(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

raskausarpia mulla ei oo ainuttakaan vaikka monta vatsankasvatusta takana :D
Oon käyttänyt body shopin kaakaovoi puikkoa,liekö sen ansiota vai perimän(äidillä 3 lasta ilman arpia ja isoäidillä 5 lasta eikä arpia....) ;)
 
Käytin rasvaa tai oikeestaan öljyä suihkun jälkeen, mut eipä tuo mulla ainakaan tehonnu. Toisaalta oon ylpeä noista arvista mitkä on tullu esikoista odottaessa, mut noista muutamasta muusta, jotka on tullu vaan siks et oon lihonnu ni niistä en oo ylpeä. Mullakin oli alavatta aika kirjava, mut eipä se enää näytä olevan, eli kyllä ne vaalenee ajan myötä.

Nyt yrittää flunssa iskeä, todella huonoon aikaan, tarvii vaan yrittää saada pidettyä flunssa loitolla..
 
Heippa odottajat :heart:
Täällä ilmoittautuu mukaan kakkosen odottaja satakunnasta. Esikoistyttö nukkuu parhaillaan pihalla, mallia 06/09 ja sisaruksen odotettu laskeutumisaika on elokuun 24. :)
Eilen käytiin ekassa ultrassa, ja kaikki näytti oikein hyvältä.

Ikää mulla on 29v. ja synnytyssairaala SaKS.

Ensimmäiseen verrattuna eka kolmannes on ollut varsinaista nautintoa! Väsymystä on ollut ilmassa ja kovasti, mut siinäpä suunnilleen kaikki. Ekasta voin pahoin vähän väliä ja tissit oli järkyn kipeet. No vilu on tästä ollut kova, ekasta olin niin kuumissani ja tuskissani :D

Mutta että tallaista. :)
 
Mulla tuli aivan kamalat arvet tuota esikoista oottaessa. Tosin maha oliki sen kokonen että huhhuh :LOL: Vaan eipä nuo enään niin häiritte ku on jo vähän vaalentunu. Kauhulla kuitenki ootan että miten nyt käy. Tuokin taitaa yksinkertasesti olla geeneistä kiinni, eikä siihen ite voi vaikuttaa :|
 
Nopeasti omaa napaa...
Edelleen pahoinvointi ja oksentelu vaivaa, mutta olen sentään jo viikon pärjäillyt töissä. Voimat ovatkin sitten ihan loppu päivän jälkeen, joten illat menneet lepäillessä. Viikonloppuisin olen sitten yrittänyt käydä uimassa ja muutenkin liikkua/ touhuilla jotakin mukavaa.

Teidän kuulumisianne olen käynyt lähes päivittäin selailemassa, mutta energia ei ole antanut myöden kirjoitella, saati olla kovin kauan koneellakaan. Onko täällä vielä muita, jotka näillä viikoilla voivat pahoin?

Tänään kävin avoneuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet ja sielähän se jumpsutti :heart: Kovasti neuvolan täti lohdutteli, että olon pitäisi piakkoin kohentua ja vain hyvin harvalla jatkuu pahoinvointi loppuun saakka.

Sipsunen & Nalle 14+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sipsunen:
Onko täällä vielä muita, jotka näillä viikoilla voivat pahoin?
Sipsunen & Nalle 14+4 :heart:
_0/ tosin mulla pari viikkoo vähempi, mutta toiveikkaana kuvittelin olon jo helpottavan. Oksentanut en oo ku kerran, hilkulla on ollut useesti. Ja jatkuva etova olo ja röyskyttely
Rannekkeet käytössä aamusta iltaan. Tiedä sit kuinka aljon olis tullu laatotettua ilman niitä.... :x

Jennik :hug:



 
Minä oon kans Etelä-pohjanmaalta. Varmaan huomaa mun kirjoituksestakin, että murre vilahtelee. :)

Jennik toivottavasti kaikki hyvin. :hug:

Me asutaan 1920 rakennetussa omakotitalossa laajennus osa tehtiin 2007 ja nyt pitääs tehrä vinttiin 2 makkaria ja aula ja toinen vessa. Mitään muuta mä en niin kaipaakkaan, kun toista vessaa. Varsinkin, kun väki lisääntyy. :D Sítten, kun yläkerta valmistuu joskus niin on n. 200 neliötä sitten.

Meillä poijat jo tietää tulokkaasta, vanhee tietää että sitten kun sillä lähestyy synttärit niin vauva tulee. Nuorempi joka täyttää toukokuussa sen 3 v niin kyselee välillä tuleeko vauva jo.

Elli Ja Öttis 13+4
 
Mä vaan yritän keskittyä nyt siihen, että sitten tutkimuksissa selviää myös palleron sukupuoli ja pääsee shoppailemaan oikean värisiä nuttuja :D Mies tän homman keksi, että ei odoteta huonoja/hyviä uutisia vaan odotetaan vaan sitä tietoa että kumpi tulee, oli mun mielestä hauska ajattelumalli :LOL:

Raskausarvista
sen verran että ihan buuhaata kaikki mitä niistä kerrotaan! Minä kiltisti rasvasin sellasella ihoöljyllä joooka ilta kumpua ja viimeisellä viikolla tuli 2 pienen pientä viirua navan viereen. noh olin ihan että jes, tää rasvailu on varmaan auttanu :D Noh, sitten tuli se päivä kun piti nyytti puskea maailmaan ja sairaalassa seuraavana päivänä katoin mahaani ja olin ihan :eek: :eek: Sinne oli ilmestyny viivaa joka suuntaan, ei nyt paljoon, mutta huomattavasti niihin pariin verrattuina! Eli mulla ei siis ole raskausarpia, mulla on synnytysarpia! Ei kannata nuolaista ennenkuin tipahtaa :D
 
Sipsunen: täälläkin kuvotusta ja huonoa oloa yhä... tänään on ollut onneks hyvä päivä. josko alkais helpottaa ;) välillä kyllä tuntuu et eikö normaalia olotilaa tule lainkaan!

Eli raskausarvista tuntuu olevan erilaisia kokemuksia...saa nähdä miten itselle käy :LOL:

elovena79 & masuasukki 13 + 0
 
Jennik tsemppiä odotukseen ja toivotaan että kaikki on hyvin!!! :hug: :heart: :heart:

Tervetuloa uusille :wave: Päivittelin teidät listalle!

Arvista Mulla ei ollu mitään, ennen synnytystä...siellä repesin mahasta...johtuen pitkästä avautumisvaiheesta....n 28h :whistle:

vauvis 12+3 :heart:
 
ULTRA TAKANA :wave: ja ihan onnellisesti :heart:

viikkoja 12+5 ja mittojen mukaan saivat kooksi 13+1. Laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu. Nenäluu näkyi ja np mitta 1,2mm. Pöljää on että sitä suhdelukua ei saa heti vaan se veri, joka piti antaa jo viikolla 10 on pakastettuna ja nyt vasta aletaan valmistaan. Ilmottavat sitte 1-2 viikon sisällä, jos on kohonnut riski,muuten ei ilmotusta tule.


Pääasia nyt kuitenkin että pikkuisella näytti olevan asiat kunnossa :heart: Jännä miten niin hirveesti jännitin kun en aijemmin ole nuita ultria tälleen peljännyt. Mulla aivan oksetti kun niin jännitti :ashamed: Tuurilla mulla tietty oli yks ärsyttävä kätilö, mutta sekään ei haitannut kun tiedän sen kuitenkin olevan pätevä vaikka NIIIIN ärsyttävä onkin.

Rakenneultra sitten 9.4.10 :flower: , nyt sitten oottamaan sitä.

UpsyDaisy

muoks* Niitä raskausarpia on sitte vaikka muille jakaa...
 
Meillä täällä tuo Papa otetaan ensimäisen lääkärineuvolan yhteydessä aina automaattisesti. Ei ilmeisesti kovin yleinen käytäntö.

Meillä on kolme kissaa ja empä ollut ees tullut ajattelleeks että niistäkin vois jotain pöpöjä saada. Sisäkissoja kylläkin ja jo viisi vuotta täyttävät tänä vuonna.

Täällä olo aika hyvä ollut nyt. :)

rv 11+3
 
eka lääkärinla meni hyvin eilen. syke 105, esikko pääsi mukaan ultravaiheessa katsomaan vaavia. oli nyt tosi vauhdikas masuasukki, teki loikkia, pyöri ja hyöri ja sätki :D
papaa ei otettu eikä varmaan otetakaan raskausaikana. onhan se hiljattain jo otettu.
voikaahan paksusti :wave:

Sinimarja ja Mukelo 12+6


:wave:
 
Pitkästä aikaa, pikaisesti päivittelen tännekin.. Heinäkuisten pinoa tulee seurattua hiukan ahkerammin, osittain siksi että sen läpikahlaus on paljon pienempi urakka. Tänne kun tulee ihan hirmupaljon tekstiä päivittäin, niin ei vaan ehdi ja jaksa kaikkia lukea läpi, jos jonain päivänä jää vierailut väliin!

Maanantaina kävin neuvolassa huimauksen takia, otettiin peruskokeet ja testit ja kaikki ok, ei mitään selitystä huimaukselle hempasta tai verenpaineesta. Kehotti ottamaan rauhassa, vaan onhan se helpommin sanottu ku tehty, kun oon päiväkodissa pienten ryhmässä töissä.. Kuunneltiin tosi lyhyesti sydänäänet, jotka tumpelon olonen terkkari (onneks ei ollu vaikitäti vaan sijainen) löysi vasta reilu vartin etsimisen jälkeen. Kyseli muuten mun voinnista (loppupäivästä supistelee välillä) ja tarjos saikkua, josta kieltäydyin. Töissä vähän vajetta enkä halua jäädä kotiin, ku tiedän yhden poisjäämisen kuormittavan muita. Vaan enpä enää ole ihan niin jyrkästi sitä mieltä. Esimieheni suhtautu tosi kannustavasti (not) kun kuuli saikku-uhasta ja mun pyynnöstä päästä isompien ryhmään. Tuli tosi syyllinen olo. Vaan mitä sattuukaan, keskiviikosta asti vaivannu sellaset liitoskivut, et oksat pois. :/ Sain lekuriajan vasta ens tiistaille, aion pyytää panacode-reseptin, jotta saa jotain helpotusta pahimpiin juilimisiin edes sillon tällön. Särkylääkkeitä en tykkää syödä normaalistikaan, mut nyt taitaa olla pakko, jos haluaa olla toimintakykynen. Ei noi onneks oo jatkuvia kipuja, mut hetkittäin kyllä sattukin sitten koko rahan edestä. Töissä kauheen kiva.. Onneks osa työkavereista edes ymmärtää, eikä mulkoile kauheen pahasti, vaikka joskus hetken ottaisinkin vähän rauhallisemmin. Äippälomaan vaan on vähän turhan pitkä aika vielä, joten kovasti toivon voivani käydä töissä vielä useamman kuukauden..
Mentävä koisimaan, paremmalla ajalla sitten enempi kommentointia, nyt tuli vaan omaa napaa..
Kepsukka ja masukki 17+6 (melkeen pokspoks, jee!)
 
Me9jaBonus ja runttipulla Satuin löytämään Babies R Usin sivuilta yhden mallin (pöh, ei linkittäminen sitten onnistunut, mutta vaunut ovat nimeltään TFK Trends For Kids Twinner Twist Duo Double Stroller jos jotakuta kiinnostaa.) joka näytti ainakin mun silmiin ihan hyvältä, mutta ei tietenkään yhtään kappaletta varastossa. Toivotaan, että niitä vielä tulisi. Hintaa noille tulisi euroissa n. 585. Suomesta on kyllä tulossa vieraita käytännössä joka kuukausi tästä kesään saakka, miehelläkin yksi reissu ja mulla parin viikon päästä, joten eiköhän me sieltä tarvittaessa ne vaunut jotenkin saada. Ei vaan kehtais vieraita rasittaa, kun ainakin yksi pakollinen koneenvaihto on tänne lentäessä ja sitten pitäis vielä raahata vaunuja matkalaukkujen lisäksi.

Liikkeistä Olen minäkin ollut tuntevani pari tönäisyä kohdusta ja laskeskelin, että kai se alkaa olla mahdollistakin. Kyseessä on kuitenkin toinen raskaus ja masussa tuplaten väkeä joten kai se voisi vähän aiemmin jo tuntua kuin odotin. Selvästi tuntuivat erilaisilta kuin vatsan normaalit toiminnot näin raskauden aikana etenkin. :LOL:

Nenä on kuiva täälläkin. Varsinkin öisin tuntuu ettei saa happea kunnolla kun on nenä niiiin tukossa, vaikka huoneessa olisi ilmankostutinkin. Sumutteita tai mitään muitakaan apukeinoja en oo vielä kokeillut. Niistänyt vaan niin maan perusteellisesti.

Papakokeista Mullekin piti tehdä eka kerralla papakoe, mutta lääkäri kai unohti sen ja samoin minä. Viime vuonna mulla havaittiin solumuutoksia ja otettiin uusi näyte, jossa selvisi että mulle on tarvii tehdä leikkaus. Poistettiin pahat solut sieltä kohdunsuulta ja toimenpiteen jälkeen selvisi, että olivat olleet vielä pahemmanlaisia kuin näyte antoi ymmärtää. Seuraava papa otettiin muutama kuukausi myöhemmin ja oli puhdas, mutta sovittiin että otetaan raskauden aikana ainakin se yksi. Ihan omankin mielenrauhan vuoksi.

elovena79 Mullakin on yksi ragdoll (vajaan vuoden ikäinen ja täysin sisäkissa) ja toinen kasvattikissa, joka saatiin samaan aikaan. On meillä hoidossa niin kauan kuin täällä vielä asutaan. Eka raskauden aikana oli myös sisäkissa ja toksoplasmoosi-testi oli negatiivinen. Kai siitä pitäisi uudelleen kysäistä, mutta mies ja tytär ovat nyt hoitaneet laatikon putsausta ja hiekanvaihtoa ihan vapaaehtoisesti. Sopii mulle! :whistle:

jennik:lle myös täältä tsemppiä odotukseen. Hienoa, että osaat ottaa asian noin positiivisesti!!

Dino80:lle onnea uuteen kotiin ja kaikille vielä pahoinvoiville ja muille tarvitseville paljon voimia!! Täällä myös etoo vieläkin, tosin enää iltaisin. Illat ovat tosin sitten paljon pahempia kuin aiemmin.. no, eiköhän tämä tästä ja hyvästä syystähän tässä vähän kärsitään.. :hug:
 
Ilmoittaudun pinoon pitkästä aikaa. Allekirjoittanut makaa osastolla tippaletkun päässä pahoinvoinnin ja kuivumisen vuoksi. On jo kolmas kerta tipassa, rv 15 meneillään. Paino on tippunu 8,5kg ja elimistö on aika kuiva. Pissaakaan ei erity kun pari desiä vrk:ssa. No, hyvää hoitoa täällä saa, on helpottavaa olla pois kotiaskareista.
Masuasukkia on ultrattu ja hänellä tuntuu kaikki olevan hyvin. Ekat hentoset liikkeetkin oon tuntenu. :heart:
Jaksamista kaikille!
 
Suomeksi tuo samainen yleinen kiinalainen kalenteri "tuleeko tyttö vai poika" :)

http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

Kuinkanhan monella pitää paikkansa tai on pitänyt paikkansa jos muistaa vielä edellisten hedelmöitysajankohtaa ja omaa ikää :)

neitim
 

Yhteistyössä