(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

tänään tuli veriseulan tulokset :) hyviä uutisia
aamulla oli taas niin kuvottava olo, töihin lähdöstä tullut mitään...varsinkin kun yö vielä meni heikosti. pissalla sai ravata koko ajan, huh. no hain nyt sit saikkua, josko tämä kuvotus joskus alkais helpottaa |O :heart:
jotenkin mulla on tyttöolo, mut jätetään kuitenkin se kohta mun osalta tyhjäksi, kun en tiedä onko se vaan "kuvittelua" :LOL:
parit vauvannutut jäi lääkärireissulla matkaan ;) mut täytyy sanoa, et aika paljon on kuitenkin tyttö/poikavaatteita väritykseltään ja nyt kun ei vielä tiedä kumpia ostaa, niin ei viitsi kauheesti mitään hankkia. no on niitä joitain nättejä "neutraalejakin" sentään :)
salaisuuksien kammio: utelias olen, millaiset vaunut tilasit? :)

elovena79 & masuasukki 12+5
 
Eli postissa tuli lappu, jossa pyydettiin jatkotutkimuksiin naistenklinikalle, sillä seeruminäytteessä oli rajat ylittyny. Tarkkoja lukuja ei mulla ole, huomenna mennään siis tuloksia kuuntelemaan ja lisäselvitystä siis silloin. Ilmeisemmin ultrataan ja mahdollisesti istukkapunktio jos niin halutaan... :|

Veti hiljaseks ja vakavaks, mutta yritän pitää mielen avoimena ja välttää turhaa stressiä. Onko muita joilla on kutsu jatkotutkimuksiin tullut?
 
ainiin mitä dobblereita teillä on ??

itselläni on se angelsounds jumper JPD100S
mutta en ole vielä saanut mitään muuta kuin istukan äänet lävitte.. tosin mullei oo sitä oikeeta geeliä vaan oon käyttänyt ...
vanhentunutta liukuvoidetta esikoiselle tulleesta äitiyspakkauksesta :LOL: :LOL:
 
Miten sinne Kerhoon pääsee tai siis keneltä sitä salasanaa voi kysellä? Käyn aina välillä tuolla lokakuisissa lueskelemassa (esikoiseni on lokakuinen :heart: ) ja siellä ainakin on ollut joku feikki :kieh: En ainakaan uskalla mitään kuvia tänne yleiselle puolelle laittaa, enkä muutenkaan hirveän tarkkaan kertoa itsestäni. Tälläisilla pikkupaikkakunnilla kun kaikki piirit on niin pieniä :)

Ootteko muuten kertoneet jo sisaruksille vauvasta? Me kerrottiin heti tuolle pari vuotiaalle ja sit sen jälkeen rupesin miettimään, et oliko kuitenkaan ihan fiksu idea!! Neuvolassa tuli puhetta ja se neuvolatäti ainakin oli sitä mieltä, että on ihan hyvä jos puhuu avoimesti jo tuonkin ikäiselle. Lisäksi se sanoi, että kannattaa keksiä joku hyvä juttu, jolla sitä ajankohtaa havainnollistaa. Kesä ei kuulemma ole riittävä, jollei la ole jo toukokuussa :D Poika on ihan yli-innostunut kaikista maatilan asioista, joten meidän vauva syntyy kun puimurit alkaa puida :D Toivotaan että syntyy ajallaan. Muuten jonkun on pakko ajaa pieni "kunniakierros" jotta isoveikka tietää ajan koittaneen :D

Nyt en taas muista mitä muuta piti kirjoittaa!! Varmaan ainakin onnitella ultrakuulumisista, viimeaikoina ne on onneksi tainneet olla aika hyviä!!

Ruuth ja Muru 13+2 :heart:
 
JenniK :hug: toivottavasti kuitenkin kaikki on hyvin, oletteko vielä miettineet haluatteko istukka/laspivesi näytettä otettavan? Mäkin kävin siinä veriseulassa viime perjantaina ja kyllä mua jännittää vastaukset,sillä esikoisesta en käynyt kun en tuntenut tarpeelliseksi, ja nyt mulla otettiin muut kokeet jo aiemmin ja yhtääkkiä tuli sitte joku outo olo et kyllä se trisomia näyte tällä kertaa täytyy ottaa..

mistä ootte tilanneet dobblereita? millä viikoilla sillä saa jo kuulumaan sykkeen? hintaa? olen myös miettinyt tilaavani.

Esikoisesta tuli 23kg lisää painoa,joten tällä kertaa pyrin käymään jumpassa 3krt/vkossa niin kauan kun vaan pystyy ja syömään terveellisemmin, niin kauan kun pystyy ja lopulta annan himoille periksi :LOL: :LOL: jsopa edes vähän saisin hillittyä painon nousua.
Tupakoinnin lopetin juuri ennen kun sain tietää odottavani esikoista, koska oli ihan tajuttoman paha flunss, ei päässyt edes sängystä ylös ja kurkussa tuntui niinkuin olis kaktuksen nielaissut ;)

Mitä liikuntaa olette raskauden aikana harrastaneet?
 
VIELÄ 2 YÖTÄ ultraan, jännittää..

JenniK, tsemppiä. Toivotaan että kaikki on kuitenkin kunnossa.

Tänään oli meidän esikoisen eskariin ilmottautumispäivä. Päiväkodissa oli täti kysynyt pojalta että mitähän siellä ilmottautumisessa kysytään, johon poika oli vastannut : "Oletko harkinnut säästämistä?" :LOL: :LOL: Tais tulla vaan nordean mainos mieleen..
 
marsa22 ollaan mietitty, mutta ei oikeen vastausta ole löytynyt. Koko ajan sitä ajattelee, et kun oon niin nuori 22v, niin on isompi riski siihen keskenmenoon kuin kromosomipoikkeavuuteen. Ahdistaa vaan tämä epätietoisuus, vaikka olihan se tiedossa kun siihen seulaan meni.. Jostain luin että n 5% seulaan osallistuneista ylittää rajat, mutta niistä suurin osa saa täysin terveen lapsen... Eli johonkin pikkuryhmään jo kuulun, niin maalaisjärjellä vois ajatella että en kuulu siihen toiseen pieneen ryhmään joka saa huonoja uutisia :D vitsit mikä logiikka.
 
Jaahas, katotaan muistanko kommentoida kaikkiin mihin oli tarkotus :LOL:

Mulla on BMI 30. Kolme kiloo on nyt tullu raskauden alusta. Viime raskaudessa kiloja tuli melkeen 15, ja ennen raskautta nuista kiloista ei ollu yhtään jälellä. Miinuksella oli pari kiloa :) Nyt ois tarkotus käydä salilla/jumpassa kolme kertaa viikossa, ja syyä terveellisesti.

Tupakkaa poltin ennen esikoista melkein 10 vuotta, ja ensimmäisen kuukauden odotus aikana. Sittempä se loppu ku seinään. Imetyksen ku lopetin, saatoin välillä käydä illalla tupakalla, ehkä pari kertaa viikossa. Ja sillon ku viihteellä kävin, niin ostin askin, mutta eipä siitäkään menny ku noin viis ja loput lahjotin aina aamulla miehelle :LOL:

Mulla EHKÄ on tyttö olo. Johtunee kenties siitä että tää on erilainen raskaus mitä edellinen. Mutta en oo kyllä yhtään varma. Ja suosiolla ootan sinne ultraan, missä se sitten ehkä selviää :)

Varmaan oli vielä jotain muutakin mitä piti kommentoida, mutta en yksinkertasesti muista että mitä :D Jos painus kaurapuuron syöntiin, ja teen juontiin. Ja sitten unille.

Marlin ja sätky 15+0
 
voimia jennik :hug: kävin juuri ton saman läpi, riskilukuna 1:100, ja viime viikolla saatiin tulokset joissa selvis että terve lapsi tulossa. jos haluat että jatkonäytteitä otetaan niin istukkanäytteen voi ottaa jo, lapsivesinäyte vissii vasta viikolta 15 jos en väärin muista, en kyllä muista millä viikoilla oot. molemmista vastaukset tulee 7päivässä. keskenmenoriski on 0,5%, ja ku mulla toi riskiluku tarkotti et 1% mahdollisuus saada kehitysvammainen lapsi ni halusin selvittää, eipähän jää mietityttämään koko raskausajaksi. ja jos tulos ois ollu että kehitysvammainen lapsi tulossa -osais varautuu ennakkoon.
tsemppiä huomiseen, onneks pääset näin nopeesti sinne -mun piti viikko odottaa ensin naistenklinikalle pääsyy ja sit viel viikko niitä tuloksia :/

autokuvioo tarvis varmaan alkaa jo miettiä mut ku ei jaksais..oon jokseenkin saamaton taas kaikkien pitäs pitäs pitäs asioiden kaa -jonkun täytys potkii koko aika persiille :|

ja lasten lukumäärästä...hmm.. en tiä ;) tää on nyt 3. mut mut... ehkä vois tahtoo neljännen vielä :ashamed: noin niinku et kaikki mahdolliset loogiset asiat menis sekasin -kuten se autoon mahtuminen :LOL: no ei mut jotenkin mulla on aina ollu sellanen 'ajatus' et mun lapsii ois parillinen määrä...tosin joskus haaveilin viidestä mut mut.. saas nähdä.. mut voip olla ettei oo vika ;) riippuu tietysti monesta asiasta, pienemmän vauva-aika oli sen verran rankka et jos sellanen on edessä nytkin ni todennäkösesti on vika.. näkee sit ajallaan :)

pikkumökö :snotty: + ötökkä 14+6
 
Hei vaan :wave:

Täällä oltu nettipimennossa, kuumeessa ja muutenkin muissa ajatuksissa (asumiskuvioita järjestellään kovasti) joten ei oo ollu aikaa kirjoitella.
Lukenu oon kaikki jutut, mutta niin paljon tekstiä tulee, ettei sit ehi kommentoimaan...

Minkäkokoisia perheitä teillä on ja minkälaisissa asunnoissa asustatte?
En tiedä, onko tätä jo täällä kysytty.
Meiltä vielä toistaiseksi kolme (minä, mies ja poika 2v2kk), rivitalokolmiossa asutaan. Nyt ois mahikset omakotitaloon, mutta tämä asia on vielä kovasti kesken ja vaatii kaikenmoisia ponnisteluja ja järjestelyjä toteutuakseen, aika näyttää.

Yhdessä oltu kahdeksatta vuotta virallisesti (paljon enemmän epävirallisesti), nuorna tyttönä minäkin omani löysin, kun ens kuussa tulee mittariin 25v :heart:

Tupakoi en.
Nuorena tuli sitäkin tehtyä, mutta lopetin jo paljon ennen pojan odotusta =)
Kovasti tsemppiä niille, joilla vielä lopettaminen on edessä.
Huomenna on hyvä päivä lopettaa! :hug:

Kovasti :hug: kaikille niitä tarvitseville :heart:

Omassa olossa ei nyt sen kummempia, kunhan mennä öllötellään päivä kerrallaan. Väsymys ei ota helpottuakseen, huimausta ja päänsärkyä joka päivä, oksentelu alkaa hivenen hellittää kuitenkin...Mutta liikkeet tuntuu :heart: :heart: :heart:

Hyviä öitä kaikille :wave:
 
perheen koko ja asunto: Meillä siis miehen kans tulossa toinen lapsi (esikoinen nyt 10kk), ei oo eläimiä. Omakotitalossa asutaan, kokonaispinta-ala on 154, asuinneliöitä 105. 3 makkaria, olkkari, keittiö, "takkahuone", veski ja kylppäri +sauna. Tuo takkahuone on vaa simmonen mikä jatkuu keittiöstä, siin on paljeovi mut se on ain auki, eli sinällään iha yhtenäinen tila.

Ollaan yhes oltu 2,5v, naimisissa kohta 1,5v. Vähän aikaa siis oltu yhes teihin muihin nähden kaiketi (tosin en huomannu ku muutaman vastauksen tuohon kuin kauan on yhes oltu), mut sitäkin tiiviimmin. Alust asti milteinpä asuttiin yhessä jotenka se arkikin siittä aika hyvin tul esille jo alussa :) Meil ol riitoja alussa useinkin, nyttemmin ei juur ollenkaan. Ja jos onkin ni sillonki ne sovitaan saman tein. Tai sit ne on näit perinteisiä mun raskaushormoneista johtuvia kilahteluita :D Ja ollaan tuumattu, et jos nää kaks riittäis tai sit kolme. Aika näyttää :)

Mullei viel liikkeet tunnu, mut maha näyttäis kyl jo pullahtaneen esille. Ainaha mul on pallomaha ollu, mut ny turvottaa jatkuvasti tai sit tää on jo se vaavimasu :D en tiä. Ja aivan oireeton on ollu alust alkaen. Osasin epäillä raskautta (imetin viel ku tulin raskaaks eikä menkkoja ollu viel tullu) ku ol pari pvää huonoa oloa ja hajuaistin herkistymistä. Muutoin ei mitään. Harvoin paha olo ja sekin kestää minuutin ni en sitä laske oireeks. Tekee mieli joskus jotain, mut ei iha nii palavasti ku esikoisesta. Mut ehtiihä niit himoja viel tulla :D
 
Jaksamisia JennK! Mikä teillä oli niskaturvotusmitta?

Meillä joutui mies lopettamaan tupakan polton ku mä tulin raskaaks. :D Mä en oo ikinä polttanu joten itel ei siitä ongelmaa oo.

Lapsia olen aatellut että haluan korkeintaan kaksi.

Olo ollut nyt tosi hyvä. Ihan jo pirteä olo ja hyvin jaksaa eikä tarvitse nukkua mitään älyttömiä yöuniakaan enää. Selkä ei vaan meinaa kestää töissä olemista kun meillä ei saa istua ollenkaan ja joudutaan seisomaan kassalla välillä pitkiäkin aikoja. Ottaa kyllä kropan päälle, mulla kun muutenkin selässä vikaa.

Ja BMI yli 40 joten täällä tuota ylipainoa löytyy runsaasti. Ja mulle on jos sanotukin että painoa ei sais raskauden aikana tulla yhtään lisää.
 
Vastataan nyt vielä tuohon asuntokysymkseen.

ASutaan 130 neliön rivitalo asunnossa (kaksi kerrosta) minä, mies, kolme kissaa ja koira. Lisäksi meillä on kaksi hevosta mutta ne ovat täysihoidossa muualla. Ratsastanut en ole kuin pari kertaa raskauden aikana, kovasti sattui mahaan. Mutta ajamassa käyn toisella hepalla 3-4 kertaa viikossa. :)
 
Voimia Jennik! Toivotaan kaiken kääntyvän parhain päin.

Tunsin vauvan ekat liikkeet toissapäivänä, silloin oli rv 15+0. Uskomatonta, mutta totta, vaikka ekaa odotellaan! Istukkakin etuseinässä, mutta en voinut erehtyä, niin oli selvä erilainen tunne! :heart:

Töissä käynti on ollut tähän asti mileluista, mutta jostain syystä tänä aamuna väsyttää harvinaisen paljon, ei jaksais muuta kun painua peiton alle nukkumaan... :ashamed: Toiv.piristyy nopsaan...

Edda ja pienoinen 15+2
 
Mulla bmi 37 (muistaakseni). Jännittää kovasti ens viikon neuvola, viimeks oli lähtenyt 800 grammaa, mut nyt kyl pelkään et on tullut painoa lisää.

Tarvis vissiin pikku hiljaa alkaa ettimään äippähousuja, ku ei oikeen noi muut housut enää mee päälle.

Asutaan toivottavasti kohta omakotitalossa, ei kylläkään isossa, mut sopu sijaa antaa. Meidän perheeseen kun kuuluu minä, mies, mun poika sekä miehen poika (kunhan pojan äiti vaan päästäis pojua meille). Niin ja sit syksystä tietysti tää uus tulokas

Maijamehi ja Toukka rv 15+3
 
JenniK :hug: :hug:

Monia hyviä ultra kuulumisia ja sykkeitä,onnittelut :flower:

Asuminen kesällä siis 10 hlöä(+hauva),omakotitalo,kaikkinensa varmaan 350m2 mut käytössä ehkä 250m2.Remontti 10 vuoden takainen,eli sillä saralla kovasti toivetta taas....

Omaan napaan ei kummempia :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumökö:
voimia jennik :hug: kävin juuri ton saman läpi, riskilukuna 1:100, ja viime viikolla saatiin tulokset joissa selvis että terve lapsi tulossa. jos haluat että jatkonäytteitä otetaan niin istukkanäytteen voi ottaa jo, lapsivesinäyte vissii vasta viikolta 15 jos en väärin muista, en kyllä muista millä viikoilla oot. molemmista vastaukset tulee 7päivässä. keskenmenoriski on 0,5%, ja ku mulla toi riskiluku tarkotti et 1% mahdollisuus saada kehitysvammainen lapsi ni halusin selvittää, eipähän jää mietityttämään koko raskausajaksi. ja jos tulos ois ollu että kehitysvammainen lapsi tulossa -osais varautuu ennakkoon.
tsemppiä huomiseen, onneks pääset näin nopeesti sinne -mun piti viikko odottaa ensin naistenklinikalle pääsyy ja sit viel viikko niitä tuloksia :/

autokuvioo tarvis varmaan alkaa jo miettiä mut ku ei jaksais..oon jokseenkin saamaton taas kaikkien pitäs pitäs pitäs asioiden kaa -jonkun täytys potkii koko aika persiille :|

ja lasten lukumäärästä...hmm.. en tiä ;) tää on nyt 3. mut mut... ehkä vois tahtoo neljännen vielä :ashamed: noin niinku et kaikki mahdolliset loogiset asiat menis sekasin -kuten se autoon mahtuminen :LOL: no ei mut jotenkin mulla on aina ollu sellanen 'ajatus' et mun lapsii ois parillinen määrä...tosin joskus haaveilin viidestä mut mut.. saas nähdä.. mut voip olla ettei oo vika ;) riippuu tietysti monesta asiasta, pienemmän vauva-aika oli sen verran rankka et jos sellanen on edessä nytkin ni todennäkösesti on vika.. näkee sit ajallaan :)

pikkumökö :snotty: + ötökkä 14+6

JenniK Voimia !

Lapsivesinäytteessä meni kaverilla 2½ viikkoa ja 1/5 suhteella, kokeesta sen puolesta terveen paperit...

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja evi-ta:
JenniK :hug: :hug:

Monia hyviä ultra kuulumisia ja sykkeitä,onnittelut :flower:

Asuminen kesällä siis 10 hlöä(+hauva),omakotitalo,kaikkinensa varmaan 350m2 mut käytössä ehkä 250m2.Remontti 10 vuoden takainen,eli sillä saralla kovasti toivetta taas....

Omaan napaan ei kummempia :wave:
Hyvä että dopplerilla on ollut käyttöä ! :)

Asuminen , asutaan tavallaan 2-3 kerroksisessa ok talossa , mutta tää on myynnissä ja tarkoitus olisi muuttaa 2 kerrokseen ok-taloon , mutta tuo yläkerta vaan pitäisi tehdä !!! Nyt siis vain vinttinä , mutta kovasti tarkoitus alkaa rakentamaan ja saada valmiiksi ennen kun täytyy muuttaa ... tavarat ei mahdu muuten minnekään :(

neitim
 

Yhteistyössä