(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Vihdoin sain kahlattua kaikki viestit läpi ja ehtii kirjoittelemaankin pitkästä aikaa! :)

Ihan aluksi tsemppiä kaikille, joilla eka ultra edessä vielä ja lisätutkimuksiin odottaville!
Mulla ultran ja veriseulan tulos oli hyvä, eli ei mitään kohonnutta riskiä. Lääkärineuvola oli viikko sitten ja sielläkin kaikki meni hyvin ja sydänäänet löytyivät! :heart:

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 4 vuotta ja kihloissa puoli vuotta. Naimisissa ei vielä siis olla. Asustellaan omassa kerrostalokämpässä, joka olis ajatuksissa vaihtaa vähän isompaan vielä kevään aikana. Katsotaan nyt kuinka käy. :)

Nimiä ei olla vielä mitenkään vakavammin mietitty. Varmaan rakenneultran jälkeen, jos vaikka selviäis, kumpi siellä masussa on. Vielä ei mitään tyttö-tai poikaoloa ole ollut. Toisaalta kun on esikoisen odotus, niin ei mitään vertailuja voi tehdäkään. Täällä monilla tuntuu olevan jo monta lasta entuudestaan. :)

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida, mutta oma olotila on ollut ihan hyvä. Pahoinvointi on väistynyt, mutta tunnekuohut lisääntynyt. Mies ei koskaan voi tietää mistä vitsistä tulee itku ja räjähdys. Yöllä on ollut kyllä vähän univaikeuksia, varsinkin jos on vähänkin nälkä.

ansuli

 
tiitu-31 pöh,en mäkään nyt heidän sivuilta löytänyt mitä tarkoitin!Taatusti on ollut tuplille kun itse oon niitä katsonut,mutta ei löytynyt....
Toivottavasti löydät mieleiset jostain eikä tuu järkyttävän kalliiksi :hug:

Raskausoirehdintaa,nenän kuivat limakalvot,taas :| Nuha ei ota loppuakseen ja nenä aivan rikki ja ruvella ja tukkoisuus on ja pysyy.Apteekistahan saa A-vitamiini suihketta just nenänlimakalvoille,voiko sitä käyttää raskausaikana???Tietoa kellään?

Eipä muuten kummia,vatsa pyrkii pomppaamaan esiin,huomenna viikotkin taas paukkuu =)


 
Heissan =)

Tiitu, olisko sulla ketään tuttua joka tulis visiitille lentäen, niin vois tuoda tullessaan vaunut täältä Suomesta? Jos siis muuten noi toimitukset tökkii... Meillä on kans edessä vaunujen/rattaiden hankinta kun ikäeroksi tulee huimat 1v ja 7kk, niin pitäisi jotkut kotterot löytää. Käytetyt mieluummin kyllä, ne tuplat on niin julmetun kalliita. Mulla olis toiveena et olis heittoaisa, aika kapea malli, sit et molemmat sais pötkölleen (vaikka eri aikaan) ja olis joku väliseinä ja sit iisot pyörät, meidän mäkeä ei pikkuruisilla renkailla tulla alas kuin muks maks ja talvikin on taas ensi vuonna tulossa... Kattelin emmaljungan jotain mallia, mut en tiedä saako semmosia enää. No, kesemmällä sitten viimeistään.

Miksköhän aina tälleen raskaana työnteosa tulee tosi vastenmielistä? Siis tänäkin aamuna kyseenalaistin koko töihinlähtemisen pointin, keksin miljoona asiaa mitä kotona olis järkevämpää tehdä... noh, pakkohan se on tänne tulla että palkkansa tienaa. Mut pelkkä palkka on aika heikko syy käydä töissä kyllä... onneks normaalissa tilanteessa (=ei raskaana) ei ole tämmöstä motivaation puutetta. Enää 101 työpäivää :D No, kaipa tämä tästä ja pitänee alkaa vaan vääntämään powerpointteja taas huomista varten..onneks huomenna on perjantai =)

runttis ja sytkylä 13+6 (13+2 nla) ja huomenna poks kans ultran mukaan :heart:
 
joo ja mulla sama juttu noiden kuivien nenälimakalvojen kanssa, välillä ilmavirtauskin tekee tosi kipeetä :eek: En tosin ole uskaltanut mitään suihkeita käyttää, kun ainakin nasolinit meinaa saada aivotkin pihalle kun ne ärsyttää niin kovasti...eikä nasolinia nyt saiskaan kai käyttää. Olen vaan kärvistellyt, kevättä odottaessa niin ehkä helpottaa =)
 
^^ Runttis tää a-vitamiini suihke on sellaista ihan öljypohjaista jossa vaan a-vit hoitamaan limakalvoja,ei mitään avaavaa tms.Mut mietin miten tuoa a-vit.paikallisesti käytettynä....?sitä kun ei odottaja sais käyttää liikaa...
 
Takkuista huomenta!

Täällä väsyttääääää |O Vaikka tuli nukuttuakin hyvin.. Mihin ne aamuvirkut päivät oikein meni :whistle:

Niin tuohon yhdessäolokysymykseen... ollaan oltu yhdessä nyt reilu kolme vuottam eli melko tuore pari :D Viime kuussa siis mentiin naimisiin ja toinen laps jo tulossa.. Nopeaa toimintaa :D :LOL: Tyttökin on jo 2 v.

Runttipulla Mä käytin viime raskaudessa sitä suolaliuos sumutetta tukkoseen nenään, mutta eipä tuo kauheesti auttanu.. auttaisko se kuiviin limakalvoihin?

Nyt taas vähän aamupalaa ja kirjottelemaan... oonki tosi ylpee eilisestä kirjotusprosessista, jaksoinpa vielä illallakin vääntää 21-22.30 :D
 
Matilda84
Huomenta :wave:

Onnea ultraan menijöille :flower: Mä en jaksa odottaa sitä rakenneultraa,siihen vielä päälle kuukausi.

Kauhee flunssa iski,mies oli viime viikolla influenssassa että ettei olis nyt sitten mun vuoro :snotty: Tohon nenä asiaan, mulla on raskauden aikana aina nenssä limakalvot kanssa herkillä ja sen huomaa kun aamuisin niistäessä tulee aina verta.

Oireita: Närästääääää |O Ja liitoskipujako ne nyt sitten on kun vihloo tohon alakertaan keskelle häpyluuhun. Onko ne nyt sitten juuurikin niitä liitoskipua.Ilmenee kun lähtee liikkeelle tai kävelee /seisoo paljon.

Vaunuja ollaan ihmetelty jossain määrin, mutta en mä nyt taas sittenkään tiedä mitkä haluaisin tai mitkä olisi järkevät meidän käyttöön.

Tää jää meidän viimeiseksi lapseksi, tämän jälkeen mä luulen että alan opiskelee tms. Aijon olla reippaasti sen kolme vuotta kotona että saadan toi tyttelikin kouluun ja sitten töihin tai koulun penkille itse. Sit pitää mietttii uusiks kun lähtee kolmonen kouluun mutta onneks siiihen on aikaa vielä.


Mää jatkan töitä

Matilda & MarjoPirjo Rv 14+6 Iiks, huomenna poksuu taas :D
 
Tuohon yhdessäolo kysymykseen...
Me ollaan nyt miehen kanssa sit kohta tunnettu vuosi, joten sanoisin että meillä on suht nopeeta toimintaa.. Moni tietysti meidät tuomitsee, mut eipä se meitä haittaa..

Jos vaikka yrittäis tehdä töitä vaikka ei kyllä yhtään huvittais..

Maijamehi ja Toukka rv 15+4
 
Mulla piti olla tänään papa seula, mutta ei ne sitä sitten ottaneet. Sanoivat, että eivät yleensä raskaina olevilta ota. Hyvä niin. En olis jaksanu jos sieltä olis tullu "vääristynyt" vastaus ja sitä sitten olis koko raskauden ajan pohdittu :| Menen sitten ennen vuoden vaihdetta. Kauhee miten aika menee hitaasti... kaks viikkoo toiseen neuvola käyntiin ja siitä vielä viikkoja rakenne ultraan... höh.

n11na ja tiitti 14+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
Mulla piti olla tänään papa seula, mutta ei ne sitä sitten ottaneet. Sanoivat, että eivät yleensä raskaina olevilta ota. Hyvä niin. En olis jaksanu jos sieltä olis tullu "vääristynyt" vastaus ja sitä sitten olis koko raskauden ajan pohdittu :| Menen sitten ennen vuoden vaihdetta. Kauhee miten aika menee hitaasti... kaks viikkoo toiseen neuvola käyntiin ja siitä vielä viikkoja rakenne ultraan... höh.

n11na ja tiitti 14+6

Hmmm,mitenkä mun mahtaa käydä 25.2 kun seuloihin menen....?
Kysyin kyllä asiasta kun soitin aikaa siirtääkseni ja se hoitsu sanoi ettei ekalla 12 viikolla ota mutta...ei mun aikaa ainakaan peruttu...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
...

Multa otettiin papa edellisessä raskaudessa...hälytti lk3, kävin kolposkopiassa...ja joku tulehdus oli...sen jälkee lk1


En ikinä anna ottaa papaa raskausaikana...pikkusen säikäytti :eek:
Kurjaa :hug: Vitsit mä vaan niin haluaisin otattaa sen papan :headwall: :D Kun muuten en saa kierukkaa jälkitarkastuksessa :headwall: Ja jos se jää laittamatta kuten seiskan jälkeen samasta syystä(papaa ei ollut otettu) voi mun olla vaikea pitää lupaustani miehelle,että lapset tässä :eek: :whistle: Täytyy varmaan soittaa omalle gynelle(joka on tehnyt oikeen tutkimusta näissä papa ja kierukka asioissa)jos se sanois jotain järkevää mitä tehdä....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
Mulla piti olla tänään papa seula, mutta ei ne sitä sitten ottaneet. Sanoivat, että eivät yleensä raskaina olevilta ota. Hyvä niin. En olis jaksanu jos sieltä olis tullu "vääristynyt" vastaus ja sitä sitten olis koko raskauden ajan pohdittu :| Menen sitten ennen vuoden vaihdetta. Kauhee miten aika menee hitaasti... kaks viikkoo toiseen neuvola käyntiin ja siitä vielä viikkoja rakenne ultraan... höh.

n11na ja tiitti 14+6

Hmmm,mitenkä mun mahtaa käydä 25.2 kun seuloihin menen....?
Kysyin kyllä asiasta kun soitin aikaa siirtääkseni ja se hoitsu sanoi ettei ekalla 12 viikolla ota mutta...ei mun aikaa ainakaan peruttu...?
En osaa sanoa. Mulle ne sano puhelimessa, että juu juu viikolle 23 asti voidaan tehdä ja sitten kun menen paikalle ni "ei me mielellään tehdä".
Että kannattaa moneen kertaan kysyä sitä kun sinne menee, että ootteko te nyt aivan varmoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
Mulla piti olla tänään papa seula, mutta ei ne sitä sitten ottaneet. Sanoivat, että eivät yleensä raskaina olevilta ota. Hyvä niin. En olis jaksanu jos sieltä olis tullu "vääristynyt" vastaus ja sitä sitten olis koko raskauden ajan pohdittu :| Menen sitten ennen vuoden vaihdetta. Kauhee miten aika menee hitaasti... kaks viikkoo toiseen neuvola käyntiin ja siitä vielä viikkoja rakenne ultraan... höh.

n11na ja tiitti 14+6

Hmmm,mitenkä mun mahtaa käydä 25.2 kun seuloihin menen....?
Kysyin kyllä asiasta kun soitin aikaa siirtääkseni ja se hoitsu sanoi ettei ekalla 12 viikolla ota mutta...ei mun aikaa ainakaan peruttu...?
En osaa sanoa. Mulle ne sano puhelimessa, että juu juu viikolle 23 asti voidaan tehdä ja sitten kun menen paikalle ni "ei me mielellään tehdä".
Että kannattaa moneen kertaan kysyä sitä kun sinne menee, että ootteko te nyt aivan varmoja.
Joo mä nyt tilasin ajan omalle gynelle ja neuvottelen.Ens viikolla on aika.Ihan kiva kun ultraa sit kans.... =)
 
Mä kans aamulla kyselin isoilta tytöiltä,että olisko ihan kamalaa jos vielä tulisi vauva perheeseen =) 12 vee sanoi,just ton 1v taapertaessa siihen eteiseen,että"jos on tollanen niin on ok,mut jos on poika,niin mä muutan heti pois kotoa!" :eek: :D Kai niille lapsille täytyy vaan kertoa.Viimeksi tämä sama neito puhkesi itkuun kun kerrottiin että seiska tulee...Pelkään eniten näiden isompien lasten reagtiota :| Mutta kovasti kuitenkin tykkää/tykkäävät kaikista näistä pienistä siskoista ja välillä veljistäkin :LOL:
Sorry,mä oikeen urakalla häiriköin miljoonalla viestillä..... :ashamed:
 
DOBLERIN KÄYTTÄJÄT, mistä kohtaan olette muuten sykkeet milläkin viikolla kuulleet?
Mulla vk siis 16+ ja kuuluu ihan häpyluun tuntumasta, aikasta alhaalta siis mielestäni, joten kiva ois kuulla onkos muita jolla vielä äänet ihan alhaalla??

 

Yhteistyössä