(.)**//** Elokuiset helmikuussa 2010 **//**(.)

Terveisiä auringonpaisteesta ja valkoisista hangista,aivan ihana ilma tänään =)

Kiinalainen kalenteri ei ihan ole onnistunut mulla :D
1 lupaus poika,tuli tyttö
2 lupaus tyttö,tuli tyttö
3 lupaus poika,tuli tyttö
4 lupaus tyttö,tuli poika
5 lupaus tyttö,tuli poika
6 lupaus tyttö,tuli tyttö
7 lupaus poika,tuli tyttö
8 lupaus nykyisestä,poika....Itsellä vahva tyttö olo :heart:
Eli vaan 2/7 oikeen :D Tähän mennessä....

Imetyksestä varmaan tytölle olis vieläkin maistunut,imetin rv 11 asti ilman ongelmia,mutta kaksinkeskeinen reissumme vierotti tytön rinnalta.Ihan hyvä näin =) 13,5kk saikin sitten äidinmaitoa,mun ennätys kaikista :heart: Ja oon ollut jotenkin erityisen väsynyt tästä raskaudesta joten siinäkin mielessä hyvä että imetys loppui.Vaikka haikeaa oli taaskin :ashamed:

Ai niin,poks rv 14+0 =)
 
Maijamehi Mulle sanottiin kans että automaattisesti vauvalta sitten seuraillaan noita sokereita ja pikakotiutus mahdollisuus menee , "sokeri-vauvoja" pitää seurata 2 vuorokautta synnytyksen jälkeen ! Mut kiva että toi kerrottiin nyt jo eikä sitten vasta synnytyksen jälkeen !!!

neitim
 
Me9jaBonus Ja mua harmitti niin vietävästi kun tykkäsin nuorimmaista imettää ja 7kk jouduin lopettamaan ,6kk täysimetystä . paino nousi 2 kk:ssa 15kg ja sain aloittaa lääkkeet (säätelemään verensokeria) vasta kunlopetin imetyksen ja kuukausi sen jälkeen toinen lääkäri kertoi uusista tutkimuksista , että lääkettä olisi nykyään voinut jo käyttää imetysaikana .... en tienny olisinko itkeny vai nauranu ... Mutta nyt tiedän että voin aloittaa lääkkeet jo hyvissäajoin imetyksen aikana .. Mulla on toi paino aina noussut yht äkkiä muutaman ekan kuukauden jälkeen synnytyksestä ... ja nopeasti tullut enemmän painoa kuin koko odotusaikana ja aina kauhea stressi pudottaa paino ... ekasta tuli vuoden aikana (siis synnytyksen jälkeen) n. 20 kg ja toisesta lähes saman verran kolmannesta ja tästä neljännestä on tullut tuo 15 kg jo heti alkuunsa ja todella nopeasti .. mutta jos tämän jälkeen ei ihan noin tulisi .... :$

neitim
 
Neitim mä kans tykkäsin et nyt jo sanottiin eikä vasta sairaalassa vauvan synnyttyä. Satkaunnan keskussairaalaan mäkin oon menossa.

Mä kans toivon nyt et pystyisin pidempään imettämään ku esikoista. Luulen silti et nyt on itsellä enemmän tarmoa tohon imettämiseen ku esikoisesta.

Vieläkö sais ton kivun tuolta häpyluusta pois (tai luulisin et se kipu on häpyluussa). Tietytllä tapaa kun jalkaa nostaa niin sattuu niin perkuleesti ja ku kävelee ni tuntuu ilkeeltä. Enkä yhtään tiedä mistä kipu johtuu..
 
Taitaa tosiaan riippua alueittain noi sokerien raja-arvot=) Luulis silti et ne olis edes jotenkin yhteneväisiä. tossa sokerirasituksessa.
Mä sain sellaisen vihkosen joka oli raskaana olevia varten, jossa luki sit noi arvojen rajat..
 
Sokerirasituksen raja-arvot on täällä kyynärtaipeesta otettuna 5.3-10.0-8.7 ja kotimittauksissa paasto 5.5 ja ruuan jälkeen 7.8.
Yleensä silloin on paikkakuntakohtaisia eroja kun muualla mitataan sormenpäästä ja toisaalla kyynärtaipeesta, mutta nyt kuulemma koko suomessa ollaan siirtymässä tuohon kyynärtaipeeseen.
Tuo on kyllä jännä jos paasto otetaan sormenpäästä mutta muut ihan verikokeella :whistle:

Minulla oli paasto koholla mutta muut arvot ok. Kotona nyt mittailen kolmena päivänä viikossa/5xpäivässä ja ruokavaliota noudatan. Myös ketoliuskat sain kotiin.
 
Mulla kanssa kotona tuo diabeteksen seurantavihko jossa on ne arvot, mut eihän niitä täällä töissä muista :saint:
Löysin nuo arvot pikaisesti etsimällä... No joo... Pitää kotona kattoo siitä vihkosesta =)

hitto, mulla olisi loppunu tänään työt klo 15 mutta just tuli soitto et jos pakkotilanne (siis todennäköisin vaihtoehto) niin olisin töissä 17 asti :kieh: :headwall:
 
Perjantai ilta-päivää..:)

Täällä ollut alusta saakka ihan tyttöolo! En osaa selittää tarkemmin, mutta jotenkin vaan siltä tuntuu. Poika on yhtä tervetullut ja varmasti poika onkin, kun veikkaukseni osuu aina väärään.. :D

Painonnoususta: Kuinka paljon teillä on noussut paino näin alkuraskaudesta? Vielähän ei paljon tarvitsisi nousta ja se 500 g/vk on läpi raskauden maksimisuositus. Minulla oli eka neuvolassa paino 51,6 ja nyt 15 viikolla 52,6. Eli kilo tullut lisää vähän alle seitsemässä viikossa. Tuntuu ihan mukavalta, että noinkin maltillisesti nousee, kun maha alkaa jo tuntua huomattavasti kasvaneelta. Toki oksentelinkin välillä lähes joka aamu, joten se tasoitti.

Oletteko ekaa odottavat tehneet vielä mitään hankintoja vauvalle? Itse ostin pari vaatetta ekan ultran jälkeen, muuta ei vielä ole. Vaunuja sun muita ollaan mietitty ostavamme ehkä joskus huhtikuussa, jos sinne asti onnellisesti päästään. Tosin tiedän jo mitkä vaunut ostetaan, ellei mieli muutu..:) Pinnasänkyjä olen huvikseen netistä katsellut, mutta ei ole täysin mieleistä löytynyt. Sama turvakaukaloissa.

Aurinkoisin talviterkuin Edda ja pienoinen 15+4

Olisipa jo kunnon kevät!! :heart: :heart:
 
Täällä on kans käyty sokerirasituksessa ja taas narahdin. Täällä Hesassa toi paastoarvo on kans 5.3 ja mulla tuli just toi raja-arvo. Muut arvot oli ok. Ekassa raskaudessa paastoarvo oli 5.4.
Jatko hoituu sitten niin, että tarkkailen enemmän syömistä ja kuukauden välein käyn labrassa mittauttamassa ton paastoarvon. Jos arvo edelleen on koholla, niin sitten tulee lähete synnärille. Viime raskaudessa arvo tosiaan pysyi aisoissa tolla ruokavaliolla ja liikunnalla.

Naistenklinikalta ei ole tullut soittoa istukkanäytteen tuloksista, eli vauvalla ei ole ainakaan downin syndroomaa tai 13.- tai 18.-trisomioita. :)
Veriseulan tuloksista ei ole myöskään kuulunut mitään, vaikka muistelisin, että ekassa raskaudessa tuli ainakin kirje kotiin jossain vaiheessa. Jos siis kaikki ok.
Puolentoista viikon päästä edessä seuraava ultra siellä Naistenklinikan sikiötutkimusyksikössä, jossa tsekataan uudestaan vauvan selkäranka. Ja sit on varmaan myös lopulliset istukkanäytteen vastaukset valmistunu. Ja se sukupuolikin sit selviää.
Kalenterin mukaan olis tyttö tulossa, mikä on myös tosiaan toiveissa. Joskin esikoisenkin kohdalla näyttää, että olis ollu tyttö, mut poikahan tuo kyllä on. :D
Jennik ihanan positiivinen asenne sulla kyllä. Täällä tosiaan kans piinaillaan noita tuloksia. Mä oon ite yrittäny vaan olla ajattelematta koko asiaa ja aika hyvin oon siinä onnistunukin. Asialle kun ei tällä hetkellä kuitenkaan mitään voi tehdä.

Asumismuodoista on ollu puhetta. Eli me muutettiin syksyllä kerrostalokaksiosta paritalon puolikkaaseen. Kerroksia on kaksi ja asuinneliöitä 124. Ja oma talo (tai siis puolikas) on kyseessä. Miehen sisko asuu muuten toisessa puolikkaassa, joten hyvin tuttuja on naapurit. Ja apu aina lähellä. :D

Mä muuten varmistin sit sen lääkärineuvola-asian neukkatädiltä. Ja meidän neuvolassa on tosiaan sellanen tilanne, et resurssisyistä alkuraskauden neukkalääkärikäynti on jätetty pois. Sinne pääsee vaan jos on raskaudessa jotain ihmeellistä. Eka lääkärikäynti on mulla siis vasta joskus rv 23 tienoilla kai.
Niin ja se pissanäyte otetaan joka kerta, mut siihen kuulemma riittää pikku tilkkakin, joten ei tarvii olla tunteja pissaamatta ennen sitä. :LOL:

Hendu ja toukka 13+5 (kai)
 
Ai niin, liikkeitä ei ole tuntunut alkuviikon jälkeen uudelleen...Odottaa jo innolla milloin tuntisi kunnolla.. :heart: Usein tässä välissä meneekin pidempi tovi ennen kuin saa niistä uudelleen nauttia..:)

Uutena asiana mainittakoon alavatsalla olevat repivät kivut. Ensin hieman huolestuin. Nyt niitä on kuitenkin ollut useana päivänä, joten kuvittelisin johtuvan kohdun kasvusta. Myös häpyluun tietämillä on pari sekuntia kestävää pistävää/viiltävää tunnetta ollut muutaman kerran.

Edda taas..
 
MiljaK Mitkä ketoliuskat?? Mä täällä tyhmänä ihmettelen..

Mä en kyllä odota esikoista, mutta oon kerinny kaikki vauvatarvikkeet myymään, ku poika kuitenkin täyttää jo 7 vuotta. Joten edessä on vaunujen ja istuimen hankinta, muut sitten löytyikin mieheltä. Toki jotain pieniä vauvavaatteita oon säilyttänyt ja ne oon ajatellu käydä läpi nyt kesällä.

Painon noususta en osaa sanoa, muuta kuin et mulla oli paino laskenut ekan neuvolan ja lääkärineuvolan välillä 800 grammaa, tosin välissä oli vain 3 viikoa. Toki mulla ei tarvis yhtään paino noustakaan.
 
ketoaineen vaihduntaan noi ketoliuskat , onko kroppa säästöliekillä vai ... ???
Mutta ei mullekaan niitä annettu saati edes kerrottu mitä olisi ja miten ne liittyy tähän sokerimittaukseen ja arvoihin .. Mut muuten tiedän ketoosista , kun olin VHH:lla niin kroppa oli välillä ketoosissa ja oli aikaste heikko olo .... mut toi sokerit ja ketoaineet kiinnostaisi miksi mitataan toista ja toista ... (epäselvästi sanottuna)

neitim
 
paasto koholla |O |O

Vielä ei tartte tehä muutoksia, parina päivinä ruokapäiväkirjaa, ja 22.2 käynnille, nii katotaa ruokajuttuja, ja saan varmaan mittarin kotiin.

Miten on jo paastoarvo koholla, seurataanko pelkästää sitä arvoo vai kaikkia, vaikka 1 ja 2 tunnin arvot ok?
 
Mulla ei kyllä ollu paasto koholla, mut paastoa silti seurataan sekä tunnin arvoa (on kuulemma raskaana oleville tärkeämpi arvo.

Kait näissä vähän kuitenkin eroja näissä käytännöissä on.

Mut jos nyt lähtis viikonlopun viettoon
 
Tsempit teille sokrujen kanssa :hug:

Mä pohdin tätä oloani...Kun vaan tuppaa edelleen voimaan pahoin ja voimat poissa,väsyttää kurjan paljon.Ja enemmän kuin aiemmista muistan |O En saa tehtyä mitään ja normaali energinen minä on kateissa...Viikko 14 kuitenkin jo täys,ennen oon ollut "kunnossa"jo paljon aiemmin.
Onko se ikä vai mikä????? :headwall:
Mä en yhtään jaksais tätä nyt!! :ashamed: Tähän päälle koko tämän viikon päätä särkenyt :|

Anteeksi valitus,hypätkää yli jos ei haluta lukea.... :ashamed:

Me9jaBonus rv 14+0 ja vääääääsyyyyyyyy
 
Noita ketoaineitahan pitäisi seurata ruokavaliota noudattavilta. Joko neuvolakäynneillä tai sitten kotona. Mulla on paino vähän laskenut ja hoikka olen muutenkin niin terkkari halusi, että kotona teen silloin tällöin testejä.
Viime raskaudessa katsottiin aina neuvolakäynnillä, samalla kun pissistä katsottiin muutkin jutut.

vauvahaaveita, kirjoitinkin jo saman äsken, mutta mulla oli siis vain paasto koholla, mutta kaikkia arvoja seuraan silti.
 

Yhteistyössä