(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Mulla toi bmi on reippaasti yli 30.. No mut toivotaan ettei vaan paino nousis, vaikka nyt on hiukan taas noi irtokarkit maistuneet, tai lähinnä vaan salmiakit. Jännä et esikoisesta suklaa oli sellaista mitä olis voinu syödä vaikka kuinka paljon ja nyt ei mee suklaa lainkaan.

Mitään tuntemuksia onko tyttö vai poika raskaus ei oo tullu, tosin ei mulla esikoisestakaan ollu. No selviäähän tuo natiaisen sukupuoli silloin ku syntyy=)

Ns. sylikummit ollaan valittu, nyt enää mietitään toisia kummeja..

Maijamehi ja Toukka rv 15+2
 
jonnuli, sehän "kiva" että kohtalotovereita löytyy :D Ei mullakaan eilen illalla tuntunu sitä painetta, toivttavasti on ohimenevää. Piti istullaan tiskatakin kun tuntu että värkki tippuu. Mies ihmetteli että miks mä istuallaan tiskaan kun en koskaan ole ennen niin tehnyt niin äkäisenä vaan tokaisin "no kun p***u tippuu!". Vähän hölmistyneenä katsoi :LOL:

Tupakoinnista, mä poltin ennen esikoista, meni ISO aski päivässä. Ihan heti plussauksen jälkeen en onnistunut lopettamaan, vähensin reilusti (2-3/pv), mutta joskus rv 7-8 se loppui kuin seinään kiitos pahoinvoinnin.
Nyt en sitten olekaan polttanut. Joo, pitihän sitä tietty maistaa synnytyksen jälkeen muutamaan otteeseen, mutta siis ihan oikeasti en ole polttanut.

Tyttöolo/poikaolo, enpä osaa sanoa tuohon mitään. Toisaalta vois olla tyttö kun nyt on niin erilaista, mutta en tiedä uskonko noihinkaan juttuihin. Kysytään siis rakenneultrassa :)

Ai niin ja uusille tervetuloa :flower:

Jaa pitäis vissiin noita kotitöitäkin tehdä ennenkuin poju herää torkuiltaan...!

MiljaK ja salaisuus 13+2

 
Heissan!

Vauvahaaveita mulle vois laittaa tyttöolon!! Ekasta kysyttiin 4d:ssä kun olin niin varma pienestä pojasta, että olin jo ostellut kaikkea vaaleansinistä :D Silloin se ultraaja sanoi, et jos on äidillä vahva tunne, niin se yleensä pitää paikkansa. Tarjonnantarkastuksessa varmistin vielä, niin sitä tätiä nauratti et kyllä tää on ihan selkee poika :D
Nyt ajateltiin, että kysytään vaan jos tuntuu varmasti jommalta kummalta. No pikku murullahan on pinkki hattu kaikissa unissakin (joita näen lähes joka yö) eli on se varmaan nytkin varmistettava :heart: Toisaalta haaveilen myös toisesta villistä pojasta tuolle ensimmäiselle kaveriksi, mutta ihan sama mitä sieltä tulee...yhtä rakas on sukupuolesta riippumatta!!

Tupakasta Lopetin ennen esikoista ihan huvin vuoksi ja sit tulinkin ylläriraskaaksi :D Nyt polttelin kesällä aina silloin tällöin, mut en mitenkään vakituisesti. Vipon tupakan poltin samalla kun raskaustesti valmistui! Siihen se pössyttely sitten jäikin, onneks :D

Dopplerista Mulla on kanssa tuo angel sounds ja voi luoja miten ihana laite se on. Yks päivä kuuntelin kun muru nukkui ihan istukkansa vieressä. Välillä sykkeet vähän nopeutui ja välillä hakkasi ihan tasaisesti. Eikä hän juurikaan liikkunut, joten pystyin kuuntelemaan pitkään :heart: :heart: :heart: Esikoinen syntyi viikoilla 41+6 ja silloin viimoisilla viikoilla sain mielenrauhan ainoastaan sillä että pystyin lainastetareilla varmistamaan että kaikki on kunnossa. Lisäks loppuvaiheessa epäiltiin raskaushepatoosia ja olin niin shokissa etten varmaan olis selvinnyt ilman sitä tum tum tum tum ääntä :D

Tilasin muuten sen bola korun. Eilen tuli postissa ja se on aika ihq :D Ajattelin ruveta käyttämään sitä jo nyt, vaikkei murulla ole edes korvia :D Jospa se häntä nyt jo "suojelisi"!

Nyt en yhtään muista mistä muusta täällä on puhuttu. Taas on vähän omanapaista tämä teksti, mut kun mullahan on jo nyt aika paha raskausajan dementia :LOL: :LOL: :LOL:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille tasapuolisesti!!

Ruuth ja Muru 13+2 :heart:
 
Koska tää huono olo ja vetämättömyys loppuu..... :headwall:

Tupakkaa en ole sitten teini-iän kokeilujen polttanut....

99% tämä kahdeksas on meidän viimeinen.

Listaan saa laittaa tyttö-olon mulle =)

Dopplerista,kuinka monta turhaa juoksua nlaan ja ultraan olisinkaan säästänyt jos olisin jo aiemmin tämän hankkinut :eek: Jälkiviisautta =) Kiitokset vaan Neitim,hyvin pelaa :flower:

Evi ja seitsikko kera bonuksen rv 13+
 
Hmm.. en minä tiedä onko tämä kakkonen meidän viimeinen??? Mies on sitä mieltä että kaksi on sopiva luku, mutta itse joskus ajattelin että "tehdään" (tiedän, lapsia saadaane ikä tehdä) joko 1 tai neljä, joten saas nyt nähdä :D No, luultavammin ainakin jos nyt tämä kakkonen saadaan ulos kunnialla niin ei hetkeen tule kolmosta, mutta koskaan ei pidä sanoa ei... :whistle:
 
täällä myös tämä 2 lasta riittää vähäksi aikaa, jos joskus 3 tehdään niin luulen että se riittää meille :heart:
Mulla on semmonen raja että 30 ei enään lapsia saada, joten on tässä n 4 vuotta sitte aikaa se kolmonen laittaa alulle jos sitä tuntuu :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Mulla on semmonen raja että 30 ei enään lapsia saada, joten on tässä n 4 vuotta sitte aikaa se kolmonen laittaa alulle jos sitä tuntuu :D
Näinhän mullakin oli,vaan niin sitä väsätään jo kolmatta lasta jälkeen tuon 3-kympin rajapyykin :LOL:
Jossain vaiheessa se siirtyi että alta 35v lapset ja nyt ollaan siinä pisteessä että tämä syntyy ennenkuin täytän 35v.....
 
Eilen oli neuvola ja kaikki ok. Sydänäänet kuunneltiin ja tosi nopea ja kova syke löytyi. Oma paino oli edellis kerrasta noussut reippaasti, mutta ei tuo haitanne kun bmi ennen raskautta oli 21. Silti täytyy nyt yrittää tsempata ettei paino pääse liian nopeesti nousemaan.

Mulla on aika vahvasti tyttö olo. Ennestään on siis jo tyttö ja poika eli molemmista löytyy kokemusta.

Liikkeitä olen tässä viime päivinä kuvitellut havainneeni ja onhan se hyvin mahdollista. Samoihin aikoihin muistaakseni viime raskaudessakin alkoi liikkeet tuntumaan.

Lapsiluku tulee meillä täyteen tämän raskauden myötä eli viimeistä kertaa nyt raskaana. Haikeeta, mutta toisaalta ihanaa, että peräti kolme kertaa tämän kaiken saa kokea.

Sintyli rv 15+0 POKS!!
 
Juu,minä kanssa aikoinaan sanoin,että lapset tehdään ennen kun täytän 30 :LOL: aika hyvin ne kaksi ekaa tuohon "raamiin" menikin ja itsekkin oikeesti jo ajattelin,että tämä on nyt tässä,kunnes vauvakuume pikku hiljaa nosti taas päätään =) .Välillä ajattelen,olenko hieman hullu,kun aloitas tän kaiken taas alusta.Nyt kun pääsee jo aika helpolla ja tytöistä seuraa toisilleen.hullu tai ei,en minäkään ihan kerkeä täyttämään 35v,kun tämä viimeinen, iltatähti syntyy.....
 
Mulla taas oli aiemmin ettei ikinä lapsia, ennenkuin alkoi tuntumaan että okei, yksi voisi meidän perheeseen mahtua. Tytön syntymän jälkeen sanoinkin että voisi näitä olla neljäkin :D No, nyt tämä toinen ja katsellaan sitten. Jos yhtään on järkeä päässä niin tämä kaksi olisi kyllä meille hyvä, niin oman jaksamisen kannalta (kun ei ole mitään tukiverkostoa olemassakaan) ja tietysti työelämän tyrskeissä pysyisi paremmin kyydissä jos ei ihan kotiäidin uraa sitten ajattelisi. Mies tuskin sitä hyväksyisi, huokasi jo viime syksynä että hyvä kun menet töihin, saat taas muutakin tekemistä kuin vaan rähjätä pikkuasioista....

Mutta jokaiselle varmasti sopii "oma"määrä lapsia, katsellaan mitä elämä tuo ja suo tullessaan vielä =)
 
Pikaseen tuun kertomaan, että hyvin vaimeat sydänäänet saatiin neuvolassa kuuluviin ihan pieneksi hetkeksi. :heart: Toinen on siellä mun makkaroiden välissä vissiin hyvin piilossa. :whistle: Mutta hyvä, että edes jotain kuului. =) Neukkatäti sanoi, että sama homma kuin mun verenpaineen kanssa... jotain vaimeaa jostain kaukausuudesta kuuluu aina. :LOL:

Vähän ois ainakin ajatusta, että tän jälkeen ois lapsiluku täynnä. Mutta vannomaan en ala, kun joskus ajattelin että jää yhteen. :saint:

Tupakasta pääsin eroon vuodenvaihteessa, eli en ihan heti pystynyt lopettamaan, mutta nyt on sitten oltu kokonaan ilman. Joskus tekee kovastikin mieli, mutta en aio sortua. Kaikki muutkin raskaudet/imetys ajat oon ilman pystynyt olemaan. =) Tsemppiä kaikille niille, jotka yrittää lopettaa d =) b

Joo...nyt pitää päästää neiti koneelle, kun niin malttamattomana tossa vieressä odottelee :D

Katjuska ja sintti 13+3 :heart:
 
Matilda84
vauvahaaveita toiset ne saa miinusta, mulla tullut 6,2kg painoa,tosin tosta lähtöpainosta en oo ihan sata varman koska viimeks käynyt puntarilla syksyllä ja nyt sitten punnatttiin neuvolassa rv 13+, eli ekassa neuvolassa ei katottu painoa ollenkaan :|

Näin tosin muistelen että oli myös viime raskaudessa, painoa tulee alussa reippaasti ja sitten se tasaantuu että ei nousekkaan enään hope so :whistle:
 
Tarviikin sitten yrittää bongailla satakansaa oikeen kunnolla:) Mulle tulee kyllä lehti, mut viime aikoina en oo kauheesti lukenu.

Kunpa kohta olis jo maanantai, pääsis neuvolaan. Pelkään kyllä kovasti, että painoa on tullut kamalasti lisää.

Maijamehi ja Toukka rv 15+2
 
vauvis mut etkös sie polttanu rv 20 asti? Vai muistanko mie väärin? Ei siis sillä et sillä niin väliä ois mut mietin ku sanoit et alussa poltit. Tai nii no, onha tuokin alkua jos aattelis et se loput 20 ois loppupuoli :)

En oo polttanu ennen raskauksia ni ei oo pitäny lopettaakaan. Mitäs muuta tääl kysyttiin..

Tyttöolo ois vähän, mut toisaalta ku on yhtälailla oireeton raskaus ni tuntuis et ois poikakin ku esikoinenki ol. Ja miehen suvun suunnalta kovasti veikkaillaan tyttöä ku likipitäen kaikki o saanu eka pojan ja sit tytön :D Saa nähdä.

Päätä särkee.. noh, jospa se menis pian ohi.
 
Tänään oli np-ultra. Niskaturvotuslukema oli 1,4 eli normaali :) Lääkäri koitti myös, että saisiko pikkuista vähän liikkumaan mutta tämäpä veijari päätti ettei häntä häiritä ja laittoi kädet kasvojen eteen :heart:
Laskettuaika ei olekaan 16.8 vaan vaihtui 21.8

Sannuli ja vaavi 12+3
 
Kummeja mietin jo vähän ja miehen kanssa kerran juteltiinkin, mutta auki vielä.

Mulla on tyttö tilauksessa, mutta aluks oli kyllä poikaolo :D Nyt en enää oo varma mikä olo on ja kuinka paljon on "toiveikkuutta". Jätän kohdan tyhjäksi siis. Ainakin toistaiseks

Matilda ja tupakoinnista story of my life. Imetyksen jälkeen ratkee ennemmin tai myöhemmin... :ashamed: Yllättävän helposti lopettaminen on aina sujunut siihen nähden, että on tupakoinut seiskalta asti lukuunottamatta rapian parin vuoden taukoja.
Tsemppiä vaan kaikille!

Me 12+3 (nimi hukassa)
 
Mulle tuli tänään kotidroppler ja kuuntelin juuri pikkuisen sydänääniä :) Vähän ihana kotona kuunnella noita ääniä niin saa mielenrauhan,että kaikki ainakin kunnossa. Mietin kyl kauan tota,että tilaanko vai en...

Mulla on myös se Bola-koru,jonka sain nyt joululahjaksi,kiva kapistus :)
En polta tupakkaa,joskus teininä tullu kokeiltua mut onneksi ei jäänyt se tavaksi.
Tämä on meidän toinen lapsi ja tuskin viimeinen kuitenkaan,ite olen ajatellu,että 3 lasta ois semmonen sopiva mutta saapa sitten nähdä miten käy mut ainaski nyt vähäks aikaa saa riittää nämä 2. Nyt taitaa poika olla tulossa kipeeksi kun on ollut niin kuuma ja kirkas räkä valuu nenusta :( Tarttuuhan se väkisin ku itellä oli ja pojan kans päivät touhuilee.

Väsyttäs jo mut ei enää viiti ottaa nokosiakaan.

sirri81 ja masuasukki 15+0
 
:heart: :heart: ultrakuulumia :heart: :heart:

kaikki oli kunnossa tosin vielä ootellaan niitä veriseulan tuloksia mutta se niskaturvoitus oli 1,5mm ja se on kuulema normaalia 2,5 asti
nenärusto näkyi ja hammaskaari, sormet, heiluvat kädet ja jalat, ja kallonluut ja aivojen kehitys oli hyvällä alulla =)
Ja siis Mikkeliin oli uusittu laitteeet niillä on nykyään 4d!! ja siina saa kunnolliset kasvokuvat varsinkin kun meillä on se toisen lapsen huulihalkio takana.
tosin en odota että se tulisi uudelleen se oli vähän niinkuin lottovoitto että se ees sattui kohdalle.

mutta siis huippua!!!

niin joo autoista on ollut puhetta..
meillä on zafira ja se menee vaihtoon kun siinä ei ole kolmea kolmipiste vyötä takapenkillä.
uudella on toiveena diesel, maavaraa ja jopa neliveto, selkeästi kolmen menevä takapenkki ja hyvä tavaratila...
paljon toivetia ... ja vain yksi sopiva malli löytynyt ja en edes uskalla sanoa sitä ääneen kun niitä on niin vähän saatavilla käytettynä :|

niin ja meillä on evolva 1-2-3 ja multi-tech ja baby safe plus istuimet mutta se ei merkkaa mitään kun meillä ei ole niitä kolmea komipiste vyötä.. :/
 

Yhteistyössä