantaina kun kävin neuvolassa niin sanoi että kyllä on supistukset saaneet jotain aikaseksi koska vauvan pää on laskeutunut , enpä uskalla enää mihinkään lähteä kun tyttökin syntyi alle kahdessa tunnissa....

elokuussa09 ja 32+6
 
Chick-82, valtavan suuret onnittelut teille! :heart: Ihanaa kun syntyy tähän pinoon vauvoja!

Mertsun äippäpoli ja neuvolakuulumiset bongattu :)

Citilda, kuulehan sinä, olet oikein kaunis masuinesi, etkä minusta ollenkaan iso! Ja kuten sanoit, arvet kertoo elämästä ja äiti-ihmisillä ne on taisteluarpia! :heart:

Sanokaapa kokeneemmat mielipide.. Uskallanko tehdä 37+0-37+4 välisenä aikana vielä reissun, jossa koko ajan on lähin synnäri 60km päässä? Autossa istumista olis, mut ei tunnu musta kauheen hankalalle. Istuin tänäänkin reilut 200km ja kun vaan sääti penkkiä ja piti yhden kunnon tauon niin no problem. Jos siis ei olossa muutosta tuu niin mitä luulette, oonko pöllö jos lähden?
 
[img=http://2.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SleNlJpkqlI/AAAAAAAAAIU/M5MDLjcj_Qs/s320/P7100020+%E2%80%93+Kopio.JPG][/img]

[img=http://3.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SleNkwESUEI/AAAAAAAAAIM/oldWNfIXkU0/s320/P7100019+%E2%80%93+Kopio.JPG][/img]

[img=http://4.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SleNkhpA21I/AAAAAAAAAIE/NJg2bL3cpe8/s320/P7100018+%E2%80%93+Kopio.JPG][/img]

[img=http://2.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SleNlgd6DcI/AAAAAAAAAIc/3mkctdQ5Ow4/s320/P7100021+%E2%80%93+Kopio.JPG][/img]

Kumpi se on??? 100%:sti joko tyttö tai poika, mutta KUMPI?! :p Viikon päästä perjantaina synnytystapa-arviossa (36+0) voin toki taas posket punaisina viimeisten viikkojen ollessa käsillä kysyä mitä näkyy oikeen tissin alla, mutten saa kuitenkaan taaskaan vastausta syystä tai toisesta. En mä vaan kyllä tiedä mitä sillä tiedolla tekisin, ehkä ilmoittaisin synnytyksessä kätilölle kumpaa huutaa kun tukkaa näkyy...


-iinaZ & "kiinteä" Kolmonen 35+0

p.s. iltapalaksi pkt suolakeksejä valkosipulituorejuustolla :ashamed: :p
 
Hei!

Chick-82, valtavasti onnea sinulle ja perheellesi! :heart: Tästä se alkaa, saa tosissaan nähdä kuka on seuraava ;)

Katseltiin tänään ukkelin kaa vähän tilavampaa autoa, farmaria kun meillä on tommoinen rupunen vanha 100e auto :D no eteenpäin menee, mutta kenguruajeluahan se vähän on :p

Zinnie 37+0
 
chick-82 Onnea paljon! Sinä taisit olla meistä heinäkuisista eka joka poksahti :flower:

Citilda Kuvasi näyttää oikein näteiltä ja masu myöskin :heart: Älä sie ressaa kertyneistä kiloista, sitten kun pikkunen syntyy niin imettäessä kilot karisee ja muutenkin kun kantaa vauvaa, työntää vaunuja jne. niin kilot saa kyytiä =) Tai niin minä ainakin omalta kohdalta toivon, kun on jo valmiiksi painoa liikaa :(

Me tultiin tosiaan tänään tänne anoppilaan, kun ei mua neuvolasta mitenkään kielletty lähtemästä reissuun. Tai no siis tännehän on niin lyhyt matka, että sikäli ihan sama missä sitä on. Ja hulluksihan sitä tulis jos kokoajan vaan pitäs kotona nököttää ja miettiä voiko mihkään mennä vai tuleeko lähtö jne.

Mein äiti oli kyl sitä mieltä, että pitäs pysytellä kotona vaan, kun on se kohonnut raskausmyrkytysriski.
Kerroin sitten anopille heti, kun tänne tultiin, etä mun synnytys sitten käynnistetään heti, jos tulee ylävatsakipuja tai näköhäiriöitä. Etteivät ihmettele, jos vaikka keskellä yötä otetaan niitten auto ja lähdetään :D Meillä kun ei siis omaa autoa oo.

vilmav2 Niinkuin huomaat, niin mulla nyt siis viikot 37+2 ja oon uskaltanut lähteä tänne, mistä sairaalaan matkaa 80 kilsaa joten etköhän sinäkin ihan hyvin uskalla.
Jossain pohjosessahan ihmiset asuu sairaaloista satojen kilometrien päässä. Nehän joutus siellä kokoajan elämään pelossa
:LOL:

Meillä meinas eilen lääkäri möläyttää sukupuolen, mutta onneksi ehdin kieltää :kieh:
Ois suoraan sanoen v*tuttanut, kun jaksanut reilu 37 viikkoa jännittää ja jos se nyt loppusuoralla ois sen kertonut. Mutta onneksi ei.

Täällä on taas tänään supistellut kovasti, mutta ei vielä kauhean kipeesti :)

outiko 37+2
 
chick-82 onnea oikein kovasti! olis kiva kuulla enemmän synnytyksestäsi, jos joskus jaksat kertoa. :)

Vilma mullakin on synnärille matkaa tollanen 70km, että uskon että voit kyllä lähteä reissuun. ja kulkeehan sitä mistä vaan ambulanssiki tarvittaessa. :)

Zinnie puhu auton vaihdosta. Mulla on sama edessä sillä kokeiltiin tänään vaunuja auton taakse. Ei sit ihan mahtunu, joten sopuhintasta farkkua on pakko alkaa katteleen. :/ höh.
 
ONNEA chick-82!! :flower:

mulla on tänään tullut 27 v täyteen ikävuosia ja mansikkakakkua on kiitettävästi myös syöty sen edestä :) mies on kalajoella "poikien" reissussa, jossa syödään, juodaan ja naidaan. kolmannen kyllä ilmoitin olevan pois sen listalta :LOL:

noista ajeluista ja reissailuista; kyl mie meinasin niin kauan liikkua mihin vaan kun jaksan. eilenkin oli miehen kanssa töissä sen kans purkaas sonni/lehmä kuormaa outokumpuun, eli matkaa kait ainakin 600-700 km eestaas. rekan nupissa oli itseasias ihan kivakin istua, kun tilaa on vaiks muille jakaa. vähän joutu pönkäämään että kyytiin sai ittesä kammettua, mut muuten oikein mukavaa B) ei kauheen kesästä, kun vettä tuli koko matkan, mut...

nyt csi:tä

sissi ja papana 34+0 poks poks
 
Kiitos vastauksista tuohon reissaamiseen :) Mä katselen mikä on olo sitten kun reissu on ajankohtainen. Toki mä Seinäjoella haluisin synnyttää, mut en todella jaksa uskoo et tää käynnistys 37 viikolla. Ja jos käynnistyy niin Jyväskylä olis sit 60 km päässä. Suurin rasite olis se automatka, mut kun se ei tunnu pahalle. Hulluks tulen jos pitää jo tän viikon jälkeen jämähtää odottelemaan synnytystä johon voi mennä kauankin. Onneks mun porukat tulee ainakin ihan niillä viimeisillä viikoilla käymään meillä niin on tekemistä :)

Sissihullulle synttärionnea! :flower:

IinaZ, paljonko sulla on Sf-mitta? Meillä on ihan sama La ja näyttäs ihan samalle kuin mun masu tuo sinun pallosi :)

Vilma ja Elma 35+1
 
chick-82 onnea!! :flower: :heart:

sissihullu onnea synttäreistä :flower:

vilma Lähde ihmeessä reissuun, meilläkin synnnärille matkaa 70km =) hyvin kerittiin esikoisen synnytyksessä sairaalaan (synnytyksen kesto 27h)!

Omassa olossa ei muutoksia, närästys suurin vaiva ja myös satunnaiset supistelut.
Ihmeekseni olen jo kaivannut vartaloani takaisin vaikka tähän asti olen nauttinut kasvavasta masustani... koitan nyt kuitenkin nauttia, jos vaikka olisi viimeinen raskaus minulle :/
Mies kun on ilmoittanut haluavansa kaksi lasta, eikä enempää!

Muutenkin tuntuu, että miehellä jostain syystä menojalka vipattaa, kesä ja loma sen kait tekee....ärsyttää vaan suunnattomasti kun miehellä olisi joka vk-loppu menoja ystäviensä kanssa, ja minä lauantai-illat kotona esikon kanssa :headwall: :headwall:

Jeps, lähden käymään tuossa paikallisessa uimahallissa. Onneksi on ihan vieressä, kun järvivesi on niin kylmää!!

hilla-80 ja muru 33+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja chick-82:
8.7.09 klo 12.05. Painoa 2710g ja pituutta 45cm. (RV:lla 36+2)
Tänään päästiin sitten kotiin...
Synnytys kesti 48 minuuttia. Ja kaikki meni mukavasti... :heart:

Muoks* Ei muuten tullutkaan leijonanpentua... vaan rapu :)
Lämpimät onnittelut pienestä pojasta :flower:

Meikäläiset on kans lähössä reissuun. Huomenna suunnataan auton nokka pohjoseen päin. Tarkotus mennä mökkeileen Pikkusyötteelle. Heh, sieltäki ois synnärille hiukkasen matkaa, mutta Sepenhän vois kutsua tarvittaessa paikalle jos hätä tulis... Eikä tää ny aio kummiskaan syntyä vielä viikkoihin, vaikka suppareita (kivuliaitaki välillä) on.

Mää totesin eilen että kahen viikon päästä sitä tiietään, onko eessä sektio vai onnistuuko alakautta. Hui sentään. Niinku aikasemmin mainittin, toimintapäivä todennäkösesti elokuun 10. Sillon ois rv 38+0 täynnä. Jännittäväksi käy elonlaita...

Nyt en muista nimeä, kellä onkaan sektio oliko tän kuun 20 päivä? Miksihän se on vauvalle ja äidille parempi tehhä nukutuksessa?

Sinderella 33+5
 
sissihullu82 Onnea synttäreiden johdosta :flower:

Meillä mies tänään aamulla surkutteli, kun on kuulema jäänyt niin vähälle huomiolle viime aikoina. Sanoi että mä oon nykysin ihan vaan "vauva vauva vauva" enkä ollenkaan sitä huomio. Voi toista.
Mutta varmasti ihan oikeassa on. Oon kyllä aina ollut sitä mieltä, että vaikka vauva tulee, niin silti pitäs pitää huolta myös parisuhteesta. "Kiva", kun mä jo tässä vaiheessa unohdan tuon rakkaan puolisoni :(
Täytyy koittaa parantaa tapani, kun hän on kuitenkin aina niin ihana ja ymmärtäväinen.

Tää mamma aikoo taas tänään uskaltautua veneeseen/kalalle :D

Aurinkoista lauantaita kaikille B)

outiko 37+3
 
chick-82 oikein paljon onnea! :heart:

BB nyt vaan lepäilet! :hug:

Helmiir voimia! :hug:

Citilda minunkin mielestä kuvasi ovat kauniita. Et kyllä todellakaan näytä mitenkään isolta. Pudotellaan yhdessä sitten kertyneitä kiloja! :)

iinaz nätti masu. :heart: Takaapäin ei kyllä ollenkaan huomaa.

sissihullu synttärionnittelut! :heart:

Mä olen täällä vaan pyykkäilly ja siivoillu. Olen saanut jo osan vauvanvaatteista pestyä. Ajattelin että apua jos sattuisi syntymään etukäteen niin onhan se kiva että vaatteet on ainakin pestynä. Mun puolesta ei kyllä tarvitse syntyä vielä pitkään aikaan. =)

Päksäkkä 35+4 :heart:
 
Elikkäs, ihan spontaanisti alkoi supistukset keskiviikko -aamuna. Pikkasen nipisteli koko aamun. Soittelin miehelle töihin siinä klo 10 jälkeen, että nyt tuntus vähän siltä, jotta saattais tulla tänään vielä lähtö... Mies tulikin siinä jo kotiin, kun töissä sattui olemaan rauhallinen päivä (onneksi!!)
SOittelin naapuriin, että JOS tästä lähtö tulee, niin voiko tenavat tulla leikkimään sinne. Ja naapurissakin oli lapset leikkikaveria vailla, niin tenavat lähtikin sinne samantein.
klo11.15 alkoikin supistella tosi tosi kipeesti ja lähdettiin heti ajamaan kohti KYSia. 11.55 oltiin Kysilla ja samantein ponnistin pienen pojan maailmaan.

Kaikki tapahtui niin kauheen äkkiä, että nyt tuntuu ettei oikein muistakkaan. Tosi helppo synnytys oli. Kivuliaat supistukset kesti sen puolisen tuntia ja ponnistus kävi nopsasti. Tämä herra melkein 2kiloa pienempi ku edellinen :D

Pari päivää pitivät sairaalassa, kun kuitenkin nippa nappa viikoilla 36 syntyi ja painoa oli alle 3kg... Lisäksi olen diabeetikko ja synnytys oli lähes syöksy. Mutta kaikki oli mukavasti, niin ei tuon kauemmin tarvinnu onneksi olla.

Me ei ennätetty ihan kaikkia vauvan tavaroita hommaamaan, mutta mies shoppaili päivän vanhempien tenavien kanssa ja kaikki tärkeimmät sai ihan hienosti ostettua. Ei meillä ollu pinnasänkykään vielä paikallaan, mutta varastossa kuitenkin. Isukki oli täällä sitten senkin laittanut lakanoihin. Turvakaukalo oli tärkein hankinta, kun eihän me muuten ois päästy sairaalasta kotiin. :) Kotona sitten eilen vielä huomattiin, ettei meillä ollut yhtään vaippaa... eikun vaippaostoksille. Noh, tämä oli tämmönen hulina :)

Maito nousi heti tosi hyvin rintoihin (Edellisillä tenavilla imetys ei onnistunu), ja nyt sitten herättelen kirppua 3:n tunnin välein syömään, jotta paino vähän nousis.

Tuntuu nyt vähän epätodelliselta... elokuussahan hänen piti vasta syntyä. Tai tän kuun lopussa... Reissuunkin oltiin ens viikolla lähdössä, mutta eipäs nyt lähdetäkkään! :D Näin ne vaan on luojalla omat suunnitelmat, ja ihana niin. Onneks kaikki on hyvin ja ilmatkin on ihanat, ei tartte vauvelia paljon ulkoilmaan totutella. Mutta, nyt lähden viemään vanhempia lapsia uimakouluun, niin sitä vaan arkeen pitää totutella :)
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja chick-82:
8.7.09 klo 12.05. Painoa 2710g ja pituutta 45cm. (RV:lla 36+2)
Tänään päästiin sitten kotiin...
Synnytys kesti 48 minuuttia. Ja kaikki meni mukavasti... :heart:

Muoks* Ei muuten tullutkaan leijonanpentua... vaan rapu :)
minulta myös onnittelut koko perheelle.
 

Yhteistyössä