(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Tervetuloa Nate joukkoon mukaan.

Täällä ollaan nyt 2 päivää saikula tästä flunssasta. Tuli kyllä hyvään aikaan, kun muutenkin on ollut aivan vetämätön olo ja töiskään ja kotona ei oo, kun pakolliset jaksanut tehrä. Saa nyt luvan kans olla.

Ollaan nuorimman kans tänään menos Seinäjoelle korvakontrolliin yksityiselle puolelle. Meinaan samalla kysyä niiltä onko niillä 3d tai 4d ultraa. Toisaalta tekis mieli mennä, jos vaan on. Mutta iskeekö nuukuus, kun kuulee hinnan. :LOL:

Kummallakin poijalta ollaan kysytty kimpi tulee. Nyt mun tekis mieli olla kysymättä. mutta mies haluaa. Uskon kyllä, että kysytään, kun varmaan itelläkin uteliaisuus kasvaa ennen rakenne ultraa. Voi kyllä käyrä niin hassusti, kun mun työkaverin sukulaiselle poikaa oltiin luvattu, mutta tuli tyttö. :) Meille kyllä poijista on aina sanottu, että varma poika. :heart:

Mä kans täällä roikkoottelen vielä yövaatteet päällä, meinaan sitten vasta pukia kun haen poijat.

Elli :snotty: Ja Öttis 13+1 :heart:
 
Blaah, pakko päästä johonkin vuodattaan tuntojaan...
1,5vko jo ollu selkä ihan äärettömän kipeä! Ja mitä ilmeisemmin siitä johtuva päänsärky ei ainakaan paranna olotilaa. Yöunet on jäänyt vähiksi juuri tuon selkäkivun takia. Koko yö tarvitsisi koittaa nukkua samassa asennossa ja sehän tietää ainakin + 2-3 ylimääräistä herätystä, kun kyljet ja kädet tulee kipeeksi. Oon tässä kahden vaiheilla että menenkö huomenna töihin ollenkaan. Oon aina ollu tosi huono hakemaan sairaslomaa, ja kun itsekin päätin ettei raskaus ole sairaus. Mutta eikö tässä tilanteessa pitäisi ajatella itsensä ja syntymättömän lapsensa parasta kuin että mitä muut ajattelee? Ja se että olen siivousalalla..ei sekään paranna asiaa :D

Poissaoloja on hieman yli 3 vuoden aikana ollut vain 2-3. Ja nekin sellasia muutaman päivän saikkuja. Mutta kun luonteeltani olen sellainen että ajattelen aina muita ensin..Onko se sitten hyvä vai huono..jaa-a..Ainut hyvä asia tässä on että huomenna on np-ultra! :)

Sannuli ja vaavi 12+2
 
Siis argh.. mun pomo tarvis äsken aikataulut mun projekteille.. hitto, pakko laittaa tiukat aikataulut ja pistin osaan huhtikuu ja loppuihin kesäkuun, saa nähdä kummasteleeko kun en loppuvuodelle varannu mitään.. Tämmöstä tällä kertaa.
Tervetuloa Nate ja olipa hyvä Matilda, että kävit lääkärissä niin tulee hoidettua. Sanoiko leku mistä moinen tulehdus voisi tulla, vai onko ihan raskauden tuomaa "tuuria"?

jep, nyt tyttöä hakemaan ja kotios, johan tässä on töitä paiskittukin ihan tarpeeksi...
 
Viikonloppuna oli pojan 1v synttärit ja kivaa oli. :) Pakkohan se oli sitten muistella sitä synnytystäkin. Niin elävästi vielä tulee mieleen :heart: En millään malttas oottaa että pääsee taas synnyttämään :LOL:

Illalla pitäs jaksaa mennä jumppaan, mutta tällä hetkelä väsyttää taas niin lahjakkaasti, että koko ajatus ei kiinnosta. Otettiin tuossa parin tunnin päikkärit, eikä helpottanu yhtään. Siksi en yleensä etes päikkäreitä ota ku sitten väsyttää vaan enempi :(

Sukupuolta kysytään, jos vaan kerrotaan ja jos se tuo pieni haluaa näyttäytyä sen verran.

Marlin ja sätky 14+6
 
Matilda84
No nyt sain sen lääkekuurin joka on Dalcin antibiootti emätinvoide, ASETTIMELLA. Miten mä sen saan ilman asetinta eikös asettimet oo tiukasti kielletty raskausaikana? Apteekin tätikään ei osannut oikein auttaa vaan meni ihan hämilleen että miten mä nyt toimin ja ihmetteli että jos lääkäri tiesi että oon raskaana niin miks määräs tollasen kuurin :eek:

Runttipulla Raskaushan herkistää tulehduksille,joten se vaan jostain tulee.Ei mitenkään ilmeisesti tartu. En mä tiedä miten sen oon saanut ,mutta onneks selvis. Ei olis naurattanut jos olis liian aikaseen vauva syntynyt tulehuksen takia ja kuollut :ashamed:
 
huoh hyvä matilda että löytyi syy noille oireiluillesi.. olin jo huolissani.
nuo on syytä oikeasti hoitaa hyvin.

Mukava että niin moni on kuullut hienoja ultra uutisia, onnea niistä. ja huh joku oli saanut tiedon tulevista kaksosista. aika hienoa.. minusta tuo on oikeasti hienoa että jotkut on noin "hedelmällisiä" kun monella läheisellä ystävälläni on raskaaksi tuleminen todella mahdotonta edes hoidoilla.. se taas surullista..

HUOM miten jos teillä on ystäviä jotka kärsivät parisuhteessa lapsettomuudesta kuinka he ottavat raskautenne..
minä olen kyllä saanut vihat niskoilleni joka kerralla.. vaikka hekin tietävät onnettomat km-tilastoni..

ja joku kysyi viimeisen kuukauden voinnista..
mie oon voinut hyvin kun on pystynyt noin 25-28 lisäkilon tuomasta tuskasta huolimatta.
siis ei mitään ongelmia supisteluilla tai muulla .. supparitkin alko just silloin kummallakin kerralla kun synnytys oikeesti käynnistyi.
mutta en kyllä suosittele kenellekään mitään suuria suunnitelmia viimeisten viikkojen ajalle. elämä voi yllättää aina ja muutenni oikeasti suosittelen että loppu aika olisi kaikilla mahdollisuus vetää lonkkaa, koska siihen harvoin on mahdollisuutta vauvan synnyttyä.

kiloista.. nytkin elän oikeasti suunnitellulla dieetti ruualla tietyllä kalorimäärällä ja silti näyttää tulevan.. jotenkin alkukantaista vissiin tuon kaiken mahdollisen rasvan varastoiminen :/

MUA JÄNNITTÄÄ kovin... huomenna on np-ultra ja ne veriseulat.


Suppis 12+1
 
Viime raskaudessa taisin voida lopussa paremmin, kuin mikä mulla nyt on vointi.. Silloin tuli noin 20 kiloa koko raskauden aikana lisää, tosin nyt on jo ennestään näitä kiloja mitä kantaa, joten kai sekin kropan päälle käy. Nyt tosiaan yritetään ruokavaliolla pidellä noita sokereita kurissa, tosin välillä täytyy vähän herkutella. Viimeks supistelut alko silloin ku synnytyskin, tai en ainakaan aiemmin huomannut mitään supistuksia.

Onkos muita ylipainoisia odottajia, kuin minä? Mun paino indeksi on niin hurja etten taida edes kehdata sitä kertoa...

Täällä odotellaan et liikkeet alkais tuntumaan ja läskit muuttuis vauva masuks..

Maijamehi ja Toukka rv 15+1
 
Nonniin. Tämäkin vielä! Neuvolasta täti soitteli ja nyt sitten jäin sokereistakin kiinni. Pääsen huomisesta alkaen mittailemaan sokereita sitten. Pakko kyllä sanoa, että kokoajan on jotain terveyden kanssa ongelmia ja nyt sitten tämäkin vielä. Kaveri veikkaili että selvästikin tyttö tulossa =D.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
No nyt sain sen lääkekuurin joka on Dalcin antibiootti emätinvoide, ASETTIMELLA. Miten mä sen saan ilman asetinta eikös asettimet oo tiukasti kielletty raskausaikana? Apteekin tätikään ei osannut oikein auttaa vaan meni ihan hämilleen että miten mä nyt toimin ja ihmetteli että jos lääkäri tiesi että oon raskaana niin miks määräs tollasen kuurin :eek:

Runttipulla Raskaushan herkistää tulehduksille,joten se vaan jostain tulee.Ei mitenkään ilmeisesti tartu. En mä tiedä miten sen oon saanut ,mutta onneks selvis. Ei olis naurattanut jos olis liian aikaseen vauva syntynyt tulehuksen takia ja kuollut :ashamed:
Mulla oli emätin tulehdus yhdessä raskaudessa ja lääkittiin mieskin ettei tartu pöpöt uudelleen takas ja mulla se hoidettiin tableteilla ...

neitim
 
tervetuloa nate :)
mulle ainakin jotenkin tuli nt-ultran jälkeen sellainen olo, että haluis äkkiä tietää onko poika vai tyttö tulossa =)
tänään oli pakko paljastaa uutiset töissä, kun kaikki utelivat miksi olen ollut saikulla :saint: no jos tässä nyt sit uskaltaisi jo olla "turvallisimmilla" vesillä...

vauvahaaveita: mulle voi päivittää TYKS tuonne synnytyspaikaksi, kiitti!

elovena79 & masuasukki 12+4
 
Onnea taas kaikille mukavista ultrakuulumisista. :heart: ja tervetuloa uudet mukaan =)

Matilda onneks syy löytyi ja sait lääkkeet ja toivottavasti viel keksit miten ne saa laitettua. Jos ei muuten niin hoitajalle tai lääkärille soittoa. =)

Maijamehi Täällä yks, jolla kans rutkasti ylipainoo. :kieh: Läskin muuttumista vauvamasuksi odotellaan myös siis täällä. :whistle:

Huomenna aamusta sokerirasitukseen :kieh:

Katjuska ja sintti 13+2 vissiin :heart:
 
Suppis, millä lailla oot saanu vihoja niskoillesi lapsettomuudesta kärsiviltä? Ikävä ja vaikea asiahan se on, mutta eihän se ole muilta pois että teille tulee vauva... :/

Tänään tuli veriseulan tulokset ja kaikki ok =) Päänsärky on viime päivinä helpottanu, mutta unensaantivaikeuksista kärsin edelleen, ne on jatkunu koko raskausajan.. Turhauttaa pyöriä monta tuntia hereillä sängyssä, ja monesti kun on käyny yöllä vessassa, niin uni ei enää tulekaan.. Onko muilla ollu samankaltaisia uniongelmia?

Mappis 13+4
 
Martta 78: Mä jäin kanssa kiinni sokereista, nyt vaan pitää vähän katsoa mitä suustaan lykkää alas.. Hyvän puolen kehittelin tästä kyllä sinäänsä, että pääsee sitten ultraan vielä kerran rakenneultran jälkeen, tosin olin jo tässä nt-ultrankin jälkeen ultrassa.

Itse kanssa tunnun kärsivän uni vaikeuksista, hirvee väsy kokoajan, mut silti aina ei uni vaan tuu.

Selkäsäryn voisin lahjoittaa pois. Missä se vaivaton raskaus viipyy...

Taidan mennä maate ja katsella telkkaria, ku tuntuu ettei muuta löydy ku valitettavaa..

Maijamehi ja Toukka rv 15+1
 
Maijamehi ja Katjuska-78, täällä yks joka kantaa mukanaan melkoista ylilastia :ashamed: Jätänpä tosiaan sen BMI:n laittamatta. Onneks meidän neuvolantäti on tosi asiallinen eikä vaan tuijota mun painoa :/

VIELÄ 3 YÖTÄ ultraan. Kylläpäs odottavan aika on pitkääääääää :headwall: Voi kun viikkoja tulisi pian niin että liikkeet tuntisi :heart:

UpsyDaisy ja Veikka 12+2 :heart: :heart: :heart:
 
Täällä yksi väsynyt uniongelmainen ilmottautuu :wave:
Tosin,illalla tulee nukkumaan käydessä täydellinen nuijanukutus,mutta aika nopeasti uni muuttuu sellaiseksi "koiranuneksi"...en siis nuku sikeästi vaan heräilen vähän väliä.Ja päivällä siis väsymys taas kova huonosti nukutun yön ja vessassa ramppamisen jälkeen.

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista =)
Itse jännitin kovasti juuri noita veriseulan tuloksia.kahdessa aikaisemmassa raskaudessa kun tuota ei olla ollenkaan tehty.Kaikki kuitenkin oli ok ja nyt sitten odotellaan jo seuraavaa ultraa.

 
Ylipainosta.. indeksini on 30 joten kiloja on liikaa ei maha mittään... mutta onnekseni ei sokereiden kanssa ole ollut koskaan ongelmia vaikka niitä uskokaa tytöt mittailtu :kieh:

Mappis.. toinen osoittaa sen hyvin selvästi lopettaa yhteyden pidon raskausuutisesta noin kahdeksi vuodeksi, ja olen hyvin suruissani siitä olo on oikeesti tämmöinen :headwall:
hän ei vastaa soittoihin, viesteihin, sähköposteihin eikä mihinkään yhteydenottoihini.
mutta tää on kyllä mennyt nyt niin että enää olemme vain kavereita ei ystäviä.
Toinen taas on surullisempi tapaus hän on tosi hyväsydämminen mutta lapsettomuus raastaa häntä kovin, ja se tuntuu minustakin hyvin pahalle. ja no hänen kanssaa on oltava varovasti sillä hän on katkeroitunut tästä asiasta kaikille pallomasuille.

Onneksi olen lapsien myötä myöskin saanut uusia ystäviä =)

huominen jänskättää yhä.. :ashamed:
 
Matilda84
neitim varmaan riippuu täysin siitä minkä bakteerin aiheuttama tulehdus on,että hoidetaanko mieskin samalla ja samoin tuo lääkityksen muoto.
Kai mä jotenkin saan sen tuikattua tonne noin,tästä tulee vielä hauskaa :D
 
Mä myös palaisin jo halusta tietää kumpi tulossa :D Mulla kaapit pursuaa vauvan ja isompien lasten vaatteita ja haluaisin alkaa niitä pistää pois ja tehdä tilaa kaappeihin,mut täytyy vielä odottaa kumman ,tytön vai pojan, vaatteita säästän :D
 
Täällä myöskin kovasti odotetaan rakenneultraa, että näkisi taas vauvan ja saisi toivottavasti tietää myös sukupuolen... Jotenkin olen melko varma, että meille tulee tyttö. Tuntuu, että kun ekakin oli tyttö, niin tokankin on oltava :LOL: Ei ehkä ihan järkeenkäypä perustelu. Mites muut, onko tuntemuksia kumpi tulossa?

Unettomuutta myös täällä. Ekassa oli lähinnä puolenvälin jälkeen, mutta nyt alkanut jo tässä vaiheessa :( Iltaisin saan hyvin unta, mutta vessassa kun joutuu ravaamaan niin sitten ei enää nukahdakaan. Eli samanlaista kuin monella muullakin täällä, se on rasittavaa.

Nyt taidan lähteä haukkaamaan jotakin =)

Onnea muuten kaikille ketkä oli saanut hyviä uutisia ultrissa!
 
Matilda84
Joissain pinoissa on ollut myös etusivulla että onko tyttö/poika olo ja sitten myöhemmin jos saa lupauksen niin onko tyttö/poika lupaus tiedossa.pitäiskö meidänkin pinoon sellainen laittaa?

Mulla on ihan selkee poika fiilis =) eikä kyllä aijota ottaa selvää kumpi tulee.Ekasta mentiin olojen perusteella oikein ja tokasta käytii 4d ultrassa,nyt taas vois koittaa tota olojen perusteella että saa jännää synnärillä sitten :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Joissain pinoissa on ollut myös etusivulla että onko tyttö/poika olo ja sitten myöhemmin jos saa lupauksen niin onko tyttö/poika lupaus tiedossa.pitäiskö meidänkin pinoon sellainen laittaa?
Samaa ehdottelin jo aiemmin,mutten kai riittävän kovaan ääneen :D

Mä ekasta toivoin tyttöä kun siskolla 3 poikaa ja kaikki odotti tyttöä,tyttö tuli :heart:
Toisesta toivoin myös tyttöä,kun pieni ikäerokin,ja tyttö tuli :heart:
Kolmannesta oli kai jo pikkaisen poika toivetta,mutta ihana tyttö saatiin :heart:
Neljännestä olin alusta asti 100% varma että tulee poika.Lomareissulla rv 14 ostin kasan poikavauvan vaatetta,niin varma asiasta olin ja poika tuli :heart:
Viidennestä toivoin toista poikaa ekan kaveriksi,mitään fiiliksiä ei ollut suuntaan tai toiseen mutta pojan saimme :heart:
Kuudennen kohdalla kallistui toiveet taas tyttöön ja oikeastaan alusta asti oli vahva tyttö fiilis ja se piti paikkansa :heart:
Ja taas pieni ikäero kirvoitti tyttöhaaveen mutta myöskin vahva fiilis tytöstä ja tyttö tuli taas :heart:

Nyt mulla on myös tyttö olo....Mutta samalla poika ajatus kolkuttaa jossain takaraivossa :D Tyttö fiilis kyllä voimakkampi ja pikkusen jopa "pelkään"poikaa,on nää olemassa olevat niin vauhdikasta laatua että :LOL:

Mutta mutta,7 viikkkoa odottelua ennenkuin saan siitä tietoa.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
No nyt selvis mun supistelut yms oireet.lääkäri soitti ... Emätintulehdus päällä, onneksi ottivat kaikki testi. Juuri luin netistä että se voi aiheuttaa jopa keskenmenon jos ei hoidata.
Viikon alapäärasvat eli joku antibioottirasva siis. Onneksi tää selvisi ja pääsen nauttimaan raskaudesta taas normaaliin tapaan. =)
no, huh että selvisi. mulla otettiin edellisviikolla pissatesti ja tänään soittelin tulokset; ei mitään tulehdusta. pissastako se sulla löydettiin?
 

Yhteistyössä