(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Huomenia!

JenniK, toivotaan että oli väärä hälytys ja saatte tutkittua, jos niin tahdotte. Mä insinöörinä en oikein ymmärrä miksi noista seuloista pitää tehdä kauhea haloo, kun ne on KUITENKIN LASKENNALLISIA, eli ei missään tapauksessa faktaa. Eli ei kuitenkaan todellisuudessa kerro muuta kuin suuntaa-antavasti. Laskentamenetelmillä ei kuitenkaan faktisesti mitään sairautta selvitetä, piste. Seuloista läpimenneilläkinhän voi tulla siltikin esim. down-lapsi. Mutta toivotaan, että olet juuri näitä hämyilmoituksia ja voimia tietojen odottamiseen :hug:

Niistä dopplereista oli ollut taas puhetta, ja ebaysta kantsii kattoa jos omaa luottokortin, saa halvemmalla kuin Suomen nettikaupoista. Ja joskus huutiksessakin niitä on tarjolla, kohtuuhintaan. Mulla se angel sounds-perusversio, jossa ei ole sykkeen näyttöä.

ON: eilen oli lääkärineuvola, ja kaikki hyvin. Verenpaine ok, paino oli noussut 1,2 kg 4 viikossa (no, seliseli mulla oli nyt mammafarkut ja märät lahkeetkin) ja lääkäri teki sisätutkimuksen ja kaikki paikat "siistit ja nätit" kuten leku sanoi :LOL: Sykkeet oli sytkylällä 160 pintaan ja kehui vahvoiksi sykkeiksi. Ne verikokoeiden tuloksetkin oli tulleet, seula oli 1:11000 riskillä joten laskennallinen riski on aikasta pieni, eli ei tarvii tutkia ja hutkia enempää. Seuraava neuvola on kuukauden päästä ja siitä on sitten kolmisen viikkoa siihen rakenneultraan. Sikapiikistä en muistanu mitään kysyä, eikä terkka tai lääkäri siitä mitään maininnu. Kerinnee ottamaan sitten keväällä jos tulee tarvetta.

Me asutaan vanhassa omakotitalossa, jossa on neliöitä jotain 170, saattaa heittää vähän kun ei niitä noin vanhoista niin tarkkaan ole mittailtu. Huoneita on riittävästi, mutta säilytystilaa on aina liian vähän, tarviisin sen ison liiterin pihalle mihin rojua kippaisin. Kunnollinen varasto siis puuttuu, semmosen kun vielä sais niin hyvä olisi. Tosin meillä on haaveissa uusi talo ja tontteja ollaan tässä vähän kateltu. Nyt meillä on vielä kauheen iso tonttikin, yli 3000 neliöö joten pienemmällekin mahduttaisiin kyllä (nimim. ruohonleikkuu ja puutarhanhoito on aika työlästä noin isossa pihassa) ja muutenkin vanha talo on aina vanha talo. Mutta nyt mennään näin ja katellaan, josko rakennetaan lähivuosina - viimeistään esikoisen eskarin alkaessa pitää olla uusi tölli jossain, missä sitten asutaan pidemmän kaavan mukaan.

Njää, mun pitää alkaa kans töihin, ei tästä muuten mitään tule.. toisinaan kivaa tämä työnteko, toisinaan tökkii ja pahasti, nyt olisin mieluummin kotona tytön kanssa kuin täällä työmaalla..

Mutta mukavaa keskiviikkoa kaikille =)

runttis ja sytkylä 13+5 (neuvolassa taas uus laskutapa, nyt siellä sanottas et 13+1) ja la kuulemma vaihdettiin 17.8. päiväksi. ...ei pysy kärryillä näissä! :LOL:
 
Huomenia!

Eka päivä viikkoon, kun tyttö meni tarhaan! Ja itse saan keskittyä taas lopputyöhön... Ensin kuitenkin aamupalaa :)

Jaksuja JenniK :hug:

Täällä tais olla liikunnasta kysymys.. Itse kuljen tällä hetkellä vain kävelylenkeillä, mutta onhan sekin tyhjää parempi. Hiihtolatu olis lähellä ja sinne haluisin, mutta sukset vielä puuttuu :( Se ois niin älyttömän hyvää liikuntaa.. samoiten uimalippuja olis käyttämättömänä, mutta uimahalliin on niin pitkä matka, enkä tiedä mahtuuko mun uimapuku enää päälle :ashamed: Sen verran jäänyt vuosien aikana noita kiloja... BMI mulla on se 26 eli vähän ylipainon puolelle jäi tytön teon jälkeen.. Ja tarkoituksena ettei paino nousis kauheesti tämän raskauden aikana :)

Asuntohommaa Me asutaan vuokrakolmiossa, oma asunto haaveissa, mutta tuskin moneen vuoteen sitä vielä saadaan. Ihan hyvä tässäkin on toistaiseksi asua. Omakotitalo ois se ykköshaave, joka monella teistä tais jo ollakin :) Onnea siitä :) Kaikista eniten ärsyttää nuo meidän naapurit.. akka huutaa miehelle ja lapsille :( Nyt siellä tosin on meno vähän rauhottunut, en tiiä sitten onko se akka muuttanut pois :LOL:

Aamupalalle :wave:
 
ai niin .. meitä asuu samassa , minä, mies ja tällähetkellä 4 lasta ja 2 koiraa ... :whistle:
Anoppi haukkui meidän tavara paljoutta , ymmärtämättä sitä , että heille siunaantui 1 lapsi , siis mieheni ja hänen tavaroitaan on vieläkin vanhempien nurkissa ja meillä on sentään 4 lapsen tavaroita !!! Siis en ole raaskinut juuri luopua vauvatavaroista-kun niitä kuitenkin tarvitaan (en kaikkee halua uutena ostaa joka kerta ! ) Ja sitten nuo eri-ikäiset lapset , lelut on erilaiset , vaatteet erikokoiset ja kun noita vaatteita vielä kierrätetään ... Ainut on pojan 12v vaatteet , ne on menneet muualle kiertoon , kun ei oo jälkeen tullut kuin tyttöjä ... Ja vaikka nyt tulisi poika , niin välissä liian monta vuotta ...

neitim
 
Meidän perheessä on kolme ja sitten joka toinen vkl neljä ku miehen poika tulee. Asutaan vuokralla rivari kolmiossa. Omaa ollaan kateltu, mutta ei vaan tunnu sopivaa löytyvän. Ajateltiin että jos tuossa vuoden päästä ruvettas sitten ihan tosissaan katteleen sitä omaa kämppää.

Marlin ja sätky 15+1
 
Huomenia!

Meillä vasta herättiin yöunilta. Harvinaisen pitkään nukuttiin kyllä.
Me asutaan luhtitalossa 3h+k, 3krs ja vuokralla. Suunnitelmissa on muuttaa tästä joko omaan asuntoon tai sitten rivitaloon vuokralle vielä,vähän riippuu miten nuo raha-asiat menee.
Perheeseen kuuluu tällä hetkellä mies,poika ja koira.
Liikunnasta sen verran,että koitan käydä päivittäin kävelyllä jos ilmat sallii,muutapa liikuntaa ei tule harrastettua. Jumpassa kävin ennenku tulin raskaaksi mutta pahoinvoinnin ja väsymyksen takia jouduin senkin lopettamaan :/
Joku kyseli dopplerista vielä,mä tilasin sen Suomen nettitilaus verkkokaupasta ja maksoi 39,95e. Tuli nopeasti ja hyvin toimii.
Jaahas,jos sitä alkas aamupalalle yms. Niin,olo on nyt oikeestaan aika hyvä,ettei ole tarvinu yökätä vielä tälle aamulle,saa nähä aamupalan jälkeen...

sirri81 ja masuasukki 15+1
 
Matilda84
JenniK Voimia ja toivottavasti asiat menee kuitenkin parhainpäin :hug:

Asunnosta Me asustellaan kerrostalossa,tosin 1krs joten meillä on oma piha. Puoliksi valokatettu ja aidattu piha. Juuri sopiva mulle,mä en oikein jaksa noita puutarhahommia. Pari kukkaa kesällä sinne tänne ruukkuun ja avot ! Niin tosissan meillä on 4h k sauna 83neliöö.Meitä on minä,mies ,tyttö,poika ja kissa. Mietittiin tuossa juuri miehen kanssa että jos nyt haluaisi muutella jonnekkin kauemmas jostain syystä pitäisi muutto tapahtua mahd,pian.Ennen kuin Poika menee kouluun,koska en halua sitten muutella kun poika saa niitä kavereita koulusta ja aina vaihtuu kaverit ja koulut jaja...
Mutta ei me kait minnekkään muutetan,katotaan sitten isompaa tästä läheltä jos halutaan muutella :D
Tää koti oli aika kiva kun ostettiin,vanha kerrostalo mutta kämppä oli sisältä remontoitu.Melkein uusi keittiö ja pesu/saunatilat uusittu. Meillä on poreamme :p Se on kyllä ollut nyt niiiiiiin hyvä ,kun alkaa ketuttaa niin menee sinne lilluu puoleks tuntii ja johan rentouttaa =) Tosin ei meillä olis koskaan ollut varaa ostaa ite ammeita,oli remontin yhteydessä edelliset omistajat laitattaneet.

Mutta jooh, mä jatkelen töitä :)

Ps.Törkee salmiakkihimo :p
 
Hello pitkästä aikaa! oon lukenu viestejänne joka päivä, mutta en oo ehtiny vastailla!! Mutta siis jos noihin kaikkiin keskusteluihin yrittäs vastata niin, miehen kanssa ollaan oltu yhessä reilu seittämän vuotta, josta naimisissa kohta kaks. Autona meillä on opeli ja toyota ja niillä yritetään pärjäillä, kun ei oo ku sit kaks lasta ja koira tietty. Mutta koira jo niin vanha ja iso eikä halua/jaksa autoon enää nousta, joten ei paljon muutenkaan reissattas...!

Asutaan kerrostalo kolmiossa ja omakotitalo joskus haaveissa...!

Poltin ekassa raskaudessa 3-5 tupakkaa päivässä ja olin tosin parisen viikkoa polttamatta. Tässä raskaudessa poltin ekaks 6 tupakkaa päiväs, mutta nyt oon olut jo kohta NELJÄ viikkoa polttamatta!!! :D

Kävin eilen ultrassa ja sain "tapella" :kieh: kätilön kanssa :ashamed: kun ne ei usko!! Mieskin häpes mua niiin paljon, et sano et se ei kehtaa mennä mun kans enää mihinkään ultriin...! :snotty: mutta siis niin elikkäs kaikki oli ok, niskaturvotukset ja muut, vaavi ei tosin paljoa liikkunut, kätilö joutu heilutteleen mahaa, niin vaavi sit vähä liikahti.

Mutta siitä lasketusta ajasta. Oon joskus täällä selittänytkin, että kävin joulukuun 4pvä ultrassa tsekkaan, että kaikki on hyvin kun oli ollu munasarja kipuja, kaikki oli hyvin ja lääkäri sano sillon, et munasolu on just irtoamassa, joten siitä sit hommailtiin kovasti ukkelin kans seuraavat päivät B) joten tiedän tasan, että hedelmöitys on tapahtunut 4.12 jälkeen. Nooh ekan kerran kun kävin neuvolassa laittoivat niiden hemmetin menkkojen mukaan l.a ksi 22.8, nooh tiesin heti, että väärin menee, oltiinhan käyty varhaisulrtassakin, jossa lekuri sano et viikkoo pienempi on, kun menkoista. No sitten eilen siellä utrassa tää kätilö laitto laskettua aikaa vielä kaks päivää taaksepäin eli 20.8!! vitsi mä kimpaannuin ja yritin elittää sille, mut ei ku nää koneet, nää on niin pirun oikeessa, järkeä ei tarvitse käyttää ilmeisestikään!! :kieh: no sit se lopulta sano, et no hän voi laittaa niin, et kone määrittää sikiön koon perusteella lasketun ajan, mikä mun mielestä oiskin kaikista järkevintä, no sehän muuttu viikolla eteenpäin heti!! eli nyt siis se on 27.8!

No joku nyt varmaan ajattelee, et mitä toi vaahtoo :LOL: mutta kun viimeks meni sen kaks ja puol viikkoo yli ja käynnisteltiin kolme päivää ja lopulta sektio kaiken kidutuksen jälkeen niin ei kiitos toista kkertaa, eli haluun et laskettui aika ei oo turhan aikasin, et ei sit käynnistellä yhtään aikasemmin! kätilö kysykin, että laitetaan nyt sit se 27.8, jos sulle tulee parempi mieli ja no tulihan se :LOL:

Että tällästä, mutta l.a:n voi muuttaa jos jaksaa, eikä sillä nyt mulle oo niin väliä, kun yli menee kumminkin :)

Mutta nyt siis 11+5 ja sikiön koko oli eilen 47,2 eli munkin laskujen mukaan 11+ kokonen eikös juu :)
 
Jennik :hug: toivotaan että on väärä hälytys!!!

Kerhosta :wave: :wave: Kukaan ei vastannut miten sinne pääsee, anyone?? :)

Asumisesta Me asutaan omassa kerrostalo kolmiossa. Remontoitiin koko hela hoito tuossa pari vuotta sitten ja nyt on viihdytty oikein hyvin. Tarkoitus olisi jossain vaiheessa muuttaa maalle. Paikka on valmiiksi katsottuna ja maanomistajan (isäni) kanssa sovittu tulevasta rakennushankkeesta :D Piirustuksetkin olisi valmiina, mutta rahoitus puuttuu vielä! Katsellaan parin vuoden kuluttua kun äippälomat ja hoitovapaat on pidetty, josko sitten saataisiin oma koti!
Asutaan siis kolmestaan. Meidän piti ottaa koira, mutta sitäkin katsotaan uudestaan sitten kun tämä pieni on vähän kasvanut!

Lapsiluvusta Meille tulee toivottavasti vielä lisää lapsia, joku 4 olis ihan sopiva! Mut ihan fiiliksen mukaan mennään. Voihan se olla ettei tämän syksyn jälkeen enää haluakaan lisää lapsia :D

Dopplerista Mä tilasin omani raskauskeijusta. Harkitsin ulkomailta tilaamista, mutta tulin siihen tulokseen etten jaksa taistella takuujutuista, jos laitteessa onkin joku vikana. Muutenkin tuon laitteen käyttöaika on niin lyhyt, ettei viitsi ottaa riskiä. No niinhän siinä kävi, että se doppleri jonka tilasin, oli viallinen. Se piti niin pahaa ääntä, ettei sykkeitä kuulunut kun korvat meinasi hajota siihen vinkumiseen. Sain ihan tosi hyvää palvelua Raskauskeijusta ja jouduin elämään ilman doppleria vain jotain 2 päivää. Uusi tuli postissa kotiovelle asti ja se on toiminut loistavasti!!

Ruuth ja muru 13+3 :heart:
 
Nyt paremmalla ajalla...

Naimisissa ollaan oltu ½ vuotta, kihloissa 4 ½ vuotta ja seurusteltu kohta 10 vuotta.

Asutaan omakotitalossa (136neliöö), jossa meitä siis huushollaa tämän vaavin syntymän jälkeen 4 henkeä.

Sukupuolta aiotaan rakenneultrassa kysyä, niinkuin esikoltakin. Se ei tosin selvinnyt kun vasta myöhemmin lääkäriultrassa, jossa jouduin/sain tasaisin väliajoin käydä vähäisen lapsiveden ja RR takia koko loppuraskauden ajan.

Pojalle olisi ihana, sopiva [/b]nimi tiedossa, mutta tytön nimi on vielä mietinnässä. Muutama vaihtoehto tosin jo on.

...olishan noita kysymyksiä, johon piti vielä vastata, mutta nyt ei kykene muistaa enää yhtäkään...
AURINKO PAISTAA B) !!!! KAIKILLE ihanille palstalaisille oikein hyvää päivän jatkoa!!! Ja peukkuja niille, jotka sitä tarvitsevat ja kaipaavat :heart: !

W
 
Meillä kans just tuon "jatkuvan" remontoinnin takia mä vallan haluisin uuden talon, kun tuntuu että vanhassa talossa vähän kokoajan saa jotain tehdä. Tai sitten välillä kyllä tämä rouva on myös tympääntynyt johonkin seinän väriin ja sitten maalataan... syksyllä laitettiin olohuone uusiksi ja samalla hankittiin sohvat yms uudet, kelpaa nyt jonkin aikaa :whistle: Ja viimesimpänä tytön huone, johon tietty kalusteita vielä pitäis jossain vaiheessa käydä ostamassa lisää.. ja ehkä siirtää tyttökin nukkumaan sinne, en ole vieläkään raaskinu siirtää..

Poreamme kuulostaa kyllä hyvälle. :p Meidän naapureilla on ulkosalla oleva talviporeistus, semmonenkin olis kiva mutta isäntä meillä haluaa paljun joten siihen on sitten kait tyytyminen. Ja onhan se toki halvempikin.. lisäks tulee jonkin sortin ulkosauna vaikka talonkin sauna lämpiää puilla, mutta palju ja sauna pitää kuulemma tehdä. Mä vaan haluisin sen varaston.. :whistle: Mutta katsellaan, tämmöstä ikuista rakentamistahan tämä elo on. Joskus jos on varaa niin kylppäri ja sauna pistettäis kokonaan remonttiin, muuten koko tölli sitten onkin rempattu. Kylppäriremppaan vaan kun menee se 20 000 hyvinkin helposti, niin ei ihan takataskusta semmosia summia löydy. Noo, lottovoittoa odottaessa... maallemuutosta ja varsinkin etelä-karjalan alueesta mä olen haaveillut jo pidempään, vaan eipä siellä töitä ole niiin täällä ruuhkasuomessa on pysyttävä vaan.

Ruuth, totta tuokin takuuhomma. En edes itte ajatellu etteikö toimis, kun sillon tyttöä odottaessa tilasin. Onneksi oli toimiva peli niin ei tarvinnu alkaa penäämään uutta tilalle.
Kukas se kertoikaan siitä liukkarin käytöstä? Mä en tykänny sitä käyttää kun se oli niin tahmaista, ostin sit apteekista jotain geelivoidetta joka on pelannu tosi hyvin.

Mä kans haluisin myös koiran, mutta odotellaan kun menee aikaa vähän eteenpäin. Meidän vanhempi kissa alkaa olemaan jo iäkäs (9v) joten varmaan hänen vaivoikseen ei enää vilkasta koiranpentua oteta. Ja mies on enemmän kissaihminen niin saa tässä vielä vähän taivutella :D Mä kyllä tykkään molemmista, siis kissoista ja koirista tosi paljon.

Jaaha, pitänee vissiin tehdä vaihteeksi töitä niin voi sitten iltapäivällä kurvata kotiin hyvillä mielin. Eikun töihin siis.. :wave:
 
Me ollaan vähän puhuttu nelosestakin, mutta voi olla että jää kolmeen, käytännön syiden takia. Saa nähä :)

Asutaan 100m2 rivarineliössä, kahdessa kerroksessa. Tällä hetkellä siis neljä ihmistä, 2 kissaa, koira ja 4 hamsteria.

Mä oon menossa kohta työterveyslääkäriin. Iski töissä eilen niin kauheet liitoskivut. En voinut nostaa mitään, en kyykistyä, hyvä että kävelemään pystyi. En tiiä ärtyikö kun kävin eilen aamulla vesijuoksemassa / uimassa. Mutta en uskaltanut tänään mennä töihin, pitää kuitenkin siellä se 8 tuntia olla jalkojen päällä. Neuvolaan kun soitin niin neuvolalääkärille on kuukauden jonot :|
 
asuminen
asutaan maaseudulla n. 10km kylältä/palveluista.
Asumme vanhassa hirsirunkoisessa maalaistalossa neliöitä n 280 + 70kylmää ullakkotilaa
4 makuuhuonetta, erilliset isohkot keittiö ja tupa, aulatila ylhäällä joka on myös työtila, sauna/pesuh. saunan pukuhuone joka myös tv huone.

äääh verotuksen tekoa
:headwall: :headwall:

Suppis 12+3
 

Yhteistyössä