Jennik tsemppiä, hieno asenne, pidä se!!Toivotaan että kaikki on hyvin!!
Mulla oli tänään lääkärineuvola, pissa ok, se verenpainehan pomppas taas korkeuksiin, en voi sille mtn ku niin jännitän. Jännitän kaikkia tilanteita, oon aina ollu kova jännittään ihan kaikkea..tiedän että on tyhmää mutten voi sille yhtään mitään :x Eka kävin neukkatätillä ja otettiin verenpaine (140/92) normisti jotain 122/80...Paino oli LASKENU -2kg mistä olin äimissään ja niin hyvilläni!! Ei oo suklaati maistunu normitapaan niin vaikuttaa painoonkin. Oon kyllä lenkkeillykkin ahkeraan ja tehny noita loputtomia lumihommia, jeah. Tästä lastista on vara tippuakin. Mulla on muutenki tullu tosi vähän painoa raskausaikoina lisää, onneks. Ei passaa nytkään päästää tulemaan yhtään ylimäärästä muuta kun sen mitä vauva tuo. Ens viikolla saan vasta soittaa terveystalolle rakenneultra-aikaa, ei mitään hajua millon alkavat ultraan jne..aivan seko meininki..noh, pääasia että sais sen ajan ens kuulle..Lääkäri sit kyseli miten menee ja meinas että mitä tuon verenpaineen kanssa tehdään, sanoin ettei yhtään mitään ku kotona arvot on normaalit..hitto tuostakin tulee taas riesa tässä raskaudessa..sit ultrattiin ja vauva voi erittäin hyvin, joku vilpertti siitä tulee ku on niin villissä joka ultrassa ettei meinaa mittoja saada, sykkeitä ei kuunneltu kun katottiin ultralla. Vaavi käänsi päänsä sitten ruutuun päin ja lääkäri sanoi että haluaa äitiä tervehtiä, hellyttävää, ihan selvästi näkyi silmät, nenä, suu, pikkuinen rakas :heart: Sisätutkimus tehtiin kaikki ok, paikat kiinni ja kohdunkaulalla mittaa reilu 3cm, papa-näyte otettiin ja sattu niin saakelisti, tuli myös vähän verta :/ Saikkua en vielä kysyny, sanoin että koitan muutaman viikon vielä sinnitellä vaikka masuun sattuu, sanoi että voin soittamalla sit kysyä niin kirjottaa saikun tarvittaessa, helpotti mieltä.
Mua on supistellu kovasti ja alamaha on ollu kaks päivää tosi kipee, vein sitten aamulla pissanäytteen mutta pikatestissä ei tulehdusta näkyny, meni viljelyyn ja huomenna kuulen sit tuloksen. Sanoi että pitäs joka kuukausi viedä näyte kun mulla on edellisissä raskauksissa ollu oireettomia kusitulehduksia ja välillä myöskin estolääkitys..joten se täytyy nyt huolehtia joka kuukausi labraan, huoh..Onneks nuo supistelut ei ollu aiheuttanu mitään tuonne kohdunsuulle.
Mutta nyt ruuan laittoon, mukavaa päivää!!Hyvä mieli kun pääs kurkistaan taas et kaikki ok mahassa, niin ja istukanpaikkakin tarkentui, on etuseinässä, aina muulloin ollu takaseinässä!
Jonnuli ja hipsu 15+4